مطالعه گروهی کنکور دکتری معماری 96

وضعیت
موضوع بسته شده است.

dreaamlaand

عضو جدید
دوستان سلام
هر کس مایل هست بیاد تا شروع کنیم و بخونیم و مثل ارشد با هم و کنار هم بخونیم
 

mary270

عضو جدید
سلام منم موافقم اگه کسانی باشن که بخوان باهم بخونیم...:)
 

dreaamlaand

عضو جدید
سلام خسته نباشید .کسی اینجا هر روز سر نمی زنه اگر مایل باشید گروهی در شبکه های اجتماعی تشکیل بدیم اون کسایی که می خوان هر روز کنار هم مطالعه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
 

dreaamlaand

عضو جدید
سلام دوستان چرا مراجعه به این تاپیک نسبت به دوران ارشد کم شده؟??????????????????
 

نباتی

عضو جدید
سلام
چون انگیزه دیگه نیست از بس که این رشته هم متاسفانه اشباع شده و بازار کارش کم.
 

dreaamlaand

عضو جدید
سلام بچه ها
کسی وقعا نمی خواد با هم مطالعه کیم؟من تنهایی نمی دونم باید چی بخونم :-(
 

mehmari

عضو جدید
سلام بچه ها
کسی وقعا نمی خواد با هم مطالعه کیم؟من تنهایی نمی دونم باید چی بخونم :-(

سلام. کنکور دکتری برعکس ارشد آزمونش راحته چون تعداد کمی میخونن و صرفا برای مجاز شدن (ضریبش صفر هستش-صرفا جهت دعوت) مهمترین و سخت ترین قسمتش رزمه هستش. کسایی که برای ارشد مطالعه ای داشتن یه کوچولو مرور و کتابهای عصر کنکاش می تونه رتبه زیر صد رو تضمین کنه. با چند نفر از قبولی ها حرف زدم. نتیجش اینا بودن: زبان همون کتاب معروف سیاه رنگ با نام "زبان دکتری" برای دروس تخصصی همینطور که گفتم مرور منابع ارشد+روش تحقیق استعداد تحصیلی هم کتاب هادی مسیح خواه. اکثرا دو ماهی وقت میذارن و رتبه خوبی هم میارن. کل شرکت کنندگان 2000 نفره. نصفش مجاز میشه(سال 94 اینطوری بود سال قبلش اخرین نفر مجاز 86 بود). تا رتبه 250 اینا تقریبا دعوت به مصاحبه میشن(قبلا تا حوالی 80 90 بود). حوالی 50-60 نفر هم قبول میشن.
 
آخرین ویرایش:

mehmari

عضو جدید
[h=2]مصاحبه با رتبه برتر آزمون دکتری ۹۳ رشته معماری[/h] سمانه یاراحمدی متولد سال ۱۳۶۲، در سال ۸۱ وارد مقطع کارشناسی در رشته مهندسی معماری دانشگاه تهران شده است. ایشان پس از فارغ‌التحصیلی از مقطع کارشناسی در سال ۸۵، در سال ۸۶ وارد مقطع ارشد در رشته معماری منظر گردیده و در سال ۸۹ تحصیل در دانشگاه تهران را به پایان رسانیده است.
وی با شرکت در کنکور دکتری ۹۳ موفق به کسب رتبه ۸ در رشته معماری گردیده و پس از سپری کردن مرحله مصاحبه علمی، در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شده است.

