معرفی اپلیکیشن مسیریابی Sygic برای ایران (مقاله ای مفید)

Arman 512™

عضو جدید

تا به حال برایتان پیش آمده که در اتوبان‌های تهران یک خروجی را رد کرده و آواره شوید؟ تا به حال نیمه‌شب در کوچه پس‌کوچه‌های شهر خود مسیر را گم کرده‌اید؟ هنگام مسافرت چگونه مسیر مناسب را انتخاب می‌کنید؟ پاسخ تمام این سوالات را می‌توانید در تلفن هوشمند یا تبلت خود پیدا کنید.


شرکت Sygic که از معتبرترین شرکت‌ها در زمینه مسیریابی به شمار می‌رود، با پشتیبانی بیش از 30 زبان، نقشه کشورهای متعددی را تحت پوشش خود دارد. این شرکت در سال 2010 به عنوان چهارمین شرکت رشدکننده در زمینه IT در اروپا شناخته شد و همواره در حال گسترش نقشه‌ها و خدمات خود است. خوشبختانه چندی پیش نسخه فارسی این اپلیکیشن با پشتیبانی از نقشه کشور ایران در اختیار کاربران قرار گرفت و تبدیل به اولین راهنمای مسیر در موبایل برای ایرانیان شد. در ادامه می‌خواهیم به صورت گام به گام با امکانات و نحوه کارکرد این اپلیکیشن بیشتر آشنا شویم.


راه‌اندازی


پس از نصب اپلیکیشن، اولین اقدام انتخاب زبان فارسی به عنوان زبان نوشتاری اپلیکیشن است. سپس باید زبان گوینده را نیز انتخاب کنید. گوینده همان صدایی است که به شما می‌گوید چه زمانی باید به چپ یا راست بپیچید. برای زبان فارسی دو گوینده مرد (آرش) و زن (سارا) در نظر گرفته شده است که با توجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.


در مرحله بعد اگر بخواهید می‌توانید در شبکه Sygic عضو شوید تا از امکاناتی مانند به اشتراک گذاشتن مسیرها و... استفاده کنید، اگر هم تمایلی به کاربرد آنها نداشتید می‌توانید گزینه صرف نظر را انتخاب کنید.


پس از چند ثانیه موقعیت‌تان روی نقشه نمایش داده می‌شود، اکنون برنامه برای استفاده شما مهیاست.


مسیریابی


برای مسیریابی ابتدا باید مقصد خود را وارد کنید، برای این منظور ذره‌بینی را که در پایین صفحه قرار دارد انتخاب و مقصد را جست‌وجو کنید. برنامه لیستی از مکان‌های همنام با مقصد شما را نشان می‌دهد که از بین آنها باید گزینه صحیح را انتخاب کنید.


پس از انتخاب مسیر باید از بین رانندگی و پیاده‌روی کردن تا مقصد یکی را انتخاب کنید، سپس برنامه مسیر پیشنهادی خود را به شما ارائه می‌دهد. هنگامی که حرکت خود را آغاز کنید سرعت حرکت‌تان روی صفحه نمایش داده می‌شود و دستوراتی مانند «برای 700 متر مستقیم حرکت کنید» یا « بلافاصله به چپ بپیچید» در طول مسیر راهنمای شما خواهد بود.


هنگامی که این برنامه را مورد آزمایش قرار داده بودیم، برایمان مهم بود که دستور پیچیدن به یک خروجی، به موقع صادر می‌شود یا باعث می‌شود که ما خروجی مورد نظر را رد کنیم اما خوشبختانه برنامه با دقت جالبی از 500 متر قبل از خروجی هشدار می‌دهد و لحظه رسیدن به خروجی را نیز کاملا به موقع اعلام می‌کند. از دیگر ویژگی‌هایی که نظرمان را به خود جلب کرد نمایش نام خروجی‌ها بود، این اسامی دقیقا همان نام‌هایی بود که روی تابلوهای راهنمای داخل اتوبان نوشته شده بود و این موضوع باعث می‌شد مسیر را به راحتی پیدا کنیم.


حال فرض کنید قبل از رسیدن به مقصد نهایی خود می‌خواهیم سری به یکی از دوستان‌مان بزنیم؛ در چنین شرایطی برنامه این اجازه را به ما می‌دهد تا مقصدی میانی برای خود تعریف کنیم. برای این منظور ابتدا گزینه‌ای را که در پایین و سمت راست صفحه قرار دارد انتخاب کنید، سپس به قسمت مرور مسیر رفته و وارد اضافه کردن مقصد میانی شوید.


