مصاحبه با رتبه هاي برتر كنكور كارشناسي ارشد برق سال 92

وضعیت
موضوع بسته شده است.

djbehrouz

عضو جدید
مصاحبه اول: در راستاي آشنايي هر چه بيشتر داوطلبان محترم با شيوه مطالعه، منابع و نظرات رتبه هاي برتر كنكور كارشناسي ارشد برق در سال 92، در اين قسمت با آقاي مهندس آرش جلالي رتبه 7 كنكور ارشد برق 92 مصاحبه اي اختصاصي ترتيب داده ايم كه اميدواريم مفيد فايده واقع گردد.

1- سلام. اگر ممكنه خودتون رو معرفي كنيد و بفرمائيد دوره ليسانس كجا بوديد و چه رتبه اي در كنكور بدست آورديد.
سلام . آرش جلالي هستم . ليسانسم رو دانشگاه فردوسي مشهد گرفتم . رتبه امسالم 7 شد .

2- ممكنه بفرمائيد به چه نحوي درس ميخونيد، از چه منابعي استفاده مي كرديد و اينكه آيا اگر دوباره برگرديد بازهم از همان منابع و همان شيوه مطالعه استفاده مي كنيد يا خير؟
البته هر كسي نحوه خاص درس خوندن خودشو داره ، من هم از اين قاعده مستثني نيستم . من هميشه قبل از اينكه برم سراغ تست زني ، بايد درس رو كامل ياد بگيرم و حتما چند تا سوال تشريحي رو حل كنم ، بعدش به خودم اجازه مي دم كه برم سراغ تست . اگر كتابي تعداد تست هاش در هر فصل ، استاندارد باشه همه اونا رو حل مي كنم ولي اگر تعداد تست هاي يك فصل زياد باشه به طور رندوم ، يك تعداد استاندارد يعني حدود 10 تا 15 تستش رو جواب مي دم و در دورهاي بعدي تست هاي باقي مونده رو جواب مي دم . اعتقاد من بر اينه كه يك دانشجوي كنكوري در هر روز بايد حداقل ،سه يا چهار تا درس رو بخونه به علاوه زبان انگليسي . اين مسئله هم با يك برنامه ريزي خوب هفتگي ، رديف ميشه . يك موضوع ديگه هم كه من ازش استفاده بردم جمع بندي هر فصل از هر درس ، بعد از تموم كردن فصل بود . طوري كه نزديك هاي كنكور ، تقريبا دو هفته آخر فقط جمع بندي و تست زني جامع داشتم .
منابع مطالعاتي من در دروس گرايش خودم اين طور بود كه زبان انگليسي رو در بخش واژگان كتاب 504 واژه و البته 125 واژه دشوار آخرش ، به علاوه كتاب 500 واژه ضروري بارونز و همين طورم كتاب زبان عمومي پارسه و يك كتاب ترم آخر زبان موسسه گويش كه واژه هاي قشنگي رو داشت . البته بگم واژه هاي زبان اصلا وقتم رو نمي گرفت چون از جعبه لايتنر استفاده مي كردم و واژه هاي زبان رو به صورت تفريحي مي خوندم . در بخش گرامر و درك مطلب هم از كتاب هاي پارسه استفاده كردم كه واقعا عالي بود. در درس رياضي مهندسي كتاب پارسه خيلي خوب بود هر چند بعضي فصل هاي آخرش رو سخت توضيح داده بود ، و من مجبور شدم توي جزوات جمع بنديم اون ها رو ساده به زبون خودم توضيح بدم . معادلات ديفرانسيل كتاب عرفانيان – اورعي و پارسه رو خوندم ، البته بخشهاي كنكوريشو . آمار و احتمالات هم فقط توضيح درس و مسائل تمريني داخل درس كتاب پارسه رو خوندم و تست هاي سال 80 به بعد گروه برق رو بار ها حل كردم، چون تست توي كنكور كم داره بيشتر از اين نبايد وقت گذاشت . براي درس مدار من اول در عرض كمتر از يك ماه مدار 1 پارسه رو خوندم ، بعدش رفتم سراغ كتاب پوران پژوهش . كنترل خطي فقط يك كتاب انتشارات مدرسان شريف آقاي سجاديان رو خوندم كه واقعا خوب بود ، سيگنال سيستم كتاب راهيان ارشد مومن زاده – بخشي گلستاني رو خوندم و براي تست زني بيشتر هم كتاب زرد پوران پژوهش رو خوندم . الكترونيك هم در يك موسسه كلاس رفتم و كتاب دكتر لطيفي رو خوندم . متاسفانه به خاطر شرايط خاصم و مسئله خدمت سربازي در كنار درس فرصت خوندن مغناطيس نشد و اين درس رو سفيد گذاشتم .

3- به نظر شما كلاس رفتن براي موفقيت در كنكور ارشد الزاميه يا بدون كلاس هم ميشه رتبه خوبي آورد؟
اگر درسي رو واقعا احساس ضعف بكنيم ، به نظر من توي كلاس رفتن نبايد شك كرد . چون خيلي به يادگيري سرعت ميده .

4- بچه ها اگر بخوان در كلاس هاي كنكور ثبت نام كنند بايد به چه نكاتي توجه داشته باشن؟ چه پارامترهايي براي انتخاب استاد مناسب وجود داره؟
فكر ميكنم اساتيدي كه جزو رتبه هاي برتر كنكور هستن و يا خودشون تاليف دارن ، بهتر باشن . البته تجربه هم جاي خودشو داره .

5- آيا شما شركت در آزمون هاي آزمايشي رو توصيه ميكنيد يا اگر دوستان بشينن خونه و درسشون رو خوب بخونن ميتونن موفق باشن؟
صد در صد آزمون هاي آزمايشي رو توصيه مي كنم. موسساتي كه جامعه آماري بالاتري دارند تا حدود زيادي مي تونن تراز شما رو در كنكور بدن . معمولا كساني در آزمون هاي آزمايشي شركت مي كنند كه رتبه خوب مي خوان بنابراين رتبه هاي اين موسسات ميتونه نزديك به رتبه اصلي فرد باشه .

6- آيا كسي كه دروسي رو كه در كنكور ميان (مثل مدار و سيگنال و ...) با كيفيت پاس نكرده باشه ميتونه تو كنكور ارشد موفق باشه؟
بله ، قبل از كنكور دانشجو ها به درس هاي كارشناسي تسلط ندارن و طبيعيه كه در دوران تحصيل يك سري قسمت ها رو درست نفهميده باشن ، اما وقتي مي خواي براي كنكور درس بخوني ، ناخودآگاه مجبور ميشي درس ها رو عميق بخوني و چون مي خواي تست بزني مجبور ميشي تلاشتو بكني تا به جواب آخر درست برسي .

7- شما چه برنامه اي رو براي تابستان، پاييز و زمستان (قبل كنكور) داشتيد؟ مثلا آيا يه سري از درس ها رو در تابستان خونده بوديد و يه سري رو در پاييز يا همه رو با هم پيش برديد؟
تابستون نبايد به بطالت بگذره ، من روي سه تا درس مدار و الكترونيك و رياضي در تابستون سرمايه گذاري كردم . بقيه رو هم يك نيم نگاهي داشتم .

8- چه پيشنهادي براي بچه هايي كه امسال كنكور دارند داريد؟
توانايي هاي خودشون رو دست كم نگيرن و بدونن كه بهترين زمان براي شروع كردن همين الانه .

9- از اين كه وقتتون رو به ما داديد بسيار متشكرم.
خواهش مي كنم . اميدوارم كنكوري هاي امسال تلاششون رو بكنند و نتيجش رو بگيرند.

ادامه دارد...

منبع:
سایت برق ارشد (اطلاعات جامع و مفید کنکور کارشناسی ارشد برق دولتی و آزاد)
 

parviiiiizZz

عضو جدید
بهت تبریک میگم اخوی.
منم دارم خیلی تلاش می کنم برای کنکور.آزمون ها و کتابای مدرسان شریف رو تهیه و شرکت کردم و روزی هم 7 ساعت درس می خونم.امیدوارم من هم جزو رتبه های برتر 93 بشم.;)
 

Ehi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بهت تبریک میگم اخوی.
منم دارم خیلی تلاش می کنم برای کنکور.آزمون ها و کتابای مدرسان شریف رو تهیه و شرکت کردم و روزی هم 7 ساعت درس می خونم.امیدوارم من هم جزو رتبه های برتر 93 بشم.;)

سلام.انشاالله جزو رتبه های برتر بشوید.البته همه کتابهای مدرسان شریف خوب نیستند.یکی از کاربران همین سایت یک سال از پکیج مدرسان استفاده میکرد،از تمامی کتابهاش و نتیجه خوبی نگرفت چون همه کتابهاش خوب نبودند.اساسا یک آدم عاقل میداند که همه کتابهای یک موسسه خوب نیستند! بهتر است تجدید نظر کنید تا عمرتان هدر نرود!
 

fatimakhanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.انشاالله جزو رتبه های برتر بشوید.البته همه کتابهای مدرسان شریف خوب نیستند.یکی از کاربران همین سایت یک سال از پکیج مدرسان استفاده میکرد،از تمامی کتابهاش و نتیجه خوبی نگرفت چون همه کتابهاش خوب نبودند.اساسا یک آدم عاقل میداند که همه کتابهای یک موسسه خوب نیستند! بهتر است تجدید نظر کنید تا عمرتان هدر نرود!

سلام
حق با اقا احسان هست. من سال پیش اشتباه الان شما رو مرتکب شدم. با روزی 8 ساعت درس خوندن شکست خوردم.و الان تجربه ای که بهاش یک سال بودو با یک جمله میگم کتاباتو همه رو جمع کن و کتابای معرفی شده قسمت اول تاپیک گفتگوی 93 رو بخر و ازاین 6ماه فرصت استفاده کن.تنها نکته مثبت کتابای مدرسان اینه که تست های کنکور سالای پیش رو داره اما با اون روشا هم حل نکن و طبق منابع جدید شروع کن .این تجربه رو من گرون بدست اوردم اما حاضرم ثابتش کنم.
 

* F A R Z A D *

عضو جدید
گفت‌و گو با رتبه نخست کارشناسی‌ارشد برق در سال 92 - گرایش کنترل
خواندن همه درس‌ها لازم نیست

از نیمه‌های تیر ماه شروع کرد به درس خواندن برای کنکور کارشناسی‌ارشد ولی بیشتر از روزی دو تا سه ساعت وقت نمی‌گذاشت. به نیمه مرداد که رسید پا گذاشت روی گاز و بکوب راند تا روز کنکور. «علیرضا عبدالهی‌تنها» در سالی که مجبور بود با مشکلات شخصی خود هم بجنگد به خواسته همیشگی‌اش رسید؛ کسب رتبه نخست کنکور. او دانشجوی دانشگاه امیرکبیر است و همین ترم تابستان درس خود را تمام می‌کند.