پیاچدی تست: مطالعه برای آزمون دکتری را از چه زمانی آغاز کردید؟
من مطالعه پراکنده در جهت آرمون دکتری را از دی ماه شروع کردم که این مطالعه در بهمن ماه به صورت منظم و با برنامه‌ریزی ادامه پیدا کرد.
پیاچدی تست: میزان مطالعه شما جهت آمادگی برای آزمون به طور متوسط روزی چند ساعت بود؟
در اکثر روزهایی که امکان رفتن به کتابخانه ملی را داشتم، آنجا به طور متوسط روزی ۸ ساعت درس می‌خواندم. البته در طول هفته روزهای استراحت نیز داشتم و گاهی اصلاً مطالعه نمی‌کردم.
پیاچدی تست: چه طور شد که پس از فاصله گرفتن از تحصیلات دانشگاهی، تصمیم به شرکت در آزمون دکتری گرفتید؟
من پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به فعالیت حرفه‌ای شدم و یک سال بعد از آن، امکان تدریس در دانشگاه آزاد برای من فراهم شد که با شروع تدریس به این کار علاقمند شدم و احساس کردم که برای موفق شدن در این زمینه نیاز هست که مطالعات خودم را عمیق‌تر کنم و با تحصیل در دوره دکتری درک خودم را در زمینه معماری این امکان برایم فراهم می‌شد. بنابراین می‌توانستم در انتقال مطالب به دانشجویان تأثیرگذارتر عمل کنم.
پیاچدی تست: منابع مورد نیاز جهت کسب آمادگی برای کنکور را چگونه شناختید؟
با جست‌وجو در سایت‌های مرتبط که به معرفی منابع امتحان می‌پردازند و همچنین بررسی آزمون‌های سال های قبل.
پیاچدی تست: برای مطالعه دروس زبان و استعداد تحصیلی چقدر زمان گذاشته بودید؟
بنده قبلاً در آزمونGRE و TOEFL شرکت کرده بودم و فقط برای آزمون مروری کوتاه برای زبان داشتم. برای آشنایی با سؤالات استعداد تحصیلی نیز تست‌های آزمون‌های سال‌های گذشته را بررسی و حل کردم.
پیاچدی تست: بعد از کنکور در مورد سطح آزمون و نتیجه احتمالی خودتان چه فکر می‌کردید؟
با وجود این که آزمون سال ۹۳ با سال‌های گذشته فرق‌های اساسی داشت (به عنوان مثال، برای اولین بار سؤالاتی از مبحث روش تحقیق در کنکور مطرح شد)، بعد از امتحان احساس رضایت داشتم و احتمال قبولی خود را بالا می‌دانستم. به خصوص به دلیل این که در بخش زبان و استعداد تحصیلی نسبت به بقیه شرکت‌کنندگان با زمان‌بندی صحیح وقت کم نیاورده بودم.
پیاچدی تست: رزومه شما جهت شرکت در مرحله مصاحبه علمی چه بود؟
من دارای یک مقاله علمی- پژوهشی، یک مقاله همایشی، چهار مقاله علمی- ترویجی و همکاری در چاپ کتاب هستم. در دوره تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد جزو دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان بودم. همچنین دارای سابقه تدریس و مدرک زبان نیز بودم.
پیاچدی تست: برای مصاحبه‌ به کدام دانشگاه‌ها دعوت شدید و هر یک به چه نحوی برگزار شد؟
من پنج دانشگاه را به ترتیب برای مصاحبه انتخاب کردم: ۱٫ دانشگاه تهران؛ ۲٫ دانشگاه شهید بهشتی؛ ۳٫ دانشگاه تربیت مدرس؛ ۴٫ دانشگاه علم و صنعت؛ ۵٫ دانشگاه هنر
به طور کلی در مصاحبه هر دانشگاه موارد مشترکی وجود داشت بدین ترتیب که در بدو ورود شخص چند دقیقه وقت دارد که در حضور اساتید به معرفی خود بپردازد و هدف خود را از ورود به دوره دکتری شرح دهد و در این بین هر دانشگاهی روی یک مسأله خاص تأکید بیشتری دارد.
اولویت اول: دانشگاه تهران
در دانشگاه تهران هدف اصلی از سؤالات، پی بردن به علت تحصیل دوره دکتری بود. این هدف می‌توانست علاقه به تدریس یا پژوهش و یا هر چیز دیگری باشد. ضمناً در مصاحبه دانشگاه تهران، آزمون کتبی نیز برگزار شد.
اولویت دوم: دانشگاه شهید بهشتی
سؤالاتی که بخش اصلی مصاحبه در این دانشگاه را تشکیل می‌دادند، پروپوزال داوطلب جهت پژوهش در دوره دکتری بود و سؤالاتی از قبیل فرضیه و سؤال تحقیق، ضرورت و روش انجام آن پرسیده می‌شد.
اولویت سوم: دانشگاه تربیت مدرس
در این دانشگاه مصاحبه در چند مرحله انجام می‌شد، در مرحله اول مدارک علمی بررسی می‌شد. در مرحله دوم سؤالات زبان به صورت تخصصی و عمومی شامل لغات تخصصی رشته معماری و صحبت به صورت مکالمه با استاد حاضر صورت می‌گرفت. همچنین خلاصه پروپوزال تز دوره دکتری نیز باید به انگلیسی بیان می‌شد. بعد از آن سوابق کاری و حرفه‌ای بررسی می‌شد. در مرحله آخر نیز سؤالات تخصصی در زمینه پروپوزال دوره دکتری، روش تحقیق، نحوه رفرنس‌دهی مطرح می‌شد.
اولویت چهارم: دانشگاه علم و صنعت
در مصاحبه این دانشگاه بیشتر در مورد معرفی خود داوطلب و پروپوزال سؤال شد و در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها، مصاحبه کوتاهی بود و سؤالات زیادی پرسیده نشد.
اولویت پنجم: دانشگاه هنر
در این دانشگاه نیز تأکید اصلی و بخش عمده سؤالات به هدف از شرکت در دوره دکتری و پروپوزال اختصاص داشت.
پیاچدی تست: چه توصیه‌ای برای دوستان خود که داوطلب کنکور ۹۴ هستند، دارید؟
من به دوستان عزیزی که قصد شرکت در آزمون دکتری ۹۴ هستم توصیه می‌کنم که ابتدا در تصمیم خود برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری مصمم شوند و پس از تعیین هدف مشخص، تمام تلاش خود را برای مطالعه هدفدار دروس به کار ببرند. همچنین همزمان با درس خواندن برای کنکور به تقویت رزومه علمی خود بپردازند، زیرا که مواردی مانند تألیف و چاپ مقاله و همچنین دریافت مدرک زبان زمان‌بر بوده و رسیدن به آنها بعد از کنکور و اعلام نتایج تقریباً غیرممکن است. پس بهتر است برای همه اینها برنامه‌ریزی داشته تا بتوانند همزمان از عهده همگی برآیند.
پیاچدی تست: چه منابعی جهت آزمون دکتری مطالعه کردید؟
- سازه در معماری، دکتر گلابچی
- درک رفتار سازه‌ها، دکتر گلابچی
- معمار، مهندس، ساختار، دکتر گلابچی
- سیستم‌های ساختمانی آینده، دکتر گلابچی
- نانوفناوری در معماری و مهندسی ساختمان، دکتر گلابچی
- معماری دیجیتال، دکتر گلابچی
- جزئیات ارتقا‌دهنده معماری، دکتر گلابچی
- فناوری‌های نوین ساختمانی، دکتر گلابچی
- طراحی ساختمان‌های بلند، دکتر گلابچی
- معماری آرکی تایپی، دکتر گلابچی
- درآمدی بر هویت اسلامی در معماری، عبدالحمید نقره کار
- سبک‌شناسی معماری، محمد کریم پیرنیا
- مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب، وحید قبادیان
- از زمان و معماری، منوچهر مزینی
- آشنایی با معماری جهان، ابراهیم زارعی
- و جزوات دانشگاهی اساتید دانشگاه تهران

