مصاحبه با احسان صادقیان مخترع جوان

patent.institute

عضو جدید
1. سلام آقای صادقیان لطفا خودتان را کامل معرفی کنید.
به نام خدا احسان صادقیان متولد 1376 هستم؛ کارهای تحقیقاتی که تاکنون انجام داده ام در زمینه رباتیک بوده است و در مسابقات و نمایشگاه های رباتیک زیادی شرکت داشته ام.



اختراع-شرکت-ثبت-اختراع.jpg

2. تاکنون چه اختراعاتی انجام داده اید لطفا توضیح دهید؟
اولین کاری در ذهن من کلید خورد گلدان هوشمند بود و پس از آن اختراعی در زمینه چاه های ارت (EARTH) داشتم که عنوان دقیق آن دستگاه رطوبت سنج هوشمند چاه ارت به همراه تزریق اتوماتیک آب مورد نیاز است.

3. لطفا بفرمایید اختراع حاضر شما چیست و در چه زمینه ای کاربرد دارد؟
از آنجایی که برق امروزه در همه جا کاربرد دارد و جلوگیری از خطر برق گرفتگی بسیار مهم است و انسان های زیادی را تهدید می کند پس چاه ارت (EARTH) هم باید در همه جا باشد اما گاهی ممکن است این چاهی که احداث می شود به مشکل بخورد و به درستی کار نکند اما اگر از این دستگاه استفاده کنیم می توانیم مطمئن باشیم که چاه ها به درستی کار می کنند و عملکرد چاه ارت بهبود پیدا می کند. در سازمان ها و نیروگاه های خاص مثل نیروگاه های هسته ای، ساختمان های مخابرات، اداری، تجاری، مسکونی و به طور کلی در همه جا می توان از این اختراع استفاده کرد.


4. آیا فرد دیگری هم در اجرای این اختراع با شما همکاری داشته اند؟ لطفا معرفی نمایید.
این ایده به ذهن خودم رسید، در تربت جام استادی در زمینه رباتیک داشتم که موضوع را با ایشان در میان گذاشتم اما تمام مراحل اجرایی و پیاده سازی آن را خودم انجام دادم.


5. ایده این اختراع چگونه به ذهنتان رسید و چرا به فکر اجرای آن افتادید؟
چاه ارت (EARTH) یکی از ساختمان هایی که در آن زندگی می کردم به درستی عمل نمی کرد؛ در آنجا روی چاه ارت چاه ارت (EARTH) را بعد از احداث می پوشاندند و این مسئله باعث می شود چنانچه مشکلی در چاه اتفاق بیفتد کسی متوجه نشود این سوال به ذهنم خطور کرد که چگونه رطوبت این چاه ها را تامین می کنند متاسفانه متوجه شدم که رطوبت صرفا از طریق بارش یا موارد اینچنینی تامین می شود و اینگونه بود که ایده ساخت این اختراع به ذهن من رسید.


6. آیا در اجرای این اختراع با مشکلاتی هم مواجه شده‌اید؟
زمانی که کار را پیاده سازی کردم خودم به تنهایی اقدام به ثبت اظهارنامه اختراع کردم و چون در این راه مشاور نداشتم و آشنایی با مراحل ثبت اختراع نداشتم در مراحل آن به مشکل خوردم در تربت جام هم کسی نبود که کسی به من کمک کند چندین بار با این روند تکرار شد و چون موفق نشدم از مراحل اولیه آن عبور کنم از ثبت آن منصرف شدم.


7. چگونه شد که شما محددا تصمیم به ثبت اختراعتان گرفتید؟
در تربت جام با یکی از مخترعین موسسه پلکان به نام خانم سرفرازی آَشنا شدم که ایشان به من پیشنهاد دادند اختراعم را از طریق موسسه پلکان که در مشهد قرار دارد ثبت کنم در قدم اول ایشان خودشان من را به موسسه معرفی کردند.

8. در مسیر ثبت اختراع چه موسسات و سازمانهایی از اختراع شما حمایت نمودند؟
هیچ سازمانی من را حمایت نکرد . در شهر تربت جام سازمانی که بتواند من را حمایت کند وجود ندارد تنها چیزی که به من گفتند این است که اول باید اختراعم را ثبت کنم تا از من حمایت کنند.


9. هم اکنون اختراع شما در چه مرحله‌ای است؟
یک نمونه اولیه از اختراع را ساختم و عملکرد رضایت بخشی داشته است.


10. برای تجاری سازی اختراعتان چه برنامه‌ای دارید؟
فقط در نمایشگاه هفته پژوهش از اختراع من بازدید کردند و نظر مثبتی داشتند اما در آن زمان مراحل ثبتی اختراعم به اتمام نرسیده بود قرار شد بعد از ثبت اختراع با من تماس بگیرند.


11. در انتها، در صورت تمایل می‌توانید از کسانی که شما را در این راه همراهی نمودند قدردانی نمایید.

از پدر و مادرم که مرا در این راه خیلی حمایت کردند و کمک های استاد رباتیکم آقای حسینی و پیگیری های کارشناسان موسسه پلکان به ویژه خانم رضوی.




مصاحبه-با-مخترعین.jpg

در ادامه به سراغ پدر آقای احسان صادقیان رفتیم و صحبتی با ایشان داشتیم که بازگو میکنیم:

جناب آقای صادقیان در ابتدا موفقیت پسرتان را به شما تبریک می گوییم. و از شما سپاسگزاریم بابت وقتی که در اختیار ما می گذارید.
پسر شما در این راه چه مشکلات و مسائلی چه در ابتدای کار و چه در زمان ثبت داشته و شما چه تقاضایی از مسئولین دارید؟
بیشترین تلاش را خودش انجام داده و پیگیری و جدیتش در کار تحسین برانگیز بود. در اینجا جا دارد از موسسه پلکان و به خصوص کارشناس پرونده پسرم خانم رضوی که بسیار به ما کمک کردند و ما را همراهی کردند تشکر کنم. برای ما درس پسرم در اولویت بوده و همیشه گفتم که باید در درس هایش موفق باشد و اختراع را در کنار ان انجام بدهد و خدارا شکر در هر دوی آن ها موفق بوده است.
شما در خصوص تجاری سازی پسرتان چه تصمیمی دارید؟
اولین برنامه دعوت پسرم به نمایشگاه هفته پژوهش توسط موسسه پلکان بود که در آن زمان افرادی طرح پسرم را دیدند اما به علت اینکه هنوز ثبت نشده بود اقدامات جدی انجام نشد.


منبع: کلینیک مالکیت فکری پلکان
 

Coraline

مدیر تالار پزشکی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ربطش به پزشکی چیه؟
 
بالا