مطالعه گروهی کارشناسی ارشد 97

adroit

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
با سلام من دانشجو فضای سبزم و دارم واسه ارشد معماری میخونم حالا کمک و راهنمایی میخاستم در مورد دروسی مثل طرح معماری ها و مقدمات ها
سلام دوست عزیز. سوالتون خیلی کلی هست. اگر برای کنکور بخواید که جزواتِ مهم مشخص هستن. اما اگر برای یادگیری کلی خودتون میخواید که قضیه فرق داره و راه درازی در پیش دارید. اگر نظر من رو بخواید فک میکنم گرایش منظر برای شما خلی بهتر از معماری باشه. چون بالاخره دانشجوهای ارشد معماری، 99 درصد رشته کارشناسیشونم همین بوده و بالاخره یه چیزایی بلدن و تو این زمینه با توجه به پیش زمینه ای که دارن جلوتر هستن تا غیرمعماری ها. چون شما تا بیای مسائل مقدماتی رو یاد بگیری کلی زمان صرف شده. اما منظر رشته ایه که کارشناسی نداره و (اکثرا معمارها) برای ارشد منظر میخونن. حالا شما که رشته ی کارشناسیت به این رشته نزدیکه و فک میکنم حداقل فن کار رو بلدید، تو این زمینه پیشرفت بهتری میتونین داشته باشین. با توجه به اینکه فن رو بلدید و بالاخره آشنایی هایی از قبل دارید و توی ارشد و قبل از ارشد (زمان کنکور) با هنر و مبانی این رشته هم آشنا میشید. البته منظر تعداد محدودی دانشجو میگیره و خبر ندارم جدیدا دانشگاهای آزاد و غیرانتفایی هم منظر میگیرن یا نه. اما به نظر من رشته قشنگ و خوبیه و برای شما گزینه ای مناسب :)
 

adroit

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دوستان همیشه به این فکر کنید که هر کسی هر کاری میکنه یا حرفی میزنه به نظر خودش داره بهترین کار رو می کنه! اگه یکی دائما یه طرز بیان غلطی رو تکرار میکنه دیگه قبول کنید بهتر از این از دستش برنمیاد، اصلا ارزش وقت تلف کردن برای ارائه ی توضیحات تکمیلی نداره. خودتونو خسته نکنید و عبور کنید ;)

در مورد بحث شیرین اینکه ارشد خوندن ارزششو داره یا نه! به نظر من اگه برای بعد از خوندن ارشد برنامه ای دارین (یعنی هدفی دارین که براتون مهمه و از راه ارشد خوندن بهش می رسین -مثلا مهاجرت تحصیلی-) بخونید حتی اگه فک کنید آرزو و هدف تون خیلی فضائیه از نظر خودتون یا بقیه! چون انسان همیشه بابت کارایی که نکرده بیشتر پشیمون میشه و حسرت میخوره تا کارایی که انجام داده و به شکست منجر شده اما خیالش راحته همه سعی شو کرده.

ولی اگه اهداف نهایی تون طوری نیستن که لازم باشه از راه خوندن ارشد بهش برسین به نظر من این مقطع واقعا ارزش وقت و هزینه صرف کردن نداره واقعا! تازه میگن نظام مهندسی رو میخوان منوط به دریافت مدرک ارشد کنن در حالیکه ارزش وقت گذاشتن برا خود آزمون نظام مهندسی در شرایط فعلی در هاله ای از ابهامه :biggrin:

اگه احساس می کنید کارتون گره خورده و صرفا میخوایین ورود به دانشگاه و تحصیل در مقطع ارشد باعث ایجاد تحرک و تغییرات مثبتی در شما بشه که بتونین کارای جدیدی کنین، به نظر من واقعا کارای ساده تر و پر بازده تر مث شرکت تو کارگاه ها و ورک شاپ های تکمیلی و کلاسای زبان و هنری و ... که جو نسبتا شاداب تری داره هم تو روحیه تون تاثیر مثبتی داره و هم موقعیت های کاری بهتری می تونه ایجاد کنه اگه درست انتخاب کرده باشین.

اگه بدون دلیل قانع کننده فک می کنین با نخوندن ارشد همیشه احساس می کنین یه کار نکرده تو زندگی دارین حتما برید دنبالش و بی خیال نشین! ولی بعد قبولی درس عبرت بگیرین! مثلا من برای ارشد این حسو داشتم ولی دیگه عبرت گرفتم برای آزمون نظام مهندسی تا اطلاع ثانوی که بهم ثابت شه واقعا ارزششو داره شرکت نمی کنم و همین طور دکتری قول دادم به خودم آزمون دکتری ایرانو هرگز ثبت نام نکنم! :D از خوندن ارشد هم پشیمون نیستم در عین حال! به هر حال آرامش و اطمینانی که الان دارم اگه نخونده بودم هیچ وقت نداشتم. به قول معروف شنیدن کی بود مانند دیدن! به نظر من که درسته زمان با ارزشه ولی زیادی داره در موردش اغراق میشه چون فقط یه وسیله ست نه هدف! به ما زمان داده میشه تا تجربه کنیم! نمی شه تجربه رو فدای زمان کرد هر چند بهره گیری از تجارب دیگران تا جایی می تونه مفید باشه ولی نمی شه که خودمون هیچ کاری نکنیم چون بقیه انجامش دادن و به نتیجه رسیدن/نرسیدن، پس نقش خودمون تو زندگی مون چیه؟!


موفق باشید:w30:

آخ که حرف دل منو زدی دوست قدیمی. بسیار موافقم با حرفات و اینا تجربه منم هست. با این قسمت نوشته هاتم خیلی حال کردم :biggrin::
"در حالیکه ارزش وقت گذاشتن برا خود آزمون نظام مهندسی در شرایط فعلی در هاله ای از ابهامه ."
آ
خه من خودم تو این ابهامم در حال حاضر:biggrin:
البته در شرایط فعلی کل زندگیمون در هاله ای از ابهامه، نه فقط نظام و درس.​
 

Similar threads

بالا