[مصالح ساختمانی] انواع نمای شیشه ای

mona39

عضو جدید
انواع نمای شیشه ای و کرتین وال





فریم لس:
در نمای فریم لس سطح نما از طریق پروفیل های فلزی شبکه بندی می گردد و بعد فریم نما در درون این شبکه ها واقع می شود.در
نمای کرتین وال این فریم ها شامل لاستیک های مخفی هوابندی و آبندی هستند که شیشه به راحتی روی آنها تعبیه می شود این فریم ها دارای گستره رنگ های زیادی می باشند.















اسپایدر:
نمای اسپایدر غالبا شیشه لمینت شده ای است که از دو لایه شیشه سکوریت 6میلیمتر فلوت استاندارد درجه یک و در لایه طلق که در مجموع 52/1میلیمتر و در میان دو شیشه سکوریت قرار می گیرد، تشکیل شده است.




نمای شیشه ای اسپایدر در فروشگاه ها و در نماهای تجاری مورد استفاده زیادی دارد.

با توسعه سبک های مدرن در ساختمان، نمای شیشه ای اسپایدر، بیشترین دید را با حداقل میزان بهره گیری از فریم و فلزات با بالاترین رده ایمنی و ایزولاسیون را امکان پذیر کرده است.















نمای کرتین وال
به کارگیری از این نماهای مدرن باعث شده که دتیایل نصب متمایزی هم طراحی شود که می توان نماهای کرتین وال را نام برد.
نمای کرتین وال یکی از نماهای مدرن با آمیزه ای از پروفیل های آلومینیومی به منزله سازه و لاستیک های آب بندی و هوابندی و اتصالات نصب است.
در نمای کرتین وال شیشه ای انواع ضخامت های شیشه دوجداره از ۱۸ تا ۴۰ میلیمتر قابل نصب می باشد. از برتری نمای کرتین وال توانایی محاسبه فشار باد و فشار بار مرده بر روی نمای ساختمان با استفاده از نرم افزار های اختصاصی می باشد که ایمنی این گونه نما را در مقابل خطرهای آب و هوایی و اتفاقات نامترقبه خیلی بیشتر می کند.













نمای دو پوسته
نمای شیشه ای دوم ساختمان می تواند برای در امان نگه داشتن و عایق بندی ساختمان در مقابل آلودگی صوتی و آب و هوایی و محیطی کارکرد خیلی مهمی داشته باشد. این گونه نما غالبا با فاصله ای بیش از چهل سانتی متر در مقایسه با اصلی ساختمان پدید می آید و فضایی به منظور تردد مابین این نما و جداره اصلی جهت تمیزکاری لحاظ می شود. در پروسه نمای ساختمان از نمای شیشه ای برای نمای مدرن استفاده بیشتری می شود.
 

reza._y

کاربر فعال
نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

کرتین وال یک نمای محصور کننده ساخمان است که وزن خود و نیروهای محیطی را تحمل می کند و هیچ اثری در انتقال بار مرده و یا زنده به ساختمان ندارد. این نمای شیشه ای در انواع متنوعی تولید می شود اگر به شکل صحیح و استاندارد انجام شود هزینه هایی سرسام آور ندارد. یکی از پروژه هایی که از این نما استفاده کرده است می توان به ساختمانی در بارسلونا اشاره نمود که مرکز توریستی شده است.
 

Similar threads

بالا