مشاوره شغلی و درسی مهندسی پزشکی

m-golzari

عضو جدید
سلام من فارغ التحصیل مهندسی پزشکی هستم.
ساکن بندر عباس
اگه اگهی استخدامی دیدین که ماله بندرعباس باشه لطفا به من هم خبر بدین
ممنون
 

شادی عظیمی

عضو جدید
با سلام​
فکر کردم اگه یک تاپیک داشته باشیم که در اون آگهی های استخدام و یا برعکس تقاضاهای کار اعضاء رو منعکس کنیم بد نباشه . چون هر کدوم از ما از یک سری منابع استفاده می کنیم و ممکنه این منابع از چشم باقی دوستان مخفی باشه . با این کار می تونیم از همه منابع استفاده کنیم .
فقط لطف کنید منبع آگهی رو هم زیر یادداشتها تون ذکر کنید و سعی کنید یادداشت تکراری نزنید
با تشکر



ممنون از تاپیکتون
 

khanom mohandes*

عضو جدید
زمینه های کاری مهندسی پزشکی

زمینه های کاری مهندسی پزشکی

صنعت و بازار کارگرایش‌ها و جهت‌گیری‌های کاری رشته مهندسی پزشکی، واقعاً وسیع است و زمینه‌های مختلفی از الکترونیک و پردازش سیگنال و مباحث نرم افزاری گرفته تا طراحی ، ساخت ، راه اندازی ، نصب و تعمیر دستگاهها و قطعات پزشکی یا اندام مصنوعی، همچنین مواد به کار رفته در این وسایل را شامل می‌شود. جدا از این توضیحات، زمینه‌های کاری این رشته را می‌توان به 3 بخش کلی تقسیم کرد:

[h=2]طراحی و ساخت:[/h]الف- طراحی و ساخت دستگاههای آزمایشگاهی و الکترونیکی و تجهیزات مربوط به آنها، نظیر وسایل مخصوصی که با تکنیکهای خاص، عناصر موجود در یک نمونه (مثلاُ نمک خون و ...) را به طرز دقیقی اندازه‌گیری کند مانند اسپکتروفتومتر که با تکنیکهای نوینی کار می‌کنند.
ب- طراحی و ساخت بخشهای مکانیکی و برقی سیستم‌های تصویرگر پزشکی، مانند سیستم‌های سونوگرافی، رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن و دیگر دستگاههای که تصاویر ثابت یا محرکی را از بسیاری از بخشهای بدن به نمایش می‌گذارند.
ج- طراحی و ساخت سیستم‌های اندازه‌گیری پزشکی و بیمارستانی، نظیر دستگاههای دریافت کننده سیگنالهای مغزی.
د- طراحی و ساخت قطعات و اندام مصنوعی بدن و موادی که در طول، تشخیص، درمان و معالجات بیماریها بکار می‌رود.

[h=2]تعمیر و نگهداری و[/h][h=2]بهینه سازی:[/h]از دیگر زمینه‌های کاری مهندسی پزشکی می‌توان به تعمیر، نصب، راه‌اندازی و نگهداری وسایل مورد نیاز است و البته واضح است که این نیروی مجرب باید دارای اطلاعات کافی در مورد قطعات و جزئیات کار آن وسیله یا دستگاه باشد.
در کنار این موارد، مسأله بهینه سازی یا تلفیق دستگاهها و عملکرد آنها نیز مطرح است. پروژه کنترل کامپیوتری فشار خون، یا پروژه سه بعدی سازی تصویر دستگاه MRI ، جزء همین بهینه سازی‌ها هست. دامنه کاربری این زمینه چنان وسیع است که اکنون سالانه چندصد مقاله در معتبر‌ترین نشریات جهانی مهندسی پزشکی در این زمینه چاپ می‌شود و بیشترین تعداد پروژه‌ها برروی موضوع تلفیق و بهینه سازی انجام می‌شود.