 

mahyarSAMSUNG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چند روز پیش دفاع ارشدم تمام شد و واقعا تو ارشد به غلط کردن افتاده بودم چون 2 روز میرفتم دانشگاه و هیچ جا به دانشجو کار نمیدادن . شانس اوردم 3 ترمه تمامش کردم و کلا 10 میلیون خرجم شد . کسی میتونه بگه دکترای معماری هزینه هاش چطوریه ؟ هم آزاد هم غیر انتفاعی هم روزانه هم شبانه . حدودی میخام بدونم نه دقیق . کلا چند ترمه و چقدر میشه ؟ از اولش منظورمه تا گرفتن مدرک دکترا
 

petrovich21

عضو
سلام ترم یک ارشد معماری هستم می خوام از الان برنامه ریزی کنم برای دکترا . که در کنار دروس ارشدبرای دکترا هم بخونم . از کجا باید شروع کنم؟
 

arch1990

عضو جدید
من هستم
لطفا همین جا باشه
هر هفته بیایم که شلوغ هم نشه وقت گیر هم نشه
لطفا در مورد
1.منابع دروس فنی
2. گرایش ها و ضریب ها
بگین
 

mehmari

عضو جدید
دوستان رتبتون چتد شد؟
پارسال 93 بود امسال دو نفر اومدم پایین تر 91 ... البته برنامه ای هم نداشتم ...
 

Paradiso100

عضو جدید
دوستان رتبتون چتد شد؟
پارسال 93 بود امسال دو نفر اومدم پایین تر 91 ... البته برنامه ای هم نداشتم ...



سلام خوبی؟ . مصاحبه هم رفتی ؟ امکانش هست از مصاحبه بگی؟ من امسال قصد شرکت در آزمون رو دارم. در حال تدوین یک مقاله برای پایان نامه ای که دفاع کردم هم هستم. دوستان همراهی کنند.
 

dreaamlaand

عضو جدید
سلام.من روزانه قبول شدم ولی چون رزومه هم زیاد نیست امیدی به روزانه ندارم .میشه کسی بگه قبولی در پردیس خیلی سخته؟رزومه چی می خوان؟؟؟؟
 

sweet.roonak

کاربر فعال
دوستان به نظر شما اولویت بندی دانشگاهها ی تهران در دوره دکتری به چه صورته؟تهران، مدرس، علم و صنعت وهنر و بهشتی
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا