معرفی انواع بهترین مودم جیبی ۴G موجود در بازار

Tp24

عضو جدید
یک مودم مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

معرفی انواع بهترین مودم جیبی ۴G موجود در بازار​

مودم

1604327780039.gif
اینترنت همراه گوشی به دلیل هزینه بالا و کیفیت اینترنت شاید همیشه و همه جا گزینه مناسبی نباشد؛ همین موضوع نیاز به داشتن یک مودم پرسرعت را برای منزل یا محیط کار بیشتر می‌کند. اما یک مودم خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه با توجه به بودجه در نظر گرفته شده بهترین مودم را انتخاب کنیم؟در این مطلب با انواع مودم 4G آشنا می شوید.
تصلا– فناوری کنونی و استفاده از آن در تبادل اطلاعات شبکه، بسیاری از قابلیت‌ها را برای مخاطبان فراهم کرده است و اکنون، رسیدن به سرعت‌های تبادل چند مگابایتی دور از انتظار نیست. با این شرایط، ممکن است اینترنت خانگی جوابگوی نیازهای کاربران نباشد که در این صورت، گزینه‌ای به نام اینترنت بی‌سیم ۴G وجود دارد. اینترنتی که با مودم ۴G ارائه می‌شود و چند سال از عرضه آن می‌گذرد، اکنون سرعت عالی را فراهم کرده است و می‌توان گفت مشکلات اتصال قبلی را ندارد. با انتخاب بهترین مودم جیبی و بی سیم مطمئنا در شرایطی است که بسیاری از شغل‌های کنونی وابسته به وجود اتصال اینترنتی است، قطعی ارتباط اینترنتی دیگر آزار‌دهنده نیست.

اینترنت همراه یا ۴G قابلیت بسیار بی‌نظیری است که علاوه بر سرعت عالی، قابلیت اتصال اینترنتی در هر نقطه و در هر زمانی را ممکن می‌سازد و در صورتی که از سرویس‌دهنده قابل اطمینانی استفاده کنیم، مشکل قطعی اینترنت نیز وجود نخواهد داشت.

چه ابزاری برای ارتباط اینترنت ۴G مورد نیاز است؟

اینترنت همراه راحت‌ترین روش‌ها را برای دسترسی و دریافت سرویس اینترنت فراهم می‌کند. شما که برای استفاده از اینترنت خانگی با مشکلات متعددی مواجه بودید، اکنون تنها به یک مودم ۴G و سیم کارت نیاز دارید تا با آسان‌ترین روش‌ها اتصال اینترنتی را برقرار کنید.

انتخاب سیم کارت و سرویس دهنده اینترنت براساس سلیقه کاربر و تجربه شخصی او از استفاده از خدمات است و این مورد ممکن است براساس شرایط منطقه‌ای با منطقه دیگر متفاوت باشد. اما نکته مهم‌تر انتخاب مودم براساس انتظار کاربر و امکانات داخلی آن است که برقراری اتصال اینترنتی با استفاده از آن امکان‌‌پذیر خواهد بود.

مودم ۴G خوب چه امکاناتی دارد؟

مودم 4g

همه ما در زمان خرید یک وسیله الکترونیکی حواس‌مان به بعضی از نکات است. حتما دقت در این نکات منجر به انتخابی درست می‌شود. مهم‌ترین نکات راهنمای خرید بهترین مودم ۴G به شرح زیر است:

طراحی ظاهری

در کنار امکانات سخت‌افزاری و کیفیت ساخت محصول، طراحی ظاهری آن نیز اهمیت زیادی دارد. زیبایی میز کار مورد توجه بسیاری از کاربران است و خوشبختانه شرکت‌های سازنده، طراحی حرفه‌ای را در محصولات خود مد نظر دارند.

جدا از طراحی ظاهری، ممکن است ابعاد محصول نیز مهم باشد و برای استفاده از مودم در بعضی از شرایط، داشتن یک مودم با ابعاد کوچک‌تر نیاز است. برای مثال، در شرایط سفر، مودمی کاربرد دارد که اندازه کوچک داشته باشد و قابلیت حمل آن آسان باشد.

برندهای ساخت مودم ۴G همواره به سایز کوچک محصول خود توجه ویژه‌ای دارند و محصولاتی روانه بازار شده است که می‌توان آن‌ها را در یک کیف هم حمل کرد. تغذیه بعضی از مودم‌ها نیز به صورتی است که برای تامین توان آن‌ها تنها یک پورت USB مانند پورت لپ‌تاپ کافی است تا مودم اینترنت همراه را دریافت کند.

پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم

مودم‌های بی‌سیم همراه که از طریق سیم کارت ارتباط اینترنتی را فراهم می‌کنند، پشتیبانی از شبکه‌های استاندارد زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. برای مثال، ممکن است یک مودم ۴G همراه علاوه بر ارتباط ۴G ارتباط ۴٫۵G و ۳G را نیز فراهم کند.

مودم‌هایی که تنها ارتباط ۳G دارند، قیمت پایین‌تری را پیشنهاد می‌دهند اما سرعت آن‌ها نیز کمتر است.

معمولا امکان ارسال شبکه اینترنتی از طریق رابط WiFi در مودم‌های ۴G فراهم شده است و این قابلیت راحتی کار را به دنبال دارد. مودم‌های ۴G ارتباط اینترنتی را از طریق رابط باسیم مانند USB نیز به اشتراک می‌گذارند اما در مدل‌های باکیفیت بازار، امکان اشتراک گذاشتن آن از طریق WiFi فراهم شده است.

پورت‌های اضافی

اتصال بی‌سیم WiFi در یک مودم ۴G اهمیت زیادی دارد اما وجود رابط‌های دیگر مانند اترنت نیز می‌تواند در بعضی از شرایط کاربردی باشد. با وجود پیشرفت در ساخت محصولات الکترونیک، هنوز هم رابط اترنت کارایی دارد و از دیگر رابط‌ها می‌توان به اتصال RJ-11 اشاره کرد که شاید کاربران توجه زیادی به آن نکنند.

رابط RJ-11 استانداردی است که در اکثر مودم‌ها به کار گرفته می‌شود و کاربرد آن برقراری تماس‌های صوتی اینترنتی است و می‌توان تلفن ثابت را به این پورت متصل کرد و از ارتباط صوتی اینترنتی استفاده کرد.

شما می‌توانید گوشی تلفن ثابت را به این پورت متصل کنید و در این صورت، گوشی تلفن ثابت از طریق مودم ۴G به یک موبایل تبدیل خواهد شد که می‌تواند تماس صوتی برقرار کند.

قابلیت حمل بدون نیاز به برق

در بعضی از مدل‌های معروف بازار، شرکت‌های سازنده از باتری داخلی برای تغذیه مودم استفاده می‌کنند که این قابلیت، مزیت مهم و اساسی مودم‌های ۴G همراه است.
با این حال، با توجه به کاربرد و محل استفاده از مودم، ممکن است کاربری مودم ۴G با تغذیه برق شهری را ترجیح دهد.

قابلیت پشتیبانی از کاربرهای متعدد

تمامی برندهای سازنده مودم این نکته را در نظر دارند که ممکن است کاربران زیادی به صورت همزمان از مودم استفاده کنند. با این حال، تعداد کاربرانی که به صورت همزمان از مودم استفاده خواهند کرد اهمیت زیادی دارد.

شاید شما مودم را برای محل خاصی تهیه می‌کنید که افراد متعددی از آن استفاده خواهند کرد و در این صورت نیاز به تهیه مودمی با قابلیت چند کاربره است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا