معجزات قران کریم

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو این روز ها درباره بی اهمیتی قران و نادرستی اون تو خیییلی از سایت ها که این سایت و بعضی از کاربرانش هم به جمع اونا اضافه شده رواج پیدا کرده اما
اینو میگم و مینویسم تا اون افراد به خودشون بیان و بفهمن قرآن مجید چه قرآن عظیمی میباشد:

گرچه این مسئله از نظر صرف و نحو دستوری بی اشکال است اما واقعیت اعجاب آور این است که تعداد دفعاتی که کلمه مرد درقرآن دیده می شود 24 مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده می شود هم 24 مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی اشکال است، یعنی 24=24. با مطالعه بیشتر آیات مختلف، او کشف نموده است که این مسئله درمورد همه چیزهایی که در قرآن ذکر شده این با آن است، صدق می کند. به کلماتی که دفعات به کار بستن آن در قرآن ذکر شده، نگاه کنید:

• دنیا 115 / آخرت 115
• ملائک 88 / شیطان 88
• زندگی 145 / مرگ 145
• سود 50 / زیان 50
• ملت (مردم) 50 / پیامبران 50
• ابلیس 11 / پناه جستن از شر ابلیس 11
• مصیبت 75 / شکر 75
• صدقه 73 / رضایت 73
• فریب خوردگان (گمراه شدگان) 17 / مردگان (مردم مرده) 17
• مسلمین 41 / جهاد 41
• طلا 8 / زندگی راحت 8
• جادو 60/ فتنه 60
• زکات 32 / برکت 32
• ذهن 49/ نور49
• زبان 25 / موعظه (گفتار، اندرز) 25
• آرزو 8/ ترس 8
• آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) 18 / تبلیغ کردن 18
• سختی 114 / صبر 114
• محمد (صلوات الله علیه) 4 / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) 4
• مرد 24 / زن 24
همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم:

• نماز 5، ماه 12، روز 365
• دریا 32، زمین (خشکی) 13
• دریا + خشکی = 45=13+32
• دریا = %1111111/71= 100 × 45/32
• خشکی = % 88888889/28 = 100 × 45/13
• دریا + خشکی = % 00/100
• دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب 111/71% و خشکی 889/28 % از کره زمین را فرا گرفته است.
آیا همه اینها اتفاقی است؟
سوال اینجاست که چه کسی به حضرت محمد (صلوات الله علیه) اینها را آموخته است؟ قرآن هم دقیقاً همین را بیان می کند.

 

aozita

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]نقش کوه ها در جلوگیری از زلزله در قران کریم[/h][h=2]کوهها از ریشه به هم پیوسته اند و همچون زرهی کره زمین را در بر گرفته اند ، و این سبب می شود که از لرزشهای شدید زمین که بر اثر فشار گازهای درونی هر لحظه ممکن است رخ دهد تا حد زیادی جلوگیری شود . از این گذشته وضع خاص کوهها مقاومت پوسته زمین را در مقابل جاذبه ماه یا جزر و مد زیاد می کند و اثر آن را به حداقل می رساند . از سوی سوم از قدرت طوفانهای شدید و حرکت دائمی بادها بر پوسته زمین می کاهد چرا که اگر کوهها نبودند سطح هموار زمین دائما در معرض تندبادها قرار داشت و آرامشی متصور نبود .
در آیات متعددی از قرآن به این موضوع اشاره شده است مثلا :
در سوره نحل آیه 15 :وَأَلْقَى فِی الأَرْضِ رَوَاسِیَ أَن تَمِیدَ بِکُمْ وَأَنْهَارًا وَسُبُلًا لَّعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ و در زمین کوههایى استوار افکند تا شما را نجنباند و رودها و راهها تا شما راه خود را پیدا کنید
در سوره انبیا آیه 31 :وَجَعَلْنَا فِی الْأَرْضِ رَوَاسِیَ أَن تَمِیدَ بِهِمْ وَجَعَلْنَا فِیهَا فِجَاجًا سُبُلًا لَعَلَّهُمْ یَهْتَدُونَو در زمین کوههایى استوار نهادیم تا مبادا آنان [مردم] را بجنباند و در آن راههایى فراخ پدید آوردیم باشد که راه یابندایا 1400 سال پیش کسی از این چیزها علمی داشته ؟ این نشانگر عظمت و علم بی پایان الهی است

