معرفی بهترین دانشگاه های پلیمر جهان

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به تمام دوستان عزیز و مهندسای گل
توب این تاپیک میخوایم درباره ی دانشگاه های مطرح پلیمر صحبت کنیم و انها رو به هم معرفی کنیم
وهر گونه اطلاعاتی درباره ی بورسیه شدن به این دانشگا ها هست رو در اختیار هم بذاریم
خواهشمندم از کسایی که این تجربه رو دارن توی این تاپیک مشارکت فعال داشته باشند
از وقتی که میذارید خیلی ممنون
با ارزوی موفقیت روز افزون:gol:
 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز

دانشگاه اکرون

از این پس در هر شماره بسپار به معرفی یکی از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی معتبر در علوم و فناوری پلیمر در دنیا خواهیم پرداخت. در مورد مراکز آموزشی نیز تلاش خواهیم کرد در شماره های مستقلی به گفت و گو با دانشجویان ایرانی در این مراکز بپردازیم. این کار با هدف معرفی توانمندی ها و امکانات مختلف موجود و ایجاد یک مجموعه کامل و منظم اطلاع رسانی در این حوزه انجام می شود.

دانشگاه اکرون
دانشگاه اکرون در سال 1870 میلادی بنا نهاده شد. این دانشگاه بیش از 29 هزار دانشجو از 46 ایالت امریکا و 80 کشور خارجی دارد که در 300 برنامه دوره کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول هستند. مطابق رده بندی سایت www.webometrics.info این دانشگاه در رتبه 614ام دانشگاه های امریکا قرار دارد. اما دپارتمان پلیمر این دانشگاه به عنوان یکی از معتبرترین مرکز تحقیقاتی در زمینه پلیمر در دنیا شناخته شده است.

کالج علوم و مهندسی پلیمر دانشگاه اکرون
این کالج با ادغام دانشکده علوم پلیمر و دانشکده مهندسی پلیمر در سال 1988 تاسیس شد. این کالج برای تدریس و تحقیق در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در زمینه علوم پلیمر و مهندسی پلیمر سامان دهی شده است. این سازمان شامل یک انجمن تحقیقاتی به نام "انستیتو علوم پلیمر و مهندسی پلیمر" است که امکانات و تجهیزات مجموعه را سرپرستی می کند و با تامین لوازم لازم یک تمرکز تحقیقاتی برای اساتید و دانشجویان مقاطع تکمیلی ایجاد می کند. این مجموعه از سال 1910 با حدود 34 استاد و 300 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و پ دکترا، بزرگترین و گسترده ترین مجموعه در امریکاست. توانایی های پرسابقه این مجموعه در سنتز پلیمرهای جدید و فرآیند ساخت تولید آنها در تهیه اشکال محصولات پلیمری جدید در دو دهه اخیر با شبیه سازی محاسباتی، ریخت شناسی و شناسایی سطحی و نوری کامل شده است.
همچنین تخصص های ویژه ای مانند برنامه های حمایت شده از طرف فدرال در حوزه نانوتکنولوژی و فتونیک در این مرکز وجود دارد که منجر به تمرکز قوی روی پلیمرهای فعال و ساختارهای پلیمری شده است.

انستیتو علوم پلیمر و مهندسی پلیمر
این انستیتو ملزومات تحقیق و خدمات تکنیکی را برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی در دو دانشکده علوم پلیمر و دانشکده مهندسی پلیمر فراهم می کند.
ملزومات تکنیکی و امکانات موجود در این انستیتو شامل میکروسکوپ الکترونی (SEM, EDX, TEM EDS)، شناسایی پلیمرها (Light Scattering, TGA, DSC, SEC, FTIR, UV-vis, X-ray, AFM, Goniometer)، فرآیند پلیمرها (اختلاط، اکستروژن، تشکیل فیلم، قالبگیری، فیلامنت وایندینگ، پالتروژن و برق ریسی)، الکترونیک و تعمیر الکتریکی، ماشین ها و گونه های مختلف تجهیزات آنالیتیک و فرآیندی است. در همکاری با دانشکده های شیمی و مهندسی شیمی دسترسی به مرکز NMR مجهز به NMR حالت جامد MHz 500 و نمونه های محلولی با کادر متخصص میسر است.

دانشکده علوم پلیمر
زمینه های تحقیقاتی که در این دانشکده دنبال می شود، شامل سنتز پلیمر، شیمی فیزیک، شناسایی پلیمرها، مدل سازی مولکولی و مهندسی تکنولوژی پلیمرهاست که در سال 1991 با مساحت 146 هزار فوت مربع مجهز به 50 آزمایشگاه تحقیقاتی، سه آزمایشگاه آموزشی، دو کلاس درس و سالن آمفی تیاتر با 213 صندلی شده است. زمینه های تحقیقاتی مدونی در تعامل با دانشکده و انستیتو علوم پلیمر موریس مورتون شامل آزمایشگاه هایی برای انواع عمده پلیمریزاسیون ها و تحقیقات ساختار فیزیکی/شیمیایی و خواص فیزیکی پلیمرها وجود دارد.

