معرفی [ بزرگترین شرکتهای تولید کنننده ماشین آلات عمرانی ] Caterpillar

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
شرکتهای برتر تجهیزات سنگین جهان
(۱).کاترپیلار
(۲).کوماتسو
(3).ولوو
(4).هیتاچی
(5).لیبهر
(6).تیرکس__________________________________



1-کاترپیلار (Caterpillar) یک کمپانی آمریکایی
________________________________________

کاتر پیلار.jpg

بد نیست بدانید برترین شرکت تولیدکننده لودر کاترپیلار نام دارد و در امریکا واقع شده است. اکثر محصولات اساسی این شرکت برای ایران تحریم است البته بعد از زلزله ی بم مدت کوتاهی این شرکت برترین دستگاه های خود از جمله D9 را به ایران فروخت ولی دوباره تحریم ها را از سر گرفت.

کاترپیلار (Caterpillar) یک کمپانی آمریکایی می‌باشد و محل آن در پوریا، ایلینوی قرار دارد. کاترپیلار (که معمولأ CAT یا cat نامیده می‌شود)، به گفته اهل فن بزرگ‌ترین تولید کننده ماشین‌آلات سنگین عمرانی و معدنی، دیزل و گازطبیعی، و توربینهای گازی می‌باشد.محصولات این کمپانی بعلت داشتن زنجیر و همچنین رنگ زرد ویژه بسیار معروف می‌باشند. کاترپیلار تولید کنندهٔ ماشین‌آلات صنعتی به ویژه ماشین‌آلات مهندسی مانند بولدوزر D9 در ابعاد گستره می‌باشد.

داستان کمپانی کاترپیلار به اوایل قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد، هنگامیکه دانیل بست و بنیامین هولت با روشهایی سعی در استفاده از تراکتورهای بخار در مزارع کشاورزی کردند.

تا سال ۱۹۰۴ میلادی، این تراکتورهای بزرگ بخار به مدت ۱۴ سال مزارع کالیفرنیا را شخم‌زده‌بودند و گهگاهی در خاکهای نرم مزارع کالیفرنیا مخصوصأ بعد از بارش باران گرفتار می‌شدند. خلاص کردن این تراکتورهای عظیم حتی با داشتن اسب بخارهای بالا بسیار مشکل می‌بود.
بنیامین هولد ایده‌ای داشت: چرا این ماشین‌آلات حرکت نکنند؟ در ۲۴ام نوامبر سال ۱۹۰۴ میلادی او بلوک‌های چوبی را در اطراف آیدلرهای تراکتور آزمایشی شماره ۷۷ خود نصب کرد. نتیجه باورنکردنی بود، و تراکتورهای جدید زاده‌شدند.
کاترپلار به خاطر کاترپیلار ۳۰ و کاترپیلار ۶۰ بسیار مشهور شد.
کمپانی کاترپیلار در تاریخ ۱۵ام آوریل سال ۱۹۲۵ از ادغام دو کمپانی تولیدی هولت (به انگلیسی: Holt Manufacturing Company) از استاکتون، کالیفرنیا و کمپانی (به انگلیسی: C. L. Best Gas Traction Company) از سن‌لاندرو، کالیفرنیا تشکیل شد.فروش سال اول این کمپانی ۱۳ میلیون دلار بود. تا سال ۱۹۲۹ میلادی فروش تا مرز ۵۲ میلیون دلار افزایش یافت و این افزایش تا سال ۱۹۳۰ میلادی کماکان ادامه یافت. کمپانی تولیدی هولت پیشتاز استفاده از زنجیرهای کاترپیلار در جریان جنگ اول جهانی بوده‌است.

بعد از ادغام دو کمپانی، کاترپیلار دچار تغییرات بسیاری از جمله بکارگیری موتورهای دیزلی شد. محصولات این کمپانی توسط نیروی دریایی آمریکا مشهور شدند. در جریان جنگ جهانی دوم، رشد کمپانی سرعت گرفت و اولین شعبهٔ آن در خارج از آمریکا در سال ۱۹۵۰ میلادی شکل‌گرفت و آن شروعی برای تبدیل این کمپانی به یک کمپانی بین‌المللی بود.

محصولات کاترپیلار شامل تراکتورهای زنجیری، بیل‌های هیدرولیکی، لودرهای بک‌هو، گریدر، دامپ تراک، لودر، تراکتورهای کشاورزی، موتورهای دیزلی و گازی و توربین‌های گازی می‌باشد. این محصولات در راه‌سازی، معدنکاری، جنگلداری، انرژی، حمل و نقل و جابجایی مواد استفاده می‌شوند.

بولدوزرهای کاترپیلار در دوران جنگ جهانی اول نقش حیاتی داشتند.

کفش کاترپیلار

این شرکت بزرگ اقدام به تولید کیف و کفش نیز کرده‌است که همانند ماشین آلات سنگین خود طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. در شهرهای بزرگی همچون تهران، شیراز، کیش و اصفهان نیز نمایندگی‌هایی برای فروش محصولات کاترپیلار وجود دارد.کمپانی کاترپیلار در بین ۱۰۰ شرکت اول دنیا با دارایی معادل ۴۰ میلیارد دلار قرار گرفته‌است.

منبع :پرشین خودرو

لیست سایت کاترپیلار و محصولات آن
 
آخرین ویرایش:

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
شرکت کوماتسو : KOMATSU

شرکت کوماتسو : KOMATSU

شرکتهای برتر تجهیزات سنگین جهان
(۱).کاترپیلار
(۲).کوماتسو
(3)
.ولوو
(4).هیتاچی
(5).لیبهر
(6).تیرکس




KOMATSU.jpg
کوماتسو : (به ژاپنی: コマツ) شرکت صنایع سنگین ژاپنی است، که به‌عنوان یکی از بزرگترین سازندگان بولدوزر، بیل مکانیکی و لودر در جهان شناخته می‌شود.

این شرکت، پس از کاترپیلار، بزرگترین شرکت در زمینه تولید ماشین‌آلات راه‌سازی و استخراج معادن در جهان، به‌شمار می‌آید. شرکت کوماتسو در سال ۱۹۱۷ در حومه شهر توکیو پایتخت ژاپن، بنیان گذاشته شد. در حال حاضر سهام این شرکت در بازار بورس توکیو دادوستد می‌شود و به‌عنوان جزئی از شاخص‌های نیکی ۲۲۵ و تاپیکس ۱۰۰ (که به ۱۰۰ شرکت برتر ژاپن اشاره دارد) محسوب می‌شود.
 
آخرین ویرایش:
بالا