مشکلات کلید اولیه سنجش ارشد93

3312232

عضو جدید
سلام دوستان
لطفا به سایت سنجش رفته و در اونجا اعتراض خود رو ثبت کنید(امروز اخرین مهلت ثبت اعتراضات هست)>>>>سوالات 71و75 مطابق دفترچه dسنجش گزینه 3 صحیح است برای اطمینان بیشتر میتونید به پورتال ماهان رفته ونظرات رو در تالار گفتگو مشاهده کنید.
در ضمن برای اطمینان از پاسخ صحیح برای سوال 71 به سوال 85 کنکور 92 مراجعه کنید.همچنین برای سوال 75 به صفحات 39و40 کتاب سجادی یا صفحات 29و30و116کتاب هرتسبرگ مراجعه کنید:):):)
 

r_saeedi

عضو جدید
سوال 71 همون گزینه 2 درسته دوست عزیز
جهت اعمال نیرو در جهت طول هست پس در جهت طول تهی جای ایجاد میشه.بللللللللللله:)
 
  • Like
واکنش ها: SMAW

3312232

عضو جدید
این لینکی که خدمتتون معرفی میکنم پاسخ تشریحی هست که مهندس کوکبی ارایه کردن این رو یه مطالعه بکنید.http://dl.mahan.ac.ir/k93/سوالات و ...اسی ارشد 93 رشته مهندسي مواد/خواص مکانیکی.zip
در ضمن مگه ما تو مکانیزم نابارو هرینگ حرکت جاهای خالیمون از مرزهای تحت کشش به تحت فشارنیست"اگه اینرو قبول دارید خب جاهای خالی باید از مکان طولی به مکان عرضی بره دیگه!!!!
 
  • Like
واکنش ها: SMAW

3312232

عضو جدید
متاسفانه لینکشون در حال حاضر غیر فعاله<<<من عین خود جوابشون رو خدمت شما مینویسم>>
>(پدیده خزش نفوذی تحت نیرو در واقع همان مکانیزم خزش نابارو هرینگ است که با کشیدگی دانه ها در جهت نیرو انجام میشود و همواره جهت حرکت جاهای خالی از مرزهای تحت کشش به مرزهای تحت فشار است و جهت حرکت اتم ها از مرزهای تحت فشار به مرزهای تحت کشش است)........امیدوارم که قانع شده باشید.
 

3312232

عضو جدید
متاسفانه لینک بالا غیر فعاله....من دقیقا خود جوابشون رو خدمت شما مینویسم>>>>>(پدیده خزش نفوذی تحت نیرو در واقع همان مکانیزم خزشی نابارو هرینگ است که با کشیدگی دانه ها در جهت نیرو انجام میشود و همواره حرکت جاهای خالی از مرزهای تحت کشش به مرزهای تحت فشار است و حرکت اتمها از مرزهای تحت فشار به تحت کشش است)....امیدوارم قانع شده باشید.:)
 

SMAW

عضو جدید
یه سوال برای من پیش اومده
اگه این چیزی که شما میگید درست باشه پس باید نتیجه بگیریم که وارد کردن نیرو در جهت طولی باعث استحکام در این جهت و کاهش استحکام در جهت عرضی میشه. درسته؟
چون تراکم جاهای خالی در جهت طولی کمتر و در جهت عرضی بیشتر میشه. و این یعنی افزایش استحکام خزشی.
بنده کاری ندارم که چه کسی چی گفته ولی قطعا برعکس اون چیزی که شما میگید.
مرز های تحت کشش جاهای خالی جذب میکنن و مرزهای تحت فشار اتم. در نتیجه دانه های در جهت طولی کشیده میشن که در نهایت منجر به شکست میشه
 

3312232

عضو جدید
من احساس میکنم شما کمی سوال رو پیچیده کردید....هدف سوال این بوده که شما طبق مکانیزم نابارو بتونید جهت حرکت جاهای خالی رو تشخیص بدید...ولی نظر شما هم کاملا محترمه.ولی لطفا به صفحه 420 کتاب سجادی خط دوم یا صفحه 544دیتر دقت بکنید در اونجا درباره جهت حرکت جاهای خالی و اتمها اشاره کرده
 
آخرین ویرایش:

SMAW

عضو جدید
راستش یک هفته بعد قراره کنکور دکترا بدم و به همین دلیل این مطالب دنبال میکنم. چون سرفصل ها همونا هستن
 

