[ مطالعات مسیر ] مطالعات و مسیر یابی >دانلود►

ebrahim110

عضو جدید
ب- فاز دوم مطالعات: فاز تهیه نقشه های اجرایی


1- معرفی یک نماینده از طرف کارفرما به مشاور جهت تحویل موقت راه


2- رفتن به محل بازدید از تمام واریانت به خصوص مسیر قطعی ( واریانت انتخابی، پیشنهادی )


3- ثبت نظرات نماینده کارفرما هنگام بازدید


4- برگشت به دفتر مرکزی و ارسال گزارشات ( عودت و دادن گزارش ها ) از طرف کارفرما به مشاور جهت اصلاح


5- اصلاح گزارشات و ارسال مجدد آنها جهت بررسی و تصویب


6- تصویب گزارش فاز یک توسط کارفرما و ابلاغ تصویب به مشاور


7- انعقاد قرارداد برای مطالعه مرحله دوم


8- تعیین گروه نقشه بردار کارفرما، برای برداشت تاکتومتری از واریانت نهایی ( انتخاب شده )


9- گروه نقشه بردار کارفرما معمولا سازمان معمولا سازمان نقشه برداری کشور می باشد و در هنگامی طرح و پروژه عجله می نماید که سریعا کار را تمام کند.


البته می توان از گروه نقشه بردار بخش خصوصی استفاده کرد که به وسیله استعلام انتخاب می گردند ( کمترین قیمت با سابقه برتر )


1- تاکتومتری هر 100 کیلومتر راه مدت شش ماه توسط گروه نقشه بردار انجام می گیرد. ( یک رنج زمانی )


2- بردن گروه نقشه بردار به محل توسط مشاور و تحویل نقطه شروع به آنها.


3- برداشت تاکتومتری توسط گروه نقشه بردار شروع می شود در نواری به عرض 300 متر یا 150 متر طرفین هر علامت نشانه یا کپه نشانه.


4- ارسال برداشت های هر ماهه به دفتر نقشه بردار جهت تهیه نقشه های تاکتومتری.


5- ارسال نقشه های تاکتومتری تهیه شده در هر ماه به مشاور جهت طراحی


6- طراحی هندسی پلان مسیر بر روی نقشه های تاکتومتری با ضوابط و استانداردهای طراحی


7- ارسال اکیپ نقشه بردار مشاور به محل جهت پیاده کردن پلان مسیر


8- پروفیل طولی زمین طبیعی و عرضی زمین طبیعی زیر راه هنگام پیاده کردن پلان توسط پلان نقشه بردار مشاور


9- اعزام یک مهندس راهساز همراه با اکیپ نقشه بردار مشاور


10- وظایف مهندس راهسازی عبارت است از:


- تعیین محل های آب روها

- تعیین محل های پل ها


- تعیین محل های معادن شن و ماسه


- تعیین منابع آب محل


- تعیین نیروی کارگری منطقه


- برداشت نمونه های خاک بستر در طول مسیر


11- ارسال نمونه های برداشت شده به آزمایشگاه مکانیک خاک ( وزارت راه ) به منظور آزمایشات زیر:


احداث تا عمق یک متری نمونه برداری شود.


الف) آزمایش دانه بندی و تعیین نوع خاک


ب) آزمایش های حدود اتر برگ PI.PL.LL

ج) آزمایش C.B.R ( مقاومت زمین برای طرح های روسازی )


د) آزمایش های مرطوب کردن و خشک کردن


ه) آزمایش های یخ زدگی و ذوب شدن


21- ترسیم پروفیل طولی زمین طبیعی از برداشت های نقشه های رداری


22- طراحی خط پروژه بر روی پروفیل طولی زمین طبیعی و ایجاد پروفیل طولی راه


23- ترسیم نیم رخ های عرضی زمین طبیعی از برداشت های نقشه بردار


24- ترسیم نیم رخ های عرضی راه


25- تهیه گزارش فاز دو که شامل موارد زیر است:


- پیش گفتار ( قرارداد، طول مسیر و مدت پروژه و ... )


- مقدمه ( محوطه کار و محل پروژه )


- ارائه نقشه های پلان مسیر با مقیاس 1:2000


- ارائه نقشه های پروفیل طولی مسیر


- ارائه نتایج آزمایشگاه از نمونه خاک ها و تجزیه و تحلیل آنها


- ارائه طراحی ضخامت های روسازی


- ارائه طرح اختلاط آسفالت


- ارائه نقشه های تیپ آب روها


- ارائه نقشه های غیرتیپ


- ارائه نقشه های ابنیه فنی ( دیوارهای حایل، دیوارهای ضامن، ریزش گیرها، بهمن گیرها و ... )


- نقشه کانالها


- نقشه قنات ها


- محاسبات حجیم عملیات خاکی


- محاسبات حجم عملیات بتنی و بتن مسلح


- تهیه برنامه زمانبندی پروژه

- تهیه اسناد مناقصه شامل ( نقشه ها، دفترچه های مشخصات فنی و عمومی و دفترچه های مشخصات فنی و خصوصی )
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ebrahim110

عضو جدید
نکات فنی و اجرایی راهسازی(بخش اول)

نکات فنی و اجرایی راهسازی(بخش اول)

خش اول : مطالعات مسیریابی



مطالعات راه و مسیریابی در دو قسمت انجام می گیرد و اجرای عملیات طبق این مطالعات به عنوان فاز سوم تلقی می گردد.


1- مطالعات فاز یک که به صورت مقدماتی انجام می گیرد.


2- مطالعات فاز دو که در واقع تهیه نقشه های اجرایی است.


3- مطالعات فاز سه که این مطالعات توسط گروهی به نام مهندسین مشاور صورت می گیرد


الف) فاز یک مطالعات: مسیریابی


مراحل به صورت زیر انجام می گیرد:


1- ابلاغ مطالعه راه موردنظر از کارفرما به مشاور


2- اعلام آمادگی از طرف مشاور و عقد قرارداد


3- جمع آوری اطلاعات موجود در رابطه با منطقه ( منطقه، راههای موجود، راه آهن و ... )


4- جمع آوری مطالعات دیگری که با طرح ممکن است رابطه داشته باشد و یا هر طرح عمرانی دیگر ممکن است با این پروژه تلاقی نماید.


5- تهیه نقشه های توپوگرافی از منطقه بخصوص بین مبدا و مقصد


6- تهیه عکسهای هوایی بین مبدا و مقصد ( استفاده از عینک استروسکوپ برای مطالعه نقشه های هوایی جهت رویت پستی و بلندی ها )


7- مقیاس نقشه های توپوگرافی در ایران 1:250000، 1:200000، 1:1000000 و 1:50000. علت این تغییرات مقیاس فاصله بین مقصد و مبدا است هرچه فاصله دو نقطه بیشتر باشد مقیاس کوچکتر نگاه می شود.


8- مقیاس عکسهای هوایی 1:20000، 1:10000 و 1:2000 ( مسیرهای عبور از گردنه ها، رودخانه ها، دره ها، دشتها، دامنه ها و ... ) را نشان می دهد.


9- مطالعه مسیر روی نقشه های توپوگرافی و تعیین مبدا و مقصد و بررسی امکان تهیه و ایجاد راه. این مطالعات شامل عبور راه از مسیرهایی است که شیب زیاد ندارند، کوهستانی کمتر باشد، آیا رودخانه ها امکان عبور دارند و ...


10 – تعیین راههای مالرو که به وسیله خط چین در نقشه های توپوگرافی نشان داده می شود ( مهمترین نوع مسیر است ).


11- تعیین نقاط اجباری بر روی نقشه های توپوگرافی مانند:


- تنگه


- عرض کم رودخانه


- قبرستان به عنوان مانع که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی نمی بایست در مسیر قرار گیرد


- نقاط زیارتی و مراکز سیاحتی که مسیر باید از کنار آنها بگذرد.


12- رسم مسیرهای قابل اجرا بروی نقشه های توپوگرافی


13- اعزام اکیپ مسیریاب به منطقه


14- جمع آوری اطلاعات از منطقه. این اطلاعات شامل:


- تعداد خانوار در هر روستا و کل منطقه و به دست آوردن بعد متوسط خانوار و کل جمعیت منطقه


- مقدار زمین موجود در محل به هکتار، با احداث راه جدید به زمینها و منطقه می توان به کارفرما اطلاع داد و مسیر را به این زمینها برد تا بتوان امکانات و تسهیلات مکانیزه بهتری را به منطقه رساند.


- بررسی وضعیت کشاورزی منطقه


- بررسی وضعیت دامداری منطقه


- بررسی وضع معادن منطقه


- بررسی وضعیت صنایع دستی منطقه


- بررسی وضعیت آب منطقه( چشمه، چاه، قنات و ... )


15- انتخاب راهنمای محلی و مرور راههای قابل اجرا با راهنما


16- پیمایش مسیرهای قابل اجرا همراه با راهنما


17- وسایلی که گروه مسیریاب همراه دارد که عبارتند از:


- شیب سنج: لوله در امتداد شیب قرار می گیرد و عقربه میزان شیب را نشان می دهد.


