مصرف آب یخ موجب بروز یبوست می‌شود

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
یک متخصص طب سنتی:[h=1]مصرف آب یخ موجب بروز یبوست می‌شود[/h][h=2]خبرگزاری تسنیم: یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه مصرف آب یخ موجب بروز یبوست می‌شود, گفت: مزه مزه کردن نمک پیش از صرف غذا به گرم کردن معده کمک می‌کند که در رفع یبوست بسیار موثر است.[/h]



به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, غذاها در رفع یبوست بسیار بیشتر اثر می‌کند مصرف برخی از غذاها مانند ماکارونی, پیتزا, سوسیس و کالباس, غذاهای آماده, غذاهای مانده, غذاهای فریزری و ... موجب بروز یبوست می‌شود.
در این باره غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی می‌گوید: مصرف بادنجان، گوشت‌های مانده, ماهی‌های شور, عدس, شیرینی‌های قنادی, مصرف بیش از حد چای پررنگ، شکلات, قهوه و برخی از سبزی‌ها مانند شاهی موجب یبوست می‌شود.
-همچنین برخی موادغذایی مانند آبغوره، آب یخ و فسد فودها, غذاهای آماده و کارخانه ای نیز در بروز یبوست نقش دارند.
-روغن بادام شیرین بسیار رطوبت دهنده است و برای افرادی که دچار یبوست هستند مفید خواهد بود و بهتر است که در تهیه برخی از غذاها مانند آبگوشت از آن استفاده شود.
به گفته کردافشاری برخی از افراد هستند که روده‌های ضعیفی دارند و مصرف نخود پخته همراه با برخی ادویه‌ها مانند دارچین و تخم کرفس می‌تواند به رفع ضعف روده کمک کند و یبوست را برطرف کنند، البته بهتر است که تهیه نخودآب از مرغ نیز استفاده شود، همچنین نخودآب خلط‌های لزج بلغمی را از بین می‌برد.
-دارچین بسیار لطیف است و تقویت کننده معده و از بین برنده نفخ و ریاح در بدن است؛ مصرف دارچین به حفظ قوای بدن کمک می‌کند البته به تعادل.
این متخصص طب سنتی بیان داشت: یبوست در افرادی که زیاد عصبانی می‌شوند بیشتر رخ می‌دهد به همین دلیل بهتر است که افراد از خشم بیش از حد پرهیز کنند.
-مزه مزه کردن نمک پیش از صرف غذا به گرم کردن معده کمک می‌کند که در رفع یبوست بسیار موثر است چرا که بروز غلبه سردی در دستگاه گوارش یکی از علت‌های بروز یبوست است.

 

Similar threads

بالا