معرفی دوربینهای عکاسی

JRG

عضو جدید
مقایسه نیکونD5000 و کانن500D

با افت اقتصاد جهانی و روند نزولی تعداد خریداران کالاهای گران قیمت انتظار می‌رود که شرکتهای مختلف، از جمله سازندگان دوربین‌های دیجیتال، تمرکز خود را بر روی بخش های قابل اعتمادتر بازار، که مشتریان با توان خرید کمتر ولی با تعداد بیشتر است قرار دهند. بنابر این با وجود پایان یافتن اتفاقات مهم دنیای الکترونیک و دیجیتال مانند فتوکینا، سبیت و پی.ام.ای. ظهور پشت سر هم دوربین‌های 500D کانن و D5000 نیکون، حکایت از تلاش این شرکت‌ها برای دستیابی به بخش مطمئن‌تری از بازار فروش شوند.
کانن دوربین خود را پنجم فروردین معرفی کرد و نیکون با شتابزدگی، در 25 فروردین دوربین رقیب را که مشخصات دوربین کانن را تک به تک نشانه گرفته است، به بازار معرفی کرد. در این نوشتار قصد داریم مشخصات این دو دوربین را بررسی کنیم.

سنسور تصویر
دوربین کانن دارای یک سنسور 15.1 مگاپیکسلی و دوربین نیکون 12.3 مگاپیکسلی است. عملا سه مگاپیکسل بالاتر، در رقابت رزولوشن، کانن را جلوتر قرار می‌دهد. اما مساله‌ای که اینجا مطرح است این است که با توجه به کاربران هدف این رده دوربین‌ها، که عمدتا کاربران غیر حرفه‌ای هستند، این تفاوت رزولوشن چقدر اهمیت دارد؟
با توجه به ضریب برش 1.5 سنسور نیکون و ضریب 1.6 سنسور کانن، و رزولوشن آنها، نیکون دارای تراکم پیکسل کمتر 3.3 مگاپیکسل بر سانتیمتر مربع بوده که در مقابل کانن که 4.5 مگاپیکسل بر سانتیمتر مربع است، دارای دیتیل کمتر، اما احتمالا وضعیت کنترل نویز بهتری خواهد بود.
حساسیت سنسور کانن بین ایزو اتوماتیک، ایزو 100 تا 3200 و ایزو 6400 و 12800 در مد گسترش ایزو قابل انتخاب است. اما در دوربین نیکون حساسیت بین اتوماتیک، ایزو 200 تا 3200 و 6400 با تقویت ایزو قابل تنظیم است. در زمینه حساسیت دوربین نیکون با نداشتن ایزو بالاتر از 6400 از رقیب خود عقب‌تر است. در نیکون می‌توان با تنظیمات جبران نوری به ایزوی معادل 100 دست یافت.
بطور کلی در زمینه سنسور می‌توان گفت که نیکون به غیر از سایز بزرگتر، در بقیه موارد نسبت به کانن عقب‌تر است و سنسور کانن بر آن برتری دارد، اما میزان تفاوت آنها یک اختلاف چشمگیر و مهم نیست و قاعدتا نمی‌تواند معیار انتخاب باشد.




مشخصات عکاسی
در زمینه سیستم فوکوس کانن دارای سیستم فوکوس 9 نقطه‌ای از نوع Multi-BASIS TTL است و نیکون دارای سیستم فوکوس11 نقطه‌ای Nikon Multi-CAM1000 است.
در تنظیم تراز سفیدی هر دو دوربین دارای حالت‌های از پیش تنظیم شده و تنظیم دستی هستند، اما کانن در 6 منطقه و نیکون در 12 منطقه به سنجش تراز سفیدی تصویر می‌پردازند.
حداکثر و حداقل سرعت شاتر هر دو دوربین به ترتیب 30 و 1/4000 ثانیه و با هم برابر است.
هر دو دوربین دارای فلاش سر خود از نوع جهنده هستند. اما برد فلاش نیکون با 17 متر نسبت به فلاش کانن با 13 متر، بهتر است.در تنظیمات دقیق نورسنجی، نیکون وضعیت بهتری دارد و با قابلیت تنظیم 5- تا 5+ گام با فواصل 1/2 یا 1/3 گام امکان تنظیمات دقیق‌تری را نسبت به کانن می‌دهد که دارای قابلیت تنظیم بین 2- تا 2+ گام با همان فواصل است.
سیستم نورسنجی نیکون از نوع 3D Matrix metering II با انتخابهای مرکزی و نقطه‌ای است و کانن دارای نورسنجی 35 نقطه‌ای، نورسنجی مرکزی، جزئی و نقطه‌ای است. سیستم نورسنجی هر دو دوربین، دارای مشخصات قابل قبول فنی و از حمایت سابقه و توانایی فنی دو سازنده بزرگ تجهیزات عکاسی بهره می‌گیرد که قابلیت اطمینان و کاربرد بالایی دارد. اما مقایسه دقیق کیفی را باید منوط به نتایج تست‌های فیزیکی دو دوربین کرد.
سرعت عکاسی دوربین نیکون 4 عکس در ثانیه و کانن 3.4 عکس در ثانیه است. هر دو دوربین دارای قابلیت فیلمبرداری هستند، اما کیفیت فیلمبرداری دوربین کانن بهتر است. دوربین کانن دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فول اچ.دی. (1920 در 1080) در 20 فریم بر ثانیه و نیمه اچ.دی. در 30 فریم بر ثانیه و VGA در 30 فریم بر ثانیه است. اما کیفیت نیکون پایینتر و با کیفیت نیمه اچ.دی. در 24 فریم بر ثانیه است.
هر دو دوربین از کارت‌های حافظه SD/SDHC استفاده می‌کنند.
منظره یاب هر دو دوربین از نوع آینه‌ای و با ضریب پوشش 95 درصد است. میزان بزرگنمایی منظره یاب کانن 0.87 برابر و نیکون 0.78 برابر است. در منظره یاب نیکون امکان مشاهده خطوط راهنمای ترکیب بندی وجود دارد. در کل می‌توان گفت این دو منظره یاب از لحاظ اپتیکی مشخصات تقریبا مشابهی دارند و نمی‌توان برتری خاصی بین آنها قائل شد.


نمایشگر دوربین کانن 3 اینچی است و دارای رزولوشن 920 هزار نقطه است و نسبت به نمایشگر دوربین نیکون که 2.7 اینچی و رزولوشن 230 هزار نقطه دارد، کیفیت بسیار بهتر و سایز مناسبتری دارد. تنها مزیت نمایشگر نیکون قابلیت چرخش آن است که از ناحیه پایین قابلیت خم شدن و چرخش حول محور اتصال خود را دارد که در مد نمایش زنده بسیار کارآمد است. اما کیفیت پایین آن یک ضعف محسوب می‌شود.
نیکون در مد نمایش زنده همچنان از روش فوکوس کنتراست استفاده می‌کند، اما قابلیت تشخیص چهره و ردگیری سوژه را نیز اضافه کرده است که نسبت به کانن مشخصات بهتری دارد.
هر دو دوربین دارای خروجی USB 2.0 با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه و خروجی HDMI هستند. ضمنا دوربین نیکون قابلیت پذیرش ورودی GPS و ثبت خودکار آن در عکسهای را نیز دارد.
از لحاظ وزنی دوربین کانن با وزن 520 گرم (همراه باتری)، حدود 70 گرم از دوربین نیکون با وزن 590 گرم سبکتر است و از لحاظ ابعاد نیز کانن 2 م.م. در طول، 6 م.م. در ضخامت و 18 م.م. در ارتفاع از دوربین نیکون کوچکتر است.
از لحاظ قیمتی چیزی که تا بحال مشخص شده است دو دوربین قیمت نزدیکی دارند. دوربین نیکون در بازار آمریکا 729 دلار و با لنز کیت 18-55 لرزشگیر دار، 850 دلار تعیین شده است. کانن نیز قیمت این دوربین در بازار آمریکا را 799 دلار و با لنز کیت 18-55 لرزشگیردار 899 دلار اعلام کرده است.

نتیجه‌گیری
با توجه به مشخصات ذکر شده، هر دو دوربین تقریبا دارای توانایی و مشخصات یکسانی هستند و بین آنها مشخصه متفاوتی که بتواند انگیزه نهایی برای انتخاب یکی از آنها باشد وجود ندارد. برای کاربران داشتن سابقه کار و بخصوص تجهیزات جانبی از یک برند، مثل لنز یا فلاش می‌تواند دلیل مناسبی برای انتخاب یکی از دو برند باشد. مسلما عامل قیمت می‌تواند پارامتری اساسی در انتخاب کاربران باشد، اما فعلا با توجه به اینکه قیمت نهایی این دو دوربین در بازار هنور مشخص نیست نمی توان دقیقا اظهار نظر کرد. قطعا تفاوت قیمت 50 دلاری اعلام شده به نفع نیکون، نمی‌تواند عامل تعیین کننده‌ای باشد و باید به انتظار عرضه دوربین‌ها به بازار بنشینیم.
 

JRG

عضو جدید
معرفی دوربین جدید Nikon D3X




نیکون جدیدترین دوربین حرفه‌ای DSLR خود با رزولوشن 24.5 مگاپیکسل را رسما معرفی کرد: D3x.
این دوربین، دارای نمایشگر LCD 3 اینچی با رزولوشن 920,000 نقطه با امکان نمایش زنده (Light View 51)، نقطه فوکوس خودکار، پردازنده تصویر EXPEED، و خروجی HDMI است.

برای دستیابی به بهترین کیفیت، این دوربین فایل‌های خام خود را به صورت 14 بیتی و با حجم 50 مگابایت ایجاد می‌کند که طی روند پردازش به فایل‌های TIFF 140 مگابایتی نیز تبدیل می‌شوند. این دوربین سیستم انتقال اطلاعات بی‌سیم نیکون را پشتیبانی می‌کند و با دستگاه GP1- GPS جدید نیکون نیز سازگار است.

ویژگی‌ها:
حسگر CMOS نیکون از نوع FX با 24.5 مگاپیکسل این حسگر با داشتن 24.5 میلیون پیکسل موثر مساحتی به ابعاد 35.5 x 24.0 میلیمتر را پوشش می‌دهد و در نتیجه رزولوشن شگفت آوری را ایجاد می‌کند. اما قابلیت دیگری که در این حسگر وجود دارد این است که بهینه سازی مشخصات پیکسل‌ها، باعث ایجاد نسبت S/N بیشتر و دامنه دینامیک وسیع تر شده است: پیکسل‌ها نور بیشتری را جذب کرده و در نتیجه جزئیات تصویر در بخش‌های روشن (highlights) و بخش‌های تیره (shadows) بیشتر می‌شود و در نتیجه رنگها شفاف تر و نویز کمتر خواهد بود.
دامنه حساسیت وسیع تر حسیاست D3x در حالت عادی از 100 شروع می‌شود -که مناسب عکسبرداری از سوژه‌های بی‌حرکت، مثلا در استودیو است- و تا 1600 ادامه می یابد، که در حساسیت 1600 تصویر دارای کیفیت بالا و نویز کم، در حد عکس های ثبت شده با حساسیت پایین، است.
همچنین حساسیت را می‌توان دو استپ بالاتر برد و به 6400 رساند و یک استپ کمتر کرد و به 50 رساند. حالت حساسیت خودکار هم وجود دارد.
پردازش جدید تصویر بر اساس EXPEED سیستم جدید پردازش عکس در این دوربین بر اساس سیستم جامع پردازش عکس دیجیتال نیکون، یا همان EXPEED، که به صورت تخصصی برای این دوربین بهینه سازی شده است، تصویر فوق العاده با کیفیتی را ایجاد می‌کند. این سیستم، سرعت پردازش را بیشتر و مقدار برق مصرفی را نیز کمتر می‌کند. همچنین این سیستم پیشرفته، گسترده‌ترین طیف رنگ، از ته رنگ‌ها گرفته تا رنگ‌های شفاف، را به صورت دقیق تولید میکند.
عملکرد سریع، متناسب با کاربرد های حرفه ای سرعت شروع به کار D3x، همانند مدل قبلی یعنی D3، 0.12 ثانیه و زمان تاخیر شاتر نیز 0.04 ثانیه است. سرعت عکاسی پی در پی با فرمت 36x24 یا نسبت 5:4 عکس در ثانیه و با فرمت DX (24 x 16) 7 عکس در ثانیه است. همچنین D3x با UDMA (نسل جدید کارت حافظه سرعت بالا که امکان ذخیره اطلاعات با سرعت 35 مگابایت را می دهد.) کاملا سازگار است.
سیستم تشخیص منظره (موقعیت عکاسی) یک حسگر RGB و 1005 پیکسلی در این دوربین وجود دارد که با تشخیص روشنایی و نیز رنگ‌های سوژه یا رنگ‌های محل عکاسی، نوردهی را به طور دقیق کنترل می‌کند. برای کنترل دقیق، نتایج این حسگر به بخش‌های فوکوس خودکار، نوردهی خودکار، فلاش جبران کننده نوری i-TTL و تنظیم تراز سفیدی خودکار اعمال می‌شود. سیستم فوکوس خودکار با استفاده از 51 نقطه متراکم حسگر فوکوس خودکار این دوربین همانند حسگر دوربین D3 است.
تمام 51 نقطه، شامل 15 حسگر متقاطع که در مرکز واقع شده‌اند، در تمام لنزهای فوکوس خودکار NIKKOR با حداکثر دیافراگم 5.6 یا بیشتر، به طور موثر عمل می کنند. سه حالت فوکوس خودکار در این دوربین وجود دارد، حالت یک نقطه‌ای، حالت ناحیه فعال و حالت ناحیه فوکوس خودکار. مقاومت بیشتر پوشش بیرونی، شاسی و جعبه آینه از آلیاژ منیزیم ساخته شده‌اند تا دوربین وزن کمتری داشته و محکم تر باشند. درزهای اصلی این دوربین با حلقه های گرد و محکمی مهر و موم شده اند تا مانع ورود گرد و خاک و رطوبت به دوربین شوند. در بخش شاتر، که توسط خود کمپانی نیکون توسعه یافته است، از ماده ی جدیدی برای تیغه های شاتر استفاده شده است که تضمین کننده دوام فوق العاده شاتر است. در تستی که توسط خود نیکون انجام شده، شاتر تا 300,000 شات جواب داده است.

دیگر مشخصات این دوربین:
• نمایشگر LCD با وضوح بالا با 920 هزار نقطه (VGA)، زاویه دید 170 درجه و شیشه تقویت شده
• دو نوع شیوه پخش زنده (دوربین در دست و دوربین روی سه پایه)
• سیستم کنترل تصویر (استاندارد، خنثی، شفاف، تک رنگ)
• دیدن اثر تنظیمات نوردهی قبل از گرفتن عکس (Active D-Lighting)
• بخش جی پی اس (اختیاری)
• کاهش خطاهای رنگی جانبی
• ویزور تقریبا 100 درصد کادر را پوشش می دهد و در فرمت FX، 0.7 برابر بزرگنمایی دارد.
• دکمه قابل برنامه ریزی
• انتخاب حروف سیاه یا سفید رنگ برای نمایش اطلاعات
• امکان عکسبرداری 4400 عکس با یکبار شارژ باتری
 

JRG

عضو جدید
بررسی Panasonic LX3

مقدمه
احتمالا از دیدن عنوان این مطلب تعجب کرده‌اید و با خود گفته‌اید که در میان این ‌همه دوربین دیجیتال پیشرفته، چرا Panasonic Lumix LX3 ؟
این دوربین در رده بندی دوربین‌های دیجیتال، در طبقه خاصی جای می‌گیرد که اساسا مورد استفاده خاصی نیز دارند. این گروه از گذشته نیز وجود داشته است و مخاطبین اصلی آن، کاربرانی بوده‌اند که دوربین‌های DSLR داشتند و به عنوان دوربین کوچک، به این گروه متمایل بودند. پس اولین مشخصه این دوربین‌ها، کوچک بودن است. اما چه مشخصات دیگری، این گروه را از سایر دوربین ها متمایز می کند: امکان عکس‌برداری با فرمت RAW مشخصه دیگری است که برای این گروه الزامی است. این دوربین‌ها مجهز به Hot Shoe برای اتصال فلاش هستند، سنسور این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های Compact بزرگتر است، معمولا مجهز به لنزهایی با دیافراگم باز و گاه ثابت هستند و در نهایت کیفیت عکس‌های این دوربین‌ها نیز رضایت کاربران حرفه‌ای را برآورده می‌کند.
سری G دوربین‌های Canon از چندین سال پیش همواره سردمدار این گروه بودند و انصافا نیز در اکثر موارد وظایف خود را بخوبی انجام دادند.

Panasonic Lumix LX3

در سال 2008 دو دوربین قابل توجه در این رده معرفی شد: Canon G10 و Panasonic LX3 . هر دو این دوربین‌ها نسبت به اسلاف خود، بسیار پیشرفته‌تر و بهتر هستند. پاناسونیک LX3 واجد مشخصات خاص و جالبی است که از هنگام معرفی خود در تابستان گذشته، توجه بسیاری از صاحب‌نظران را به خود جلب کرد. به لطف دوستی، این دوربین چند روزی در اختیار من بود و بررسی این دوربین، موضوع این نوشته خواهد بود. لازم به ذکر است که در این بررسی بیشتر از دید یک عکاس به کاربری، امکانات، کیفیت تصویر و سایر ویژگی‌های این دوربین خواهیم پرداخت و هدف‌، مقایسه و تست های پیکسلی نیست. همچنین نمی‌خواهیم سایر مرور‌های موجود را دوباره تکرار کنیم و فقط به موارد کاربردی خواهیم پرداخت.

تذکر: همه عکس‌های این مطلب، با فرمت RAW تهیه شده‌، و توسط لایت‌روم و فتوشاپ پردازش شده‌اند.

ظاهر دوربین
LX3 دوربین کوچکی است. بر خلاف بسیاری از دوربین های این گروه، قطر کمتری دارد و این مساله باعث خواهد شد که حمل آن نیز راحت‌تر باشد. البته این بدان معنا نیست که می‌توانید آن را در جیب پیراهن حمل کنید، چون برجستگی لنز مانع این کار خواهد شد. بدنه از جنس فلز است و کیفیت ساخت آن، بر اساس انتظاری که از این رده دوربینها می‌رود، خوب است. چیزی که در نگاه اول، جلب توجه می کند، Cap لنز است که مانند درپوش لنز های دوربین SLR است. شاید به نظر جالب باشد اما من ترجیح می‌دادم مثل سایر دوربین های هم رده خود، مجهز به پوشش خودکار باشد تا خود باعث نگرانی و حواس‌پرتی نشود. هر چند می‌توان این درپوش را با بند مخصوصی که در جعبه دوربین است، به دوربین متصل کرد.
جای دست دوربین کوچک است و البته از دوربینی در این اندازه چیز دیگری هم انتظار نمی‌رود. به همین علت هم گرفتن دوربین چندان راحت نیست. توصیه من این است که بجای بند‌گردنی که در جعبه دوربین است، یک بند دستی کوچک تهیه کنید و موقع عکاسی آن را به دور مچ بیاندازید تا احتمال رهاشدن دوربین از بین‌برود.
LCD دوربین بزرگ است. اما نمایش لایو آن کاملا رضایت بخش نیست. نرخ نوسازی تصویر در هنگام حرکت دوربین و نیز نمایش جزئیات و رنگها، خوب نیست. هر چند موقع نمایش Preview‌ عکسهای گرفته شده، مشکلی از لحاظ رنگ و جزئیات ندارد.




LX3- 1/250s- f2.8- ISO100

کنترل‌ها
دو کنترل مهم روی حاشیه لنز وجود دارد: یکی کنترل انتخاب نسبت عکس ( 3:2-4:3- 16:9) و دیگری نوع فوکوس لنز (فوکوس خودکار، حالت ماکرو و فوکوس دستی) که اتفاقا بسیار هم کاربردی هستند. یکی از مزایای این دوربین همین امکان انتخاب نسبت عکس است. نسبت 4:3 که در برخی عکس‌ها مانند پرتره کاربرد دارد و نسبت جالب عریض 16:9 . اگر این کنترل‌ها، در منوهای دوربین مدفون بودند، عملا کاربرد چندانی نداشتند.
کیفیت دکمه‌های کنترلی دیگر دوربین نیز خوب است. کنترل چرخان مدهای عکاسی کمی شل است و احتمال حرکت و تغییر حالت خود بخود دارد. یکی از ویژگی های مهم دوربین مجهز بودن آن به کنترل جوی‌استیکی است که بر خلاف نظر بسیاری، در مدتی که با آن کار کردم، استفاده از آن را راحت و بی‌مشکل یافتم. بسیاری از کنترل های کاربردی دوربین، مانند دسترسی سریع به تنظیمات عکاسی مانند وایت بالانس، نورسنجی، فوکوس و موارد دیگر، تغییر EV ، تغییر نقطه فوکوس و مرور تصاویر همگی توسط همین ابزار انجام می‌شود که خود مساله مهمی در استفاده راحت از دوربین محسوب می گردد. از دیگر مزایای این دوربین، دکمه های کاربردی مهم آن است: دکمه Focus برای فعال کردن نقطه فوکوس و انتخاب آن با جوی‌استیک، دکمه AF/AE Lock و دکمه عکاسی پیاپی که برای این دوربین کاربردی است چون می‌تواند 3 عکس RAW را به صورت پیاپی و بدون تاخیر تهیه کند. همچنین دکمه دیگری دارد که می‌توان به دلخواه، کاربرد خاصی را مانند تغییر ایزو به آن اختصاص داد. مجموعه این کنترل‌ها، باعث می‌شود که عکاس هنگام عکاسی بجای سرگردانی در میان منوها، بیشتر بر خود عکاسی تمرکز داشته باشد.
در مدت یک‌هفته‌ای که با این دوربین عکاسی کردم، متوجه شدم که عکاسی با این دوربین لذت‌بخش است. قسمتی از این قضیه بعلت کنترل‌های خوب و در دسترس دوربین بود و قسمتی دیگر بعلت، واکنش مناسب دوربین به خواست‌های کاربر.


