مصرف عصاره گیاهان دریایی

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]مصرف عصاره گیاهان دریایی در درمان سرطان لنفوم موثر است[/h]جامعه > سلامت - برخی از انواع سرطان لنفوم نسبت به روش‌های درمانی استاندارد مقاوم هستند و بنابراین کشف روش‌های درمانی جدید که موثرتر باشند، مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، محققان روی یک راه‌کار درمانی جدید با استفاده از ترکیبات فعال جدید گرفته شده از یک منبع طبیعی شامل گیاهان و جلبک‌های دریایی بررسی و آزمایش کرده‌اند.
دکتر محمد ایرهیمه استادیار هماتواونکولوژی و سلول‌های بنیادی در دانشگاه هاشمیت در اردن خاطرنشان کرد: گیاهان دریایی حاوی ماده‌ای به نام فوکویدان هستند که این ماده پلی‌ساکارید سولفاتی شبیه به هپارین در ساختار شیمیایی است و فعالیت ضد سرطانی آن در موش‌های آزمایشگاهی و برخی دیگر از بافت‌های سلولی تایید شده است.
در این تحقیق دکتر ایرهیمه و دستیاران وی در دانشگاه کالیفرنیا و بیمارستان سلطنتی هوبارت در استرالیا بافت‌های سلولی سرطان لنفوم را با عصاره گیاهان دریایی موجود در بازار درمان کردند.
این محققان دریافتند که عصاره این گیاهان تاثیر بازدارنده روی رشد بافت‌های سلولی لنفوم دارد و درعین حال هیچ تاثیری روی بافت‌های سالم برجای نمی‌گذارد.
به گزارش ایسنا، سیستم لنفاوی یک شبکه بهم پیوسته از عروق، غدد و اندام‌های اختصاصی است که نقش‌های متعددی از جمله عملکرد دفاعی دارد و لنفوم نوعی بیماری بدخیم در این سیستم است.
در این بیماری، سلول‌های سیستم لنفاوی دچار اختلال در رشد شده، به سرعت و خارج از کنترل و نظم طبیعی سلولهای بدن تکثیر می‌شوند. به همین دلیل، مکانهای تجمع این سلولها دچار رشد بی رویه می‌شود. به دلیل این که سلولهای سیستم لنفاوی در تمام نقاط بدن پراکنده هستند، این بدخیمی ممکن است کبد، طحال، مغز استخوان یا هر جای دیگر در بدن را مبتلا کند. اگرچه لنفوم یک بیماری بدخیم انسانی است، در صورت تشخیص به موقع و درمان صحیح، قابل کنترل است.
لنفوم یک بیماری واحد نیست و شامل چندین بیماری متفاوت است. هوشیاری افراد در تشخیص غدد لنفاوی بزرگ شده که در حال رشد یا دارای علائم هشداردهنده هستند و همچنین تشخیص به موقع و صحیح متخصصان در درمان و برخورداری بیمار از طول عمر کافی نقش مهمی خواهد داشت.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
گياهان دريايي، داروي قلب هستند
گياهان دريايي، داروي قلب هستند

متخصصان تغذيه مي‌گويند گياهان دريايي يكي از عناصر اصلي آشپزي در چين و ژاپن به شمار مي‌آيند غني از ريزمغذي‌هايي هستند كه براي سلامت قلب بسيار مفيد و موثرند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين گياهان مقوي و سودمند به زودي رقيب فرآورده‌هاي شير بعنوان منبع پپتيدهاي زيست فعال مي‌شوند.

به گفته پزشكان، پپتيدهاي زيست فعال كه اساسا از فرآورده‌هاي شير گرفته مي‌شوند نه تنها ريزمغذي‌هاي ضروري را تامين مي‌كنند بلكه درعين حال تاثير دارو مانندي در درمان يا پيشگيري از بيماريهاي خاص دارند.

به گزارش شبكه خبري سي‌بي‌اس، متخصصان مركز مطالعات غذايي در ايرلند در اين بررسي‌ها، گياهان دريايي را بعنوان منبع پروتئيني كه همانند پپتيدهاي زيست فعال عمل مي‌كنند مورد مطالعه قرار دادند. آنها نتايج بازبيني 100 مطالعه مختلف را در مجله شيمي غذا و كشاورزي منتشر كردند.

اين متخصصان نتيجه گرفتند كه برخي از پروتئين‌هاي موجود در گياهان دريايي مانند داروهاي معمول بازدارنده ace در كاهش فشارخون موثر هستند. مردم شرق آسيا قرن‌ها است كه از گياهان دريايي بعنوان يك منبع غذايي استفاده مي‌كنند.​
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
آ گیاهان موجود در دریا زیست دریا 0

Similar threads

بالا