مصاحبه با رتبه های برتر

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای بهروز حریمی (رتبه 1 دکتری مهندسی نفت 1393)

جناب آقای بهروز حریمی
رتبه 1 دکتری مهندسی نفت
(سرپرست علمی طراحان سؤالات آزمون های آزمایشی راهیان نفت)


با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید؟
من هم خدمت شما و مخاطبین دپارتمان راهیان نفت سلام عرض می کنم. بهروز حریمی هستم متولد سال 69 در مشهد. دوره کارشناسی مهندسی نفت را در دانشگاه صنعت نفت اهواز گذراندم و با کسب رتبه 2 کنکور ارشد نفت گرایش مخازن وارد مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مخازن هیدروکربوری دانشگاه صنعتی شریف شده و در این رشته مشغول به تحصیل می باشم.

چه زمانی دقیقا برای مطالعه استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
مطالعه درس زبان را تقریباً از تابستان آغاز کرده بودم. از آنجاییکه برخی دروس کنکور دکترا با کنکور ارشد مشترک هستند، کسانی که مطالعه مناسبی برای کنکور ارشد داشته اند سطح علمی اولیه و آمادگی بیشتری را برای کنکور دکتری خواهند داشت. بنابراین زمان مطالعه دو ماهه برای دروس اختصاصی برای افرادی که دوره کارشناسی و ارشد را با پایه قوی را در رشته مهندسی نفت گذرانده اند، کافی به نظر می رسد. دوستانی که پایه قوی در مهندسی نفت ندارند یا از رشته های دیگر قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند، باید زمان بیشتری را صرف کنند.


قبول شدن در مقطع کارشناسی ارشد با قبولی در مقطع دکتری چه تفاوتی دارد؟
طبیعتاً ظرفیت قبولی دوره دکتری نسبت به کنکور ارشد بسیار کمتر بوده و در این آزمون رقبای شما علاوه بر دانشجویان هم سن و سالتان برخی مهندسین با تجربه شاغل در شرکت های نفتی نیز می باشند. با توجه به کمتر بودن تعداد دروس اختصاصی در کنکور دکتری نسبت به کنکور ارشد، تعداد جزوات و منابعی که لازم است مطالعه کنید کمتر می باشد. البته توجه داشته باشید که شرکت در کنکور و کسب رتبه مناسب تنها قدم اول بوده و قدم بعدی آماده کردن یک رزومه مناسب برای شرکت در جلسه مصاحبه می باشد.

آیا در کنکورهای آزمایشی هم شرکت کردید؟
خیر، برای آزمون دکتری کنکور آزمایشی ندادم.


قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشتتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به رشتتون علاقمند شدید؟
شناخت خاصی نسبت به جزئیات رشته مهندسی نفت نداشتم و از طرفی علاقه ای به رشته های روتین فنی مهندسی مثل برق و عمران و مکانیک نداشتم. بعد از ورود به دانشگاه و خصوصا در ترم های بالاتر که درس های تخصصی نفت را می گذراندیم، علاقه ام به این رشته بیشتر شد چرا که رشته ای بسیار متنوع است و زمینه های کاری آن نیز بسیار متنوع است.

داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور دکتری بر روی چه کتابهایی تمرکز کنند؟
در حال حاضر ، به جز کتاب های راهیان ارشد که سؤالات تخصصی کنکورهای دکتری مهندسی نفت را پاسخ داده ایم ، کتاب تخصصی دیگری برای کنکور دکتری مهندسی نفت در بازار وجود ندارد و استفاده از جزوات اساتید طراح سوال توصیه می شود. البته برای دروسی که با کنکور ارشد مشترک هستند (مثل چاه آزمایی و مهندسی مخازن) منابع موجود برای کنکور ارشد تا حد زیادی کافی خواهد بود.

درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
با توجه به محدود بودن تعداد دروس کنکور دکتری و رقابت شدید تر در این آزمون به هیچ عنوان نباید هیچ درسی را کنار بگذارید و اگر در درسی کمبودی احساس می کنید با تمرین و ممارست ضعف های خود را جبران کنید.

آیا مشغله های دیگری (به عنوان مثال اشتغال در شرکت و یا مؤسسه خاصی) هم داشتید یا تمام وقت خود را در طول روز به مطالعه اختصاص می دادید؟
دوران مطالعه من برای آزمون همزمان با انجام پایان نامه ارشدم بود و بعلاوه سرپرستی علمی آزمون های آزمایشی دپارتمان راهیان نفت در سال گذشته را نیز بر عهده داشتم با این وجود استفاده بهینه از زمان باعث شد تا این کمبود وقت جبران شود.

خانواده، دوستان و اساتید درموفقیت شما چقدر موثر بود؟

طبیعتاً دوستان و خانواده در ایجاد شرایط مناسب برای مطالعه نقش مهمی دارند و من نیز از خانواده ام و دوستان و استاد راهنمایم (دکتر مسیحی) تشکر می کنم.

آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور دکتری رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ قبل از روز کنکور دکتری فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
از روز اول قصد کردم برای کسب بهترین رتبه ها تلاش کنم و به لطف خدا و دعای خیر پدر و مادر توانستم رتبه یک آزمون دکتری مهندسی نفت سال 93 را بدست آورم.

چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی نفت دارید؟
داوطلبان کنکور (چه ارشد و چه دکتری) بایستی ابتدا هدف خود را از ادامه تحصیل در مقطع بالاتر تعیین کنند چرا که نداشتن برنامه و هدف برای شرکت در آزمون ممکن است باعث دلسردی و بی انگیزگی در طول دوران مطالعه می شود. درصورتیکه تصمیم جدی برای ادامه تحصیل داشتید باید با یک برنامه منسجم پیش بروید و هیچ درسی را کنار نگذارید. تنها راه موفقیت در آزمون مطالعه منسجم و هماهنگ تمام دروس و مدیریت دانسته ها و حفظ اعتماد به نفس در جلسه آزمون می باشد. داوطلبان آزمون دکتری باید توجه داشته باشند که آزمون کتبی تنها 30% از پذیرش شما را تشکیل می دهد و 70% بقیه مربوط به سوابق آموزشی-پژوهشی می باشد که در جلسه مصاحبه نمره دهی می شود.

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
من هم برای شما و خوانندگان محترم آرزوی موفقیت و کامیابی در تمامی مراحل تحصیلی و شغلی را دارم
.
 
آخرین ویرایش:

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای مچتبی ایزدمهر (رتبه 1 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1393)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای مچتبی ایزدمهر (رتبه 1 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1393)

جناب آقای مجتبی ایزدمهر
رتبه 1 گرایش مهندسی مخازن هیدروکربوری
(رتبه 2 آزمون جامع مرحله دوم راهیان نفت در سال گذشته)

**** درصد های آقای ایزدمهر****
زبان 58.9 ریاضی 55 زمین51.67 سنگ وسیال 66.67 لاگ و تست 70.37 مخازن 76.67 بهره و حفاری 51.67

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
با سلام، من مجتبی ایزدمهرم متولد و بزرگ شده ی شهر کرمانشاه هستم و بعد از تحصیل دوره ی کارشناسیم در دانشگاه صنعت نفت (اهواز) در گرایش مخازن نفتی تصمیم گرفتم که ادامه تحصیلم هم در همین رشته باشه. البته بورس رشته ی مدیریت و اقتصاد نفت شرکت توتال برای دانشگاه آی اف پی هم داشتم که با اومدن رتبه یک تصمیم گرفتم در دانشگاه شریف ادامه تحصیل بدم.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
در مورد زمان شروع مطالعه برای کنکور من دوره ی تابستون رو چندان توجهی نکردم (که البته به شما اصلا چنین چیزی رو توصیه نمی کنم چون من نسبتا پایه ام قوی بود) و تمرکز اصلی مطالعه من از 29 شهریور و در دانشگاه شروع شد که با برنامه بود. توی دوره ی کارشناسی معمولا من اگر درسی رو می خوندم به خاطر علاقه م بود (که البته به همین دلیل جزو نفرات برتر نبودم) ولی اکثر درس های تخصصی رو سعی کرده بودم نسبتا مفهومی بخونم (که به شما هم پیشنهاد میکنم همینطوری بخونید) و بنابراین سطح علمی من نسبتا بالاتر از حد متوسط بود.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
شاید زمانی که برای اولین بار کتاب ها رو خواستم باز کنم اوایل مرداد بود که البته توی دوره ی مرداد و شهریور چندان مطالعه ای نداشتم و فقط کتاب های زمین شناسی عمومی و ریاضی 1 رو خوندم (که البته من به دلایل متعددی نمی تونستم تابستون درس بخونم) و شاید به طور تقریبی هر یکی دو روزی یک ساعت می خوندم.


4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت نسبتا آسان تر از کارشناسی است و این هم به دلیل جزوه محور بودن، تعداد کم تر شرکت کننده ها، و حفظی بودن مهندسی نفته؛ البته نباید خیلی هم کنکور رو ساده گرفت ولی خوب فرصت فراوانی برای بروز استعداداتون در این کنکور دارید.

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشته تحصیلیتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به این رشته علاقمند شدید؟
نه، من خیلی از مهندسی نفت شناخت نداشتم و بیشتر فکر می کردم تمام گرایش ها شبیه حفاری اغماری اند ولی دوره کارشناسی فرصت عالی برا آشنایی به این رشته و علاقه مند شدن به این رشته بود چرا که برخلاف رشته هایی مثل برق و مکانیک در مهندسی نفت فرصت بسیار زیادی برای reaseach وجود داره و رشته هم رشته ی جالبیه!

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی و کتابهایی تمرکز کنند؟
سعی کنند طراح ها رو پیدا کنند و جزوه های مد نظر اون ها رو بخونند ولی درگیر شایعات هم نشوند، من جزوه های اساتید دانشگاه صنعت نفت و شریف به همراه کتاب ها و منابع مرتبط (حالا چه از راهیان چه بقیه کتاب ها) رو پیشنهاد میکنم ولی براساس شرایط جزوه های باید بیشتر یا کم تر شوند.

7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟
وابسته به شخص است، برای من که به شخصه نسبتا نا منظم هستم آزمون های آزمایش بهترین وسیله برای تنظیم خودم است، البته برای افراد منظم تر هم پیشنهاد میکنم که در آزمون آزمایشی شرکت کنند که نقاط ضعف و قوت خودشون رو پیدا کنند، اما زیاد نگران رتبه های بد و مغرور به رتبه های خوبتون نشید! تقریبا شبیه بود میانگین رتبه های من 1 و2 بود و کنکور هم 1 شدم.

8. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
بهترین طراحان برای سوالات قاعدتا فارغ التحصیل های همون رشته ها هستند که با اساتید و تم سوالات آشنا هستند(که آزمون راهیان نفت در این زمینه قوی تره). من موقع درس خواندن مخصوصا اون هایی که مفهومی تر خوندم، بارها و بارها سوالاتی به ذهنم می رسید که فکر می کردم طراحان هم به چنین سوالاتی علاقه مند هستند (باتوجه به روحیات طراحان) و خیلی دوست داشتم که این سوالات جالب که چندین تا از اون ها هم توی کنکور امسال هم اومدند رو در اختیار بقیه قرار بدم.

9. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
من بزرگترین مشکلم با درس زمین شناسی بود که متاسفانه پایه ضعیفی توی این دروس داشتم و این دروس هم به شدت حفظی به نظر می رسیدند که با مطالعه سوال های کنکور سال های قبل زمین شناسی تا حد زیادی مشکل من حل شد.

10. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟
من تقریبا هیچ وقت همچنین حسی رو نداشتم چون از زمانی که شهریور ماه در حرم مطهر امام رضا (ع) تصمیم گرفتم به صورت جدی، برای کنکور بخوانم تا زمانی که نتایج آمد همیشه این دعا را می کردم که خدایا هر چه خیر منه پیش بیاد، و همیشه هم میدونستم که نه الزاما شریف قبول شدن سعادت و خوشبختی رو میاره(بچه های سال های پیش نمونه های زیادی رو دیدم) نه کسانی که کنکور قبول نشدند، بیچاره میشن (بازهم بچه های سال های پیش نمونه اش بودن)، بنابراین همیشه با آرامش درس میخوندم و سعی میکردم نگرانی به خودم راه ندم.

11. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
قاعدتا تشویق های خانواده نقش بسیار مثبتی در امیددهی و ایجاد انگیزه داشت، دانشگاه صنعت نفت هم به خاطر اساتید خوبش نقش بسیار خوبی در آموزش مفهمومی مطالب داره و بعضی دوستان عزیزم که واقعا در مدت کنکور لطف داشتند و منو بسیار راهنمایی کردند هم تاثیر به سزایی داشت.

12. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
کاری که من در کنکور کارشناسی و ارشد انجام دادم این بود که رتبه ای رو برای خودم متصور نمی شدم، با اینکه میدیدم رتبه های آزمون ها امید بخش هستند با این وجود با امید واهی خودم رو فریب نمی دادم، چرا که از لحاظ روانشناسی فکر زیاد در مورد اون چیزی که تمایل به رسیدن بهش داریم (مثلا رتبه 1) و فکر در مورد بعد از اون باعث بی انگیزگی میشه!!!

13. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
بیشترین تاثیر رو دوست و هم اتاقی خوبم آقای میلاد جلیلیان داشت و واقعا از ایشون ممنون هستم.

14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
کنکور کارشناسی ارشد فقط یک اتفاق کوچیک توی زندگی بلند ماست، بیشتر از این که مهم باشه توی کنکور به چه رتبه ای می رسیم، مهم اینه که اگر به اون رتبه رسیدیم می خواهیم چکار کنیم و مسیر زندگیمون رو به چه سمتی هدایت کنیم.

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای حجت رضایی (رتبه 3 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1393)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای حجت رضایی (رتبه 3 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1393)

جناب آقای حجت رضایی
رتبه 3 گرایش مهندسی مخازن هیدروکربوری
(رتبه 1 آزمون های راهیان نفت در سال گذشته)
**** درصد های آقای رضایی****
زبان 35.6 ریاضی 25 زمین36.67 سنگ وسیال 68.33 لاگ و تست 68.37 مخازن 93.3 بهره و حفاری 51.67

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
حجت رضایی متولد سال 1370شهرستان مراغه- رتبه 353 منطقه 2 کنکور کارشناسی رتبه 3کنکور ارشد مهندسی نفت (مخزن) مقطع کارشناسی در رشته مهندسی نفت(گرایش مخزن) دانشکده نفت اهواز با معدل 18.24 برای دوره کارشناسی ارشد مهندسی مخزن دانشگاه صنعتی شریف رو انتخاب کردم.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
از مرداد ماه شروع کردم ولی تابستان ساعت مطالعه ام خیلی پایین بود(روزی تقریبا 1ساعت ) با توجه به اینکه معدلم خوب بود ودرسها رو تا حد زیادی در حین ترم های قبلی مسلط بودم تابستان کم خواندم . درسهای ریاضی و خواص سنگ و سیال و مخزن1 رو تابستان مرور کردم تا به تسلط برسم. ولی مطالعه منظم و جدی رو از مهر ماه شروع کردم.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
مرداد-شهریور (روزانه 1ساعت) مهر-آبان(روزانه 5ساعت) آذر-دی(روزانه 7 ساعت)

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
کنکور کارشناسی مباحث کلی تر وعمومی تر هست و برای کسب رتبه خوب باید بعضی درسها رو که علاقه ای نداری هم خوب بخونی ولی در کنکور ارشد درسها تخصصی تر و حجم مطالب کمتر و رقابت سختتر میشه.

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشته تحصیلیتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به این رشته علاقمند شدید؟
قبل از ورود به دانشگاه از رشته مهندسی نفت(مخزن) شناختی نداشتم ولی بعد از ورود به این رشته و شناخت رشته(بعد از ترم 6) علاقه مند شدم.

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی و کتابهایی تمرکز کنند؟
جزوه های اساتید دانشگاه شریف تهران صنعت نفت(اهواز) کتابهای جدید (تکی) راهیان نفت(خواص سنگ و سیال و لاگ و...)

7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟
کنکور های آزمایشی در صورت استاندارد بودن برای برنامه ریزی درسی لازم است در آزمون های جامع راهیان نفت شرکت داشتم و رتبه 1 آزمون جامع اول و رتبه 4 آزمون جامع دوم شدم.

8. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
با توجه به کتابهای تخصصی کامل و آزمونهای استاندارد سال گذشته راهیان نفت همکاری با این مجموعه تخصصی (رتبه های برتر سال های گذشته) را پذیرفتم.

9. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
درس زمین شناسی عمومی که علاقه ای به مطالعه اش نداشتم و درکنکور از نقاط ضعفم بود.

10. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟
با توکل به خدا و استراحت سعی در ادامه مطالعه داشتم.

11. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
خانواده همیشه به عنوان تکیه گاه نقش به سزایی در موفقیت های زندگی ام داشته اند. دانشگاه نفت با اساتید با تجربه ای که دارد هر سال رتبه های برتر کنکور ارشد نفت را به خود اختصاص داده است. همچنین از دوستان عزیزم آقای مهدی عباسی و فرشید توفیقی که در مدت مطالعه برای کنکور ارشد کمک های زیادی به بنده کردندکمال تشکر را دارم.

12. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
در اوایل شروع به مطالعه خیلی به رتبه فکر نمیکردم ولی بعد از نتایج آزمونهای جامع به کسب رتبه تک رقمی امیدوارشدم.

13. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
توکل به خدا همیشه مهمترین و موثرترین عامل برای شروع و ادامه هر مسیری می باشد.

14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
با توکل به خدا و مطالعه اصولی و سعی در فهم عمقی دروس به موفقیت خود امید وار باشند.

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای پوریا ادب نژاد (رتبه 8 مهندسی اکتشاف نفت 1393)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای پوریا ادب نژاد (رتبه 8 مهندسی اکتشاف نفت 1393)


جناب آقای پوریا ادب نژاد
رتبه 8 گرایش مهندسی اکتشاف نفت
(دانشجوی کلاسهای راهیان نفت - رتبه 4 آزمون های راهیان نفت در سال گذشته)

**** درصد های آقای ادب نژاد****
زبان 32 ریاضی 5 زمین 62 ژئو 35 پتروفیزیک و لاگ 69 زمین تخصصی 62 دروس مهندسی نفت 13




1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
با سلام، مقطع کارشناسی را در رشته ی زمین شناسی دانشگاه تهران گذرانده ام و با توجه به علاقه ام به مهندسی اکتشاف نفت این گرایش را برای ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کردم و از آنجایی که دانشگاه تهران در مبحث پتروفیزیک زمینه ی بیشتری دارد این دانشگاه را ترجیح دادم.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
تاریخ دقیق شروع برای دوره ی مطالعاتی کنکور کارشناسی ارشد سال 93 برای بنده از 15 شهریور 93 بود. به غیر از اندکی تسلط در درس زبان، دروس زمین شناسی (عمومی،ساختمانی و نفت) و سنگ شناسی رسوبی که حاصل از دوره ی کارشناسی بود، در سایر دروس، پایه ی علمی قابل ذکری نداشتم و تقریبا هیچ کدام از آنها را در دوره کارشناسی نگذرانده بودم . واحدهای مرتبط با کنکور مهندسی اکتشاف نفت برای دانشجویان رشته ی زمین شناسی که در دوره ی کارشناسی با آنها سر و کار دارند عبارتند از : ژئوفیزیک (3 واحد)، ژئوشیمی آلی (2 واحد اختیاری) ، سنگ شناسی رسوبی و آزمایشگاه (3 واحد)، زمین شناسی نفت (3 واحد) ، زمین شناسی ساختمانی (4 واحد) و زمین شناسی فیزیکی( 3 واحد).

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
به غیر از روزهای شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه که درگیر کار بودم و ساعت مطالعه مفیدم به 3 ساعت می رسید. ، در سایر روزهای هفته حدود 6 ساعت مطالعه مفید داشتم و این روند از ابتدای شروع تا 2 روز قبل از کنکور به همین صورت ادامه یافت.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
قبولی در کنکور کارشناسی به عوامل متعددی وابسته است. دروس امتحانی برای کنکور کارشناسی بازه ی گسترده ای دارند و بر خلاف کنکور کارشناسی ارشد از یک زمینه ی علمی خاص پیروی نمی کنند. همچنین تعداد داوطلبان برای کنکور کارشناسی بسیار بیشتر از کنکور کارشناسی ارشد است. برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت سالانه حدود 3000 داوطلب وجود دارد که بین 4 گرایش تقسیم می شوند و در بین این 4 گرایش مهندسی اکتشاف نفت به نسبت تعداد داوطلب و رقابت کمتری دارد. در واقع عامل تعیین کننده برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد انگیزه ی تحصیلی است و هر فردی که حداکثر تلاش خود را به کار بندد به احتمال بسیار بالا در این کنکور موفق خواهد بود.

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشته تحصیلیتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به این رشته علاقمند شدید؟
رشته ی زمین شناسی از رشته های گروه علوم پایه است و در بسیار ی از زمینه های مهندسی از جمله مهندسی معدن، عمران (بخش ژئوتکنیک) و مهندسی نفت زمینه ی کاری دارد. انتخاب رشته ی زمین شناسی توسط من با توجه به این اطلاعات صورت گرفت و البته اسم دانشگاه تهران هم در این انتخاب بی تاثیر نبود. در دوره ی کارشناسی با توجه به فراهم بودن شرایط آموزشی مناسب بخصوص در زمینه های مرتبط با صنعت نفت مثل: زمین شناسی نفت، رسوب شناسی، سنگ شناسی رسوبی و زمین شناسی ساختمانی که از سال سوم بوجود آمد و با توجه به توصیه ی برخی از استادان رشته ی مهندسی اکتشاف نفت را برای ادامه ی تحصیل انتخاب کردم. ولی در مجموع علاقه ی من نسبت به رشته ام تنها در 2 سال آخر دوره ی کارشناسی شکل گرفت.

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی و کتابهایی تمرکز کنند؟
برای کنکور مهندسی اکتشاف نفت بسیاری از دروس با هم همپوشانی دارند. برای درس زبان با توجه به زمان باقیمانده تا کنکور مطالعه کامل زبان عمومی و تخصصی مهندسی نفت (جلد 4) کافی است و در درجه ی اول تسلط بر کلمات مورد نیاز است. برای درس ریاضی بیشتر وقت خود را به ریاضی عمومی 1 و معادلات دیفرانسیل اختصاص دهید و کتاب پوران پژوهش دکتر حاجی جمشیدی برای ریاضی 1 و کتاب دکتر بهزاد خداکرمی انتشارات راهیان ارشد را برای معادلات دیفرانسیل مطالعه فرمایید. برای دروس زمین شناسی کتاب 3 راهیان نفت، جزوه های دکتر کدخدائی و دکتر ربانی(برای زمین شناسی نفت) و جزوه ی دکتر الیاسی را برای زمین شناسی ساختمانی مد نظر قرار دهید. برای ژئوشیمی جزوه ی دکتر ربانی و بخش ژئوشیمی کتاب مهندسی اکتشاف نفت راهیان را مطالعه کنید. برای ژئوفیزیک منابع بسیار گسترده است و جزوه ی دکتر بختیاری امیرکبیر و کتاب دکتر ریاحی بهینه به نظر می رسد. برای پتروفیزیک کتاب 7 راهیان و برای چاه نگاری کتاب 5 راهیان کافی است. برای دروس مخزن 1 (جزوه ی دکتر هلالی زاده) و کتاب مخزن 1 راهیان، حفاری ،جزوه ی دکتر جمشیدی (شریف) و کتاب حفاری راهیان و بهره برداری (کتاب بهره برداری راهیان) مد نظر است. برای دروس زمین شناسی تخصصی کتاب مهندسی اکتشاف نفت و جزوه ی سنگ شناسی رسوبی دکتر ربانی کفایت می کند.

7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟
کنکورهای آزمایشی و بخصوص آزمون های جامع نقش مهمی را در جلو بردن بودجه بندی و دور نبودن از فضای رقابت ایجاد می کنند و من نیز با توجه به واقعی بودن جامعه ی آماری و نزدیک بودن سبک سوالات کتاب های راهیان نفت به کنکور ارشد (از دیدگاه من)آزمون های راهیان نفت را انتخاب کردم. رتبه ی من در هر دو آزمون جامع موسسه ی راهیان نفت 4 شد و در آزمون اصلی نیز رتبه ی 8 را کسب کردم.

8. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
مهم ترین انگیزه ی من در همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت حضور و شرکت در فضای علمی مرتبط با رشته ی تحصیلی ام و به کار بستن تجربه هایم در زمینه ی کنکور مهندسی نفت با سایر دانشجویان عزیز داوطلب کنکور می باشد.

9. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
با توجه به اینکه رشته ی من در دبیرستان تجربی بود آشنایی اندکی با مباحث ریاضی داشتم و به دلیل یکسری اتفاقات نتوانستم در این درس به تسلط کافی برسم. درس بهره برداری نیز برای من بسیار فرار بود و با توجه به حجم زیاد سایر دروس نتوانستم تا روز کنکور آن را جمع بندی کنم. زمین شناسی نفت ایران هم تقریبا همین حالت را برای من داشت

.
10. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟
کتاب رو می بستم!!!!!

11. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
نقش اساتید و دوستان در این انتخاب من بسیار پر رنگ بود و عامل اصلی تغییر رشته ی من نیز همین دوستان و اساتید دانشگاه بودند.

12. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
در روز شروع به رتبه ی زیر 10 فکر می کردم ولی در روز قبل از کنکور به رتبه ی زیر 25 راضی بودم!!

13. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
مهندس نوید میرجردوی که به عنوان یک دوست عزیز بسیار صادقانه بیشترین انگیزه ی تحصیلی را بخصوص در ماه قبل از کنکور به من داد.

14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
به حواشی و هر چیزی که انگیزه ی شما را برای ادامه مسیر کاهش می دهد فکر نکنید و حداکثر تلاش خود را برای موفقیت به کار بندید.

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای سعید خضرلوی اقدم (رتبه 5 مهندسی حفاری و بهره برداری 1393)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای سعید خضرلوی اقدم (رتبه 5 مهندسی حفاری و بهره برداری 1393)


جناب آقای سعید خضرلوی اقدم
رتبه 5 گرایش مهندسی حفاری و بهره برداری
(رتبه 1 آزمون های راهیان نفت در سال گذشته)
**** درصد های آقای خضرلوی اقدم****
زبان 13.33 ریاضی 30 زمین 43.33 سنگ وسیال 56.67 لاگ و تست 69 مخازن و بهره 46.6 حفاری 77

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
سعید خضرلوی‌اقدم هستم، متولد شهرستان خوی از استان آذربایجان غربی، مقطع کارشناسی خود را در رشته مهندسی نفت(بدون گرایش) در دانشگاه صنعتی شریف گذراندم. بنده مهندسی حفاری دانشگاه صنعت نفت اهواز را برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی‌ارشد انتخاب کردم.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
از اول مهرماه مطالعه کنکور رو شروع کردم. و با توجه به اینکه دیر شروع کرده‌بودم همیشه استرس داشتم و فکر نمی‌کردم که بتونم اونطوری که باید درس‌ها رو بخونم و جمع بندی کنم. به همین دلیل توصیه می‌کنم کسی که می‌خواد کنکور رو خوب بده ویک رتبه خوبی رو کسب کنه بهتره که از اوایل تابستان مطالعه کنکور رو استارت بزنه که هم زمان کافی برای مطالعه داشته باشه و هم از لحاظ روانی آرام‌تر باشه.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
از اوّل مهر تا خود کنکور روزی 10 ساعت مطالعه می‌کردم.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
در کنکور مقطع کارشناسی یادگیری و درک مطالب و تمرین و تکرار آنها برای آماده شدن در کنکور سراسری کافی بود ولی برای کنکور ارشد علاوه بر این‌ها باید منابع صحیح را شناسایی کنیم که از نظر من تعیین کننده‌ترین بخش کنکور است.

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشته تحصیلیتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به این رشته علاقمند شدید؟
من قبل از ورود به دانشگاه هیچ شناختی از رشتم نداشتم. و با توجه به توصیه‌های برادر بزرگترم آقای هادی خضرلوی‌اقدم «که جا داره ازش تشکر ویژه داشته‌باشم که من رو تو همه مراحل و همه زمینه‌ها یاری کرده» رشته مهندسی نفت رو برای تحصیل انتخاب کردم. و در دوران تحصیلم در دانشگاه و شناخت پیدا کرن نسبت به رشتم روز به روز به مهنسی نفت به خصوص گرایش حفاری علاقه‌مند‌تر شدم.

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی و کتابهایی تمرکز کنند؟
کتابهای تکی(ویژه) راهیان نفت واقعا عالی بودند. به خصوص کتابهای 5و 7و 8 که دانشجو رو از جزوه خونی «که خیلی خسته‌کننده و سخته» بی‌نیاز میکنه.
ولی باز هم توصیه می‌کنم که برای درس‌های دیگه اگه بتونن جزوه‌ی اساتید طراح رو پیدا کنند اونا رو هم حتما مطالعه کنند.

7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟
شرکت در کنکور آزمایشی یک امر کاملا ضروری است. چون نه تنها با شرکت در اون خودمون رو می‌سنجیم بلکه یک سری تجربه راجع به تنظیم وقت و ترتیب دروسی که می‌زنیم به دست می‌آوریم. بنده خودم در آزمون‌های آزمایشی راهیان نفت ثبت‌نام کردم که خیلی پرمحتوی و شبیه کنکور بود. امسال هم با توجه به اطلاعاتی که از کنکوری‌های دانشگاه‌های قَدَر نفتی «شریف،تهران،امیرکیبر و دانشگاه نفت» دارم که اکثریت قریب به اتفاق در آزمون‌های راهیان نفت شرکت کرده‌اند ومی‌تواند یک فضای رقابتی خوب و نو در کنکور ارشد نفت باشد. و با توجه به اینکه خودم برای کنکور به آزمون‌های این موسسه ثبت‌نام کرده‌بودم و کیفت سوال‌ها را دیده‌ام توصیه می‌کنم که در آزمون‌های راهیان نفت شرکت کنند.

8. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
موسسه راهیان نفت یک موسسه بسیار قوی در رشته مهندسی نفت می‌باشد که عدالت آموزشی را در بین نفتی ها برقرار می‌کند. و من هم بر این امیدم که بتوانم در راستای اهداف این موسسه به هم رشته‌ای های خودم خدمتی کرده باشم.

9. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
اذیت که نه، ولی معمولا در آزمون‌های آزمایشی برای درس زبان وقت کم می‌آوردم و علاقه‌ای به مطالعه این درس نداشتم. چنانچه که در کنکور هم وقت کافی برای درس زبان باقی نماند.


10. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟
این حس در اوایل خیلی مرا اذیت می‌کرد ولی بعدا با شرکت در آزمون‌های ازمایشی اعتماد به نفسم افزایش یافته و هرگز همچین حسی را نداشتم.

11. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
بدون شک خانواده مهمترین عامل موفقیت می‌باشد. پدر و مادرم همیشه با پیگیری وضعیت من در آزمون‌های آزمایشی و تحسین‌هاشون انرژی من رو چندین برابر می‌کردند و برادر بزرگترم هم که همیشه حامی من بودند و من رو با جزوه‌‌ها و کتب نفتی و موسسه راهیان نفت آشنا کردند و تا حد امکان اشکالات من رو رفع می‌کردند.


12. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
من کنکور رو با هدف کسب رتبه زیر 20 و قبولی در دانشگاه صنعت نفت شروع کردم و در اواسط راه با شرکت در آزمون‌های آزمایشی حس کردم که می‌تونم رتبه بهتری بیارم به طوری که برای کسب رتبه 1 به کنکور رفتم ولی با توجه به استرس شدیدی که در جلسه کنکور داشتم که باعث شد اشتباهات زیادی در کنکور انجام بدم نتونستم اون طوری که باید کنکور بدم.

13. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
برادرم که هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ علمی من رو تقویت می‌کردند و همیشه به من امید می‌دادند.

14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
از اوایل تابستان به مطالعه درس‌ها بپردازند و با توکل به خدا تا روز کنکور ادامه بدهند و استرس نداشته باشند چون هر کسی که بیشتر زحمت بکشه نتیجه بهتری هم می‌گیره.

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

بنده هم از شما به خاطر تمام زحماتی که برای من و سایر نفتی‌ها می‌کشید تشکر می‌کنم و امیدوارم اجر خود را از درگاه باری تعالی بگیرید. با آرزوی موفقیت برای شما و دوستان هم رشته‌ای.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای حمیدرضا عرفانی (رتبه 1 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1392)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای حمیدرضا عرفانی (رتبه 1 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1392)


آقای مهندس حمیدرضا عرفانی
رتبه 1 مهندسی مخازن هیدروکربوری
کارنامه کامل آقای عرفانی:
زبان: 24.4 ٪ ، ریاضی : 42 ٪ ، زمین شناسی : 58٪ ،

خواص سنگ و سیال : 61٪ ، چاه پیمایی و چاه آزمایی: 58.33 ٪ ، مخزن: 63.33٪ ،
حفاری و بهره و دوفازی : 55٪
1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
سلام،خواهش ميكنم،حميد رضا عرفاني هستم،متولد و ساكن شهر اهواز،رتبه ٤٦٠ منطقه دو كنكور سراسري كارشناسي سال ٨٨،مقطع كارشناسي رو در دانشگاه صنعت نفت و گرايش مخازن به اتمام رسوندم و براي كارشناسي ارشد هم دانشگاه صنعتي شريف رو در گرايش مخازن انتخاب كردم.



2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
تقريبا از اوايل تير ماه ، سطح علمي اوليه هم كه با توجه به تحصيل در دانشگاه صنعت نفت بد نبود خداروشكر ،البته بخاطر يك سري مسائل امتحانات پايان ترم ما شهريور بود كه تقريبا شهريور رو نتونستم براي كنكور مطالعه كنم.



3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید وبگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
سعي كردم تو كل زمان يك روال خوب رو حفظ كنم،كلا به طور متوسط حدود ٥تا ٦ ساعت مفيد در روز درس ميخواندم كه البته هفته هاي آخر به طور طبيعي كمي هم بيشتر شد.



4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
تفاوتش در اينه كه در مقطع كارشناسي ارشد همه درس ها تخصصي هستند يعني اگر شما به رشتتون علاقه داشته باشيد همه درس هاتقريبا براتون جذاب خواهد بود ولي اين شرايط توي كنكور كارشناسي حاكم نيست و بحث ديگه هم توجه بيشتر طراح ها به عمق مطالب و سوالات مفهومي تر در كنكور كارشناسي ارشد هست .



5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشتتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به رشتتون علاقمند شدید؟
با توجه به زندگي در اهواز اندك شناختي نسبت به رشته مهندسي نفت داشتم و البته قبل از انتخاب رشته كارشناسي هم تحقيقات تكميلي رو انجام دادم،كه البته اين علاقه با تحصيل در اين رشته كامل تر هم شد.



6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه کتابهایی تمرکز کنند؟
سعي كنند كتاب هايي رو مطالعه كنند كه از نظر محتواي علمي غني باشند چون اگر يك مطلب رو با سطح علمي بالا فرا بگيرند خود به خود كنكور رو هم به بهترين نحو پوشش خواهد داد.



7. درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
اذيت كه نه... اما درس هاي خواص سنگ و حفاري بخاطر نبودن منبع كامل و مشخص و گستردگي و تنوع سرفصل ها يك مقدار گنگ بودند كه ناچار شدم منابع بيشتري رو مطالعه كنم...مثلا براي برخي سرفصل هاي درس خواص سنگ حتي سراغ كتابهاي تياب و زولوتوخين هم رفتم .



8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید،چه می کردید؟
اول به اين فكر ميكردم كه هيچ تلاشي بي نتيجه نميمونه و اگر روزي واقعا خسته بودم و نميتوانستم درس بخونم،خب نميخواندم و استراحت ميكردم.



9. نقش خانواده درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
قطعا نقش خانواده در موفقيت هر فرد غير قابل انكاره ، خانواده بنده هم با فراهم كردن تمام شرايط و عوامل براي مطالعه و حمايت هاي روحي ، راه رو براي بنده هموار كردند .



10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ قبل از روز کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
هميشه ميگفتم كه بايد رتبه اي رو كسب كنم كه تصميم با خودم باشه كه به كدوم دانشگاه برم. روز قبل از كنكور كاملا فكر ميكردم كه يك رتبه تك رقمي كسب كنم، اما بعد از جلسه كنكور اصلا فكر نميكردم كه رتبه اول رو كسب كنم،توكل كردم و نتيجه رو به خدا سپردم كه خدا رو شكر نتيجه بسيار خوشحال كننده بود.



11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
در زندگي شخصي كه پدر و مادرم ... اما در زمينه حرفه اي دكتر هلالي زاده كه با تدريس فوق العاده و شخصيت بزرگوارشون كمك شاياني به بنده كردند



12. چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
سعي كنند درس ها رو مفهومي و عميق مطالعه كنند و توسط مشورت با افراد با تجربه تر منابع مناسب رو براي مطالعه انتخاب كنند كه از وقتشون بهترين استفاده رو ببرند.سعي كنند زمان باقي مانده تا كنكور رو فارغ از مسائل حاشيه اي با يك ذهن باز و توكل به خدا به مطالعه بپردازند و جوري تلاش كنند كه بعد از كنكور حسرت زمان از دست رفته را نخورند.



13. چرا دعوت به همکاری با مجموعه راهیان نفت را در تألیف کتب و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
از دلايل همكاري كه تخصصي بودن و كار قوي اعضاي اين مجموعه هست و هدف از تاليف هم ايجاد يك سري منابع قوي از نظر علمي و محتوايي و كمك به دوستان كنكوري عزيز.



با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
بنده هم از شما تشكر ميكنم و بخاطر زحماتي كه براي دوستان كنكوري ميكشيد كمال تشكر را دارم. با آرزوي موفقيت براي همه دوستان كنكوري عزيز.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای حمید امیدوار (رتبه 1 مهندسی اکتشاف نفت 1392)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای حمید امیدوار (رتبه 1 مهندسی اکتشاف نفت 1392)



آقای مهندس حمید امیدوار
رتبه 1 مهندسی اکتشاف نفت

کارنامه کامل آقای امیدوار:

زبان عمومی و تخصصی14.44% - ریاضیات28.33% - زمین عمومی70%
ژئوفیزیک و ژئوشیمی51.67% - پتروفیزیک و چاه نگاری31.67 %
دروس مهندسی نفت40% - زمین شناسی تخصصی75%



1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
متولد یزد- ساکن میبد - بفروئیه مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی نفت-گرایش اکتشاف با معدل 18.12 در دانشگاه صنعت نفت گذراندم و دانشگاه امیر کبیر گرایش اکتشاف را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
من دقیقاً هفته سوم تیرماه شروع مطالعاتم برای کنکور ارشد بود. به نظر خودم سطح علمی خوبی داشتم (رتبه 2 در ورودی) ولی با توکل بر خدا و حمایت های خانواده و پشتکار تا روز کنکور مطالعاتم ادامه داشت.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید وبگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
بطور میانگین در هر بازه 6 ساعت


4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
به نظر من قبولی در کنکور ارشد با منابع گسترده سختتر ولی با استرس کمتری می باشد درنتیجه این استرس کمتر باعث راحتتر شدن آن می شود. ولی کنکور سراسری با منابع محدود و استرس بیشتر همراه است.

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشتتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به رشتتون علاقمند شدید؟
بله- در سی دی که بعد از اتمام کنکور سراسری در سر جلسه به داوطلبان دادند تمام رشته ها و درسهای مربوطه در این سی دی موجود بود و با بررسی آن این رشته را انتخاب کردم.

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه کتابهایی تمرکز کنند؟
برای موفقیت در کنکور در ابتدای شروع هر درس باید جزوات و کتاب های مرجع را مطالعه کرد ولی برای جمع بندی و تسلط بیشتر بر مطالب و ریزه کاری ها روی کتابهای راهیان ارشد.

7. درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
به درس سنگ شناسی رسوبی زیاد علاقه نداشتم و تا روز های آخر مطالعه نکردم و فقط قسمت سنگ شناسی رسوبی کتاب تخصصی اکتشاف را مطالعه کردم.

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید،چه می کردید؟
درس خواندن را موقتی رها می کردم. رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود/رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

9. نقش خانواده درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
مهمترین عامل موفقیت بعد از توکل بر خدا، حمایتهای خانواده از هر لحاظ بود.

10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ قبل از روز کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
روز شروع مطالعه برای کنکور تصور رتبه زیر10 داشتم ولی بعد از بیرون آمدن جلسه کنکور رتبه بالای 20 برای من متصور شد (چون اصلاً انتظاری که داشتم در جلسه کنکور برآورده نشد)

11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
پدر و مادر و دعاهای آنها.

12. چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
در هر گرایشی که هستید با توکل به خدا و مطالعه منابع هر درس و تسلط بر آنها به راحتی می توان رتبه قابل قبولی را کسب کرد.

13. چرا دعوت به همکاری با مجموعه راهیان نفت را در تألیف کتب و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
حس نوعدوستی و از آنجایی که دارای کشور نفت خیزی می باشیم حس وطن پرستی وارتقا سطح علمی کشور درزمینه نفت واستفاده بهینه ازاین صنعت وکمک هرچه بیشتر به داوطلبان سالهای آینده
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای بابک بهرامی (رتبه 1 مهندسی حفاری و بهره برداری 1392)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای بابک بهرامی (رتبه 1 مهندسی حفاری و بهره برداری 1392)

آقای مهندس بابک بهرامی
رتبه 1 مهندسی حفاری و بهره برداری


کارنامه کامل آقای بهرامی:

زبان: 12.2 ٪ ، ریاضی : 5 ٪ ، زمین شناسی : 71.7 ٪ ،
خواص سنگ و سیال : 53.33 ٪ ، چاه پیمایی و چاه آزمایی: 65 ٪ حفاری: 71.7% ،

مخازن و بهره و دوفازی : 63.33٪



1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
بابک بهرامی هستم متولد سال 70 شهر شیراز، اصالتا هم ترک قشقایی هستم. مقطع کارشناسی رو دانشگاه شیراز خوندم البته گرایش مخزن ولی خب بخاطر علاقه ای که به حفاری داشتم تصمیم گرفتم ارشد رو در گرایش حفاری و بهره برداری شرکت کنم که به لطف خدا رتبه یک شدم. با مشورتی که با آقای مهندس میرجردوی و سایر دوستانی که سابقه ی تحصیل در اهواز و تهران رو داشتن و همچنین جایگاه علمی دانشگاه، تصمیم گرفتم دانشگاه صنعتی شریف رو واسه ادامه تحصیل انتخاب کنم.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
تقریبا 20 تیرماه به همراه یکی از دوستان صمیمی به نام محمد میری هرچی جزوه ی خوب و یا نه چندان خوب اساتید نفتی که بود رو کپی زدیم و مشغول خوندن شدیم. چون از همون ابتدا به دروس نفتی علاقه مند بودم سعی میکردم موقع تدریس اساتید خوب یاد بگیرم واسه همین کلیات دروس نفتی رو بلد بودم، درسته که معدلم 16 است ولی معدل دروس مرتبط با نفتم بالای18 است، ولی خب به هرحال باید سعی میکردم جزئیاتی که اساتید دانشگاه های دیگه بهشون اشاره کردن رو هم یاد بگیرم، تقریبا اون اوایل هم کارم فقط جزوه خونی بود.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید وبگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
بهتره اینجوری تقسیم بندی کنم: ماه اول که مردادماه باشه تقریبا روزی 10 ساعت، شهریورماه میانگین روزی 2-3 ساعت، فکر کنم بخاطر اینکه سنگین شروع کردم شهریور رو نتونستم خوب بخونم.ترم هفت 13 واحد بیش تر نگرفتم تا راحت تر بتونم بخونم، مهر تا دی بطور میانگین روزی 7 ساعت، بهمن ماه هم که بیکار بودم تقریبا روزی 12 ساعت می خوندم.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
از نظر وقت گذاشتن روزانه و صرف انرژی تقریبا مثل هم هستند. از این منظر که در آزمون ارشد منابع ثابتی وجود ندارد و از آنجاییکه اکثر داوطلبین از تابستان شروع به خواندن می کنند، زمان خواندن برای آزمون ارشد حدود 5 ماه کوتاه تر است می توان قبولی در ارشد را سخت تر دانست اما به علت پخش شدن رقبا در رشته های مختلف و کمتر بودن استرس نسبت به زمانی که کم سن و سال تر بودیم می توان آزمون ارشد را ساده تر دانست.

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشتتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به رشتتون علاقمند شدید؟
تا حدود زیادی شناخت داشتم، پسر عمه ام دانشکده ی نفت اهواز درس خونده بود و اطلاعات رو قبلا ازش گرفته بودم. از همون دبیرستان هم همه ی دوستام میدونستن که دوست دارم نفت بخونم.

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه کتابهایی تمرکز کنند؟
به جز کتاب های راهیان که مجموعه ی خوب و کاملی است بخصوص کتاب های جدید که هر کتاب مخصوص یک درس است، به شخصه کتاب جلد 6 که مربوط به چاه آزمایی بود را خواندم که خیلی مفید بود، فقط 2-3 مورد کتاب هست که به داوطلبینی که با من مشورت کرده اند معرفی کرده ام و مابقی منابعی که معرفی کرده ام جزوه ی اساتید بوده اند .

7. درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
درس ریاضیات واقعا منو اذیت کرد البته نه اینکه سخت باشه ولی علاقه ای به خوندن این درس نداشتم، بطور کلی تصمیم گرفته بودم برای زدن 2-3 تا از سوالات، این درس رو بخونم واسه همین هم از 20 روز قبل از کنکور روزی یک ساعت معادلات خوندم که سر جلسه هم 1 تست بیش تر نزدم، به داوطلبین اصلا توصیه نمی کنم کار من را تکرار کنند چون واقعا ریسکه. اگه این درس رو ضعیف هستن یا باید زیاد براش وقت بذارن یا اینکه از کلاس ها استفاده کنند.

