معرفی بهترین سایت های کتاب براي «کرم کتاب ها»

SHM.IT

عضو جدید
کاربر ممتاز
روزنامه گاردين بهترين پلت‌فرم‌ها را براي توصيه کتاب به کتاب‌خوان‌ها در فضاي وب جمع‌آوري کرده و از خواننده‌‌ها پرسيده که آيا از اين پلت‌فرم‌ها استفاده مي‌کنند؟ کدام را ترجيح مي‌دهند و چرا؟ يا اين که آيا براي کتاب خواندن به همان شيوه‌هاي قديمي متوسل مي‌شوند؟

اين هشت سايت که لاپلاس به معرفي آن ها مي پردازد، مهم‌ترين سايت‌هايي هستند که کتاب‌خوان‌ها در آن عضو هستند از کتاب‌هاي موردعلاقه خود نام مي‌برند، براي‌شان نقد مي‌نويسند به آن‌ها ستاره مي‌دهند و آن‌ها را براي خواندن به ديگران توصيه مي‌کنند.

1- Goodreads
اين سايت در واقع بزرگ‌ترين سايت براي توصيه به کتاب‌خواني است. آدم‌ها در اين سايت براي خودشان کتاب‌خانه مجازي درست مي‌کنند کتاب‌هايي را که خوانده‌اند معرفي مي‌کنند چند خطي در مورد کتاب مي‌نويسند و مي‌توانند با دوستان‌شان يا هر خواننده ديگري ارتباط برقرار کنند و کتاب‌هايي را که آن‌ها خوانده‌اند تماشا کنند يا نقدهايشان را بر اين کتاب‌ها بخوانند. اين سايت در حدود 25 ميليون عضو دارد.

2. Amazon.com
سايت آمازون هم 20 سالي است شرايطي فراهم کرده تا کساني که از اين کتاب‌فروشي بازديد و خريد مي‌کنند بتوانند در مورد کتاب‌هاي موردعلاقه‌شان بنويسند و آن را به ديگران توصيه کنند.

3. MY Independent Bookshop
اين پلت‌فرم را که انتشاراتي پنگوئن رندوم هاوس راه انداخته براي کمک به کتاب‌فروشي‌هاي مستقل است. در حال حاضر70 کتاب‌فروشي در اين پلت‌فرم همکاري مي‌کنند و ناشر موسس اين پلت‌فرم قول داده که به زودي تعداد اين کتاب‌فروشي‌ها چند صد برابر شود. شيوه کار هم به اين صورت است که آدم‌ها در اين سايت ويترين کتاب‌فروشي خودشان را دارند در مورد کتاب‌هاي موردعلاقه‌شان نقد مي‌نويسند و آن را به ديگران توصيه مي‌کنند و خواننده‌ها مي‌توانند کتاب‌هايشان را از کتاب‌فروشي‌هاي محلي و مستقل اين سايت بخرند. نويسنده‌ها هم در اين سايت حضور دارند و ويترين‌شان را در اين سايت پر از کتاب کرده‌اند.

4. Bookish
اين پلت‌فرم در مقايسه با قبلي‌ها کوچک‌تر است. اگر بر اساس توصيه‌هاي کتاب‌خوان‌ها در اين سايت بخواهيد کتابي بخريد. مي‌توانيد به کتاب‌فروشي کوچک اين سايت مراجعه کنيد. لينک رفتن به کتاب‌فروشي‌هاي بزرگ‌تر هم در اين سايت وجود دارد.

5. Jellybooks
ديد زدن روي جلد کتاب‌هايي که در اين سايت وجود دارد براي خودش حظ بصر است. در اين سايت مي‌توانيد بخش‌هايي از کتاب‌ها را ببينيد و مطالعه کنيد (حدود 10 درصد کتاب). لينک خريد کتاب هم در سايت موجود است.

6. Riffle
ساز و کار اين سايت شبيه Goodreads است با اين تفاوت که سر و صداي کمتري دارد و به لحاظ بصري هم زيباتر است. در اين سايت نه تنها شما و دوستان‌تان مي‌توانيد نقدها و توصيه‌هايتان را بنويسيد بلکه ناشران و کارشناسان هم مي‌توانند در مورد کتاب نظر بدهند.

7. What should I read next
اين سايت نه فقط پيشنهاد مي‌دهد که درباره کتابي که ازش لذت برده‌ايد بنويسيد بلکه کتاب‌هايي ديگري را که به اين کتاب شباهت دارند براي خواندن به شما پيشنهاد مي‌کند. براي استفاده از اين سايت هم لازم نيست نام‌نويسي کنيد و خب اين خودش باعث مي‌شود آدم يک نفس راحت بکشد.

8. Whichbook
اين پلت‌فرم ساز و کارش کاملا با پلت‌فرم‌هاي ديگر فرق دارد که يا به نظرتان خلاقانه مي‌آيد يا مسخره و اين احتمالا به حال و هواي‌تان بستگي دارد. کاري که اين سايت مي‌کند اين است که کتاب‌ها را بر اساس احساسات و حال و هواي‌شان رده‌بندي کرده. اگر مثلا غمگين‌ايد يا خوشحال مي‌توانيد برويد سراغ کتاب‌هاي هر کدام از اين دسته‌بندي که انواع و اقسام‌شان را در اين سايت مي‌توانيد ببينيد

منبع:​laplas.co
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا