[مصالح ساختمانی] مصالح مدرن معماری

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



آجر خونین: مواد پایه ای که برای ساخت این مصالح به کار گرفته شده در حالت عادی دور ریختی، هدر رفته و یا غیرقابل استفاده می باشد. اما غیر قابل باور است که می توان با چنین عناصری، به چنین نتایجی دست یافت.معمار فارق التحصیل: جک مونرو با تصویه خون حیوانات و افزودن شن و ماسه آنها را با هم پخته و به یک عملکرد قوی از آجر دست یافته که آنرا ضد آب و رطوبت کرده است.








باکتری های بلوک های ساختمانی: آیا باکتری ها در ساخت دیوار منازل ما در آینده نقش دارند یا خیر؟
دانشمندان توانسته اند به وسیله پلاستیک های زیست محیطی، سلولوز، و موادی دیگر و با تغذیه مواد خاص به گونه های خاص باکتری ها، یک متریال جالب و جدید خلق کرده اند. نتیجه سوخت و ساز این مواد در ایجاد که به طور شگفت انگیزی بادوام می باشد کمک کرده و قابل استفاده در همه ی فرآیندهای عمومی و جامع ساختمانی می باشد. باکتری های استفاده شده در این مصالح، می تواند برای ساخت و ساز در مریخ مورد استفاده قرار گیرد.







Hempcrete :ترکیبات زیست محیطی
این کامپوزیت زیست محیطی از ترکیب موادی مانند کنف، آهک، و آب تشکیل شده که نه تنها سازگار با محیط زیست می باشد، به لطف میزان منفی کربن و CO2 موجود ذخیره شده در ترکیبان شیمیایی آن، به طول رشد و فرآیند محیط طبیعی اطراف کمک می کند. این کامپوزیت 100% قابل بازیافت بوده و در برابر آتش و آب مقاوم است، و حتی می تواند برای چند قسمت اعم از: دیوارها و کف پوش عایق استفاده شود.حتی بعد از تخریب، از مواد آن می توان به عنوان کود استفاده نمود.





بتن شیشه ای (Lightracon):
بتن عبور دهنده نور، امروزه به عنوان یک محصول ساختمانی جدید با قابلیت استفاده بالا مطرح است. این محصول ترکیبی از فیبر های نوری و ذرات بتن است و می تواند به عنوان بلوک ها و یا پانل های پیش ساخته ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. فیبر ها بخاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و ترکیبی از یک متریال دانه بندی شده را تشکیل می دهند. به این ترتیب نتیجه کار صرفا ترکیب دو ماده شیشه و بتن نیست، بلکه یک متریال جدید سوم که از لحاظ ساختار درونی و همچنین سطوح بیرونی کامل همگن است، به دست می آید که نور را از خود عبور میدهد .


گردآورنده: گروه معماری آرل
مترجم: مهرداد نجیب زاده
 
آخرین ویرایش:

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز





کاشی های حرارتی(نسبت به دما واکنش دهنده می باشد.)
طراحی کاشی های حرارتی توسط شرکت Moving Color صورت گرفته است.این کاشی ها با توجه به پتانسیل بالای حرارتی خود، رنگ خود را در دما تغییر می دهند.این کاشی ها را می توان در آشپزخانه، اتومبیل،و لوازم خانگی به کار برد.






بتن خودترمیم گر
تعمیر و تعویض بتن دارای هزینه و مسؤولیت زیادی می باشد. مواد هوشمندی که قادر به ترمیم خود می باشند در حیطه تکنولوژی ساخت و ساز قرار می گیرند. بتن هوشمند توسعه یافته توسط دانشجوی مهندسی میشل پلتیر در دانشگاه رود آیلند به وجود آمده است.وی با استفاده از کپسول میکروسکوپی و سیلیکات سدیم به این ترکیبات دست یافته است. سیلیکات سدیم در ترکیب با بتن، خواص آنرا قوی تر کرده و می تواند ترک های ایجاد شده در بتن را بپوشاند.






سیمان جذب کننده کربن
سالانه به میزان 2.9 میلیارد دلار هزینه سیمان، در صنایع ساختمانی می شود که به میزان 5% کربن موجود در هوا را تولید می کند.این سیمان از منیزیم سیلیکات ساخته شده که می تواند CO2 اتمسفر را جذب کند. این ترکیب به طور بالقوه می تواند یکی از بزرگ ترین کاهش دهنده های کربن موجود در اتمسفر می باشد که میتواند در کاهش گازهای گلخانه ای مؤثر باشد.






Flexicomb
این محصول، از نی های آشامیدنی و یکبار مصرف تهیه شده است. این محصول قابل انعطاف، از طریق شکل دادن به الگوی لانه زنبوری، توانسته است یک شکل شفاف و بالقوه به عنوان یک روشنایی خلق کند.






شیشه های جنبشی
این ماده جدید با عنوان شیشه های جنبشی قادر است CO2 موجود در هوا را جذب کند و در تنفس افراد در داخل فضا تأثیر به سزایی دارد. در سیلیکون به کار رفته در بافت این شیشه، و استفاده از محرک های الکتریکی، سبب فعال شدن این سیلیکون ها می شود.







بتن اسفنجی
بتن اسفنجی یك مخلوط سنگدانه درشت(شن)،سیمان، آب و ماسه به میزان اندك(وگاهی اوقات بدون ماسه) است. در ساختار این بتن %25-15 (از لحاظ حجم) فضای خالی وجود دارد و این امر‌ موجب عبور آب از داخل این بتن می‌شود. در بتن اسفنجی از آب نسبت به دیگر انواع بتن كمتر استفاده می‌شود و این مسأله باعث شده تا پس از ساختن مخلوط بتن آب آن به سرعت تبخیر شده و مخلوط در مدت یك ساعت كاملا" از آب تخلیه خواهد شد.





 

Similar threads

بالا