[h=2]تشخیص بیماری و درمان:[/h]یکی از مهمترین مباحث مطرح در زمینه پزشکی، بحث استفاده از لیزر در پزشکی (چه در تشخیص و چه در درمان) است. اصولاً لیزر از همان ابتدا با توجه به قابلیتهای منحصر به فردی که داشت، به عنوان یک انتخاب خوب برای بهینه سازی عملکرد بسیاری از سیستم‌ها بکار گرفته شده.
استفاده از لیزر برای تشخیص ضایعات چشمی یا نمایش فشار خون در نازکترین مویرگها یا سوراخ کردن و یا ایجاد کانال مصنوعی در قلب، سوزاندن و بریدن برخی ضایعات درونی یا تومور‌های مختلف و . . . روز به روز درحال افزایش است. بحث شبکه‌های عصبی طبیعی و درمان انواع ضایعات عصبی مانند ضایعات نخاعی با کمک تحریکات الکتریکی و با کمک علم ژنتیک نیز از بحثهای مهم و جدید رشته مهندسی پزشکی است.
کارشناسی مهندسی پزشکی، به نوعی هم خانواده همان رشته برق و الکترونیک است و این قرابت و نزدیکی حتی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا نیز تا حدی ادامه می یابد. بنابراین یک دانشجوی مهندسی پزشکی در دوره کارشناسی تقریباً ملزوم به گذراندن تمامی دروس اصلی مجموعه مهندسی برق است و به همین خاطر، فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پزشکی می‌توانند گرایش‌های کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی برق را انتخاب کنند و همپای مهندسین کنترل، مخابرات، قدرت و الکترونیک، به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق بپردازند.
بنابراین، عنوان مهندس پزشکی به هیچ عنوان نباید باعث شود که داوطلبان تصور کنند که این رشته
بی ارتباط یا کم ارتباط با مباحث ریاضی و مهندسی است، چون دانشجویان این رشته به طور کامل با ریاضیات مهندسی پیشرفته و فیزیک در ارتباطند و از سنگین‌ترین نوع ریاضیات، به عنوان ابزار کار، دائماً بهره می‌برند، تا آنجا که دانشجویان این رشته، تا دروس ریاضیات مهندسی پیشرفته و معادلات دیفرانسیل و فیزیک الکتریسیته، موج، ارتعاش و حرکت را نگذرانند، قادر به اخذ دروس چندانی در دانشگاه خود نیستند.
 

ashkanhpb

کاربر بیش فعال
خانوم مهندس دیگه باید رو کلیشه های فطریم پا بزارم بگم چاکرتیم ، کاش همه مثل شما خوب رشتشون رو معرفی میکردند. دیگه خدا اراده کنه هم رشته ای میشیم.
 

Sima.N

عضو جدید
Mamnoonam vase khatere in tapike mofidetoon man ke hanoo faregho tahsil nashodam ama kheili khube dar kol
 

بی تکرار

عضو جدید
آیا کمک بهیاری از بازار کار خوبی برخوردار هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا کمک بهیاری از بازار کار خوبی برخوردار هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
دوستام من میخوام برم انجمن پرستاری و دوره کمک بهیاری رو بگذرونم

و گواهینامه بگیرم
آیا آینده شغلی مناسبی داره؟؟؟
آیا کار واسش زیاده؟؟؟
خواهش میکنم دوسانی که در این زمینه اطلاع کافی دارند نظرشون رو اعلام کنند.با تشکر فراوان
 

bm-eng

عضو جدید
شما عزیز سردر اینجا رو خوندی؟اینجا مهندسی پزشکیه آ.بهیاری یه جا دیگه س
موفق باشید
 

amir.soleyman

عضو جدید
با سلام

با سلام

با سلام​
فکر کردم اگه یک تاپیک داشته باشیم که در اون آگهی های استخدام و یا برعکس تقاضاهای کار اعضاء رو منعکس کنیم بد نباشه . چون هر کدوم از ما از یک سری منابع استفاده می کنیم و ممکنه این منابع از چشم باقی دوستان مخفی باشه . با این کار می تونیم از همه منابع استفاده کنیم .
فقط لطف کنید منبع آگهی رو هم زیر یادداشتها تون ذکر کنید و سعی کنید یادداشت تکراری نزنید
با تشکر

می خواستم بدونم گرایش فیزیو تراپی ازورودی شاخه مهندسی مجوز مطب دارن یا فقط مختص شاخه تجربی؟؟دانشجو مکانیک هستم میخوام ارشد توانبخشی بخونم امکانش هست با مجوز مطب فیزیو تراپی؟؟؟؟
 

aida71

عضو جدید
کمکم کن

کمکم کن

سلام ببخشید من دانشجو ترم 5 دانشگاه تنکابن هستم.اینکه دانشگاه ما مثل شما دولتی یا خیلی معتبر نیست باز امکان داره که کاری پیدا بشه ؟؟؟؟؟؟ترجیحا تو استا های کوچیک؟؟؟
 

aida71

عضو جدید
خبری نیستی میشه راجبع حقوقش اگه اطلاعاتی دارین بگین؟؟؟اخه یسری میگن حقوق میلیونی داره یسری میگن هیچ خبری نیست چطوریه اخه؟؟؟؟؟
 

khanom mohandes*

عضو جدید
سلام
اطلاعاتی در مورد منابع و زمان کنکور ارشد بیو الکتریک می خواستم . اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید .
متشکر
 

kiarashghasemi

عضو جدید
ن امسال می‌خوام‌ تو رشته مهندسی مکانیک‌بیومکانیک شرکت کنم
برای ارشد.با توجه به اینکه گرایش لیسانسم سیالات بوده و لذا هیچ آشنایی
با ساخت و تولید ندارم و باکس دینامیکمم ضعیفه و ضرایب این درس‌ها برای
بیومکانیک ۳ و ۳ هستند ترجیح میدم تست‌های معادلشون که مبانی بیومکانیک و
دروس پایه پزشکی‌ رو بزنم چون حفظیاتم هم خوبه.با این اوصاف کمکی‌ که از
شما می‌خوام اینکه راهنمایی‌ کنید منابع کنکوری،تست،خلاصهٔ دروس و تستی
که بتونم این دو درس رو مطالعه سریع بکنم و با مطالعشون ۵۰ ۶۰ درصد بتونم
بزنم چیه،برای دروس پایه پزشکی‌ یه کتاب جامعه پیدا کردم برای بچهای خود
پزشکی‌ که خیلی‌ مناسب و سریعه اما برای مبانی بیومکانیک هیچی‌..لطفا
 

Amirhossein313

عضو جدید
Re: مشاوره شغلی و درسی مهندسی پزشکی

می خواستم بدونم گرایش فیزیو تراپی ازورودی شاخه مهندسی مجوز مطب دارن یا فقط مختص شاخه تجربی؟؟دانشجو مکانیک هستم میخوام ارشد توانبخشی بخونم امکانش هست با مجوز مطب فیزیو تراپی؟؟؟؟

ببخشید ارشد توانبخشی هم جز گرایش های رشته ی مهندسی پزشکی هست؟ کدوم دانشگاه دولتی داره؟ همونطور که دوستمون پرسید مجوز مطب میدن یا نه؟

Sent from my LG-P768 using Tapatalk
 

agarin

عضو جدید
سلام.
دوستان من لیسانس الکترونیک دارم.
برای ارشد الکترونیک بخونم یا مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک وزارت بهداشت؟؟؟
کمکم کنید.
 

arshida24

عضو جدید
سلام.
دوستان من لیسانس الکترونیک دارم.
برای ارشد الکترونیک بخونم یا مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک وزارت بهداشت؟؟؟
کمکم کنید.
اون به علاقت بستگی داره به نظر میاد رشته مهندسی پزشکی بیشتر یه رشته تحقیقاتی توی دوره ارشد هست....اگر روحیه اینجوری داری بسم الله. اینقدر کارای تحقیقاتیش متنوع است که روانی این رشته میشی:d
چرا حالا وزارت بهداشت؟؟
وزارت بهداشت حداکثر 30 نفر سالی میگیره...ولی به نسبت سطح سوالاتش بسیار ساده است...یعنی خیلیا...
به قول اساتید ما اگر رفتی مهندسی پزشکی فقط به دنبال ادامه تحصیل باش که رسما کارشناسی و ارشدش زیاد به همدیگه باج نمیدند....
موفق باشید
 

samir.m

عضو جدید
سلام دوستان من ترم چهار بیو الکتریک هستم میخواستم ساعت های آزادم جایی کاراموزی برم به نظر شما وارد شاخه دندونپزشکی بشم یا کلینیک(ام ار ای-سونو)؟
 

f.babaei

عضو جدید
سلام به دوستای گلم.
من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ناپیوسته کنترل وابزاردقیق هستم.چند روز پیش کنکور ارشد شرکت کردم اما امیدی به قبولی نیست.راستش میخواستم تغیرر رشته بدم و واسه ارشد بیوالکتریک بخونم اما یه جورایی دو دلم ویکم نگران از آینده بیوالکتریک.میخواستم دوستانی که وارد این رشته شدند نظر بدند که آیا از این رشته راضی هستندوتجربیات مفید وگرانبهاشون رودراختیارمون بزارند تا افرادی امثال بنده که سردرگم تغییر رشته هستند راه خودشون رو پیدا کنند منظورم درمورد آینده این رشته در داخل کشور وحتی ادامه تحصیل خارج ازکشورو سوال دوم اینکه بنظرتون بیوالکتریک وزارت علوم بهتره یا وزارت بهداشت؟(اینم اضافه کنم که متاسفانه من موقع دبیرستان بخاطر یه سری مسائل وارد رشته تجربی که مورد علاقم بود نشدم وبه ناچار واز روی اطلاعات کم وارد برق شدم وهنوزم به پزشکی علاقه دارم به همین خاطر دنبال رشته ای بودم که برق رو به پزشکی ارتباط بده!)
باسپاس
 

sara-khatoon

عضو جدید
اول که اومده بودم تو این رشته همه هی خندیدنو گفتن

شغل شریف مبارک:w24:
آخرش یه پنچر گیر تایر ویلچر... حرفه ای میشی:eek::surprised::confused::huh::cry: :crying:
یا اگه خیلی وضعت خوب بشه میزنی تو کار مغازه و دوتا ...فرنگی و عصا و واکر و... میذاری و میفروشی:w18::smoke::cowboy:

اما الان بعد از 4 سال خداروشکر :victory::neutral:موقعیت شغلیم خوبه:w17:

مهندسی پزشکی رو باید تا............ ادامه داد
:w31::w33::w31:

ایران جای کار زیاد داره

mersiiiiii az angizei ke dadin...vala ma ham ham alan daghighan tu hamin sharayete gozashte shomaim!hame migan foghesh betuni ye maghaze forush bezanio ina....vali man hanuz omid daram ruzi biad betunam khodam dastgaha ro tarahi konamo mogheiate shoghli khubi dashte basham:redface:
 

f.babaei

عضو جدید
سلام به دوستای گلم.
من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ناپیوسته کنترل وابزاردقیق هستم.چند روز پیش کنکور ارشد شرکت کردم اما امیدی به قبولی نیست.راستش میخواستم تغیرر رشته بدم و واسه ارشد بیوالکتریک بخونم اما یه جورایی دو دلم ویکم نگران از آینده بیوالکتریک.میخواستم دوستانی که وارد این رشته شدند نظر بدند که آیا از این رشته راضی هستندوتجربیات مفید وگرانبهاشون رودراختیارمون بزارند تا افرادی امثال بنده که سردرگم تغییر رشته هستند راه خودشون رو پیدا کنند منظورم درمورد آینده این رشته در داخل کشور وحتی ادامه تحصیل خارج ازکشورو سوال دوم اینکه بنظرتون بیوالکتریک وزارت علوم بهتره یا وزارت بهداشت؟(اینم اضافه کنم که متاسفانه من موقع دبیرستان بخاطر یه سری مسائل وارد رشته تجربی که مورد علاقم بود نشدم وبه ناچار واز روی اطلاعات کم وارد برق شدم وهنوزم به پزشکی علاقه دارم به همین خاطر دنبال رشته ای بودم که برق رو به پزشکی ارتباط بده!)
باسپاس