- رتبه1؛ فکر می‌کردی چنین رتبه‌ای به دست آوری یا فقط می‌خواندی برای کسب یک رتبه خوب؟
- من از روزی که در دانشگاه قبول شدم برای چنین رتبه‌ای برنامه‌ریزی ‌کردم. از ترم 1 کارشناسی کتاب‌هایی را که منبع طرح سوال برای آزمون کارشناسی‌ارشد بودند دانلود می‌کردم و می‌خواندم. خودم را از نظر روانی برای رسیدن به چنین رتبه‌ای آماده کرده بودم و باور داشتم که می‌توانم.


- درس خواندن جدی برای کارشناسی‌ارشد را از کی شروع کردی؟
- از تیر ماه، با روزی دو تا سه ساعت شروع کردم. ولی از نیمه‌های مرداد ماه تا قبل از کنکور روزی هفت تا هشت ساعت درس می‌خواندم

-افراد زیادی برای کنکور درس می‌خوانند ولی همه رتبه یک نمی‌شوند. شاید یکی از دلایلش این باشد که نمی‌توانند مطالب زیاد و جزئیات شبیه به هم را به خاطر بسپارند. برای اینکه مطالب را حفظ کنی از چه روش‌های استفاده می‌کردی؟
- من برای هر درس خلاصه‌نویسی و نکته‌برداری می‌کردم. نکته‌های مهم و مثال‌های کاربردی را روی برگه‌های جعبه لایتنر می‌نوشتم و بر اساس دستورالعمل این جعبه آنها را در طول یک ماه و بعد هم در دوره‌های مشخص مرور می‌کردم. به این ترتیب توانستم خلاصه‌نویسی‌ها را چندین بار دوره کنم. در یک ماه پایانی و دوره جمع‌بندی هم این خلاصه‌نویسی‌ها بسیار مفید بودند.

همه درس‌ها را به یک اندازه می‌خواندی؟
- نه؛ لازم نبود این کار را انجام دهم. برای پذیرش در کارشناسی‌ارشد حتی با رتبه‌های برتر، کسب درصدهای بالا در چند درس، کافی است. من روی درس‌های سیستم‌های کنترل خطی، ریاضیات و مدارهای الکتریکی تمرکز بیشتری گذاشتم. برای درس‌های ماشین‌های الکتریکی، تجزیه و تحلیل سیگنال‌ها، الکترونیک و زبان هم وقت کمتری گذاشتم و آنها را ناقص خواندم.

- بر چه اساسی این دو گروه درس‌ را از هم تفکیک کردی؟
- با توجه به علاقه خودم و تسلطی که در بعضی از درس‌ها داشتم روی آنها تمرکز بیشتری کردم. البته گرایش هم مهم است. بعضی از درس‌ها هستند که شما باید آنها را برای قبولی در آزمون کارشناسی‌ارشد یک گرایش بخوانید، اما در مرحله پس از قبولی و برای موفقیت در آن گرایش نسبت به درس‌های دیگر اهیمت کمتری دارند. برای مثال درسی مثل ماشین‌های الکتریکی برای داوطلبانی بیشتر اهمیت دارد که می‌خواهند در گرایش قدرت ادامه تحصیل دهند. داوطلبانی که به گرایش کنترل علاقه دارند لازم نیست زیاد روی این درس تمرکز داشته باشند.

- کدام درس برایت آسان‌تر از همه درس‌ها بود؟
- من علاقه زیادی به درس سیستم‌های کنترل خطی دارم. به همین دلیل با وجودی که درس سختی است راحت‌تر از درس‌های دیگر آن را می‌خواندم.
-
و سخت‌ترین درس؟
- نمی‌توانم بگویم کدام درس سخت‌تر از همه بود. در هر درس مباحثی هستند که مطالعه آنها مشکل‌تر است. برای مثال بعضی از مباحث درس‌های تجزیه و تحلیل، سیستم‌های کنترل خطی و ماشین‌های الکتریکی خیلی سخت بودند.
-
با این سختی چگونه دست و پنجه نرم کردی؟

- جعبه لایتنر واقعا کمک زیادی به من کرد. هر چند رعایت دستورالعمل آن چندان آسان نیست ولی واقعا تاثیر دارد. البته در مورد بعضی از مباحث که سخت و پیچیده بودند، وقت زیادی در نظر نگرفتم و کمتر روی آنها تمرکز کردم.

- هر روز چند درس و مبحث را در برنامه قرار می‌دادی؟
- من در چند ماهی که برای کنکور کارشناسی‌ارشد درس می‌خواندم با مشکل سختی در زندگی شخصی‌ام مواجه شدم. به همین دلیل نتوانستم با یک برنامه‌ریزی دقیق درس بخوانم. هر روز هر تعداد درس و مبحث که فرصت می‌شد مطالعه می‌کردم. حتی در مقطعی به خاطر آن مشکل شخصی ناامید شده بودم و احساس می‌کردم نمی‌توانم در کنکور موفق شوم. در این دوران افت هم کرده بودم. ولی در دوره جمع‌بندی توانستم بر خودم مسلط شوم و عقب‌ماندگی را جبران کنم. برای اینکه شرایطی را که در آن دوران پشت سر گذاشتم به خوبی توصیف کنم یک مثال می‌زنم؛ من در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم. در آزمون ششم یعنی 50 درصد دوم، رتبه‌ام حدود 170 شد. در آزمون هفتم یا 100 درصد جامع اول، رتبه 77 را کسب کردم و در آزمون نهایی رتبه 4 را.


