مصرف انرژی کولرهای گازی 35 درصد کاهش می‌یابد

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
به تازگی با نصب دستگاهی بر روی کولرهای گازی، مصرف انرژی کولرهای گازی 25 تا 35 درصد کاهش می‌یابد. این روزها با نزدیک شدن به فصل گرم تابستان، استفاده از کولرهای گازی در میان خانوارهای ایرانی رواج یافته است و همین امر، منجر به صدور قبوض برق با ارقام نجومی برای برخی خانوارهایی شده است که به صورت مداوم و در مدت زمان طولانی در روز، از این کولرها استفاده می‌کنند.
در این میان، مهندسان ایرانی برای اولین بار در جهان موفق به طراحی و ساخت دستگاهی شده‌اند که از قابلیت بالایی برای کاهش مصرف انرژی کولرهای گازی برخوردار است؛ این در حالی است که هر خانواده ایرانی به طور شخصی می‌تواند از دسترسی و نصب آسان دستگاه مذکور بهره‌مند شود.
به گفته کارشناسان با نصب این دستگاه بر روی کولر گازی، می‌توان 25 تا 35 درصد در هزینه برق مصرفی صرفه‌جویی کرد؛ این درحالی است که بالابودن میزان برق مصرفی کولرهای گازی که هر سال نیز قیمت برق مصرفی آن افزایش چشمگیری پیدا کرده، فشار بسیار سنگینی به بخش تولید و انتقال برق کشور در فصل گرما وارد می‌کند که در اکثر موارد، امکان ارتقاء خطوط انتقال و یا افزایش پست‌های فشار قوی به دلیل رفع نیاز برق مصرفی اینگونه محصولات وجود نداشته و یا هزینه سنگینی در بردارد.
ساخت این دستگاه در کشور 50 میلیون تومان هزینه در برداشته که با توجه به طی مراحل قانونی ثبت و دریافت گواهی اختراع، می‌توان انتظار داشت که در سال 1391 وارد بازار ایران شده و در اختیار عموم قرار گیرد.


خبرگزاری مهر
 

fizi20

عضو جدید
سلام این دستگاه چطوری نصب و قابل بهره برداریه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:confused:؟ اگه به موتور نصب بشه !!!!!!!!!!!!!:cry:!! شاید سر راه برقش وصل شه !!!!!!!!!!:razz:!! شایدم سر کاریه؟؟:mad:؟؟:mad:؟؟؟؟؟؟؟؟
مصرف موتور تعریف شده و:cry:میزان مصرف هنگام استارت موتور بصورت بالایی هست .بصورتی که جریان آمپر بالایی موتور میکشه تا استارت وشروع بکار کنه حالا شما بگو..........:eek: :eek:
 
آخرین ویرایش:
بالا