LX3-1/400s- f2.8 - ISO80

امکانات
دو ویژگی مهم در LX3 وجود دارد که بهمین علت نیز فاصله خود را با رقبایش زیاد کرده است: لنز واید 24 میلیمتری یکی از این دو مورد است که برای بسیاری از عکاسان جذاب است. هر چند انتهای طیف زوم لنز به 60 میلیمتر محدود است.
ویژگی دوم، دیافراگم باز لنز است: در حالت واید، دیافراگم 2 و در حالت تله، دیافراگم 2.8 در اختیار عکاس است. این مساله باعث می شود که با این دوربین بتوان در شرایط نوری نامناسب عکس های مناسب بیشتری تهیه کرد. همچنین کنترل عمق میدان، که عموما در این دوربینها، مشکل است، نسبتا بهتر باشد. حداقل دیافراگم هم 8 است که توصیه می شود برای احتراز از مشکل Diffraction به 5.6 قناعت نمایید.

LX3، کاربران خود را در زمینه امکانات عکاسی ناامید نخواهد کرد:
- امکان عکاسی با فرمت RAW + JPEG (با فشردگی‌های مختلف)
- امکان تنظیم دقیق وایت‌بالانس با روش‌های کاملا حرفه ای : تنظیم کلوین، تنظیم بر اساس کارت خاکستری (با دو پیش تنظیم قابل ذخیره سازی)، و حتی تنظیم دقیق بر اساس تعادل Blue/Amber و Green/Magenta
- امکان براکتینگ نوردهی و نیز امکان براکتینگ بر اساس سه نسبت عکس (یک عکس با سه نسبت 4:3-3:2-16:9!)
- امکان عکاسی پی‌در‌پی 3 فریم RAW . در مورد JPEG بدون محدودیت است.
- امکان فوکوس دستی. که با استفاده از جوی‌استیک و بزرگنمایی تصویر در LCD انجام می‌شود.
- نمایش اطلاعات ارزشمند در هنگام عکاسی : هیستوگرام زنده و نیز نمایش Highlight Warning
- تنظیمات کامل فلاش سرخود: شامل کنترل قدرت به صورت جبران نوردهی، امکان تنظیم سینک فلاش به صورت First Curtain-Second Curtain و Slow-Sync
- عکاسی با پیش‌تنظیم‌های خاص برای خروجی JPEG: در ظاهر امر مساله خیلی خاصی نیست اما ویژگی مخصوص این دوربین، نوعی عکاسی سیاه و سفید است که خروجی آماده، جذاب و باب طبع بسیاری از عکاسان را، بدون نیاز به پردازش‌های بعدی، فراهم می‌کند.در حالت JPEG امکان تنظیم میزان شارپنس، کنتراست، اشباع رنگ و میزان Noise Reduction وجود دارد.


LX3- 1/400s- f4- ISO80

- فیلم‌برداری HD ، در حالت 1280×720 پیکسل، به صورت نامحدود و 24 فریم در ثانیه، که بی‌شک یکی از مزایای این دوربین محسوب می‌شود. فیلم‌برداری HD فقط در نسبت تصویری 16:9 امکان پذیر است. ضبط صدا در هر حال به صورت مونو است.
- هات شو برای فلاش خارجی: مشخصا برای امکان استفاده از فلاشهای خارجی به صورت نوردهی خودکار، باید از فلاشهای سازگار استفاده کنید. اما شما می‌توانید فلاشهای دیگر را نیز، به شرط سازگاری ولتاژ تریگر، به دوربین متصل کرده و در حالت دستی نور فلاش را تنظیم کنید که با وجود هیستوگرام و تهیه یکی دو عکس آزمایشی، کار آسانی است و در نهایت یک امتیاز ویژه برای تهیه عکس‌های عالی در شرایط نور کم خواهد بود. بخصوص اینکه می‌توانید از مزایای فلاش خارجی مانند انعکاس از سقف و دیوار نیز برای تهیه عکسهای داخلی استفاده کنید.
برخی فلاش‌ها مانند SB800 دارای نوعی حالت وایرلس هستند که می‌توان توسط فلاش سرخود LX3 آنها را فعال نمود.
- امکان اضافه کردن یادداشت صوتی به عکس: این مورد یکی از ویژگی هایی است که در دوربینهای SLR پیشرفته وجود دارد. این یادداشت‌های صوتی حداکثر 10 ثانیه هستند و با فرمت Mov در کنار فایل عکس ذخیره می‌شود. اما ای‌کاش با فرمت Wave‌ ذخیره می‌شد تا بتوان در ماجول Library لایت‌روم، آنها را پخش کرد.
- نورسنجی نقطه‌ای، Center-Weighted و کل صحنه
- ایزو خودکار با امکان تنظیم محدوده بالای ایزو : یعنی تعیین کنید که در این حالت، حداکثر تا چه مقدار ایزو را می‌تواند بالا ببرد.
- فوکوس : امکان تعیین راحت نقطه فوکوس، امکان Focus Tracking که اتفاقا بر خلاف انتظار از چنین دوربینی، تعداد عکس های فوکوس از موضوعات متحرک ( البته نه با سرعت زیاد) را افزایش خواهد داد.
- امکان مولتی اکسپوژر همراه با تنظیم Gain . این مورد حتی در بسیاری دوربینهای SLR نیز وجود ندارد.
- سرعت شاتر یک دوهزارم ثانیه تا 60 ثانیه
- نمایش مناسب بودن نورسنجی، در حالت نوردهی دستی
- خروجی component برای فیلم های HD
- وایت بالانس خودکار دوربین خوب عمل نمی‌کرد، بخصوص در نورهای مصنوعی. اما با ارتقاء Firmware کارآیی آن خیلی بهتر شد. پیشنهاد می شود که حتما پس از خرید دوربین، firmware آن را به نسخه 1.1 ارتقاء دهید.
- عکاسی ماکرو از فاصله یک سانتی‌متری
- عکاسی RAW: دوربین بدون تاخیر می تواند عکس RAW بگیرد، ذخیره کند و آماده عکس بعدی شود. امکان عکاسی تا 3 فریم RAW نیز به صورت پی‌در‌پی وجود دارد. فرمت RAW این دوربین توسط نرم‌افزارهای لایت‌روم و ACR نسخه جدید، قابل شناسایی است و نیازی به استفاده از نرم‌افزارهای همراه دوربین نخواهد بود.

امکاناتی که در فوق شرحشان رفت، کاملا برای عکاسان حرفه‌ای که با امکانات دوربین‌های SLR‌عادت کرده‌اند، جذاب خواهد بود. نکته مهم این است که این امکانات فقط بر روی کاغذ نبوده و در عمل کارآیی دارند.




LX3- 1/800s- f5.6- ISO80

کیفیت تصویر:
LX3 یک دوربین 10 مگاپیکسلی مجهز به سنسوری با اندازه 1/1.6 است. این مساله (کاهش تراکم پیکسلی در سنسور این دوربین، نسبت به رقبای امروزی خود) همراه با لنز خوب Leica Summicron ASPH ، در مجموع باعث شده است که کیفیت تصویر دوربین رضایت خاطر مخاطبین خاص این دوربین را فراهم کند. از سوی دیگر وجود خروجی RAW باعث خواهد شد که این دسته از مخاطبین این دوربین، بتوانند خروجی‌های متناسب با خواسته‌های خود، و با کیفیتی بیش از فرمت JPEG تولید کنند.
کارآیی دوربین در ایزو های بالا، به نسبت رقبای خود بهتر است. عکسهای ایزو 400 را می‌توان تا اندازه های 13×18 و شاید هم بیشتر، به شرط پردازش خوب، چاپ کرد. این مساله را در این دوربین دست کم نگیرید، بخصوص همراه با دیافراگم باز و وجود لرزش‌گیر مناسب، می توان عکس‌های مناسبی در شرایط نوری کم تهیه کرد. ایزو 800 و 1600 فقط در مواقع ضروری و ایزو 3200 هم که تکلیفش مشخص است.
گستره دینامیکی دوربین در ایزو 80 و 100 خوب است و از رقبای خود بهتر عمل می‌کند. کیفیت خروجی رنگ، با توجه به امکان عکاسی RAW ، می‌تواند رضایت کاربران را فراهم کند.


LX3- 1/500s- f3.5- ISO100

در نهایت:
یکی دو هفته قبل که در یکی از فروشگاههای معتبر عکاسی، سراغ این دوربین را می‌گرفتم، پاسخ شنیدم که "پاناسونیک دوربین‌ساز نیست؛ ما فقط دوربین‌های حرفه ای داریم" البته من همانجا به آن فروشنده محترم نیز گفتم که اطلاعات‌شان در مورد دوربین‌ها قدیمی است و دیگر به این راحتی نمی‌شود در مورد دوربین‌ها به صورت کلی صحبت کرد. اما به هر حال ایشان قانع نشدند و گفتند که "فقط نیکون و کنن"!
LX3 می تواند به عنوان یک دوربین کوچک با قابلیتهای متمایزی مانند دیافراگم باز، لنز واید، امکان فیلمبرداری HD و امکانات خوب دیگر، مورد توجه بسیاری از عکاسانی که انتظارات جدی از دوربین Compact را دارند، قرار گیرد. نزدیک‌ترین رقیب آن، Canon G10 است که مهمترین تفاوت آن، دیافراگم بسته‌تر، واید کمتر، تله بیشتر، نداشتن امکان فیلمبرداری HD و اندازه بزرگ‌تر است. کیفیت عکس‌های دوربین G10 نیز علیرغم دقت بیشتر سنسور آن، کاملا با LX3 رقابت می‌کند، هر چند از لحاظ گستره دینامیکی و کیفیت تصویر در ایزوهای بالا، کمی عقب‌تر قرار می‌گیرد.
 

JRG

عضو جدید
اولین دوربین دیجیتال


در عکس فوق اولین دوربین دیجیتال را می‌بینید که توسط کداک در سال 1975 ساخته شد.
این دوربین 4 کیلوگرم وزن و سنسور 0.1 مگاپیکسلی داشته است که ذخیره هر عکس‌ سیاه‌و‌سفیدش بر روی نوار، 23 ثانیه طول می‌کشیده‌ است.
 

JRG

عضو جدید
معرفی دوربین Olympus E-3

تالیف: کاوه قبادی



پیرو مباحثی که پیش از این در مورد استاندارد 3/4 مطرح کرده بودیم در این مقاله قصد داریم نگاهی داشته باشیم به یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین دوربین‌های این سیستم که توسط کمپانی الیمپوس معرفی شده است.
در نمایشگاهDIF 2008 در تهران و در بین حضور شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه فرصتی پیش آمد تا از نزدیک با آخرین دست آورد‌های کمپانی‌های شرکت کننده آشنا شویم که به مرور در مورد آنها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
در طی این نمایشگاه به لطف چند تن از دوستان توانستم با یکی از محصولات کمپانی الیمپوس که توسط نماینده این شرکت در ایران (شرکت نیکسان آسیا) معرفی شده بود آشنا شوم. Olympus E-3 که از نظر کیفیت و امکانات و رده‌بندی بالاترین محصول کمپانی الیمپوس است، مدتی پیش معرفی شده بود. در این نوشتار به مرور این محصول خواهیم پرداخت.



همان طور که قبلا نیز اشاره شده بود کمپانی الیمپوس به همراه چند کمپانی عظیم دیگر یک استاندارد جدید را در بین تولیدکنندگان DSLR (دوربین‌های تک عدسی انعکاسی دیجیتال) پایه‌ریزی کرده است. این سیستم که با نام استاندارد 3/4 معرفی می‌شود بر روی ابعاد سنسور‌های ثبت کننده تصویر تمرکز دارد و بشدت در حال گسترش است.
اگر بخواهیم به تاریخچه ابداعات و نوآوری‌های این سیستم و بخصوص شرکت الیمپوس که به عنوان پیشرو و شرکت اصلی این فعالیت را رهبری می‌کند اشاره کنیم باید نمونه‌های زیر را ذکر کنیم.


سیستم گردگیر سنسور ( SSWF )

شرکت الیمپوس اولین کمپانی است که این سیستم را در دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای خود معرفی کرد. از زمان عرضه دوربین‌های دیجیتال مشکل گرد و غبار که بر روی سنسور‌ها می‌نشیند یک مشکل همیشگی و از نگرانی‌های عکاسان بوده و هست. در سالهای گذشته شرکت الیمپوس توانست به کمک فناوری‌های امواج مافوق صوت این مشکل را تا حدود زیادی بر طرف کند. مکانیزم این سیستم که بنام SSWF و یا ***** امواج سوپرسونیک الیمپوس معرفی شده است به کمک ارتعاشاتی در حدود 30000 هزار بار در ثانیه باعث می‌شود که گرد و غباری که بر روی سنسور قرار دارند و یا به آن چسبیده‌اند به راحتی جدا شده و این مشکل تا حدود زیادی بر طرف شود. کارایی این سیستم در مقابل سایر سیستم‌های زداینده گرد و غبار سنسور به اثبات رسیده است.


سیستم لرزشگیر داخلی (Image Stabilization )

این سیستم هم یکی دیگر از دست آورد‌های تیم تحقیقاتی شرکت الیمپوس می‌باشد. این سیستم مبتنی بر حرکت سنسور در جهات مختلف و دفع لرزش هایی است که توسط دست عکاس به دوربین وارد می‌شود. این سیستم هم همانند سیستم گردگیر سنسور از نیروی امواج مافوق صوت قدرت می‌گیرد. این سیستم دارای دو موتور ( یکی در جهت عمودی و دیگری در جهت افقی ) سوپرسونیک الیمپوس می‌باشد که به کمک یک ژیروسکوپ حرکت‌ها را تشخیص داده و سنسور را در خلاف جهت حرکت و برای خنثی کردن آن جابجا می‌کند. این موتور که که بسیار کوچک بوده و در کنار سنسور واقع شده بخوبی می‌تواند حتی تا 5 استاپ اثرگذار باشد. به کمک این سیستم شما با خرید هر لنزی دارای یک لنز لرزشگیردار خواهید بود و نیازی به پرداخت مبلغ زیادی برای خرید این لنز‌ها نخواهد بود. تاریخچه لرزه‌گیر‌های داخلی به کمپانی مینولتا باز می‌گردد که در سال 2006 امتیاز آن به شرکت سونی واگذار شد.



لنزهای (SWD ( SuperSonic Wave Drive

از دیگر استفاده‌هایی که شرکت الیمپوس از امواج مافوق صوت انجام داده است می‌توان به استفاده از موتور‌های سوپرسونیک برای تنظیم فاصله اتومانیک و یا همان موتور‌های اتوفوکوس است. به کمک این موتور‌ها که در لنز‌ها جای گرفته اند شما می‌توانید دارای سرعت فوکوس بسیار سریع و دقیق باشید. این موتور‌ها که جز سریع‌ترین موتور‌های اتوفوکوس جهان هستند دقت بسیار بالایی دارند. طبق تست‌های انجام شده دوربین Olympus E-3 به همراه لنز ED 12-60mm F 2. 8-4 SWD سریع‌ترین فوکوس را در بین سایر محصولات این کمپانی داشته است و طبق ادعای کمپانی الیمپوس این لنز و بدنه از بسیاری از بدنه و لنز‌های دیگر سایر کمپانی‌ها سریع‌تر است.

و اما ببینیم که این سیستم‌ها چگونه در یک بدنه جمع شده اند.



مهم‌ترین بخش هر دوربین سنسور آن است. در این دوربین از یک سنسور 11.8 مگاپیکسلی استفاده شده است. از این تعداد پیکسل 10.1 مگاپیسکل به صورت موثر و فعال هستند. این سنسور که از نوع Hi Speed Live Mos Sensor است دارای تکنولوژی بسیار جدیدی نسبت به سنسور‌های گذشته این کمپانی است.



این سنسور هم در دقت و کیفیت خروجی و هم در سرعت پردازش و واکنش نسبت به نسل‌های پیشین سنسور‌های سیستم 3/4 پیشرفتهتر است. ابعاد این سنسور برابر است با 17.3 در 13 میلیمتر. همچنین در جلوی این سنسور یک عدد Low Pass Filter (***** پایین گذر) به همراه Hybrid IR Cut Filter (***** ترکیبی حذف امواج مادون قرمز) قرار گرفته است. حداکثر سایز تصویر خروجی این سنسور برابر است با 3648 پیسکل افقی در 2736 پیکسل عمودی است. که برای چاپ‌های ابعاد بزرگ کاملا مناسب است.



این سنسور دارای سیستم SSWF برای از بین بردن گرد و غبار سنسور می‌باشد. همچنین این سنسور دارای سیستم لرزه گیر داخلی و یاImage Stabilization می‌باشد. این سیستم همان طور که در تست‌های زیر مشاهده می‌کنید تا سرعت‌های بسیار پایین اثر گذار می‌باشد. اثر گذاری این سیستم تا 5 EV اثر گذار می‌باشد. این سیستم قادر به تشخیص خودکار حرکات افقی Horizontal و حرکات عمودی Vertical می‌باشد.

این سنسور دارای حساسیتی بین Iso 100 تا Iso 3200 می‌باشد. به علاوه اینکه می‌تواند در حالت Auto به صورت خودکار حساسیت را با توجه به نورسنجی تنظیم کند. یکی از مشکلاتی که سابق بر این دوربین‌های سیستم 3/4 با آن درگیر بودند عملکرد نویزی آنها بخصوص در حساسیت‌های بالا بود. اما خوشبختانه با توجه به تغییرات و اصلاحات نرم افزاری و سخت افزاری انجام شده رفتاری نویزی این دوربین پیشرفت چشمگیری داشته است و همان طور که در جدول زیر می‌بینید اختلاف بسیار کمی با دیگر رقبا که از سنسور هایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده می‌کنند دارد.








اما متاسفانه رفتار نویزی این دوربین هنوز هم در نوردهی‌های بلند مدت (Long Expose) بسیار ضعیف و غیر قابل قبول است. به صورتی که نباید زیاد بر روی نوردهی‌های بلند مدت بخصوص در مکان‌های تاریک حساب کرد. هرچند به کمک پردازنده قوی این دوربین و پردازش‌های ثانویه و نرم افزاری مقداری از نویز‌ها و پیکسل‌های گداخته Hot Pixel کاسته می‌شود اما باز هم در مقابل رقبا ( کانن ، نیکون ، سونی ) حرفی برای گفتن ندارد. به همین دلیلی در حالت نرمال و پیش‌فرض شما در هنگام استفاده از سرعت B (Bulb) نهایتا تا 8 دقیقه امکان نوردهی دارید و در صورتی که نیاز به نوردهی‌های بلند مدت‌تر داشته باشید باید وارد تنظیمات شده و از حالت Boost استفاده کنید.




این دوربین از مکانیزم شاتر بسیار جدیدی بهره می‌برد که حاصل سالها تجربه این شرکت در عرصه دوربین‌های نگاتیوی است. مکانیزم شاتر ( پرده و آینه ) در این دوربین تقویت شده و باعث شده است علاوه بر اینکه عمر این قطعه افزایش یابد ( تا 150 هزار شات توسط سازنده گارانتی شده است ) زمان بازگشت آینه بسیار تقلیل یابد و به حدود 60 میکرو ثانیه برسد. این مکانیزم همچنین باعث شده است که مدت زمان تاریک شدن ویزور بسیار کاهش یافته و چیزی در حدود 100 میکرو ثانیه باشد. شاتر این دوربین دارای حداکثر سرعت 1/8000 ثانیه بوده و قادر است در حالتBulb نیز عکاسی کند. این دوربین می‌تواند با سرعت 5 فریم در ثانیه در حالت RAW تا 19 فریم عکاسی کند. همچنین با فرمت Jpeg تا زمان پر شدن کارت حافظه امکان عکاسی دارد. سرعت سینک و همزمانی با فلاش این دوربین در حالت عادی و به همراه فلاش‌های استودیویی تا 1/250 ثانیه است و در حالتSuper FP و به همراه فلاش هایFL-36R و FL50R تا سرعت 1/4000 ثانیه با این فلاش همزمانی می‌کند. این دوربین قادر است تا 3 فریم در حالت Exposure Bracketing و با 1 EV و یا 0. 7 EV , 1/3 EV , 1/2 EV عکاسی کند.



دقت اتوفوکوس در این دوربین نسبت به نسل گذشته این سری بسیار دقیق‌تر و سریع‌تر شده است. این دوربین به کمک حسگرهای جدید Full Twin Cross یازده نقطه‌ای با سرعت و دقت بسیار خوبی فاصله را تا سوژه می‌سنجد. هر نقطه از این سیستم دارای دو خط افقی و دو خط عمودی بوده که در مجموع 44 نقطه را تحت پوشش قرار می‌دهد. این سیستم اتوفوکوس به همراه پردازندهTruePic III قادر است به سرعت فاصله‌ها را تشخیص دهد. این سیستم در محدود‌ای بین -2 EV تا +19EV قادر به تشخیص می‌باشد. این سیستم هنگام استفاده از لنز‌های دارای موتور SWD می‌توانید فوکوس بسیار سریعی را در اختیار شما قرار دهد، این سیستم هنگام استفاده از Live View نیز قابلیت خوبی دارد. یازده نقطه فوکوس بعد در مکان‌های نسبتا مناسبی قرار گرفته‌اند ( هر چند که می‌توانست تعداد بیشتری داشته باشد ) در شکل زیر محل قرارگیری این نقاط و ویزور این دوربین را می‌بینید.

 

JRG

عضو جدید
ویزور این دوربین با پوشش 100% نسبت به نسل گذشته از نظر ابعاد و درصد پوشش پیشرفت خوبی داشته است و از نظر شفافیت نیز عملکرد بهتری دارد. همچنین نسبت به نسل گذشته اطلاعات بسیار بیشتری در ویزور قابل نمایش است و شما بدون برداشتن چشمتان از ویزور می‌توانید تنظیمات دروبین را به خوبی انجام دهید. در این ویزور از یک منشور 5 وجهی و چندین آینه برای هر چه شفاف‌تر بودن آن استفاده شده است. همچنین این منشور 5 وجهی دارای پوشش نقره‌ای خاصی برای انعکاس هر چه بهتر نور‌های دریافتی است.




علاوه بر ویزور این دوربین یک نمایشگر LCD از نوع کریستال مایع در بالای دوربین دارد که اطلاعات بسیار خوبی از تنظیمات و شرایط دوربین را به عکاس منتقل می‌کند.




مونیتور این دوربین از نوع هایپر کریستال با ابعاد 2.5 اینچ و دارای رزلوشن 230 هزار پیکسل و با زاویه دید 176 درجه در تمامی جهات و مجهز به سیستم Live View می‌باشد.



این نمایشگر که امکان چرخش به طرفین و بالا و پایین را دارد بسیار به عکاس در تنظیمات و یافتن کادر مناسب کمک می‌کند. قابلیت چرخش نمایشگر این دوربین باعث می‌شود که در شرایط سخت عکاس براحتی بتواند منظره را ببیند. این دوربین امکان اتوفوکوس را در زمان استفاده از سیستم Live View فراهم کرده است و این برای بسیاری از عکاسان موضوع بسیار مهمی است. در هنگام استفاده از سیستم Live View شما قادر خواهید بود 5 و یا 7 و یا 10 برابر بر روی منظره بزرگنمایی انجام دهید که این موضوع در هنگام اتوفوکوس و یا هنگام فوکوس دستی بسیار به شما کمک می‌کند.




در هنگام استفاده از سیستم Live View می‌توانید تغییرات وایت بالانس و یا جبران نوردهی را به صورت زنده مشاهده کنید. یکی دیگر از نوآوری‌های این دوربین دیدن عمق میدان در مونیتور و به کمک سیستم Live View است که از محاسن آن نسبت به دیدن عمق میدان در ویزور می‌توان به شفافیت و تاریک نشدن صحنه اشاره کرد. این قابلیت با نام Live Preview در دسترس شما است. برای اینکه شما بتوانید بهترین کادر را شناسایی کرده و عکاسی کنید سیستم Live View این دوربین به کمک شما آمده و می‌تواند نقاط طلایی کادر و همچنین صفحه‌ای به صورت Grid و یا مقیاس را برای شما به همراه وایت بالانس زنده را نمایش دهد.




نمایشگر این دوربین مجهز به یک سنسور حساس به نور بنامLuminance Sensor در گوشه بالا سمت چپ است که به صورت اتوماتیک روشنایی نمایشگر را تنظیم می‌کنید و بسته به نور محیط آن را تیره و یا روشن‌تر خواهد کرد. این قابلیت علاوه بر بهتر دیده شدن نمایشگر توسط عکاس در مصرف باطری این دوربین نیز صرفه جویی خواهد کرد.




این دوربین از یک پردازنده جدید بنامTruePic III استفاده می‌کند که قدرت پردازش بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. این سیستم وظیفه هماهنگی و پردازش تصاویر حاصل از سنسور Live Mos و اطلاعات دریافت شده از سیستم اتوفوکوسAF و سیستم لرزه گیرIS را دارد. این موتور پردازش از الگوریتم جدیدی برای کاهش نویز بخصوص نویز‌های رنگی استفاده می‌کند که حاصل این تلاش کاهش چشمگیر نویز این دوربین است. همچنین از یک الگوی خاص برای پردازش جزییات تصویر بهره می‌برد که باعث می‌شود جزییات ( بخصوص خطوط موازی ) بسیار بهتر از قبل ثبت شوند. از دیگر پیشرفت‌های این موتور می‌توان به تکنولوژی پردازش اشعه گاما اسم برد که باعث می‌شود رنگ هایی بسیار بهتر و شفاف‌تر و دقیق ثبت گردد. این موتور همچنین از الگوریتم خاصی برای فشرده سازی اطلاعات استفاده می‌کند که باعث می‌شود بیش از 65% فشرده شوند و در مقابل افت کیفیت چندانی نداشته باشد. همچنین این دوربین قادر است 5 فریم در ثانیه را پردازش کرده و به کارت‌های پر سرعت انتقال دهد.




این دوربین دارای دو درگاه برای استفاده از کارت‌های حافظه می‌باشد. یکی درگاه استفاده از کارت‌های ) CF نوع I وII ) پر سرعت ( که امکان انتقال پر سرعت اطلاعات را مهیا می‌کند ) و دیگری کارت‌های xD که این امکان را به شما می‌دهد بتوانید از هر دو کارت برای ذخیره اطلاعات استفاده کنید و یا از یکی به عنوان Backup کارت دیگر استفاده شود.




این دوربین دارای یک درگاه USB 2.0 پر سرعت می‌باشد که به وسیله آن می‌توانید اطلاعات را از دوربین به کامپیوتر انتقال دهید همچنین می‌توانید توسط نرم افزار‌های جانبی ارائه شده به همراه این دوربین آن را کنترل کرده و نرم افزار داخلی آن را آپدیت کنید. علاوه بر آن یک خروجی ویدئویی نیز در این دوربین تعبیه شده است که به کمک آن می‌توانید تصاویر را بر روی تلویزیون مشاهده کنید متاسفانه این دوربین خروجی HDMI ندارد. این دوربین دارای خروجی سینک با فلاش استودیویی می‌باشد و شما براحتی می‌توانید فلاش‌های استودیوتان را به این دوربین متصل کنید. یک ورودی برای برق مستقیم AC نیز بر روی بدنه تعبیه شده است و شما می‌توایند بدون نیاز به باطری و با وصل کردن دوربین به برق شهری آن را روشن کنید. همچنین ورودی ریموت کنترل هم در کنار خروجی سینک فلاش قرار گرفته است.




در هنگام عرضه این دوربین یک گریپ با کد HLD-4 نیز به طور اختصاصی برای این مدل ارائه شد که امکان استفاده از دو باطریBLM-1 را به شما می‌دهد و باعث می‌شود که با خیال آسوده بتوانید در مدت زمانی طولانی بدون نیاز به شارژ باطری به عکاسی مشغول باشید. این گریپ دارای دکمه‌های کاملی برای تنظیمات دوربین می‌باشد.




باطری این دوربین با استاندارد‌های CIPA می‌تواند در حدود 610 شات با هر بار شارژ کامل بزند.




و در نهایت باید به یکی دیگر از نقاط قوت این بدنه اشاره کنیم. جایی که الیمپوس توانسته است از سایرین پیش بیفتد. در سایر برند‌ها دوربین را نمی توان یافت که قیمتی کمتر از 2000 دلار داشته باشد و از بدنه تمام آلیاژی و درز بندی‌های حرفه‌ای استفاده کرده باشد. این دوربین با قیمتی در حدود 1500 دلار از بدنه تمام آلیاژی بسیار مقاوم و بسیار سبک استفاده می‌کند. این بدنه که از آلیاژ بسیار جدیدی بنام Thixomold که یکی از آلیاژ‌های منیزیم است ساخته شده است. همچنین در تمام کلید‌ها و شاسی‌ها و درپوش‌ها و درگاه‌ها از درزبندی‌های ضد آب و ضد گرد و غبار استفاده شده است که نشان دهنده رده حرفه‌ای این دوربین است و دوربینی با این مشخصات در برند‌های دیگر چیزی در حدود 5000 دلار قیمت خواهند داشت.




حتی در ساخت بند دوربین Shoulder Strap علاوه بر الیاف مصنوعی از نوعی فلز نیز استفاده شده است که مقاومت بسیار بیشتری نسبت به بقیه بند‌های دوربین دارد. این ساختار در هنگام ترکیب شدن با لنز هایZUICO سری Super High Grade و High Grade که دارای عایق بندی ضد آب و گرد و غبار هستند بالاترین درجه اطمینان و کارایی را خواهد داشت و شما را در سخت‌ترین شرایط همراهی خواهد کرد.


 

JRG

عضو جدید
Nikon Coolpix P90 شرکت نیکون در فوریه 2009 (بهمن 1387) دوربین سوپرزومی را با نام Coolpix P90 به بازار معرفی کرده است. این دوربین با زوم اپتیکال 24x مجهز به لنز 624-26 میلی متری ،سنسور 12.1 مگاپیکسل ،نمایشگر 3.0 اینچی LCD بوده و دارای قابلیت تنظیمات دستی و اوتوماتیک از قبیل نورسنجی "P/A/S/M" می باشد .از طریق این دوربین می توان 45 کادر تصویر را در حالت 15 فریم در ثانیه بصورت عکاسی پی در پی ثبت کرد این به آن معناست که قبل از اینکه عکاس دکمه شاتر را فشار دهد تصاویر ثبت می شوند. P90 همراه با کابل USB و کابل Video/Audio و همچنین نرم افزار مخصوص Coolpix و فقط در رنگ مشکی به بازار عرضه خواهد شد.


-
-
-
نیکن مفتخر است، دوربین کامپکت دیگری را با عنوان Nikon P90 که مجهز به پیشرفته ترین فناوری دوربین های دیجیتال شده است را به کاربران دوربین های کامپکت معرفی کند.با توجه به تحهیز این دوربین به لنز 26-624 میلی متری کاربر می تواند در هر دو حالت واید انگل و تله فوتو عکاسی کند، P90 موفق شده تا به عنوان یک انتخاب ایده آل برای کاربرانی که به دنیال بهترین کیفیت در عکاسی با دوربین های کامپکت می باشند ،قرار گیرد.

دوربین P90 با قابلیت زوم اپتیکال 24x مجهز به لنز 26-624 26 ) میلی متر به منظور عکاسیدر حالت واید انگل و 624 میلی متری به منظور عکاسی در حالت تله فوتو بوده) بوده و قادر به عکاسی در حالت "Close up" تا 1cm فاصله از سوژه می باشد.توسط این دوربین می توان45 کادر تصویر را در 15 فریم در ثانیه در حالت عکاسی پی در پی ثبت کرد و این به آن معناست که قبل از فشردن دکمه شاتر توسط عکاس تصاویر ثبت می گردند.همچنین با توجه به داشتن مشخصاتی از قبیل 12.1 پیکسل موثر و حساسیت سنسور 6400 ، می توان با استفاده از P90 در سطح حرفه ای عکاسی کرد.
P90 دارای قابلیت های پیشرفته دیگری از قبیل فناوری anti-blure، فوکوس صحنه و چهره به صورت اتوماتیکSmileMode،Blink Warning،Scene Auto Selector،تنظیم زمان تاخیر می باشد.

P90 همراه با کابل USB و کابل Video/Audio و همچنین نرم افزار مخصوص Coolpix و فقط در رنگ مشکی به بازار عرضه خواهد شد.
.
.



 

JRG

عضو جدید
Sony DSC-HX1 شرکت سونی در فوریه 2009 دوربین سوپر زومی را با عنوان SONY DSC-HX1 به بازار معرفی کرده است که از اردیبهشت سال جاری به بازار ایران عرضه خواهد شد.این دوربین مجهز به سنسور پر سرعت 9 مگاپیکسل CMOS و لنز 28-560 میلی متری با قدرت زوم اپتیکال 20x می باشد و قادر است در حالت عکاسی پی در پی تعداد 10 فریم در ثانیه را ثبت نماید.این سنسور جدید می تواند در حالت 30 فریم در ثانیه در 1080 پیکسل فیلمبرداری کرده و صدا را از طریق میکروفون استریو ضبط نماید.دیگر مشخصات این دوربین به این شرح می باشد: نمایشگر 3 اینچی ، حداکثر میزان ISO تا 3200، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت لرزشگیر تصویر،قابلیت عکاسی پاناروما

دوربین SONY DSC-HX1 اولین دوربین دیجیتال ساخت این شرکت است که به فناوری sweep panaroma مجهز بوده و به این ترتیب قادر است تا تصاویر را به شیوه پاناروما را با زاویه 224 درجه ثبت نماید.

همچنین این مدل اولین دوربین Cyber-shot این شرکت است که مجهز به سنسور CMOS با اندازه 1/ 2.4 اینچ و با رزولوشن 9.1 مگاپیکسل شده و می تواند به تعداد 10 فریم در ثانیه را در حالت عکاسی پی در پی ثبت نماید.و با در نظر گرفتن فناوری بسیار پیشرفته سنسور این دوربین تصاویر با حداقل میزان نویز ثبت خواهند شد.