- طول سنج: چرخ با یک شمارشگر مدرج که میزان فاصله را بر حسب متر می سنجد.


- ارتفاع سنج


- قلم مو و رنگ برای برگشت مسیر از همان راهی که رفته اید بین Bو A روی سنگ ها و صخره ها در رفت علامت زده می شود.


- دوربین عکاسی


دوربین نقشه برداری ( برای محاسبه شیب در صورت نیاز )


18 ثبت مشاهدات در حین پیمایش


- کیلومتر شروع و انتهای مسیر


- ارتفاع نقاط


- وضعیت خاک منطقه ( مارن، رس، سنگریزه و ... )


- تعداد درختان در طول مسیر


- تعداد رودخانه ها و پل های لازم ( عرضی رودخانه، عرضی پل، طول پل )


- مقدار آب روهای لازم ( در جاهایی که زمین شکافته شده. ) تعداد آب رو اضافی از اولویت مسیر می کاهد.


- وضعیت شیب های منطقه


19 علامت گذاری مسیر به وسیله رنگ مو و قلم


20- در مناطق دشت بین 200 تا 500 متر علامت گذاری می شود و در مناطق کوهستانی بین 10 تا 50 متر نقاط گذاری و علامت گذاری می شوند.


21- پیمایش تمام مسیرها و ثبت تمام مشاهدات


22- برگشت به دفتر و انتخاب بهترین واریانت به عنوان مسیر قطعی


واریانت: کریدوری است که در یک منطقه باز می شود و در مطالعات فاز دو مطالعات اجرایی راه روی آن صورت می گیرد.


23- مسیر نهایی بایستی دارای ویژگی های زیر باشد.


- طول کمتر باشد


- حجم عملیات خاکی کمتر باشد


- دارای سرعت زیاد باشد


- تعداد آب روکمتر داشته باشد


- تعداد پل کمتری داشته باشد.


- مسیر در قسمت آفتابگیر کوه باشد ( بر آفتاب باشد ) و در زمستان دچار یخ زدگی نشود ( نسه نباشد )


- ریزشی نباشد


بهمن گیر نباشد ( در مناطق برف و یخبندان زاویه بحرانی " شیب دامنه ها" 30 تا 45 درجه است )


- نوع خاک


- تعداد درختان کمتری قطع شود

- بیشتر از مبدا و مقصد ( در روستا ) روستاهای دیگری رابه هم وصل نمایند.


- بهترین یا بیشترین قوس را بدهد.


اولویت بندی همه موارد قبل بر مبنای محاسبات اقتصادی صورت گیرد.


24- تهیه گزارش فاز یک که شامل موارد زیر است:


الف) پیشگفتار که درمورد قرارداد و مفاد آن صحبت می کند.


ب) مقدمه، شامل شرح اولیه و تاریخچه ای از محل اجرای پروژه


ج) شرح مسیر و در صورت وجود چند واریانت ( کریدور ) شرح کامل آنها و انتخاب بهترین واریانت با عکسهای مختلف از طول مسیر ( دشت، کوهستان، جلگه باتلاق و ... )


د) وضعیت اشتغال منطقه و وضعیت جمعیت منطقه


ر) وضعیت زمین شناسی منطقه، خاک ریز دانه، خاک و مصالح سنگی مناسب، رانش و ...


ز) وضعیت زلزله خیزی منطقه


س) وضعیت ترافیک منطقه


ش) طرح روسازی راههای منطقه


ی) نتیجه گیری

25- ارسال گزارش به کارفرما
 

sdaneshfar

عضو جدید
نکات فنی واجرایی راهسازی و روسازی راه ...

نکات فنی واجرایی راهسازی و روسازی راه ...

