مصاحبه با جناب آقای دکتر حسین اعظمی مخترع ایرانی

patent.institute

عضو جدید



مصاحبه با جناب آقای دکتر حسین اعظمی مخترع ایرانی


ثبت اختراع پروتز ویرایش ناحیه ای محدب و زینی شکل برای ترمیم نارسائی عملکردی دریچه تریکوسپید به شماره ثبت 85867 توسط آقای دکتر حسین اعظمی.
در همین خصوص مصاحبه ای ترتیب دادیم تا با ایشان درباره ی این اختراع صحبتی داشته باشیم.
از همراهی شما سپاسگزاریم.
1. با سلام جناب آقای دکتر لطفا خودتان را معرفی نمایید و از سوابق تحقیقاتی و کاری تان بگویید؟
دکتر اعظمی، جراح قلب هستم سوابق تحقیقاتی من در روش های جراحی نوین در بیماری های قلبی خصوصا بیماریهای عروق قلب و بیماری های دریچه می باشد. تا کنون 3 مرتبه نامزد دریافت بهترین اختراعات سال اروپا شدم. در سال گذشته هم موفق شدم کانسپت سیم پلاک را برای بستن استخوان استرنوم یا همان استخوان جناق به ثبت برسانم که مراحل تحقیقاتی آن در جریان است.


2. آیا تاکنون اختراع دیگری هم داشته اید؟
اختراع ثبت شده قبلی من سیم پلاک استرنوم است که در سال 92 به ثبت رسیده و روشی است که باعث می شود برش استرنوم هنگام بستن محکمتر شود، این استحکام اهمیت خیلی زیادی در بهبود عملکرد دستگاه تنفسی بیماران داشته و ما نتایج خیلی خوبی در بیماران مشاهده کردیم.


3. لطفا بفرمایید اختراع حاضر شما چیست و در چه زمینه ای کاربرد دارد؟
اختراع جدید من پروتزی برای ترمیم دریچه تریکوسپید است. اغلب این پروتز ها را رینگ می نامند، یعنی حلقه مصنوعی، این حلقه های مصنوعی باعث کوچک شدن دریچه تریکوسپید می شوند و با این روش سعی می کردند که دریچه را ترمیم کنند. بر خلاف پروتز های قدیم که حلقه نام داشتند و کل محیط دریچه را کوچک می کرد ، روش کار این اختراع کوچک کردن نیست بلکه توزیع بافت دریچه به روشی است که نارسایی را از بین می برد و حالتی سه بعدی را در هر ناحیه ایجاد می کند، بر خلاف حلقه هایی که تاکنون وجود داشته و حالت سه بعدی را در کل حلقه به وجود می آورده است.


4. آیا فرد دیگری هم در اجرای این اختراع با شما همکاری داشته اند؟ لطفا معرفی نمایید.
خیر، در این اختراع تنها بودم.


5. ایده این اختراع چگونه به ذهنتان رسید و چرا به فکر اجرای آن افتادید؟
ایده ی این اختراع زمانی به ذهن من رسید که شاهد نتایج نامنظم حلقه های تریکوسپید که برای ترمیم دریچه تریکوسپید استفاده می کردیم، بودم و آنجا بود که من به این نتیجه رسیدم که برای بهتر کردن نحوه ی ترمیم راهی وجود دارد، این ایده چندین سال ذهن مرا درگیر خود کرده بود تا به مرحله ی اجرا رسید.


6. آیا در اجرای این اختراع با مشکلاتی هم مواجه شده‌اید؟
خیر، تیم بسیار خوبی در این اختراع به من کمک کردند و طرح ها و مدلسازی های بسیار خوبی را به من ارائه دادند.


7. برای ثبت اختراعتان از چه طریقی اقدام نموده‌اید ؟
تمامی اختراعاتم را از طریق موسسه دارایی های فکری و فناوری پلکان و مشاوره های بسیار خوب این موسسه به ثبت رساندم. چون با توجه به حجم کاری من، وقت و زمان پیگیری برای این چنین پروژه ها وجود ندارد و موسسه پلکان با شاخص های حرفه ای که دارند اختراعات مرا به بهترین نحو ثبت می کنند.


8. در مسیر ثبت اختراع چه موسسات و سازمانهایی از اختراع شما حمایت نمودند؟
در حال حاضر سازمان خاصی حمایت نکرده است چون من به صورت مستقل این اختراع را دنبال کردم و به ثبت رساندم، هم اکنون این اختراع مراحل اولیه تحقیقاتی خود را در دانشگاه علوم پزشکی طی می کند.


9. هم اکنون اختراع شما در چه مرحله‌ای است؟
این اختراع در حال حاضر در مرحله نمونه اولیه وجود دارد اما به زودی به مرحله نمونه نیمه صنعتی خواهد رسید.


10. برای تجاری سازی اختراعتان چه برنامه‌ای دارید؟
تا آنجایی که امکان دارد ما قصد داریم این پروتز را در ایران تولید کنیم و به گونه ای پروتز را طراحی کردیم که نیاز به یکسری موادی که در انحصار چندین کشور تولید کننده دیگر است از بین برود و قابلیت تولید صنعتی آن در ایران وجود داشته باشد و اگر بتوانیم سرمایه گذاری پیدا کنیم تا بتوانیم آنرا در ایران هم تولید کنیم که نیاز ما را از وارد کردن حلقه های مشابه برطرف کند.


11. در انتها، در صورت تمایل می‌توانید از کسانی که شما را در این راه همراهی نمودند قدردانی نمایید.
از تیم آقای مهندس صحاف که برای طراحی و ساخت نمونه سه بعدی پروتز و همچنین مهندس کیمیاگر که برای طراحی این کار تلاش کردند تشکر میکنم و در نهایت از تیم و مشاوران مجرب موسسه پلکان در زمینه مالکیت فکری قدردانی می کنم.

منبع: موسسه پلکان

 

Similar threads

بالا