معرفی باغ های دنیـــا

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
معرفی باغ Marqueyssac در فرانسه


باغ Marqueyssac در سال ۱۸۶۱ روی تپه‌های پریگولد در شهر Vezac‌ در منطقه Dordogne‌ فرانسه توسط Jullien de cerval احداث شد. این مرد سی سال پایانی عمر خود را روی این باغ سرمایه‌گذاری کرد تا امروزه این مجموعه میزبان هزاران توریست و جهانگرد باشد. گیاه اصلی این باغ boxwood انتخاب شده‌است. (جنس شمشادها Buxus از تیره Buxaceae – که احتمالا شمشماد استفاده شده در این باغ از نوع شمشمادهای ریز برگ مانند شمشاد اناری (شمشاد توپی) باشد که در آمریکا و اروپا بسیار مورد علاقه هستند – انجمن شمشادهای آمریکایی – و باغهای بسیاری از آنها در جهان ساخته‌شده‌است. در ایران نیز در جنگلهای کوهستان البرز گونه‌های بومی از این گیاه وجود دارد و در دامنه حیران و جنگلهای آستارا به وفور یافت میشوند.)

علت انتخاب شمشماد برای این باغ پر بودن شاخ و برگها. بافت قوی و چشمگیر و رنگ سبز درخشنده برگها بوده‌است. تمام راهروهای بین گیاهان دارای زوایای تندی است که به نظر اتفاقی می‌آید ولی در واقع روی تک تک جزئیات این باغ فکر شده‌است. مسیرهای پیاده‌روی باغ بیش از ۶ کیلومتر طول دارد. و در اطراف مسیرها بیش از ۱۵۰هزاربوته شمشاد هرس شده با دست، کاشته شده‌اند که صدها سال عمر دارند.

مسیرهای پیاده رو برای قدم زدن طوری طراحی شده‌اند تا افراد از اشکال ارگانیک گیاهان و هارمونی و رمانتیسم موجود در باغ بیشتر لذت ببرند. در سال ۱۹۹۷ باغ و قلعه‌های تاریخی اطراف آن مورد بازسازی قرارگرفتند و برای بازدید توریستها آماده شدند. در تمام این مدت نگهدارندگان باغ و بازسازی‌کنندگان سعی کرده‌اند به آرمانهای اولیه موسس (کروال) پایبند مانده و افکار او را دنبال کنند.
قرار داشتن شهر وزاک ما بین دو شهر توریستی بوردو و rhone‌ باعث شده‌است که توریستهای زیادی در بین راهشان برای بازدید از باغ Marqueyssac راهشان را طولانی‌تر کنند. این باغ مطمئنا ارزش این توقف را دارد.

منبع












































 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
باغ ِ "لوان هال" در کندال ِ انگلیس

باغ ِ "لوان هال" در کندال ِ انگلیس

باغ ِ لوان هال در کندال ِ انگلیس ، به عنوان ِ یکی از زیباترین باغ ها در زمینه ی درخت آرایی به حساب می آید .

این باغ در سال ِ 1694 توسط ِ گوئیلوم بئومونت ، باغبان شاه جاکوب ِ دوم طراحی و اجرا شد .


:gol:






.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.
.
.
.
.
ادامه دارد . . . :gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
ادامه . . .

ادامه . . .


.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.
.
منبع : تاپناپ
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
باغ اکتشافات کیهانی(The Garden of Cosmic Speculation)

باغ اکتشافات کیهانی(The Garden of Cosmic Speculation)

باغ اکتشافات کیهانی(The Garden of Cosmic Speculation)


طراح : Charles Jencks
موقعیت : جنوب غربی اسکاتلند
این باغ که ۱۲ هکتار مساحت دارد در محوطه خانه شخصی Charles Jencks در جنوب غربی اسکاتلند قرار دارد. این باغ خصوصی به دلیل طراحی های خاص و متمایزش توسط صاحب خانه که یکی از طراحان منظر مشهور می باشد در سال ۱۹۸۹ طراحی و ساخته شده و یکی از مهمترین باغهای قرن ۲۱ به شمار می رود.

این باغ درختان زیادی ندارد اما با الهام از جهان هستی، علوم و ریاضیات ساخته شده و دارای کارهای حجاری و سنگتراشی های زیبا و چشم نواز ، دریاچه های مصنوعی و ساختارهای هندسی است و به واسطه همین ساختارها در میان سایر باغ ها یک پدیده زیبا و منحصر به فرد به شمار می آید.
طراحی آن تحت تأثیر فلسفه باغ های چینی می باشد. یکی از فلسفه های ریاضی که طراح به خوبی در محوطه این باغ از آن استفاده نموده به نام فلسفه پیچیدگی است که اعتقاد دارد هر چیزی در جهان هستی خود سازمانده و هماهنگ می باشد.








در این باغ پل های مارپیچ قرمز رنگی وجود دارد که Heaven Hell نامیده شده که نشان دهنده ارتباط متقابل بین تولد و چرخه حیات و همچنین خیر و شر می باشد. در انتهای این پل ها تعداد زیادی درخت زنده بزرگ وجود دارد در حالی که در آن سوی پل تعدادی درخت وجود دارند که به دلیل بیماری ( مرگ هلندی نارون ) قطع شده و بر روی زمین افتاده اند.







به اعتقاد طراح این باغ Jencks ،در ابتدای ساخت باغ یک مسئله نگران کننده و مشکل ، ایجاد پدیده های بزرگ جهان هستی بود که به تدریج و پس از گذشت سالها این پدیده ها هرچه بیشتر خود را نشان دادند به طوری که طراح از آنها برای تفکر و تعمق در مورد طبیعت و مبدأ جهان هستی استفاده نموده است.