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید،چه می کردید؟
من از همون اول هدفم مشخص بود و برای رتبه ی زیر 5 تلاش می کردم، وقتی تست سال های قبل رو جواب میدادم ،می دیدم منابعی که خوندم مفید بودن و تلاش می کردم که هرچه بیش تر روی دروس مسلط بشم. بخاطر رسیدن به هدفم به شخصه هیچوقت این احساس رو تجربه نکردم.

9. نقش خانواده درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
اگه بشه هر یک از عوامل موفقیت رو مثل یک دانه ی زنجیر فرض کرد، خانواده عامل اصلی در بهم پیوستن این زنجیره است. از یک طرف پشتیبانی های مادی و معنوی و از طرف دیگر آماده سازی شرایط خانه برای درس خوندن. مثلا من گاهی وقتا از پدرم می پرسیدم اگه قبول نشم چی میشه؟ جواب پدرم این بود که من مطمئنم قبول میشی ولی احیانا اگر هم نشی سال بعد میخونی، همین یک جمله همه ی استرس من رو رفع می کرد چون هم نشون میداد که به من امید دارند، هم اینکه توقع زیادی ازمن ندارند.

10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ قبل از روز کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
از همون روز اول برای رتبه ی خوب تلاش کردم حتی یه بار هم سر کلاس همه به ترتیب برنامه ی 5 سال آینده ی خودشون رو میگفتن، من هم گفتم که رتبه ی یک ارشد میخوام بشم که حتی بعضی از همکلاسی ها از سر تمسخر خندیدن. قبل از کنکور فکر میکردم بتونم یک بشم ولی بعد از کنکور تا قبل از اعلام نتایج فکر نمی کردم یک رقمی بشم چون 2 تا از درس ها (خواص سنگ و زبان) رو خیلی کمتر از انتظاری که داشتم زده بودم.

11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
اول از همه که خانواده ام تاثیر گذار بودن ولی از نظر درسی یکی از دوستان به نام یاسین خیاط که همه ی جزوات رو برامون پیدا میکرد و محمد میری که وقتی دانشگاه بودم با هم درس می خوندیم خیلی موثر بودن، در ضمن نباید از راهنمایی های مهندس میرجردوی هم گذشت که خیلی از وبلاگشون استفاده کردیم.

12. چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
اول اینکه هرچه سریع تر خوندن رو شروع کنند و دوم هم اینکه سعی کنند از تجربیات افرادی که قبلا این راه رو رفتن استفاده کنند و برای ادامه ی راه به هر شخصی اعتماد نکنند.

13. چرا دعوت به همکاری با مجموعه راهیان نفت را در تألیف کتب و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
از نظر تالیف کتاب، بخاطر اینکه خودم از این کتاب ها استفاده کردم و برای من مفید بوده اند البته بعضی جاها ضعف هایی هم در تالیف دیدم، خواستم هم در هرچه بهتر شدن کتاب ها کمک کنم هم اینکه منابع زیادی که وجود داره رو در این کتاب ادغام کنیم تا دوستان سال های بعد لازم نباشه منابع مختلف و گاهی بی فایده رو بخوانند. از نظر طراحی تست، به شخصه در آزمون های یکی از موسسات شرکت کردم و به هیچ وجه از نوع ، کیفیت و منابع سوالات راضی نبودم. وقتی این محیط دوستانه و باکیفیت رو در مجموعه ی راهیان دیدم مطمئن شدم که آزمون های باکیفیتی قرار است برگذار کنندو تصمیم گرفتم من هم در این کار سهیم باشم. بطور کلی سابقه ی این مجموعه و دوستانی که همکاری می کنند عامل اصلی برای این همکاری متقابل است.

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای بهروز حریمی (رتبه 2 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1391)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای بهروز حریمی (رتبه 2 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1391)


آقای مهندس بهروز حریمی

رتبه 2 مهندسی مخازن هیدروکربوری

کارنامه کامل آقای حریمی:
زبان ۴۳.۳ ٪ ریاضی ۴۸.۳ ٪ زمین شناسی ۳۵ ٪

خواص سنگ وخواص سيال ۶۵٪ چاه ازمايي ونمودارگيري ازچاه ۶۶.۷ ٪
مباني حفاري وبهره برداري ۶۶.۷ ٪ مهندسی مخزن ۷۰ ٪



1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
بهروز حریمی هستم متولد سال 69 در مشهد، مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی نفت گرایش مخازن در دانشگاه صنعت نفت (دانشکده نفت اهواز) گذراندم و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مخازن هیدروکربوری در دانشگاه شریف هستم

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
بعد از اتمام ترم 6 در دانشگاه حدود 10 روز صرف دوره کارآموزی شد و بعد از پایان این دوره ( که فکر می کنم اواسط تیر ماه بود ) مطالعاتم را آغاز کردم. از نظر معدل معمولا جزء 10 نفر اول گرایشم بودم البته در رابطه با امتحانات دانشگاه به شدت شب امتحانی بودم (خصوصا در ترم های ابتدایی)

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید وبگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
معمولا عادت ندارم ساعات مطالعه ام را ثبت کنم و مقید باشم که ساعات خاصی را مطالعه کنم. در ماه رمضان، از بعد افطار (پس از کمی استراحت ) تا موقع سحر مطالعه می کردم. پس از مهر ماه و آغاز ترم 7 دانشگاه نیز برای هر روز برنامه داشتم و سعی می کردم که روزانه چند درس و هر درس را حدود 2 ساعت مطالعه کنم. به دوستانی که قصد کنکور دارند پیشنهاد می کنم در ماه های اول خیلی به خودشون فشار نیاورند

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
اگر بخواهیم کنکور کارشناسی را با کنکور کارشناسی ارشد (و در رشته ای مثل مهندسی نفت) مقایسه کنیم، بنظر من کنکور ارشد نسبت به کنکور کارشناسی غیر استاندارد تر است و موفقیت در آن راهکارهای خاصی دارد که شاید با روش های موفقیت در کنکور کارشناسی متفاوت باشد.

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشتتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به رشتتون علاقمند شدید؟ شناخت خاصی نسبت به جزئیات رشته مهندسی نفت نداشتم و از طرفی علاقه ای به رشته های روتین فنی مهندسی مثل برق و عمران و مکانیک نداشتم. بعد از ورود به دانشگاه و خصوصا در ترم های بالاتر که درس های تخصصی نفت را می گذراندیم، علاقه ام به این رشته بیشتر شد چرا که رشته ای بسیار متنوع است و زمینه های کاری آن نیز بسیار متنوع است.

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه کتابهایی تمرکز کنند؟
من در زمان مطالعاتم بر خلاف بسیاری از دوستان و همکلاسی ها روی انبوهی از جزوات و کتاب ها تمرکز نکردم و در هر درس تنها تعداد جزوات و کتابهای محدودی را مطالعه کردم. البته باید در انتخاب جزوات و کتاب های خود دقت کنید و وقت خود را صرف منابع متعدد نامعتبر نکنند چرا که جزوات و کتابهای مختلف در بسیاری از مباحث مشترک هستند.

7. درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
درس هایی که با آن ها مشکل داشتم یکی درس زمین ساختمانی بود و دیگری چند فصل انتهایی کتاب دوفازی دکتر وطنی. در این دو درس سعی کردم روی بخش ها و فصولی که مشکلی نداشتم تمرکز کنم و بخش های دیگر را کنار گذاشتم. توجه داشته باشید که برای بدست آوردن رتبه مناسب لازم نیست همه سوالات همه درس ها را جواب دهید! همچنین در درس ریاضی مهندسی نیز چند فصل آن را مطالعه نکردم.

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید،چه می کردید؟
مطمئنا دلیلی وجود نداشت که اینچنین تفکری داشته باشم! چرا که با توجه با نتایجی که ورودی های قبل در کنکور گرفته بودند نباید سراغ تفکرات مخرب می رفتم. شاید یکی از عوامل مهم در موفقیتم حفظ آرامش و اعتماد به نفس تا لحظه آخر بود. همانطور که قبلا گفتم در مطالعاتم، خودم را در میان انبوهی از جزوات محصور نکردم که استرس کمبود وقت و ... به سراغم بیاید. علاوه بر این تقریبا همیشه در کنار مطالعه جزوات و کتابها، خلاصه نویسی هم می کردم تا برای مرور مطالب نگرانی نداشته باشم.

9. نقش خانواده درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
اگرچه در در دوران مطالعه برای کنکور از خانواده دور بودم ولی تماس های تلفنی و تشویق های خانواده و البته دعای خیر پدر و مادردر موفقیتم نقش موثری داشته است.

10.آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ قبل از روز کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
از روز اول تمام تلاشم برای کسب بهترین رتبه بود البته خودم را محدود به رتبه یا دانشگاهی خاص نکرده بودم

11.چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
آرامشی و اعتماد به نفسی که خدا به من داد مهمترین عامل بود

12.چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
ابتدا بایستی تصمیم قطعی خود را برای شرکت در کنکور و حضور در یک رقابت چند ماهه که (ممکن است بسیاری از تفریحاتشان را محدود کند) و تحت تاثیر جو اطرافیان قرار نگیرند. اگر قصد جدی برای موفقیت دارند از تابستان شروع به مطالعه کنند و ساعات مطالعه را به تدریج افزایش دهند. هیچ درسی را کنار نگذارید. کسب درصد بالا (معمولا بیشتر از 50 درصد) در درس های ریاضی و زبان می تواند نقش چشمگیری در کسب رتبه عالی داشته باشد. در درس زمین شناسی روی مجموعه سوالات زمین شناسی سالهای گذشته (رشته های دیگر علاوه بر رشته نفت) وقت بگذارید چون معمولا سوال تکراری در این درس کم نیست.

13. چرا دعوت به همکاری با مجموعه راهیان نفت را در تألیف کتب و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
جو صمیمی و دوست داشتنی مجموعه راهیان نفت، تلاش برای کسب تجربه و رشد علمی در کنار دیگر اعضای مجموعه و هموار کردن راه ورود به کارشناسی ارشد برای تمامی دوستانی که انگیزه و استعداد آن را دارند

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای مرتضی طاهری نژاد (رتبه 1 مهندسی اکتشاف نفت 1393)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای مرتضی طاهری نژاد (رتبه 1 مهندسی اکتشاف نفت 1393)


جناب آقای مرتضی طاهری نژاد
رتبه 1 گرایش مهندسی اکتشاف نفت
(رتبه 1 آزمون های راهیان نفت در سال گذشته)

**** درصد های آقای طاهری نژاد****

زبان 33 ریاضی 25 زمین 38 ژئو 20 پتروفیزیک و لاگ 55 زمین تخصصی 81 دروس مهندسی نفت 70



1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
سلام. خواهش میکنم ، مرتضی طاهری نژاد هستم متولد شهر کاشمر استان خراسان رضوی. مقطع کارشناسی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گذراندم و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر را انتخاب نموده­ام.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
دقیقا از 26 آبان 92، 2ماه و نیم مانده به کنکور شروع کردم. البته به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنم که دوستان اینقدر دیر برای مطالعه کنکور شروع کنند. از نظر علمی هم سطح خوبی داشتم و چون اکثر درسای کنکور را قبلا در طول 4 سال خوانده بودم زیاد نیازی به شروع زود هنگام نداشتم.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
کلا من یک بازه 2 ماهه بیشتر نداشتم. روزانه به طور مفید 5-4 ساعتی مطالعه میکردم.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
در کنکور کارشناسی اکثر منابع مشخص اند و سوالات نیز تا حدی قابل پیش بینی است. اما در کنکور کارشناسی ارشد و بویژه کنکور مهندسی نفت به دلیل اینکه برخی منابع به طور خاص مشخص نیست و دانشجو برای مطالعه برخی درس ها دچار سردرگمی میشود کار را سخت می کند.

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشته تحصیلیتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به این رشته علاقمند شدید؟
شناخت کلی داشتم ولی با تحصیل این شناخت و به تبع آن علاقه هم ایجاد شد.

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی و کتابهایی تمرکز کنند؟
به نظر من داوطلبان نباید منابع زیادی رو انتخاب کنند دلیل اصلی آن هم این است که با برخورد به این حجم از منابع دچار استرس و سر درگمی می شوند. منابعی که در سایت راهیان نفت به آن اشاره شده که حاصل همفکری دوستان بوده است توصیه می‌شود.

7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟
به نظر من داوطلبان با شرکت در آزمون آزمایشی می توانند به یک مطالعه هدفمند و با برنامه برسند البته نه هر آزمون آزمایشی. آزمونی که برنامه ریزی شده باشد و سوالات در سطح کنکور و استاندارد باشد. من در دو مرحله آزمون های آزمایشی جامع راهیان نفت شرکت کردم. در هر دو مرحله رتبه یک را کسب کردم و در کنکور کارشناسی ارشد هم نیز همین رتبه را کسب نمودم.

8. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
چون در برخی دروس به عنوان مثال درس ژئوفیزیک در گرایش اکتشاف واقعا منبع دقیقی وجود ندارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا برای داوطلبانی که سال آینده قصد دارند در کنکور اکتشاف شرکت کنند منبع مناسبی تهیه کنیم. در طراحی سوال نیز هدفمان این است که داوطلبان تا حدودی با سبک سوالات کنکور چند سال اخیر بیشتر آشنا شوند و بیشتر به نکات ریز و مفهومی دقت کنند.

9. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
خیر درس خاصی نبود. ولی پیش بینی میکردم که درس ژئوفیزیک سر جلسه کنکور چالش بر انگیز باشد که متاسفانه همین همین گونه هم شد.

10. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟
چون هدفم مشخص بود واقعا این حس به من دست نداد. هدفمم کسب رتبه یک و خوشحال کردن پدر و مادرم بود و اگر گاهی هم این حس ایجاد می‌شد سعی میکردم با نگاه به آینده بر آن غلبه کنم.

11. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
فکر میکنم دلیل اصلی موفقیت من دعای خیر پدر و مادرم و دلگرمی آنها بود که انگیزه ی کافی برای موفقیت را برایم فراهم میکرد.

12. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
از روز اول هدفم کسب بهترین نتیجه ی ممکن بود و بیشتر از رتبه به درصد موفقیت در درس ها فکر میکردم.

13. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
خانواده ی عزیزم و به خصوص پدر و مادرم.

14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
به دانشجو های عزیز توصیه می کنم دقت کنند که مهم زود شروع کردن نیست مهم درست شروع کردن و با برنامه پیش رفتن است. افرادی بودند که از 1 تیر شروع به مطالعه برای کنکور کردند ولی متاسفانه نتیجه ای در خور نگرفتند و دلیل اصلی آن هم شاید آشنا نبودن با منابع و بی برنامه گی باشد. لذا به تمام دوستانم پیشنهاد میکنم قبل از شروع به مطالعه یک چشم انداز از مجموع منابعی که باید مطالعه کنند و زمانی که دارند داشته باشند و طبق آن برنامه ریزی نمایند.

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای صادق داهیم (رتبه 1 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1394)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای صادق داهیم (رتبه 1 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1394)



1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ با سلام. صادق داهیم هستم، از اشنویه .کارشناسی ام را در رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران گذراندم و ان شاء الله کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی مخازن دانشگاه صنعتی شریف خواهم بود.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
اگه دقیق بخوام بگم روز 4 تیر 93 شروع کردم. پایه تقریبا خوبی در درسهای تخصصی داشتم که بیشتر بخاطر علاقم به مهندسی نفت بود.


