مشخصات گوشی هواوی y9a از نظر سخت‌افزار و نرم افزار

keyvan5280

عضو جدید
مشخصات گوشی huawei y9a از تراشه Helio G80 شرکت مدیاتک بهره برده که در حال حاضر در گوشی‌های دیگری مثل شیائومی ردمی 9 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. از نظر حافظه داخلی و مقدار رم نیز در دو نسخه عرضه شده یکی از این نسخه‌ها دارای رم 8 و رم نسخه دیگر 6 گیگابایت است؛ اما مقدار حافظه داخلی هر دو 128 گیگابایتیست. در نظر داشته باشید که از درگاه کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند، ولی باید از کارت حافظه Nano Memory خود شرکت هوآوی استفاده کنید. همچنین NFC نداشته و از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز پشتیبانی می‌کند.

با بررسی گوشی هواوی y9a دیدیم که این گوشی از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده نکرده و از نوع سنسور جانبی بهره برده است. شاید بتوان از برخی لحاظ این نوع سنسور را حتی بهتر دانست به این دلیل که در گوشی‌های میان‌رده عملکرد سنسور زیر نمایشگر اندکی کمتر از انواع متداول آن است.

Huawei Y9a در زیر پوسته خود مشخصات قابل توجهی دارد. دستگاه توسط Mediatek’s Helio G80 SoC تغذیه می‌شود که یک چیپست هشت هسته‌ای است و با فرآیند ساخت 12 میلی‌متری ساخته شده است. از دو هسته Cortex A75 با کارایی بالا و فرکانس 2 گیگاهرتز بهره می‌برد و شش هسته Cortex A55 دیگر هم با سرعت 1.8 گیگاهرتز کار می‌کنند. این پردازنده همچنین از پردازنده گرافیکی Mali G52 برخوردار است که آن را برای بازی‌های موبایل ایده‌ال کرده است. این گوشی موبایل با سیستم عامل Android 10 و پوسته EMUI 10.1 کار می‌کند.

همان طور که می‌دانید اکثر گوشی‌های هوشمند Huawei که اخیراً معرفی شده‌اند، از سرویس‌های Google Play پشتیبانی نمی‌کنند و این نرم افزارها را به صورت پیش‌فرض ندارند. این مسئله در مورد Huawei Y9a نیز وجود دارد، اما در نظر داشته باشید که بیشتر برنامه‌های اندروید را می‌توانید با فایل‌های APK نصب کنید. این شرکت به تمام کاربران خود اطمینان داده که آنها می‌توانند با استفاده از برنامه‌های جایگزین بدون نیاز به Google PlayStore اکثر برنامه‌های شناخته شده و کاربردی اندروید را نصب و مورد استفاده قرار دهند. میانگین امتیازی که بنچمارک آنتوتو به گوشی هوآوی Y9a داده برابر با 178481 است. این امتیاز نشان می‌دهد که y9a در اجرای بسیاری از عملکرد‌ها بسیار عالی عمل می‌کنند و اکثر تایتل‌های بازی را می‌توانید با آن اجرا کنید.پ
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
خیلی گوشیه خوبیه از همه نظر عالیه. برای استفاده از نرم افزارهای گوگل gspace نصب کنید و راحت با برنامه های گوگل کار کنید.
 

Similar threads

بالا