دانشکده مهندسی پلیمر
این دانشکده در سال 1980 تاسیس شد و مرکزی برای آموزش و تحقیق در حوزه مهندسی پلیمر و تکنولوژی های مربوط به محصولات و فرآیندهای متداول پلیمری است. 13 استاد تمام وقت علاوه بر بازنشستگان و اعضای نیمه وقت در زمینه رفتار پیچیده مواد، ملزومات منحصر به فرد فرآیندی، آنالیزهای پیشرفته مهندسی و ساخت و تولید محصولات مفید در این دانشکده مشغول فعالیت هستند. این مجموعه مجهز به تجهیزات فرآیند پلیمرها (اکسترودرها، قالب گیری دمشی، اختلاط گرها و ...)، آماده سازی نمونه (میکروتم،آون ها، پوشش دهنده ها و ...) و تجهیزات آزمون و آنالیز (انواع میکروسکوپ ها، تفرق نور، آنالیزهای حرارتی، آنالیزهای نوری و آنالیزهای دینامیکی مکانیکی و ...) است.
علاوه بر سه زیر مجموعه اصلی ذکر شده، مراکز تحقیقاتی و صنعتی جانبی در زمینه پلیمرها در دانشگاه اکرون موجود است.

انستیتو علوم پلیمر موریس مورتون
این انستیتو تحقیقاتی پایه ای و کاربردی با تمرکز بر تولید پلیمرهای جدید و خواص فیزیکی آنها انجام می دهد و از موسسه تحقیقات لاستیک که در سال 1956 تاسیس شد مشتق شده است. این موسسه به نام دکتر موریس مورتون سازنده این مجموعه و یکی از پیشگامان تحقیق و تدریس علوم پلیمر نامگذاری شده است. وی بیش از 20 سال عضو هیات علمی دانشگاه اکرون بود.

مرکز تعلیم پلیمر اکرون
این مرکز زیر مجموعه ای آموزشی از کالج علوم پلیمر و مهندسی پلیمر است. این موسسه تلاش می کند تربیت کننده و توسعه دهنده برجسته نیروی کار واقعی در زمینه پلیمر باشد.

مرکز تحقیقات کاربردی پلیمر
این مرکز ارایه دهنده خدمات قراردادی و زیرمجموعه کالج علوم پلیمر و مهندسی پلیمر دانشگاه اکرون است و بیش از 50 سال در ارتباط با صنعت بخصوص صنعت لاستیک و پلاستیک فعالیت کرده است. این مجموعه با کارکنان مجرب خود به صنایع خصوصی و دولتی طی قراردادهای مدت دار خدمات ارایه می دهد. این مرکز در تعامل با کالج به آزمایشگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای مجهز است.

مرکز مشارکتی فتونیک پلیمرها
هدف این مجموعه توسعه مواد پایه پلیمری و روش های تولید برای کاربردی فتونیک است.

آکادمی جهانی پلیمر اکرون
این آکادمی کالج علوم پلیمر و مهندسی پلیمر را در تولید و توسعه دانش علوم پلیمر، مهندسی پلیمر، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات یاری می رساند.

برنامه های ورزشی و تفریحی
همزمان با برنامه های این دانشگاه در زمینه های آکادمیک و تحقیقاتی، دانشگاه اکرون فضای مناسبی را برای یادگیری در کنار تفریحات برای دانشجویان فراهم آورده است. دانشجویان هنگامی که در کلاس یا در حال مطالعه نیستند، می توانند با انتخاب یکی از زمینه های مورد علاقه خود از بین تعداد بسیار زیادی از انتخاب های موجود مشغول شوند.
این دانشگاه برنامه های ورزشی متنوعی دارد. رشته های موجود عبارتند از: بیسبال، بسکتبال، ورزش های صحرایی، فوتبال، گلف، دو، فوتبال امریکایی، شنا، غواصی، تنیس و والیبال. ورزشکاران مختلفی از این رشته ها در سطح قهرمانی در ایالات متحده امریکا ظاهر شده اند.
برنامه های هنری در دانشگاه اکرون، همراه با حضور افراد برجسته در هنرهای دیداری و بازیگری است. نمایشگاه های هنر، برنامه های رقص، تیاتر، کنسرت های موسیقی، اپرا، سخنرانی ها و سایر برنامه ها در محوطه دانشگاه اجرا می شوند که بسیاری از آنها رایگان بوده و حضور عموم در آنها آزاد است.
سالن هنرهای نمایشی ای جی توماس، سالن گازتا، تیاتر دام، موزه ملل و گالری امیلی دیویس از مراکز فعال در زمینه های هنری دانشگاه هستند.
کمپ دانشگاه نیز دارای امکانات ویژه ای است. علاوه بر محیطی آرام و مناسب برای یادگیری و آشنایی با دوستان جدید، هر کسی می تواند تفریح و فعالیت مورد علاقه خود را در تقویم برنامه های جنبی پیدا کند. همیشه کاری برای انجام دادن هست. همچنین برنامه ای از انتخاب های غذا در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و هر کسی می تواند غذای مورد علاقه خود را در آن پیدا کند. مسوولان دانشگاه معتقدند وقتی شما در کمپ دانشگاه زندگی می کنید، سلامت و امنیت شما مهم ترین اولویت آنهاست.
بیش از 200 کلوب دانشجویی، کانون اجتماعی، تیم ورزشی و مرکز مشاوره در این دانشگاه وجود دارد.

پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه اکرون
در این دانشگاه بیش از 100 مدرک تحصیلات تکمیلی و بیش از 4100 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد. اقدام برای پذیرش در این دانشگاه دو مرحله دارد. در مرحله اول متقاضی باید در برنامه های تحصیلات تکمیلی جستجو کند و زمینه مورد علاقه خود را بیابد. در مرحله بعد با پرداخت هزینه پذیرش با کارت اعتباری و ایجاد یک حساب برای پیگیری وضعیت پذیرش خود به صورت آنلاین درخواست دهد.
دو دانشکده علوم پلیمر و مهندسی پلیمردر مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشجو جذب می کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی یا مقاطع تکمیلی در رشته های علم مهندسی مواد، شیمی یا فیزیک می توانند به دانشکده مهندسی پلیمر تقاضا دهند. شرایط لازم برای آنها عبارت است از: معدل بالای 75/2 از 4 نمره، شرکت در آزمون GRE، سه توصیه نامه از اساتید و نمره TOEFL حداقل 550 برای آزمون تافل pbt، 213 برای تافل cbt و حداقل 79 برای آزمون SBT و یا نمره حداقل 5/6 در آزمون IELTS.
پذیرش در دانشکده علوم پلیمر نیز مشابه است. شرایط لازم برای متقاضی در این دانشکده شامل تکمیل فرم تقاضای آن لاین، پرداخت هزینه های ثبت نام، ریز کامل نمرات دوره های قبل، سه توصیه نامه از اساتید، تهیه SOP و شرکت در آزمون GRE و TOEFL. اطلاعات جامع در مورد نحوه پذیرش در UA در وبسایت این دانشگاه www.uakron.eduموجود است.

هزینه تحصیل و کمک های مالی کالج علوم پلیمر و مهندسی پلیمر
دانشکده تمام دانشجویان تایید شده تمام وقت را حمایت می کند. برای سال 2010 حقوق استاندارد برای دانشجویان همکار و کمک هزینه های صنعتی برای دانشجویان می تواند تا 25 هزار دلار در سال برسد. همچنین دانشجویانی که کمک هزینه دریافت می کنند، می توانند از حمایت های شهریه ای در برخی موارد کلی و در برخی موارد اختصاصا استفاده کنند.
دانشکده علوم پلیمر دانشگاه اکرون کمک هزینه فلوشیپی برای ترم زمستان 2011 ارایه کرده است که در آن به ازای هر کمک هزینه 25 هزار دلار در سال قابل استفاده است که البته منافاتی با دریافت کمک هزینه شهریه ندارد. این کمک هزینه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه های علوم و مهندسی است و دانشجویان طی تحصیل خود می توانند برای شهروندی در کشور یاد شده اقدام کنند.
منبع:مجله ی بسپار


 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
اکرون

اکرون

این دانشگاه مورد علاقه ی منه
که دومین دانشگاه پلیمر دنیا به حساب میاد
فکر می کنم از ارزوی خیلی از ماها رفتن به همچین دانشگاهی هست
این دانشگاه در امریکا و ایالت اوهایو واقع شده که یکی از ایالات ارزون امریکا به حساب میاد و هزینه ی زیادی اقامت و خوراک نخواهید داشت
جناب افای دکتر مهدی رزاقی کاشانی که از هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستند در این دانشگاه تحصیل کردند:gol:
 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
انشگاه ملبورن
فرید بهبودی
دانشگاه ملبورن استرالیا در سال 1853 تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه ویکتوریا است. ملبورن سالانه بیش از چهل هزار دانش آموخته در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی تربیت می کند.
این دانشگاه رتبه 135 ام بین دانشگاه های دنیا (www.webometrics.info) و رتبه 32 ام را بین دانشگاه های علوم و مهندسی (www.topuniversites.com) را داراست. همچنین در طبقه بندی بهترین دانشگاه دنیا در تایمز، رتبه کلی 36 ام، رتبه 6 ام در کاریابی فارغ التحصیلان و رتبه 20 ام در همکاران بین المللی را داراست.
علاوه بر رشته های علوم، رشته های هنری، بایو پزشکی، بازرگانی و موسیقی نیز در این دانشگاه وجود دارند. این دانشگاه بالاترین نرخ تخصیص اعتبارات و کمک هزینه ها را در استرالیا دارد.
رشته ها و برنامه های تحقیقاتی در خصوص موضوعات پلیمر در دو واحد اصلی دانشکده علوم و دانشکده مهندسی ملبورن در این دانشگاه وجود دارند.

دانشکده علوم ملبورن
در دانشکده شیمی دانشگاه علوم، تحقیقات وسیعی در خصوص پلیمرها در دو حوزه اصلی در حال انجام است.
مواد پیشرفته و علوم نانو شامل زمینه های تخصصی پلیمرهای کوردیناسیونی، ساختارهای متخلخل، پلیمرهای بین سطحی، پلیمرهای درخشنده و ...
بیوشیمی و شیمی پزشکی، شامل زمینه های تخصصی رسانش دارو، ماکرو ملکول های بیولوژیکی، کیسه های خون پلیمری، تولید پلیمرهای ستاره ای با گروه های عاملی ویژه ...
دانشکده شیمی امکانات ویژه ای برای انجام پروژه های صنعتی و تحقیقاتی خود در اختیار دارد دستگاه های NMR، طیف سنجی جرمی، XRD، طیف سنجی Raman، TEM،AFM، FTIR، UV/VIS و سایر تجهیزات متعارف در آزمایشگاه های شیمی در این دانشکده در دسترس هستند. همچنین ارتباط با مراکز محاسبات پیشرفته ملبورن که مجهز به سریع ترین پردازنده ها و تجهیزات پردازش است، وجود دارد.

دانشکده مهندسی ملبورن
دانشکده مهندسی ملبورن، دپارتمان های مختلفی دارد. اما در زمینه پلیمرها دپارتمان مهندسی شیمی و بیو مولکولی در این دانشکده فعالیت می کند. در این دپارتمان سه گروه بزرگ وجود دارد که فعالیت های وسیعی در حوزه پلیمرها انجام می دهند.
گروه ژیوپلیمرها و فرآیندهای معدنی که در خصوص پلیمرهای غیر آلی برای کاربرد در سیمان و مشابه سیمان تحقیق می کنند.
گروه علوم پلیمر که در خصوص زمینه های مختلفی مانند کاربردهای پلیمرهای جدید به عنوان افزودنی کاربرد نانوذرات در پوشش های خودرو و پوشش های صنعتی تولید بزرگ مولکول های پیچیده و پلیمرهای تخریب پذیر غشاها و ... فعالیت می کنند.
مرکز تحقیقات راهگشا در خصوص پلیمرها برای دست یابی به مواد پلیمری پیشرفته از لحاظ تکنولوژی و ملزومات مهندسی پلیمرها در جهت رفع نیازهای صنایع استرالیا و توسعه شرکت ها در راستای اقتصادی فعالیت می کند. فعالیت این گروه اثر هم افزایی بر کار دانشمندان، مهندسان و سایر فعالان بخش تحقیقات و اقتصاد پلیمر دارد و دستآوردهای حاصل منجر به رشد بخش های بیو تکنولوژی، انرژی، معدن، کشاورزی و ساخت و تولید می شود.
پروژه های محققان این مرکز به چهار گروه اصلی تقسیم بندی می شوند:
پلیمرهای بیو پزشکی
مواد پلیمری پیشرفته
پلیمرها برای توسعه پایدار
طراحی و مهندسی

کمک هزینه های تحصیلی در دانشگاه ملبورن
دانشجویان می توانند از سه نوع کمک هزینه موجود استفاده کنند. این کمک هزینه ها در سه دسته کلی زیر طبقه بندی شده اند:
کمک هزینه های مربوط به دانشگاه، برنامه کمک هزینه ملبورن که یکی از بزرگترین برنامه ها در استرالیا است حدود 3000 دانشجوی بومی و بین المللی را در مقاطع مختلف حمایت می کند.
این حمایت ها می توانند تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل دانشجویان را پوشش دهند. انتخاب معمولا بر اساس بار آکادمیک فرد داده می شوند اما شرایط در برخی کمک هزینه ها می توانند موثر باشد.
همچنین شرایط اهداف کمک هزینه برای مقاطع مختلف تحصیلی و دانشجویان بومی و بین المللی متفاوت است.
کمک هزینه های مربوط به دولت استرالیا، در راستای توسعه دانش تحصیلات و ارتباطات پایدار بین استرالیا و همسایگان، دولت این کمک هزینه ها را اعطا می کند.
براساس بخشی از سیاست های آژانس توسعه بین المللی استرالیا بخشی از حمایت های دولت استرلیا به صورت کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه است.
سایر کمک هزینه ها تحصیلی، دانشگاه ملبورن پذیرای دانشجویانی است که کمک هزینه های تحصیلی از سایر مراکز دریافت نمونه اند و خواستار ادامه تحصیل با آن کمک هزینه ها در دانشگاه ملبورن هستند، این دانشجویان در هنگام ارسال تقاضای خود باید مدارک مربوط به این هزینه را هم ارسال نمایند.
همچنین با جستجو در پایگاه اطلاعات کمک هزینه های تحصیلی این دانشگاه می توانید حمایت مورد نظر خود را بیابید. در این دانشگاه کمک هزینه ها که به مناطق مختلف دنیا تعلق می گیرد طبقه بندی شده است و به عنوان مثال با جستجو در بخش کمک هزینه های آسیای میانه از حمایت هایی که از شما صورت می گیرد مطلع می شوید.
در یک طبقه بندی دیگر کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در بخش واحدهای درسی و تحقیقات ارایه می شوند.
بخش اول مربوط به دانشجویانی است که درصد تحقیقات در کار آنها کمتر از 66 درصد است و بخش دوم مربوط به دانشجویان با جزء تحقیقات بیشتر از از66 درصد است.

