[مصالح ساختمانی] پوسته هیدرولیکی جهت ایجاد سیستم سرمایشی

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پوسته هیدرولیکی جهت ایجاد سیستم سرمایشی



شیشه های دو جداره ای که امروزه در پنجره و نمای ساختمان ها به کار می رود مقداری زیادی از انرژی خورشید را از خود عبور می دهند که باعث گرم شدن هوای داخل اتاق می شود. حالا اگر تعداد افرادی که در این فضا هستند زیاد هم باشند دمای ساختمانبالاتر می رود و بازده عملکرد افراد پایین می آید. luisa roth با الهام گرفتن از سیستم بدن انسان یعنی فرآیند عرق کردن پوست،تایل های کامپوزیت هیدرولیکی طراحی کرده است، این تایل ها سیستم سرمایشی لازم را در نماهای شیشه ای فراهم می کنند.



این تایل ها از 3 متریال مختلف تشکیل شده اند که در 6 لایه مجزا با توجه به مسائل شیمیایی و فیزیکی، قرار گرفته اند. وقتی بخار در لایه ای از تایل به وجود می آید، لایه بعدی روزنه هایی دارد که بخار و آب موجود را جذب کرده و آن مقدار آب را هم تبخیر می کند و به این صورت میزان بخار آب بین لایه ها افزایش پیدا می کند و سیستم سرمایشی ایجاد می شود.



سه لایه این تایل ها از سیلیکون های ارتجاعی پوشیده شده اند که ضخامتی به اندازه 0.5 میلی متر دارند و 3 لایه ی بخار آب بین این لایه های سیلیکونی قرار گرفته است. به خاطر وجود این لایه ها، تایل ها هم مقاومت لازم را دارند و هم خاصیت انعطاف پذیری. هدف از تولید تایل هیدرولیکی، ایجاد متریالی بود که مجهز به سیستم سرمایشی باشد. ظرفیت و ضخامت این تایل ها بسته به شرایط و نوع کاربرد متفاوت است.



















تحریریه معماری آرل
مترجم : ثنا حسینیان
منبع : DESIGNBOOM
 
بالا