این دوربین برخلاف بسیاری از دوربین های دیجیتال که به شاتر الکترونیکی مجهز هستند دارای یک شاتر مکانیکی بوده و به این ترتیب به هنگام ثبت تصاویر سوژه های محرک ،تصویری با بهترین کیفیت ثبت خواهد شد.

 

JRG

عضو جدید
Kodak EasyShare Z915 شرکت کداک در فوریه 2009 ( اسفند 1387 )دوربین کامپکت جدید EasyShare Z915 را به بازار معرفی کرده است. این دوربین دارای مشخصاتی به این شرح می باشد : سنسور 10 مگاپیکسلی، زوم اپتیکال 10x،نمایشگر 2.5 اینچ LCD
  • سنسور 10 مگاپیکسلی
  • زوم اپتیکال 10x
  • smart capture
  • فیلمبرداری HD
  • عکاسی در حالت تمام اوتوماتیک
  • سنسور 10 مگاپیکسلی
  • باتری AA
  • کارت حافظه SDHC و SD
 

JRG

عضو جدید

مشخصات : شرکت نیکون در سال 2008 یک دوربین جدید دیگر ، مدل P80 را به بازار عرضه کرده است این دوربین دارای رزلوشن 10 مگاپیکسل ، زوم اپتیکال 18 برابر با فاصله کانونی 486 – 27 میلی متر ،نمایشگر LCD 2.7 اینچی و نیز لرزشگیر تصویر میباشد . طراحی بدنه P80 زیبا و جمع و جور است و علاوه بر آن کنترل دستی نورسنجی ، محدوده حساسیت ایزو تا حداکثر 6400 در شرایط نور کم و زوم عالی که میتواند از شی در فاصله 1 سانتی متری فوکوس کرده و عکسی با کیفیت ایجاد میکند را به کاربر ارائه میدهد .
از دیگر ویژگیهای آن پردازشگر تصویر EXPEED ، لنز پر قدرت ، حالت های دستی و اتو ماتیک را می توان نام برد . با توجه به ویژگی هایی که بیان شده ، می توان به این نکته اشاره کرد که این دوربین، مناسب کاربرانی است که دوربین کامپکت، قابل حمل و با کیفیت بالا میخواهند . ترکیبی از 3 نوآوری ( اصلاح قرمزی چشم ، سیستم D-Light و اتو فوکوس)که توسط حساسیت ایزو ساپورت میشوند در هر شرایطی حتی در نور کم باعث ایجاد عکسی شفاف و با کیفیت میشوند . دوربین P80 کارت مموری SDHC را ساپورت میکند که با سرعت بالا می توان هزاران عکس را در آن ذخیره کرد و نیز دارای مموری داخلی 52 مگابایتی میباشد .

ویژگی های دوربین نیکون P80 :
• 2.33 / 1 اندازه CCD با رزلوشن 10 مگاپیکسل
• زوم اپتیکال 18 برابر با فاصله کانونی 486 – 27 میلی متر
• نمایشگر LCD 2.7 اینچ با پیکسل 23000
• تنظیم حساسیت ایزو از 64 تا 6400 ) ایزو های 6400 و 3200 در نور های کم ور در پیکسل 3 قابل اجرا میباشد .
• تنظیم دیافراگم از F2.8 تا F4 ، پردازشگر تصویر EXPEED
• لنز پر قدرت ، سیستم D-Light و اتو فوکوس
• زمان سنج خودکار ، سیستم کاهش قرمزی چشم
• ساپورت مموری کارت های SD/MMC/SDHC و دارای مموری داخلی 50 مگابایت
• عکس برداری با فرمت JPEG ، منظره یاب (الکترونیک ) و لرزشگیر تصویر
• ساپورت باتری لیتیومی نیکون EN-EL5
• وزن آن با باتری 405 گرمبررسی کلیبررسی کلی : مشخصات کلیسال ساخت : 2008نام دوربین : دوربین دیجیتال نیکون Nikon P80نوع دوربین : نیمه حرفه ایتاریخ معرفی : 2008 / 4/ 10در حال تولید : بلهجنس بدنه : وزن : با باتری 405 گرمابعاد : 78 *79 *110 میلی مترساخت : حسگردقت حسگر : 10 مگاپیکسلابعاد حسگر : 2.33 / 1 اینچنوع حسگر : CCDمشخصات تصویرابعاد تصویر : 3648 x 2432, 3584 x 2016, 3264 x 2448, 2592 x 1944, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 1280 x 960, 1024 x 768, 640 x 480
3648 x 2736فیلمبرداری : فیلم برداری با فرمت های 480 * 640 ، 240 * 320 ، 120 * 160 به صورت های 15.30 / 15 فریم در ثانیهفورمت فیلم و تصویر : عکس برداری با فرمتJPEGتعداد عکس در ثانیه : نسبت ابعاد تصویر : 4:3, 3:2, 16:9لنزلنز : 486 - 27 میلی مترزوم اپتیکال : 18 برابرزوم دیجیتال : فوکوس اتوماتیک : داردفوکوس دستی : داردمحدوده فوکوس نرمال : 40 سانتی مترماکرو : 1 سانتی مترمحدوده دیافراگم : از F2.8 تا F4لرزشگیر تصویر : داردنمایشگرسایز نمایشگر : 2.7 اینچدقت صفحه نمایشگر : 230000 پیکسلچشمی : داردنورسنجیحساسیت (ISO) : تنظیم حساسیت از 64 تا 6400تنظیمات نور دوربین : 5 حالت تنظیم وایت بالانسسرعت شاتر : تراز سفیدی : -2 to +2 EV in 1/3 EV stepsحالتهای نور سنجی : تنظیم دستی دیاف : داردتنظیم دستی شاتر : داردزمان سنج خودکار : تنظیم 2 یا 10 ثانیهفلاشفلاش داخلی : داردحالت های فلاش : اتو ، کاهش قرمزی چشم ،حالت خاموش و روشنمحدوده نور فلاش : کفشک اتصال فلاش : نداردحافظه جانبیکارت حافظه : سازگار با کارت مموری SDHCحافظه موجود : 52 مگابایتفورمت فایل تصویری : اتصالاتخروجی تلویزیون : دارداتصال به کامپیوتر : کابل اتصال USB با سرعت 2اتصالات دیگر : باتریباتری : باتری لیتیومی قابل شارژEN - EL5شارژر باتری : دارد
 
آخرین ویرایش:

JRG

عضو جدید
دیدن این سایت رو به دوستانی توصیه می کنم که قصد دارن دوربین بخرن. از هر مارکی و هر مدلی و هر تاریخ تولیدی. در این سایت امکان مقایسه محصولات با هم وجود داره. شما می تونین تا 3 دوربین رو انتخاب کنین و به بررسی اونها بپردازین. حتی قیمت. ضمناً مطالب خوب دیگه ای هم داره که خیلی کاربردیه. توصیه می کنم حتماً به این سایت یک سری بزنین.
http://www.digihouse.ir
 

JRG

عضو جدید
نیکون نخستین دوربین عکاسی مجهز به ویدیو پروژکتور را معرفی کرد

افتخار تعبیه کردن نخستین ویدیو پروژکتور درون دوربین عکاسی دیجیتال نصیب نیکون شد. مدل Coolpix S1000pj می تواند تصاویر را به همراه موسیقی از طریق ویدیو پروژکتور درونی خودش و در سایز حداکثر 40 اینچ نمایش دهد.

حالا بعد از گرفتن عکس های دسته جمعی، همه به طرف شما و آن نمایشگر کوچک دوربین هجوم نمی آورند تا عکس خودشان را ببیند. می توانید خیلی راحت عکس را با ویدیو پروژکتور خود دوربین، روی دیوار بیاندازید تا همه آن را ببینند و مجبورتان بکنند که یک عکس دیگر بگیرید.

خود دوربین هم دارای سنسور 12.1 مگاپیکسلی است که قادر است تا حساسیت حداکثری ISO 6400 عکس برداری کند و دارای زوم اپتیکال 5 برابر و لنز Wide است.

این دوربین از ماه سپتامبر به قیمت 430 دلار به بازار ارایه خواهد شد و شرط می بندم که طرفداران زیادی خواهد داشت. توصیه می کنم که ویدیوی کوتاه تبلیغاتی این دوربین را در منبع ببینید تا متوجه منظور من بشوید.
http://www.engadget.com/2009/08/04/nikon-coolpix-s1000pj-projector-cam-beams-into-reality-with-frie/
 

JRG

عضو جدید
دوربین دیجیتال - دوربین کانن جی11 / Canon Powershot G11
جزئیات محصولنظر مدیر

عمومی
نام محصول دوربین کانن جی11 / Canon Powershot G11
Brand کانن
مدل PowerShot
فرمت کامپکت
توضيحات
اعلام شده در 2009 Aug 20
حسگر
نوع CCD
***** رنگی
پیکسل‌های موثر 10
کل پیکسل‌ها 10.2
نسبت عکس 4 به 3 و 16 به 9
سازنده کانن
اندازه
تراکم پیکسل در حسگر 23MP/cm²
حداکثر اندازه عکس 2736×3648
حداقل اندازه عکس 240×320
لنز
بزرگنمائی اپتیکال
بزرگنمائی دیجیتال 4 برابر
حداقل فاصله کانونی 28 میلیمتر
حداکثر فاصله کانونی 140 میلیمتر( 5 برابر )
میزان دیافراگم F2.8-4.5
لرزشگیر بله اپتیکال
ضریب فاصله کانونی -
اتصال لنز بله
فوکوس
فوکوس اتوماتیک بله ، 9 نقطه ای + تشخیص چهره
فوکوس دستی بله ، الکترونیک
حداقل فاصله فوکوس 1 سانتیمتر
محدوده فوکوس معمولی
فلاش
فلاش روی بدنه بله
عدد راهنمای فلاش حداکثر 7 متر
وضعیت‌های فلاش اتوماتیک ، روشن ، خاموش، قرمزی چشم ، سرعت پایین
قابلیت نصب فلاش خارجی بله
محدوده عملکرد فلاش
نور
حداقل سرعت شاتر 15 ثانیه
حداکثر سرعت شاتر 1/4000 ثانیه
جبران نوردهی از 2- تا 2+ در گام های 1/3
نورسنجی ارزیابی ، میانگین مرکزگرا ، نقطه ای
تنظیمات
تقدم دیافراگم بله
تقدم شاتر بله
تنظیم تراز سفیدی اتوماتیک ، دستی ، از پیش آماده
تنظیم حساسیت Auto, 80 ,100, 200, 400, 800, 1600, 3200
نمایشگر و منظره یاب
اندازه مانیتور 2.8 اینچ ، متحرک
منظره یاب اپتیکال
رزولوشن مانیتور 461000 پیکسل
مشاهده مستقیم بله
ذخیره سازی
کارت‌های پشتیبانی شده SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus
حافظه داخلی/همراه -
فرمت ذخیره عکس
اطلاعات همراه عکس (EXIF)
ضبط غیر فشرده RAW
سطوح تنظیم کیفیت Fine, Normal
امکانات
رزولوشن فیلم برداری 480×640
ضبط با فاصله زمانی
تشخیص جهت دوربین بله
عکسبرداری پیاپی 1.1 فریم در ثانیه
کنترل از راه دور بله ، اختیاری
قابلیت نصب سه پایه
تایمر اتوماتیک 2 یا 10 ثانیه ؛ تایمر تشخیص چهره
خروجی ویدئو
اتصال USB USB 2.0
اتصال 1394
نوع باطری
نوع شارژر
اتصال HDMI HDMI min
اتصال بی سیم -
ضد نفوذ -
سایر
وسایل همراه
کابل‌های همراه
نرم افزارهای همراه
جنس بدنه
باطری لیتیوم - یون NB-7L
شارژر
سایر
مشخصات فیزیکی
ابعاد 48×76×112 میلیمتر
وزن 375 گرم
http://www.digihouse.ir/digitalCameras/Canon/G11/
 

JRG

عضو جدید
معرفی شش مدل دوربین جدید کامپکت از کانن

شرکت کانن شش مدل دوربین جدید کامپکت را بشرح زیر معرفی نموده است . برای مشاهده اطلاعات دقیقتر بر روی نام هر دوربین کلیک نمایید .

1 - دوربین Powershot G11

2- دوربین Powershot SX20 IS

3- دوربین Powershot SX120 IS

4- دوربین Powershot S90

5- دوربین IXUS 200 IS

6- دوربین IXUS 120 IS
 

JRG

عضو جدید
دوربین عکاسی
http://www.digihouse.ir/news/full/nikonnews/
۲۸ مرداد ۱۳۸۸ ۱۹:۴۵
عرضه دوربین‌های جدید S70, S640 و S570 از نیکون

نیکون تولید سه دوربین جدید از سری فشرده S را اعلام کرده است. S70 دارای نمایشگر 3.5 اینچی OLED است. این تکنولوژی جدید صفحات نمایش دارای مزایای مختلفی است و باعث سرعت عمل بیشتر دوربین، مصرف باتری کمتر و نمایش با کیفیت‌تر تصویر می‌شود. این دوربین دارای لنز لرزشگیر دار با زوم 5 برابر زاویه باز (معادل 28-140م.م.)، سنسور 12.1 مگاپیکسل و فیلمبرداری HD است. دوربین بعدی S640 سریع‌ترین Coolpix تا به امروز است که براساس گفته نیکون سرعت فوکوسی شبیه سرعت DSLR ها دارد. همچنین دارای صفحه نمایش اصطلاحا "بدون فاصله با هوا" است که پانل بیرونی محافظ در نزدیکترین فاصله با LCD واقع شده و بنابر این کنتراست آن بهبود یافته است. همراه با این دوربین‌ها مدل ارزانتر S570 نیز عرضه شده که دارای لنز زوم 5 برابر لرزشگیردار از فاصله کانونی 28 م.م. و نمایشگر 2.7 اینچی و سنسور 12 مگاپیکسلی است.
 

amirhossein65

عضو جدید
کاربر ممتاز
لطفی جان ممنون که خبر میدی واسه دوربینهای جدید!! تشکرم کار نکرد گفتم پست بزنم!!!:)
 
  • Like
واکنش ها: JRG

JRG

عضو جدید
از کسای دیگه زیاد تشکر کردی پر شده بوده. به هرحال ممنون
 

JRG

عضو جدید
اولین دوربین فشرده با دو نمایشگر در جلو و عقب

http://www.digihouse.ir/news/full/3/NewsSamsoing/
سامسونگ دو دوربین جدید به نام‌های ST550 و ST500 را عرضه کرده که اولین دوربین‌های دنیا با نمایشگرهای جلو و عقب هستند. نمایشگرها به ترتیب 3.5 اینچی (با رزولوشن 1.2 میلیون نقطه) و 3 اینچی ( با 230هزار نقطه)، دارای یک تکنولوژی هوشمند شناسایی حرکات کاربر است که کاربر از این طریق می تواند درون منوها و تنظیمات دوربین حرکت کند. به علاوه هر دو دوربین دارای یک نمایشگر 1.5 اینچی با دقت 61 هزار پیکسل هستند که برای حالات عکاسی خاص مانند پرتره از خود طراحی شده است. هر دو دوربین دارای رزولوشن 12.2 مگاپیکسل هستند، از کارت حافظه میکرو SD استفاده کرده و دارای لنز لرزشگیر دار واید 27 م.م. با زوم 4.7 برابر هستند.
 

masood-87

عضو جدید

مشخصات : شرکت نیکون در سال 2008 یک دوربین جدید دیگر ، مدل P80 را به بازار عرضه کرده است این دوربین دارای رزلوشن 10 مگاپیکسل ، زوم اپتیکال 18 برابر با فاصله کانونی 486 – 27 میلی متر ،نمایشگر LCD 2.7 اینچی و نیز لرزشگیر تصویر میباشد . طراحی بدنه P80 زیبا و جمع و جور است و علاوه بر آن کنترل دستی نورسنجی ، محدوده حساسیت ایزو تا حداکثر 6400 در شرایط نور کم و زوم عالی که میتواند از شی در فاصله 1 سانتی متری فوکوس کرده و عکسی با کیفیت ایجاد میکند را به کاربر ارائه میدهد .
از دیگر ویژگیهای آن پردازشگر تصویر EXPEED ، لنز پر قدرت ، حالت های دستی و اتو ماتیک را می توان نام برد . با توجه به ویژگی هایی که بیان شده ، می توان به این نکته اشاره کرد که این دوربین، مناسب کاربرانی است که دوربین کامپکت، قابل حمل و با کیفیت بالا میخواهند . ترکیبی از 3 نوآوری ( اصلاح قرمزی چشم ، سیستم D-Light و اتو فوکوس)که توسط حساسیت ایزو ساپورت میشوند در هر شرایطی حتی در نور کم باعث ایجاد عکسی شفاف و با کیفیت میشوند . دوربین P80 کارت مموری SDHC را ساپورت میکند که با سرعت بالا می توان هزاران عکس را در آن ذخیره کرد و نیز دارای مموری داخلی 52 مگابایتی میباشد .

ویژگی های دوربین نیکون P80 :
• 2.33 / 1 اندازه CCD با رزلوشن 10 مگاپیکسل
• زوم اپتیکال 18 برابر با فاصله کانونی 486 – 27 میلی متر
• نمایشگر LCD 2.7 اینچ با پیکسل 23000
• تنظیم حساسیت ایزو از 64 تا 6400 ) ایزو های 6400 و 3200 در نور های کم ور در پیکسل 3 قابل اجرا میباشد .
• تنظیم دیافراگم از F2.8 تا F4 ، پردازشگر تصویر EXPEED
• لنز پر قدرت ، سیستم D-Light و اتو فوکوس
• زمان سنج خودکار ، سیستم کاهش قرمزی چشم
• ساپورت مموری کارت های SD/MMC/SDHC و دارای مموری داخلی 50 مگابایت
• عکس برداری با فرمت JPEG ، منظره یاب (الکترونیک ) و لرزشگیر تصویر
• ساپورت باتری لیتیومی نیکون EN-EL5
• وزن آن با باتری 405 گرمبررسی کلیبررسی کلی : مشخصات کلیسال ساخت : 2008نام دوربین : دوربین دیجیتال نیکون Nikon P80نوع دوربین : نیمه حرفه ایتاریخ معرفی : 2008 / 4/ 10در حال تولید : بلهجنس بدنه : وزن : با باتری 405 گرمابعاد : 78 *79 *110 میلی مترساخت : حسگردقت حسگر : 10 مگاپیکسلابعاد حسگر : 2.33 / 1 اینچنوع حسگر : CCDمشخصات تصویرابعاد تصویر : 3648 x 2432, 3584 x 2016, 3264 x 2448, 2592 x 1944, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 1280 x 960, 1024 x 768, 640 x 480
3648 x 2736فیلمبرداری : فیلم برداری با فرمت های 480 * 640 ، 240 * 320 ، 120 * 160 به صورت های 15.30 / 15 فریم در ثانیهفورمت فیلم و تصویر : عکس برداری با فرمتJPEGتعداد عکس در ثانیه : نسبت ابعاد تصویر : 4:3, 3:2, 16:9لنزلنز : 486 - 27 میلی مترزوم اپتیکال : 18 برابرزوم دیجیتال : فوکوس اتوماتیک : داردفوکوس دستی : داردمحدوده فوکوس نرمال : 40 سانتی مترماکرو : 1 سانتی مترمحدوده دیافراگم : از F2.8 تا F4لرزشگیر تصویر : داردنمایشگرسایز نمایشگر : 2.7 اینچدقت صفحه نمایشگر : 230000 پیکسلچشمی : داردنورسنجیحساسیت (ISO) : تنظیم حساسیت از 64 تا 6400تنظیمات نور دوربین : 5 حالت تنظیم وایت بالانسسرعت شاتر : تراز سفیدی : -2 to +2 EV in 1/3 EV stepsحالتهای نور سنجی : تنظیم دستی دیاف : داردتنظیم دستی شاتر : داردزمان سنج خودکار : تنظیم 2 یا 10 ثانیهفلاشفلاش داخلی : داردحالت های فلاش : اتو ، کاهش قرمزی چشم ،حالت خاموش و روشنمحدوده نور فلاش : کفشک اتصال فلاش : نداردحافظه جانبیکارت حافظه : سازگار با کارت مموری SDHCحافظه موجود : 52 مگابایتفورمت فایل تصویری : اتصالاتخروجی تلویزیون : دارداتصال به کامپیوتر : کابل اتصال USB با سرعت 2اتصالات دیگر : باتریباتری : باتری لیتیومی قابل شارژEN - EL5شارژر باتری : دارد
با سلام ميخواستم در صورت امكان در باره دوربين canon به مدل EOS 450D و همچنين قيمت اين دوربين در كشور اطلاعاتي بدهيد .
با تشكر :surprised:
 

masood-87

عضو جدید
با سلام
لطفا" در باره پارامتر ISO و تنظيمات مرتبط در عكاسي توضيح دهيد .
با تشكر :eek:
 
آخرین ویرایش:

amirhossein65

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام ميخواستم در صورت امكان در باره دوربين canon به مدل EOS 450D و همچنين قيمت اين دوربين در كشور اطلاعاتي بدهيد .
با تشكر :surprised:

شرکت کانن دوربين ديگري را به دنياي عکاسي معرفي کرد. اين دوربين يک D-SLR است و کانن مدل EOS 450D نام دارد. حس‌گر 12.2 مگاپيکسل موثر CMOS، سيستم تميز کننده EOS، صفحه نمايش 3.0 اينچي مجهز به قابليت مشاهده قبل از عكس‌برداري (Live View)، پردازش 14 بيتي، كارت حافظه SD/SDHC و سيستم اتوفوکوس 9 نقطه‌اي از عمده ويژگي‌هاي اين دوربين به شمار مي‌روند.

کانن EOS 450D دوربين بسيار زيبايي است که در ابعاد و اندازه مناسبي طراحي شده است. اين دوربين ابعادي برابر با 62×98×129 ميلي‌متر ميلي‌متر دارد. وزن آن نيز 475 گرم است. جادستي اين دوربين و گيره‌ آن به شکل خوبي طراحي شده‌اند. کانن EOS 450D دوربين خوش‌دستي است. ارگونومي خوبي دارد و به راحتي مي‌توانيد با آن کار کنيد.

دوربين ديجيتال کانن مدل EOS 450D شباهت زيادي به مدل EOS-400D دارد، اما تغييرات و اصلاحات مهمي در اين دوربين انجام شده است. از اين تغييرات مي‌توان به حسگر 12 مگاپيكسلي، مانيتور 3 اينچي،( Live View) ، نورسنجي نقطه‌اي، منظره ياب بزرگ‌تر، كارت حافظه SD/SDHC و باتري پرظرفيت‌تر اشاره کرد. به گفته Mogens Jensen، رييس قسمت امور کاربران کانن در اروپا، دوربين کانن مدل EOS 450D در واقع نتيجه بيست سال تجربه و دانش اندوزي شرکت کانن است.

کانن EOS 450D حس‌گر خوب و کارآمدي دارد. اين حس‌گر از نوع CMOS است و به داشتن عکس‌هايي با نويز بسيار پايين کمک بسيار زيادي مي‌کند. به اين ترتيب، عکس‌هايي با کيفيت خوب و جزييات عالي خواهيد داشت.

دوربين EOS 450D تقريبا از همان مشخصه‌هايي بهره مي‌برد که در دوربين‌هاي سري EOS-1 مي‌بينيد. از اين ميان مي‌توان به پردازش‌گر تصويري DIGIC III و سيستم منوي دوربين اشاره کرد. پردازش‌گر DIGIC III به عمل‌کرد به‌تر و سريع‌تر دوربين کمک زيادي مي‌کند. سيستم منوي EOS 450D نيز به شکل تازه و جديدي طراحي شده و به کاربر امکان مي‌دهد تا با استفاده از صفحه‌ نمايش دوربين، مشخصه‌هايي مانند فلاش Speedlite را فعال کند. کارکردن با اين سيستم بسيار راحت است. اين سيستم به نوعي ساختار tab مجهز شده که ديگر به اسکرول کردن نيازي نخواهيد داشت. با مشخصه My Menu نيز به تنظيمات رايج و متداول دوربين‌هاي عکاسي هم دست‌رسي مستقيم خواهيد داشت. 13 کارکرد دل‌خواه هم براي تنظيمات مختلف دوربين در نظر گرفته شده است.

براي داشتن عکس‌هايي با کيفيت هرچه بهتر، مشخصه‌ها و امکانات جالبي در نظر گرفته شده است. از اين ميان مي‌توان به اولويت تون هايلايت (Highlight Tone Priority) اشاره کرد که محدوده ديناميکي نقاط هايلايت را تقويت مي‌کند و به اين ترتيب، جزيياتي مانند جزييات پيراهن سفيد عروس، آسمان ابري يا ديگر سوژه‌هاي بسيار درخشان با کيفيت بسيار خوبي حفظ مي‌شود. مشخصه جديد Auto Lighting Optimiser نيز ميزان درخشاني و کنتراست تصوير را به شکل بسيار خوبي تصحيح مي‌کند. اين کار در طول فرآيند پردازش تصوير انجام مي‌شود. به عکاسان امکان داده شده تا در ايزوهاي بالا نيز مشخصه تصحيح نويز را نيز فعال کنند.

حالت Live View در دوربين‌هاي جديد D-SLR کانن قابليت جالب و بسيار کارآمدي است که در اين‌جا نيز ديده مي‌شود. به اين ترتيب، هنگامي که درست از روي سطح زمين و در حالت ماکرو يا از روي يک سه‌پايه عکاسي مي‌کنيد، کار کردن با زاويه‌هاي سخت تا اندازه زيادي راحت‌تر مي‌شود. تصويري که در حالت Live View کار مي‌شود بر روي صفحه نمايش 3.0 اينچي EOS 450D نمايش داده مي‌شود. اين تصوير 50٪ شفاف‌تر از تصويري است که در دوربين ديجيتال کانن مدل EOS 400D مي‌بينيد. تنظيمات Live View از راه دور و به صورت ريموت نيز به شما امکان مي‌دهد تنظيمات خود را اعمال کندي و با استفاده از يک کامپيوتر و نرم افزار ارائه شده EOS تصوير بگيريد.

هيستوگرام زنده قابليت ديگري است که در صورت فعال کردن آن به داشتن تصوير نهايي بهتري کمک زيادي مي‌کند. به شما امکان داده شده تا هنگام فوکوس بر روي جزييات خاصي زوم کنيد. اين ميزان زوم حداکثر تا 10 برابر هم قابل افزايش است. در دوربين کانن EOS 450D دو حالت فوکوس اتوماتيک در نظر گرفته شده است: اتوفوکوس سريع (Quick AF) و اتوفوکوس زنده (Live AF) که بر روي جزييات کنتراستي تصوير فوکوس مي‌کند.

دوربين ديجيتال کانن مدل EOS 450D از جمله دوربين‌هاي قدرتمندي است که تجربه خوبي را براي عکاسان به همراه خواهد آورد. بر روي منظره ياب اين دوربين مي‌توانيد تمام اطلاعات کليدي نوردهي و سرعت ايزو را مشاهده کنيد. PictBridge نيز از ديگر امکانات دوربين کانن EOS 450D به شمار مي‌رود. با اين قابليت به راحتي مي‌توانيد عکس‌هاي خود را تنظيم و افکت‌هاي خاصي را قبل از چاپ عکس بر روي آن‌ها اعمال کنيد. باتري اين دوربين نيز عمر خوبي دارد. در هر بار شارژ کامل اين باتري مي‌توانيد حداکثر تا 500 عدد عکس داشته باشيد.

دوربين کانن مدل EOS 450D با نرم‌افزارهاي خوب و کارآمدي ارائه شده است که نيازهاي هر عکاسي را برطرف مي‌کنند. از اين ميان مي‌توان به نرم‌افزار Digital Photo Professional يا DPP اشاره کرد؛ يک مبدل قدرتمند RAW. شايان ذکر است که DPP با مشخصه‌هايي مانند Dust Delete Data و Picture Styles نيز هماهنگ مي‌شود. نرم‌افزار Picture Style Editor نيز براي داشتن استايل‌هاي خاص و دل‌خواه به کار مي‌رود. از ديگر نرم‌افزارهاي اين دوربين مي‌توان به EOS Utility، Image/Zoom Browser و Photostitch اشاره کرد.

مشخصه‌هاي اصلي دوربين ديجيتال کانن مدل EOS 450D:

• حس‌گر 12.2 مگاپيکسل موثر CMOS
• سيستم يک‌پارچه تميزکننده EOS کانن
• قابليت ضبط تصوير با سرعت 3.5 فريم در ثانيه
• صفحه نمايش 3.0 اينچي مجهز به حالت عکاسي Live View
• سيستم فوکوس اتوماتيک 9 نقطه‌اي
• پارامترهاي پردازشي Picture Style تصوير
• پردازش‌گر DIGIC III
• نرم‌افزار پردازشي Digital Photo Professional RAW
• بدنه‌اي جمع و جور و وزن سبک
• سازگار با لنزهاي EF و EF-S کانن و Speedlites سري EX
• ابعاد: 62×98×129 ميلي‌متر
• وزن: 475 گرم



قیمتش هم الان حدوده 680 تا 700 هزارتومنه(با لنز عادی 18-55)
 

سعیده معمار

عضو جدید
سلام بچه ها.دوربین من canon sx10هست.ازش راضیم 10 مگا پیکسل و زومش 20 است و 4 تا هم زوم اپتیکال داره.ولی هنوز خیلی از کاربریهاشو بلد نیستم و نمیدونم دقیقا چه طرور میشه عکسهارو مات گرفت یا یه قسمتی از عکس واضح و بقیه محو باشن.لطفا اگر کسی بلده اینا رو هم بگین.ممنون.خیلی احتیاج دارم.لطفا
 

amirhossein65

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بچه ها.دوربین من canon sx10هست.ازش راضیم 10 مگا پیکسل و زومش 20 است و 4 تا هم زوم اپتیکال داره.ولی هنوز خیلی از کاربریهاشو بلد نیستم و نمیدونم دقیقا چه طرور میشه عکسهارو مات گرفت یا یه قسمتی از عکس واضح و بقیه محو باشن.لطفا اگر کسی بلده اینا رو هم بگین.ممنون.خیلی احتیاج دارم.لطفا

مبارکه!! اولا که این کارا ربطی به دوربین نداره اینا تکنیک عکاسیه!!! بستگی به دهنه دیافراگمتون و فوکوس لنزتون داره!!! حالا اگه اطلاعات دقیق و خاص میخواین من در خدمتم!! میتونین به خودم پیام بدین که اینجا اسپم نشه!!! :w30:
 

alestromeria

عضو جدید
سلام.
من میخوام 1دوربین تاحدود350تومن بخرم. شما چه برند و مدلیو پیشنهاد می کنیین.
متشکرم:gol::gol::gol::gol:
 

amirhossein65

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.
من میخوام 1دوربین تاحدود350تومن بخرم. شما چه برند و مدلیو پیشنهاد می کنیین.
متشکرم:gol::gol::gol::gol:

سلام برشما!! الان بهترین گزینه واسه شما canon sx200is و یا nikon coolpix P90 یا سری جدید دوربین های sony هست!!! البته بهتزین گزینه به نظر من canon sx200 هست، البته الان سری جدیدش sx210is اومده که اون واقعا محشره!! فکر میکنم البته حدود 380 تومن باشه!! اونو هم حتما ببینید!!

موفق باشین!!!:gol:
 

alestromeria

عضو جدید
سلام برشما!! الان بهترین گزینه واسه شما canon sx200is و یا nikon coolpix P90 یا سری جدید دوربین های sony هست!!! البته بهتزین گزینه به نظر من canon sx200 هست، البته الان سری جدیدش sx210is اومده که اون واقعا محشره!! فکر میکنم البته حدود 380 تومن باشه!! اونو هم حتما ببینید!!


موفق باشین!!!:gol:
[/QUOTE]

نظرتون درمورد سونی مدل اچ20 چیه؟
 

amirhossein65

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظرتون درمورد سونی مدل اچ20 چیه؟


حقیقتشو بخواین سونی دوربین های کامپکتش بد نیست ولی واقعا در برابر کانن و نیکون کم میاره!! فقط مدلهای آلفا که دوربینهای DSLR هستن بدک نیست!!! سونی لنزهاش واقعا خوبه و حرف نداره!! من الان یه مقایسه کردم سونی و کانن رو ، کانن خیلی مزیت هایی داره که سونی نداره!! از جمله فوکوس ماکرو، فاصله فوکوس، گشودگی دهنه دیافراگم،..... همش واقعا کانن سرتره!! حالا لینکشو هم میذارم میتونین کامل ببینین!! اگه باز هم قانع نشدین من در خدمتم!!

http://www.digikala.com/Reviews/Dig...=DC-Son-H20&Cam2=DC-Can-SX200&Cam3=DC-Nik-P80
 

hellgirl_vahshat

عضو جدید
سلام خسته نباشید. من چند روز پیش canon sx210is خریدم ازش راضیم فقط دو تا سوال داشتم که اگه اینجا کسی بتونه جوابمو بده خیلی ممنون میشم.یکی اینکه تو یکی از سایتا تو مشخصات این دوربین دیدم که فوکوس دستی هم داره.چجوری میشه به طور دستی فوکوس کرد؟
دوم هم اینکه با اینکه این دوربین لرزشگیر قوی داره اما با یه لرزش کوچیک عکسای من تار میشه.میخواستم ببینم چجوری میتونم این مشکلو حل کنم.آخه ناسلامتی یکی از ویژگی هاش لرزشگیر داینامیکه.

ببخشید اگه سوالمو تو پاسخ به این تاپیک نوشتم.تازه کارم عجله هم دارم نفهمیدم سوالمو باید کجا مطرح کنم.
 

Similar threads

بالا