[مصالح ساختمانی] کناف

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سیستمهای ساخت و ساز خشک کناف ایران


گروه کناف

کناف در واقع نام خانواده و موسسه ای با فعالیت هایی در سطح بین المللی و ویژگی های ممتاز میباشد . این شرکت علاوه بر گستردگی و وسعت خود یک موسسه خانوادگی اصیل بوده که این موضوع عامل محمی در رشد و پیشرفت چشمگیر آن است .
از ویژگیهای این شرکت ، سرعت در تصمیم گیری ، ابداع و نوآوری در صنعت ساختمان ، سرمایه گذاری های پیوسته و حمایت از ایده های نوین کارکنان آن است که آن را از سایرین متمایز ساخته است .
این شرکت توسط برادران کناف ، کارل (Karl) و دکتر آلفونس (Dr.Alfons) در سال 1932 بنیانگذاری شد و هم اکنون فرزندان این دو یعنی نیکلاس (Nikolas) و بالدوین (Baldwin) کناف به طور مشترک و با هماهنگی سایر اعضای خانواده این گروه را رهبری میکنند .
کار این شرکت از تولید و عمل آوری گچ در منطقه سارلند در کشور آلمان (Saar and main rivers) شروع شده و با توسعه و تنوع بخشیدن به این تولیدات در سطح بین المللی در زمینه های زیر فعالیت دارد :

سیستمها و مصالحی که بر مبنای ماده معدنی گچ تولید میشوند .
عایق های صوتی و حرارتی .
استخراج سنگ آهک و تولید مصالح مرتبط با این ماده ساختمانی.
تجهیزات و ماشین آلات تولید کننده مصالح فوق .
در دفاتر و کارخانجات این شرکت در سارسر جهان بیش از 18000 نفر فعالیت دارند که تلاش همگی آن ها حصول موفقیت شرکت و در نتیجه ایجاد امنیت اقتصادی و رشد و توسعه حرفه ای خود است .یکی از اصول این شرکت تاسیس واحدهای صنعتی در مناطقی است که مواد اولیه فراوان و بازار مصرف مناسب این تولیدات وجود داشته باشد . در این راستا واحدهای متعدد تولیدی این گروه در شرق اروپا و نقاط مختلف آسیا در حال احداٍ میباشد که نتیجه آن افزایش اشتغال و تولید مواد و مصالحی با کیفیت ممتاز برای برآورده کردن نیازهای فردای این جوامع میباشد .
تحقیق و توسعه


کنترل کیفیت و نوآوری

در این خانواده صنعتی یک اصل همواره مورد توجه بوده و بر اساس آن عمل میشود : پیشگیری از بروز مشکل مقدم بر حل مشکل است .
استفاده از تکنولوژی برتر در جهت آنالیز مواد خام ، کنترل کیفیت محصولات تولیدی حین و بعد از تولید در شرکت کناف نقش مهمی دارد و در این راه از شبیه سازی در جهت کنترل کیفیت مواد تولیدی استفاده میشود .
اصل دیگر در این گروه صنعتی ، نوآوری است . تاریخچه این شرکت نشان میدهد که گروه صنعتی کناف از این لحاظ بسیار غنی است . این شرکت نه تنها به دنبال الگو برداری و همانند سازی محصولات دیگر شرکتها نیست ، بلکه تلاش دارد با ارائه نوآوری ها و ابتکارات هوشمندانه در این صنعت در تمامی فعالیتهای عمرانی حضوری چشمگیر داشته و در جهت بهبود اجرای این پروژه ها گامی اساسی بردارد .همچنین در حال حاضر در ندوین استاندارد EN اروپا از امکانات فنی و تاییدیه های این شرکت در زمینه های مرتبط استفاده میشود.

پشتیبانی فنی

در دفاتر فنی این شرکت کمکها و اطلاعات لازم در رابطه با انتخاب ساختار ، نوع تولیدات ، جزئیات اجرایی خاص و جزئیات نصب ساختار ارائه میشود .این دفاتر قادر به پشتیبانی کارفرمایان ، طراحان و پیمانکاران در کمترین زمان ممکن و موثرترین روشها می باشد .اعضای این دفتر با آشنایی کامل به اقلام تولیدی و نیاز ساختارها به ارائه راهکار و توصیه های فنی لازم میپردازند.

مراحل تولید صفحات روکش دار گچی

صفحات روکش دار گچی در طی یک فرآیند به هم پیوسته تولید میشود . دو غاب گچی که مخلوطی از گچ استاکو (Stucco) ، آب و سایر افزودنیهای مورد نیاز است پس از مخلوط شدن در مخلوط کن بوسیله خروجی های متعدد در روی کاعذ مخصوص پخش میشود . در این وضعیت کاغذ زیرین ، سطح رویی و کاغذ فوقانی ريا، سطح پشتی صفحات تولید شده را تشکیل میدهد . صفحه تولیدی با عبور از قطعات و مراحل مختلف دارای نوع لبه و ضخامت مورد نیاز خواهد شد .کاغذ رویی علاوه بر سطح بیرونی صفحه قسمت های دیگری نظیر لبه ها و بخش کوچکی از پشت صفحه را نیز میپوشاند .
بعد از شکل پذیری این صفحه نیز از تعدادی قطعات تنظیم کننده عبور کرده که در این مرحله ضخامت صفحات تعیین میشود .در مرحله برش نوار پیوسته صفحات تولید شده به طول های مورد نیاز و استاندارد برش داده شده و پس از آن به سمت کوره خشک هدایت و آب اضافی آن به آرامی تبخیر میشود . این صفحات پس از خشک شدن ، بسته بندی شده و به محل انبار یا پروژه حمل میشود .


بتون سبک بتونی است که در آن معایب بتونهای معمول کاهش و مزایای آن افزایش یافته است وباتوجه به چگالیهای مختلف کاربردهای متفاوتی داردکه دربخش کاربردها توضیح داده شده است.

بتون سبک هوادار یا Cellular Lightweight Concrete از سال 1932 میلادی در کشور آمریکا ، هلند و بعدها در کشور آلمان مورد توجه قرار گرفت.

توسعه وسیع آن از سال 1980 توسط شرکتی با نام Votonو همکاری دانشگاههای آلمان و اروپا و شرکت Aning – Jonsonآمریکا صورت گرفته است.

در این نوع بتون با استفاده از ماده ای به نامه فوم پروتئینه که توسط دستگاه فوم ساز (فوم ژنراتور) تبدیل به کف شده و این نوع کف با تزریق به داخل مخلوط ماسه و سیمان و آب ایجاد جبابهایی از هوا در اندازه های 3/. تا 8/. میلی متر کرده که به صورت یونی در سرتاسر بتون پراکنده می گردد

و این نوع بتون را می توان در محل کارگاه در قالب و دیوارها ، پوشش های سقف و یا در بلوک ها و پانل های پیش ساخته دردانسیته های 150 الی 1600 و مقاومت فشارهای مورد نظر تولید نمود که این نوع محصول دارای خواص منحصر به فرد ذیل می باشد :


• سبک کردن وزن ساختمان(کاهش وزن اسکلت و فونداسیون )


• صرفه جویی در مصرف انرژی ( 70% )


• کاهش هزینه های ساخت و ساز و سرعت بالای اجرا


• عایق حرارتی و برودتی و صوتی برای کف –دیوار –سقف


• مقاوم در برابر حریق


• قابلیت برش ، فرم و رنگ پذیری


• سهولت تهیه مواد اولیه


• کاهش خطرات ناشی از زلزله به علت سبکی


• قابلیت پیش ساختگی


• قابلیت تولید در محل یا ریختن در جا


• ساختاراسفنجی با مقاومت فشاری دلخواه


• ایجاد سطح هموار و یکدست

کاربرد های متفاوت این محصول


• بلوک های غیر باربر و پانلهای جدا کننده یا یکپارچه و نرده های حصاری جهت محوطه .


• شیب بندی پشت بام


• کف سازی طبقات


• پر کردن حفره و ترانشه ها در پروژه های عمرانی ( تونل –مترو –پل –کانالهای آب ، فاضلاب ، گاز و ....)


• ساخت قطعات تزئینی ( مجسمه )


• عایق سازی تأسیسات حرارتی ، برودتی و سردخانه ها
منبع : foambeton.persianblog.ir
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
پروژه های کار شده با سیستم کناف

نام پروژه : تالار بزرگ اشراف

تالار بزرگ اشراف(کوشک)
نام پروژه : فروشگاه مرسدس بنز

فروشگاه مرسدس بنز
نام پروژه : مسکونی

مسکونی (بوستان آئینه خانه)
نام پروژه : فروشگاه دلونگی

فروشگاه دلونگی(خیابان طالقانی)
نام پروژه : مدرسه شهید امینی

مدرسه شهید امینی
نام پروژه : ایستگاه مترو کاوه

ایستگاه مترو کاوه
نام پروژه : نمایشگاه اتومبیل تام

نمایشگاه اتومبیل تام _ خیابان منوچهری سقف کاذب تیپ: D 112 A
نام پروژه : نمایشگاه مبل

نمایشگاه مبل خیابان سعادت آباد
نام پروژه : نمایشگاه مصالح ساختمانی 1384

نمایشگاه مصالح ساختمانی سال 1384 غرفه شرکت آویژه تجهیز
نام پروژه : مصلی شاهین شهر

محراب مصلی شاهین شهر سقف کاذب تیپ: D 112 A


نام پروژه : نیروگاه شهید عباسپور

ساختمان اداری نیروگاه سقف کاذب ترکیبی ثابت و متحرک تیپ:Click & D 112 A
نام پروژه : بانک سامان

بانک سامان
نام پروژه : شرکت داروسازی امین

شرکت داروسازی امین پوشش سقف کاذب سالنهای تولید. تیپ: D 112 A
نام پروژه : شرکت حایر (اسنوا)

ساختمان اداری اسنوا(حایر) سقف کاذب ترکیبی ثابت و مشبک Click & D 112 A
نام پروژه : مجتمع فرهنگی کوثر

مجتمع فرهنگی کوثر خوراسگان
نام پروژه : فروشگاه صنایع چوب (گازر)

فروشگاه صنایع چوب (گازر) خیابان شیخ بهائی
نام پروژه : بخش MRI بیمارستان الزهرا اصفهان

نام پروژه : مجموعه اداری شرکت قائم رضا

نام پروژه : بانک صادرات شعبه مرکزی اصفهان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ادمک تنها

عضو جدید
اطلاعاتی در مورد سیستم ساخت وساز کناف

اطلاعاتی در مورد سیستم ساخت وساز کناف

کناف در واقع نام خانواده و موسسه ای با فعالیت هایی در سطح بین المللی و ویژگی های ممتاز می باشد. این شرکت علاوه بر گستردگی و وسعت خود یک موسسه خانوادگی اصیل بوده که این موضوع عامل مهمی در رشد و پیشرفت چشمگیر آن است. از ویژگی های این شرکت سرعت در تصمیم گیری، ابداع و نوآوری در صنعت ساختمان، سرمایه گذلری های پیوسته و حمایت از ایده های نوین کارکنان آن است که آن را از سایرین متمایز ساخته است.
این شرکت توسط برادران کناف، کارل و دکتر آلفونس در سال ١٩٣٢ بنیانگذاری شد و هم اکنون فرزندان این دو یعنی نیکلاس و بالدوین کناف به طور مشترک و با هماهنگی سایر اعضای خانواده کناف این گروه را رهبری می کنند.


کار این شرکت از تولید و عمل آوری گچ در منطقه سارلند در کشور آلمان شروع شده و با توسعه و تنوع بخشیدن به این تولیدات در سطح بین المللی در زمینه های زیر فعالیت دارد:
  • سیستم ها و مصالحی که بر مبنای ماده معدنی گچ تولید می شوند.
  • عایق های صوتی و حرارتی
  • استخراج سنگ آهک و تولید مصالح مرتبط با این ماده ساختمانی
  • مصالح و مواد ساختمانی بر پایه گچ و سیمان
  • تجهیزات و ماشین آلات تولید کننده مصالح فوق
در دفاتر و کارخانجات این شرکت در سراسر جهان بیش از ١٨٠٠٠ نفر فعالیت دارند که تلاش همگی آنها حصول موفقیت شرکت و در نتیجه ایجاد امنیت اقتصادی و رشد و توسعه حرفه ای خود است.

یکی از اصول این شرکت تاسیس واحدهای صنعتی در مناطقی است که مواد اولیه فراوان و بازار مصرف مناسب این تولیدات وجود داشته باشد. در این راستا واحدهای متعدد تولیدی این گروه در شرق اروپا و نقاط مختلف آسیا در حال احداث می باشد که نتیجه آن افزایش اشتغال و تولید مواد و مصالحی با کیفیت ممتاز برای برآورده کردن نیازهای فردای این جوامع می باشد.


سیستم ها و کاربردها

سیستم های ساخت و ساز خشک کناف با هدف کاهش ضایعات ساختمانی و استفاده بهینه از منابع طبیعی، ارتقاء کیفیت ساختمان سازی، صرفه جویی در زمان و هزینه های ساخت و ساز، تامین ایمنی بناها در برابر زلزله و بهینه سازی مصرف انرژی طراحی و تولید شده اند.
ساختار کلی این سیستم ها شامل صفحات روکش دار گچی (یا سیمانی) و مقاطع فولادی گالوانیزه سبک نورد سرد می باشد که این صفحات به عنوان پوشش و پروفیل های فولادی به عنوان زیرسازی عمل می نمایند.
سیستم های ساخت و ساز خشک کناف از سهولت، سرعت و دقت اجرایی بسیار بالاتری نسبت به روش هاتی سنتی (بنایی) برخوردار بوده و به همین دلیل در زمان و هزینه های ساخت صرفه جویی قابل ملاحظه ای را امکان پذیر می سازند.
انتخاب این سیستم در مرحله ی طراحی محاسبات سازه از یک سو باعث کاهش بار مرده ی ساختمان شده و از سوی دیگر موجب کاهش نیروی ناشی از زلزله خواهد شد؛ در نتیجه هزینه های مربوط به سازه و پی کاهش می یابد. علاوه بر کاهش جرم کلی ساختمان و در نتیجه کاهش نیروی ناشی از زلزله، دیوارهای کناف دارای رفتار میانقابی مناسب بوده و اثر منفی بر رفتار لرزه ای سازه ندارند. ساختارهای ایجاد شده با محصولات کناف دارای عایق حرارتی و صوتی مناسب بوده ودر برابر رطوبت نیز مقاوم می باشند. همجنین با استفاده از ساختارهای مقاوم در برابر حریق، می توان سازه و یا فضاهای مورد نظر ساختمان را در مقابل آتش مستقیم تا دو ساعت مقاوم نمود. از دیگر مزایای این سیستم ها سهولت در انجام تعمیرات، امکان ایجاد تغییرات با توجه به نیازها یا کاربری بنا، دسترسی آسان به تاسیسات و حمل و نقل آسان و ارزان می باشد.
مزایا
· سبک و ایمن در برابر زلزله
· دارای رفتار میانقابی مناسب در زلزله
· عایق حرارت، صوت و رطوبت
· مقاوم در برابر آتش مستقیم تا سه ساعت
· کاهش هزینه های سازه و فونداسیون، با توجه به کاهش بار مرده ساختمان
· انعطاف معماری بالا
· نصب سریع و آسان
· قابلیت رنگ آمیزی بلافاصله پس از نصب
· دسترسی و تعمیرات آسان تاسیسات
· قابلت ترمیم و تعویض
· دورریز بسیار کم مصالح
· اجرای سطوح وسیع با حداقل مصالح مصرفی
· افزایش سطح مفید در زیربنای ساختمانها، با توجه به ضخامت کم دیوارها
· حمل و نقل آسان و ارزان
 

دیده مبنا

عضو جدید
[FONT=&quot]کناف [/FONT]drywall[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]یا سیستم های ساخت و ساز خشک که در اصطلاح به آن کناف گفته می شود[FONT=&quot] کناف[/FONT] در واقع نام خانواده و موسسه ای با فعالیت هایی در سطح بین می باشد . سیستم های ساخت و ساز خشک یا کناف دارای سرعت و دقت اجرایی بسیار بهتر و مناسب تر نسبت به روش بنایی دارد و به دلیل سبک بودن کناف و همچنین دسته بندی محصولات کناف، مقدار حمل و نقل مصالح بنایی را به کارگاه را کم کرد درضمن کناف و در مصرف انرژی و هزینه های ساخت صرفه جویی قابل ملاحضه ای را امکان پذیر ساخته است. انتخاب کناف در زمان طراحی و محاسبات سازه کمتر کرده و متعاقبا با مصرف کناف درمصرف انرژی و هزینه تولید و ساخت صرفه جویی قابل ملاحظه ایجاد میشود. انتخاب کناف در زمان طراحی و محاسبات موجب کاهش جرم کلی ساختمان و کاهش ابعاد تیرها و ستوها می شود همچنین با استفاده از کناف در زمان استفاده از سازه با وجود نداشتن تاثیر منفی بر سازه های اصلی، در برابر زلزله با شدت بالا مقاوم خواهند بود. سازه های کار شده با کناف، عایق حرارتی و صوتی مناسب و مقاوم خواهند بود. همچنین کناف، مقاوم در برابر رطوبت می باشند[/FONT] منبع.[FONT=&quot][/FONT]
 

azinkanaf

عضو جدید
[مصالح ساختماتی] کناف

[مصالح ساختماتی] کناف

تایل 60*60


سقفهای مشبک کناف سقفهایی با اجرا سریع می باشند که به واسطه استفاده از انواع تایلهای 60*60 بدون نیاز به پیچ کردن تایل به سپری و عدم نیاز به بتونه کاری از سرعت اجرایی بالایی برخوردار هستند . به راحتی قابل ترمیم و مرمت بوده و فضای تاسیساتی پشت سقف مشبک قابل دسترسی می باشد .اگر در سقفهای مشبک از انواع تایلهای روکشدار و یا تایلهای پی وی سی و یا آلومینیومی استفاده کنید نیازی به رنگ آمیزی سقف نخواهید داشت

در سقف کاذب مشبک کناف در ابتدا زیرسازی با استفاده از سپری های 360 ، سپری 120و سپری 60 و همچنین نبشی L24 اجرا می گردد . سپس انواع تایلهای 60*60 از قبیل انواع تایلهای گچی سوراخدار ، تایلهای گچی روکش پی وی سی پشت آلومینیوم ، تایلهای حصیری ، تایل آلومینیوم ، تایل آکوستیک و تایلهای پی وی سی در فضای بین سازه های سپری قرار می گیرد .







جهت اجرای زیر سازی ابتدا نبشی تراز L24 بروی دیوار نصب گردیده ، سپس آویزهای سیمی که بوسیله فنر دوبل به متصل شده و قابلیت رگلاژ دارند به سقف اصلی متصل می گردند . سپس سازه سپری 360 به وسیله آویزها مهار شده و بروی نبشی تراز L24 قرار می گیرد . سپس سپری های 120 و 60 در فواصل تعیین شده قرار گرفته و در یکدیگر قفل می شوند . به واسطه صدای حاصل از قفل شدن سپری ها در یکدیگر (CLICK) به این سقف (CLICK) می گویند.





تایلهای 60*60 معمولا از جنس گچ ، آلومینیوم ، الیاف معدنی و یا PVC می باشند که هر کدام بسته به قابلیتها و خواصشان ، در فضاهای متفاوتی قابل استفاده می باشند .

تایلهای 60*60 گچی سوراخدار و تایلهای معدنی عایق صوتی بسیار خوبی می باشند بنابراین در فضاهای اداری ، بیمارستانها و هتلها بسیار کاربردی و مناسب می باشند . اغلب این تایلها 60*60به رنگ سفید می باشند .
تایلهای 60*60 آلومینیومی و PVC به دلیل استحکام ، قابلیت شستشو و تنوع رنگ قابلت استفاده در انواع سقفها را دارا می باشند . این نوع تایلهای 60*60 علاوه بر تنوع رنگ ، عایق حرارت ، صوت و رطوبت خوبی نیز می باشند .
سپری 360 یک سازه گالوانیزه به طول 3600 میلیمتر ، عرض 38 میلیمتر و ارتفاع 24 میلیمتر می باشد .
سپری 120 ،سازه گالوانیزه به طول 1200 میلیمتر ، عرض 28 میلیمتر و ارتفاع 24 میلیمتر می باشد
سپری 60 ،سازه گالوانیزه به طول 600 میلیمتر ، عرض 28 میلیمتر و ارتفاع 24 میلیمتر می باشد
در سپری 360 ،هر 150 میلیمتر شیاری قرار دارد که سپریهای 120و 60 در آن قرار گرفته و در هم قفل می شوند . به همین دلیل پس از اتمام کار یک سازه یکپارچه ، متحد و مستحکم را خواهیم داشت .


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

azinkanaf

عضو جدید
فروش مصالح کناف

فروش مصالح کناف

فروش مصالح کناف

آذین طرح اسپادانا با هدف اشتغال زایی و پایین آوردن هزینه های اجرای سقف و دیوارهای کاذب کناف ، اقدام به تولید و فروش سازه های کناف از قبیل f47, u36,L25, C100,C70,C50,U100,U70,U50 با ورق گالوانیزه خشک به ضخامت 0.5 الی 0.6 نموده است . این مجموعه وارد کننده پانلهای 9.5 ، 12.5 و MR اماراتی ، انواع سپری های T360 , T120 ,T60 و L24 ، انواع تایلهای آلومینیومی ، تایلهای معدنی ، تایلهای گچی و PVC با کیفیت عالی و قیمت مناسب می باشد .



صفحات روکش دار گچی
در استفاده از سیستم ساخت و ساز خشک ( کناف ) ،با طیف وسیعی از مصالح روبرو می شویم که امکان اجرا و بهره برداری در هر اکوسیستم و اقلیم را میسر می سازد . کناف با دارا بودن انواع پانل های ساده (rg) ، پانلهای مقاوم در برابر رطوبت (mr) ، مقاوم دربرابر حریق (fr) ، مقاوم در برابر رطوبت و حرارت (fm) و پانل های سیمانی (Aquapanel ) که کاملا ضد آب و ضد حریق هستند ، می تواند پاسخگوی هر نوع سلیقه و در اقسا نقاط کشور قابل اجرا و بهره برداری باشد . این پانلهای در انواع سقفهای ساده و دکوراتیو ، انواع دیوارهای پوششی ، دیوارهای جدا کننده و تاسیساتی ، دیواره چاله آسانسور و انواع دیوارهای جدا کننده قابل استفاده می باشند .
پانلهای کناف در ارتفاع 9.5 ، 12.5، 15 و 18 میلیمتر ، عرض 120 سانتیمتر و طول 240 ، 250 و 300 سانتیمتر موجود می باشند که بسته به نوع سیستم مورد استفاده از ضخامتهای مختلف آن می توان استفاده کرد . پانلهای کناف طی یک فرایند به هم پیوسته تولید می شوند . دوغاب گچ که مخلوطی از گچ استاکو ، آب و سایر افزودنی هاست پس از مخلوط شدن بروی کاغذ مخصوص پخش می شوند . پانل پس از عبور از مراحل مختلف دارای نوع لبه و ضخامت مورد نظر خواهد شد . پس از ورود به قسمت خشک کن رطوبت آن بوسیله جریان هوای گرم بتدریج از آن خارج شده و بسته بندی می گردد .





 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

azinkanaf

عضو جدید
اجرای سقف و دیوار کاذب کناف در اصفهان - کناف کار اصفهان

اجرای سقف و دیوار کاذب کناف در اصفهان - کناف کار اصفهان

[h=3]اجرای سقف و دیوار کاذب کناف در اصفهان - کناف کار اصفهان[/h]

آذین طرح اسپادانا با مجموعه ایی از مهندسین مجرب که طی سالیان گذشته فعالیت فروش ، طراحی واجرای خدمات فنی و مهندسی سیستمهای dry wall ( شرکت کناف ایران) را عهده دار بوده و در سال 1384 فعالیت خود را در شهر اصفهان آغاز نموده است . این مجموعه با دارا بودن بیش از 40 تیم اجرایی در بدو شروع نسبت به فعالیت گسترده در زمینه اجرای سقف کاذب کناف در اصفهان و اجرای دیوارهای drywall کناف اقدام نموده و با اجرای بیش 650000 متر مربع با تکیه بر امکانات و توانایی های فنی و مهندسی خود ، یکی از فعالترین شرکتهای ایران در زمینه اجرای دیوارهای drywall و اجرای سقفهای کاذب کناف در اصفهان که شامل سقفهای ساده و دکوراتیو و مشبک کناف ایران می باشد .

اجرای سقف کاذب و دیوارهای پوششی و دیوارهای جدا کننده تعدادی از بزرگترین پروژه های شهر اصفهان





1- موزه حفظ ارزشهای دفاع مقدس به متراژ تقریبی 9000 متر مربع که سیستمهای مورد استفاده در آن عبارتند
از اجرای سقف ساده کناف
اجرای سقف کاذب کناف این پروژه از ارتفاع 4 متر آغاز و تا ارتفاع 10 متری با استفاده از پانل مقاوم در برابر حریق نصب گردبده است
اجرای دیوار پوششی کناف
اجرای دیوارهای پوششی کناف در این پروژه از ازتفاع 3 متر آغاز و تا ارتفاع 10 متری با استفاده از پانل Rg12.5 و سازه استاد و رانر 100 اجرا گردیده است
اجرای باکس دکوراتیو

برای دیدن ادامه تصاویر پروژه های جاری در زمینه اجرای سقف کاذب و دیوار های پوششی و جدا کننده کناف اینجا کلیک کنید

با توجه به اینکه اصفهان یکی از پر مصرفترین سیستمهای ساخت و ساز خشک کناف در زمینه اجرای سقف کاذب کناف در ایران می باشد اجرا اصولی سقف کاذب، طبق استانداردهای شرکت کناف ، استفاده از سازه های f47 ، u36 و l25 با کیفیت و پانلهای استاندارد می تواند به رشد این صنعت جهانی در شهر
اصفهان
کمک بسزایی نماید . استفاده از مجریان کم سابقه و فاقد صلاحیت ، مصالح با کیفیت پایین و عدم اجرای سقف کاذب مطابق با استاندارد کناف باعث صلب اعتماد کارفرمایان از سقفهای کاذب کناف و عدم استفاده از آن در ساختمان می شود .
این مجموعه با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ساختمان سازی به کمک تکنولوژی روز دنیا و ایجاد اشتغال و نیز ارائه خدمات مشاوره ، طراحی و اجرا سقف و دیوار کاذب کناف تاسیس گردیده است و اینک با سابقه قریب به 9 سال یکی از مجموعه هایی است که مولفه های تجربه و تخصص سیستمهای فوق را در زمینه مشاوره و اجرا را همزمان دارا می باشد و سعی نموده تا با استفاده از تخصص و توانایی های خود بهترین خدمات را به کارفرمایان ، شرکتهای ساختمانی و مشاورین مختلف ارائه و همواره سعی بر بهبود این خدمات نماید.بدین منظور کلیه کادر فروش ، فنی ، مشاوره و اجرایی این شرکت جهت ارائه هر گونه خدمات به شما در شهر اصفهان آماده انجام وظیفه و ارائه خدمات هر چه بهتر می باشند .
 

azinkanaf

عضو جدید
دیوارهای جدا کننده استاندارد

دیوارهای جدا کننده استاندارد



دیوارهای جدا کننده استاندارد



دیوارها جدا کننده کناف ایران دیوارهای غیر باربر است شامل یکسری قاب های فلزی می باشد که صفحات کچی بوسیله پیچ مخصوص بر روی آن نصب می شود . سطح این صفحات به وسیله بتونه و نوار مربوطه درزکیری شده ، به طوری که در انتها یک سطح یکپارچه و بدون درز خواهیم داشت که قابلیت رنگ آمیزی و یا هر نوع پوشش نهایی دیگر را خواهد داشت .
دیوارهای کناف در واقع یک راه حل ساده و کامل برای جدا کننده ها در فضاهای اداری ، تجاری و مسکونی و ..... می باشد .
این ساختار دارای ویژگیهایی به شرح زیر می باشد :


- سرعت اجرای بالا همراه با دور ریز کم مصالح و در نتیجه صرفه جویی در نیروی کار و مصالح مصرفی


- قابلیت اجرا بر روی کف تمام شده که تغییرات آتی معماری بنا را بسیار آسان می کند


- کاهش جرم ساختمان که نتیجه استفاده از جدا کننده هایی که با وزن kg 35-25 می باشد و مقاومت در برابر خطرات ناشی از زمین لرزه


- اجرای سطوح وسیع با حداقل مصالح مصرفی


- افزایش سطح مفید در زیر بنای ساختمان ها


- اجرای جدا کننده هایی مطابق با معیارهای فنی مورد نظر طراحان و تحت کنترل در آوردن کمیتهایی نظیر عبور حرارت ، صوت و کد حریق


محدودیتها


دمای بیش از c50 که باعث تغییر حالت در صفحات شده و از کارایی آن می کاهد
رطوبت بیش از 60% برای صفحات معمولی و 90% برای صفحات مقاوم در برابر رطوبت و یا تماس مداوم با آب که باعث ایجاد نقصان در عملکرد صفحات می گردد .






