معرفی سایتها ی تخصصی دفاع مقدس

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]معرفی سایتها ی تخصصی دفاع مقدس
[/h]




اگر چه بهره مندی از رسانه اینترنت هنوز آنطور كه باید و شاید در میان مردم فراگیر نشده است، اما خیلی از سازمانها، ارگانها، شركتها و حتی افراد حقیقی به افتتاح و راه اندازی وب سایت رو آورده اند و حضور خود را در این عرصه روز به روز تقویت می كنند. در این میان دفاع مقدس و مباحث مربوط به آن از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیستند، چه اینكه تعداد قابل توجهی از اندك سایتهای مرتبط با دفاع مقدس با مشكل مدیریت و به روز رسانی روبرو هستند و تعدادی از آنها نیز ظاهر گرافیكی مناسبی ندارند.
[h=2]سایت ساجد[/h]WWW.SAJED.IR هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از صفحات تاریخ معاصركشورمان است. بی‌شك آیندگان نیز در سال‌های آتی افتخار خواهندكرد كه زمانی در گذشته تاریخ این مرز و بوم كسانی بودند كه با كمترین امكانات در مقابل متجاوزانی ایستادند كه در صدد بودند جدا از تصرف خاك كشورشان، هویت اسلامی آن‌ها را نیز لگدمال كنند. اما مقاومت و ایثارگری‌های ملت بزرگ ایران نه تنها دشمنان را در رسیدن به رؤیاهای پوشالی‌شان ناكام گذاشت، بلكه درسی به آن‌ها داد كه تا قرن‌های متمادی به فكر تجاوز به چنین كشوری نباشند. یكی از عوامل مؤثر در انتقال سینه به سینه فرهنگ دفاع مقدس و فداكاری رزمندگان اسلام، بیان تاریخ و واقعیات جنگ به زبان و ابزار روز است. تا زمانی كه به ابزار روز مجهز نباشیم ‌نخواهیم توانست در نیل به اهداف خود در عرصه فرهنگ دفاع مقدس موفق باشیم.
در همین راستا در هفته دفاع مقدس سال 84 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اقدام به راه‌اندازی سایت جامع دفاع مقدس (ساجد) نمود.
این سایت از بدو تأسیس تا ماه‌های اخیر نتوانست فعالیت خاصی در عرصه اطلاع‌رسانی دفاع مقدس انجام دهد. لیكن طی ماه‌های اخیر با تغییرات صورت گرفته در طراحی، مدیریت و محتوای آن بازدیدكنندگان از این سایت به طرز معناداری افزایش پیدا كرده است.
سایت ساجد كه در آستانه هفته دفاع مقدس و بیست و هفتمین سالگرد دفاع مقدس با تغییرات جدید خود، از بخش‌ها و لینك‌های گوناگون تشكیل شده است.
از جمله لینك‌های تشكیل دهنده این سایت می‌توان به مواردی چون: اخبار، مقالات، كتابخانه، آلبوم تصویر، كارت‌پستال الكترونیك، دفتر یادبود و... اشاره كرد.
امكان نظرسنجی، عضویت در خبرنامه ساجد، عضویت درسایت، از جمله امكانات جانبی ارائه شده در سایت جامع دفاع مقدس (ساجد) می‌باشد.
گفتنی است بایگانی تصاویر این سایت تشكیل شده و از حجم وسیعی از عكس‌های دوران دفاع مقدس مربوط به عكاسان مختلف می‌باشد كه قابلیت ارسال به صورت پست الكترونیكی برای سایرین را نیز دارا می‌باشد.
علاقمندان جهت بازدید از سایت و استفاده از امكانات آن می‌توانند به آدرس: WWW.SAJED.IR مراجعه نمایند.
[h=2]سایت شهدا[/h]www.shohada.org پایگاه اطلاع رسانی كنگره بزرگداشت سرداران و 23هزار شهید استان خراسان
زان پس كه توان و عوامل داخلی و خارجی استكبار در همه عرصه‌ها بر ضد این انقلاب به كار رفت. اهمیت و نقش دو عامل ولایت و شهادت در تضمین صیانت و دوام انقلاب بیش از پیش نمایان شد وگوشه هایی از صحنه عاشورا را در زمینه دفاع مقدس باز تابید. هزاران گوهر گران درخشید و دهه شصت اوج زیبایی، حماسه و افتخار تاریخ ایران گردید.
در سال های میانی دهه هفتاد بیم آن می رفت گران ترین گوهرهای تاریخ را غبار غفلت فرو گیرد و شفاف ترین آینه های تاریخ را زنگار فراموشی فراگیرد. كه بار دیگر چونان همیشه اشارتی شد و ضمانتی گردید.
ولایت فقیه این هدیه الهی اشارت فرمود تا غبار و زنگار از گوهر و آینه بردار بیم و ارزش و تابش آنها را ضمانت نماییم. كنگره سرداران شهید و شهدای استان‌ها چون نسیمی روح پرور بر بوستان و میهن اسلامی و زید و بسان چشمه ای زلال بر عطش جان جامعه جاری شد.
فروغ جانبخش مضجع ثامن الائمه علیه السلام سزای خراسان را از این فیض قدسی مضاعف نمود تا وارثان شهیدان این دیار را از میراث شهیدان حاصلی فزون‌تر و افتخاری بیشتر فراهم گردد.
دبیرخانه مركزی كنگره بزرگداشت سرداران شهید و بیست و سه هزار شهید استان خراسان كه از نخستین روزهای سال1377 بنیان گرفت، با حركتی تدریجی اما تكاملی و پویا به دستاوردی عظیم و گرانمایه از حاصل جست و جو در آثار عرصه‌ی جهاد و شهادت نائل شد كه در برخی موارد نظیری برای آن نمی‌توان یافت.
[h=2]پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی شاهد www.navideshahed.com[/h]در این سایت، آیكون های متفاوت و متنوعی همچون انتشارات، آثار هنری آثارصوتی - تصویری،دفتر خاطرات، كتابشناسی ایثار و شهادت، مكانهای مرتبط، مراكز و یا سایتهای مرتبط، مراكز فعال در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت، اسناد شهدا و ایثارگران، حدیث آزادگان، كنگره ها و همایشها، ایثارگران موفق، خادمان عرصه ا?ثار و شهادت، خدمات فرهنگی به ایثارگران، خدمات و فراخوان ها دیده می شود.در بخشی از معرفی سایت به قلم دست اندر كاران آن می خوانیم...
ما می‌خواهیم:
oفرهنگ ایثارگری را همچنان به یاد شما بیاوریم
oمجاهدتهای ایثارگران را قدر بشناسیم
oو قدردان تلاش های امروزشان در عرصه های مختلف سازندگی كشور باشیم
اداره كل هنری نمایشی:
ما می‌خواهیم از رسانه‌های دیداری و نمایشی برای تبیین مفاهیم ایثار و ایثارگری بهترین بهره را ببریم.
مجموعه تلوزیونی گل پامچال را به یاد دارید؟ سیمرغ، طوفان شن یا بچه‌های بهشت را چطور؟
اگر طرحی دارید كه می‌تواند به ما كمك كند، ما از آن استقبال می‌كنیم. اگر نه باز هم جای نگرانی نیست. می‌توانید به عنوان یك منتقد نظرتان را درباره این فعالیتها با ما در میان بگذارید.
پس بیكار ننشینید. پشت خط شماره 8305765 منتظر تماس شما هستیم.
اداره كل انتشارات و اطلاع‌رسانی:
ما مجله منتشر می‌كنیم: شاهد، شاهدنوجوان و به زودی شاهدكودكان.
ما كتاب منتشر می‌كنیم: داستان، خاطره، سند، زندگینامه داستان و پژوهش.
باز هم می‌خواهیم بدانی كه چه می‌كنیم؟
برگزاری جلسات نقد كتاب‌های مرتبط با موضوع و مفهوم ایثار و ایثارگری، تولید آثار چند رسانه‌ای‌(CD)، مسابقه داستان‌نویسی و ...
اگر دوست داشتی به ما سر بزنی فروشگاه‌های نشرشاهد در تهران و شهرستان‌ها نزدیك‌ترین محلی است كه می‌توانیم همدیگر را ملاقات كنیم. اگر چه تلفن 8842247 هم آماده است تا شما پیشنهادی درباره تولید آثار جدید را اعلام كنید.
آدرس معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی:
تهران ـ خیابان طالقانی ـ خ ملك‌الشعرای بهار ـ پلاك 3
اداره كل مطالعات و تحقیقات:
ما می‌خواهیم درباره ایثار و ایثارگری با پژوهشگران مراوده داشته باشیم. می‌خواهیم با مراكز علمی و پژوهشی به تبادل اطلاعات بپردازیم.
ما می‌خواهیم از یك سو با مراكز تصمیم‌گیری در ارتباط باشیم و نیازهای آنان را در حوزه پژوهش‌های بنیادین، كاربردی و راهبردی پاسخ بگوییم و از سوی دیگر توجه آنان را به حمایت از تصمیم‌سازان جلب كنیم.
اگر تصمیم‌گیر یا تصمیم‌ساز هستید، ما را امین خودتان بدانید و شماره تلفن 8309873 و نشانی تهران ـ خیابان طالقانی ـ خ ملك‌الشعرای بهار ـ پلاك 3 ـ ساختمان معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران را از یاد نبرید.
اداره كل تبلیغات و مراسم:
با همكاری خانواده‌های شهدا تاكنون هزار حسینیه شهید در منازل آنها ساخته‌ایم. یكصد و شصت مركز فرهنگی، بیست و سه موزه و برگزاری سالانه بیش از سه هزار برنامه تكریم ایثار و ایثارگری از دیگر فعالیتهای عمده ما است.
ما می‌خواهیم در برگزاری كنگره‌ها، یادواره‌های علمی و پژوهشی، برپایی نمایشگاه‌ها، اجرای مسابقات فرهنگی، ساخت تندیس و یادمان با مناسبت‌های مذهبی و ملی یار و در كنار شما باشیم.
اگر لازم است كار دیگری هم در این زمینه انجام دهیم یا در جای دیگری هم این فعالیت‌ها را ادامه دهیم، شما هم مددكار ما باشید.
تلفن 7 ـ 8309876 در نشانی تهران ـ خیابان طالقانی ـ خ ملك‌الشعرای بهار ـ پلاك 3 ـ ساختمان معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخگوی شما در این زمینه خواهد بود.
اداره كل جمع‌آوری، نگهداری و تنظیم آثار شهدا و ایثارگران:
ما می‌خواهیم اسناد را جمع‌آوری كنیم. اسنادی كه خالقان آن شهدا و ایثارگران هستند وا مروز در دست ما امانتی است، اسنادی كه به جنگ و انقلاب مربوط هستند.
نامه‌ها، دست‌نوشته‌ها و اشیاء خاص شهدا و ایثارگران برای ما سند محسوب می‌شوند. تا به حال هشتصد هزار اثر از حدود بیست و دو هزار شهید را گردآوری و مستندسازی كرده است.
در این مركز اسناد پس از جمع‌آوری، در صورت نیاز مرمت و بازیابی می‌شوند، تا آن كه پس از مستندسازی و طبقه‌بندی در بانك اطلاعات ذخیره شده و در اختیار پژوهشگران قرار بگیرند.
شما هم برای انجام پژوهش‌های كوچك یا بزرگ می‌توانید به بانك اطلاعات مراجعه كنید.
انقلاب و دفاع مقدس برای ما بیش از دویست هزار شهید و البته تعداد بیشتری ایثارگر، رزمنده، آزاده و جانباز برای ما به یادگار گذاشته است. جمع‌آوری اسناد همه شهدا و ایثارگران همت همگانی را می‌طلبد. برای یاری كردن ما با شماره 8308347 تماس بگیرید و یا به نشانی تهران ـ خیابان طالقانی ـ خ ملك‌الشعرای بهار ـ پلاك 3 ـ ساختمان معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه نمایید.
[h=2]سایت كانون فرهنگی رهپویان وصال[/h]www.rahpouyan.com این سایت درمعرفی خود و در لینك «درباره ما » آورده است: فرهنگ در لغت، به معنی مجموعه علوم و معارف و هنرهای یك قوم آمده است. فرهنگ اسلامی حاكی از همین امور، در چارچوب احكام اسلام می‌باشد. فعالیت فرهنگی شامل مجموعه كارهایی است، كه در راستای ارتقاء كمی و كیفی علوم، معارف و هنرهای یك ملت صورت می‌گیرد. در عمل، فرهنگ یكی از مهمترین اركان هرجامعه و فعالیت‌های فرهنگی از جمله حیاتی‌ترین امور مورد نیاز هر ملت است.
با توجه به گستردگی بستره فرهنگ، همكاری و مشاركت بخش‌های دولتی و مردمی، برای تقویت بنیه‌های فرهنگی ضروری است. به همین دلیل هر روز شاهد رویش مجموعه‌های جدید برای فعالیت در این عرصة مهم می‌باشیم. كانون فرهنگی رهپویان وصال نیز از جمله این تشكل‌ها بوده، كه به همت جمعی از علاقمندان به فرهنگ اسلامی و قرآنی و دوستداران اهل بیت ( علیهم السلام ) و ولایت فقیه و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی و مشتاق به ارتقای سطح فرهنگی جوانان و بازماندگان و حاملان خاطرات سالهای دفاع مقدس، در پهن دشت فرهنگ ایران اسلامی روییده است.
جدائی كامل بین خواهران و برادران در تمام برنامه‌ها، وجود تعداد كثیر افراد تحصیل كرده و دانشگاهی، اتكا كامل به اعضاء در طراحی و اجرای تمام برنامه ها (بعد از حق تعالی) و توجه خاص به همرزمان شهداء در دوران دفاع مقدس، از جمله ویژگیهای منحصر به فرد كانون میباشد. همچنین توسل به حضرت ثامن الائمه علیه السلام، به عنوان امام معصوم در دسترس ایرانیان و بهره‌مندی از وجود پر خیر و بركت این امام از جمله ویژگی‌های دیگر كانون است.
آنچه در صفحات آتی آمده، گزارشی كوتاه از عملكرد این مجموعه فرهنگی از بدو تأسیس تاكنون می‌باشد، كه به جهت آشنایی مختصر شما تهیه شده است.
تاریخچه :
بذری كه سالها در دلِ سوختگان فرهنگ ناب اسلامی جای گرفته بود، در سال 1376 با عنوان كانون فرهنگی رهپویان وصال سر از زمین بر آورد. كانون در مدت حدود شش سال تلاش، از مكانهای مختلف به عنوان مركز فعالیت‌های خود بهره گرفت. مدت یك سال در مسجد بیمارستان نمازی شیراز به انجام وظیفه پرداخت. با افزایش چشمگیر حضور جوانان در برنامه‌ها، كانون با كمبود فضا روبرو گردید، لذا مركز فعالیت‌ها از بیمارستان مذكور به مسجد خیرات انتقال یافت. كانون در مدت حضور دو ساله خود در این مسجد، همواره از الطاف امام جماعت، هیأت امناء و سایر خادمین این بیت الله بهره‌مند گردید و انفاس الهی این مردان خدا سبب دلگرمی و دعای خیرشان، عامل ارتقای كمی و كیفی فعالیت‌های كانون بوده است.
حضور بیش از حد مشتاقان فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در فعالیت‌های كانون سبب گردید، علاوه بر شبستان و حیاط مسجد ، خیابان‌ها و كوچه‌های اطراف نیز در جلسات هفتگی و مناسبت ها مورد استفاده قرار گیرد، تا جایی كه بیم ایجاد مزاحمت برای همسایگان می‌رفت، ولی به دلیل عدم وجود مكان بزرگتر، یك سال دیگر نیز علی رغم مشكلات فراوان با كثرت جمعیت و قلّت فضا در مسجد خیرات سپری شد. تا اینكه یكی از بانیان خیر با اهداء زمینی به مساحت 3000 متر مربع در خیابان شهید آقایی به منظور ساخت حسینیه‌ای مزین به نام مبارك سیدالشهدا علیه السلام به صورت وقف، گام مهمی در جهت حل مشكل مكان برداشت. ( خداوند رحمان ایشان و سایر بانیان خیر را مورد رحمت خاصه خود قرار دهد ).
در حال حاضر فعالیتهای كانون در سالنی به متراژ 3000 متر مربع در زمینی كه در جنب زمینه حسینیه بصورت موقت احداث شده، انجام می گردد. هزینه ایجاد سالن مذكورد 400/000/000ریال بوده كه توسط بانی خیر زمین، پرداخت گردیده است. حضور دوساله كانون علی رغم دوری از مركز شهر، در این مكان جدید به رونق كمی فعالیت ها كمك شایان نموده است.
تاكنون 27 هزار نفر جوان عزیز با تكمیل فرمهای عضویت رسما به جمع كانون پیوسته اند، این رقم بصورت ماهیانه در حال تزاید است. گردش مالی كانون قریب به نهصد میلیون تومان بوده است كه حدود ده میلیون تومان آن از طریق كمكهای دولتی تامین شده است.
شكل فعالیت‌ها :
از آنجا كه مخاطبین اصلی كانون قشر جوان بوده و سایر اقشار مخاطبین فرعی كانون می‌باشند، لازم بود كه فعالیت‌های فرهنگی كانون برای دست یابی به اهداف، در شكل و فرم‌های مختلف و متنوعی طراحی و اجرا گردد تا تمام جوانان را پوشش دهد. به همین منظور فعالیت‌های كانون در قالب‌های زیر در حال انجام است:
نماز جماعت: هر ظهر و شب بویژه در روزهای اجرای برنامه های گروهی و با حضور نمازگزاران ارجمند برپا می گردد. در برخی فرصتهایی نماز قضا نیز به جماعت برپا می گردد.