ترافیک همیشه یکی از معضلات موجود به خصوص برای شهروندان تهرانی بوده است، اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر برنامه، مسیری پرترافیک را به ما پیشنهاد داد آیا باید گوش جان به آن سپرد و در ترافیک قربانی شد؟ پاسخ منفی است، چرا که شما می‌توانید برای مرور مسیرهای پیشنهادی وارد برنامه شده و آن مسیری را که می‌دانید ترافیک سنگین‌تری دارد حذف کنید! برای این کار در قسمت مرور مسیر به گزینه پرهیز رفته و مسیر پرترافیک را حذف کنید. برنامه بلافاصله مسیر جایگزینی برای شما طراحی می‌کند.


امکانات جانبی


همان‌طور که مطالعه کردید این برنامه ویژگی‌های متعدد بسیاری دارد اما باز هم می‌توان امکانات جانبی دیگری در آن یافت. برای مثال رستوران‌‌ها، موزه‌ها، مساجد و سایر اماکن مهم به خوبی در نقشه نمایش داده شده است.


همچنین می‌توانید با رفتن به قسمت اطلاعات و انتخاب گزینه «من کجا هستم»، مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، مراکز پلیس، پمپ‌ بنزین‌ها و داروخانه‌های نزدیک به خود را پیدا کنید.


در قسمت اطلاعات نیز می‌توانید در جریان آب و هوا و زمان‌های عبادت قرار بگیرید.

در شرایطی که شرکت‌های بزرگ در زمینه تکنولوژی محصولات خود را برای ایرانیان مسدود می‌کنند، ارائه اپلیکیشن Sygic:iran می‌تواند خبری بسیار مفید باشد. این اپلیکیشن برای اندروید با قیمت 39.99 دلار و برای iOS با قیمت 49.99 دلار تهیه شده است که در وهله اول شاید کمی گران به نظر برسد اما اگر نگاهی مجدد به امکانات فوق‌العاده این اپلیکیشن، که در حال حاضر نمونه‌ای مشابه در ایران ندارد، بیندازیم، قطعا می‌توانیم دلیلی برای خرید آن پیدا کنیم.


پلاک


اگر از کسانی هستید که هنگام رانندگی پلاک سایر خودروها برایتان جالب است و دوست دارید بدانید که پیش‌شماره آن پلاک مربوط به کدام شهر است، می‌توانید از تلفن هوشمند خود کمک بگیرید. اپلیکیشن «پلاک» برای اندروید این امکان را به شما می‌دهد تا با وارد کردن کد پلاک مورد نظر از شهر مربوط به آن مطلع شوید. کاربران iOS نیز می‌توانند از نرم‌افزار iran CarPlates استفاده کنند که البته این اپلیکیشن در اپ‌استور موجود نیست و تنها جیلبریک‌کنندگان می‌توانند از آن بهره ببرند.


کدیاب


شهروندان تهرانی به خوبی به اهمیت کدهای پستی محل سکونت‌شان واقف هستند. این کد که مدت‌هاست به عنوان جایگزین برای آدرس پستی استفاده می‌شود، نشانگر مختصات محل سکونت روی نقشه است. اگر دوست دارید از طریق یک کد پستی، آدرس آن را روی نقشه پیدا کنید، می‌توانید از اپلیکیشن «کدیاب» برای اندروید استفاده کنید. این برنامه پس از دریافت کد پستی، محل و مختصات مکان مورد نظر را روی نقشه نمایش می‌دهد. قیمت این اپلیکیشن هزار تومان است که می‌توانید آن را از طریق برنامه و سايت بازار دریافت کنید.

___________________________________


قانون پایستگی هکر ها:هکر ها نه بوجود می آیند،نه از بین میروند,بلکه تنها از تیمی به تیمی دیگر می روند!
 

aref.moradi

عضو جدید
اپدیت کردن نقشه ها

اپدیت کردن نقشه ها

راهی هست که بشه بهش نقشه های اپدیت شده اضافه کرد؟ اخه نقشه هاش شاید مال ده سال قبل یا حتی بیشتره برا بعضی شهرها
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
خیر این امکان وجود نداره
مگه نرم افزار رایگان شده؟
تا اونجایی که میدونم پولی بود که
 
بالا