دیوارهای جدا کننده استاندارد


چهارچوب برای در های سبک - روش 1

این روش برای درهای با وزن حداکثر KG 25 مناسب است
چهارچوب برای در های سبک - روش 2
در این روش چوب چهار تراش بین چهارچوب و سازه استاد قرار گرفته و به هر دو این اجزا پیچ می شود . این روش برای درهای با وزن حداکثر KG 25 مناسب است

چهارچوب برای در های سنگین

این روش برای درهای با وزن حداکثر KG 50 مناسب است
جزعیات کتیبه در

در قاب کتیبه به وسیله پروفیل رانر که چاک داده شده و سپس خم شده و بر روی سازه عمودی (استاد ) به وسیله پیچ های مخصوص اتصال سازه به سازه اتصال می یابد اجرا می شود
صفحه پشت بند


این جزعیات برای بارهای kg/m 50 که امتداد بار آن در راستای صفحه وارد می شود ، مناسب است . پروفیل پشتیبان در این جزعیات باید به وسیله دو عدد پیچ اتصال سازه به سازه در هر طرف به استادهای مجاور متصل شود . این روش برای قفسه های کوچک ، رادیاتور ها ، دست اندازهای پله مناسب است
چوب چهارتراش

این روش برای بارهای تا kg/m 75 که راستای بار به موازات صفحه است ، مناسب است . این روش برای بارهای سنگینتر مانند اجزا سرویسهای بهداشتی مناسب است
قوطی برق

این اجزا به پروفیل رانر که به استادهای طرفین مهار شده است متصل می شود . در صورت الزامی بودن کد حریق پوشش پشم سنگ در اطراف قوطی اجرا شود .
لازم به ذکر است جهت عملکرد صوتی مناسب دیوار از نصب دو قوطی برق در حالت پشت به پشت در یک دیوار جدا کننده می بایست پرهیز نمود




دیوارهای جدا کننده استاندارد

مراحل نصب

1 - بعد از اتصال رانر سقف محل رانر کف به وسیله شاخه استاد و یک تراز عمودی مشخص می شود

2 - قرار دادن استاد برای تکمیل قاب دیوار

3 - قرار دادن استاد داخل رانر کف و سقف


4 - برش و خم کردن بخشی از رانر کف و همپوشانی آن با سازه استاد جهت مقاومت و ایستادگی بیشتر چهارچوب


5 - برش و خم کردن رانر فوقانی چهارچوب و همپوشانی آن با سازه استاد جهت مقاومت و ایستادگی بیشتر قاب

6- خم کردن رانر و اتصال آن به استاد جهت ایجاد قاب در

7- اضافه کردن یک شاخه چوب چهارتراش جهت استحکام بیشتر

8 - اتصال صفحه روکشدار گچی به





[h=3]مختصری از آذین طرح[/h]

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

azinkanaf

عضو جدید
سیستم حفاظت حریق تیر و ستون

سیستم حفاظت حریق تیر و ستون

سیستم حفاظت حریق تیر و ستون



صفحات مقاوم در برابر حریق کناف (FR) با پوشش فایبر گلاس ، به طور خاص جهت حفاظت سازه های فلزی و بالاخص پوشش تیر و ستونها در برابر حریق طراحی شده اند این ساختار با استفاده روش سریع ساخت و ساز خشک (Dry wall) و مصالح مصرفی ، مقاومتی حد اکثر تا سه ساعت را برای تیرها و ستونهای فلزی فراهم می کند . بدین منظور دو روش اجرایی موجود است . اجرای پوشش با زیر سازی فلزی و بدون زیر سازی که از هر دو روش می توان برای پوشش تیرها و ستونها استفاده کرد

پوشش تیرها و ستونها با زیر سازی فلزی کناف برای هر گونه تیر و ستون و سازه فلزی قابل استفاده بوده و دارای ویژگی های نظیر مقاومت حرارتی در برابر آتش مستقیم تا 180 دقیقه می باشد . با استفاده از صفحات مقاوم در برابر حریق (FR) یک پوشش سریع برای سازه های فلزی به همراه مقاومت در برابر آتش مستقیم ایجاد می شود .
در ایت ساختار از صفحات مقاوم در برابر حریق که روی یک زیر سازی فلزی سبک از نوع پروفیل با مقطع C و U شکل نصب می شوند استفاده می شود.
پس از نصب صفحات جهت درزگیری از نوار و بتونه درزگیر کناف استفاده می شود . برای به دست آوردن یک سطح و پوشش یکنواخت می توان از پوشش کچ ساتن در ضخامتی معادل 5mm استفاده کرد که در این حالت سطح نهایی مشابه پوشش با مصالح سنتی می باشد








( ساختمان اداری – تهران – میدان آرژانتین ) پوشش مقاوم در برابر حریق تیر و ستون
 

azinkanaf

عضو جدید
سیستم نمای خارجی

سیستم نمای خارجی







در حال حاضر استفاده از صفحات سیمانی Cement Board در طراحی و ساخت ابنیه در سطح اروپا یک روش نوین انقلابی محسوب می شود . این محصول به طور مشترک توسط شرکتهای Knauf و USG در سطح کشورهای اروپایی و سایر کشورها تولید و عرضه می شود .





این صفحات یک جایگزین مناسب جهت مصالح سنتی نظیر آجر و بلوکهای سیمانی بوده و در ساخت انواع دیوار های خارجی ، بازسازی نماها و حتی پوشش نمای داخلی تونلها کاربرد دارد که دارای سرعت و هزینه اجرایی مناسبی می باشد .






صفحه مصلح سیمانی محصولی است با مقاومت بالا که به روش خشک اجرا می شود و توانایی پایداری در شرایط محیطی دشوار نظیر بادهای قوی ، برف و باران و یخبندان مداوم دارا می باشد .














[TD]


[/TD]
[TD="align: justify"] [/TD]









مزایای استفاده از صفحات مصلح سیمانی به عنوان دیوارهای خارجی به شرح زیر می باشد


استفاده از آخرین فن آوری روز در تولید صفحات سیمانی



مقاومت بالا در زمان نفوذ آب بدون هیچگونه آثار تخریبی

مقاومت در برابر رطوبت محیط و تغییرات جوی نظیر یخ زدگی مداوم

مقاومت بالا در زمان چرخه ذوب و انجماد رطوبت جذب شده احتمالی توسط صفحات


استفاده از بهترین و با ثبات ترین سیمان پرتلند در تولید صفحات سیمانی و در نتیجه مقاومت بالا در برابر ضربه

مطابقت با معیارهای زیست محیطی

غیر قابل اشتعال بودن صفحات





ویژگیهای ساختار :



سرعت بالای اجرا و صرفه جویی در زمان نصب
برش آسان صفحات
طراحی خاص لبه های طولی برای دستیابی به استحکام بالا

صرفه جویی در زمان حاصل استفاده از روش ساخت و ساز خشک می باشد
استفاده از حداقل حجم مصالح و ردیف های کاری برای اجرا سطوح وسیع

صفحات مصاح سیمانی

این صفحات یک ترکیب متراکم از سیمان پرتلند و سایر افزودنی های دیگر می باشد که پشت ، رو لبه های طولی آن بوسیله الیاف شیشه پوشش داده شده و لبه های عرضی آن گونیا می باشد



پیچ مخصوص نوع Maxi



از پیچ مخصوص صفحات مسلح سیمانی برای اتصال صفحات بروی سازه زیرین استفاده می شود . طول این پیچ 40mm می باشد که برای اتصال دو لایه از صفحات بروی سازه مناسب می باشد . این پیچها دارای پوشش مخصوص مقاوم در بر ابر خوردگی بوده و آزمایشاتی نظیر مقاومت 1500 ساعته در برابر خوردگی ناشی از قرار گرفتن در محیطهای کاملا مرطوب با ترکیبات نمک را پشت سر گذاشته است







نوار درزگیر



از این نوار به همراه بتونه درزگیر مخصوص جهت مسلح کردن درز بین صفحات استفاده می شود . عرض این نوار 10 cm بوده و از الیاف شیشه که دارای مقاومت بالا در محیط قلیایی می باشند ساخته شده است








رزین مخصوص Betocoat


این رزین یک ترکیب پلی نری از نوع اکریلیک میباشد که با سیمان پرتلند به نسبت 1 به 1 ترکیب شده و جهت بتونه درزگیر و پوشش پایه مورد استفاده قرار می گیرد




شبکه توری



از این شبکه توری که از الیاف شیشه ساخته شده بروی تمامی سطح صفحه در داخل پوشش پایه قرار می گیرد






رزین نمای خارجی


رزین نمای خارجی یک ماده پاششی است که دارای خاصیت مقاومت در برابر عوامل محیطی قلیایی می باشد . از این ماده در صورت پرداخت سطح نهایی با پوشش خارجی مخصوص ا زنوع Aquapanel exterior استفاده می شود که باعث کاهش تفاوت جذب رطوبت بخشهای مختلف نما می شود






لایه آب بند


این لایه از جنس پلی اتیلن بوده و خاصیت ضد آب دارد و شامل الیاف بسیار ریزی است که بخار را از یک جهت از خود عبور می دهند و سطح آن چروک دار است . از این لایه به عنوان هدایت کننده میعان بوجود آمده در ساختمان استفاده می شود . محل قرار گیری این لایه بین سازه استاد و صفحات مصلح سیمانی می باشد .
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[مصالح ساختمانی] کناف




روند تغییر و پیشرفت تکنولوژی های ساخت و ساز در دهه های اخیر باعث جایگزینی مصالح نوین با مصالح سنتی شده است. از جمله می توان به سیستم های ساخت و ساز خشک (dry wall) اشاره کرد که استفاده از آن ها در صنعت ساختمان سازی به صورت فراگیر در اروپا و در ایران رو به گسترش است و در حال حاضر صفحات روکش دار گچی، محصول پایه تکنولوژی سیستم ساخت و ساز خشک است که مصرف جهانی آن سالانه به بیش از 6 میلیارد مترمربع می رسد ، شاخص سرانه استفاده از این سیستم، یکی از معیارهای توسعه صنعت ساختمان به شمار می رود.

دیوارهای جداکننده (تیغه) کناف یک ساختار فلزی یکپارچه گالوانیزه است که صفحات روکش دار گچی و سیمانی بر روی آنها پیچ می شوند. درز بین صفحات با بتونه درزگیری پر و سطوح به وجود آمده آماده ای رنگ آمیزی می شوند.

کناف در واقع نام خانواده و موسسه ای با فعالیت هایی در سطح بین المللی و ویژگی های ممتاز می باشد. این شرکت علاوه بر گستردگی و وسعت خود یک موسسه خانوادگی اصیل بوده که این موضوع عامل مهمی در رشد و پیشرفت چشمگیر آن است. از ویژگی های این شرکت سرعت در تصمیم گیری، ابداع و نوآوری در صنعت ساختمان، سرمایه گذلری های پیوسته و حمایت از ایده های نوین کارکنان آن است که آن را از سایرین متمایز ساخته است.





این شرکت توسط برادران کناف، کارل و دکتر آلفونس در سال ١٩٣٢ بنیانگذاری شد و هم اکنون فرزندان این دو یعنی نیکلاس و بالدوین کناف به طور مشترک و با هماهنگی سایر اعضای خانواده کناف این گروه را رهبری می کنند.

