[مصالح ساختمانی] پوشش هاي سلولزي

m.j

عضو جدید
پوشش های سلولزی

ساختار پوشش های سلولزی :
این نوع پوشش تشکیل شده از الیاف مصنوعی ، سلولز ، رزین های ساختمانی ، آراینده های معدنی ، پیگمنتهای مقاوم ، روان کننده ها و سایر افزودنیهایی که به صورت خمیر و با استفاده از ماله های فلکسی گلاس بر روی سطح کار اجرا می شود .
این پو شش دارای خواص بسیاری بوده و در واقع می توان از آن به عنوان بهترین و زیبا ترین جایگزین برای رنگ و کاغذ دیواری نام برد .
این نوع محصولات معمولا" به نام پوشش بلکا معرفی می شوند .
خواص پوشش های سلولزی :
• قابلیت اجرا به روی ملات گچ و خاک :
از مهمترین خواص این محصول ان است که با استفاده از این نوع مصالح می توان مراحل گچ کاری و سفید کاری ، بتونه کاری و نقاشی را از مراحل نازک کاری حذف نمود که بدین وسیله میتواند تأثیر به سزایی در تقلیل هزینه ها و بالا بردن سرعت انجام کار داشته باشد .
پوشاندن عیوب زیر کار :
این نوع پوشش نیازی به زیرسازی نداشته و تا حد زیادی ایرادات ناشی از وجود ترکهای موضعی و نا همواریهای سطح کار را مخفی می نماید .
عایق حرارتی و برودتی :
که به علت بافت الیاف گونه عایق بسیار مناسبی جهت حفظ گرمای محیط می باشد و در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان تأثیر بسزایی دارد .
عایق صوت :
سطح بافت دار این پوشش عایق بسیار مناسبی جهت کاهش حجم صداهای مزاحم و مانع از انعکاس امواج صوتی به میزان قابل ملاحضه ای ( 30% الی 50 % ) می باشد و اصطلاحا" محیط را اکوستیک می نماید .
سبکی :
وزن این پوشش در هر متر مربع 400 تا 700 گرم می باشد که در مقایسه با وزن گچ و رنگ در هر متر مربع ( 17
kg الی 25kg ) بسیار سبک تر بوده که این امر باعث کاهش وزن مرده ی ساختمان می باشد .
تنوع بسیار بالای رنگ :
این پوشش دارای تنوع بسیار بالای رنگ بوده و نیز می توان از رنگهای ترکیبی استفاده نمود .
ایجاد آرامش محیطی :
که به علت سطح بافت دار و زیبا و سازگار با محیط زیست فضایی بسیار گرم و جذاب و همراه با آرامش به فضای داخلی ساختمان می بخشد .
قابلیت شستشو :
این پوشش را می توان به کمک کف شامپو فرش به آسانی تمیز نمود . البته در صورت تمایل می توان این پوشش را با استفاده از رزین های مخصوص ضد آب نمود .
• نداشتن بو و حساسیت :
این پوشش چه در زمان اجرا و چه بعد ازآن فاقد هرگونه بو می باشد .
عایق رطوبت :
این پوشش رطوبت محیط را جذب نموده و باعث تعدیل رطوبت می گردد و رطوبت جذب شده در شرایط معکوس جوی به محیط بازگردانده می شود . بسیار مناسب جهت فضاهایی که از کولر های آبی در آنها استفاده می گردد .
عدم ترک خوردگی :
به دلیل خاصیت ارتجاعی مواد سلولزی ترکهایی که در اثر نشست ساختمان ویا زلزله های خفیف در دیوار یا سقف ایجاد می شود را مخفی نگه می دارد .
مقاوم در برابر ضربه :
بر خلاف رنگ و کاغذ دیواری این پوشش به دلیل خاصیت ارتجاعی موضعی خود در برابر ضربات مقاوم است .
خاصیت آنتی استاتیک :
که گرد و غبار ، دوده و ذرات معلق در هوا را به خود جذب نمی کند .
• قابلیت اجرا به روی هر نوع زیر کار :
اعم از سنگ ، گچ ، رنگ روغن ، رنگ پلاستیک ، شیشه ، چوب ، کاشی ، سرامیک ، انواع فلز و . . .
سرعت اجرای بالا :
که هر اپراتور می تواند در حدود 15 مترمربع از این پوشش را در هر ساعت اجرا نماید .
قابلیت ترمیم سریع و آسان :
این پوشش بر خلاف رنگ و کاغد دیواری در کمترین زمان و به راحتی قابل ترمیم به بهترین شکل می باشد .
• مقاوم در برابر آتش
• کاهش بازتاب نور
• طول عمر بالا
از آنجا یی که این نوع پوشش مصارف بسیار گسترده ای در کشورهای پیشرفته صنعتی دارد دارای تأییدیه های معتبر از مراجع ذیصلاح جهانی به شرح ذیل می باشد .