3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
ماه اول درس خوندن مصادف بود با ماه رمضان ، که برخلاف اکثریت بیشترین ساعت مطالعم در تابستون در این ماه بود که روزی میانگین 8 ساعت میخوندم. دو ماه دیگه ی تابستون ساعت مطالعم کم شد و به 5 ساعت در روز رسید. مهر تا یک ماه مونده به کنکور میانگین 7 ساعت ، ولی خب در این بازه کلاسهای درس و مسائل مربوط به اونا باعث کم بودن ساعت مطالعه میشد. یک ماه آخری اگه اشتباه نکنم روزی 10 ساعت بود.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
بنظرم قبولی در کنکور کارشناسی ساده تر از کنکور ارشده. کنکور کارشناسی در جامعه آماری خیلی بالا برگزار میشد و ما بدنبال یک رتبه در یک بازه بزرگ بودیم. مثلا هدفمون یک رتبه در بازه 100 تا 200 بود ، ولی در کنکور ارشد برای قبول شدن در یک دانشگاه خوب مثلا صنعتی شریف باید به فکر رتبه زیر 5 باشیم ، که رسیدن بهش کار سختیه.

5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟
واسه هر درسی جزوه و کتاب مشخصی داریم ، که خوندن این کتابا واسه کنکور توصیه نمیشه ، در کتابای راهیان این جزوه ها و کتابا کاملا کنکوری آورده شدن و بنظرم واسه یه رتبه ی خوب کافین.

6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟
هر داوطلب کنکوری که هدفش رتبه خوب باشه ، مطمئننا باید در آزمونای آزمایشی شرکت کنه . آزمون آزمایشی بهترین راه برای رسیدن به یک زمانبندی و برنامه مناسب برای سر جلسه کنکوره، خودم در آزمونای راهیان نفت شرکت میکردم و بنظرم استاندارد خوبی دارن.

7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
درس مکانیک سیالات دوفازی خیلی برام سخت بود چون کاملا حفظی بود ، جالبه بدونید که من روز قبل کنکور دو بار خلاصه های این درس رو خوندم.

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟
هیچوقت حس ناامیدی نداشتم ، چون باید به هدفم میرسیدم.

9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
نقش حمایت و دلگرمی خانواده غیر قابل انکاره و اگه حمایتهای اونا نبود مطمئنا همچین موفقیتی حاصل نمیشد. بعد از خانواده اولین کسی که ازش تشکر کردم دکتر بهزاد رستمی بود ، چون پایه مهندسی نفت خودم رو مدیون ایشون و سایر اساتید دانشگاه ام.
ورودی ما حدود 10 نفر واسه کنکور میخوندیم که همه ما توی یک کتابخونه بودیم و همدیگه رو کمک میکردیم و خوشبختانه همه ی اون چند نفر تک رقمی شدند. بنظرم وجود این جوهای دوستانه برای موفقیت خوبه.

10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
هدفم دانشگاه شریف و دانشگاه تهران بود ، یعنی برای رتبه ی زیر 10 تلاش میکردم. روز کنکور برای رتبه یک رفتم ولی بعد کنکور به همون رتبه زیر 10 رضایت دادم!

11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
بهروز آذین پور رتبه 2 حفاری ، رفیق همیشه همراه .

12. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
دوست دارم هر دانشجوی با انگیزه که میخواد برای هدفش تلاش کنه ، به بهترین منابع دسترسی داشته باشه و بدون توجه به پایه علمی بتونه خودشو واسه ماراتن کنکور آماده کنه.

13. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
با هدف درس بخونید و بدونید هرکسی تلاش کنه به هدفش میرسه از هر شهر و دانشگاهی که باشه

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.


 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای میلاد رازقندی (رتبه 2 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1394)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای میلاد رازقندی (رتبه 2 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1394)



1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
میلاد رازقندی اهل سبزوار از خراسان رضوی هستم و مقطع کارشناسی رو در دانشگاه امیرکبیر و رشته مهندسی نفت گذرانده ام. برای ارشد گرایش مخزن رو انتخاب کردم و انتخابم هم دانشگاه شریف هست .

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید. تقریبا استارت رو از اواسط تیر زدم و سطح نسبتا خوبی داشتم چون درسا رو در زمان خودش یاد گرفته بودم که البته خیلی از اونا رو فراموش کرده بودم ولی از نظر پایه خوب بودم .

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟در دو ماه اول میانگین روزی 5 ساعت و در دو ماه دوم میانگین روزی 7 ساعت و در باقی تقریبا میانگین 8 ساعت رو داشتم .

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
به نظرم اگر کنکور کارشناسی ارشد رو خوب و درست بخونی بهتر از کارشناسی نتیجه میگیری چون کنکور ارشد سوالات مشخص تری رو داره و با سرمایه گذاری رو اون بخشا و مطالعه ی کافی میشه نتیجه خوبی رو گرفت.

5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟به نظرم کتابای راهیان کتابای خوبی برای پایه درسا هستند و در کنار اونا میشه از جزوات تکمیلی استفاده کرد ، البته بعضی از درسا به نظرم جزوه بهتر جواب میده و با همون جزوه میشه درس رو جمع کرد . ولی در کل کتابای راهیان کتابای خوبی برای منبع کنکور هستند و میشه روی این کتابا تمرکز کرد .

6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟یکی از خوبی های ازمون های ازمایشی اینه که یک برنامه هدفمند برای مطالعه میده و در اتمام مطالب کمک میکنه . و به خصوص ازمون جامع برای امادگی برای کنکور اصلی به نظرم ضروری است. بله در ازمون ها شرکت میکردم و میانگین رتبه 3 رو داشتم که در کنکور 2 شدم و این نشون میده که رتبه هاشون به کنکور نزدیکه . به نظرم اگرم نمیخوان در کل ازمون ها شرکت کنن ، میتونن فقط در ازمون های جامع شرکت کنن .

7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟ بله ، زمین شناسی ساختمانی ، خودم از جزوه های مختلف استفاده کردم ولی اگه برگردم فقط یه جزوه دکتر حسنی رو میخونم و سوالات سال های قبل رو میخوندم ، فک میکنم کفایت میکنه ، چون این درس یا اینقدر سخته که نمیشه زد یا با همین منابع میشه از پسشون بر اومد .

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟خوب مسلما فشار کنکور همیشه وجود داره و بچه ها باید بتونن خودشون و کنترل کنن ولی چون اصولا درس ها رو خوب می فهمیدم و نتیجه هم خوب بود توی آزمونای راهیان خیلی به این فشار نمیرسیدم که احساس کنم دیگه نمیتونم واقعا کنکور نفت طوری نیست که خیلی اذیت کننده باشه ولی اصولا بهترین راه حل همیشه بیرون رفتنه علی الخصوص بلوار کشاورز

9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟خب مسلما از نقش خانواده نمیشه چشم پوشی کرد که با حمایت های همیشگیشون بم روحیه میدادن ولی بعضی دوستان هم اذیت میکردن و در کل واقعا چون توی دانشگاه خوبی بودم مسلما دانشجوهای خوبی هم کنارم بودن که همه زحمت می کشیدن و چون محیط خوبی برای درس خوندن بود کارم راحت تر بود.. کار سخت تر و بچه های دانشگاه های کوچیک تر دارن که باید انتخاب کنن و خوب درس بخونن ... سعی کنن از دوستایی که روحیه شون و تضعیف می کنن دوری کنن

10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟ خیلی به این فکر نمیکردم ولی خوب مسلما دوست داشتم بهترین نتیجه رو بگیرم یعنی یک بشمدرکل برام خیلی مهم نبود که دقیقا چه رتبه ای به دست میارم...واسه همین بش فکر نمیکردم ولی میدونستم بد نمیشم


11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟ بهترین دوستم حامد رحیمی ... فوق العاده روی من تاثیر مثبت گذاشت اصلا این پسر فوق العاده است (خنده)

12. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟چون واقعا کتب خوبی واسه کنکور داره و یک نظم قشنگ به ذهن بچه ها میده که بعدش خیلی راحت می تونن از منابع دیگه استفاده کنن و همینطور اینکه با آزمونای دیگه هم آشنایی داشتم و سوالاتشو میدیدم آزمونای راهیان ارشد خیلی بهتر بودن مسلما و همینطور کتاباشون و بیشتر دوست دارم کمکی کرده باشم به دوستانی که میخوان وارد این مسیر بشن و برای همشون بهترینا رو آرزو می کنم

13. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟اینکه به هیچ عنوان ناامید نباشن و حتی اگه پایه ی ضعیفی دارن خوب درس بخونن و مطمین باشن توی کنکور مهندسی نفت با خوندن درست و پیوسته و پشتکار خوب میشه بهترین نتایج و گرفت ... به هیچ وجه وقتی وارد مسیری شدن ازش دست نکشن شکست های کوچیک مقدمه یک پیروزی بزرگه... و به اون نتیجه خوبی فکر کنن که بعد از زحمت کشیدنشون به دست میارن
فقط باید به خودتون اعتماد داشته باشین و وارد مسیر کنکور بشین و در مسیر درست زحمت بکشین تا بهترین نتیجه رو بگیرین


با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.




 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای محمد محمدی (رتبه 4 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1394)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای محمد محمدی (رتبه 4 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1394)



1.با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
سلام. محمد محمدی هستم، متولد شهر زنجان. مقطع کارشناسی رو در رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران گذروندم و برای مقطع کارشناسی ارشد هم ان شاءالله در گرایش مخزن دانشگاه صنعتی شریف مشغول تحصیل خواهم بود.


2.چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید. من تقریبا از اواسط تابستان مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد رو شروع کردم. به طور کلی متوسط رو به پایین بودم ( به خصوص درس های تخصصی نفت ).

3.از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟ اواخر تیرماه تا آخر تابستان: چهار ساعت مهر و آبان: شش ساعت آذر تا کنکور: نه ساعت


4.قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟ هرکدوم ویژگی ها و سختی های خاص خودشون رو دارن.. ولی در کل به نظر من موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد آسانتر از کنکور کارشناسی است.

5.داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟ من خودم برای دروس زمین شناسی و اکثر دروس اختصاصی از کتاب های راهیان استفاده کردم. به نظرم منابع مفیدی هستند و میتونن برای کنکور بچه ها کارساز باشند.

6.نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟ نمیشه گفت ضروریه؛ ولی میتونه توو رسیدن به هدفشون کمکشون کنه و بتونن آموخته هاشون رو هر دو سه هفته یه بار محک بزنن. من توو آخرین آزمون جامع راهیان رتبه م چهار شد و همون رتبه رو توو کنکور کسب کردم. اگر بچه ها احساس میکنن که بدون آزمون نمیتونن به برنامه های مطالعاتیشون برسن، حتما توو آزمونا شرکت کنن و سعی کنن از برنامه ی آزمونا عقب نیفتن.

7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟ بله، دروس مخزن یک و دو و همینطور درس خواص سیال. مخزن دو و خواص سیال رو تونستم با مطالعه بیشتر ارتقا بدم . ولی مخزن یک متاسفانه اونجور که باید و شاید اصلاح نشد!!


8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟ اگه در این حد احساس ناتوانی میکردم، سعی میکردم دو سه روزی استراحت کنم و برم زنجان. ولی کم پیش میومد که همچین حسی بهم دست بده!


9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ خانواده که نقش غیر قابل انکاری داره. وجود یه گروه چند نفره از دوستان که برای کنکور ارشد تلاش میکردن، تاثیر خاص خودش رو داشت.


10.آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟ تلاشم برای کسب بهترین رتبه بود؛ روز قبل از کنکور هم تا رتبه حدود سی چهل راضی شده بودم!


11.چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟ خونواده و به خصوص مادرم مهمترین تاثیر رو داشت و با حمایت هایی که انجام میداد سعی میکرد فشار رو از رو دوشم برداره.

12. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟ تلاش کافی برای رسیدن به هدفی که انتخاب کردن داشته باشن و هیچوقت ناامید نباشن.


با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.



 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای سبحان شیخی (رتبه 1 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای سبحان شیخی (رتبه 1 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)



1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ منم سلام عرض میکنم ، بنده متولد یکم اسفند 71 در گرگان هستم، مقطع کارشناسی رو در رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران گذروندم، رشته ی حفاری دانشگاه شریف رو برای ارشد انتخاب کردم

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید. تقریبا آبان ماه 92 بود ک اومده بودم خونمون تو گرگان کاملا یکدفه به مادرم گفتم امسال برم همینطوری آزمایشی آزمون بدم مادرم هم اوکی داد و تقریبا سه ماهی واسه کنکور 93با اینکه تقریبا هیچ درسی از کنکور رو پاس نکرده بودم ، خوندم ، رتبم هم پارسال 60 حفاری شد ، بعد واسه کنکور امسال هم در طول تابستون فقط در مرداد و شهریور لغت زبان با کتاب بهره برداری راهیان رو خوندم ، درس خوندن کاملا سنگین رو هم از هفته ی آخر مهر با روزی5 ساعت شروع کردم ، دیگه حدود آذر و دی به 8 ساعت رسید ، دو هفته آخر هم بالغ بر 10 ساعت شد ، روزایی هم که آزمون میدادم که استراحت میکردم.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟ دقیقشو حساب نمیکردم ، ولی خوب دو ماه تابستون شاید دو سه ساعت روزی ، از آخر مهر روزی 5ساعت ، آخر آبان تا بهمن8 ساعت ، بهمن ماه حدود 10


4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟ خب طبیعیه که تو کنکور ارشد با افراد خیلی کمتری رقابت میکنیم ، تو کنکور کارشناسی شاید تو یک بازه رتبه200 تایی همه یه جا قبول بشن ولی در ارشد این بازه حدود6 تاست ، من به شخصه واسه ارشدم خیلی بیشتر از کارشناسی تلاش کردم

5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟ به نظر من اگه بچه ها به دنبال یه رتبه خیلی خوبن باید تقریبا تموم منابع مطالعاتی مهم و معروف رو مطالعه کنن ، واسه ی ارشد هر چی ک بخونی بازم چیز جدید یاد میگیری

6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟
بله من کاملا ضروری میدونم شرکت در آزمون رو ، خودم عامل انگیزم رتبه های آزمونم بود ، تقریبا همه ی آزمونا رتبم یک بود که کنکور هم خدا رو شکر یک شدم ، به دانشجویان عزیز کنکوری توصیه می کنم با شرکت تو آزمون های آزمایشی واسه خودشون حس رقابت رو ایجاد کنن تا بتونن پیشرفت کنن و به هدفشون برسن

7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟ موقع کنکور احساس میکردم که حفاری خیلی سخته ولی خب از اونجا که اعتماد به نفس بالایی داشتم همه ی سوالا رو زدم که خدا رو شکر 60درصد شد ، درس ریاضی هم که کلا قصد نداشتم بیش از 20 درصد بزنم و برای این درس تلاشی هم نکرده بودم ، نکته جالب اینه که همیشه درس خواص سنگ و سیال رو با اینکه خوب بلد بودم ولی بیش از 60 درصد نمیزدم ، خدا رو شکر کنکور75 درصد زدمو

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟ کمک از خدا خیلی مهم بود و هست ، گاهی هم تماس میگرفتم با خونواده که حرف میزدم دلم گرم می شد ، توی فشار کنکور هم ورزش رو ترک نکردمو روزی 2 ساعت رو باشگاه می رفتم ، واقعا لازمه در طول روزای قبل کنکور ساعاتی هم به تفریح اختصاص داد

9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ خب خانواده همیشه پشتیبان خیلی مهمی برای من هستن واقعا نقش پر رنگی داشتن مخصوصا مادرم که هر روز با من تماس میگرفت و دل گرمی من بود ، دانشگاه خودش هیچ تاثیری نداشت ، ولی با هم کلاسیا تو یه رقابت دوستانه تونستیم رتبه های خوبی رو کسب کنیم ، دوستان خوابگاهی من با اینکه هیچ کدوم واسه کنکور تلاشی نکردن و گذاشتن واسه سال دیگه اما همیشه با گفتن این که تو یک نشی کی بشه یا بابا تو یکی حمایتم میکردن دمشون هم گرم

10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟ من از ابتدا کنکور رو شروع کردم به خوندن که یک بشم ، تنها رتبه در ذهنم یک بود به شوخی به هم اتاقیام میگفتم من اگه یک نشم خودمو از پنجره میندازم بیرون ، خدا هم دوسم داشت دیگه زنده ام الان!

11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟ خب اول مادرم ، بعد هم دوستام به خصوص یکی از دوستانم که هر روز منو در هر شرایطی تشویق می کرد

12 چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
واقعا خودم علاقه ی خیلی زیادی به آزمون دادن دارم همیشه ، دوست دارم که داوطلب های کنکور هم این علاقه رو با آزمون های خوب بدست بیارن و با منابع کاملتر و بهتری نسبت به قبل خودشون رو برای کنکور آماده کنن

13. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟ لطفا در هر سطح علمی که هستید مغرور نشید همیشه مطلب برای یاد گیری هست سعی کنید تموم درسا رو احاطه کامل پیدا کنید ، کنکور ارشد با احاطه100 درصد بر روی درس میشه حدود60 درصد رو زد اگه 60درصد یاد بگیرین ک دیگه همون کنکور ندین بهتره ، آزمون تلاش برای رسیدن یه هدف مشخصتون مهمترین عوامل موفقیت شماست با آرزوی موفقیت برای همه شما دوستان عزیز

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.


 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای بهروز آذین پور (رتبه 2 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای بهروز آذین پور (رتبه 2 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)



1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ با سلام و عرض احترام. بهروز آذین پور هستم از کرج. مقطع کارشناسی رو در انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران گذروندم و با امید به خدا قصد دارم در گرایش مهندسی حفاری دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل بدم.


2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید. خب ، من هم مثل خیلی از موفق های کنکوری از تابستون شروع کردم ، ولی ساعت مطالعاتی زیادی نداشتم و همینطور چون پایه علمیم خوب نبود از پاییز تلاشمو بیشتر کردم و تونستم جبران کنم.


3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟ توی فصل تابستون بیشتر دروس مفهمومی مثل ریاضیات و بعضی درسای تخصصی رو خوندم که بطور میانگین 4 ساعت در روز میشد. از پاییز کم کم بقیه درسا رو هم شروع کردم و ساعت مطالعاتیمو تا 7 ساعت در روز بالا بردم تا اینکه دو ماه آخر تقریبا روزی 10 ساعت خلاصه نویسی هامو مرور میکردم و کلا تست میزدم ، دروس حفظی هم بیشتر تو همین دوماه آخر بود.


4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟ یکی از بزرگترین تفاوتا میانگین درصد رتبه های برتره. تفاوت کم رتبه های برتر توی یه میانگین درصد خاص رقابتو حساس و شدید میکنه ، همینطور ظرفیت پایین پذیرش ارشد حساسیتا رو چن برابر میکنه. همینطور نسبت به کنکور کارشناسی دروس تخصصی و مفهومی خیلی بیشتره که صرفا با خوندن زیاد نمیشه رتبه خوبی اورد.

5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟ کنکور نفت اصلا به جزوات برخی اساتید و برخی کتب مرجع مربوط نیست و به نظرم خوندن کتابای کنکوری برای یادگیری خیلی بهتره؛ همچنین تستای این کتابا باعث یادگیری بهتر و آمادگی برای کنکور میشه. من به شخصه نصف زمان مطالعاتیمو تست میزدم و از جزوات به عنوان مکمل برای یادگیری استفاده میکردم.


6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟ به نظرم هر موفق کنکوری باید توی آزمون آزمایشی شرکت کنه و انتخاب بهترین آزمون خیلی روی موفقیت تاثیرگذاره. من تو آزمونای آزمایشی راهیان نفت شرکت میکردم و این آزمون رو برای موفقیت کاملا مناسب میدونم. رتبه آزمونای آزمایشی این اطمینانو به من داده بود که قطعا جزو سه نفر اول هستم چون تقریبا تمام رتبه های من توی همین رنج بود.

7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟ خیلی با درس حفاری مشکل داشتم که تا یک ماه قبل از کنکور نقطه ضعفمو به نقطه قوتم تبدیل کردم و توی آزمونای جامع هم بالاترین درصد این چارت رو میزدم ، همچنین با دروس حفظی مشکل داشتم که سعی کردم تو دو ماه آخر با مرور مکرر روی اونها هم مسلط شم ، همینطور در درس زبان مشکل داشتم که چون وقت گیر بود سعی کردم با قوی کردن بقیه درسا این نقطه ضعفمو پوشش بدم.

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟ من فقط هدفم رو میدیدم و بعد از هر شکستی هم نه تنها نا امید نمیشدم بلکه تلاشمو بیشتر میکردم.


9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ جو دوستانه و رقابت صمیمی ما هم کلاسی هایی که برای کنکور میخوندیم واقعا موثر بود ، همینطور یاری دوستانم و انگیزه هایی که خانوادم به من میداد خیلی کمکم کرد.


10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟ من برای رتبه 1 تلاش کردم ولی از ابتدا میدونستم که کار خیلی سختی در پیش دارم ، روز قبل از کنکور هم واقعا از تلاش های خودم راضی بودم و کاملا برای رتبه 1 آماده بودم.


11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟ بهترین دوستم صادق داهیم (رتبه 1 مخزن) .

12. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟

میخوام برای عادلانه شدن رقابت کنکور تلاش کنم. امیدوارم هر دانشجوی با استعداد و کوشا به هدفش برسه.

13. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟ مهم نیست که چه پایه علمی ای دارید ، برای هدفتون تلاش کنید و مطمئن باشید که میتونید کار خیلی سختی نیست. برنامه ریزی و انتخاب کتاب و آزمون هم به اندازه پشتکارتون مهمه.
شاد و پیروز باشید.


با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.


 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای محمد سعید کریمی راد (رتبه 4 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای محمد سعید کریمی راد (رتبه 4 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)


1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ سلام خدمت همگی عزیزان.بنده محمد سعید کریمی راد متولد تهران هستم. دوره ی لیسانس را در رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران گذراندم ،در کنکور گرایش حفاری چهارم و در گرایش مخزن نهم شدم و انشالله در مهر ماه در رشته حفاری دانشگاه صنعتی شریف مشغول خواهم شد.


2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید. می توان گفت از اول مهر ماه.....سطح متوسطی داشتم . فقط در زبان و 2، 3 درس تخصصی خوب بودم.


3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟ در تابستان کلا 10 روز درس خواندم روزی 5 ساعت. از اول مهر تا آخر دی روزی 6تا7. بهمن ماه 8 ساعت.


4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟ برعکس دوستان فکر میکنم کنکور ارشد بسیار راحتتر از کارشناسی باشه حداقل برای من که اینطوری بود.نیاز به وقت و انرژی کمتری داره.البته از سختی های ارشد می توان به استاندارد نبودن برخی سوال های کنکور نیز اشاره کرد.


5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟ انتخاب کتاب و جزوه بسیار است. به نظرم خواندن کتاب های مرجع (زبان اصلی یا فارسی) برای کنکور کار اشتباهی است. کتاب های کمک آموزشی بازار سطح قابل قبولی دارند و تست های تالیفی نیز کمک زیادی به داوطلبین می کند.


6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟ شرکت در آزمون ها بسیار مهم است و من نمیدانم بدون آزمون چه قدر مشکلات احتمالی مثل بی انگیزگی یا استرس یا کمبود اطلاعات در مورد آزمون اصلی را می توان مهار کرد.....بله من آزمون دادم و بهترین رتبه هایم هم 4 بود.توصیه ام این است حتما آزمون بدهند.


7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟ درس زمین ساختمانی اذیتم کرد. زیاد به آن بها ندادم ،خدا رو شکر طراح امسال علاقه ای به این درس نداشت!!!!!!(فکر کنم کلا 2 سوال از اون آمد که آن ها هم آسون بود)


8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟
اوایل خیلی استرس و فشار درس ها زیاد بود ،بودن در جمع خانواده یا صحبت با دوستان کنکوری از استرس هایم کم میکرد.


9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ خانواده زیاد.... دانشگاه کم .......دوستان خیلی زیاد


10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟ روز شروع فکر میکردم 20 ام شوم.روز کنکور 8 ام ، ودر روز اعلام نتایج 39 ام!!!!!!وقتی نتایج آمد باور نمی کردم این کارنامه من باشد!


11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟ خانواده و دوستم صادق داهیم (رتبه 1 مخزن) که در ترم کنکور خیلی به زحمت انداختمش.... و بهروز آزین (رتبه 2 حفاری) که در تمام مراحل کمکم کرد و یک نشدنش خیلی ناراحتم کرد. البته نفر اول (سبحان شیخی) هم از دوستانم بود که در درس حفاری کمکم کرد.


12. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
حتما در مورد دروس ریاضی و زبان قبل شروع، از یک فرد آگاه مشاوره بگیرید. استرس نداشته باشید .اگر لیسانس در دانشگاه خوبی نبودید اصلا مهم نیست. تست زیاد بزنید. به خدا توکل کنید.


با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای علی شعبانی (رتبه 9 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای علی شعبانی (رتبه 9 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)



1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ من هم حضور شما سلام و خسته نباشید عرض می کنم. علی شعبانی هستم. متولد سال 71, در یک خانواده ی معمولی در شهر شیراز بزرگ شدم. ما اولین ورودی های دانشگاه دولتی لامرد بودیم که بهمن سال 90 وارد این دانشگاه شدیم. امسال توانستم به لطف خدا و با تلاش خودم رتبه 9 گرایش مهندسی حفاری و بهره برداری رو کسب کنم و برای مقطع ارشد بنده گرایش مهندسی بهره برداری دانشگاه صنعتی شریف رو انتخاب کرده ام.


2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید. دقیقا از بهمن 92 یعنی یکسال قبل از کنکور ، تصمیم گرفتم که کنکور بدم و شروع به انجام مطالعات پراکنده کردم. استارت اصلی برای مطالعه ی منظم حدودای 20 تیر زده شد. در شروع کار واقعا از لحاظ روحی پایین بودم و تخمین میزدم که با روزانه 14 ساعت مطالعه حداکثر دانشگاه کرمان یا تبریز قبول شوم. چون ما ورودی بهمن بودیم، یک ترم از بقیه عقب بودیم و هیچکدام از دروس لاگ، تست، حفاری2 ، گل، سیمان، بهره و دوفازی رو پاس نکرده بودیم.این موضوع خیلی منو نگران می کرد.


3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟ در کل در تمام تابستان روزانه بین 6 تا 7 ساعت مطالعه داشتم ولی از مهر ماه به بعد ساعت مطالعه ام به حدود 9 تا 10 ساعت رسید و هرگز، جز در روزهای آزمون از این مقدار کمتر نشد.


4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟ برای من که بخاطر مسایل مختلف, کنکور کارشناسی را خراب کرده بودم، واقعا قبولی در مقطع ارشد مهم بود. برای من صرفا جبران نتیجه مهم بود، نه چیز دیگر.


5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟ به نظر من جز در درس مهندسی بهره برداری که اصلأ منبع مشخصی نداره، در بقیه ی دروس کتاب های راهیان به همراه یک جزوه معروف کافی است. برای درس بهره برداری نظری ندارم.


6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ آیا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟ بله، در آزمون های آزمایشی دپارتمان راهیان نفت شرکت می کردم و معمولأ رتبه تک رقمی کسب می کردم و در کنکور نیز همین نتیجه حاصل شد. کنکور خیلی شبیه ورزش است. درس خواندن مثل تمرین کردن و یادگیری ورزش کاراته است. تست زدن در خانه مثل تمرین کردن با آدمک چوبی است. شرکت در آزمون های آزمایشی مثل شرکت در مسابقات تدارکاتی است و در نهایت شرکت در کنکور ارشد مثل شرکت در یک تورنومنت مهم کشوری است. چه کسی از بازی تدارکاتی به منظور آماده سازی رقابت اصلی بدش می آید؟! تمرین، تمرین، تمرین = معجزه



7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کلاسهای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت چیست؟ ایا شرکت در این کلاسها اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در کلاسهای مؤسسات شرکت کردید؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟ به نظر من برای موفقیت در گرایش های مهندسی حفاری و مهندسی مخازن و کسب رتبه تک رقمی ، شرکت در کلاس ها الزامی است. مگر اینکه شما از دانشجویان زرنگ صنعتی شریف, دانشگاه تهران, امیرکبیر و صنعت نفت باشید. منابع ارشد نفت واقعا گسترده است. بنده کلاس های راهیان نفت در شیراز را شرکت کردم. از وقتی که در اولین کلاس راهیان شرکت کردم به اهمیت این کلاس ها پی بردم چون در این کلاس ها تمام نکات مهم به دقت توضیح، موشکافی و رفع اشکال می شود. این کلاس ها به منزله ی مواد نیرو زا و مقوی برای یک ورزشکار است. من اعتراف میکنم که بدون این کلاس ها 90 هم نمی شدم.


8. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟ درس زبان و ریاضی همیشه مرا آزار میدادند. با مطالعه ی روزانه و منظم زبان توانستم بر آن مسلط شوم. اما چون از تست ریاضی بدم می آمد، ریاضی را رها کردم و نخواندم. فقط ماه آخر با مرور تعداد کمی از فرمول ها توانستم 10 درصد ریاضی بزنم که فکر میکنم کافی بود.


9. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟
من این فشار را از قبل پیش بینی کرده بودم. پس هر روز در ساعت مشخصی به مدت یک ساعت از کتابها فاصله میگرفتم و با موزیک خیلی شاد ورزش میکردم، طوری که هرگز به مطالب خوانده شده فکر نمیکردم. من واقعا از برنامه ریزی ام لذت میبردم.


10. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ واقعا پدر و مادرم محیط مناسبی را برای مطالعه در خانه برایم فراهم کردند. دوستان دلسوزم هم از هر نظر کمکم می کردند. هم خانه ای هایم هم واقعا برایم زحمت کشیدند.


11. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
من همیشه وظیفه محور بودم نه نتیجه محور. دوست دارم به جای تمرکز روی مقصد خیالی، از منظره ی جاده لذت ببرم. من هرگز در هیچ آزمونی رتبه ای برای خود تصور نکردم و فقط با انگیزه تلاش کردم. 12. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟ من هرشب اسم همه کسانی که کوچکترین کمکی به من کرده بودند را در یک برگه یادداشت میکردم و اوقاتی که از همه چیز خسته میشدم، به این برگه نگاه می کردم و دلگرم میشدم. این کار باعث می شد به نیمه ی پر لیوان نگاه کنم و به آینده خوشبین باشم. در کل استاد میرجردوی, مهندس کاظم زاده, سید علی حسینی, محسن امیری و دکتر قاجار و ... بیشترین تاثیر را در موفقیت بنده داشتند.


13. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟ دپارتمان راهیان نفت داره کار مقدسی انجام میده و عدالت علمی رو به معنای واقعی گسترش میده. من دوست ندارم علم مهندسی نفت صرفا محدود در چهار دانشگاه برتر باشه. من برای گسترش عدالت علمی هر کاری میکنم و هیچ قصد دیگه ای ندارم.


14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
از هر نوع حاشیه به دور باشید. به دوستان خود کمک کنید. به آینده خوشبین باشید. قطعا در بدترین شرایط هم میشه موفق شد. موفقیت خیلی نزدیکه...


با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای میثم بهرامی (رتبه 21 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای میثم بهرامی (رتبه 21 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)


1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ سلام، میثم بهرامی هستم، قبل از اینکه به بقیه سوال ها جواب بدم لازمه یه اعترافی کنم ، من سال قبل که مصاحبه نفرات برتر سال های قبلش رو می خوندم فکر می کردم این مصاحبه ها سوری و طراحی شده هستن و به درد من نمی خورن ، ولی الان که دارم خودم با شما مصاحبه میکنم به بچه های کنکوری توصیه میکنم مصاحبه ها رو با دقت بخونن و از تجربه کسانی که این مسیر رو رفتن و به نتیجه رسیدن استفاده کنن ... متولد کرمانشاه هستم ، مقطع کارشناسی رو در دانشگاه آزاد تهران جنوب در رشته حفاری استخراج گذروندم. و به احتمال فراوان مقطع ارشد رو در گرایش حفاریِ دانشگاه امیر کبیر خواهم بود.


2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید. به صورت پراکنده از اواخر فروردین شروع کردم ولی استارت اصلی رو از تیر ماه زدم. در مورد سطح علمی هم باید بگم که سطح علمی خیلی خوبی نداشتم.


3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟ چون من برای خودم دفتر برنامه ریزی درست کرده بودم و ساعت مطالعه ام رو می نوشتم به طور میانگین ماه های 1و2 روزی 2 ساعت 3و4 روزی 3ساعت 5و6 روزی 6ساعت 7و8 روزی 8 ساعت و بقیه مسیر رو تا روز کنکور روزی 10 ساعت درس می خوندم.


4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟ به نظرم اگه مسیر رو درست انتخاب کنی ، یعنی روی یک روال منطقی حرکت کنی قبولی در مقطع ارشد خیلی راحت تر از دوره لیسانس خواهد بود . در دوره لیسانس برای قبولی در دانشگاه های خوب باید میانگین بالای 80% باشه ولی در مقطع ارشد با میانگین 50% هم میشه یه رتبه خوب آورد.


5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟ منابعی که در سایت راهیان نفت معرفی شدن خیلی کامل هستن و البته خیلی زیاد، ولی برای دوستانی که در کلاسها شرکت می کنن مطالبی که سر کلاس ها گفته میشه + کتابهای راهیان می تونه کافی باشه .البته به شرط تسلط روی مطالب.


6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟ فکر کنم دوستانی که می خوان کنکور ارشد شرکت کنن همگی از اهمیت کنکور آزمایشی آگاه هستن ، خود من هم در آزمون های راهیان نفت شرکت کردم و چون می دونستم که تعداد زیادی از کنکوری های نفت از تمام دانشگاه های معتبر از جمله صنعت نفت ، امیر کبیر ، شریف و...در این آزمون شرکت می کنند وقتی که رتبه خوبی در آزمون می آوردم خیلی روحیه می گرفتم .


7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کلاسهای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت چیست؟ ایا شرکت در این کلاسها اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در کلاسهای مؤسسه شرکت کردید؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟ مزیت بزرگ کلاس های راهیان نفت می تونه این باشه که در تابستان همه دروس رو به طور کامل یه بار می خونی و بعد از اون فرصت داری چند بار مطالبی که یاد گرفتی رو دوره کنی ، چون با توجه به زیاد بودن مطالب، مرور کردن بسیار حیاتیه. ضمن اینکه برای دوستانی که پایه علمی ضعیفی دارن در صورتی که خودشون بخوان مطالعه کنن ،یاد گیری بعضی از دروس، بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود. من خودم از کلاسها خیلی راضی بودم.


8. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟ زمین شناسی ساختمانی خیلی برام سخت بود و متاسفانه کلاس نرفتم و فکر می کردم خودم می تونم بخونم .جزو دکتر پور کرمانی رو خوندم و سوالات سال های قبل رو حفظ کردم.


9. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟
خب واقعا یک سال پر فشار رو پشت سر گذاشتم ولی از قبل خودم رو برای این فشار آماده کرده بودم، و یک "باید" برای خودم تعریف کردم که "باید" قبول شم به همین دلیل زیر فشار کم نمی آوردم و خوشبختانه حس نتونستن هیچ وقت سراغم نیومد .چون هدفم قبولی در دانشگاه های برتر بود و با تمام وجودم به سمت این هدف حرکت می کردم.


10. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ نقش خانواده بسیار مهمه، مادرم توی سال کنکورم خیلی اذیت شد ، که خود همین به من انگیزه می داد که بیشتر درس بخونم تا شرمنده مادرم نشم. در مورد دوستان و دانشگاه هم ، به عزیزان کنکوری توصیه می کنم که حتما در سال کنکورشون به صورت مداوم با یک نفر کنکوری در ارتباط باشن تا هم بتون رفع اشکال کنن و هم حس رقابت و انگیزه در وجودشون همیشه زنده باشه.البته اگه اون شخص ، آدم منفی بافی باشه میتونه نتیجه عکس بده ، پس در انتخاب اون شخص هم باید خیلی دقت کنن.


11. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟ آره خیلی دوست داشتم که رتبه ام 4 بشه و به دوستان پرسپولیسیم نشون بدم ،که نشد...(خنده) روز قبل از کنکور هر چند استرس زیادی داشتم ولی با توجه به رتبه آزمون های آزمایشی ام می دونستم رتبه خوبی میارم. البته اگه مراقب محترم ما دفترچه سوالات رو سر وقت می داد خیلی رتبه ام بهتر می شد.


12. چه کسانی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشتند؟ آقای میرجردوی و آقای حاجی سیدی بسیار به من کمک کردن و همچنین دوست خوبم مهدی دارایی .

13. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
خب این باعث افتخار منه که با راهیان نفت همکاری می کنم. و به یاری خدا بتونیم مجموعه ای رو به داوطلبین کنکور مهندسی نفت ارایه کنیم که هر چه بیشتر اونا رو در رسوندن به هدفشون یاری کنه...


14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟ اگر نمی توانید پرواز کنید ، بدوید اگر نمی توانید بدوید، راه بروید اگر نمی توانید راه بروید ، سینه خیز بروید. هر کاری که می کنید فقط باید رو به جلو باشد. "مارتین لوتر کینگ"


با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای مهران عشق ترکی (رتبه 3 مهندسی اکتشاف نفت 1394)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای مهران عشق ترکی (رتبه 3 مهندسی اکتشاف نفت 1394)

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ با عرض سلام؛ مهران عشق ترکی هستم متولد شهر اهواز ورودی 87 مقطع کارشناسی دانشگاه صنعت نفت رشته ی مهندسی نفت گرایش اکتشاف، بعد از اینکه در سال 91 فارغ التحصیل شدم ترجیح دادم به جای ادامه تحصیل در مقطع ارشد، امریه وزارت نفت رو برگزینم. به یاری خدا پس از گذراندن این دوره دو ساله توانستم در کنکور ارشد شرکت کرده و رتبه سوم گرایش اکتشاف رو کسب کنم. برای مقطع ارشد نیز دانشگاه صنعت نفت را انتخاب کرده ام.


2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید. از اواخر تابستان برنامه ریزی و مطالعه ی جدی دروس کنکور را بصورت هدفمند شروع کردم اما قبل از این برنامه ریزی یعنی در تابستان شرایط و محیط کاری بنده ایجاب می کرد که مطالعات پراکنده ای رو در همه ی زمینه ها داشته باشم خصوصا اینکه این موقعیت فراهم شد تا بتوانم پایه های زمین شناسی از جمله زمین شناسی عمومی؛ زمین شناسی نفت و زمین شناسی تخصصی رو تقویت کنم. همین امر موجب شد که در شرایط خوب و مطلوبی از لحاظ علمی قرار بگیرم.


3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟ در فصل پاییز روزانه حدودا 4 ساعت را به مطالعه اختصاص می دادم ولی از دی ماه به بعد با توجه به کم شدن مشغله های کاری توانستم ساعات مطالعه ام را افزایش داده و به دو برابر یعنی 8 ساعت برسانم. البته داوطلب های عزیز توجه داشته باشند که اعداد و ارقام مطرح شده بصورت میانگین هست و توصیه می کنم هرداوطلب برنامه ی مطالعاتی خود را بر اساس شرایط زندگی و توانایی هایی که در خود می بیند تدوین کند.


4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟ ممکن است در نگاه اول قبولی در مقطع ارشد راحت تر از قبولی در مقطع کارشناسی بنظر برسد؛ شاید این به این دلیل باشد که داوطلبان عزیز تصور کنند با یکسری منابع مشخص و جزوات معین سروکار دارند. اما نظر کلی بنده این هست که محدودیت ظرفیت های اعلام شده دانشگاه ها این رقابت رو تنگاتنگ و سنگین تر می کند و چه بسا داوطلبی با کم کاری، خصوصا در هفته های نزدیک به کنکور، شانس قبولی در دانشگاه مورد نظر خود را از دست بدهد.


5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟ در مورد زبان انگلیسی و ریاضی، شخصا معتقدم نیازی نیست جزوه یا کتاب خاصی رو مطالعه کنند و بنظرم صرف اینکه بتوانند سرفصل ها را پوشش دهند کفایت می کند اما هرگز توصیه نمی کنم که آنها را کنار بگذارند، در مورد بقیه دروس کلیه ی منابع و جزوات معرفی شده توسط سایت راهیان نفت و هم چنین کتب ویژه مهندسی نفت انتشارات راهیان ارشد رو پیشنهاد می کنم و توصیه من به داوطلبین عزیز این هستش که به هیچ وجه به جزواتی که در اختیار دارید بسنده نکنید و از کتب راهیان ارشد که در واقع چکیده ای از جزوات مهم و نکات پر تکرار کنکوری هست به نحو احسن استفاده کنید.


6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟ کنکور های آزمایشی با وجود آوردن حس رقابت آمادگی شما را برای کنکور ارشد حفظ می کنند و باعث می شوند طبق یک برنامه زمان بندی مشخص پیش بروید. علاوه بر مورد ذکر شده این فرصت فراهم می شود تا نقاط ضعف و قوت خود را در هر درس شناسایی کنید، به مرور نکات کلیدی بپردازید و جهت رفع نواقص و کمبودها اقدام لازم را انجام دهید. بله من در همه ی آزمون ها به جز آزمون اول شرکت کردم و رتبه هایی که کسب کردم بین 6 تا 12 بود. هدف بنده از شرکت در آزمون ها بیشتر پوشش و مرور نکات کلیدی بود. کمترین امتیازی که کنکورهای آزمایشی می تواند برای داوطلبین داشته باشد این است که یک اشتباه را دو بار تکرار نخواهند کرد و توصیه اکید بنده این است که به صرف خواندن و مطالعه کردن راضی نشوند؛ با شرکت در آزمونها خود را آزموده، با بقیه شرکت کنندگان مقایسه کرده و پیشرفت خود را تسهیل بخشند.


7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟ بله همیشه نگرانی هایی بابت درس ژئوفیزیک داشتم و سردرگم بودم که چه جزوه یا منابعی رو باید مطالعه کنم حتی گاهی به فکر کنار گذاشتن آن می افتادم. اگر به کنکورهای گذشته هم نگاهی بندازید با توجه به تنوع سوالاتی که در این بخش هست و مبهم بودن بعضی مطالب به این نکته پی می برید که در درس ژئوفیزیک نمی توان به جزوه ای خاص تکیه کرد. من سعی کردم با نکته برداری و بخش بخش کردن هر فصل و توجه بیشتر به فرمول ها این ضعف رو برطرف کنم.


8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟ مطلب جدیدی رو مطالعه نمی کردم؛ صرفا خلاصه نویسی ها یا نکته هایی رو که تهیه کرده بودم مرور کرده و یا اینکه به تفریح های مورد علاقه ام می پرداختم.


9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ مسلما خانواده و دوستان نقش بسزایی رو در مسیر رو به پیشرفت شما ایفا می کنند. جا دارد از خانواده خودم که من رو در این راه تنها نگذاشتند و صبورانه حمایت های لازم را بعمل آوردند تشکر کنم.


10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟ از ابتدا هدف بنده فقط و فقط قبولی در دانشگاه صنعت نفت بود و نه کسب رتبه تک رقمی بنابراین نهایت تلاش خودم را کردم تا بتوانم به هدف خودم برسم. در طول برنامه ریزی هایی که داشتم و همچنین با توجه به نتایج آزمون های آزمایشی راهیان نفت این توانایی رو در خودم دیدم که بتوانم رتبه ی تک رقمی رو کسب کنم و لطف خدا هم شامل حال من شد و به این مرتبه رسیدم. روز قبل از کنکور که اصلا به رتبه فکر نمی کردم ولی بعد از کنکور تصورم بر این بود که جز 20 نفر اول باشم.


11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟ در وحله ی اول پدر و مادر و دعای خیر آنها و بعد از آن استاد بزرگوارم جناب دکتر امیری بختیار که کمک های شایانی به بنده کرده اند.


12. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟ بهر حال دپارتمان راهیان نفت نقش بسیار پررنگی در موفقیت بنده داشته و من ازین جهت خودم رو مدیون زحمت کشان این مجموعه میدونم، این باعث افتخار خواهد بود که گوشه ای از لطف این عزیزان رو جبران و بتوانم خدمتی به علاقمندان و دانشجویان متقاضی شرکت در کنکور ارشد مهندسی نفت بکنم. وچه لذتی بالاتر از این که انسان بتواند تجربیاتش را به هم نوعان خود منتقل کرده و موفقیت های آنها را ببیند.


13. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
اگر در این رابطه بخواهم صحبت کنم شاید ساعت ها زمان ببرد که در این مقال نمی گنجد پس تنها به بیان چند نکته اکتفا می کنم : 1.ابتدا هدف و انگیزه خود را مشخص کنید. 2.برای رسیدن به هدف، هوشمندانه برنامه ریزی کنید. 3.بهترین واقعیت را برای خود مجسم و طراحی کنید. 4.از تلاش و فعالیت و حرکت به سمت پیشرفت باز نایستید و ناامیدی را به خود راه ندهید. 5.از تجربیات دیگران بهره مند شده و محکم قدم بردارید.
6.به خودتان ایمان و باور داشته باشید و رویای موفقیت را در ذهن خود بپرورانید.
با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با سرکار خانم فاطمه علمی (رتبه 4 مهندسی اکتشاف نفت 1394)

مصاحبه اختصاصی با سرکار خانم فاطمه علمی (رتبه 4 مهندسی اکتشاف نفت 1394)





1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ سلام. فاطمه علمی هستم، متولد تهران، لیسانس زمین شناسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران که برای کارشناسی ارشد، مهندسی اکتشاف نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر رو انتخاب کردم.


