معرفی دو افزونه کاربردی در فایرفاکس

rouzbeh..

عضو جدید
طراحان وب کسانی هستند که امکانات معمولی یک مرورگر جوابگوی نیاز آنها نیست. هرچند آن مرورگری حرفه ای همچو فایرفاکس یا کروم باشد! اینجاست که افزونه ها وارد عمل میشوند.

طراحی سایت از جمله کارهایی است که باید دائم با کد های منبعی و جاوا و css سروکار داشت. از این رو دو افزونه که به همین منظور طراحی شده اند را معرفی میکنیم تا کمبودی در این زمینه نداشته باشید.

webdeveloper

خیلی از توسعه دهنده ها «webdeveloper» را قویترین افزونه در زمینه طراحی وب میدانند. این افزونه یک نوار ابزار جدید به مرورگر فایرفاکس شما اضافه می کنید که دارای گزینه های زیادی برای کار با صفحات وب هست .برخی از توانمندی های این افزونه:

* فعال سازی/غیر فعال کردن Java
* فعال سازی/غیر فعال کردن و مشاهده کوکی ها
* غیر فعال کردن CSS
* مشاهده سبک ها(styles)
* مشاهده اطلاعات اضافی فرم ها
* غیرفعال کردن عکس های صفحه و تشخیص عکس های ناقص
* مشاهده کد های جاوا اسکریپت
* مشاهده اطلاعات تکمیلی و پنهان
* ویرایش , HTML
* تنظیم پنجره ها به رزولوشن مورد نظر
* ویرایش و چک کردن کد های زبان وب
* و ده ها مورد دیگر



firebug

معمولا طراحی وب بدون وجود این افزونه بسیار مشکل است و اگرچه آن را در ردیف دوم بعد از Web Developer معرفی کردم، اما اصلا کم ارزش تر از آن نیست.

نکته جالب توجه در مورد این افزونه این است که افزونه های دیگری برای Firebug نوشته شده اند که قابلیت های جدیدی به Firebug اضافه می کنند! این افزونه از ویرایش زبان های CSS, HTML, و JavaScript پشتیبانی می کند.

به این شکل که هنگام ویرایش شما می توانید به صورت همزمان در صفحه وب و بدون نیاز به برنامه های دیگر به ویرایش بپردازید و مزیت دیگر این افزونه این است که تغییرات درهمان لحظه ایجاد شده و قابل مشاهده اند.
 

Similar threads

بالا