[/h]
 

aozita

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]معجزه آشکار قرآن کریم - دریای شور و شیرین[/h]در یکی از شهر های توریستی به نام اسکاگن محلی وجود دارد که دو دریای بالتیک و دریای شمال به یکدیگر می پیوندند و در پی این پدیده آب دو دریا هرگز با همدیگر قاطی نمی شوند و حد و فاصله ایی بین این دو آب وجود دارد و این پدیده چندین بار در قرآن کریم بیان شده است ، اما امان از کافران که چشم دیدن این واقعیت ها را ندارند .

سوره مبارکه فرقان آیه 53
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آن دو حریمی استوار قرار داد.
سورة مبارکه الرحمن آیه 19 و 20
دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند .


 

aozita

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]داستان قسم قرآن به انجیر و زیتون[/h]خداوند در سوره تین ، به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده است و دانشمندان دینی می‌گویند ، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد ؛ لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.
اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، درمغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون ومسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است و بازتولیدش بعد از 60 سالگی تعطیل می‌شود. ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد. بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده.
 

aozita

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]پیش بینی ستاره کوبنده در قرآن[/h]
سوره ی 86 (طارق): آیات 1 تا 3:"سوگند به آسمان و کوبنده ی شب! و تو نمی دانی کوبنده ی شب چیست. همان ستاره ی ثاقب است!" در عربی "ثقب" به معنای چاله و "ثاقب" به معنای چیزی است که چاله را ایجاد می کند. نسبیت عام پیش بینی می کند که سیاه چاله ها از ستاره های نوترونی بوجود می آیند. ستاره های نوترونی اکثرا قابل رویت نیستند و تنها با امواج رادیویی (پالس ها) رصد می شوند.امواج دریافتی از این ستاره ها طوری به نظر می رسد که کسی به جایی می کوبد! (ستاره ی کوبنده).باور ندارید؟ گوش کنید!قرآن در آسمان ستاره ای کوبنده را معرفی می کند که ثاقب است. (چاله ایجاد می کند).کلام واضح قرآن در این مورد جایی برای شک نمی گذارد
 

aozita

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]تعداد تکرار کلمه ماه در قرآن[/h]
همانطور که می دانید تعداد ماه های یک سال 12 ماه است
لغت شهر به معنی ماه به صورت مفرد دوازده بار در قرآن تکرار شده است. این لغت همچنین به صورت جمع, در آیات دیگری نیز تکرار شده است. این آیات به شرح زیر می باشند

سوره 2, آیه 185, دو بار
سوره 2, آیه 194, دو بار
سوره 2, آیه 217, یک بار
سوره 5, آیه 2, یک بار
سوره 5, آیه 97, یک بار
سوره 9, آیه 36, یک بار
سوره 34, آیه 12, دو بار
سوره 46, آیه 15, یک بار
سوره 97, آیه 3, یک بار

 

aozita

عضو جدید
کاربر ممتاز
به این دو آیه توجه کنید :
سوره ی 50 (ق) : آیه ی 38:"ما آسمان ها و زمین و آنچه در میان آنهاست در شش روز آفریدیم و هیچ گونه رنج و سختی ای به ما نرسید"سوره ی 41 (فصلت) : آیه ی 9:"بگو: آیا شما به آن کس که زمین را در دو روز آفرید کافر هستید و برای او همانندهایی قرار می دهید؟ او پروردگار جهانیان است!"
امروزه دانشمندان با توجه به شواهد موجود عمر زمین را 4.5 میلیارد سال پیش بینی می کنند.مدرک از ویکیپدیا کلیک کنید
این در حالی است که عمر کل گیتی و دنیا 13.5 میلیارد سال برآورد شده است. مدرک از ویکیپدیا کلیک کنید