تاریخ ها ی مهم
یکی از ویژگی های مثبت دانشگاه ملبورن وبسایت اینترنتی بسیار جامع این دانشگاه است. تاریخ های پایان اعلام تقاضا برای دانشجویان با شرایط مختلف متفاوت است که در ادامه به دو مورد اشاره می کنیم:
1- برای دانشجویان بین المللی مقاطع تحصیلات تکمیلی
آخرین مهلت ارسال تقاضا برای ترم اول و شرکت در کلاس ها در فوریه سال آینده، 31 ام اکتبر است و این تاریخ برای ترمی که در جولای شروع می شود، 30 اپریل می باشد.
بسیار اهمیت دارد که دانشجویان بین المللی مدارک تقاضای خود را کامل و یکجا ارسال کنند تا احتمال دریافت کمک هزینه های تحصیلی آنها کم نشود. همچنین در دانشکده های مختلف ممکن است تاریخ های فوق اندکی متفاوت باشد که حتما باید قبل از ارسال تقاضا بررسی شود.
2- برای دانشجویان محقق تحصیلات تکمیلی
پایان اعلام تقاضا برای دانشجویان دکترا، 31 آگوست و برای سایر دانشجویان بین المللی 31 اکتبر است.

امکانات رفاهی دانشگاه
امکانات ورزشی در دانشگاه ملبورن از اهمیت ویژه ای برخوردارند. تنوع بسیار زیادی در زمینه های امکانات ورزشی در رشته های گوناگون مانند شنا، اسکی، ژیمناستیک، تورهای ورزشی و... وجود دارد. همچنین استفاده از امکانات فرهنگی تفریحی متعلق به دانشکده هنر نیز مقدور است.
از طرفی شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا و دومین شهر بزرگ استرالیا است. بیش از 100 ملیت یک مختلف در این شهر زندگی می کنند که بیش از یک چهارم جمعیت این شهر را تشکیل می دهند. این امر منجر به وجود فستیوال های مختلف و انتخاب ملبورن به عنوان غنی ترین مرکز فرهنگی استرالیا شده است.
مراکز فرهنگی تفریحی متنوع این شهر محیط مناسبی برای یک زندگی مناسب است. همچنین این شهر دارای یک شبکه حمل و نقل بزرگ شامل اتوبوس ها، قطار ها و ترامواها است که دسترسی آسان به دانشگاه را فراهم می آورند. آب و هوای معتدل ملبورن دارای زمستان های خشک، بهار خنک، تابستانی گرم و طولانی و پاییزی دلنشین است. ملبورن به دلیل آب و هوای غیر قابل پیش بینی خود به داشتن چهار فصل در یک روز مشهود است.
منبع :مجله ی بسپار


 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشگاه MCGill

دانشگاه MCGill

دانشگاه MCGill
دانشگاه MCGill یکی از بزرگترین دانشگاه های کانادا است که در شهر مونترال قرار دارد. بر اساس رده بندی سایت اینترنتی QS دانشگاه MCGill در رده 19 در بین دانشگاه های جهان قرار دارد. از نظر مهندسی و IT این دانشگاه رتبه 29 ام را دارد. همچنین در رده بندی مهندسی شیمی در جایگاه 15ام جهانی قرار دارد. این دانشگاه حدود 34 هزار دانشجو دارد که به آنها فرصت های مجزایی جهت دست یابی به تجارب تحصیلی و کاری مختلف می دهد. دانشگاه MCGill دارای 21 دانشکده و مدرسه تخصصی در بیش از 300 زمینه مطالعاتی است. دوره های کاملی از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشکده ارایه می شود و حدود 20 درصد دانشجویان از 160 کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند. علوم مربوط به پلیمر در این دانشگاه در دو زیر مجموعه اصلی قرار دارند:
دپارتمان شیمی دانشکده علوم و دپارتمان مهندسی شیمی دانشکده مهندسی.

دپارتمان شیمی
زمینه های تحقیقی در خصوص پلیمرها در دپارتمان شیمی در دو حوزه وجود دارد. بررسی پلیمرها در فصل مشترک یکی از موضوعات موجود در حوزه شیمی فیزیک است. همچنین گروه تحقیق شیمی مواد کاربرد این علم را در زمینه های مختلفی مانند فتونیک، نانوتکنولوژی، رسانش دارو و علم پلیمر بررسی می کنند.

موسسه مواد پیشرفته MCGill
MIAM به منظور متمرکز کردن تحقیقات در خصوص مواد پیشرفته توسط دانشکده علوم و دانشکده مهندسی ایجاد شد و زیر مجموعه دانشکده علوم می باشد. هدف MIAM کشف، طراحی و تولید مواد جدید است و روابط و برهمکنش های بخش های مختلف دانشگاه با هم را فراهم می کند و اعضای هیات علمی و دانشجویان سطح اول را جذب می کند. همچنین این موسسه با جذب صنعت، فرصت های جدید برای تامین کمک هزینه فراهم می کند. زمینه های فعالیت این موسسه در پنج گروه طبقه بندی می شود که علوم پلیمر در هر گروه جایگاه ویژه ای دارد: بیو متریال ها، سیالات پیچیده و مواد نرم، تشکیل خود به خودی بزرگ مولکول ها، مواد با ساختار نانو و نانو تکنولوژی زیر مجموعه های هستند که مرتبط با علم پلیمر هستند.
در این دپارتمان 15 عضو هیات علمی وجود دارند که در زمینه های مختلف و مدرن مهندسی شیمی در زمینه های مختلف تئوری محاسبه ای و تجربی تحقیق می کنند. این دانشکده از طرف برنامه های دولتی و صنعتی از طریق همکاری و قرار دارد حمایت می شود.
زمینه های تحقیقات کنونی مرتبط با علوم پلیمری در این دپارتمان در دو بخش مواد پیشرفته و پلیمرها و مهندسی بیومکانیک و بیوتکنولوژی وجود دارد. حوزه های مطالعاتی شامل مواد پلیمری یا مواد نرم مانند مواد خود تشکیل شونده، سیالات پیچیده، کریستال مایع، کامپوزیت های نرم و روش های جدید پلیمریزاسیون هستند. همچین با استفاده از روش های مهندسی بیومکانیک و بیوتکنولوژی محصولات با ارزش جدید پلیمری ساخته می شود.

پذیرش در مقاطع تکمیلی
حداقل معدل برای پذیرش در دانشکده شیمی دانشگاه McGill در مقاطع PhD و MSC سه است. پذیرش در این دو مقطع، دو بار در سال انجام می شود. هزینه ثبت درخواست ثبت نام 100 دلار است که از طریق کارت اعتباری، چک یا پول نقد قابل پرداخت است. دو توصیه نامه جدید حداکثر مربوط 6 ماه پیش، دوسری کپی از ریز نمرات و مدارک مورد نیاز است. دانشجویان بین المللی باید در آزمون TOEFL شرکت کرده باشند و حداقل نمره 90 در آزمونiBT با حداقل نمره 20 در هر مورد آزمون) یا معادل آن در سایر آزمون ها را کسب کرده باشند.
آخرین مهلت ارسال مدارک و اعلام تقاضا برای پذیرش برای دانشجویان بین المللی در ترم سپتامبر و ژانویه به ترتیب اول جوئن و 15 اکتبر است

کمک هزینه های تحصیلی
دانشکده شیمی به تمام دانشجویان مقاطع تکمیلی اطمینان می دهد که حمایت مالی این دانشکده پشتیبان ادامه تحصیل آنهاست. با توجه به هزینه های تحصیلی پایین دانشگاه MCGill این حمایت های مالی از دانشجویان در رده های بالای دانشگاه های کانادا قرار می گیرد. این کمک هزینه ها در قالب سه گروه اصلی طبقه بندی می شود.

حقوق تحصیلی
حقوق سالانه متشکل از کمک هزینه تدریس و کمک هزینه تحقیق است. مقدار حقوق سالانه برای سال اول دوره های MSC و PhD 21 هزار دلار است. از نظر هزینه های تحصیل، دانشگاه McGillجزو کم خرج ترین دانشگاه های کانادا است. دانشجویان بین المللی در کنار کمک هزینه هایی که دریافت می کنند حدود 6500 دلار در سال بابت هزینه های تحصیل می پردازند.

کمک هزینه های تحصیلی
در گروه های مختلف و تحت عناوین مختلف، کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان مستعد تعلق می گیرد. این کمک هزینه ها به صورت سالانه و از 1668 دلار تا 17850 دلار متغیر هستند.

کمک هزینه های تدریس یار
فرصت هایی در دانشکده وجود دارد تا دانشجویان قابلیت های تدریس خود را توسعه دهند و از آنها لذت ببرند. زبان معیار در دانشگاه McGill انگلیسی است. انتظار می رود یک تدریس یار با 8 ساعت کار در هفته به طور مستقیم و کارهای جانبی که انجام می دهد 180 ساعت در هر ترم فعالیت کند.
منبع:مجله ی بسپار


 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشگاه ایالتی اکلاهاما
مهندس فرید بهبودی

دانشکده شیمی این دانشگاه فعالیت های گسترده ای در زمینه های مرتبط به علوم پلیمر انجام می دهد. برنامه های این دانشکده مقاطع مختلف تحصیلی را پوشش می دهند. برنامه های تحصیلات تکمیلی این دانشکده در راستای تحقیقات علمی مستقل است. به همین دلیل دانشجویان باید در انتخاب دروس و واحدهای درسی خود بسیار دقیق باشند تا هم در انجام پروژه خود و هم در کارهای حرفه ای بعدی خود موفق باشند. برای آغاز هر چه سریعتر تحقیق دانشجویان تازه وارد با اعضای خاصی از هیات علمی دانشکده به بحث و بررسی می نشینند تا در مورد پروژه های قابل پژوهش گفتگو کنند. دانشجویان معمولا از سال اول، بعد از انتخاب استاد راهنما روی موضوع مورد علاقه خود کار می کنند. توجه به حفظ تعداد پایین دانشجویان برای در اختیار داشتن استاد و لوازم آزمایشگاهی و سایر امکانات همواره مورد توجه است.

برنامه های تحصیلی در مقاطع تکمیلی
برای شرکت در مقاطع تکمیلی نیاز به مطالعه و آگاهی از سیاست های کلی دانشکده وجود دارد و هر دانشجو قبل از اقدام باید از آنها آگاهی داشته باشد. هر دانشجوی متقاضی می تواند در سه مورد متفاوت شرکت کند: مقطع M.S.، مقطع Ph.D 90 واحدی و Ph.D 60 واحدی.
در مقطع M.S. حداقل 30 واحد درسی مورد نیاز است که معمولا شامل 24 واحد درسی شامل سمینار و 6 واحد پروژه همراه با تحقیق است. تحویل پایان نامه نوشتاری ضروری است. در برنامه Ph.D 90 واحدی 18 تا 30 واحد درسی مورد نیاز است. در مجموع 90 واحد با در نظر گرفتن واحد های سمینار و پروژه گذرانده خواهد شد. طی آزمون دکتری، ارایه پایان نامه نوشتاری و دفاع از آن ضروری است. برنامه Ph.D 60 واحدی برای کسانی است که مقطع M.S را در مراکز مورد تایید دانشکده تحصیلات تکمیلی اکلاهاما گذرانده اند. گذراندن 12 واحد درسی در سال اول ضروری است. با گذراندن دروس مربوط به سمینار و تحقیق، واحدهای گذرانده شده به 60 می رسد.

فرصت های کار و تحقبق
مطابق آمارها دانشکده شیمی دانشگاه اکلاهاما از بین 168 مرکز ارایه دهنده مدرک دکتری در رتبه 34 ام قرار دارد. این دانشگاه از نظر اعتبار در تحقیق بسیار مورد توجه است. به طوری که در سال 1996 حدود 306/4 میلیون دلار از منابع خارجی اعتبار کسب کرد. زمینه های تحقیق در خصوص پلیمرها شامل این موارد است: پلیمرها، علم مواد و شیمی فیزیک، رفتار بین سطحی پلیمرها، کامپوزیت های پلیمری و نانوکامپوزیت ها، شناسایی پلیمرها، پلیمرهای رسانا و حسگرهای پلیمری، بیوپلیمرها، سنتز پلیمرها، کریستال های مایع.
بعد از پایان دوران تحصیل، دانش آموختگان این دانشگاه دانش کافی برای استخدام دائم در کارهای آکادمیک و صنعتی را دارا هستند. شرکت های بزرگ و متعددی در زمینه های شیمی، نفت و ... برای این منظور وجود داشته اند. شرکت هایی نظیر Exxon Corporation, BDM Petroleum Technologies, Conoco, Inc., Boeing, General Motors Company, IBM Corporation, Hoechst-Celanese, Phillipps Petroleum از دانش آموختگان این دانشگاه استفاده می کنند. همچنین این دانش اموختگان در دانشگاه های بزرگی در حال انجام کارهای آکادمیک هستند.

حمایت های مالی
نامه های مربوط به دانشکده و کالج تحصیلات تکمیلی اهداف متفاوتی دارند. نامه های مربوط به کالج تحصیلات تکمیلی در مورد برنامه های تحصیلی شما است در حالی که نامه های دانشکده در خصوص کمک هزینه های مالی است. کمک های مالی این دانشکده در مقایسه با سایر دانشکده های شیمی در امریکا قابل توجه است. با در نظر گرفتن هزینه های پایین زندگی در استیل واتر دانشجویان زندگی نسبتا مناسبی می توانند داشته باشند.
اکثر دانشجویان دانشکده شیمی تحت هر دو عنوان تدریس یار و کمک محقق حمایت مالی می شوند. به طور کلی دانشجویان سال اول به عنوان تدریس یار فعالیت می کنند. سایر پشتیبانی های مالی در نامه هایی که از دانشکده برای دانشجویان ارسال می شود ذکر می شوند.
سایر کمک هزینه های مالی شامل کمک های 3 تا 5 هزار دلاری در سال است که تا سه سال هم می تواند ادامه داشته باشد. این کمک هزینه ها به صورت رقابتی به دانشجویان ممتاز تعلق می گیرد. برای دانشجوبان شهروند امریکایی حمایت های مالی برای هزینه های دانشگاه وجود دارد و برای دانشجویان که به صورت تدریس یار یا محقق در حال فعالیت هستند این کمک هزینه ها لغو می شوند.

فرآیند اخذ پذیرش
علاوه بر اطلاعات لازم حین ثبت نام از طریق اینترنت دانشکده شیمی نیاز به اطلاعات اضافی دارد که باید ارسال شود. مدارک مورد نیاز شامل فرم پذیرش دانشجویان بین المللی، در خواست برای یک جایگاه تدریس یا تحقیق، سه توصیه نامه از اساتید، ریز نمرات، تاییدیه فرم منابع مالی، نمره تافل 213 در آزموون CBT یا 550 در آزمون PBT است.

تجهیزات و امکانات
انجام مناسب تحقیق در زمینه های مختلف شیمی به شدت وابسته به وجود امکانات و دستگاه های لازم است. دانشکده شیمی در این خصوص دارای امکانات گسترده ای به ویژه برای دانشجویان مقاطع تکمیلی در آزمایشگاه های مربوطه است و دانشجویان می توانند به راحتی از امکانات موجود در دانشکده شیمی یا سایر دانشکده ها استفاده کنند. دستگاه های اصلی شامل آزمایشگاه های آموزشی برای دانشجویان کارشناسی، امکانات NMR، X-Ray، طیف سنجی جرمی و انواع میکروسکوپ های الکتریکی و کنفوکال است. به عنوان مثال این امکانات در زمینه میکروسکوپ ها شامل TEM، SEM، میکروسکوپ هم کانون، آماده سازی نمونه، میکروتمی و... است.

زندگی در محیط دانشگاه
امکانات رفاهی و تفریحی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است به خصوص برای دانشجویانی که در خوابگاه دانشگاه زندگی می کنند بسیار متنوع و کامل است. مرکز بهداشت و درمان، مجتمع خدماتی، مجتمع کاری، اداره کامپیوتر و انفورماتیک، مرکز مشاوره، مشاوره اساتید، منابع انسانی، مرکز اقامت در امریکا، کلوب های دانشجویی، کتابچه دانشجویان، زندگی دانشجویی و... از جمله مراکز ایجاد شده در راستای رفاه دانشجویان هستند.
منبع :مجله ی بسپار


 

parifam

عضو جدید
سپاس فراوان از شما دوست عزیز.:gol:
داشگاه مورد علاقه من هم اکرونه اما دانشگاههای المان هم رایگان و مناسبن فقط میمونه خرج بالای زندگی تو اون کشور
 

adaryabaz

عضو جدید
زنده باد خانم ماری
از اطلاعات جامع و مفصل شما اگر امکانش هست درباره دانشگاهای آلمان که قطب پلیمر دنیاست یه گزارش تهیه کنید
باسپاس :w27::w27::w27:
 

1818155

عضو جدید
سلام به تمام دوستان عزیز و مهندسای گل
توب این تاپیک میخوایم درباره ی دانشگاه های مطرح پلیمر صحبت کنیم و انها رو به هم معرفی کنیم
وهر گونه اطلاعاتی درباره ی بورسیه شدن به این دانشگا ها هست رو در اختیار هم بذاریم
خواهشمندم از کسایی که این تجربه رو دارن توی این تاپیک مشارکت فعال داشته باشند
از وقتی که میذارید خیلی ممنون

تشکر ویژه با ارزوی موفقیت روز افزون
 

marmar00

عضو جدید
با سلام
دوستان کسی می دونه چه طور میشه از دانشگاه های المان یا کانادا فاند و یا اپلای گرفت؟
در واقع برای گرفتن اپلای یا فاند تو ایمیل هایی که می زنیم دقیقا باید چه جمله ایی را بنویسیم که نشانگر این موضوع باشه؟
ممنون
 

m_naji

عضو جدید
سلام
منم با بررسی دانشگاه های معتبر موافقم.
به نظرم بهتره از پایه شروع کنیم و قدم به قدم مراحل گرفتن پذیرش رو پیش بریم.
منم یک سری اطلاعات دارم که با هم به اشتراک میزاریم.

اول اینکه میشه رزومه چند نفر از کسانی رو که تونستن از این دانشگاه ها پذیرش بگیرن رو بزارید؟
فک میکنم قدم اول آماده کردن یه رزومه خوب باشه!
 

zahra mohsenian

کاربر بیش فعال
سلام ممنون از توضیحاتتون...ولی نمیدونم چون هنوز اول راهم زیاد چیزی نمیفهمم یا کلا سخته!!!!اگه بورسیه بشی مگه باید پول خرج کنیم؟؟؟برای بورسیه شدن باید چیکار کرد از پایه؟؟
 

A N A H I T A

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
منم با بررسی دانشگاه های معتبر موافقم.
به نظرم بهتره از پایه شروع کنیم و قدم به قدم مراحل گرفتن پذیرش رو پیش بریم.
منم یک سری اطلاعات دارم که با هم به اشتراک میزاریم.

اول اینکه میشه رزومه چند نفر از کسانی رو که تونستن از این دانشگاه ها پذیرش بگیرن رو بزارید؟
فک میکنم قدم اول آماده کردن یه رزومه خوب باشه!
سلام میشه کمک کنین که به بررسی دقیق تر بپردازیم
اینکه از کجا باید شروع کرد و رزومه باید چه چیزی داشته باشه؟چه سوابقی داشته باشه بهتره؟زیر نظر چه استاد هایی باید جلو رفت؟
 
بالا