ای بابا یعنی یه مسلمون پیدا نمیشه جواب مارو بده:mad:
 

arshida24

عضو جدید
سلام به دوستای گلم.
من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ناپیوسته کنترل وابزاردقیق هستم.چند روز پیش کنکور ارشد شرکت کردم اما امیدی به قبولی نیست.راستش میخواستم تغیرر رشته بدم و واسه ارشد بیوالکتریک بخونم اما یه جورایی دو دلم ویکم نگران از آینده بیوالکتریک.میخواستم دوستانی که وارد این رشته شدند نظر بدند که آیا از این رشته راضی هستندوتجربیات مفید وگرانبهاشون رودراختیارمون بزارند تا افرادی امثال بنده که سردرگم تغییر رشته هستند راه خودشون رو پیدا کنند منظورم درمورد آینده این رشته در داخل کشور وحتی ادامه تحصیل خارج ازکشورو سوال دوم اینکه بنظرتون بیوالکتریک وزارت علوم بهتره یا وزارت بهداشت؟(اینم اضافه کنم که متاسفانه من موقع دبیرستان بخاطر یه سری مسائل وارد رشته تجربی که مورد علاقم بود نشدم وبه ناچار واز روی اطلاعات کم وارد برق شدم وهنوزم به پزشکی علاقه دارم به همین خاطر دنبال رشته ای بودم که برق رو به پزشکی ارتباط بده!)
باسپاس

سلام
از نظر من همه چی بستگی به شما و پشتکارتان دارد...من واقعا از این رشته راضی هستم از دامنه تحقیقاتی که دارد
از لحاظ بازار کارم خوب مسلما توی همه جای ایران شما نمیتوانید یک کار پردرآمد در این رشته پیدا کنید ولی اوضاع توی شهرهای بزرگ امیدوار کننده تر است....بعضی از افراد اعتقاد دارند بودجه بندی وزارت بهداشت برای تحقیقات بیشتر است که قاعدتا این موضوع برای رشته مهندسی پزشکی که با پژوهش رابطه تنگاتنگی دارد خیلی تاثیر گذار است...
ارتباط با صنعت و بیمارستان و .... زیادی برای این رشته جای مانور داده است و در خارج از کشورم امکان ادامه تحصیل براحتی فراهم است فقط باید فیلد علاقه خودتان را مشخص کنید
اگر علاقه مند به این رشته هستید میتوانید در کنکور ارشد پزشکی 93 که در خرداد ماه برگزار میشود خودتان را محک بزنید و به سختی وزارت علوم نیست ولی به هر حال ظرفیت پذیرش خیلی پایین...اگر اشتباه نکنم تا فردا مهلت ثبت نامش وجود دارد
امیدوارم زودتر با خودتان کنار بیاید به خصوص که شما خودتان قبلا علاقه ای به پزشکی داشتید
در پناه حق
 

salarmozafari

عضو جدید
باسلام و خسته نباشید
من تازه امسال کنکور دادم و تازه امسال میخوام انتخاب رشته کنم
کدوم گرایش از مهندسی پزشکی بهتره و بازار کارش بیشتره و راحت تر جذب میشن
ممنون
 

arshida24

عضو جدید
باسلام و خسته نباشید
من تازه امسال کنکور دادم و تازه امسال میخوام انتخاب رشته کنم
کدوم گرایش از مهندسی پزشکی بهتره و بازار کارش بیشتره و راحت تر جذب میشن
ممنون
تقریبا هیچکدوم:دی
وقتی هنوز در ایران جا نیافتاده
ولی به نسبت همه معتقدند وضعیت بیوالکتریک بهتره!!!!
همه اینا به کنار همه چی به خودت بستگی داره
چقد توی دوره دانشجویی فعال باشی ...ولی از لحاظ تنوع تحقیقاتی و زنده بودن این رشته باید بگم خیلی خیلی خوبه....
 

ghazaleh3435

عضو جدید
سلام
اینجا دانشجوی ارشد مهندسی پزشکی داریم؟ گرایش بیومکانیک!
یا شایدم یک کسی که ارشد رو مهندسی پزشکی قبول شده و خونده....
:Dمن سوال دارم
 

baseri

عضو جدید
سلام
اینجا دانشجوی ارشد مهندسی پزشکی داریم؟ گرایش بیومکانیک!
یا شایدم یک کسی که ارشد رو مهندسی پزشکی قبول شده و خونده....
:Dمن سوال دارم
سلام
من ارشد بیومکانیک هستم. میتونید سوالتون رو مطرح کنید.
 

Similar threads

بالا