3312232

عضو جدید
امیدوارم که موفق باشیددوست من.....با منابعی که خدمتتون عرض کردم تونستم قانعتون کنم؟
 

r_saeedi

عضو جدید
ممنون 3312232 عزیز اما بنده به شدت با صحبت SMAW عزیز موافق هستم. به صورت شهودی همینطوری هم اگر بخواید تصورشو بکنید با منطق جور در نمیاد!!:w20:
 

3312232

عضو جدید
ممکنه برای من یه منبع معرفی کنید در رابطه با همین موضوع؟(البته لطفا با ذکر صفحه)
 

shirazii

عضو جدید
جواب سوال 71رو من اینجور دادم که جاهای خالی شبکه انرزی دارن که میخوان انرزیشون رو کاهش بدن بنابراین از سمت مرز کششی میرن به سمت مرز فشاری
 
  • Like
واکنش ها: SMAW

3312232

عضو جدید
من هم همینطور جواب دادم ولی بعضی دوستان نظر دیگه ای دارن!!به نظرم فقط باید منتظر کلید نهایی کنکور بود........در کل سوالات امسال بعضیاش خیلی ابهام داشت.:eek:
 
  • Like
واکنش ها: SMAW

SMAW

عضو جدید
خوبی اختلاف نظر داشتن در یه جمعی همینه. باعث میشه که بیشتر بری تحقیق کنی. چون ممکن طرف حق داشته باشه و تو اشتباه کنی;)

حالا بریم دنبال جواب اصلی این سوال
http://8pic.ir/images/84336710198111373347.png
این عکس رو دانلود کنید که از کتاب Ceramic Materials Science and Engineering گرفتم. تو این عکس جهت حرکت جاهای خالی در دو مکانیزم کوبل و نابارو نمایش داده شده. همونطور که میبینیم جهت حرکت جاهای خالی از مرز های کششی به سمت مرزهای فشاری و حرکت اتم ها عکس اون
پس حق با دوست خوبمون 3312232 هستش و کتاب تست جهش و همچنین طراح محترم سوال اشتباه نوشته:redface:
 

3312232

عضو جدید
خداروشکر که ابهام دوستان عزیزم برطرف شد.ضمن اینکه از پیگیریsmawعزیز خیلی ممنونم.....فقط دوستان لطفا نظراتتون رو درباره این سوال به سازمان سنجش بفرستید تا انشااله حقی ضایع نشه....:cry:
در ضمن ازsmawعزیز وسایر دوستان خواهش میکنم اگر ممکن هست درباره گزینه صحیح سوال75هم نظراتشون رو بگن تا همگی استفاده کنیم.
 
آخرین ویرایش:

3312232

عضو جدید
پس طبق دفترچهdگزینه3صحیحه؟یعنی حرکت تهیجایها از مکانهای طولی به مکانهای عرضی(واقعا سوال بد طراحی شده):confused:
 

SMAW

عضو جدید
پس طبق دفترچهdگزینه3صحیحه؟یعنی حرکت تهیجایها از مکانهای طولی به مکانهای عرضی(واقعا سوال بد طراحی شده):confused:
اینبار دیگه به یقین میشه گفت 3 درسته. اگه توی تصویر بالایی هم ببینی مشخصه که جاهای خالی به سمت مناطق کششی (منطقه طولی در سوال کنکور) حرکت میکنن
یه راه حل سنتی هم بگم برای اینکه خیالت راحت بشه;)
گزینه 4 که 100% غلطه میمونه 3 تا گزینه. فرض کن گزینه 2 جواب باشه یعنی"حرکت تهی جای از مکان های عرضی به مکان های طولی"
با فرض درست بودن این گزینه میشه برعکسش رو هم نتیجه گرفت یعنی "حرکت اتم ها از مکان های طولی به مکان های عرضی" که همون گزینه 1
پس با این فرض دو تا جواب خواهد داشت این سوال!!! که با استفاده از برهان خلف هر دو تا باید غلط باشه و گزینه صحیح گزینه 3.
یعنی یه نفر اگه خیلی دقت میکرد بدون نیاز به علم مواد هم میتونست این سوال جواب بده
پس کلید سنجش غلطه و جواب گزینه 3
در مورد سوال 75 به نظر همون گزینه 4 درست باشه
امیدوارم موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

shirazii

عضو جدید
بابا جفت سوال روسنجش تو کلیدش درست جواب داده همه بچه هام که اکثرا میگن 75 گزینه 4 درسته که سنجشم همینو زده پس مشکل چیه این وسط؟ اقای کوکبی هم که همینو زده تو جوابش
 