-با وجود مشکلی که داشتی به موفقیت بزرگی رسیدی. این موفقیت اول راه است یا فکر می‌کنی در حال حاضر در قله ایستاده‌ای؟
- فکر می‌کنم تازه در اول راه باشم. از همین حالا در فکر کنکور دکترا هستم. تلاش می‌کنم از نظر درسی در بهترین شرایط باشم. از نظر کاری هم به یک کار خوب و پردرآمد فکر می‌کنم. دوست دارم هیات علمی دانشگاه شوم. البته به کار در یکی از صنایع نظامی مثل هوافضا یا صاایران هم علاقه دارم.

- و به عنوان حرف پایانی از احساست بگو.
- از اینکه این رتبه را کسب کردم خوشحالم. سختی زیادی کشیدم ولی در نهایت موفق شدم. این موفقیت را ناشی از لطف خدا و دعای پدر و مادرم می‌دانم.
 

juvefans

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سلام
لطفا اگر امکانش هست مصاحبه با سایر نفرات برتر هم بنویسید .
همچنین اگر ممکنه بیشتر روی نکات فنی و مشاوره ای یا حتی منابع آنها تمرکز کنید.;)
ممنون از زحمات شما:gol:
 

aaaqaz

عضو جدید
دوستان بار رتبه زیر 200 در گرایش کنترل و زیر 250 در الکترونیک چه دانشگاه های تهران امکان قبولی هست!
 

djbehrouz

عضو جدید
در راستاي آشنايي هرچه بيشتر داوطلبان محترم با شيوه مطالعه، منابع و نظرات رتبه هاي برتر كنكور كارشناسي ارشد برق سال 92، در اين قسمت با مهندس سينا مولوي پور، رتبه 12 كنكور كارشناسي ارشد برق سال 92 مصاحبه اي اختصاصي ترتيب داده ايم كه اميدواريم مفيد فايده واقع گردد.

1- سلام. اگر ممكنه خودتون رو معرفي كنيد و بفرمائيد دوره ليسانس كجا بوديد و چه رتبه اي در كنكور بدست آورديد.
سلام. سينا مولوي پور هستم. دانشجوي مهندسي برق مخابرات در دانشگاه فردوسي مشهد. رتبه من در كنكور ارشد 92 درگرايش مخابرات 12 و در الكترونيك 14 بود.

2- ممكنه بفرمائيد به چه نحوي درس ميخونيد، از چه منابعي استفاده مي كرديد و اينكه آيا اگر دوباره برگرديد بازهم از همان منابع و همان شيوه مطالعه استفاده مي كنيد يا خير؟
من سعي مي كنم حتما و حتما و حتما خلاصه نويسي كنم. حتي درسي مثل رياضي مهندسي رو 2 بار خلاصه نوشتم براي خودم. تا حد توان براي حداقل 2 هفته خودم برنامه منظم درسي مي ريختم. منابع مورد استفاده بسيار وسيع هست ولي به طور كلي از كتب پارسه راضي بودم. براي درسهاي خاص مثل مدار از كتاب دكتر هدتني و درس سيگنال كتاب راهيان ارشد رو پيشنهاد مي كنم. و در آخر هم با حل سوالات كنكور چند سال اخير آماده تر شدم براي ارشد. من سعي كردم منابع محدودي استفاده كنم اما بهترين ها باشه. براي همين بله باز هم همين منابع رو مطالعه مي كنم.

3- به نظر شما كلاس رفتن براي موفقيت در كنكور ارشد الزاميه يا بدون كلاس هم ميشه رتبه خوبي آورد؟
من خودم در هيچ كلاس كنكور و مشاوره شركت نكردم. البته فرصت اون پيش نيومد. اما براي همه اين طور نيست. كساني كه فرصت داشته باشند مي توانند از اساتيد خوب اين كلاس ها استفاده كنند و بسيار براشون مفيد باشه. در كل همت خود دانشجو مهم تر از همه چيز هست.

4- بچه ها اگر بخوان در كلاس هاي كنكور ثبت نام كنند بايد به چه نكاتي توجه داشته باشن؟ چه پارامترهايي براي انتخاب استاد مناسب وجود داره؟
تجربه اساتيد و تسلط آنها بر روي موضوع مهمترين نكته است. به نظر من با انتخاب چند درس كه دانشجو در آن بيشتر احساس ضعف مي كنه مي توان به نتيجه بهتر رسيد تا اينكه دانشجو در تمام كلاس ها شركت بكنه و حتي از وقت مطالعه اصلي باز بمونه.

5- آيا شما شركت در آزمون هاي آزمايشي رو توصيه ميكنيد يا اگر دوستان بشينن خونه و درسشون رو خوب بخونن ميتونن موفق باشن؟
بله. حتما توصيه مي كنم. قرار گيري در فضاي آزمون و عادت به گردن درد موقع 4،5 ساعت تست زدن رو حتما بايد قبل كنكور تجربه كنند. نكته اصلي تر هم كه محك كردن آنچه خوندن در طول 2-3 هفته است.

6- آيا كسي كه دروسي رو كه در كنكور ميان (مثل مدار و سيگنال و ...) با كيفيت پاس نكرده باشه ميتونه تو كنكور ارشد موفق باشه؟
بله. هر كسي ممكن هست در درس هاي دانشگاه به علل مختلفي ممكنه نمره ي خوبي رو كسب نكنه. اين دليل بر عدم يادگيري اون نيست. فقط تمرين و حوصله مي خواهد و منابع مطالعاتي خوب.

7- شما چه برنامه اي رو براي تابستان، پاييز و زمستان (قبل كنكور) داشتيد؟ مثلا آيا يه سري از درس ها رو در تابستان خونده بوديد و يه سري رو در پاييز يا همه رو با هم پيش برديد؟
من يه سري از درس ها رو نصفه نيمه تو تابستان خوندم. اما بيشتر احساس مي كردم دست گرمي هست براي اصل انرژي كه در ماه هاي بعد در پاييز بايد ميگذاشتيم. زمستان هم كه بيشتر جمع بندي و تست كنكور. من همه ي دروس رو با هم پيش مي بردم.

8- چه پيشنهادي براي بچه هايي كه امسال كنكور دارند داريد؟
حتما از تابستون يه سري مطالب رو شروع كنند. منابع خودشون رو به دقت انتخاب كنند نه با معيار قطر كتاب. و به ياد داشته باشند رنگين كمان پاداش كساني است كه تا آخر زير باران بمانند.

9- از اين كه وقتتون رو به ما داديد بسيار متشكرم.
متشكرم. موفق باشيد
ادامه دارد...

منبع: سایت برق ارشد (اطلاعات جامع و مفید کنکور کارشناسی ارشد برق دولتی و آزاد)
 

djbehrouz

عضو جدید
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]در راستاي آشنايي هر چه بيشتر داوطلبان محترم با شيوه مطالعه، منابع و نظرات رتبه هاي برتر كنكور كارشناسي ارشد برق در سال 92، در اين قسمت با آقاي مهندس اسحاق کارگر رتبه 23 كنكور ارشد برق 92 مصاحبه اي اختصاصي ترتيب داده ايم كه اميدواريم مفيد فايده واقع گردد.[/FONT]

1)با سلام،ضمن عرض تبریک به مناسبت کسب رتبه برتر توسط شما،لطفا کمی خودتان را معرفی کنید ،ورودی چه سالی هستید،معدلتان چقدر است،در آینده به کدام دانشگاه می روید؟
به نام خدا .با عرض سلام خدمت همه ی هم شهریان عزیزم. بنده اسحاق کارگر هستم . دانشجوی رشته ی مهندسی برق گرایش کنترل ، دانشکده ی فنی دانشگاه تهران . بنده متولد روستای شهرخاص هستم . دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستای شهرخاص گذراندم و دوران دبیرستان را در دبیرستان شبانه روزی باقرالعلوم جم گذراندم.دوران پیش دانشگاهی را هم در مرکز پیش دانشگاهی دکتر حسابی پشت سر گذاشتم . در کنکور کارشناسی نیز توانستم رتبه ی 12 را کسب کنم و وارد رشته ی مهندسی برق دانشگاه تهران شوم . در کنکور کارشناسی ارشد هم خدا رو شکر توانستم رتبه ی 23 را به دست بیاورم . آخرین رتبه ی مجاز به انتخاب رشته در برق حدود 18000 بود.از تعداد دقیق شرکت کننده ها اطلاعی ندارم .
بنده با معدل 17.07 در کنکور شرکت کردم که البته در دانشگاه های بزرگ کشور معدل ها در یک ضریب خاص متناسب با دانشگاه ضرب می شود که معدل بنده با محاسبه ی این ضریب 18.17 بود که در کنکور ارشد تاثیر داده شد . برای انتخاب دانشگاه هم دانشگاه شریف را انتخاب می کنم .هرچند هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام .با توجه به اینکه فکر میکنم مهمترین دوران تحصیلات دانشگاهی دوران کارشناسیست که با توجه به سنی که دانشجو توی این 4 سال دارد می تواند فکر و شخصیت انسان در این مقطع شکل گیرد و از این نظر خوشحالم که در دوران کارشناسی در دانشگاه مادر کشور درس خواندم وافتخار شاگردی اساتید بزرگی همچون دکتر جبه دار ،پدر کنترل کشور و هم چنین چهره ی ماندگار کشوری ، دکتر مشیری ،دکتر شاه آبادی و دیگر اساتیدی که هر کدام در زمینه ی خود از بزرگان کشور هستند ، را داشتم . شاید به خاطر این مسایل و دیگر مسایل جانبی و محیط دانشگاهی که فکر می کنم در دانشگاه دیگری نتوان آن را یافت در دانشگاه تهران بمانم .

2. یکی از دغدغه های اصلی داوطلبان کنکور ارشد سردرگم شدن در رابطه با برنامه ریزی مناسب است. برنامه ریزی که بتواند آنها را به هدفشان برساند، نحوه ی مطالعه و برنامه ریزی درسیتان به چه صورت بود که شما را به هدفتان رساند؟
قبل از توضیح راجع به برنامه ریزی باید بگم که بنده قصد نداشتم در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنم ، به همین دلیل هم تا آبان ماه برنامه ای برای کنکور نداشتم . چون جزو 20 درصد اول برق بودم و مطابق روال سال های قبل بدون شرکت در کنکور می توانستم وارد کارشناسی ارشد بشوم . ولی به خاطر اینکه نمی شد به این قوانین اعتماد کرد مطابق پیشنهاد رییس دانشکده تصمیم گرفتم که در کنکور شرکت کنم .از همان روز برای خرید کتاب ارشد اقدام کردم و برنامه ی بسیار فشرده ای برای کنکور توی 4 ماه که وقت باقی مانده بود آماده کردم . می خواهم بگویم که تحت چنین شرایطی به جز با برنامه ریزی منظم کاری نمیشه کرد . اینجاست که با یک برنامه ی بلندمدت که به بازه های کوچکتر تقسیم شده می توان نتیجه ی قابل قبولی گرفت . خدا رو شکر من هم توانستم به رتبه ی نسبتا قابل قبولی برسم و از این بابت خوشحالم .

3)دغدغه ی دیگر داوطلبان ندانستن و یا نشناختن منابع جامع برای کنکور ارشد است. به همین دلیل ممکن است از منابعی استفاده کنند که به کار آن ها نیاید. شما از چه منابعی برای دروس مختلف استفاده کردید؟
بنده در زمینه ی منابع به خاطر کمبود وقتی که داشتم سعی میکردم منابعی را که قبلا برای دانشجوهای سالهای بالاتر به اصطلاح جواب پس داده بودند استفاده کنم . کتابهای موسسه های مختلفی وجود دارد که همگی شامل تست های کنکور هستند و تقریبا مشابهند .به جز حالا یک سری موارد خاص که کتاب های موجود به نظر من دید لازم را به دانشجو نمی داد . توی هم چین دروسی هست که یک نفر می تواند با کار کردن توی آن درس از بقیه پیش بیفتد . به شخصه در درس الکترونیک که منبع چندان خوبی برای ارشد ندارد به خاطر علاقه ای که توی این درس داشتم از کتب مرجع برق استفاده کردم و توانستم درصد نسبتا خوبی توی این درس کسب کنم .

4)درصد های خود را در کنکور کارشناسی ارشد را بفرمایید؟
زبان 16 – ریاضیلت 45 –مدارهای الکتریکی 59 –الکترونیک 1و 2 56 – ماشیت های الکتریکی 42 – سیستم های کنترل خطی 22 – سیگنال ها و سیستم ها 70
جا دارد که این نکته را ذکر کنم که در کنکور برق با میانگین درصد 50 میشود جزو رتبه های خیلی خوب کنکور شد.به این دلیل که سطح سوالات و دشواری سوالات در کنکور برق نسبت به سایر رشته ها بالاتر بوده و در یک کنکور 4 ساعته که از نظر زمانی هم از بقیه ی رشته های مهندسی بیشتر می باشد کار بسیار دشواریست که ذهن را آماده نگه داشت . به همین دلیل درصدها ی 40 به بالا درصدهای خیلی خوبی تلقی می شوند .

3)از رشته ای که در ان تحصیل می کنید توضیح مختصری بدهید؟
در مورد گرایش کنترل می توان گفت که یک گرایش بین رشته ای هست که در حال پیشرفت است . یک مهندس کنترل می تواند در زمینه های مختلفی کار کند . چون ما درس های مختلفی از بقیه ی گرایش ها را هم می گذرانیم و آشنایی با بقیه ی رشته ها هم داریم . از گرایش هایی که یک مهندس کنترل می تواند ادامه تحصیل دهد می توان هوش مصنوعی و رباتیک ، زمینه های قدرتی مثل درایو ، زمینه های صنعتی مثل کنترل فرایندهای صنعتی در پالایشگاه ها و نیروگاه ها ، ابزار دقیق و انواع کارهایی که به نوعی بحث کنترل و بهینه کردن سیستم و فرایند مورد نظر باشد نام برد .

4) تجاربی که فکر میکنید برای پشت کنکوریها مفیده بیان کنید ؟
مشکلی که کنکوری های ما دارند، چه در کنکور کارشناسی و چه ارشد به نظر من بحث باور است . خوشبختانه این جند ساله رتبه های بهتری توی شهرستان داشتیم که ان شاا... شاهد بهبود این روند در سال های آینده باشیم .

5)چه توصیه هایی به مردم شهرستان جم دارید؟
به نظر من اگر خانواده ها بتوانند شرایط روحی و روانی مناسبی برای فرزندانشان مهیا کنند ، می توان در زمینه های درسی نتیجه های بهتری گرفت . باز هم به موضوع باور تاکید میکنم . بسیار موضوع مهمیست که کمتر مورد توجه واقع می شود .

6) در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟
صحبت پایانی هم فکر میکنم اگر در زمینه ی انگیزه و امید باشد خالی از لطف نیست . بهترین و منظم ترین روز های زندگی من روز هایی بود که برای کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد درس می خواندم . آن هم به خاطر برنامه ریزی بوده . هرچند انگیزه ای که برای کنکور کارشناسی داشتم خیلی خیلی از ارشد بیشتر بود ولی باز هم سعی کردم کم کاری نکنم و خدا را شکر نتیجه گرفتم . اگر شرایطی در جامعه باشد که دانشجو بتواند هم چنان با انگیزه بماند مسلما خیلی به پیشرفت کشور کمک می کند که متاسفانه بنده چنین شرایطی نمی دیدم و دلیل بی انگیزگی من هم همین بود . امیدوارم که هر ساله نتایج بهتری بگیریم و این قبولی توی کنکور برایمان حل شود . مثل خیلی از شهرهای بزرگ که تقریبا کل دانشجوهای کشور از این شهرهاست . فقط به خاطر امکاناتی که در اختیار دارند و نه هوش و ذکاوت .
جا دارد که در اینجا از زحمات ، حمایت ها ومحبت های بی دریغ پدر و مادر عزیزم که نه تنها در این مرحله بلکه در تمامی مراحل زندگی موجب دلگرمی و امید من بودند و هم چنین از حمایت های برادران عزیزم بهرام ، محمد وعلی و خواهران عزیزم که همواره در زندگی مدیون آنها خواهم بود ، سپاسگزاری کنم و امیدوارم به نحوی توانسته باشم جوابگوی محبت های آنها باشم . در پایان از شما و تمامی دوستان به خاطر لطف هایی که به اینجانب داشته اند صمیمانه تشکر می کنم .

ادامه دارد...

منبع: سایت برق ارشد (اطلاعات جامع و مفید کنکور کارشناسی ارشد برق دولتی و آزاد)
 

djbehrouz

عضو جدید
[FONT=Tahoma, arial]در راستای آشنایی هر چه بیشتر داوطلبان محترم با شیوه مطالعه، منابع و نظرات رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد برق در سال ۹۲، در این قسمت با آقای مهندس فرهاد زارع رتبه ۳ کنکور ارشد برق ۹۲ مصاحبه ای اختصاصی ترتیب داده ایم که امیدواریم مفید فایده واقع گردد.[/FONT]
1. لطفاً خودتان را به طور كامل معرفي نماييد. (نام و نام خانوادگي، سال تولد و محل تولد)
فرهاد زارع، متولد 70 از قائم ‌شهر
2. نام رشته تحصيلي آزمون كارشناسي ارشد، واحد دانشگاهي قبولي و همچنين رتبه قبولي خود را ذكر نماييد.
رشته برق گرايش كنترل، دانشگاه صنعتي شريف، رتبه 3
3. فارغ‌التحصيل چه رشته‌اي، از كدام واحد دانشگاهي و در چه سالي هستيد؟
رشته برق از دانشگاه تهران سال 92 .
4. آيا براي اولين بار است در كنكور ارشد شركت كرده‌ايد؟
بله، بار اول بود كه شركت مي‌كردم.
5. از چه زماني مطالعه براي كنكور را به‌طور جدي آغاز كرديد و تعداد ساعات مطالعه شما به طور ميانگين چقدر بوده است؟
از اواخر آبان ماه به طور جدي شروع كردم و به طور متوسط در هر روز، 5 الي 6 ساعت درس مي‌خواندم.
6. نحوه آشنايي شما با مؤسسه مدرسان شريف چگونه بوده است؟
با توصيه دوستان و تحقيقي كه درباره خدمات موسسات به عمل آوردم، مدرسان شريف را بهترين انتخاب ديدم.
7. علت ادامه تحصيل خود را بيان كنيد.
به رشته‌ام بسيار علاقمند هستم.
8. تأثير برنامه‌ريزي در موفقيت شما چقدر بوده است؟
خيلي زياد، مخصوصاً در مقطع كارشناسي ارشد كه تعداد درس‌ها زياد هستند اگر برنامه ريزي نباشد نمي‌توانيم موفق شويم و مي بايست يك برنامه‌ريزي هدف‌دار داشته باشيم.
9. بالاترين درصد در دروس شما، مربوط به كدام دروس مي‌باشد؟
تجزيه و تحليل سيستم‌ها 91 درصد.
10. ارزيابي شما از كتاب‌هاي مدرسان شريف چگونه است؟
كتاب‌هاي اين موسسه به لحاظ علمي مورد تائيد اكثر اساتيد و دانشجويان در رشته مهندسي برق مي‌ باشد، مخصوصاً كتاب كنترل و رياضيات مهندسي كه با تاليفي دقيق و تشريح كامل درس و پرهيز از جزئيات غيرضروري و همچنين حل مثال‌هاي مناسب باعث ايجاد تسلط بر مباحث مي‌شود كه اين دو كتاب جزء بهترين‌كتاب‌هاي اين موسسه مي‌باشند.
11. ميزان تطابق آزمون‌هاي آزمايشي مدسان شريف با سئوالات كنكور چگونه بوده است؟
از هماهنگي و تطابق خاصي با سئوالات كنكور برخوردار بود . سطح آزمون كاملاً در سطح سئوالات سال‌هاي قبل كنكور و به نوعي استاندارد بودند. سعي نشده بود با طراحي غيراستاندارد روحيه دانشجويان را تضعيف نمايد. مثل ديگر موسسات كه ابتدا جوايزي براي كسب نمره مناسب تعيين مي‌كنند و سپس سئوالات را بحدي غير معقول طراحي مي‌كنند كه ديگر كسي نتواند به امتياز مشخص شده دست پيدا كند . از ديگر خصوصيات جالب آن مي‌توان به هوشمند بودن آنها اشاره كرد، در نظر گرفتن و توضيح كامل در خصوص تله‌هاي تستي در سوالات واقعاً ذهنم را جهت مطالعه مفهومي باز كرد. كارنامه ويژه‌اي داشت و نقاط قوت وضعف را كاملاً رصد مي‌كرد و با نمودار مقايسه‌اي‌ حس رقابت را ايجاد مي‌كرد.
12. مشاوره تحصيلي بعد از آزمون‌هاي آزمايشي موسسه مدرسان شريف را تا چه حد موثر مي‌دانيد؟
داوطلب در هر مرحله آزمون آزمايشي قطعاً با چالش‌هايي مواجه مي‌شود كه براي تحليل و رفع آن حضور يك مشاوره با تجربه مي‌تواند مؤثر باشد. مشاور مي‌تواند ضمن شناسايي نقاط ضعف داوطلب، راه‌كارهاي مناسب جهت برطرف كردن اين نقاط ضعف را ارائه دهد تا ديگر داوطلب اضطراب مواجه شدن با اين نقطه ضعف‌‌ها را در آزمون اصلي نداشته باشد.
13. كدام ويژگي، موسسه مدرسان شريف را از ديگر موسسات متمايز مي‌كند؟
آزمون‌هاي آزمايشي اين موسسه از هر حيث بي‌نظير است و از نظر استاندارد در سطح آزمون اصلي مي‌باشد.
14. در صورتي‌كه در آزمون قبول نمي‌شديد چه برنامه‌اي براي سال آينده خود داشتيد؟
قطعاً امسال قبول مي‌شدم.
15. عوامل مؤثر در موفقيت شما كدام موارد بوده است؟
مطالعه كتاب‌هاي معتبر و عدم داشتن استرس در آزمون اصلي.

ادامه دارد...