جلسات هفتگی: كه هر هفته، شنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشاء تشكیل می گردد، این جلسات شامل حداقل 45 دقیقه سخنرانی حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد و حداقل 45 دقیقه مراسم عزاداری برای سیدالشهداء علیه السلام و یا به تناسب زمان، مولودخوانی در جشن ها و اعیاد می باشد. این جلسات حدود ده تا پانزده هزار نفر شركت كننده ثابت دارد.
مناسبت ها : كه علاوه بر جلسات هفتگی در طول سال به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌گردد، از جمله ایام شهادت حضرت امام حسین علیه السلام، رحلت حضرت رسول اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، شهادت سایر ائمه اطهار علیهم السلام، ایام فاطمیه، لیالی احیاء ماه مبارك رمضان، اعیاد اسلامی، میلاد معصومین علیهم السلام، بزرگداشت شهداء دفاع مقدس و… در این جلسات بطور متوسط 35000 نفر شركت می‌كنند. در برخی ایام مانند شبهای احیاء و شبهای تاسوعا و عاشورا حاضرین در برنامه به بیش از این رقم (حدود 50/000 نفر) هم رسیده است، بطوری كه علاوه بر فضای فعلی حسینیه، محوطه‌های اطراف حسینیه، زمین و سوله مجاور حسینیه،‌ سیل جمعیت خیابانهای اطراف را نیز اشغال می‌كنند و هیچ مكانی برای كسانی كه بعد از شروع مراسم می‌‌آیند باقی نمی‌ماند. لازم به ذكر است كه كانون، فعالترین واحد مذهبی استان فارس در امر دعوت از مداحان (اهل بیت علیهم‌السلام) كشوری برای جلسات است، و سالیانه نزدیك به 20 برنامه را با حضور مداحان برجسته كشور برگزار می‌نماید. لازم به ذكر است خلاصه سخنرانی های ایراد شده توسط حجت الاسلام انجوی نژاد در هر جلسه با كمترین تاخیر در وبلاگ ویژه مناسبت های كانون قرار داده می شود.
جلسات احیاء: این جلسات با هدف احیاء فرهنگ تهجد و شب‌زنده‌داری و راز و نیاز با معبود در دل شب و به دور از هر گونه تزویر و ریا، شبهای جمعه هر هفته در مسجد جامع شهداء تشكیل می گردد. ( قبلا در مجتمع امام‌خامنه‌ای برگزار می گردید )
اردوها: كه بصورت اردوهای یك روزه و چند روزه داخل استان و اردوهای یك هفته‌ای به مقصد كوی معشوق در خاك خراسان برگزار می‌گردد. در نوروز سال 82 اردوی زیارتی مشهد مقدس ، با ظرفیت 54 دستگاه اتوبوس بزرگترین اردوی مردمی كشور شناخته شد. ضمنا حدود 20دستگاه نیز از طریق دیگر شعبه های كانون (شهرستانها) به كاروان ملحق شدند. اردوهای تفریحی، فرهنگی، زیارتی و آموزشی مانند : اردوهای مناطق جنگی، زنگی آباد كرمان و شهید آباد نیز اجرا گردیده است.
همچنین اردوی زیارتی مشهد مقدس در نوروز و شهریور 83 با استعداد 50 دستگاه اتوبوس برگزار گردید كه گزارش لحظه به لحظه این اردوها در آدرس های زیر موجود می باشد.
برنامه‌های ادواری: به صورت چرخشی در شهرهای مختلف تشكیل می گردد، به همت حجت الاسلام انجوی نژاد، فقط در سال 81 در 200شهر كشور برنامه های سخنرانی و سینه زنی تشكیل شده است.
جلسات پرسش و پاسخ: در تابستانها هفته ای یک جلسه در سالن اقبال لاهوری برگزار می گردد.
نشانی و تلفن دفاتر كانون :
1- دفتر مركزی كانون، نوارخانه و پایگاه مقاومت :
بلوار پاسداران، خیابان شهید آقایی، حسینه سید الشهداء (ع) . تلفن 8239910
2- دفتر خواهران :
بلوار امیر كبیر، كوچه امیر كبیر 27- تلفن : 8211627
3- صندوق قرض الحسنه و صوت الحسین ( علیه السلام ) :
خیابان خیام ، كوچه جنب مسجد خیرات - تلفن 2330969
5- نوارخانه شماره 2:
بلوار مدرس، ابتدای خیابان فضیلت ، مسجد رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم
6- صندوق پستی : شیراز ص پ 154-71645
7- سایت اینترنت
www.rahpouyan.com
[h=2]سایت امتداد[/h]www.emtedad . ir
معرفی مركز مطالعات و ارتباطات شهید دكتر چمران
آنچه در هشت سال دفاع مقدس به وقوع پیوست، تبلور ارزشهایی بود كه انقلاب اسلامی منادی آن بود.
قطعنامه 598گرچه پایان فصلی زرین از تاریخ ایران اسلامی بود، اما بر خلاف دیگر جنگهایی كه در روزگاران مختلف به وقوع می پیوندند و پس از چندی به فراموشی سپرده می شوند، تاثیراتی را بر جای گذاشت كه حقیقت آن را آیندگان خواهند یافت. چرا كه آنچه در لوح محفوظ از اخلاص رزمندگان اسلام ثبت شده در تقدیر آینده این كره خاكی بی اثر نخواهد بود و اگر راستش را بخواهی آنان طلایه داران تحول عظیم بشر در عصر معاصر بودند.
همایش عظیم فرهنگی راهیان نور یكی از نمودهای برجسته از تاثیرات این واقعه است. این برنامه با نظر به شركت حجم وسیعی از مخاطبین در آن، یكی از تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی كشور است. اما مهمتر از ارتباط گیری با مخاطبین این سفر معنوی تداوم ارتباط و استمرار برنامه های فرهنگی برای این نسل جوان و برگزیده كشور است.
در این راستا، ستاد طلایه داران نور با همكاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سال 1383 با تشكیل " مركز مطالعات و ارتباطات شهید دكتر چمران "، رسالت خود را نشر ارزشهای دفاع مقدس در قالبهای متنوع قرار داد و زائران راهیان نور را با توچه به گستردگی و علاقمندی این قشر به موضوع دفاع مقدس، به عنوان اولین و برگزیده ترین مخاطبین خود انتخاب كرد.
این مركز با توكل بر لطف بیكران الهی و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و با امید به توجهات شهیدان قصد كرده است تا گامی كوچك در این مسیر سبز بردارد و جلوه هایی از زیباترین وقایع این عصر را به نمایش بگذارد.
امید كه پرده ای از آن رازی كه شهیدان شهود كردند بالا رود و نظر دوست در گفتار و كردار جلوه گری كند.
[h=2]سایت سبكبالان[/h]www.sabokbalan.com پایگاه اطلاع رسانی تخصصی دفاع مقدس
در این پایگاه محور سخن از انشعابات نورى است كه به مبدأ بى نهایت خود متصل شده اند،
قطرات زلال و روانى كه به واسطه پیوستن به اقیانوس بى كران كمال، بى كرانه شده اند،
سخن از یك پرواز است، پرواز ذره اى ناچیز كه سبكبال ورها در آسمانى مملو از تقدیس وتحمید به بى نهایتى ازلى و ابدى مبدل شده،
ما روایت گر جنگیم.
جنگ نه! دفاع....دفاعی مقدس.
دفاع در مقابل هواها و هوسها از فطرتی خدا جو و خدا خواه.
و شهید فاتح مطلق این میدان است.
هم او كه به بلندای قله های كمال لایق همچون ابدیت همیشه در اهتزاز ایستاده و با صدایی رسا و بلند فریادگر همیشه لحظه های آنان است كه:
شهید یعنی گلوگاه صفات جمال و جلال.
یعنی غلبه عقل حقیقت طلب بر هویت حیوانی در انحطاط.
یعنی گذشتن از نقصانها و بدست آوردن كاملها.
یعنی درمان كردن همه ی آرزوهای كوچك و بزرگ بواسطه ی ترك همه ی آرزوها.
یعنی شكوفا كردن گوهر نهان انسانیت.
همان گوهری كه من و تو ندانسته درگذر عمر در جستجویش خویش را م?فرسائیم.
و شهید شاهدی صادق است كه ما به بی راهه میرویم.
واما تو!؟
كه قدم در این فضا نهاده ای و با فشار یك كلید بابی از حقیقت مجسم را در پیش روی خود گشوده ای.
آیا میدانی شهید كیست؟
میدانی لحظات آخرین خود را در كجای این زمین پر زحمت بوده؟
میدانی مشهدش كجاست؟
میدانی در دقایق آخرین عبور از همه تعلقها در صحیفه به یادگار مانده اش چه ثبت كرده؟
میدانی كلام ماندگارش چیست؟
میدانی برگهای پرپر شده شقایقهای ساعات و دقائق عمرش در خود چه به یادگار دارند؟
و یا هرگز تصویر او را دیده ای؟
تصویر او را نه! تصویر عشق. تابلوی تمام نمای محبت.
محبتی در نهایت اخلاص و معرفت.
محبتی سرشار از طراوت و تازگی.
محبتی به زیبایی یك پرده از جمال یار.
محبتی به شیرینی یك جرعه از وصال.
پس!با ما همراه شو و لحظاتی چند با نگاهی دیگربه این تصاویر و جملات خود را بجو! و اندكی در نگاههای پر معنا و زلال آنها و لبخندهای سرشار از حقایقشان با خود باش و ...
[h=2]سایت صبح[/h]www.sobh.org گروه فرهنگی هاتف از سال 1378 و به منظور حفظ و انتشار فرهنگ ایثار و شهادت از طریق معرفی شهدای اسلام، از صدر اسلام تا كنون شروع به فعالیت نموده است.در این راستا بستر اینترنت بعنوان قالب مناسب انتخاب گردید و سایت صبح با آدرس www.sobh.org پایگاه انتشار تلاش فوق گردید. در این راستا سایت های مستقل ذیل نیز به همان اهداف فوق ولیكن بصورتی اختصاصی تر عهده دار رسالت انتقال جلوه های ایثار و شهادت به نسل جدید گردیده اند.
http://www.m-motahari.com
http://www.avini.com
http://www.navabsafavi.com
http://www.vaares.com
[h=2]سایت طوبا گرافیك[/h]www.tubagraphics.com در معرفی این سایت كه در زمینه تصاویر گرافیكی دفاع مقدس نیز فعالیت می كند، آمده است:
گروه گرافیك طوبى یكى از گروه‏هاى فعال در بخش نرم‏افزار مركز تحقیقات كامپیوترى علوم اسلامى مى‏باشد كه همگام با دیگر گروه‏ها مسئولیت تولید صفحات گرافیكى براى بكارگیرى در نرم‏افزارهاى علوم اسلامى را به عهده دارد. از آنجایى كه مقدارى از فعالیت مركز تحقیقات معطوف به ایجاد پایگاه‏ها در اینترنت مى‏باشد گرافیك طوبى در جهت طراحى و پیاده‏سازى گرافیكى صفحات" Web"نیز فعالیت چشمگیرى را دارا مى‏باشد در كنار تمامى این فعالیتهاى پر حجم و سنگین از اوایل سال 1378 این گروه اقدام به تهیه تصاویر هنرى متناسب با مناسبتهاى اسلامى نمود. ازدیاد این تصاویر افراد گروه را به فكر ارایه آنها به صورت تقویم تاریخ در اینترنت انداخت كه نتیجه این فكر در قالب پایگاه گرافیك طوبى عرضه گردید است بدیهى است كه در ابتداى راه هستیم و پیشنهادات و انتقادات شما مى‏تواند در جهت ارتقاى هر چه بیشتر این پایگاه مفید باشد.
[h=2]سایت مركز رسیدگی به مصدومین شیمیایی[/h]http://www.isaarcwv.ir/aboutus.htm در این سایت، لینكهایی چون پرسش و پاسخ، خاطرات، آلبوم عكس، آیین نامه، آموزشی، پزشكی، تسهیلات و ارتباط با ما كنجانده شده است.
[h=2]سایت انجمن دفاع از قربانیان سلاحهای شیمیایی[/h]www.scwvs.org مختصری در مورد انجمن و فعالیت های آن:
SCWVS یك سازمان غیر دولتی (NGO) می باشد كه در وزارت كشور براساس قانون ثبت انجمنهای غیر دولتی به ثبت رسیده و عمده ترین اهداف این انجمن فراهم آوردن حمایتهای پزشكی ، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی برای دهها هزار نفر از جانبازان شیمیایی (شامل هزاران نفر مصدوم غیرنظامی) است كه از اثرات سلاحهای شیمیایی در طول 8سال جنگ عراق - ایران در رنج می باشند. همچنین تلاش در جهت بالا بردن كیفیت زندگی و سلامت قربانیان سلاحهای شیمیائی و افراد خانواده آنها از جمله اهداف تأسیس این انجمن میباشد.
[h=2]سایت مركز اطلاع رسانی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی[/h]www.aviny.com [h=2]سایت هابیلیان[/h]www.habilian.com این سایت، مطالبی را پیرامون شهدایی كه توسط منافقین ترور شده و به شهادت رسیده اند در خود جای داده است.