3312232

عضو جدید
shiraziعزيزدر مورد سوال 75 به صفحه 116 هرتزبرگ خط6وصفحه 39و40كتاب سجادي مراجعه كنيد درضمن به صورت سوال دقت كنيد كه به شرايط وخيم اشاره كرده......اميدوارم ابهامتون برطرف بشه.در ضمن smawهم با سند سوال 71 رو توضيح دادن!
 

shirazii

عضو جدید
ای وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای من الان کلید سنجشو نگاه کردم چرا سواله 71 رو زده گزینه گزینه 2 :w04::w04::w04::crying::crying::crying::crying::crying::crying::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:
 
آخرین ویرایش:

3312232

عضو جدید
خوب امیدوارم صفحاتی از هرتزبرگ که گفتم رو خونده باشید اما اگر قانع نشدید صفحه 28وو29 هرتزبرگ رو هم بخونید میبینید که میگه این نموداربرای bccهنگامی است که در دمای کم تحت ازمون قرار بگیرندو برای fcc زمانی است که در دمای کم وهم با اهنگ سریع کرنش تحت ازمون قرار بگیرند که این با گزینه4 کاملا در تضاده چون در گزینه 4گفته که برای fccدر دمای بالا رخ میده در ادامه هرتزبرگ گفته که در الیاژهایbccومحلول جامد رقیق المینیوم نیز این نمودار دیده میشه که این اثر همون پیرکرنشی دینامیکی(اثر پرتوین)است در ضمن اشاره کرده که اگر نابجاییها از تجمع حل شونده خارج شودو نابجاییها بتونند دوباره اون رو قفل کنند یک همچین نموداری رخ میده(که مطمینا اتمها در دمای پایین که نفوذنمیکنند!این دما دما باید250تا400درجه سانتیگراد باشه.پس باز یه جورایی با4در تضاده).....هرچند من به شما حق میدم این سوال ایراد مفهومی داره و خیلی مبهمه.البته من کتاب جهاد رو دارم تو اونجا نوشته اهمیت ندارن اما کلا وجودش را نقض نکرده به علاوه در صفحه106 جهاد مورد2 به شبکه کریستالی خاصی اشاره نکرده وخیلی کلی گفته.:surprised:
 

shirazii

عضو جدید
نه هرتز برگ ندارم اما fcc خب سیستم لغزش فعال داره و دو قلویی کمتر براش اتفاق می افته و برای bcc بیشتر دوقلویی دلریم جواب اقای کوکبی هم بخونین در این مورد میگم خبر داری سواله 71 رو بقیه بچه ها اعتراض گذاشتن یا نه؟
 

3312232

عضو جدید
درسته من هم ایشون رو قبول دارم ولی حرفشون که وحی منزل نیست در ضمن اقای ابراهیمی که رتبه 1سال 92 بودن با بنده هم عقیدن.....درباره هر دو سوال 71و74 من و چند تا از دوستام اعتراض زدیم البته وقت اعتراضات گذشته ولی همچنان بخش اعتراض فعاله و به نظر من اگر الان هم شما اعتراض بزنید باز هم بی اثر نیست در ضمن دوستانتون رو هم ترغیب کنید(در ضمن در سایت سنجش باید دلیل بیارید که من فکر میکنم به اندازه کافی دلیل اوردیم).....ولی در کل باید امیدوار بود ;)
 

shirazii

عضو جدید
اقای ابراهیمی به خاطر ریاضی 100 و ترمو 80 که رتبه اول شدن وگرنه مکانیکی و فیزیکی رو که 40 و خورده ی زدن 75 همون 4 درسته زدم اعتراضو
 

3312232

عضو جدید
دیگه به هرحال...؟؟؟؟؟! به هر حال بنده اطلاعاتی که داشتم رو در اختارتون قرار دادم انشاله که هر جوابی که درستره همون انتخاب بشه.البته اگه به جواب جدید سایت ماهان که اقای کوکبی دادن هم دقت کنین جوری توضیحاتشون هست که هم 3درسته و هم4
یا حق
 
آخرین ویرایش:
بالا