بنا بر آیان بالا در قرآن آمده که دنیا در شش روز خلق شده و زمین در دو روز خلق شده است ، اما توجه داشته باشید که منظور از روز در قرآن بیان زمان برای درک انسانها است و ممکن است منظور از یک روز هر مقدار زمانی باشد ؛ حال به این نکته توجه کنید که نسبتی که قران از عمر زمین نسبت به کل گیتی گفته با نسبتی که علم اثبات کرده کاملا برابر است !!!! یعنی کل جهان سه برابر زمین عمر دارد !!!!
توجه داشته باشید که این نسبت تا چند صد هزار سال دیگر پا برجاست و پس از آن نسبت گفته شده صدق ندارد .
 

aozita

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]نشانه ای در حرکات ترتیبی نماز[/h]آیا تابحال به این مسئله دقت کرده بودید که اگر حرکات انجام شده در نماز خواندن را به ترتیب بچینیم چه چیزی ظاهر می شود ؟ ؟ ؟ در نماز ابتدا می ایستیم ، سپس خم میشویم و رکوع می کنیم و بعد از آن سجده می کنیم و سپس می نشینیم .
 

aozita

عضو جدید
کاربر ممتاز
اشاره قرآن به انعکاس نور خورشید توسط ماه
در زمانهای قدیم حدقلا در شبه جزیره عرب هیچ اطلاعاتی از علم نجوم در دست نبود.و اعراب جاهلیت در باره خورشید و ماه و کره زمین و فضا هیچ اطلاعاتی نداشتند وعلم نجوم بصورت سطحی در اختیار برخی از دانشمندان رومی و ایرانی بود و اعراب فقط خورشید را می دیدند که روزها می درخشد و ماه را می دیدند که در شبها می درخشد و در باره منشا آن هیچ اطلاعاتی نداشتند که چرا خورشید می درخشد و چرا ماه می درخشد.در زمانی که اعراب ماه را شی درخشانی می پنداشتند و از تاریکی آن هیچ اطلاعی نداشتند قرآن کریم در دو آیه به خوبی مساله انعکاس نور خورشید توسط ماه را تشریح کرد.در سوره یونس آیه 5 نوشته شده است:هُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیَاء وَالْقَمَرَ نُورًا وَقَدَّرَهُ مَنَازِلَ لِتَعْلَمُواْ عَدَدَ السِّنِینَ وَالْحِسَابَ مَا خَلَقَ اللّهُ ذَلِکَ إِلاَّ بِالْحَقِّ یُفَصِّلُ الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ
اوست کسى که خورشید را روشنایى بخشید و ماه را تابان کرد و براى آن منزلهایى معین کرد تا شماره سالها و حساب را بدانید خدا اینها را جز به حق نیافریده است نشانه‏ها[ى خود] را براى گروهى که مى‏دانند به روشنى بیان مى‏کندضیا به معنی چیزی است که از خود نور ساطع می کند مانند چراغ و نور جسمی است که فقط نور را ساطع می کنند(مثل آینه ای که نور را انعکاس می دهد)در این آیه قرآن به خوبی اشاره می کند که نور خورشید از خود آن است ولی نور ماه متعلق به خود آن نیست.اما در سوره شمس آیات 1 تا 4 به طور مستقیم به این موضوع اشاره می شود که نور خورشید در شبها توسط ماه انعکاس داده می شود.
وَ الشَّمْس وَ ضُحَاهَا – وَ الْقَّمَرِ إذا تَلَاها – وَ النَّهَارِ إذا جَلاهَا – وَ اللیْل إذا یَغْشَاهَا« سوگند به خورشید و پرتو آن ــ و به ماه وقتیکه آنرا بازتاب می دهد ــ و به روز وقتیکه آنرا متجلی می کند ــ و به شبوقتیکه آنرا می پوشاند»​
این دانش ها شاید با توجه به علم روز پیش پا افتاده باشند اما با توجه به علم آن روز دانستن این دانش ها آن هم در شبه جزیره عربستان حکم معجزه را دارد.
 

Similar threads

بالا