[h=2]سایت چهار دیپلمات[/h]www.4diplomats.ir تیرماه 1385 همزمان با بیست و چهارمین سالگرد اسارت چهار دیپلمات ایرانی "سید محسن موسوی" ، "كاظم اخوان" ، "تقی رستگار مقدم" و "احمد متوسلیان" به منظور هر چه بهتر شناساندن چهار عزیز مظلوم كه 14 تیرماه سال 1361 در پست بازرسی "برباره" در شمال بیروت لبنان به اسارت مزدوران رژیم صهیونیستی- فالانژها درآمدند، از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس؛ "دبیرخانه دائمی یاد بی نشان ها" راه اندازی شد.
روز 17 مرداد 1385 مصادف با میلاد مسعود حضرت علی(ع) و همزمان با سالروز شهادت "محمود صارمی" و روز خبرنگار؛ سایت اینترنتی "چهار دیپلمات" جهت ارائه آخرین اخبار و گزارش ها و همچنین در دسترس قرار دادن آثار و متون موجود درباره چهار دیپلمات، در شبكه ارتباطات جهانی قرار گرفت.
این دبیرخانه آماده پذیرش هر گونه همكاری در زمینه های خبری، هنری و... در زمینه های فوق می باشد.
[h=2]سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (لینك شاهدان دانشگاه)[/h]www.nahad.net/shahedan [h=2]سایت آوینی (سایت جهانی سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی)[/h]http://www.avini.com [h=2]سایت ذره بین (بهترین مرجع آشنایی با منافقین )[/h]http://www.zarrebin.com/aboutus.asp میهن ما از حدود نیم قرن پیش ( یا به عبارت بهتر پس از انقلاب مشروطیت ) نشیب و فرازهای فراوانی را پشت سر نهاده است سرعت تغییر تحولات سیاسی جامعه چنان چشمگیر بوده كه در برخی مواقع امكان ارزیابی و تحلیل شرایط در بطن جریانات مقدور نبوده و جهت درك بهتر آنها نیاز به زمان بیشتری احساس شده است . پیروزی انقلاب در سال 57 واتفاقات پس از ان بویژه سالهای اول پس از پیروزی یكی از نمونه های عینی مطلب ذكر شده می باشد حامعه ما در آنان ایام دچار چنان تغییرات سریع و شگرفی شد كه سرعت ان با هیچ مقطع دیگر قابل مقایسه نمی باشد گروهها سیاسی نیز به مثابه تابعی از شرایط سیاسی جامعه دستخوش این تغییر و تحولات شدند و برخی از مواضع وعملكردها در مسیر این جركت شتابان بعضاٌ از نطر دور مانده ویا به اندازه كافی مورد بررسی قرار نگرفته یا به بوته فراموشی سپرده شدند.
یكی از گروههای مطرح آن ایام سازمان مجاهدین خلق ایران بود كه با تكیه بر سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب خود وارد عرصه سیاسی جامعه شده و مسیری را طی نمود كه بنظر می رسد بازخوانی مجدد آنها در شرایط فعلی ( هر چند كه ممكن است دیر هنگام باشد ) می تواند به رشد واعتلای فرهنگ سیاسی جامعه مان كمك نماید ذره بین نامی است كه ما برای این سابت در نطر گرفته ایم چرا كه سعی خواهیم كرد با دقت نظر درمواضع و عمكرد سازمان مجاهدین خلق آنها را بررسی نماییم و در این راه سعی خواهیم كرد كه به اصول ذیل وفادار بمانیم :
1- هر چند كه برای برخی از سوابق سازمان مجاهدین نظیر سوابق بنیانگذاران آن ارزش و احترام قائل هستیم لیكن تلاش می كنیم تا در این راه مسیر عدالت را رعایت كرده از هر گونه پیشداوری و یا جانبداری متعصبانه خودداری نماییم .

2- در قسمتی كه تحت عنوان تاریخچه سازمان مجاهدین خلق ایران طراحی شده تلاش شده تا از نشریات ، اطلاعیه ها ویا سایر مواردی كه توسط خود سازمان اعلام شده استفاده نمائیم ومواضع سازمان را از زبان خودشان مطرح نمائیم .
3- از آنجا كه هدفی جز شفاف سازی و روشنگری ندارم از كلیه پیشنهادات و انتقادات خوانندگان عزیز با روئی گشاده استقبال نموده و امید داریم كه در این سایت با نقادی و بحث علمی ، موضوعات مطرح شده را باز نموده واز نظریات مختلف در این خصوص بهره مند شویم .
4- پذیرای هرگونه عكس ، مطلب ، فیلم ، مقاله ، نوار و ... هستیم و از مطالب ارسالی شما در قسمت با شما استفاده خواهیم كرد .
[h=2]سایت كانون فرهنگی شهید سلطانی[/h]http://www.shahidsoltani.com/home.htm
 

Similar threads

بالا