مطالب روز در مورد سیستم عامل ها...

Baran*

مدیر بازنشسته
از تمامی دوستان درخواست دارم تمامی مطالب مرتبط با سیستم عامل ها را در این تاپیک قرار دهند...
متشکرم
 

Baran*

مدیر بازنشسته
عرضه ويستا شكستي برای مايكروسافت

عرضه ويستا شكستي برای مايكروسافت



يك موسسه معتبر تحقيقاتي اعلام كرد ويندوز ويستا يكي از بداقبال ترين نسخه هاي سيستم عامل ويندوز است و كاربران به خصوص در بخش هاي تجاري و خصوصي به سردي از آن استقبال نموده اند.


به نوشته Computer Weekly، بررسي هاي فارستر نشان مي دهد كه از هر 11 رايانه مورد استفاده در شركت هاي كوچك و متوسط تجاري كمتر از يك رايانه مجهز به ويندوز ويستا مي باشد.
تحقيقات اين موسسه حاكيست كه 87.1 درصد شركت هاي تجاري بزرگ و متوسط جهان كماكان از ويندوز XP استفاده مي كنند. اين رقم در مورد ويندوز ويستا تنها به 8.8 درصد مي رسد.
كارشناسان معتقدند بخش اعظم رايانه هايي كه به استفاده از ويندوز ويستا روي آورده اند تا پيش از اين مجهز به ويندوزهاي 98 و 2000 بوده اند و عدم پشتيباني مايكروسافت از اين دو ويندوز كاربران اين رايانه ها را مجبور به تغيير سيستم عامل دستگاه نموده است.
بر اساس همين تحقيقات سهم رايانه هاي مكينتاش شركت اپل در محيط هاي تجاري نيز در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل از آن 4.5 درصد رشد داشته است. البته 80 درصد اين رايانه ها مجهز به تراشه هاي ساخت اينتل بوده اند.
 

mehrzadmo

عضو جدید
يك موسسه معتبر تحقيقاتي اعلام كرد ويندوز ويستا يكي از بداقبال ترين نسخه هاي سيستم عامل ويندوز است و كاربران به خصوص در بخش هاي تجاري و خصوصي به سردي از آن استقبال نموده اند
با اين تحليل مخالفم . ما با فضاي مشابه اي در هنگام عرضه ويندوز ايكس پي بوديم . نرم افزارهايي كه كار نمي كردند سخت افزارهايي كه پشتيباني نميش دند و.. اما امروزه ويندوز ايكس پي محبوب ترين سيستم عامل بين كاربرانه . ويستا هم رفته رفته جاي خودشو باز خواهد كرد . اينها بيشتر نوشته اهيي هستن براي پركردن روزنامه هاي زرد ! كه بعضا توسط روزنامه هاي حرفه اي ما هم استفاده ميشندو اين واقعا جاي تاسف داره ...
 

arghavan.z

عضو جدید
کاربر ممتاز
سیستم عامل جدید مایکروسافت

سیستم عامل جدید مایکروسافت



اين شرکت تاکنون در مورد اين سيستم عامل که انتظار مي‌رود تا اوايل سال 2010 در دسترس قرار گيرد، بسيار مخفيانه عمل کرده و تاکنون اطلاعات بسيار ناچيزي از آن را منتشر ساخته است.


همكاران سيستم - مايکروسافت بر روي سيستم عامل جديدي کار مي‌کند که گويا علاقه زيادي به انتشار جزئيات و اطلاعات آن نداشته و ترجيح مي‌دهد آن را همچنان به عنوان يك راز نگهدارد.

گرچه مايکروسافت در خصوص رشد و توسعه سيستم عامل بعدي خود با نام Widows 7، زياد سخن به ميان نياورده است اما، رِدموند (Redmond) گفته است: همين سيستم عامل بالاخره در کنفرانس برنامه‌نويسان حرفه‌اي(PDC) که پيش رو است، به برنامه‌نويسان (developers) اولين ديد عميق نسبت به سيستم عامل‌ها را خواهد داد.

بر اساس گفته‌هاي استيون سينوفسکي (Steven Sinofsky) و جان ديوان (Jon DeVaan)، دو مهندس ارشد ويندوز 7 و از رهبران اين گروه، کنفرانس PDC و کنفرانس سالانه مهندسي سخت‌افزار ويندوز(WinHEC) که طي هفته آتي برگزار خواهند شد، هر دو به دقت به اين سيستم عامل خواهند پرداخت.

براساس اين گزارش، مايکروسافت تصميم دارد کنفرانس PDC خود را در 26 تا 29 ماه اکتبر برگزار نمايد و اين درحالي است که کنفرانس WinHEC نيز طبق برنامه در روزهاي 5 تا 7 نوامبر برگزار خواهد شد.
گفتني است هر دوي اين کنفرانس‌ها در لس‌آنجلس برگزار خواهند شد.

اين گزارش مي‌افزايد: يک وبلاگ(blog) به طور مرتب در طول دو ماه آينده، نکات مربوط به توسعه محصول ارائه خواهد کرد. اين اطلاع رساني در طول انتشار محصول نيز همچنان ادامه خواهد يافت.

بر اساس گزارش روابط عمومي شرکت، مايکروسافت گفته است: وبلاگ Engineering Windows 7 اصولا به منظور باز کردن خط ارتباطي دو طرفه بين تيم مهندسي ويندوز 7 و برنامه‌نويسان ويندوز استفاده خواهد شد.
همچنين از آن براي ايجاد اطلاعاتي در خصوص اين که "مايکروسافت چگونه OS را مي‌سازد" استفاده خواهد شد.

هنوز مشخص نشده است که آيا مايکروسافت از اين وبلاگ در آينده نيز براي نشان دادن خصوصيات و مشخصه‌هاي ديگر ويندوز 7 به برنامه‌نويسان و کاربران استفاده خواهد کرد يا خير.
اين شرکت تاکنون در مورد اين سيستم عامل که انتظار مي‌رود تا اوايل سال 2010 در دسترس قرار گيرد، بسيار مخفيانه عمل کرده و تاکنون اطلاعات بسيار ناچيزي از آن را منتشر ساخته است.

در اين ميان، شرکت مايکروسافت تنها اعلام کرده است که ويندوز 7، touch screen features خواهد داشت؛ و همچنين اين ويندوز، مجهز به تکنولوژي خواهد بود که سرويس‌هاي مستقيم ويندوزِ آن را مستقيماً به OS متصل خواهد کرد.
برخي مديران اجرايي نيز گفته‌اند که ويندوز 7 داراي تکنولوژي بومي مجازي‌سازي(virtualization) خواهد بود.

همين موضوع نشان مي‌دهد از آنجا که مايکروسافت تلاش خود را بر روي مجازي‌سازي سيستم عامل ( OS virtualization ) معطوف داشته است، حتما بر روي مجازي‌سازي روميزي (desktop virtualization) نيز فعاليت‌هاي انجام داده است.
 

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اين تحليل مخالفم . ما با فضاي مشابه اي در هنگام عرضه ويندوز ايكس پي بوديم . نرم افزارهايي كه كار نمي كردند سخت افزارهايي كه پشتيباني نميش دند و.. اما امروزه ويندوز ايكس پي محبوب ترين سيستم عامل بين كاربرانه . ويستا هم رفته رفته جاي خودشو باز خواهد كرد . اينها بيشتر نوشته اهيي هستن براي پركردن روزنامه هاي زرد ! كه بعضا توسط روزنامه هاي حرفه اي ما هم استفاده ميشندو اين واقعا جاي تاسف داره ...

مرسی مهندس. عالی دفاع کردین. با حرفاتون موافقم. من هم همیشه در همه‌جا این موارد رو گوش زد می‌کنم. مرسی از دقت شما.
 

arghavan.z

عضو جدید
کاربر ممتاز

اولین تصاویر از سیستم عامل موبایل گوگل به نام "آندروید" نصب شده بر روی یک گوشی T-Mobile بر روی اینترنت پخش شد.

گروهی متشکل از بیش از 30 شرکت فعال در زمینه تکنولوژی و موبایل در حال ساخت آندروید اولین پلتفرم کامل، رایگان و کد باز موبایل می باشند.

تصاوير: تصاویر پخش شده
منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از engadget)

((اگه جاش تو تالار موبایل بود از مدیر عزیز میخوام که پست رو منتقل کنن...ببخشید دیگه....نمیدونستم کجا بذارمش:(:D:gol:))
 

MOHAMMAD-- N

عضو جدید
سیستم عامل گوگل یا gOS

سیستم عامل گوگل یا gOS

سیستم عامل گوگل که به اختصار gOS یا Google Operating System نامیده می شود قرار است تا سال ۲۰۱۰ میلادی عرضه گردد.
گوگل بزرگترین شرکت تولید و عرضه کننده خدمات اینترنتی که آوازه آن همیشه بر سر زبان ها بوده و هست ، اخیرا دست به اقدام بسیار بزرگی زده است که البته صدای تولید آن نیز در سالهای اخیر به گوش می رسید ولی باور کردنی نبود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی PCNEWS.IR ، شرکت گوگل در کنار تمامی سیاست ها و کارهای موفق خود در جهان سایبر و ارائه گنجینه های ارزشمند به جامعه انفورماتیک و با کارنامه بس درخشانی که در دست دارد توانست بعد از مدت زیادی کار بروی پروژه ساخت سیستم عامل منحصر به فرد خود را شروع کند.
بر اساس اطلاعات بدست آمده این پروژه سنگین از ۱ سال پیش شروع شده و گوگل در برخی اخبار محرمانه اعلام نموده که هنوز هسته این سیستم عامل که بر پایه لینوکس است در حال کار می باشد.
بزودی گوگل قصد خرید شرکت بزرگی در آمریکا را دارد که در زمینه تولیدات هسته ای لینوکس فعالیت دارند که در آینده شاهد اخباری مهم در این زمینه خواهید بود. اما نکته قابل توجه آن است که گوگل هنوز اطلاعات وسیعی را در اختیار کاربران در مورد سیستم عامل لینوکسی خود نداده است و این مهم بعلت برخی مسائل محفاظه کارانه از سوی این شرکت در بین رقبا می تواند باشد.
هم اکنون شرکت گوگل در حال انجام برخی رایزنی ها در مورد خرید شرکت بزرگی در آمریکا می باشد که تولیدات لینوکسی فراوانی دارد و سیاست آن از انجام این کار بدست آوردن سهام و برنامه نویسان خبره این شرکت است. کارشناسان داخلی گوگل بر این باورند که اولین نگارش آزمایشی این سیستم عامل تا سال ۲۰۱۰ در دسترس برخی کاربران قرار خواهد گرفت و بعد از مدت ۱ سال در دسترس همگان خواهد بود.

این شرکت عظیم که طول عمر خیلی طولانی نیز ندارد به هر چه دست زده تبدیل به طلاشده است! تصمیم به تولید سیستم عامل کامپیوتر توسط این شرکت، یکی از پرسر و صدا ترین این موارد است که انعکاس زیادی در سراسر جهان داشته. هم اکنون نیز می توانید ابزار های این سیستم عامل را که فعلاً بر بستر لینوکس استفاده می گردد اینجادانلودنمایید و برای دیدن نمای از پنجره های آن را اینجا. ولی حضور gOS می تواند توازون سیستم عامل های کامپیوتر جهان بطور جدی دستخوش تغییراتی بنماید.
هم اکنون بیش از ۷۰ درصد سیستم عامل های کامپیوتر های جهان را سیستم عامل ویندوز (Windows) (انواع نسخه های آن) تشکیل می دهد و کمتر از ۱۰ درصد آنرا سیستم عامل لینوکس Linux و ۲۰درصد باقی مانده توسط سایر سیستم عامل ها.
gOS قرار است از بستر لینوکس استفاده کند ولی با کارآیی بسیار بالاتر و قابل اجرا بودن کلیّه برنامه هایی که فقط در ویندوز و یا فقط در لینوکس اجرا می شوند نیز شامل می گردد که این نکته مهمی است. باید منتظر بود ودید که این سیستم عامل قادر است از مقبولیّت سیستم عامل ویندوز بکاهد یا اینکه نه؟ برای پاسخ به این سؤال یک جواب بیشتر ندارد و آن اینست که باید منتظر بود و دید! لابد این قانون ساده را که «بعضی از دشمنی ها سبب معروفیّت و محبوبیّت طرف مقابل می شود» می دانید حربه ای که در سیاست کاربرد فراوان دارد! شاید ارائه این سیستم عامل سبب مقبولیّت بیش از پیش سیستم عامل ویندوز گردد و یا اینکه مثل خیلی از پروژه های مؤفق شرکت گوگل، gOS ، مایکروسافت را به دردسر بیاندازد!
البته به علّت سری بودن تهیّه و تدراک این سیستم عامل حرف و حدیث فراوانی وجود دارد ظاهراً آنچه هم اکنون در اینترنت در مورد سیستم عامل وجود دارد همان ابونتو ی لینوکس می باشد که ویجت های گوگل (Widget) به آن اضافه شده و تغییرات ظاهری نسبتاً زیادی بر روی آن صورت گرفته است.
امّا راست دروغ این قضیه به عهده شما! من که معتقدم داستان تولید سیستم عامل توسط گوگل حقیقت دارد!

لطفاً جهت اطلاعات بیشتر به این سایت ها هم سری بزنید:
Web2day.ir
1fathi
updateblog
 

russell

مدیر بازنشسته
3 نسخه متفاوت از لينوكس توليد خواهد شد

3 نسخه متفاوت از لينوكس توليد خواهد شد

3 نسخه متفاوت از لينوكس توليد خواهد شد
به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس به نقل از Cnet، محققان بر اين باورند كه تا چهار سال ديگر لينوكس از يك سيستم عامل فني محبوب در ميان برنامه نويسان حرفه اي و علاقمندان به علوم رايانه به سيستم عاملي مبدل مي شود كه عموم مردم به آن علاقه دارند.
اين بررسي حاكيست كه تا آن زمان لينوكس به عنوان يك جايگزين ارزان قيمت براي سيستم عامل ويندوز و حتي سيستم عامل مكينتاش شركت اپل مطرح خواهد شد.
بر همين اساس تا سال 2012 سه مدل از لينوكس در بازارهاي جهاني وجود خواهد داشت. مدل مبتني بر نسخه Ubunto كه با قيمت اندك و حدودا 20 دلار به فروش مي رود و پشتيباني حرفه اي نيز از آن صورت مي گيرد.
مدل دوم نسخه هاي كاملا رايگان را در بر ميگيرد كه امكانات كمتري دارند و پشتيباني از آنها نيز حالت هاي مختلفي دارد و ممكن است برخي از اين نسخه ها فاقد پشتيباني باشند.
در نهايت مدل سوم تركيبي از دو مدل بالاست. اين نسخه ها به دو صورت رايگان و غيررايگان همراه با پشتيباني و امكانات بيشتر قابل نصب خواهند بود و كاربر خود بايد در اين مورد تصميم بگيرد. در حال حاضر برخي نسخه هاي لينوكس مانند gNewSense و Blag Linux به همين صورت عرضه مي شوند. __________________
 

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
نسخه‌ي بتاي ويندوز 7 تا تعطيلات كريسمس عرضه مي‌شود

نسخه‌ي بتاي ويندوز 7 تا تعطيلات كريسمس عرضه مي‌شود

برخلاف ويستا كه تقريبا پنج سال پس از ويندوز اكس پس عرضه شد، نسخه‌ي جديد سيستم عامل ويندوز ممكن است زودتر از آنچه تصورمي‌شد، منتشر شود.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مايكروسافت ويندوز 7 را در كنفرانس طراحان حرفه‌يي و كنفرانس مهندسي سخت‌افزار ويندوز نمايش خواهد داد و عرضه‌ي نسخه‌ي آزمايشي بتاي اين سيستم عامل براي نيمه‌ي ماه دسامبر برنامه‌ريزي شده است.
مايكروسافت به طور عمومي تاريخ عرضه‌ي نسخه‌ي نهايي ويندوز 7 را اوايل سال 2010 اعلام كرده اما تقويم داخلي اين شركت تاريخ انتشار برنامه‌ريزي شده را 3 ماه ژوئن 2009 تعيين كرده است.
تنها امكانات ويندوز 7 براي كاربر نهايي كه تاكنون تبليغ شده رابط كاربري چند لمسي آن است كه از حركات چند انگشت در ويندوز پشتيباني مي‌كند و تعامل كاربر تمامي برنامه‌ها را در صورتي كه بخواهد از آن‌ها استفاده كند، بهبود مي‌بخشد.
به عنوان مثال كاربر مي‌تواند يك پيانوي مجازي را با لمس كليدهاي مجازي برروي صفحه اجرا كند، ‌به سادگي عكس‌ها را برروي صفحه درگ كرده، عكس‌ها را با دو انگشت چرخانده و بر روي آن‌ها زوم كند؛ اين ويژگي‌ها در جريان كنفرانسي در ماه مي توسط مايكروسافت معرفي شدند.

منبع خبر : ایسنا - 24/06/87
 

russell

مدیر بازنشسته
HP هم براي رايانه ها سيستم عامل طراحي مي كند

HP هم براي رايانه ها سيستم عامل طراحي مي كند

HP هم براي رايانه ها سيستم عامل طراحي مي كند

25/06/87
خبرگزاري فارس: منابع خبري از احتمال طراحي سيستم عامل جديدي توسط شركت HP عرضه كننده انواع رايانه هاي شخصي و سرور خبر داده اند.

به گزارش فارس به نقل از بيزينس ويك، منابع خبري از بررسي و امكان سنجي طراحي سيستم عامل براي رايانه ها در شركت HP خبر داده اند. اين شركت اميدوار است سيستم عاملش با استقبال عمومي مواجه شود.
گفته مي شود اين سيستم عامل مبتني بر لينوكس بوده، اما تغييراتي در آن ايجاد خواهد شد تا نيازهاي عموم كاربران با استفاده از آن برطرف شود.
مقامات HP معتقدند با طراحي سيستم عامل مستقل وابستگي اين شركت به مايكروسافت و ويندوز كاهش يافته و رقابت با شركت هايي همچون اپل ساده تر مي شود.
اين شركت سالانه حدود 50 ميليون رايانه شخصي مجهز به سيستم عامل ويندوز در انواع مختلف توليد كرده و روانه بازار مي كند و به همين علت عدم استفاده آن از ويندوز از نظر تجاري ضربه سختي به مايكروسافت وارد خواهد كرد.
 
آخرین ویرایش:

russell

مدیر بازنشسته
انتشار نهایی: OpenGEU 8.04.1

انتشار نهایی: OpenGEU 8.04.1

نسخه جدید توزیع 8.04.1 openGEU موسوم به 'Luna Crescente' یک توزیع مبتنی بر اوبونتو که از میزکار Enlightment استفاده می‌کند،‌منتشر شد.‌در مقایسه با نسخه قبلی،‌این نسخه حاوی تغییرات و بهینه‌سازی‌های قابل توجهی است:‌سیستم جدید مدیریت پوسته‌ها‌(geutheme)‌،‌یک ابزار فوق‌العاده که توانایی تغییر هر قسمتی از میزکار را با کلیک Mouse فراهم می‌کند؛‌دو پوسته جدید و کامل که از موتور Murrine GTK استفاده می‌کند؛‌eTray یک سیستم tray جدید که توسط تیم توسعه ساخته‌شده است؛‌ماژولهای جدید مانند،Extramenu,Trash bin و غیره،‌استفاده از آخرین نسخه میزکار Enlightment....‌اطلاعات بیشتر را در اینجا مشاهده نمایید.

منبع :http://www.technotux.org
 

arghavan.z

عضو جدید
کاربر ممتاز
شایعه: مایکروسافت ویندوز 7 را در سال 2009 منتشر می کند

کمپانی مایکروسافت، بزرگترین توسعه دهنده نرم افزارهای کامیپوتر قصد دارد نسل جدید سیستم عامل های خود موسوم به ویندوز 7 را در اواسط سال 2009 میلادی ارائه نماید. این زمان بسیار کمتر از تاریخی است که که تا قبل از آن برای ویندوز 7 پیش بینی می شد.

با توجه به آخرین مطلبی که در وب سایت InternetNews.com درج شده است، این غول نرم افزاری قصد دارد سیستم عامل Windows 7 را در روز سوم ماه ژوئن سال 2009 توسط بیل گیتس معرفی نماید. این تاریخ 1.5 سال زودتر از تاریخی است که تا پیش از این گفته می شد مایکروسافت جهت انتشار این ویندوز برنامه ریزی کرده است.

سیستم عامل جدید با هدف برطرف کردن تمام اشکالاتی که هم اکنون کاربران در ویندوز ویستا با آن مواجه هستند، آماده می شود. ویندوز ویستا بدلیل برخی اشکالات از طرف کاربران مورد نکوهش قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید، مایکروسافت قصد دارد در همایش سالیانه توسعه دهندگان (Professional Developer's Conference) که در اواخر ماه اکتوبر سال جاری برگزار می شود نگارش آزمایشی ویندوز 7 را به عموم معرفی کند. طبق این برنامه، در 27 اوکتبر یعنی نخستین روز همایش، در حالیکه مهندس "Ray Ozzie" شروع به سخنرانی می نماید ویندوز 7 معرفی می شود.

در حال حاظر برخی از شرکت های سخت افزاری و نرم افزاری همکار با مایکروسافت، نسخه آزمایشی از این سیستم عامل را در اختیار دارند تا نرم افزارها و سخت افزارهای خود را با آن سازگار نمایند.

منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از XBit)
 

russell

مدیر بازنشسته
لينوكس‌‌در‌برابر‌‌ويند? ?ز

لينوكس‌‌در‌برابر‌‌ويند? ?ز

واسطه گرافيكي كاربر در سيستم‌عامل ويندوز و لينوكس‌
لينوكس‌‌در‌برابر‌‌ويندوز



ويندوز و لينوكس قادر هستند به ارائه واسطه گرافيكي كاربر و واسطه خط فرمان بپردازند. واسطه گرافيكي كاربر ويندوز از ويندوز 1/3 به ويندوز 95، ويندوز 2000و ويندوز XPتغيير يافته است و انتظار مي‌رود در نسخه بعدي ويندوز كه جايگزين XP خواهد شد، دوباره تغيير كند.
لينوكس در سايه همكاري و تبادلات علمي هزاران نفر در سرتاسر جهان ايجاد شده و توسعه يافته است. اين همكاري چنان گسترده و زيبا بوده و هست، كه به سيستم‌عامل گنو/لينوكس لقب «يكي از زيباترين دستاوردهاي همكاري جمعي بشر» داده شده است. فرهنگ حاكم در جامعه گنو/لينوكس و بازمتن، فرهنگ كمك، اشتراك اطلاعات و تلاش براي بهبود هرچه بيشتر محصولات و «انجام هركاري كه از دستت برمي آيد» است.

هركس كه مي خواهد با اين سيستم‌عامل كار كند، بايد همه ديدگاه‌ها و عقايد قبلي خود را درباره نرم‌افزارها و سيستم‌عامل كنار گذاشته و با يك ديدگاه جديد و طرز فكر متحول شده وارد دنياي گنو/لينوكس شود، زيرا با فرهنگ حاكم متفاوتي روبه‌رو خواهد بود. گنو/لينوكس نويد دهنده آزادي است. لينوكس به طور نمونه به ارائه دو واسطه گرافيكي كاربر،KDE وGnone مي‌پردازد.

در توزيع‌هاي عمده لينوكس، ليندوز موجب شده واسطه كاربر شباهت بيشتري به ويندوز داشته باشد. همچنينXPde for Linux نيز در شباهت لينوكس به ويندوز نقش موثري دارد. واسطه گرافيكي كاربر در سيستم‌هاي لينوكس اختياري است و حال آن كه اين واسطه جزء جدايي ناپذيرOS در ويندور است. سرعت، كارايي و اطمينان در اجراي يك سرور به جاي لينوكس كه فاقد واسطه گرافيكي كاربر است، افزايش يافته است و اين در حالي است كه ديگر نسخه‌هاي سرور ويندوز قادر به انجام چنين عملي نيستند. در واقع واسطه گرافيكي كاربر در لينوكس، اجرا و كنترل از راه دور را براي يك رايانه لينوكس آسانتر و طبيعي تر از رايانه ويندوز جلوه مي‌دهد.

واسطه نماي متني
اين واسطه به عنوان يك مفسر دستوري نيز شناخته شده است. كاربران وينداز برخي اوقات از آن به عنوان يك اعلان از سوي DOS نيز ياد مي‌كنند. كاربران لينوكس آن را به عنوان يك برنامه واسطه معرفي مي‌كنند. هر نوع از ويندوز به يك مفسر دستوري مجهز است، اما انواع مختلف ويندوز از مفسرهاي مختلفي نيز برخوردارند.

به طور كلي، مفسرهاي دستوري ويندوز سريx 9شباهت زيادي به يكديگر دارند و نسخه‌هاي كلاس NT نيز مفسرهاي دستوري مشاهبي را در خود جاي داده‌اند. اما تفاوت‌هايي در بين اين دو دسته از ويندوز وجود دارد.
لينوكس مانند ديگر نسخه‌هاي يونيكس، از مفسرهاي دستوري چندگانه پشتيباني مي‌كند، اما معمولاً از يك نوع كه به عنوانBASH شناخته مي شود، استفاده مي‌كند. از ديگر مفسرها مي توان از Korn shell، Bourne shell، ash و C shell ياد كرد.

هزينه‌ها
براي يكdesktop و يا كاربرد خانگي، مي‌توان گفت لينوكس خيلي ارزان و يا رايگان است در حالي است كه ويندوز گران است. در كاربرد سرور نيز لينوكس در مقايسه با ويندوز بسيار ارزان است. مايكروسافت اجازه مي دهد، يك كپي از ويندوز تنها براي يك رايانه استفاده شود. براي اولين بار در ويندوز XP، آنها با استفاده از نرم‌افزاري به اعمال اين قانون (در ابتدا فعال‌سازي توليد ويندوز و سپس ويندوزGenuine ( مي‌پردازند.

در مقايسه، تنها با يك بار خريد لينوكس، شما مي‌توانيد در هر چند رايانه با هيچ گونه هزينه اضافي از آن استفاده كنيد. مي توان كتاب لينوكس و سيستم‌عامل كه شامل كتاب است را به رايگان تهيه كرد. همچنين مي‌توان لينوكس را به صورت رايگان از فروشندگان آن مشروط بر اين كه به يك ارتباط اينترنتي پر‌سرعت و يك CD burner مجهز باشيد، و يا از سايت
www.ashiyane.org/forums دانلود كرد.
دستيابي به سيستم‌عامل
براي دستيابي به لينوكس بايد رايانه اي جديد را كه لينوكس از پيش بر روي آن نصب شده خريداري كرد. ليندوز كه در حال حاضر لينسپاير ناميده مي‌شود، ليست تمامي فروشندگاني كه رايانه‌هايي مجهز به ليندوز را به فروش مي‌رسانند، ارائه مي‌دهد. اگر شما خواستار نصب لينوكس هستيد، مي‌توانيد به خريد رايانه‌اي بدون سيستم‌عامل از Dell و يا Wal-Mart كه براي نصب انواع لينوكس كامل است، اقدام كنيد.

نصب ويندوز هميشه يكسان است و اين در حالي است كه توزيع‌هاي مختلف لينوكس برنامه‌هاي نصب خود را دارند كه حتي اين امر مي‌تواند در نسخه‌هاي مختلف توزيع يكسان، تغيير يابد.

اجراي برنامه از طريق سي دي لوح فشرده
يكي از كارهايي كه لينوكس مي‌تواند انجام دهد و ويندوز نمي‌تواند، اجرا شدن از روي سي دي است. براي اجرا، ويندوز بايد ابتدا روي ديسك سخت نصب شود. اگر نصب ويندوز در مقطعي قطع شود، نمي‌توان رايانه را راه‌اندازي كرد. برنامه‌اي رايگان با نام BartPE وجود دارد كه مي‌تواند برخي از برنامه‌هاي ويندوز را از طريق سي‌دي bootable اجرا كرد.

به طور عادي، لينوكس نيز از طريق يك ديسك سخت اجرا مي‌شود، اما تعداد خيلي كمي از نسخه‌هاي لينوكس هستند كه بدون نصب شدن بر روي ديسك سخت، كاملاً از طريق سي دي اجرا مي‌شوند.

در نسخه‌هاي لينوكس مبني بر سي‌دي، كاربرد از ديسك سخت متفاوت است. برخي از آنها مانند ليندوز، هيچ چيزي را بر روي ديسك سخت چك نمي‌كنند و تجربه لينوكس را به راحت‌ترين و امن‌ترين نحو امكان مي‌سازند.

نرم‌افزار كاربردي
در مقايسه لينوكس و ويندوز مي‌توان گفت، نرم‌افزارهاي كاربردي بيشتري براي ويندوز موجود است.
كسب نرم‌افزار كاربردي:اگر به خريد يك كپي از ويندوز بر روي CD-ROM اقدام كنيد، نمي‌توانيد به نرم‌افزارهاي كاربردي آن دسترسي پيدا كنيد. اما اگر به خريد يك يا چند كپي از لينوكس بپردازيد، مي‌توانيد نرم‌افزارهاي كاربردي آن را به صورت رايگان دريافت كنيد. رايانه اي جديد به همراه ويندوزي كه از پيش بر روي آن نصب شده نيازمند به نرم‌افزارهاي كاربردي دارد. هر توزيع لينوكس با انواع متعددي ارائه مي شود. هر چه نسخه گرانتر باشد، نرم‌افزارهاي بيشتري نيز خواهد داشت.

نصب نرم‌افزارهاي كاربردي
نصب كاربردها تحت ويندوز در حالي كه استاندارد نشده‌اند، معمولا همسان است. نصب نرم‌افزار تحت لينوكس در هر توزيع متغاير است و به راحتي، سادگي و آشكاري ويندوز نمي‌باشد. ليندوز به كاربران اجازه مي‌دهد به نصب نرم‌افزارها در شرايطي شبيه به بهنگام كردن ويندوز بپردازند. در لينوكس كاربردها پس از دانلود شدن، به طور خودكار نصب مي‌شوند كه اين سرويس‌دهي به صورت رايگان صورت نمي‌پذيرد.
ويروس‌ها و جاسوس‌ها
انواع مختلفي از برنامه‌هاي نرم‌افزاري بدانديش وجود دارد كه معمول‌ترين آنها به عنوان ويروس و جاسوس ناميده مي‌شوند. جاسوس در ويندوز به مشكلي بزرگ تبديل شد درحالي كه مايكروسافت به خريد يك شركت نرم‌افزاري ضد جاسوس اقدام كرد و توليدات خود را با عنوان برنامه ضد جاسوس مايكروسافت در سال‌ 2005روانه بازار كرد. بخش عظيمي از اين نرم‌افزارهاي مخرب در ويندوز عمل مي‌كنند.
كاربران و اسم رمز
لينوكس و ويندوز0002/XP هر دو نيازمند نام كاربر و اسم رمز و زمان ره اندازي هستند. ويندوزهايXP و 2000 و لينوكس از نمونه‌هاي متعدد و يا طبقه‌هاي مختلفي از كاربران حمايت مي‌كنند. لينوكس و ويندوز مي‌توانند كاربران را به گروه‌هاي مختلف دسته بندي كنند و مزايا را براي يك گروه نسبت به يك كاربر ارائه مي‌دهند. اما فايل‌ها در لينوكس تنها متعلق به يك كاربر يا گروه، معين شده است.
خطاهاي برنامه‌اي
تمامي نرم‌افزارها خطاهاي برنامه‌‌نويسي دارند و خواهند داشت. لينوكس در داشتن خطاهاي نرم‌افزاري كمتر در مقايسه با ويندوز شهرت دارد. ويندوز از سوي برنامه نويساني طراحي مي‌شود كه اشتباهات آنها به دليل اين كه مايكروسافت به انتشار كدهاي اصلي خود براي ويندوز نمي‌پردازد، مخفي مي‌ماند.

در مقايسه لينوكس از سوي هزاران برنامه نويس در سراسر جهان طراحي مي‌شود. آنها به انتشار كد منبع براي سيستم‌عامل مي‌پردازند و هر برنامه‌نويس علاقه‌مند مي‌تواند به بررسي آنها اقدام كند.

منبع : ضمیمه کلیک جام جم
يكشنبه 24 شهريور 1387
 

Empire Neama

عضو جدید


يك موسسه معتبر تحقيقاتي اعلام كرد ويندوز ويستا يكي از بداقبال ترين نسخه هاي سيستم عامل ويندوز است و كاربران به خصوص در بخش هاي تجاري و خصوصي به سردي از آن استقبال نموده اند.


به نوشته Computer Weekly، بررسي هاي فارستر نشان مي دهد كه از هر 11 رايانه مورد استفاده در شركت هاي كوچك و متوسط تجاري كمتر از يك رايانه مجهز به ويندوز ويستا مي باشد.
تحقيقات اين موسسه حاكيست كه 87.1 درصد شركت هاي تجاري بزرگ و متوسط جهان كماكان از ويندوز XP استفاده مي كنند. اين رقم در مورد ويندوز ويستا تنها به 8.8 درصد مي رسد.
كارشناسان معتقدند بخش اعظم رايانه هايي كه به استفاده از ويندوز ويستا روي آورده اند تا پيش از اين مجهز به ويندوزهاي 98 و 2000 بوده اند و عدم پشتيباني مايكروسافت از اين دو ويندوز كاربران اين رايانه ها را مجبور به تغيير سيستم عامل دستگاه نموده است.
بر اساس همين تحقيقات سهم رايانه هاي مكينتاش شركت اپل در محيط هاي تجاري نيز در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل از آن 4.5 درصد رشد داشته است. البته 80 درصد اين رايانه ها مجهز به تراشه هاي ساخت اينتل بوده اند.

منم مخالفم. اونجا کپی رایت دارن یعنی واسه عوض کردن ویندوز(مهاجرت به سیستم عامل جدید!)باید هزبنه بدن.اگه مثل اینجا مجانی بود.........
 

russell

مدیر بازنشسته
کشف یک باگ امنیتی در Sun Solaris و OpenSolaris

کشف یک باگ امنیتی در Sun Solaris و OpenSolaris

کشف یک باگ امنیتی در Sun Solaris و OpenSolaris


هرچند ادعاي بي خطر بودن نرم افزارهاي متن باز، از سال ها پيش در فضاي اينترنت مطرح بوده است، ولي به نظر مي رسد کشف پي در پي باگ هاي امنيتي در اين نرم افزارها، به چالشي براي طرفداران اين نظريه تبديل شده است.
يک باگ «کم خطر» در سيستم عامل Sun Solaris و OpenSolaris شناسايي شده است که بدانديشان با استفاده از آن مي توانند باعث بروز denial of service گردند.
به گزارش FrSIRT از اين باگ «کم خطر» نمي توان به صورت remote بهره برداري کرد و استفاده از آن منحصراً محلي است.
اين مشکل از آنجا ناشي مي شود که بروز خطا به هنگام اجراي Access Control List (ACL) در فايل هاي سيستمي USF، ممکن است وضعيت را به گونه اي تغيير دهد که يک کاربر محلي غيرمجاز (با دسترسي محدود) سيستم هايي را که داراي UFS filesystem هستند، دچار اختلال نموده و يک denial of service خلق کند.
گفتني است اين باگ، در محصولات ذيل گزارش شده است:​

Sun Solaris 8
Sun Solaris 9
Sun Solaris 10
Sun OpenSolaris​
به گزارش FrSIRT راه حل اين مشکل به زودي ارائه خواهد شد.
Sun Solaris که به اختصار Solaris خوانده مي شود، سيستم عاملي بر مبناي يونيکس است که در سال 1992 توسط شرکت سان ميکروسيستمز ارائه شد.
OpenSolaris هم عبارت است از يک پروژه متن باز (open source) که شرکت سان ميکروسيستمز به منظور توسعه گروه هاي مرتبط با فناوري سيستم عامل سولاريس، طراحي نموده است. در واقع توسعه دهندگان، مديران و کاربراني که درصدد توسعه و بهبود عملکرد سيستم عامل ها هستند، مخاطبان اين پروژه به شمار مي روند. به گزارش ويکي پديا تا ژوئن 2007 بيش از 60 هزار کاربر از گروه هاي مختلف، در OpenSolaris.org نام نويسي کرده اند.

منبع: http://www.frsirt.com
 

russell

مدیر بازنشسته
سيستم‌عامل لينوکس

سيستم‌عامل لينوکس

نسخه جديد سيستم‌عامل لينوکس براي تلفن‌هاي همراه




شرکت NeoPwn که از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهاي متن‌باز محسوب مي‌شود، موفق به توليد برنامه جديدي شده که گفته مي‌شود نخستين سيستم‌عامل براي تلفن‌هاي همراه است که قابليت بررسي نفوذ از طريق فناوري Wi-Fi به گوشي را دارد.

اجراي نسخه اصلاح شده برنامه مرکزي Linux 2.6.24 روي سيستم‌عامل Debian Linux و گوشي هوشمند Openmoko Neo Freerunner نشان داد که اين نرم‌افزار مي‌تواند حجم زيادي از حمله‌ها و نفوذ‌هاي بي‌سيم را به گوشي‌ها شناسايي کند که از جمله اين آن‌ها مي‌توان به KARMetasploit، WPA و Caffe Latte WEP اشاره کرد. به گفته شرکت NeoPwn، تعداد برنامه‌هايي که از طريق اين نرم‌افزار شناسايي مي‌شود به 70 عدد مي‌رسد.

اين طور که گفته مي‌شود، ميانگين زمان لازم براي نفوذ به يک شبکه مخابراتي WEP در حالت کلاينت(مشتري) حدود 5 دقيقه و براي نفوذ به شبکه‌اي که در حالت کلاينت قرار نگرفته، 14 دقيقه است.

روش جديدي که هم‌اکنون توسط شرکت NeoPwn ارايه شده است، روي شبکه مخابراتي GSM کار مي‌کند و هنوز براي آزمايش‌هاي نگارشي(Pen-testing) مورد استفاده قرار نگرفته است.

ابزارهاي مربوط به آزمايش‌هاي نگارشي هم‌اکنون روي لپ‌تاپي که به سيستم‌عامل لينوکس مجهز شده است اجرا مي‌شوند، اما شرکت NeoPwn اين قابليت را روي يک گوشي توانمند اجرا کرده است. طول، عرض و ضخامت اين گوشي که 133 گرم وزن دارد به‌ترتيب 121، 62 و 5/18 ميليمتر است. گوشي Neo Freerunner به يک نمايشگر 8/2 اينچي لمسي مجهز شده است که تصاوير در آن با کيفيت VGA پخش مي‌شود. اين گوشي پردازنده 400 مگاهرتزي ARM9 دارد و از شبکه مخابراتي سه‌ بانده GSM، فناوري 802.11b/g Wi-Fi، بلوتوث و GPRS پشتيباني مي‌کند. سيستم‌عامل Debian از طريق کارت حافظه microSD روي اين گوشي اجرا مي‌شود.
1387/07/02

http://www.systemgroup.net :منبع
 

secret_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک سایت اینترنتی 115 عکس از ویندوز 7 را منتشر کرد

سایت اینترنتی WinFuture.de که به زبان آلمانی می باشد اخیراً تعداد 115 عکس از محیط ظاهری و امکانات موجود در ویندوز 7 که به عنوان نسل آینده سیستم عامل های مایکروسافت مطرح می باشد را منتشر ساخته است.

تصاویر مذکور مربوط به نگارش Windows 7 Meilenstein 3 Build 6.1.6780 از این ویندوز می باشد که با توجه به آنکه در مرحله شبه آزمایشی است، شباهت بسیاری به ویندوز ویستا دارد.

جهت مشاهده این تصاویر بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تصاوير: کلیک کنید
 

secret_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
شرکت مايکروسافت طي هفته گذشته سه برنامه جديد را به صورت رايگان براي سيستم‌عامل Windows Vista Ultimate روي اينترنت عرضه کرد. اين نخستين اقدام مايکروسافت براي به‌روز کردن برنامه Ultimate Extras در پنج ماه گذشته محسوب مي‌شود.

اين برنامه‌ها شامل يک بازي فکري با نام Tinkers، سيستم صوتي جديد مبتني بر ويندوز براي بازي و اسکرين‌سيور(Screensaver) جديد با نام Dreamscape مي‌شود.

اين طور که اخبار منتشر شده نشان مي‌دهد، کاربران در مقابل اين اقدام مايکروسافت عکس‌العمل منفي نشان داده‌اند. يکي از کاربران که خود را با نام BChat معرفي کرده بود، به طور صريح در اين باره اعلام کرد: «من اين برنامه‌ها را بارگذاري کردم، نصب کردم، مشاهده کردم و در نهايت آن‌ها را از روي کامپيوتر خود پاک کردم». "جان بارنت"( John Barnett) يکي ديگر از کاربران نيز گفت: «بله؛ اين اقدام مايکروسافت بسيار مايوس کننده و نااميد کننده است».

شرکت مايکروسافت براي نسخه Ultimate Extras سيستم‌عامل ويستا طي يک سال گذشته با مشکلات فراواني مواجه بوده است. براي مثال، در ژوئن 2007 وبلاگ‌نويسان سرشناسي نظير "لانگ زنگ"( Long Zheng) صاحب وبلاگ iStartedSomething، و "جاش فيليپس"(Josh Phillips) نويسنده وبلاگ WindowsConnected از اقدام مايکروسافت براي عرضه برنامه‌هاي جديد براي سيستم‌عامل ويستا که در ماه ژانويه وارد بازار شده بود، انتقاد شديد کردند. در سپتامبر گذشته، يعني زماني که مايکروسافت نرم‌افزار ديگري را در اين حوزه عرضه کرد، شکايت‌ها افزايش يافت.

زماني که مايکروسافت سيستم‌عامل ويندوز ويستا را وارد بازار کرد، از Extras به عنوان يک بخش محبوب و مردمي ياد کرد. در آن زمان، نسخه Home Premium سيستم‌عامل ويندوز ويستا 239 دلار قيمت داشت و اگر کاربران قصد خريد اين برنامه را به همراه Extras داشتند، بايد 399 دلار پرداخت مي‌کردند. از آن زمان تاکنون، مايکروسافت قيمت ويستا را به ميزان زيادي کاهش داده است و براي مثال، هم‌اکنون نسخه کامل Ultimate اين سيستم‌عامل به قيمت 319 دلار فروخته مي‌شود.

به دنبال انتشار اين برنامه‌ها براي سيستم‌عامل ويستا، برخي از کاربران همچنان به شکايت‌هاي خود در زمينه کميت و کيفيت برنامه‌هاي منتشر شده براي Ultimate Extras اعتراض دارند.​
 

nasim khanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
امکانات جدید ارائه شده برای ویندوز ویستا

امکانات جدید ارائه شده برای ویندوز ویستا



شرکت مايکروسافت طي هفته گذشته سه برنامه جديد را به صورت رايگان براي سيستم‌عامل Windows Vista Ultimate روي اينترنت عرضه کرد. اين نخستين اقدام مايکروسافت براي به‌روز کردن برنامه Ultimate Extras در پنج ماه گذشته محسوب مي‌شود.
اين برنامه‌ها شامل يک بازي فکري با نام Tinkers، سيستم صوتي جديد مبتني بر ويندوز براي بازي و اسکرين‌سيور(Screensaver) جديد با نام Dreamscape مي‌شود.
اين طور که اخبار منتشر شده نشان مي‌دهد، کاربران در مقابل اين اقدام مايکروسافت عکس‌العمل منفي نشان داده‌اند. يکي از کاربران که خود را با نام BChat معرفي کرده بود، به طور صريح در اين باره اعلام کرد: «من اين برنامه‌ها را بارگذاري کردم، نصب کردم، مشاهده کردم و در نهايت آن‌ها را از روي کامپيوتر خود پاک کردم». "جان بارنت"( John Barnett) يکي ديگر از کاربران نيز گفت: «بله؛ اين اقدام مايکروسافت بسيار مايوس کننده و نااميد کننده است».
شرکت مايکروسافت براي نسخه Ultimate Extras سيستم‌عامل ويستا طي يک سال گذشته با مشکلات فراواني مواجه بوده است. براي مثال، در ژوئن 2007 وبلاگ‌نويسان سرشناسي نظير "لانگ زنگ"( Long Zheng) صاحب وبلاگ iStartedSomething، و "جاش فيليپس"(Josh Phillips) نويسنده وبلاگ WindowsConnected از اقدام مايکروسافت براي عرضه برنامه‌هاي جديد براي سيستم‌عامل ويستا که در ماه ژانويه وارد بازار شده بود، انتقاد شديد کردند. در سپتامبر گذشته، يعني زماني که مايکروسافت نرم‌افزار ديگري را در اين حوزه عرضه کرد، شکايت‌ها افزايش يافت.
زماني که مايکروسافت سيستم‌عامل ويندوز ويستا را وارد بازار کرد، از Extras به عنوان يک بخش محبوب و مردمي ياد کرد. در آن زمان، نسخه Home Premium سيستم‌عامل ويندوز ويستا 239 دلار قيمت داشت و اگر کاربران قصد خريد اين برنامه را به همراه Extras داشتند، بايد 399 دلار پرداخت مي‌کردند. از آن زمان تاکنون، مايکروسافت قيمت ويستا را به ميزان زيادي کاهش داده است و براي مثال، هم‌اکنون نسخه کامل Ultimate اين سيستم‌عامل به قيمت 319 دلار فروخته مي‌شود.
به دنبال انتشار اين برنامه‌ها براي سيستم‌عامل ويستا، برخي از کاربران همچنان به شکايت‌هاي خود در زمينه کميت و کيفيت برنامه‌هاي منتشر شده براي Ultimate Extras اعتراض دارند.
 

nasim khanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
نخستين سيستم‌عامل اسلامي طراحي شد !

نخستين سيستم‌عامل اسلامي طراحي شد !



به همت مركز جهاني اطلاع رساني آل‌البيت(ع) در اصفهان اولين لوح فشرده سيستم‌عامل ويندوز ايكس‌پي اسلامي با قابليت‌هاي متنوع توليد و به بازار عرضه شد.


به گزارش ايتنا به نقل از نشريه «نامه ارتباطات و دين» متعلق به دانشگاه امام صادق(ع) احسان حلمي، مدير مركز جهاني آل‌البيت(ع) اصفهان ضمن بيان اين مطلب از توليد نخستين ويندوز اسلامي از سوي مركز مذكور خبر داد و گفت: ويندوز ايكس‌پي اسلامي با ظاهر، و سبك‌وسياق اسلامي به عنوان اولين سيستم‌عامل اسلامي عرضه شده است كه در نسخه‌هاي بعدي ويژگي‌ها و قابليت‌هاي آن را ارتقا خواهيم داد.

حلمي در ادامه به تشريح ويژگي‌هاي اين ويندوز پرداخت، و بيان داشت: نسخه اول اين ويندوز در قالب دو لوح عرضه شده است كه لوح اول اين مجموعه شامل يك نسخه اصلي از ويندوز مي‌باشد و در لوح دوم اين مجموعه، قابليت‌هاي اسلامي اين سيستم با قابليت نصب خودكار به كاربران عرضه شده است.

وي در خصوص قابليت‌هاي اختصاصي مراحل نصب اين ويندوز اعلام كرد: مراحل نصب اين ويندوز به گونه‌اي طراحي شده كه در تمامي مراحل نصب، كاربران با تصاوير اسلامي روبه‌رو مي‌شوند و در هر مرحله از نصب برخي از حكمت‌هاي حضرت‌ علي(ع) براي كاربران به نمايش در مي‌آيد.

حلمي در پايان به ارائه متن و صوت كامل قرآن كريم در اين ويندوز اشاره كرد و گفت: پس از نصب لوح دوم مجموعه‌اي از قابليت‌هاي اسلامي به سيستم اضافه مي‌شود كه از آن جمله مي‌توان به دسته‌بندي بيش از 200 سايت اسلامي به صورت موضوعي در بخش علاقه‌مندي‌ها (favorites) ارائه مجموعه‌اي از ادعيه و زيارات مشهور و تصاوير اسلامي جهت استفاده از در ويندوز اشاره كرد.
 

mehrzadmo

عضو جدید
به گزارش ايتنا به نقل از نشريه «نامه ارتباطات و دين» متعلق به دانشگاه امام صادق(ع) احسان حلمي، مدير مركز جهاني آل‌البيت(ع) اصفهان ضمن بيان اين مطلب از توليد نخستين ويندوز اسلامي از سوي مركز مذكور خبر داد و گفت: ويندوز ايكس‌پي اسلامي با ظاهر، و سبك‌وسياق اسلامي به عنوان اولين سيستم‌عامل اسلامي عرضه شده است كه در نسخه‌هاي بعدي ويژگي‌ها و قابليت‌هاي آن را ارتقا خواهيم داد.
كاشكي اينها لطف كنند اسمشونو بنويسن زيرش . مردم يه وقت فكر مي كنن بيل گيتس مسلمون شده .
بعد از هجوم پروژه هاي ملي گويا نوبت پروژ هاي اسلامي سازي رسيده . خدا كنه نخوان صادرش كنند ....
آخه تو رو خدا كي تا حالا دو تابرنامه اضافه كردن به سيستم عامل مردم شده ساخت سيستم عامل اسلامي .....
آدم چه چيزها كه نمي شنوه...
 

Zargham

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهرزاد جون منم با شما موافقم
به نظر من اسم این سیستم عامل میشه سیتم عامل اسلامی-امریکایی:redface::que:
 

russell

مدیر بازنشسته
مایکروسافت یا Red Hat؛ مسئله این است!



شرکت Red Hat سري جديد نرم‌افزارهاي خود را براي سيستم‌عامل لينوکس(Linux) وارد بازار کرد و ادعا مي‌کند که اين محصولات با قيمت کمتري نسبت به نرم‌افزارهاي مشابه مايکروسافت فروخته مي‌شود.


اين شرکت که از بزرگترين توليدکنندگان نرم‌افزارهاي متن‌باز در دنيا محسوب مي‌شود، به‌ازاي هر سرور در يک سال 249 دلار(140 پوند) دريافت مي‌کند و در مقابل، مجوز استفاده از نرم‌افزار Red Hat HPC Solution را در اختيار کاربران مي‌گذارد. اين نرم‌افزار شامل برنامه‌هاي Red Hat Enterprise Linux و Platform Open Cluster Stack 5 مي‌شود.


نرم‌افزار Red Hat HPC Solution علاوه بر موارد ياد شده، درايورهاي مخصوص انواع سخت‌افزارها را به همراه فناوري نصب خوشه‌اي نرم‌افزارها، ابزارهاي مديريتي خوشه‌اي، ابزارهاي لازم براي مشاهده کردن کامپيوترهاي متصل به شبکه، سيستم پشتيباني شبکه‌اي و سيستم معرفي برنامه‌ريزي‌هاي مشاغل را در خود جا داده است.


به گفته "گري ريوروس"(Gerry Riveros) با هزينه‌اي که کاربران براي استفاده از اين نرم‌افزار بايد به صورت سالانه پرداخت مي‌کنند، مي‌توانند از کليه پشتيباني‌هاي شرکت Red Hat، وصله‌هاي امنيتي براي برطرف کردن حفره‌ها و کليه‌ نرم‌افزارهاي به‌روزرساني که در آينده عرضه مي‌شوند، بهره‌مند شوند.


در مقايسه با اين بسته نرم‌افزاري، شرکت مايکروسافت Windows HPC Server 2008 را به بازار عرضه کرده است که شامل سيستم‌عامل ويندوز و کليه نرم‌افزارها و ابزارهاي خوشه‌اي براي مديريت فضاي HPC مي‌شود. کاربران با پرداخت 475 دلار مي‌تواند به صورت مادام، اين نرم‌افزار را براي خود خريداري کنند و بر اين اساس، کارشناسان معتقدند که نرم‌افزار مايکروسافت ارزان‌تر از نرم‌افزار Red Hat خواهد بود.


براي پشتيباني و نگهداري از نرم‌افزار مايکروسافت و همچنين استفاده از برنامه‌هاي به‌روزرسان آن، صاحبان سرورها موظفند قرارداد سه ساله براي استفاده از برنامه Enterprise Assurance(EA) را امضا کرده و هزينه آن را پرداخت کند.


مايکروسافت هنوز به صورت عمومي بهاي اين قرارداد سه‌ ساله را اعلام نکرده است، اما کارشناسان نزديک به اين شرکت اعلام کرده‌اند که هزينه تعيين شده براي اين قرداد بين 25 تا 29 درصد هزينه اوليه نرم‌افزار خواهد بود.


منبع: www.systemgroup.net
1387/07/13
 

Farasystem

عضو جدید
کاربر ممتاز
Answare

Answare

خیلی نمی خواد عجله کنین. ویندوز ویستا هم بالاخره جا میفته. ولی توی ایران فکر نمی کنم حالا حالا ها جا بیفته، با این سیستم هایی که در حال حاضر داره استفاده می شه.
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
مایکروسافت اعلام کرد از آنجا که نسخه جدید ویندور هفدمین ویندوز منتشر شده است نام آن را ویندوز 7 نامیده است که در اواخر 2009 یا اوایل 2010 با بازار عرضه می شود. در گذشته نامگذاری های مختلفی برای ویندوزها انتخاب شده بود که به گفته general manager مایکروسافت هیچکدام مفهوم خاصی نداشتند. مثلا چون ما هر سال ویندوز ارائه نمی کنیم پس نامگذاری با تاریخ مثل win98 معنای خاصی ندارد. اینبار مایکروسافت سادگی را برگزیده است.
 

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
ويندوزي كه نامش تغيير نمي‌كند...

ويندوزي كه نامش تغيير نمي‌كند...

شرکت مايکروسافت تصميم گرفت که براي نخستين بار، نام ويژه‌اي را براي آخرين نسخه از سيستم‌عامل Windows انتخاب کند.


"مايک ناش"(Mike Nash) يکي از مديران مايکروسافت با انتشار مطلبي در وبلاگ رسمي اين شرکت اظهار داشت، آخرين نسخه از سيستم‌عامل Windows که هم‌اکنون Windows 7 شهرت يافته، با همين نام وارد بازار خواهد شد. به گفته وي، اين سيستم‌عامل در اواخر سال 2009 يا اوايل سال 2010 ميلادي وارد بازار خواهد شد.


او در اين مطلب وبلاگي نوشت: «اين هفتمين نسخه از سيستم‌عامل Windows محسوب مي‌شود و بر اين اساس، ما آن را Windows 7 مي‌خوانيم».


شرکت مايکروسافت قصد دارد با برگزاري همايش Professional Developer در اواخر ماه جاري، نسخه پيش-بتاي اين نرم‌افزار را در اختيار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاري بگذارد.


"مايک ناش" در ادامه نوشت: «براي من،‌ يکي از جذاب‌ترين کارها در جريان نسخه جديد سيستم‌Windows زماني است که اين محصول براي نخستين بار در اختيار مردم قرار مي‌گيرد. ما قصد داريم طي چند هفته آتي، در همايش Professional Developer و گردهمايي WinHEC در مورد جزئيات اين سيستم‌عامل صحبت کنيم. ما همچنين قصد داريم که يک نسخه پيش-بتا از اين سيستم‌عامل را در اختيار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بگذاريم تا بتوانند نظرات خود را در مورد اين محصول ارايه دهند».


به گفته ناش، علت اصلي در انتخاب نام Windows 7 براي اين سيستم‌عامل، سادگي در خواندن آن است.


مايکروسافت طي سال‌هاي گذشته فرآيندهاي مختلفي را براي نام‌گذاري سيستم‌عامل ويندوز دنبال کرد و سرانجام در سيستم‌عامل Windows 3.11 از شماره، در سيستم‌عامل Windows 98 از تاريخ و در برخي نسخه‌ها نظير Windows XP يا Windows Vista از حروف و کلمات استفاده کرد.


با توجه به اينکه مايکروسافت در هر سال يک نسخه از سيستم‌عامل Windows را به بازار عرضه نمي‌کند، استفاده از تاريخ براي نام‌گذاري آن‌ روش مناسبي نيست. همچنين، استفاده از يک اسم براي ويندوز نيز به درستي نشان نمي‌دهد که کارشناسان مايکروسافت از ساخت اين محصول چه هدفي را دنبال مي‌کردند و در حال انجام چه اقداماتي بوده‌اند که همين اصل نيز باعث شد است تا نام Windows Vista موفقيت چنداني نداشته باشد.
 
آخرین ویرایش:

Next

عضو جدید
SLAX
سیسم عاملی که بر روی فلش نصب میشه و همه چیز با حجم کمش داره ..
 

Similar threads

بالا