کار این شرکت از تولید و عمل آوری گچ در منطقه سارلند در کشور آلمان شروع شده و با توسعه و تنوع بخشیدن به این تولیدات در سطح بین المللی در زمینه های زیر فعالیت دارد:

سیستم ها و مصالحی که بر مبنای ماده معدنی گچ تولید می شوند.





استخراج سنگ آهک و تولید مصالح مرتبط با این ماده ساختمانی

مصالح و مواد ساختمانی بر پایه گچ و سیمان

تجهیزات و ماشین آلات تولید کننده مصالح فوق

در دفاتر و کارخانجات این شرکت در سراسر جهان بیش از ١٨٠٠٠ نفر فعالیت دارند که تلاش همگی آنها حصول موفقیت شرکت و در نتیجه ایجاد امنیت اقتصادی و رشد و توسعه حرفه ای خود است.

یکی از اصول این شرکت تاسیس واحدهای صنعتی در مناطقی است که مواد اولیه فراوان و بازار مصرف مناسب این تولیدات وجود داشته باشد. در این راستا واحدهای متعدد تولیدی این گروه در شرق اروپا و نقاط مختلف آسیا در حال احداث می باشد که نتیجه آن افزایش اشتغال و تولید مواد و مصالحی با کیفیت ممتاز برای برآورده کردن نیازهای فردای این جوامع می باشد.




[h=3]مزایای استفاده از دیوارهای جداکننده داخلی کناف:[/h]
اولین مزیت استفاده از سیستم کناف سبک سازی می باشد .این نوع مصالح در مقایسه با مصالح سنتی حدود ده تا پانزده برابر سبک تر است. در نتیجه با کاهش بار مرده ای ساختمان وعدم استفاده از اجزای غیر سازه ای سنگین تاثیر نیروی زلزله بر ساختمان کمترمی شود.در صورت تخریب ساختمان به علت سبکی سیستم کناف از خطر جانی برای ساکنان به مقدار قابل ملاحظه ای کاسته می شود.علاوه بر سبکی پانل های گچی کناف نحوه اتصال انعطاف پذیر پانل ها به پروفیل ها هم باعث کاهش نیروی زلزله می شود. بدین صورت که استاد ها در داخل رانرها جای بازی دارند و این دو بهم پیچ یا پرچ نمی شود و پانل ها ی گچی کناف به هر دوی این پروفیل ها پیچ خواهند شد. سبکی مصالح کناف باعث حمل آسان آن توسط کارگران شده که باعث افزایش سرعت کار می شود. در حمل و نقل در طی مسافتها طولانی به علت دارا بودن بسته بندی مناسب آسیبی به مصالح وارد نمی شود.کم حجم بودن مصالح کناف نسبت به مصالح سنتی باعث کاهش هزینه های حمل می شود.





از دیگر مزایای استفاده از سیستم کناف دسترس آسان به تاسیسات مکانیکی و الکتریکی می باشد. که در صورت ترکیدن لوله و... به راحتی می توان قسمت آسیب دیده را تشخیص داد و تعمیر کرد و در صورت آسیب دیدگی دیوارهای کناف در اثر ضربه های نامتعارف به راحتی فقط قسمت آسیب دیده تعویض و تعمیر می باشد که این دو مورد افزایش عمر مفید ساختمان را به همراه دارند (دیوارهای کناف دارای مقاومت بالایی هستند و مقابل ضرباتی نظیر ضربات بدن انسان هیچ آسیبی نمی بینند).در صورت نیاز به تغییر کاربری بنا با توجه به خصوصیات کناف به راحتی می توان این کار انجام داد. در بهسازی ساختمان های قدیمی نیز می توان از روش نوین کناف بهره گرفت.در مناطقی نیاز به ساخت و ساز سریع باشد مانند مناطق زلزله زده سیستم کناف داری اولویت می باشد.



دیوارهای کناف بعد نصب قابلیت رنگ آمیزی دارند و در این مرحله احتیاجی به ملات گچ و خاک و گچ کشته نمی باشد که باعث صرفه جویی در مصرف مصالح و بالا رفتن سرعت کار می شود. برای دستیابی به سطحی کاملا یکنواخت محل درزها با کمک نوار درزگیر بتونه می شود،نقش نوار درزگیر مسطح کردن درز و جلوگیری از ایجاد ترک در دیوارهای کناف می باشد. سطح پیچ ها هم که کمی پایین تر از سطح پانل ها قرار می گیرد تا با بتونه پوشانده شود تا سطح صافی در محل پیچ ها داشته باشیم. بعد از اجرای دیوار های کناف یک لایه ماستیک روی آن اجرا می شود که باعث بوجو دآمدن سطحی یکنواخت برای رنگ آمیزی و کاهش جذب رنگ توسط پانل ها می شود، این امر باعث کاهش رنگ مصرفی مورد نیاز می شود.در نهایت با استفاده از دیوار کناف به راحتی سطحی کاملا صاف با دقت بالا و آماده برای رنگ آمیزی داریم.



با استفاده از دیوارهای کناف مقاومت در برابر صوت را به حد مطلوب رساند و با استفاده از عایق های پشم سنگ و پلی استایرن می توان دیوارها در برابر حرارت به راحتی عایق کرد، عایق ها در بین دو لایه پانل گچی قرار می گیرند.
سیستم پانل های گچی کناف بدون سازه نیز به کاربرده می شود در این حالت به عنوان پوشش روی دیوار های سنتی با چسب پرلفیکس نصب می شود.بدین ترتیب فضایی خالی در پشت آن برای عایق کاری و عبور تاسیسات ایجاد می شود.

از دیگر مزایای سیستم کناف اجرای فرم های دکوراتیو و منحنی و افزایش سطح زیر بنای ساختمان باتوجه به کاهش ضخامت دیوارهای کناف نسبت به مصالح سنتی می باشد.

منبع : آرل ، کناف ایران
 

Similar threads

بالا