2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید. سال چهارم کارشناسی به فکر تغییر رشته برای کارشناسی ارشد افتادم و با توجه به رشته دوره کارشناسی و جوی که قرار داشتم مهندسی نفت رو انتخاب کردم. تغییر رشته از علوم پایه به فنی مهندسی کار آسونی نبود و می بایست دقیق عمل میکردم و روش مطالعه خودسرانه چیزی نبود که نتیجه دلخواهم رو رقم بزنه برای همین نیاز به مشاوره داشتم و با جستجوهایی که تو اینترنت داشتم با دپارتمان تخصصی مهندسی نفت ( راهیان نفت ) آشنا شدم، مراجعه حضوری داشتم و با مشاوره های ارزشمندی که از استاد میرجردوی گرفتم بدون معطلی شروع به مطالعه کردم و با برنامه ی کلاس ها و آزمون های دپارتمان پیش رفتم. عدم آشنایی من با دروس مهندسی نفت هیچ مانعی برای پیشرفتم نبود و دروس و کلاس هایی که داشتم کاملا برای من ملموس و قابل فهم بودن هر چند که با توجه به شرایطم تلاش و توجه بیشتری نسبت به سایر دانشجوها لازم داشتم که خوشبختانه تمام تلاش های اساتید دپارتمان و خود من موثر واقع شد و به نتیجه دلخواهم که کسب رتبه تک رقمی و تحصیل در دانشگاه سراسری تهران بود رسیدم.


3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟ به غیر از زمانهایی که در کلاس های آمادگی آزمون شرکت داشتم من با میانگین روزی 4 ساعت شروع کردم و به مرور افزایش دادم تا اینکه ساعت مطالعات ایم رو به 10 ساعت و دو ماه آخر به 12 ساعت رسوندم.


4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟ روش، انگیزه ی مطالعاتی و شرایط من برای این دو مقطع کاملا متفاوت بوده که برای همین امکان مقایسه راحتی ندارم اما با توجه به اینکه آزمون کارشناسی ارشد تخصصی تر و مباحث متمرکز تر هست برای مطالعه هم راحت تر بود.


5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟ طبق تجربه شخصی خودم با اینکه من هیچ دانشی نسبت به دروس مهندسی نفت نداشتم، کتابهای راهیان ارشد حقیقتا موثر بود. کتاب های کامل و جامعی هستند که علاوه بر داشتن درسنامه کامل و سوالات تستی تالیفی و سراسری مهمترین ویژگی آنها داشتن همه نکات جزوات مطرح و مهم هر درس هست که این خیلی کمکم میکرد و دیگه نیازی به صرف زمان طولانی برای مطالعه تمامی جزوات نبود و به اینصورت وقت بیشتری برای مرور و تسلط داشتم که البته در صورت داشتن زمان کافی قطعا مطالعه جزوات و منابع تکیملی دیگه هم میتونه موثر باشه.


6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟ بله مسلما آزمون های آزمایشی برای هر دانشجویی با هر سطح علمی کاملا ضروریه به لحاط اینکه کمک میکنه تا برنامه مطالعاتی دقیقی داشته باشیم که با یه روند منطقی در بازه های منطم پیش میره و ما ملزم هستیم که با اون جلو بریم چون معمولا در یک بازه چند ماهه که برای آزمون کارشناسی ارشد ( که میتونه تاثیر مهمی در روند زندگی آینده مون داشته باشه ) اماده میشیم حالات روحی متفاوتی داریم که آزمون های آزمایشی به نوعی تعدیل کننده هستند و ما به رغم حالات روحی بعضا دلسرد و بی انگیزه مجبور به حفظ روند مطالعاتی مون طبق برنامه آزمون های آزمایشی هستیم در کنار اینکه از نقاط ضعف و قوت و جایگاه نسبی خودمون نسبت به باقی شرکت کننده ها آگاه میشیم که با توجه به جامعه اماری کاملا واقعی و بالای آزمون های آزمایشی دپارتمان تخصصی مهندسی نفت ( با توجه با رتبه هایی که در آزمون های آزمایشی کسب کرده بودم و مقایسه اونها با رتبه ی آزمون کارشناسی ارشد ) و مشاوره های تخصصی که قبل و بعد از هر آزمون ارائه میشد، من سهم بزرگی از موفقیت خودم رو مدیون آزمون های آزمایشی دپارتمان هستم و قطعا اگر بخواهم توصیه ای برای دانشجویان داشته باشم نطرم اینه که موسساتی که به طور اختصاصی در رابطه با رشته ای فعالیت دارند به لحاط خدمات تخصصی ( مشاوره، کلاس، ارتباط نزدیک و مستقیم با رتبه های برتر و غیره ) که دارند می تونن موثر تر باشند که در زمینه مهندسی نفت پیشنهاد من با توجه به تجربه شخصی خودم، اولین و جامع ترین دپارتمان مهندسی نفت ( راهیان نفت ) هست.


7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کلاسهای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت چیست؟ ایا شرکت در این کلاسها اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در کلاسهای مؤسسات شرکت کردید؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟ بله کلاس های آمادگی آزمون راهیان نفت رو شرکت کردم که قطعا بدون شرکت در این کلاسها با توجه به شرایطی که داشتم هیچ شانس موفقیتی نداشتم. کلاس های آمادگی آزمون برای من کاملا موثر بود که نتیجه هم این بود که با شرکت در کلاسها من که هیچ دانشی از مهندسی نفت نداشتم از علوم پایه تونستم رتبه 4 آزمون کارشناسی ارشد گرایش اکتشاف نفت رو کسب کنم که همین خودش گویای همه چیز هست و باتوجه به نتیجه ای که خودم گرفتم قطعا کلاس های آمادگی کنکور دپارتمان تخصصی مهندسی نفت رو پیشنهاد میکنم که علاوه بر کلاس درس غنی که داشتم با توجه به پیشرفت کلاس به طور مستقیم و مستمر از مشاوره های درسی و روحی اساتید و رتبه های برتر سال های گذشته هم بهره مند میشدم که برای حفط روحیه مطالعاتی ام بسیار موثر بود.


8. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟ بله ریاضی. رشته تحصیلی من در دبیرستان علوم تجربی و رشته کارشناسی من هم زمین شناسی بود که جزو علوم پایه محسوب میشه، در نتیجه ریاضیات نقطه ضعف بود و هیچ اشنایی قبلی با ریاضیات مهندسی نفت نداشتم که با توجه به این ضعف ام اوایل نطرم کنار گذاشتن این درس بود اما توصیه مشاور و استادم این بود که هیچ درسی رو کنار نزارم و هرچند کم رنگ تر اما در برنامه مطالعاتی ام داشته باشم و من هم تا روز اخر ریاضیات رو هم در کنار دیگر درسها داشتم.


9. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟ بله این حالت بارها قبل از آزمون تکرار شد که سعی میکردم با تنوع دادن به محیط مطالعه، یا موضوع مطالعه و یا نهایتا کنار گذاشتن اون برای چند ساعت روحیه ام رو تقویت کنم. هر بار موضوع مطالعه رو عوض میکردم و با یک درس راحت تر و اغلب زبان جایگزین میشد که البته در شرایط خیلی حاد تر مهمترین عامل حفظ روحیه من مشاوره های خوب و همیشه در دسترس دپارتمان بود که کمکم میکرد با روحیه قوی تر دوباره به مطالعه ادامه بدم.


10. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ وقتی ما در یک نقطه ی خاص از زندگی قرار داریم قطعا عوامل موجود در مسیری که تا به اونجا طی کردیم به نحوی تو هدایت ما به اون نقطه خاص موثر و مهم بودن و برای همین هم خانواده، دانشگاه محل تحصیل، دوستان و اطرافیانی که با اونها در ارتباط بودم هرکدوم در موفقیت من سهمی داشتن که بعضا ماهیت و تاثیر خوب و گاهی هم بد داشته اند اما نتیجه خوشایند بود چون به نطرم دید ما نسبت به هر چیر مثبت یا منفی باید طوری باشه که منجر به پیشرفت ما بشه نه مانعی برای اون. برای مثال من که در رابطه با مهندسی نفت سطح علمی پایینی داشتم این برای من یه ضعف بزرگ بود اما همین ضعف برای من انگیزه هم بود تا بیشتر و بیشتر تلاش کنم که اگه سطح متوسطی داشتم شاید هیچ وقت اینقدر مصمم تلاش نمیکردم.


11. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟ خب با مشاوره های پر انرژی که داشتم از روز اول هدفم تحصیل در یکی از دانشگاه های سراسری تهران بود و با تمام توان ام برای رسیدن به هدفم تلاش کردم، روز قبل از آزمون همه ی فکر ام حفط آرامش سر جلسه بود و البته اعتماد به تلاشی که داشتم.


12. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟ استاد میرجردوی. من همه ی موفقیت ام رو مدیون ایشون هستم و مطمئن ام بدون راهنمایی ها، مشاوره ها و کلاس های درس ایشون هیچ وقت نه تنها به این موفقیت نمیرسیدم بلکه حتی فکر رسیدن به این نتیجه رو هم نمیتونستم داشته باشم. ایشون یکی از موثر ترین افراد در شکل گیری هدفم و در نهایت تلاش قدم به قدم من برای رسیدن به موفقیت ام هستن که از صمیم قلبم ازشون تشکر میکنم و خوشحالم که با کسب یه رتبه ی خوب تونستم زحماتشون رو فقط قدری جبران کنم.


13. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟ من وظیفه خودم میدونم به عنوان کسی که موفقیت اش رو توسط این مجموعه به دست آورده، همه ی تلاشم رو برای هر چه غنی تر شدن دپارتمان تخصصی مهندسی نفت و هر آنچه که موجب پیشرفت دانشجویان مهندسی نفت میشه به کار بگیرم.


14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟ من دوست دارم این سوال رو کلی تر جواب بدم. ما آدمها زندگی هر لحطه مون رو با افکارمون میسازیم، اگه فقط جرات بزرگ فکر کردن رو داشته باشیم قطعا شرایط اش رو هم تجربه خواهیم کرد، فقط باید باور کنیم که فرق داشتن و نداشتن هرچیزی در باور ماست.


با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید. در نهایت هم برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مهندسی نفت آرزوی موفقیت دارم و تشکر میکنم از اساتید دپارتمان تخصصی مهندسی نفت که کمک کردند من به باوری که در ذهنم شکل گرفت در واقعیت هم برسم.

 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه اختصاصی با جناب آقای امین درخشان (رتبه 14 مهندسی اکتشاف نفت 1394)

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای امین درخشان (رتبه 14 مهندسی اکتشاف نفت 1394)


1.با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
به نام خدا و باعرض سلام.امین درخشان هستم متولد شهر شیراز مقطع کارشناسی رو مهندسی مخازن هیدروکربوری از مجتمع امام رضا(دانشگاه علوم وتحقیقات فارس سابق) دارم.مقطع کارشناسی ارشد رو درگرایش مهندسی اکتشاف نفت در دانشگاه صنعت نفت انتخاب کردم.


2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.
بنده از اوایل تیر ماه سال 93 درحالی استارت مطالعه جهت کنکور رو زدم که یک آمادگی حداقلی چه در دروس عمومی و چه در دروس اختصاصی داشتم که به لطف خدا با شرکت در کلاسهای امادگی کنکور راهیان نفت و اراده ای که خودم داشتم در اواخر تابستان به یک آمادگی خیلی خوبی رسیدم.


3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
همونطور که عرض کردم بایک آمادگی بسیار پایین تصمیم به مطالعه برای کنکور گرفتم به همین دلیل از همان اوایل تابستان تا اوایل پاییز که در کلاسهای آمادگی کنکور بودم روزانه به طور میانگین 6ساعت در روز و در ادامه به طور میانگین روزی 10 ساعت و 45 روز آخر 12 ساعت درروز مطالعه میکردم.


4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
قبولی در مقطع ارشد بسیار ساده تر از قبولی در مقطع کارشناسی هست چونکه نزدیک به 80 درصد کنکور ارشد تخصصیه و به همین دلیل کمتر وارد حاشیه میشه.


5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟
به نظر بنده که نه جزوات خوبی ونه کلاسهای مفیدی از مقطع کارشناسی داشتم برای هر فردی با هر پایه علمی برای کسب یک رتبه خیلی خوب و تحصیل در یک دانشگاه درجه یک مطالعه ی کتابهای راهیان ارشد در کنار چند جزوه زمین شناسی از اساتید مختلف واقعا کافیست.


6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟
کنکورهای ازمایشی برای هر فردی که تصمیم به مطالعه کنکور به همراه یک برنامه مدون داره بسیار ضروری است. برنامه ای که کنکورهای ازمایشی راهیان داشت به دلیل نظم و حجم استانداردی که هر ازمون داشت هیچوقت نمیگذاشت که از برنامه مطالعم عقب بمونم و یک هماهنگی بین پیشرفت مطالعه به وجود میاورد.در ازمونهای ازمایشی رتبه های خوبی م‍‍ثه 7-8-9-11-10کسب کردم اما در ازمون ازمایشی جامع اخر رتبه 14 اوردم که اتفاقا در ازمون اصلی هم رتبه 14 رو کسب کردم.


7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کلاسهای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت چیست؟ ایا شرکت در این کلاسها اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در کلاسهای مؤسسات شرکت کردید؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟
بله بنده در این کلاسها شرکت کردم و به لطف خدا با کمک این کلاسها و اراده خودم و کمک خانواده رتبه ای کسب کردم که چنان اعتماد به نفسی بمن داد که انتخابم برای انتخاب رشته بین دو دانشگاه بزرگ و درجه یک امیرکبیر و صنعت نفت بود.توصیه من به دانشجویان به خصوص دانشجویان دانشگاه ازاد که فضای کمتری جهت امادگی و مطالعه برای کنکور سراسری و ادامه تحصیل در دانشگاههای درجه یک نفتی کشور رادارند حضور منظم در این کلاسهاست.


8. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
بله از انجایی که گرایش مقطع کارشناسی بنده مهندسی مخزن بود و درسی با عنوان ژئوفیزیک نداشتم با اینکه مطالعه این درس برام سختتر از بقیه بود خوندمش و توی کنکور درصد خوبی ازش گرتم.


9. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟
از روز اول بازه مطالعاتی با یکی از دوستای خیلی خوبم آرین محبی فر با هم درس میخوندیم روزهایی که به هر دلیلی حوصله خوندن نداشتم آرین مثه یک داداش خوب به دادم میرسید و بهم انرژی میداد.


10. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
هر کسی در هر مرحله ای از زندگیش موفقیتاشو مدیون دعاهای پدر و مادر میدونه منم این موفقیتمو مدیون دعاها و کمکهای پدر و مادرم میدونم و ازشون تشکر میکنم.


11. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
راستش روز اول فقط به یک دانشگاه خوب فکر میکردم اما با شروع ازمون های ازمایشی با مطمن بودن از جامعه اماری دقیق وقدرتمندی که داشتیم با کسب رتبه های خوب امید چنین رتبه ای را داشتم.


12. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
در این مسیر سخت اما شیرین(بعد از کسب یک رتبه خوب)خیلیها کمکم کردن که تاثیر گذارترین هاشون رو خدمتتون عرض میکنم. مهندس ادب نژاد- مهندس حاجی سیدی- مهندس میرجردوی- مهندس فهیم-که از همشون نهایت تشکر رو دارم.


13. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟
بدلیل اینکه با همکاری با این گروه بنده خودم به نتیجه دلخواه رسیده ام و دوست دارم که دانشجویان دیگری هم که قصد موفقیت در این مسیر را دارند کمک کوچکی کنم تا حد توانم با این گروه همکاری خواهم کرد.


14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟
به همه دانشجویانی ک قصد ادامه تحصیل با یک رتبه خوب در یک دانشگاه خوب رو دارن توصیه میکنم که در ابتدا با توکل به خدا شروع کنن و با همت و اراده قوی پیش برن و مطمن باشن که هیچ تلاشی بدون مزد باقی نمیمونه...............

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.
 
بالا