معرفی دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این دانشکده یکی از دانشکده های 4 گانه های پردیس کشاورزی و منابع طبیعی است که در سال 1383 متشکل از گروه اقتصاد کشاورزی و گروه ترویج و آموزش کشاورزی کار خود را آغاز نمود و در سال 1388 گروه جدیدی با عنوان گروه مدیریت و توسعه کشاورزی به این مجموعه اضافه شد. این دانشکده در حال حاضر با دو رشته کارشناسی ،5 رشته ی کارشناسی ارشد و چهار رشته ی دکترا ، یک مرکز پژوهشی و یک قطب علمی با 160 نفر دانشجوی دوره ی کارشناسی ، 40 نفر دانشجوی دوره ی کارشناسی ارشد و 35 نفر دانشجوی دوره دکتری فعالیت می کند.
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گروه آموزشی ترویج و آموزش کشاورزی

گروه آموزشی ترویج و آموزش کشاورزی

این گروه فعالیت خود را از سال 1351 ش. در سطح آموزشی کارشناسی و تحت عنوان واحد ترویج و آموزش كشاورزی خود را آغاز نمود و از سال 1364 ش. در مقطع کارشناسی ارشد و نیز از سال 1375 ش. در مقطع دکتری به شرح ذیل آغاز نموده است:
کارشناسی: رشته ترویج و آموزش کشاورزی
کارشناسی ارشد: رشته های آموزش کشاورزی، ترویج كشاورزی، و توسعه روستایی
دکتری: گرایش های آموزش كشاورزی، ترویج كشاورزی، و توسعه روستایی
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اهداف گروه ترویج و آموزش کشاورزی

اهداف گروه ترویج و آموزش کشاورزی

انتقال و اشاعه نوآوری‌های سودمند كشاورزی و هم‌چنین دانش موجود به افراد به منظور افزایش كمی و كیفی تولید كشاورزی و بهزیستی همگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده در زمینه‌‌های ترویج و آموزش كشاورزی ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌باشد. ترویج كشاورزی علمی است كاربردی كه فلسفه، اصول و مفاهیم آن از علوم رفتاری سرچشمه گرفته و با تكنولوژی سودمند به نحوی در آمیخته شده است كه انتقال نوآوری‌های سودمند به جوانان و بزرگسالان را در خارج از نظام آموزش‌های رسمی ممكن ساخته است. كارشناسان ترویج و مروجان كشاورزی عهده‌دار برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری، كنترل و هم‌چنین انجام فعالیت‌های ترویجی می‌باشند، و در این مسیر نیازها و مسایل روستایی و عشایری و كشاورزی را به مراكز تحقیقاتی منتقل می‌سازند. آموزش كشاورزی به مجموعه‌ای از فعالیت‌های اطلاق می‌گردد كه به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر برای مشاغل آموزشی و اداری دبیرستان‌ها و مراكز آموزش كشاورزی انجام می‌گردد. همچنین گروه در زمینه تحصیلات تكمیلی تعلیم و تربیت متخصصان مورد نیاز نهادهای دانشگاهی و مراكز و موسسات پژوهشی و آموزشی و اجرایی را بر عهده دارد.
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گروه آموزشی اقتصاد کشاورزی

گروه آموزشی اقتصاد کشاورزی

اين گروه فعاليت خود را از سال 1342 ش. در سطح آموزش کارشناسي و از سال 1350 ش. در مقطع کارشناسي ارشد و نيز از سال 1373 ش. در مقطع دکتري به شرح ذيل آغاز نموده است:
کارشناسي: رشته اقتصاد کشاورزي
کارشناسي ارشد: رشته اقتصاد کشاورزي با دو گرایش 1- اقتصاد و بازاریابی محصولات کشاورزی و 2- سیاست و توسعه کشاورزی
دکتري: رشته اقتصاد کشاورزي با چهار گرايش 1- اقتصاد تولید و مدیریت واحد های تولید کشاورزی 2- بازاریابی محصولات کشاورزی 3- سیاست و توسعه کشاورزی 4- اقتصاد منابع طبیعی
اين گروه بعنوان قطب علمي مطالعات استراتژي توسعه کشاورزي پايدار در سطح ملي انتخاب شده است.
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اهداف گروه اقتصاد کشاورزی

اهداف گروه اقتصاد کشاورزی

- ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی مرتبط با اقتصاد کشاورزی
- ارائه تکنیک های مرتبط با مدیریت و برنامه ریزی واحدهای کوچک و بزرگ تولیدی
- تهیه و تدوین طرحهای کشاورزی و ارزیابی اقتصادی آنها
- بررسی و ارزیابی اقتصادی طرحهای مرتبط با بخش کشاورزی
- تهیه الگوی مناسب کشت و یا تعیین ترکیب بهینه تولید برای واحدهای کوچک و بزرگ کشاورزی
- تجزیه وتحلیل ساختار هزینه و درآمد واحدهای تولید کشاورزی و صنایع وابسته
- مدل سازی برای تعیین ضرایب فنی عوامل تولید، اندازه گیری کارایی و بهره وری واحدهای تولیدی و تعیین تغییرات تکنولوژی و مزیت های نسبی و رقابتی
- نحوه بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی در داخل و خارج از کشور
- ارائه مشاوره اقتصادی در طرحهای کشاورزی منطقه ای و یا ملی در ارتباط با توجیه اقتصادی آنها
- تحلیل سیاستهای بخشی و کلان و ارائه رهنمود برای تصمیم گیریهای مدیریتی بهتر در تولید کشاورزی و صنایع وابسته
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گروه آموزشی مدیریت و توسعه کشاورزی

گروه آموزشی مدیریت و توسعه کشاورزی

این گروه در سال 1388 در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های توسعه روستایی و مدیریت کشاورزی کار خود را آغاز نمود و در مقطع دکترا نیز با ایجاد رشته ای با عنوان توسعه روستایی به جذب دانشجو اقدام نمود. این گروه اگرچه به تازگی و بطور مستقل فعالیت خود را آغاز کرده اما رشته های آن از سابقه ی طولانی برخوردار بوده ، به طوریکه رشته توسعه روستایی در مقطع کارشناسی ارشد از سال 57 و رشته توسعه کشاورزی در مقطع دکترا از سال 81 در غالب گروه اقتصاد کشاورزی پیشینه و سابقه فعالیت دارد. این رشته ها از سال 1388 از گروه مذبور منفک و در غالب گروه مدیریت و توسعه کشاورزی به فعالیت خود ادامه می دهند.
 

negin parlanta

عضو جدید
سلام خسته نباشید . ببخشید ظرفیت دانشگاه ها به خصوص دانشگاه تهران دررشته ی مهندسی اقتصاد کشاورزی چقدره ؟ و رتبه چند می خواد ؟ میشه یکم راهنماییم کنین ؟
 

Similar threads

بالا