1. موسسه بیولوزی آلمان (
Institute of GermanyBiological )
2. موسسه مطالعات و بررسی مواد برلین
((
Berlin Federal Material Investigation and ExaminationInstitute
3. دارای گواهینامه
Din آلمان
4. مرکز سلامت و بهداشت روسیه (
Russia Health Institute )
5. مرکز بررسی های مواد و تکنولوژی تولید دانشگاه استانبول
(
Categoriesand Production of Istanbul University Center of Material )
 

ghanbarloo

عضو جدید
پوشش هاي سلولزي ( پوشش دیواری - پوشش سلولزی - الیافی - ابریشمی )

پوشش هاي سلولزي ( پوشش دیواری - پوشش سلولزی - الیافی - ابریشمی )

اين پوشش يک پوشش زيبا و در عين حال اقتصادي ميباشد که توسط ژاپنيها ابداع و استفاده ميشده يعني مردم ژاپن به علت سرماي زياد منطقه ژاپن از اين پوشش به عنوان عايقي در برابر سرما استفاده ميکردند و سبوس برنج را بعد از کوبيدن با چسب ترکيب نموده و به صورت لايه اي روي درها ميماليدند بعدها اين پوشش شکل کاملتري گرفت و در اروپا استفاده شد و به جاي سبوس و ساقه برنج از سلولز استفاده شد و افزودنيهاي فراواني به آن اضافه شد که تنوع اين محصول را بسيار زياد نمود و کم کم به صورت يک پوشش شناخته شده درآمد که در تمام دنيا کار برد دارد .
نزدیک به 100 سال در اروپا ( در کشور هایی نظیر سوئیس ) هم زمان با شکوفایی علم و هنر ، این کالا تولید شد که هم از نظر کیفیت و هم از نظر زیبایی منحصر به فرد بوده است .
 
آخرین ویرایش:

ghanbarloo

عضو جدید
شرکت سیلکو تولید کننده بهترین نوع پوشش سلولزی – الیافی

شرکت سیلکو تولید کننده بهترین نوع پوشش سلولزی – الیافی

شرکت سیلکو تولید کننده بهترین نوع پوشش سلولزی الیافی به نام سیلکو می باشد که در حدود 200 طرح و رنگ و در 5 آلبوم A ، B ، C ، نفیس و نیلوفر عرضه شده است ، سیلکو طرح نوین ساختمانی است که ترکیبی از پالپ ها ، الیاف مصنوعی ، آلاینده ها و سنگ های معدنی ویژه است که می تواند جایگزین مناسبی برای گچ خاک ، گچ ، نقاشی ،کاغذ دیواری و غیره باشد .
از ویژگی های بارز سیلکو می توان به موارد زیر اشاره کرد :
- دارای صرفه اقتصادی
- سرعت اجرای بالا
- بدون بو و حساسیت
- غیر قابل اشتعال
- عایق صوتی
- عایق گرما و سرما
- دافع گرد و غبار به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی استاتیک
- استاتیک که مولکول های سوخته هوا را به خود جذب نمی کند
- ضد ضربه به دلیل خاصیت کشسانی و قابلیت انعطاف و نیز ترک های ریز زیر کار را نشان نمی دهد
- قابلیت اجرا بر روی تمام سطوح صاف از قبیل گچ خاک ، گچ سفید ، سیمان ، رنگ روغن ، رنگ پلاستیک ، چوب ، فلز ، شیشه و غیره بدون نیاز به زیر سازی
- قابل اجرا در ساختمان های مسکونی ، ادارات ، رستوران ها ، مساجد ، مدارس ، بیمارستان ها ، فروشگاه ها ، کارگاه ها ، فروشگاه ها و غیره
با توجه به ممتاز بودن نوع ترکیبات سیلکو ( چسب ، آنتی باکتریال و ... ) ، پوشش دهی آن نیز ممتاز و منحصر به فرد می باشد که اگر با قطر 3 میل بر روی سطح مورد نظر کار شود هر کیلو گرم پوشش دیواری سیلکو حداقل 3 متر مربع از سطح را پوشش می دهد .
بسیاری از مردم به دنبال نوعی از پوشش سلولزی الیافی هستند که به اصطلاح خودشان (ضد آب) Water Proof باشد و این در صورتی است که هیچ نوع پوشش سلولزی الیافی (ضد آب) Water Proof برای تزئینات داخلی وجود ندارد مگر آن که در قبال خرید یا نصب آن ، هزینه ی هنگفتی پرداخت گردد که آن هم مقرون به صرفه نخواهد بود .


