معایب خودروهای دوگانه سوز

reza._y

کاربر فعال
خودروهای دوگانه سوز نیز مانند همه ی اجسام و وسایل معایب و مزایایی دارند در اصل خودروهایی که از پایه گاز سوز می باشند معایبی که ذکر خواهند شد را معمولا ندارند زیرا ساختار و نوع آلیژ بکار رفته در موتور خودروهای مقاومت بیشتری در برابر خورندگی ها گازها دارد اما خودروهایی که پایه ی بنزین سوز دارند و بعد دوگانه سوز می شود مشکلات عدیده ای بسیاری پیدا می کنند از جمله این معایب و مشکلات می توان به خرابی های مکانیکی موتور اشاره نمود این نوع خرابی ها به صورت دوره ای رخ میدهد که هزینه تعمیرات آن به مراتب بیشتر از اختلاف قیمت گاز طبیعی با بنزین می باشد این خرابی ها شامل 1-سایش سیت و سوپاپ : دلیل این امر چیزی جز فشار زیاد و دمای احتراق بالا و انتقال حرارت زیاد به سرسیلندر نیست به دلیل خشک بودن گاز و عدم آب بندی مناسب آسیب ها شدیدی به سوپاپ وارد می شود که این امر در خوردرو های پایه گاز سوز با تعابیر ساده قابل حل می باشد.
2-سوختن واشر سر سیلندر : بیشترین آسیب در خودروهای دوگانه سوز پایه بنزینی سوختن واشر سر سیلندر می باشد به این علت که واشر سر سیلندر بین بلوک سیلندر و سر سیلندر قرار دارد که همزمان وظیفه آب بندی این دو قسمت را دارد طراحی واشر سر سیلندر برای یک دمای احتراق خاص است که دمای احتراق حاصل از سوختن بنزین است زمانی که سوخت ما گاز باشد دمای احتراقی که به واشر سر سیلندر وارد می شود بیشتر از حدی است که طراحی شده است در این صورت واشر سر سیلندر می سوزد.
3-خوردگی سر سیلندر : ساختار کلی سر سیلندر نیز دچار خوردگی می شود که علت آن هم دمای بالای احتراق می باشد خودروسازان برای پیشگیری از این عارضه استفاده از ضد یخ های پایه آلی را پیشنهاد می کنند.
 

Similar threads

بالا