همچنین در این باغ پله های شاخص و زیبایی با نام (The Universe Cascade) آبشار جهان وجود دارد. این مجموعه که دارای ۲۵ پله می باشد نشان می دهد که جهان چگونه طی میلیاردها سال پدیدار شده است. با بالا رفتن از این پله ها آیتم های زیبا و رمزآلودی وجود دارد که بیننده را وادار به تفکر عمیق در مورد پیدایش جهان هستی می کند.











درون باغ DNA نیز ۶ قسمت باغ آشپزخانه یا باغ خوراکی (سبزیجات) (Kitchen Garden) وجود دارد که نشان دهنده حواس پنج گانه و همچنین حس ششم در انسان است.
در حقیقت می توان گفت که این باغ نمایشی است از پدیده ها به منظور تفکردر فلسفه ایجاد و انتظام جهان هستی.











بازدید از این باغ یک روز در سال برای عموم آزاد است و تمام درآمد حاصل از بازدید آن صرف امور خیریه وکمک به انجمن حمایت از بیماران سرطانی ( Maggie’s Center) می شود.






 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
اولین موزه درخت در جهان (The World's First Tree Museum)

اولین موزه درخت در جهان (The World's First Tree Museum)

اولین موزه درخت در جهان (The World's First Tree Museum)

طراح : Enzo Enea
موقعیت : زوریخ - سوئیس
در چهاردهم ژوئن سال ۲۰۱۰ میلادی "موزه درخت" در ۷۵۰۰۰ مترمربع از زمین های نزدیک دریاچه شهر زوریخ در سوئیس رسما افتتاح گردید. این موزه بیضی شکل که در فضای باز قرار دارد از اتاق هایی تشکیل شده که هر کدام دارای فضا و خصوصیات خاص خود است .

ایده اولیه ایجاد این موزه مربوط به Enzo Enea طراح منظر معروف سوئیسی می باشد. وی به دلیل علاقه و اشتیاق فراوان به طبیعت و هنر و به منظور نمایش درختان کهنسال و مقدس اقدام به ایجاد چنین موزه ای نمود ؛ در حقیقت احترام و تقدیس طبیعت ومحیط زیست از عوامل اصلی ایجاد این باغ می باشد.
عقیده وی در مورد ساخت و ایجاد یک موزه درخت در فضای باز (که از مشخصه های بارز باغ های طراحی شده توسط وی به شمار می رفت) این بودکه به درختان اجازه دهد در یک محیط به تنهایی و جداگانه رشد نموده و تبدیل به یک تک درخت کهنسال شوند که بینندگان بتوانند با عبور از راهروهای و اتاق های ایجاد شده در این موزه درختان را در زوایای مختلف مشاهده نمایند.






تجربه و احساسی که در بازدیدکنندگان این مکان القا می شود تحت تأثیر عناصر مختلفی همچون بزرگنمایی خود درختان ، ایجاد میکروکلیما (خرد اقلیم ) این درختان در اطرافشان، همچنین تأثیر رعایت فواصل و تناسبات معماری منظر در مکانی است که این درختان جانمایی شده اند.











این موزه تقریبا حدود ۵۰ درخت از ۲۵ واریته را در خود جای داده است . یکی از بارزترین و ملموس ترین خصوصیات بیشتر درختان بکاررفته در این موزه سن آنها است به طوری که عمر تعدادی از این درختان به بیش از ۱۰۰ سال هم می رسد که استفاده از درختان با چنین خصوصیاتی تجلی ابدیت و آگاهی از زمان را برای بازدید کنندگان القا می کند. از جمله این درختان کهنسال می توان به یک اصله درخت افرای ژاپنی ۱۳۰ ساله ، یک اصله درخت Saucer Magnolia با بیش از ۷۵ سال سن و یک اصله درخت سرخدار انگلیسی ۸۰ ساله اشاره نمود. تکنیک های زیبا و فریبنده که تحت تأثیر هنر قدیمی بن سای قرار دارد برای درختان منتقل شده به این موزه و حفاظت از آنها به کار گرفته شده است.











با احتساب ۱۰۰ اصله درخت دیگر که در محوطه پارک اطراف این موزه قرار گرفته است ،در مجموع موزه و پارک اطراف آن شامل ۲۰۰۰ واریته از درختانی است که Enea در طول ۱۷ سال گذشته آنها را جمع آوری نموده و اکنون در این مجموعه به فرم بسیار زیبایی در مقابل بلوک های سنگی بزرگ و عظیم الجثه قرار گرفته اند.







یکی دیگر از پدیده های این موزه ساختمان مرکزی آن با مساحت حدود ۲۵۰۰ مترمربع می باشد که توسط یک شرکت طراحی و معماری آمریکایی طراحی گردیده و در خود نمایشگاهی از لوازم و ابزار باغبانی، یک کتابخانه ، یک موزه فروشگاه و نیز نمایشگاهی از کارهای هنری را در خود جای داده است.


















 

aramesh-1991

عضو جدید
معرفی باغ Marqueyssac در فرانسه


منبع












































به نظر من این نوع طراحی وندالیسم رو تشدید میکنه که عامل خیلی خیلی خیلی مهمیه که باید توی طراحی هامون در نظر بگیریم
علاوه بر این نیاز به رسیدیگی بالایی داره و باید دعا کنیم که برای گیاه مشکلی پیش نیاد تا طراحیمون خراب نشه و فرممون بهم نریزه
به نظر من اگه قرار باشه یه همچین طرحی رو به کار ببریم در مساحتهای کم استفاده کنیم و طوری باشه که دید به آن داشته باشیم
 

Similar threads

بالا