معرفی سایت های کاربردی فیزیک

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.wyp2005.org

اين سايت مربوط به سال جهاني فيزيک در سال 2005 مي‌باشد. در سايت مي‌توان به مطالب زيادي درباره برنامه‌ها و موارد جديد به کار گرفته شده در اين سال دسترسي پيدا کرده و از آن‌ها مطلع شد. هم‌چنين فعاليت‌هاي بين‌المللي، فعاليت‌هاي داخلي، توضيحاتي درباره فعاليت‌ها، خبرنامه‌ها، ملاقات‌هاي علمي، امکان بهره بردن از نرم‌افزارهاي قرار داده شده در سايت، link‌هاي مرتبط و بازي‌هاي فيزيکي از ساير مواردي هستند که در اين سايت مي‌توان مشاهده نمود.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

http://www.physorg.com


اين سايت را مي‌توان يک سايت گسترده اطلاع‌رساني درباره فيزيک دانست. در سايت به مطالب علمي، تکنيکي، فيزيک محض و اخبار مربوط به فيزيک پرداخته شده است. فيزيک نانو، کوانتوم، فناوري‌هاي برپايه فيزيک، علوم نجوم و زمين شناسي، ابزارآلات الکترونيکي، علوم پايه، معرفي کتاب، مجله رايگان مرکز، امکان جستجو در مطالب سايت، آرشيو مطالب قديمي و خبرنامه سايت را مي‌توان از مطالب ارائه شده در اين سايت نام برد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.physicscentral.comسايت مرکز فيزيک در اين جا به آموزش چگونگي عملکرد سيستم‌ها و ابزارآلات از ديدگاه فيزيکي مي‌پردازد. امکانات جستجو در سايت، معرفي افراد و محققان شاغل در تحقيقات فيزيک، تصاوير مربوط به فيزيک، فيزيک کاربردي، نجوم و ستاره شناسي، link‌هاي مربوط به علم فيزيک، اخبار و رويدادهاي مرتبط و آرشيوي از متون و مقالات نوشته شده درباره فيزيک را مي‌توان به عنوان مطالب قرار داده شده در اين سايت نام برد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.phys.ualberta.caاين سايت به دانشگاه آلبرتا که به يادبود آلبرت انيشنين نام گذاري شده است تعلق دارد. سايت دربرگيرنده مطالب گسترده‌اي درباره فيزيک مي‌باشد. اخبار، رويدادها، امکانات جستجوي سايت، link‌هاي مرتبط با فيزيک، مطالب خواندني درباره بزرگان اين علم، تحقيقات به عمل آمده در دانشگاه، تحصيلکردگان دانشگاه، امکانات دانشگاه، پروژه‌هاي انجام گرفته در دانشگاه از مطالب موجود در اين سايت به شمار مي‌آيند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

http://info.phys.uvic.ca


دانشگاه ويکتورياي کانادا در اين سايت به معرفي دپارتمان فيزيک و نجوم خود مي‌پردازد. در سايت مي‌توان به اطلاعاتي درباره دپارتمان، افراد شاغل در اين دپارتمان، تحقيقات به عمل آمده و در دست انجام، دانشجويان موفق، برنامه‌هاي در دست اقدام، سمينارهاي برگزارشده، link‌هاي مرتبط، اخبار و رويدادها و نيز خبرنامه مؤسسه دسترسي پيدا کرد و از مطالب ارائه شده استفاده نمود.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

http://alpha.centenary.edu


اين سايت به بخش فيزيک کالج مرکزي ايالت لويزيانا در امريکا تعلق دارد. در سايت اطلاعاتي درباره کالج، دانشجويان، اساتيد و مسئولان آن قرار داده شده است، هم‌چنين آموزش فيزيک، پروژه‌هاي انجام شده در کالج، link به سايت‌هاي مرتبط، تور تصويري از کالج و امکانات آن، لابراتوارهاي مجهز و غيره را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

http://www.pma.caltech.edu


سايت pma به دانشگاه فيزيک و رياضيات و نجوم کاليفرنياي امريکا تعلق دارد. در سايت امکان انتخاب موضوع مورد علاقه کاربر فراهم آمده است و مي‌توان فيزيک، رياضيات و نجوم را انتخاب کرده و درباره آن به کسب اطلاعات پرداخت. هم‌چنين مطالبي چون سمينارهاي برگزارشده و در دست اقدام و امکانات جستجو در مطالب سايت را مي‌توان از ديگر مطالب سايت نام برد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.physics.ucla.edu

دانشگاه UCLA که يکي از معروف‌ترين دانشگاه‌هاي امريکا بوده و در ايالت کاليفرنيا قرار دارد در اين سايت به معرفي دپارتمان فيزيک و اخترشناسي خود مي‌پردازد. در سايت امکان انتخاب يکي از سايت‌هاي فيزيک و يا اخترشناسي فراهم آمده است. هم‌چنين مي‌توان در هر کدام از اين سايت‌ها به اطلاعاتي درباره فعاليت‌هاي دانشگاه در زمينه منتخب دسترسي پيدا کرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.physics.berkeley.edu

دانشگاه Berkeley که از معروفترين دانشگاه‌هاي کاليفرنياي امريکا مي‌باشد در اين سايت به معرفي دپارتمان فيزيک خود مي‌پردازد. در سايت مي‌توان اخبار و رويدادها، اطلاعاتي درباره دانشگاه و دپارتمان فيزيک، سرويس‌ها و امکانات ، مراتب تحصيلي، اساتيد، تحقيقات، امکانات جستجوي مطالب سايت را مشاهده کرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

http://www.nrel.gov

لابراتوار تحقیقاتی بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر در این سایت به معرفی آن مرکز و فعالیت‌های انجام شده در آن می‌پردازد. امکانات جستجو در مطالب سایت فراهم آمده است، هم‌چنین اطلاعاتی درباره مؤسسه، برنامه‌های تحقیقاتی مؤسسه، فناوری‌های کاربردی، آموزش، منابع اطلاعاتی، آموزش بهینه‌سازی مصرف، انواع انرژی تجدید پذیر چون : انرژی خورشیدی، باد، بیومس، درون زمینی، سوخت هیدروژن، آموزش و اطلاع‌رسانی درباره مصرف انرژی در منازل، خودروهایی با مصرف سوخت‌های تجدید پذیر، سیستم‌های تولید و انتقال نیرو، مبانی انرژی و فناوری‌های مورد استفاده در تولید آن، منابع اطلاعاتی آموزشی و گزارش رویدادها، عناوین مندرج در این سایت را تشکیل می‌دهند
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

http://www-ners.engin.umich.edu/labs/plasma

این سایت به لابراتوار تحقیقاتی پلاسما و میکروویو دانشگاه میشیگان امریکا تعلق دارد. معرفی لابراتوار، اعضا و محققان، تحقیقات انجام شده، انتشارات، مقالات و معرفی سایت‌های مرتبط را می‌توان از مطالب مندرج در این سایت نام برد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

www.utdallas.edu/~overzet/PALab.html


این سایت به لابراتوار تحقیقاتی پلاسما به نام PAL تعلق دارد. موضوعات تحقیقاتی، معرفی مؤسس لابراتوار، دانشجویان و همکاران لابراتوار و نتایج حاصل از آزمایشات در این لابراتوار را می‌توان از مطالب مندرج در سایت محسوب کرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

http://history.hyperjeff.net/electromagnetism.html

در این سایت به ارائه تاریخچه‌ای کامل از الکترومغناطیس، فیزیک نور، مغناطیس و الکتریسیته پرداخته می‌شود. دوره‌های مختلف تاریخی در مناطق مختلف جهان به همراه معرفی دانشمندان بزرگ فیزیک دان و اکتشافات و اختراعات آن‌ها در عرصه فیزیک، مطالب تشکیل دهنده سایت می‌باشند. دانشمندان بزرگ فیزیک چون ابن هیثم، ویلیام گیلبرت، آمپر، گاوس، ماکسول تیترهای مهم سایت را تشکیل داده‌اند، هم‌چنین امکان دسترسی به مطالب تاریخی با استفاده از سال رخداد در این سایت فراهم آمده است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

http://en.wikipedia.org/wiki/Sound-wave


156- این سایت به دایرةالمعارف گسترده ویکی پدیا تعلق دارد که در این‌جا به ارائه اطلاعات و معرفی (صوت) می‌پردازد. امواج صوتی، پرده گوش، حلزون گوش، فرکانس‌های قابل شنیدن برای انسان، فرکانس، ساختمان گوش، انواع صوت، سرعت صوت، منابع اطلاعاتی و آموزشی درباره صوت، فرمول‌های محاسباتی مربوط به صوت، زیر صوت، سیگنال‌های صوتی، پدیده داپلر، موسیقی، عایق کاری صوتی، فیزیک موسیقی، اشعه‌های صوتی، رزونانس، مافوق صوت، موج، نویز، عکس العمل‌های صوتی، پدیده اکو، لرزش ناشی از صوت، دسی‌بل، میکروفون‌ها، بلندگوها و بسیاری مطالب دیگر درباره صوت را می‌توان در این سایت مشاهده کرده و درباره هر یک به کسب اطلاعات کامل پرداخت.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://en.wikipedia.org/wiki/Classical-mechanics

در این سایت به معرفی مکانیک کلاسیک از دیدگاه دایرةالمعارف ویکی پدیا پرداخته می‌شود. امکانات جستجوی عناوین و مطالب در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین تئوری‌ها، فرمول‌ها، دانشمندان، نیرو، انرژی، قوانین نیوتون، تاریخچه، حدود صحت محاسبات مکانیک، منابع اطلاعاتی و بسیاری مطالب دیگر در زمینه مکانیک کلاسیک را می‌توان در این سایت مورد مطالعه قرار داد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

http://torassa.tripod.com/paper.htm?CFID=688254&CFTOKEN=79911370

در این سایت به ارائه چکیده از فرمول‌ها و روابط حاکم بر مکانیک کلاسیک پرداخته شده است. عناوین و فرمول‌های مورد نظر در این سایت برای کاربردهای آموزشی کاملاً مفید می‌باشند و می‌توان با مطالعه آن‌ها به روابط بین فرمول‌ها با یک‌دیگر و پیوستگی قوانین مکانیک کلاسیک پی برد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://hypertextbook.com/physics/mechanics

در این سایت به معرفی یک کتاب الکترونیکی مرجع به نام (مرجع فیزیک مکانیک - کلاسیک) پرداخته می‌شود. در این کتاب می‌توان فهرستی از عناوین و موضوعات مندرج را مشاهده نمود. سینماتیک، دینامیک، انرژی، حرکت دوّار و سایر زیر مجموعه‌های مکانیک کلاسیک به صورت فهرست در سایت موجود می‌باشند و می‌توان با استفاده از این فهرست به مطالب کتاب دسترسی پیدا کرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.fe.doe.gov
این سایت به دفتر انرژی‌های فسیلی ایالات متحده اختصاص دارد. امکانات جستجو در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین اطلاعاتی درباره ذغال سنگ، گاز طبیعی، هیدروژن، سوخت‌های پاک، تصفیه و پالایش گاز طبیعی، انرژی الکتریکی، منابع ذخیره نفتی، اخبار و گزارش رویدادها را می‌توان از مطالبی نام برد که در سایت به آن‌ها پرداخته شده است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.fusion.org.uk/focus

در این سایت به ارائه مطالب آموزشی و اطلاعات عمومی درباره پدیده فیوژن پرداخته شده است. راهنمای آموزشی، تاریخچه فیوژن، انرژی حاصل از فیوژن پاک و بی خطر، اخبار و اطلاعات، سیستم‌ها و ابزارآلات مورد نیاز برای واکنش‌های فیوژن، گزارشات و مطالب دیگر پیرامون فیوژن را می‌توان از مطالب سایت نام برد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
www.jet.efda.org/pages/content/fusion1.html

اصول و مبانی فیوژن هسته‌ای نام منتخب برای این سایت می‌باشد. در سایت به ارائه مطالب آموزشی پیرامون فیوژن یا گداخت هسته‌ای و قوانین فیزیکی حاکم بر آن پرداخته می‌شود. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت از امکانات آموزشی قرار داده شده در سایت بهره‌مند گردند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.geothermal.org

این سایت به مرکز تحقیقات انرژی درون زمینی (ژئوترمال) اختصاص دارد. کتابخانه الکترونیکی قابل جستجو، اطلاعاتی درباره پدیده ژئوترمال، همایش‌ها، امکانات ثبت نام و عضویت در سایت، انتشارات، ابداعات، بولتن‌های مؤسسه، تقویم‌های کاری مؤسسه، مؤسسات و شرکت‌های همکار و اطلاعاتی درباره استفاده از انرژی دورن زمینی را می‌توان از عناوین مندرج در این سایت برشمرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
www.eere.energy.gov/geothermal

دپارتمان انرژی‌های تجدید شونده امریکا در این سایت به ارائه اطلاعاتی درباره انرژی ژئوترمال یا درون زمینی و کاربردهای آن پرداخته است. امکانات جستجو در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین اطلاعاتی درباره برنامه‌های پژوهشی، منابع اطلاعاتی و آموزشی، فناوری‌های مورد استفاده، گسترش فعالیت‌های ژئوترمال، اطلاعات پایه درباره انرژی درون زمینی و روش بهره گیری از آن، گالری تصاویر، اطلاعاتی درباره محل‌هایی که می‌توان در آن‌ها انرژی درون زمینی را اسخراج نمود، پمپ‌های حرارتی ژئوترمال و مطالب دیگر در این زمینه مطالب سایت را تشکیل می‌دهند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.teriin.org

این سایت به مرکز تحقیقات و منابع اطلاعاتی انرژی Teri اختصاص دارد. اطلاعاتی درباره مؤسسه، تحقیقات، مقالات تحقیقاتی، آموزش، گزارشات پروژه‌های در دست اقدام و پروژه‌های پایان یافته، اخبار و گزارش رویدادها و نیز امکانات جستجو در مطالب سایت را می‌توان از مطالب مندرج برشمرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.epa.gov/cleanenergy

انرژی پاک، نام منتخب برای این سایت است که زیر نظر اداره حفاظت از محیط زیست امریکا اداره می‌شود. امکانات جستجو در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین مطالب آموزشی درباره انواع انرژی، کاربردهای انرژی، انواع انرژی پاک، بهینه مصرف کردن انرژی، برنامه‌های تحقیقاتی و مطالب زیاد دیگری در این زمینه را می‌توان در این سایت مورد مطالعه قرار داد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.self.org/index.asp
این سایت به دانشگاه فنی ملبورن استرالیا تعلق داردکه در زمینه تولید انرژی الکتریکی از طریق راکتورهای اتمی و اورانیوم (سوخت) مربوط به این روش به‌دست آوردن انرژی به تحقیق و بررسی می‌پردازد. منابع آموزشی، انرژی الکتریسیته هسته‌ای، مقالات، امکانات جستجو در سایت، سؤالات متداول، معرفی سایت‌های مرتبط، فعالیت‌های اتمی در استرالیا را می‌توان از مطالب مندرج در این سایت نام برد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.uic.com.au

در این سایت امکان بهره‌مند شدن از یک تور مجازی به مراکز هسته‌ای تولید انرژی اتمی برای بازدید کنندگان فراهم آمده است. هم‌چنین می‌توان مرجع کاملی درباره انرژی هسته‌ای، سوخت راکتورهای اتمی، ابزارآلات و لوازم مورد استفاده در نیروگاه‌های هسته‌ای را در این سایت در دسترس داشت و از مطالب آن استفاده نمود.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.neimagazine.com

این سایت به انجمن بین‌المللی مهندسی هسته‌ای تعلق دارد. اطلاعاتی درباره انجمن، اخبار و رویدادها، فعالیت‌های مؤسسه، مجلات تخصصی، امکانات جستجو در سایت و آخرین مقالات درباره مهندسی هسته‌ای را می‌توان از عناوین و مطالب مندرج در این سایت برشمرد.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
infrequent معرفی کتاب برای علاقه مندان به فیزیک کتابخانه تخصصی فیزیک 4

Similar threads

بالا