برای دیدن طرح ها اینجا کلیک کنید
 
آخرین ویرایش:

ghanbarloo

عضو جدید
ماله سیلکو

ماله سیلکو

ماله :
یکی از محصولات شرکت سیلکو ، ماله می باشد. این نوع ماله ها در رنگ های گوناگون و ویژه ی پوشش های سلولزی – الیافی طراحی و تولید شده که در سه اندازه ارایه می گردد:
* نوع ماله: معمولی
ابعاد: 24×13 سانتی متر
وزن تقریبی: 250 گرم
جنس دسته: ترکیبی (PVC و ABS )
تلق: شفاف با ضخامت حدود 3 میلی متر

* نوع ماله: متوسط
ابعاد: 24×6 سانتی متر
وزن تقریبی: 180 گرم
جنس دسته: ترکیبی (PVC و ABS )
تلق: شفاف با ضخامت حدود 3 میلی متر

* نوع ماله : باریک
ابعاد: 24×5/3 سانتی متر
وزن تقریبی: 160 گرم
جنس دسته: ترکیبی (PVC و ABS )
تلق: شفاف با ضخامت حدود 3 میلی متر
 
آخرین ویرایش:

ghanbarloo

عضو جدید
چسب سیکو

چسب سیکو

چسب:
شرکت سیلکو نماینده ی انحصاری CMC اروپا ( از نوع USK) از کشور ترکیه در ایران را در اختیار دارد که علاوه بر استفاده در محصولات تولیدی خود ( سیلکو ) به صورت جزئی و کلی با بهترین قیمت را در اختیار همکاران نیز قرار می دهد .

 

ghanbarloo

عضو جدید
رزین سیلکو (جهت ضد آب کردن پوشش های سلولزی - الیافی)

رزین سیلکو (جهت ضد آب کردن پوشش های سلولزی - الیافی)

رزین (جهت ضد آب کردن پوشش های سلولزی - الیافی)
با استفاده از این رزین ها می توانید پوشش های سلولزی – الیافی را تا 100% ضد آب (قابل شست و شو) کنید. دستورالعمل استفاده ی آن را می توانید در زیر ببینید
پس از این که سطح اجرا شده ی سیلکو کاملا خشک شد، برای ضد آب کردن سیلکو ( Water Proof) لازم است طبق دستورالعمل زیر، رزین درجه ی یک در سه مرحله از طریق پمپ و از فاصله ی حدود 30 تا 50 سانتی متری (به صورت اسپری) بر روی سیلکو پاشیده شود. توجه داشته باشید که پس از هر مرحله، باید حدود 24 ساعت منتظر بمانیم تا سطح مورد نظر کاملا خشک شود و بعد، مرحله ی بعدی را اجرا نماییم.

دستورالعمل استفاده رزین و آب :


نسبت رزین
نسبت آب
مرحله ی اول
1
5
مرحله ی دوم
1
4
مرحله ی سوم
1
3
 

ghanbarloo

عضو جدید
زمان خشک شدن سیلکو

زمان خشک شدن سیلکو

زمان خشك شدن سیلکو، با توجه به سطح زیر كار و هم چنین میزان رطوبت محيط متفاوت مي باشد. (به طور معمول بين24 تا 72 ساعت)
نکته ی قابل توجه این که در برخی موارد (در سطوحی مثل رنگ روغنی، سنگ و سرامیک - در دمای پایین به ویژه در فصول سرما - و ...) باید شرایطی ایجاد شود تا سیلکو حداکثر تا 48 ساعت خشک شود. حال با توجه به این که در آستانه ی فصل سرما هستیم برای این کار، رزین ویژه ی پوشش سلولزی – الیافی را به شما توصیه می کنیم:
اگر به هنگام ساختن خمیر سیلکو، حدود یک لیتر رزین به آن اضافه نمایید، همان طور که گفته شد چون در فصل سرما، سیلکو دیرتر از معمول خشک می شود این کار به زود خشک شدن آن کمک شایانی نموده و این خود، باعث جلوگیری از کپک زدگی، زرد یا سیاه شدن احتمالی سیلکو (پس از خشک شدن) می شود. علاوه بر آن نیز باعث می شود سیلکو با سهولت و پوشش دهی بیش تر از حد معمول اجرا گردد که خود دلیل صرفه ی اقتصادی است.
رزین را از هر جایی که تمایل داشتید تهیه نمایید. برای تهیه ی رزین درجه ی یک (ویژه ی سیلکو) می توانید با دفتر مرکزی سیلکو نیز تماس حاصل فرمایید.
نکته ی مهم: زمانی که سیلکو در فصل سرما اجرا می شود ضمن این که باید وسايل گرمایی (مانند بخاري، شوفاژ و ...) وجود داشته باشد حتماً بايد در آن محیط، جريان هوا نیز (با گشودن پنجره ها و يا درب ها) ايجاد شود، چرا كه با بالا رفتن ميزان رطوبت ناشي از خشك شدن سريع مواد در فضاي بسته، مواد طبله كرده و احتمال ریختن آن وجود دارد.


 
آخرین ویرایش:

ghanbarloo

عضو جدید
ترمیم سیلکو

ترمیم سیلکو

محل صدمه ديده را از هر طرف، حداقل به ميزان 10 سانتي متر با آب پاش خيس نموده، پس از 10 دقيقه از همان مواد محل مورد نظر، اجرا گردد.
اگر جایی از محل اجرا شده به صورت جزئی کثیف شده باشد می توانید با یک تکه ابر (اسفنج) و مقداری شامپو فرش (به صورت اسپری) آن را با دقت تمیز نمایید.
 

Similar threads

بالا