معرفی بوستر پمپ LOWARA

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مجموعه بوستر پمپ های دو گانه - معرفی جامع محصولات LOWARA

مجموعه بوستر پمپ های سری GXS،GMD،GTKX و GHV برای انتقال و افزایش فشار آب برای کاربرد های زیر طراحی شده اند:

  • ساختمان های عمومی
  • آپارتمان ها
  • خانه شخصی
  • مجتمع های ساختمانی
  • آبیاری حیاط، باغ و ویلا و...

مجموعه بوستر پمپ های سری (GXS،GMD،GTKX و GHV) با استفاده از دو نوع بوستر پمپ های افقی گریز از مرکز و یا نوع عمودی آن مونتاژ می شود.
بوستر پمپ ها توسط قسمت مکش و لوله های تحویل به یک دیگر متصل اند و بر روی تک پایه ثابت هستند.بوستر پمپ ها با استفاده از دریچه های تنظیم و دریچه های چک به لوله متصل می شوند.پانل های حفاظت الکتریکی و کنترل با استفاده از یک طبقه بندی خاص به صورت بسته ای نصب شده است.بوستر پمپ های ساخت شرکت LOWARA که نمایندگی فروش آن ها را شرکت آبیاران به دو صورت سرعت ثابت (GXS,GMD)و سرعت متغیر (GTKS,GHV) موجود است.


گزینش و انتخاب بوستر پمپ مناسب


شرایط زیر باید هنگام انتخاب یک مجموعه بوستر پمپ در نظر گرفته شود:

  1. نیازمندی های سیستم باید با توجه به میزان جریان و فشار باشد.
  2. بوستر پمپ نباید بیش از اندازه بزرگ باشد.
  3. از نصب و هزینه های در حال اجرای غیر ضروری اجتناب کنید.
به طور کلی، مصرف آب در سیستم های توزیع آب، به صورت "متغیر" تعریف شده هر چند که در طول روز در بازه ی خاصی دوره اوج مصرف می باشد. با توجه به نوع استفاده های مسکونی، این اتفاق در صبح و اکثراً در شب رخ میدهد.به طور کلی تعریف جریان در این نوع سیستم وابسته به مقدار مصرف روزانه ی کاربر است.


مجموعه بوستر پمپ های دو گانه – انتخاب پمپ ها


چه بوستر پمپی برای انتخاب مناسب است؟در حالت کلی، انتخاب بوستر پمپ مناسب به نقطه ی شروع به کار سیستم بستگی دارد، که بالاترین حالت ممکن سیستم است. همانطور که حداکثر تقاضا به طور معمول در مدت زمان کوتاهی طول می کشد، پمپ نیز باید قادر به برآوردن درخواست در طول خدمت خود باشد.در این مورد، اگر تغییرات بالا است، مجموعه بوستر پمپ های سرعت متغیر برای انجام کار ترجیح داده می شوند (GTKS، GHV). به طور کلی انتخاب بوستر پمپ، بر اساس منحنی های عملکرد، باعث ایجاد حداکثر بازده در سیستم می شود. همچنین پمپ ها باید عملکرد خود را بر اساس عملکرد واقعی خود تضمین کنند. از آنجا که مجموعه ی بوستر پمپ ها با توجه به حداکثر مصرف ممکن اندازه گیری می شود، بنابر این نقطه ی شروع به کار پمپ باید در منطقه در سمت راست منحنی کارایی قرار گیرد به طوری که، اگر کاهش مصرف وجود دارد، راندمان بالا باقی بماند.



اگر ما یک ناحیه ی انتخابی در منحنی مشخصه بوستر پمپ داشته باشیم، می توانیم ببینیم که این ناحیه بهترین موقعیت برای انتخاب بوستر پمپ است. در نمودار زیر این حالت نشان داده شده است:



یکی دیگر از عواملی که به هنگام انتخاب پمپ در نظر گرفته می شود مقدار NPSH آن است. هرگز یک پمپی که مقدار شروع به راه اندازی آن بیش از حد از سمت راست منحنی NPSH دور باشد را انتخاب نکنید.
نکته: (مکش مثبت خالص) NPSH= Net Positive Suction Head

این خطرات وجود مکش پمپ خوب نیست،چون ممکن است با توجه به نوع نصب و راه اندازی (مکش منفی) تشدید شود.
در این موارد است که خطر ابتلا به حفره وجود دارد.NPSH پمپ همیشه باید در حداکثر سرعت جریان درخواست بررسی شود.



بنابراین انتخاب بوستر پمپ مناسب بر اساس مشخصه های منحنی بوستر پمپ بوده و به میزان جریان و فشار مورد نیاز بستگی دارد.با شروع از میزان جریان مورد نیاز سیستم، تا زمانی که خط افقی حداقل فشار با خط عمودی کشیده شده برخورد نکرده است، آن خط را امتداد می دهیم. نقطه تقاطع خطوط به ما ، نوع و تعداد بوستر پمپ های لازم برای سیستم را می دهد.

به عنوان مثال
در شکل زیر به میزان جریان مورد نیاز از 7/5 متر مکعب بر ساعت و فشار به 25 اشاره دارد.

همانطور که از انتخاب بالا دیده می شود، این سیستم نیاز به دو پمپ از نوع 4HM5 همانطور که در سمت چپ بالای جدول دیده می شود.

علاوه بر این نقطه شروع به کار در دورترین منطقه سمت چپ NPSH می افتد و در نتیجه در این منطقه وجود خطر حفره کم است.





 

پیوست ها

  • pictures.rar
    99.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
بوستر پمپ های دوگانه – توصیف عملکرد

حفاظت از بوستر پمپ در مقابل اجرای خشک

عملکرد محافظت از بوستر پمپ در برابر اجرای خشک با دخالت آب ذخیره شده که به مجموعه ی بوستر پمپ متصل است انجام می شود به نحوی که اگر به پایین تر از حداقل سطح تضمین شده برای مکش رسید، وصل شود. همچنین ممکن است، سطح توسط شناور، کاوشگر سطح یا سوئیچ حداقل فشار کنترل شود.


مخزن


تقاضای مکرر یاضرر و زیان سیستم کوچک، تغییرات فشاری را تعیین می کند که ممکن است با استفاده از یک مخزن جبران شود. انتخاب درست یک مخزن دیافراگم تعداد پمپ های استارتر را کاهش می دهد و، اگر در نزدیکی مجموعه ی بوستر پمپ نصب شود، اثر ضربه ای آب را نیز کاهش می دهد.
بوستر پمپ برای نصب و راه اندازی به مخزن دیافراگم مستقیماً به منظور تحویل به اتصال چند لایه ای متصل شده است، و مخازن اضافی را می توان به انتهای استفاده نشده ی اتصال چند لایه ای متصل کرد.
روش محاسبه ساده، از تجربه ناشی می شود که در پیوست ارائه شده است. این روش میزان مفید جریان و مقادیر اصلی برای بسیاری از نیازهای معمول را فراهم کرده، و همچنین به عنوان یک روش برای محاسبه حجم مخزن دیافراگم است.
مجموعه بوستر پمپ هایی با سرعت متغیر در مقایسه با سیستم های سنتی به مخازن کوچکتری نیاز دارند. به طور کلی، یک مخزن با ظرفیت یک لیتر فقط 10 درصد از ظرفیت اسمی یک پمپ است.


مجموعه پمپ های دو گانه با سرعت ثابت و فشار قابل کنترل

توقف و حرکت پمپ های با فشار قابل تنظیم توسط سوئیچ فشار انجام می شود. هر سوئیچ فشار به یک پمپ یگانه که دارای تغییر پمپ حلقوی است، متصل می شود. فشار دیفرانسیل تفاوت بین فشار شروع و قطع فشار است. این همان مقداری است که برای هر دو پمپ تنظیم می شود.
شکل زیر نشان دهنده ی حالت کارکرد منحنی اینگونه پمپ ها است.
Untitled-2q.jpg

نکات :
• در تقاضا، آب از مخزن کشیده شده است.
• هنگامی که فشار به مقدار p1 سقوط می کند پمپ اول شروع به کار می کند.
• در صورتی که مصرف آب افزایش یابد و فشار آب به مقدار p2 سقوط کند ، بوستر پمپ دوم شروع به کار می کند.
• زمانی که مصرف آب کاهش یابد و فشار تا زمان رسیدن به مقدار p2s افزایش می یابد، یکی از بوستر پمپ ها خاموش می شود.
• اگر مصرف کاهش یابد، پمپ مخزن را تغییر داده و مقدار p1s را متوقف می کند.


مجموعه پمپ های دو گانه با سرعت متغیر و کنترل فشار دستگاه مبدل
توقف و شروع به کار پمپ ها به وسیله مقادیر فشار بر روی کنترل کننده مشخص می شود. هر مبدل فرکانس به یک مبدل فشار متصل می شود.مبدل، اطلاعات را با یکدیگر و برای تغییرات دوره ای، مبادله می کند.
شکل زیر نشان دهنده ی حالت کارکرد منحنی اینگونه پمپ ها است.

1211111.jpg

نکات:

• در تقاضا، آب از مخزن کشیده شده است.
• هنگامی که فشار تا زیر PS پایین می آید پمپ اول شروع به کار می کند و سرعت متناسب با افزایش تقاضا با یک فشار ثابت ، افزایش می یابد.
• در صورتی که افزایش مصرف آب و پمپ حداکثر سرعت، شروع می شود پمپ دوم و سرعت می رسد این است که با هدف حفظ فشار ثابت است.
• زمانی که مصرف را کاهش می یابد، سرعت کاهش می یابد تا زمانی که به حداقل سرعت رسیده و یکی از پمپ ها را خاموش کند.
• اگر مصرف کاهش یابد پمپ سرعتش را کاهش داده ،مخزن را پر کرده و در نقطه ی PS متوقف می شود.
 
بالا