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطالعات راه و مسیریابی در دو قسمت انجام می گیرد و اجرای عملیات طبق این مطالعات به عنوان فاز سوم تلقی می گردد.[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]1- مطالعات فاز یک که به صورت مقدماتی انجام می گیرد.[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]2- مطالعات فاز دو که در واقع تهیه نقشه های اجرایی است.[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]3- مطالعات فاز سه که این مطالعات توسط گروهی به نام مهندسین مشاور صورت می گیرد[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الف) فاز یک مطالعات: مسیریابی[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مراحل به صورت زیر انجام می گیرد:[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]1- ابلاغ مطالعه راه موردنظر از کارفرما به مشاور[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]2- اعلام آمادگی از طرف مشاور و عقد قرارداد[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]3- جمع آوری اطلاعات موجود در رابطه با منطقه ( منطقه، راههای موجود، راه آهن و ... )[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]4- جمع آوری مطالعات دیگری که با طرح ممکن است رابطه داشته باشد و یا هر طرح عمرانی دیگر ممکن است با این پروژه تلاقی نماید.[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]5- تهیه نقشه های توپوگرافی از منطقه بخصوص بین مبدا و مقصد[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]6- تهیه عکسهای هوایی بین مبدا و مقصد ( استفاده از عینک استروسکوپ برای مطالعه نقشه های هوایی جهت رویت پستی و بلندی ها )[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]7- مقیاس نقشه های توپوگرافی در ایران 1:250000، 1:200000، 1:1000000 و 1:50000. علت این تغییرات مقیاس فاصله بین مقصد و مبدا است هرچه فاصله دو نقطه بیشتر باشد مقیاس کوچکتر نگاه می شود.[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]8- مقیاس عکسهای هوایی 1:20000، 1:10000 و 1:2000 ( مسیرهای عبور از گردنه ها، رودخانه ها، دره ها، دشتها، دامنه ها و ... ) را نشان می دهد.[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]9- مطالعه مسیر روی نقشه های توپوگرافی و تعیین مبدا و مقصد و بررسی امکان تهیه و ایجاد راه. این مطالعات شامل عبور راه از مسیرهایی است که شیب زیاد ندارند، کوهستانی کمتر باشد، آیا رودخانه ها امکان عبور دارند و ... [/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]10 – تعیین راههای مالرو که به وسیله خط چین در نقشه های توپوگرافی نشان داده می شود ( مهمترین نوع مسیر است ).[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]11- تعیین نقاط اجباری بر روی نقشه های توپوگرافی مانند:[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- تنگه[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- عرض کم رودخانه[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- قبرستان به عنوان مانع که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی نمی بایست در مسیر قرار گیرد[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- نقاط زیارتی و مراکز سیاحتی که مسیر باید از کنار آنها بگذرد.[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]12- رسم مسیرهای قابل اجرا بروی نقشه های توپوگرافی [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]13- اعزام اکیپ مسیریاب به منطقه [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]14- جمع آوری اطلاعات از منطقه. [/FONT]

دانلود فایل نکات فنی واجرایی راهسازی و روسازی راه:
http://www.4shared.com/file/124506727/a94fb8f6/___.html

مطالب تکمیلی در وبلاگ: www.sdaneshfar.blogfa.com
[/FONT]
 

golbaghaly

عضو جدید
مسیریابی ( قدم اول در پروژه راه )

مسیریابی ( قدم اول در پروژه راه )

سلام دوستان
من سال آخر عمران هستم و پروژه راه دارم! از اون جایی که با مسیریابی آشنایی زیادی ندارم این تاپیک رو زدن تا بتونیم به هم کمک کنیم.

نمی دونم جای درستی تاپیک رو زدم یا نه ولی کلی سرچ کردم تو سایت چیزی متوجه نشدم! تکرارری هم نبود

به هر حال شروع می کنیم!

به کمک همه تون نیاز دارم...
 

golbaghaly

عضو جدید
مراحل مختلف تعیین مسیر راه
واریانت مسیر : مسیرهای پیشنهادی
مطالعات فاز مقدماتی
· کشف مسیرهای کلی بین مبدا و مقصد
· شناسایی مسیرهای کلی ممکن
· انتخاب مسیر کلی

مطالعات فاز اول یا اصولی
· برداشت مقدماتی مسیر
· تعیین محور راه روی نقشه توپوگرافی و تهیه نقشه های مقدماتی

مطالعات فاز دوم یا قطعی
· پیاده کردن محور راه روی زمین و تهیه نقشه های قطعی و اجرایی
 

golbaghaly

عضو جدید
من خودمم چون مشکل داشتم این تاپیک رو زدم! خیلی سوال دارم!
:(((
 

golbaghaly

عضو جدید
مطالعه و تعیین نقاط اجباری

-نقاط اقتصادی : مراکز جمعیتی و شهر ها و کارخانجات و معادن



-نقاط اجباری فنی : کمترین عرض برای عبور از رودخانه ، عبور از گردنه های با ارتفاع کم ، دوری از قله ،زمین های کشاورزی و سست و باتلاقی



با تعیین نقاط اجباری مسیر امتداد های کلی مسیر مشخص شده و هر مسیر به چند قطعه محصور بین دو نقطه اجباری تقسیم می شود که مطالعات بعدی روی این دو نقطه صورت می گیرد
 

golbaghaly

عضو جدید
انتخاب مسیرکلی:

این امر یک مسئله ازریابی است.برای انتخاب بهترین مسیر باید مزایا و معایب گزینه های آنها را بررسی کرد. (واریانتها : یعنی مسیرهای پیشنهادی)
برای این منظور باید یک روش مقایسه انتخاب شود.
مثلا ویژگی های مسیر را بارم بندی کرده و به هر مسیر نمره ای اختصاص داد.در انتها مسیری که بیشترین نمره را کسب کرده باشد بهینه خواهد بود.

بارم بندی بر اساس دو دیدگاه صورت می گیرد :
1- دیدگاه اقتصادی : توجیه اقتصادی پروژه ، میزان سرمایه اولیه برای ساخت هر واریانت و میزان هزینه سالیانه برای بهره برداری و نگهداری واریانت


2- دیدگاه فنی مهندسی :
. هر مسیر که کوتاه تر باشد بهینه تر خواهد بود و نمره بیشتری می گیرد.
.شیب هر مسیر از روی پروفیل طولی محاسبه شده و با شیب مجاز مقایسه می شود. شیب های بالاتر یا کمتر از شیب مجاز بارم های مربوطه را می گیرند!
.مسیر دارای تعداد قوس های کمتری باشد تا نمره ی بیشتری بگیرد. در ضمن شاع های کمتر از شعاع مجاز نیز بارم منفی دارد.
. سرعت طراحی هم در طول مسیر در نظر گرفته شود
 

1007

عضو جدید
سلام دوستان
من سال آخر عمران هستم و پروژه راه دارم! از اون جایی که با مسیریابی آشنایی زیادی ندارم این تاپیک رو زدن تا بتونیم به هم کمک کنیم.

نمی دونم جای درستی تاپیک رو زدم یا نه ولی کلی سرچ کردم تو سایت چیزی متوجه نشدم! تکرارری هم نبود

به هر حال شروع می کنیم!

به کمک همه تون نیاز دارم...

گل باقالي ابتدا با توجه به نقاط اجباري كه داري و نوع جاده كه ازاد راه-جاده روستاي و000چند تا واريانت رو از روي نقشه هاي توپوگرافي تعيين وبعد از بهترين انتخا ب باتوجه به شيب هاي اسناندارد و000به محل رفته مسير يابي كرده ونقاط را علامت گذاري وبعد مسير روبا دوربين پياده ونيولمان كرده و0000
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
بارم گذاری یا امتیاز دهی به یک مسیر


برای انتخاب یک مسیر مناسب از بین مسیرهای پیشنهادی از دو دیدگاه بارم گذاری صورت می گیرد




الف:دیدگاه اقتصادی
ب:دیدگاه فنی مهندسی




الف : دیدگاه اقتصادی


برای توجیه اقتصادی واریانت دو نکته مد نظر است


1)میزان سرمایه اولیه


2)میزان هزینه سالیانه برای بهره برداری، تعمیر و نگهداری


بهره برداری شامل هزینه های وسایل نقلیه نظیر سوخت ،استهلاک، وقت صرف شده در مسیر، تصادفات و صدمات زیست محیطی می باشد


با توجه به نمودار که محور عمودی سرمایه اولیه و محور افقی هزینه های آتی در زمان است
منحنی هر واریانت که پایین افتد از لحاظ اقتصادی آن واریانت انتخاب میشود


ب: دیدگاه فنی مهندسی
شاخصهای فنی مهندسی چنین است


1)طول مسیر:مسیر کوتاه تر نمره بیشتری کسب می کند


2)شیب طولی مسیر:شیبهای کمتر از حد مجاز نمره بیشتری کسب میکنند
خارج از حد مجاز نمره منفی دارد


3)قوسهای مسیر: استفاده از قوسهای کمتر و شعاع بیشتر نمره بیشتری کسب می کنند و خارج از حد مجاز نمره منفی هم دارد


4)هموار بودن مسیر: نسبت طولهای مستقیم به کل مسیر


5)دشواری عملیات خاکی:بلندی خاکبرداریها و ژرفای خاکریزیها


6)سرعت طرح به طول مسیر:نسبت طولی که درآن سرعت طرح قابل اجرا باشد


بدین ترتیب مسیری که بیشترین امتیاز را کسب کند انتخاب می شود و با توجه به انتخاب مسیراز لحاظ اقتصادی
با فرمولهای بارم گذاری نهایتا یک واریانت انتخاب خواهد شد


با اقتباس از جزوه دکتر آذرکیش دانشگاه علم و صنعت


محمد باقر ابراهیمی(ارسنجانی)
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
mst_ab [ دور Dever ] پرسش و پاسخ شیب عرضی و دور در مسیر راه سازی و روسازی راه 13

Similar threads

بالا