منبع: سایت برق ارشد (اطلاعات جامع و مفید کنکور کارشناسی ارشد برق دولتی و آزاد)
 

djbehrouz

عضو جدید
[FONT=Tahoma, arial]در راستای آشنایی هر چه بیشتر داوطلبان محترم با شیوه مطالعه، منابع و نظرات رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد برق در سال ۹۲، در این قسمت با آقای مهندس [/FONT]علي مهرپويا[FONT=Tahoma, arial] رتبه 1 کنکور ارشد برق ۹۲ مصاحبه ای اختصاصی ترتیب داده ایم که امیدواریم مفید فایده واقع گردد.[/FONT]
1. لطفاً خودتان را به طور كامل معرفي نماييد. (نام و نام خانوادگي، سال تولد و محل تولد)
علي مهرپويا، متولد 69 از تهران
2. نام رشته تحصيلي آزمون كارشناسي ارشد، واحد دانشگاهي قبولي و همچنين رتبه قبولي خود را ذكر نماييد.
رشته مهندسي برق، دانشگاه صنعتي شريف، رتبه1 در گرايش‌هاي الكترونيك و مخابرات
3. فارغ‌التحصيل چه رشته‌اي، از كدام واحد دانشگاهي و در چه سالي هستيد؟
مهندسي برق از دانشگاه صنعتي شريف سال 92 .
4. آيا براي اولين بار است در كنكور ارشد شركت كرده‌ايد؟
خير؛ دو بار به صورت آزمايشي در آزمون كارشناسي ارشد شركت كرده‌ام كه بار اول رتبه 250 و بار دوم رتبه 72 الكترونيك را كسب كردم.
5. از چه زماني مطالعه براي كنكور را به‌طور جدي آغاز كرديد و تعداد ساعات مطالعه شما به طور ميانگين چقدر بوده است؟
به صورت الگو برداري از يكي از دوستانم براي كنكور درس‌ خواندن را شروع كردم چون دوستم به صورت بسيار جدي شروع كرد و من هم وقتي جدي بودن كار او را ديدم عزمم را جزم كردم و از شهريور ماه استارت زدم.
6. نحوه آشنايي شما با مؤسسه مدرسان شريف چگونه بوده است؟
از طريق دوستانم كه به من توصيه كردند از خدمات موسسه مدرسان شريف استفاده كنم.
7. علت ادامه تحصيل خود را بيان كنيد.
به دليل اين‌كه به رشته‌ام بسيار علاقه دارم.
8. تأثير برنامه‌ريزي در موفقيت شما چقدر بوده است؟
هر داوطلب كارشناسي ارشد كه قصد موفقيت در آزمون را داشته باشد به خوبي مي‌داند كه بدون برنامه‌ريزي نمي‌شود به موفقيت دست پيدا كرد. من هم براي خود برنامه‌ريزي مشخصي داشتم كه مطابق با آن درس مي‌خواندم.
9. بالاترين درصد در دروس شما، مربوط به كدام دروس مي‌باشد؟
الكترونيك 100 درصد.
10. ارزيابي شما از كتاب‌هاي مدرسان شريف چگونه است؟
كتاب‌ها جامع هستند و مباحث مورد نیاز کنکور را پوشش می‌دهند و دربرگيرنده راه‌حل‌هاي تشريحي و تستي مي‌باشند. كتاب كنترل مدرسان شريف خيلي خوب است و در موفقيت من سهم عظيمي داشت، همچنين كتاب مدار‌هاي الكتريكي 1 و 2 مدرسان شريف به لحاظ علمي تمامي مباحث را تحت پوشش قرار داده و در كل همه چيز را خيلي خوب و منسجم به همراه تست‌هاي فراوان در كتاب آورده است. اگر داوطلبی شرایط استفاده از کلاس‌ها را نداشته باشد، می‌تواند با این کتاب‌ها روش‌های تست زدن و نکات کنکوری را کاملاً یاد بگیرد. در ضمن استفاده از مجموعه تست‌های سال‌های گذشته که در زمان‌ جمع‌بندی بسیار مفید می‌باشد را به همه داوطلبان توصيه ‌مي‌كنم.
11. شركت در آزمون‌‌هاي آزمايشي را چقدر موثر مي‌دانيد؟
استفاده از آزمون‌هاي آزمايشي باعث مي‌شود نقاط ضعف و قوت داوطلب به خوبي مشخص شود و دانشجو بتواند به خوبي خود را محك بزند. اصلاً مناسب نيست كه آزمون اصلي ارشد محك ما باشد!! با استفاده از اين آزمون‌ها مي‌توانيم با آمادگي بيشتري در كنكور حضور پيدا كنيم. اين آزمون‌‌ها احساس رفاقت و رقابت را در فرد پرورش مي‌دهد و در صورت كسب موفقيت اعتماد به نفس داوطلب را بالا مي‌برد و به لحاظ روحي براي داوطلب مي‌تواند بسيار مفيد باشد.
12. علت انتخاب اين موسسه از بين ديگر موسسات چيست؟
من با كتاب‌هاي كنترل و مدار با اين موسسه آَشنا شدم كه به نظرم خيلي جامع و كامل بودند.
13. عوامل مؤثر در موفقيت شما كدام موارد بوده است؟
من دروس دانشگاهي‌‌ام را خيلي خوب و دقيق پاس كردم و مطالب درسي را در دوره كارشناسي بسيار عميق فرا گرفتم و نيز علاقه بسيار زيادي به رشته تحصيلي‌ام دارم.

منبع: سایت برق ارشد (اطلاعات جامع و مفید کنکور کارشناسی ارشد برق دولتی و آزاد)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا