[مصالح ساختمانی] چوب پلاست

peymansaz

عضو جدید
تغییر الگوی مصرف انرژی در سطح جهان و گرایش روز افزون به انرژی های پاک تحولات عمیقی در صنعت ساختمان پدید آورده و پیشرفت چشمگیر فن آوری ، امکان طراحی و تولید مصالح جدیدتر را فراهم نموده است . بدیهی است که تغییر الگوی مصرف ورود مصالح جدید به صنعت ساختمان ، تغییرات وسیعی در مباحث سازه ای نیز به همراه خواهد .

چوب پلاست با دارا بودن ویژگی های فیزیکی و مکانیکی منحصر بفرد به کامپوزیتهایی اطلاق می شود که از ترکیب چـوب ( در هر شکلی ) و ترمو پلاستیکها ( PVC – PE – PP ) تشکیل شده است . این کالا در ایران با نام چوب پلاست و در دنیا با نام تجاری Wood Plastic Composite یا پلی وود Poly Wood شناخته می شود .

چوب پلاست ORIM WOOD از ترکیب چوب و پلیمر پلی وینیل کلراید ( PVC ) و افزودنی های مورد نیاز تولید می گردد ، پلاستیک بطور مؤثر سطح رویی چوب را بعنوان یک لایه نازک می پوشاند . پوشش پلیمری که بر اثر فرآیند تولید ، ذرات چوب را احاطه می کند همراه با افزودنی های موجود در فرمولاسیون این محصول ، باعث می گردد تا مقاومت این کامپوزیت در برابر عوامل محیطی که نتیجه مستقیم ساختار آن است ، افزایش یافته و در نتیجه این کامپوزیت (wpc ) نسبت به رطوبت بسیار مقاوم بوده و از هجوم قارچ ها و حشـرات نیز در امان بماند .

ORIM WOOD به عنوان یک راه حل برای بهره بردن از جلوه زیبای چوب برای دوستداران فرآورده های چوبی در فضاهای باز بوده و مقاومت این محصول در برابر عوامل جوی و محیطی باعث شده تا این محصول به سرعت جایگزین رقیب طبیعی خود(چوب) گردد .

در میان انبوه مصالح ساختمانی ، از دیر باز چوب طبیعی به عنوان زیباترین و شاخص ترین جلوه زیبای طبیعت در فضاهای شهری خودنمایی کرده و پسندیده شده است ، اما هراس از تخریب و آسیب پذیری چوب طبیعی در مقابل عوامل تاثیرگذار محیطی باعث گشته تا استفاده از آن در فضای باز محدود و به فضاهای داخلی خلاصه گردد .

ORIM WOOD ، به عنوان راهی برای افزایش پایداری با هزینه نگهداری اندک در موارد کاربردی این کالا با کالای جایگزین می باشد .

یکی از ویژگی های بارز کامپوزیت چوب پلاست ، سازگاری با محیط زیست است . فشار محیط زیست در مورد بازیافت و افزایش دوام ، بر صنعت هر روز در حال افزایش است . افزایش طول عمر و دوام مواد ساختمانی همچون چوب از ضروریات است . برای استفاده کنندگان فراورده های پلاستیک ، کاهش وابستگی به مواد پتروشیمیایی یک ضرورت است . چراکه هزینه مواد خام ان به طور دائم و چرخه ای در حال افزایش و مصرف کنندگان فرآورده های چوبی نیز باید کارآمدی منابع را افزایش داده و ضایعات مواد خامی را که به طور اجتناب ناپذیر بوجود می آید ، دوباره مورد بازیافت قرار دهند . این کامپوزیت ها در مقایسه با فرآورده های سنتی چوبی ، بیش از 40% بر میزان کارآیی آن می افزایند .

http://home.peymansaz.org/virtual-training/737-Resistant-wood-building-materials.html
 

Similar threads

بالا