مشاوره | انتخاب رشته کنکور هنرهای ساخت

وضعیت
موضوع بسته شده است.
:)

سلام به تمامی دوستان عزیز ؛
با توجه به اینکه نتایج کنکور کارشناسی ارشد هنر ساخت اومده و تعدادی از دوستان در شک و ابهام انتخاب هستن و هستیم! ، این تاپیک رو نوشتم تا بحث کنیم ببینیم چجوری می شه انتخاب شایسته رو کرد و جلو رفت...

با توجه به اینکه تکنولوژی معماری الان سه تا گرایش داره (بایونیک و دیجیتال در تهران ، پارس و بابلسر و تبریز و کاشان) و تکنولوژی-تکنولوژی (بدون گرایش در شهید بهشتی) و اینکه ظرفیت های امسال به طرز شگفت آوری اضافه شده ، از طرفی هم بخاطر اینکه انرژی امسال 20 تا ظرفیت بیشتر داره ، اونم توی دانشگاه پارس ، بنظرم جای بحث داره ، و مثل سالای قبل نیست که مشخص باشه هرکس کجاست و چی میخواد بخونه ، حالا نظارت رو می شنویم و میخونیم و می بینیم و می گیم ، تا به نتیجه بهتر برسیم...

یا حق

پ.ن : لطفا اسپم ندید ؛ بحث در مورد رتبه و کارنامه تاپیک جداگانه داره.
پ.ن 2 : امیدوارم بحثا یه جوری باه که به درد بچه های سال های آینده هم بخوره ، برای همین عدد 94 رو توی اسم تاپیک نذاشتم.
 

mrabie

عضو جدید
:)

سلام به تمامی دوستان عزیز ؛
با توجه به اینکه نتایج کنکور کارشناسی ارشد هنر ساخت اومده و تعدادی از دوستان در شک و ابهام انتخاب هستن و هستیم! ، این تاپیک رو نوشتم تا بحث کنیم ببینیم چجوری می شه انتخاب شایسته رو کرد و جلو رفت...

با توجه به اینکه تکنولوژی معماری الان سه تا گرایش داره (بایونیک و دیجیتال در تهران ، پارس و بابلسر و تبریز و کاشان) و تکنولوژی-تکنولوژی (بدون گرایش در شهید بهشتی) و اینکه ظرفیت های امسال به طرز شگفت آوری اضافه شده ، از طرفی هم بخاطر اینکه انرژی امسال 20 تا ظرفیت بیشتر داره ، اونم توی دانشگاه پارس ، بنظرم جای بحث داره ، و مثل سالای قبل نیست که مشخص باشه هرکس کجاست و چی میخواد بخونه ، حالا نظارت رو می شنویم و میخونیم و می بینیم و می گیم ، تا به نتیجه بهتر برسیم...

یا حق


پ.ن : لطفا اسپم ندید ؛ بحث در مورد رتبه و کارنامه تاپیک جداگانه داره.
پ.ن 2 : امیدوارم بحثا یه جوری باه که به درد بچه های سال های آینده هم بخوره ، برای همین عدد 94 رو توی اسم تاپیک نذاشتم.

راجع به انرژی با شما موافق نیستم
مثلا از بچه های پارسال شنیدم 23-24 آخرین نفرات دانشگاه تهران بودن. 28 -30-31-32-34-35 قبولی های هنر ... اما امسال ظرفیت دانشگاه تهران 6 تا کمتر شده . واقعا برای من امکان ایلام رفتن وجود نداره... از طرفی پارس رو گزینه خوبی برای خودم نمیبینم
با 57 تکنولوژی هم نمی دونم باید چیکار کنم چون هیچ ایده ای راجع به بیونیک ندارم !!
در ضمن یکی از دوستای من بیونیک بابلسر می خونه و توصیه می کنه اصلا انتخاب نکنید... حتی می گفت احتمالا دیگه بیونیک بابلسر حذف بشه
 
توی انجمن تکنولوژی ؛ یه بحث مشابه شده بود ، من چند تا نقل قول جالب و خوب ازش رو اینجا می ذارم ، شاید خوب باشه بخونیم :


مدیر سایت تکنولوژی :
به عنوان کسی که 2 سالی هست فارغ التحصیل تکنولوژی هستم و لیسانسم سازه بوده و خب 2 سال و نیمی هم مبحث پارامتریک و اجرایی کار کردم به نظرم تکنولوژی خیلی خیلی وسیع تر از انرژیه. تکنولوژی می تونه به سیستم های نوین ساخت گرفته تا حتی ساخت تکنولوژی هایی که به انرژی ختم می شن وارد بشه. از اون طرف تکنولوژی تو مباحث سازه های پارچه ای فضاکار، هوشمند ، نماهای اینترکتیو، رباتیک در معماری ، ریاضی در معماری ، بیوممتیک و خلاصه هرچیزی که با building techneology مرتبط هست تو حوزه تکنولوژیه. انرژی هم مباحث مهمی داره ولی به نظر من کمی بسته تر هست و به سرعت مباحث تکنولوژی رشد نداره. بین دیجیتال و بیونیک به نظرم دیجیتال جامع تره و می تونه بیونیک رو هم در بر بگیره. هرچند تو حوزه دیجیتال من بیونیک رو بیشتر از بقیه مباحث دوست دارم ولی دیجیتال هم گستره ی خیلی زیادی داره.


یکی از دوستان ورودی 92 تکنولوژی که خیلی فعال هستن توی اون انجمن با نام کاربری MILAN هم فرمودن :
این تفکیک بیونیک دیجیتال، اونطور که من حدس می زنم،یه علتش کلید واژه هایی بود که این چندسال توی پایان نامه ها تکرار می شد. و علت دیگه ش گستردگی و پراکندگی سرفصل های تکنولوژی، به شکلی که وارد شدن به عمق موضوعات تقریباً غیرممکن شده بود. ولی خب الان وارد شدن از معماری به هرکدوم از این گرایشا، مثل وارد شدن از آزادراه به فرعی 12 متری و کوچه 6 متریه!
نکته ی منفی دیگه ش اینه دیجیتال+بیونیک≠تکنولوژی، یعنی تکنولوژی معماری دیگه وجود نداره در آموزش کشور :دی
در مورد ویژگی هاشون، بیونیک، ایده گرفتن از پاسخ ها یا روند حل مسئله ی طبیعته برای رفع موانعی که تکنولوژی انسان ساز باهاشون مواجه هست. معماری بیونیک ممکنه به یک سری مسائل عام که توی این حوزه بپردازه، مثل کنترل مصرف یا تولید انرژی در پوسته ی ساختمان، ارتقای ویژگی های مصالح ، یا توسعه ی یه سیستم سازه ای، در این حالت، کار در محدوده ی پژوهش میان رشته ای جای می گیره، و گروه های تشکیل شده از متخصصین چند رشته به بررسی و شبیه سازی فرایندها یا محصولات طبیعی می پردازن.
این امکان هم وجود داره که در فرایند طراحی یک پروژه ی خاص، به مسئله ای برخورد کنیم که طبیعت پاسخ مناسبی برای اون داشته باشه، مثل شبیه سازی الگوی ریشه و قرارگیری گیاهان منطقه ای با خاک سست برای ساختن یه پل، یا تقلید فرمی از زیستگاه های جانوران یک منطقه برای دست پیدا کردن به شرایط بهینه ی تهویه.... دستاورد پروژه هایی از این دست که امکان انجامشون به صورت فردی وجود داره هم قابل تعمیم به مسائل عام تر هست.
در مورد این گرایش، دو نکته رو باید در نظر بگیرین.
اول اینکه، تقلید فرمی، ابتدایی ترین و البته ساده ترین گزینه س. الگوبرداری از ساختار، فرایند یا سطوح دیگه، راه گشا تر، کاربردی تر و در عین حال پیچیده تره و به صرف هزینه و امکانات نیاز داره. همین کمبود هزینه و امکانات، به علاوه ی کمبود تخصص، ممکنه این رشته رو در دانشگاه های ما تبدیل کنه به یک سری بازی های فرمی صرف، یا طرح مسئله ی اشتباه و یافتن پاسخی که عملکرد واقعی نداره. دوستایی که این رشته رو قبول میشن، سعیتون رو بکنین که این اتفاق نیفته.
دوم اینکه، ما، در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، و گرایشتون هرچی که باشه، از یادگرفتن ابزارها و به کارگیری روش های دیجیتال، بی نیاز نخواهید بود، تحقق معماری بیونیک در گروِ استفاده از این ابزاره.
معماری دیجیتال، خیلی نیاز به توضیح نداره، استفاده از نرم افزارهای طراحی و ابزار ساخت قدرتمندی که کامپیوتر رو به مشاور طراحی تبدیل کردن، طراح، مسئله و پارامترهای موردنظرش رو به زبان کامپیوتر تعریف می کنه ، و در مراحل بعد، فرم یابی، بهینه سازی و انتخاب گزینه ی بهینه (تعامل با طراح)، آنالیز فرم، آنالیز سازه، ارائه ی جزئیات ، مناسب سازی فرم برای ساخت، و در نهایت ساختن طرح، مسئله ی طراحی می تونه شامل یک، همه یا برخی از این مراحل باشه.
موضوع پژوهشی در این زمینه خیلی زیاده، اونچه که من در دانشکده ی خودمون دیدم، گرایش اکثر دانشجوها به توسعه ی الگوریتم ها، روش های فرم یابی و بهینه سازیه، و کمتر پایان نامه ای وارد مراحل بعدی میشه، علتشم می تونه همون چیزایی باشه که واسه بیونیک گفتم، به علاوه ی زمان محدود و نبودن الگو و تجربه ی کافی.
نکته ی حائز اهمیت در معماری دیجیتال، اینه که ما باید ابزار بسیار قدرتمند و جذاب مواجهیم. ابزاری که مرزهای تصورمون رو به شکلی باور نکردنی گسترش داده، با اصول هندسه ی پیشرفته، هرفرمی رو میشه پدید آورد، مسئله ی مهم اینه که بدونیم برای هر پروژه، چه پارامترهایی رو انتخاب کنیم،از اثرواقعی فرمی که خلق می کنیم بر محیط طبیعی و انسان آگاه باشیم و اگر بناست چیزی رو بسازیم، به محدودیت ها و هزینه های ساخت توجه داشته باشیم یا خودمون ایده هایی رو برای توسعه ی روش های ساخت پبشنهاد بدیم. کلاً اگه ندونیم چی کار می خوایم بکنیم و برای انجامش دنبال چی باید بریم، توی جنگل معماری دیجیتال گم میشیم!
اگر انتخابتون معماری دیجیتال هست و آشنایی قبلی با ابزار و روش هاش ندارین، اولش یه مقدار سخت می گذره براتون، بعضیا هستن که مهارت و آشنایی کافی دارن از قبل، بعضیا هم با اینکه بلد نیستن، ذهن ریاضی خوبی دارن و سریع تر یاد می گیرن، اگرجزء این دو دسته نیستین، هرچه زودتر شروع کنین، هم دانشتون رو افزایش بدین، الگوریتم ها و کاربردشون رو بشناسین و هم گرس هاپر رو امتحان کنین، کلاس هم اگه نخواستین برین، فیلم های آموزشی کم نیست براش، دستتون خورده باشه بهش و منطقش رو درک کنین..
در مورد استادا، توی دانشگاه تهران، مبانی بیونیک رو دکتر متینی و مبانی دیجیتال رو مهندس اندجی تدریس می کنن. دکتر متینی خیلی ساده و پایه ای با قضیه برخورد می کنن، طوری که به پیش زمینه ی چندانی نیاز ندارین، ولی آقای اندجی فرضشون بر اینه که شما یه سری مهارت های پایه رو دارین، و بیشتر بر روش های حل مسئله تأکید دارن تا اونجا که من می دونم.
بازار کار داخلی، در نهایت شما رو به چشم یک متخصص معماری با اندکی دانش فنی اضافه و مقداری مهارت های به روز خواهد دید، پس زیاد نگرانش نباشین، خارج از کشور هم، اگه کسی به اون درجه از پیشرفت برسه که طراح، یا سرپرست تیم طراحی باشه، مطمئناً همه ی تخصص های مورد نیاز رو پیدا کرده قبلش :دی
ادامه تحصیل هم، اینجا که باید دکترای معماری بخونین وموضوع تز رو هم خودتون تعیین می کنین، خودتون پیش می برین، عنوانایی که من دیدم تا حالا، هیچ کدوم مستقیماً به این گرایشا مربوط نبوده
خارج از کشور ، بیونیک توی آلمان، اشتوتگارت، جدی تر دنبال میشه، طراحی محصول و ساخت دیجیتال هلند، همه ی مباحث تکنولوژیک ام آی تی و...


حجت علیپور ؛ 4 تکنولوژی و 2 انرژی سال 93 هم یه نوشته ی خیلی خوب دارن :
مرگ پست مدرن و گذر از تئوری های بیهوده یعنی تکنولوژی معماری.حالا تو هر شکلی باشه.
"در امریکا به فناوری اطلاعات ,مراجع بومی یا تاریخی, معمولا همچون محافظ صفحه نمایش انچه را که به کارگیری ماهرانه زبان های فرمال به فرهنگ کامپیوتر مدیون بودند مخفی میکردند.
معماری با وفاداری نسبت به مجموعه ای دیگر از تجربه هایی که بر نگرانی محیط زیستی و کاربرد رسانه های الکترونیکی تاکید دارند مسیرهای متفاوتی را پیش گرفته است." (فرهنگ دیجیتال در معماری - نوشته انتوان پیکون - ترجمه مرتضی خیاط پور)
"نیل لیچ : در طراحی معماری معاصر یک جابجایی عمده قابل پیگیری است ,عبور از معماری که فقط بر مبنای ویژگی های بصری بنا شده است به سوی یک معماری که با کارایی قضاوت می شود .پارامتراهی سازه ,ساخت ,اقتصاد و محیط زیست و دیگر پارامترهایی که زمانی ثانویه تلقی می شدند به عنوان پارامترهای اصلی شناخته می شوند و از همان ابتدای طراحی به عنوان ورودی های موثر اطلاعاتی در فرایند طراحی اعمال می شوند.به نظر می رسد که دگر معماری شیفته سبک و ظاهر نیست.
معماری از فضای تئوری زده پست مدرنیستی فاصله می گیرد و دیگر فلسفه خواندن برای تولید معماری چندان جایگاهی ندارد." زوبین خبازی
خب مسلما پیشرفت های کامپیوتر همیشه در خدمت معماری بوده و نمیشه از معماری توی هر زمینه ای تفکیکش کرد.ولی بنظرم معماری الگوریتمیک چیزی که میشه بعنوان یک جریان نوین معماری تعریفش کرد چیزی فراتر از استفاده از کامپیوتر برای پیشبرد طرحه.
"در "سبک" و "طراحی معماری" کمتر از واژه پژوهش به عنوان روشی برای تولید ایده های جدید استفاده کرده ایم.اما معماری پیشرو در "روش" خود با پژوهش ترکیب شده است.
در روش های جدید دانشگاه و بعد از آن دفاتر معماری به عنوان پایگاه هایی هستند که به بررسی مشکلات روز معماری می پردازند.
برنامه های طراحی پژوهش (design research program) امروزه به طور چشمگیری در حال تزریق حوزه های مختلف تحقیقاتی به برنامه های طراحی معماری هستند.معماری از موضوعی هنری-فلسفی به موضوعی دانش محور تبدیل شده است.
جریان عام علاقمند به گفتمان های علمی در معماری معاصر به شدت به حوزه های بوم شناسی (ecology) و زیست شناسی (biology) علاقه نشان داده است." زوبین خبازی
"Our work focuses on the interdisciplinary effects of emergence, biomimetics and the evolutionary computation of design and production technologies, which are developed as creative inputs for new architectural and urban design processes.The instruments of analysis and design in Emergent Technologies are computational processes."
این بخشی از معرفی گرایش emergent technologies and design (emtech) - aa school london بود که از سایت aa school برداشتم.
در نتیجه میشه گفت موضوعات اکولوژی (انرژی) و زیست شناسی (بایونیک) و ...(*) با دید تکنولوژی ,موضوعات پژوهشی در برنامه های طراحی-پژوهش هستند که در جریان پیشرو ,از طریق فرایندهای الگوریتمیک ,به یافتن پاسخ و تولید معماری می پردازند.پس معماری الگوریتمیک و عرصه های پژوهشی دو جزء جدایی ناپذیر تکنولوژی معماری دیجیتال هستند


ساناز ، رتبه 8 انرژی سال 90 هم برای انرژی خوب گفتن :
یه کم راجع به معماری و انرژی توضیح میدم فقط برای اینکه دامنه و حدود این رشته مشخص بشه که برخلاف تصور اصلا دامنه محدودی نداره . اول از همه اینکه شما باید ببینید علاقتون به سمت کدوم رشته است . اینکه در دوره لیسانس معماری فکر می کردید در آموزش دروس معماری چه پارامتری کمرنگه ... نقش سازه در معماری و یا توجه به بستر و سایت در معماری ... البته این دو باز موضوعات خیلی کلی هستند ولی برای شروع ایجاد سوال و تعیین هدف مناسبه .
خوب بعد از این سوال تقریبا جهت گیری مشخص میشه کسایی که به نظرشون نقش سازه و تحلیل های آن کمرنگ تره باید برن سراغ تکنولوژی و من خیلی راجع به این رشته نظر نمیدم چون متخصص نیستم و خوشبختانه متخصص های این رشته در این سایت حضور پررنگ دارند . منتهی بسیار مختصر میگم که انتظار نداشته باشید وقتی وارد این رشته میشین مهندس عمران و سازه بشین ... اونها حوزه فعالیت جدا دارن و در کارهای اجرایی هم از یه مهندس تکنولوژی معماری درخواست محاسبات سازه نمیشه . البته برای کسانی که از رشته مهندسی عمران می خوان وارد حوزه معماری بشن واقعا رشته خوبیه .
و اما در مورد معماری و انرژی ...
حوزه ی فعالیت معماری و انرژی بسیار زیاده .
فعلا اصلا کاری به این ندارم که در ایران چقدر وارد بحث می شن در دانشگاه ها . الان یکی از بحث های روز معماری دنیا معماری و انرژیه که البته هر دانشگاه و یا کشوری به یکی از جنبه های اون به صورت تخصصی تر می پردازه . خود معماری و انرژی زیر شاخه " معماری پایدار " هست یا همون sustainable architecture .
در دانشگاه تهران هم در درجه اول به جنبه های پایداری اهمیت داده می شه و بعد از اون و نهایتا به بحث های انرژی ختم میشه .
به صورت کلی معماری اکوتک ، معماری سبز و توسعه ی پایدار ، مهم*ترین سرفصل*های معماری پایدار را تشکیل می*دهند.

شاید بشه گفت اگه به دنبال این هستید که معماری را به صورت عمیق و تخصصی یاد بگیرید ، برید سراغ " معماری و انرژی " .
مسئله ای که اساتید معماری و انرژی ( دانشگاه تهران ) به اون اهمیت میدن ، بحث عناصر و جزییاته . به قول استاد بزرگوار آقای دکتر حریری می گفتن مگه میشه معمار بود و به انرژی و مسائل زیست محیطی توجه نکرد ؟!
طرح های معماری و انرژی دور از واقعیت و فقط برای پرکردن شیت نیست . در این رشته معماری به معنای رندرهای واقعی گرفتن نیست .طرح هاییه که کاملا اجراییه و علاوه بر اون محاسبات انرژی هم برای طرح ها انجام میشه .
البته اگه به دنبال آموزش کامپیوتر و مباحث نرم افزاری هستید ، خیلی این رشته جوابگو نیست . نرم افزارهای مهمی که برای تحلیل های انرژی به کار میره در ایران عبارتند از فلوئنت ، انرژی پلاس ، دیزاین بیلدر و اکوتکت .
البته دیزاین بیلدر با همون موتور انرژی پلاس کار می کنه .
اگر به معنای واقعی علاقه مند به طراحی برای انسان هستید ، رشته معماری و انرژی قطعا می تونه پاسخگو باشه .

طراحان فعال در حوزه این رشته به مباحث آسایش حرارتی در فضا ، آسایش نوری ، کیفیت هوا و سلامتی کاربران فضا بسیار اهمیت میدن .
حتی اگر به
معماری سنتی ایران هم علاقه دارین برای تحقیقات بیشتر ، رشته معماری و انرژی بسایر جوابگو هست . ( به عنوان مثال به پایان نامه آقای حسین مدی راجع به طیف های نوری شیشه های رنگی و ارسی مراجع کنید ، البته ایشون ظاهرا مقاله ی چاپ شده ای هم در مجله هنرهای زیبا دارن که می تونید از سایت مجله دانلود کنید .)
اگر به
مکانیک سیالات و گردش هوا در فضا و یا تهویه برای سلامتی هم علاقه دارین این رشته جواب علاقه ی شما را خواهد داد ( به عنوان مثال پایان نامه خودم با موضوع » بهبود کیفیت هوا در فضاهای بسته به کمک طراحی معماری ).
همچنین بحث در مورد مصالح خاص مانند pcm ها و نقش اونها در نگهداشت انرژی ، توجه به طراحی پنجره ها و سایبان ها و اصول طراحی آکوستیک مسائلی از این قبیل جزو رشته معماری و انرژی به حساب میاد .
راجع به مساله طراحی آکوستیک البته این نکته رو بگم که برخلاف کتابهایی که برای ورودی این رشته تالیف شده و قطعا در حوزه این رشته هست ، به این مساله حداقل در دانشگاه تهران پرداخته نمیشه و نقش بسیار کمرنگی داره .
مباحث ممیزی انرژی و بررسی سیستم های خورشیدی را هم در این رشته می تونید دنبال کنید . در این رشته استاد سلطاندوست هم مباحث مکانیک در ساختمان را تدریس می کنند و در غالب یک پروژه کاملا با اصول طراحی مکانیکی و مکان هایی که برای تاسیسات مکانیکی در ساختمان ها باید در نظر گرفته بشه و در خیلی از طرح های معماری به اون توجه نمیشه ! آشنا می شید و می تونم بگم برای ابعادی که باید برای این فضاها در نظر بگیرید ، متخصص می شید !
به صورت خیلی کلی تکنولوژی و معماری یک رشته میان رشته ای بین معماری و عمران ( که نقش معماری پررنگ تره ) و انرژی و معماری یک رشته میان رشته ای بین معماری و مکانیک ( که نقش معماری پررنگ تره ) هست .
در ضمن خبر خوب برای علاقه مندان این رشته اینکه ، کارگزار انرژی و معماری در نظام مهندسی ساختمان تهران مدتیه کار خودش رو شروع کرده و نظام مهندسی شهرستان ها هم بالطبع فعالیت تخصصیه خودشون رو در حوزه این رشته شروع کردن . اینجور که میگن قراره ناظر و طراح انرژی در ساختمان ها آموزش داده بشه که البته فعلا فقط بحث ناظر انرژی هست .


نوشته های فاطمه ؛ روزانه بایونیک کاشان :
من دیجیتال تبریز روزانه رو از روزانه کاشان بالاتر زدم اما بیونیک کاشان قبول شدم. اولش ناراحت شدم چون خودم به نرم افزار و ریاضیات خیلی علاقه دارم. اما حالا که یک ترم گذشته واقعا خوشحالم که بیونیک قبول شدم. ما این ترم یه مقاله بیونیک نوشتیم و چیزی نبود که اگر دیجیتال می رفتم بتونم با مطالعه آزاد کار کنم. ارشد کلا پای آدمو به تخصص آیندش باز میکنه. و در ادامه هم باید تو همین راه رفت. چون وقت برای پراکنده کار کردن و رو شاخه های مختلف پریدن نیست. اینو با توجه به راهنمایی استادا می گم. اگر بخواید رو مهندسی طبیعت کار کنید، خیلی گستردست. در حالی که اگر فقط بخواید الگوی فرمی از طبیعت بگیرید، کارتون به دیجیتال باز میشه. البته من چون علمم در حوزه دیجیتال هنوز زیاد نیست نظر قطعی نمیدم. ولی می خوام اینو بگم. برای کسی که لذت ببره از اختراع و پژوهش و نوآوری، بیونیک عالیه. یه دنیای زیبا هست که شما رو هل میده جلو. اصلا هم تئوریک نیست. چون اکثرا میخوایم برای یه مشکلی یه راه حل عملی پیدا کنین. اینکه چقدر عملی و کاربردی طراحی کنین به خودتون بستگی داره. مثلا من از یه بافتی الگو گرفتم برای طراحی پوشش یک سقف و انتهای مقالم نحوه اتصال مدول های پوشش به پروفیل های سقف بود. همونطور که میبینید اصلا به راه حل تئوریک و راه خیالی ختم نشد. یکی این. دیگه اینکه این حوزه خیلی نو هست. جای کار زیاد داره. موضوع روز دنیا هست و در نتیجه پشتوانه های آینده زیادی داره. البته قبول دارم که تو دفتر کار ازش خیلی استفاده نمیکنین. دیجیتال هم همینطوره. از هر 100 تا پروژه شاید یکیش نیاز به این تخصص پیدا کنه و حتی کمتر. ولی کلا همه رشته ها تو ارشد همینن. معماری هم چیزی بهتون نمیده که تو کارشناسی یاد نگرفته باشین. تحصیلات تکمیلی بیشتر هدفش پژوهش و بردن علم به جلو هست. فقط شما انتخاب میکنین که بیشتر تو چه حوزه ای میخواین دستی داشته باشین و بقیه رو رها کنین. خوبیش اینه.دیگه پراکندگی کم میشه. البته ما هنوز طرح داریم و ی سری درسای مربوط به معماری و انرژِی. ولی به مراتب از کارشناسی بهتره.
تنها چیزی که هست، اگر میتونین به قدر کافی روش وقت بذارین بیاین واسه ارشد. خیلیا وسط ترم انصراف دادن به دلیل اینکه سر کار میرن و وقت ندارن و ... . اگر نمیتونین وقت زیادی روش بذارین وارد نشین، چون فایده ای نداره.



 
راجع به انرژی با شما موافق نیستم
مثلا از بچه های پارسال شنیدم 23-24 آخرین نفرات دانشگاه تهران بودن. 28 -30-31-32-34-35 قبولی های هنر ... اما امسال ظرفیت دانشگاه تهران 6 تا کمتر شده . واقعا برای من امکان ایلام رفتن وجود نداره... از طرفی پارس رو گزینه خوبی برای خودم نمیبینم
با 57 تکنولوژی هم نمی دونم باید چیکار کنم چون هیچ ایده ای راجع به بیونیک ندارم !!
در ضمن یکی از دوستای من بیونیک بابلسر می خونه و توصیه می کنه اصلا انتخاب نکنید... حتی می گفت احتمالا دیگه بیونیک بابلسر حذف بشه
می تونم دلایل تون برای رد گزینه ی پارس رو بدونم؟
به نظر من پارس اگر قضیه ی "هزینه" رو کنار بذاریم خیلی خیلی دانشگاه کاملیه ، اساتید منتخب و دستچین شده از دانشگاه تهران و حتی بهتر از اون ، حضور اساتید خارج از ایران به صورت دوره ای ، فعالیت بالای دانشگاه ، وجود پیوند قوی دانشگاهی با دانشگاه های ساری ، کمبریج ، ورشو و پلیتکنیک میلان همه ی اینا این دانشگاه رو قوی و قوی تر می کنه...

البته من روی صحبتم به شما نبودا ، شما خودتون فرمودین "گزینه ی خوبی برای خودم نمیبینم" ، من اینو برای بحث تاپیک گفتم ، چون به نظرم پارس واقعا می تونه گزینه ی خوبی باشه و هست...
 

govashir

عضو جدید
بچه ها شما اگه جای من بودین تبریزو انتخاب میکردین یا می خوندین برا سال بعد؟کسی اطلاعاتی راجع به دانشگاه تبریز داره؟مرسی
 

mrabie

عضو جدید
می تونم دلایل تون برای رد گزینه ی پارس رو بدونم؟
به نظر من پارس اگر قضیه ی "هزینه" رو کنار بذاریم خیلی خیلی دانشگاه کاملیه ، اساتید منتخب و دستچین شده از دانشگاه تهران و حتی بهتر از اون ، حضور اساتید خارج از ایران به صورت دوره ای ، فعالیت بالای دانشگاه ، وجود پیوند قوی دانشگاهی با دانشگاه های ساری ، کمبریج ، ورشو و پلیتکنیک میلان همه ی اینا این دانشگاه رو قوی و قوی تر می کنه...

البته من روی صحبتم به شما نبودا ، شما خودتون فرمودین "گزینه ی خوبی برای خودم نمیبینم" ، من اینو برای بحث تاپیک گفتم ، چون به نظرم پارس واقعا می تونه گزینه ی خوبی باشه و هست...

یکی اینکه برای ادامه نمی دونم چقدر می تونم روی مدرک ارشدم حساب کنم
دومیش اینه که گرفتن خونه دردسرای خاص خودشو داره و تنهایی خونه گرفتن هم هزینش برای من بالاست . هنر حتی در صورت شبانه بودن احتمال گرفتن خوابگاه زیاد ِ
- من کل انجمن تکنولوژی رو خوندم اما باز هم میترسم با انتخاب بیونیک پشیمون بشم چون واقعا به انرژی علاقه دارم .. حتی پارسال همه هدفم از کنکور معماری پایدار علم و صنعت بود
 

ghasedakkk

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها شما اگه جای من بودین تبریزو انتخاب میکردین یا می خوندین برا سال بعد؟کسی اطلاعاتی راجع به دانشگاه تبریز داره؟مرسی

سلام بچه ها به همه اونایی که به نتیجه دلخواهشون رسیدن تبریک میگم.
تصمیم اینکه چه شهری میتونید برید با خوتونه. چون هر کسی یه سری اولویت هایی برای خودش داره. ولی اگه من بودم تبریز را حتما میزدم. تبریز دانشگاه خوبیه یعنی منظورم اینه که کمتر از شرایط فعلی تهران نیست. حتی یادمه بچه ها میگفتن تبریز قراره دستگاه cnc بخره در حالی که تو تهران حتی دستگاه لیزر ساده هم وجود نداره. بهتره یه پیگری کنید و به راحتی زندگی خودتون را یک سال عقب نندازید.
 
بچه ها شما اگه جای من بودین تبریزو انتخاب میکردین یا می خوندین برا سال بعد؟کسی اطلاعاتی راجع به دانشگاه تبریز داره؟مرسی
واقعیت قضی به نظرم اینه که اگه بتونید توی "تبریز" زندگی کنین (همین جمله رو می تونین با تغییر تبریز به ایلام ، بابلسر و کاشان و حتی تهران هم بخونید ؛ منظور اینکه بحث بحث شهر خاصی نیس) دانشگاهش قطعا چیزی برای عرضه کردن داره ، اگر نداشت بهش اجازه ی ارائه ی این رشته و گرایش رو نمی دادن ، اونم در حالیکه تا پارسال بهشتی این رشته رو نداشت (و حتی الان هنوزم انرژی نداره ولی ایلام داره) ؛ پس به نظرم خوندنش و رفتنش خالی از لطف نیست و اینکه از یک سال عمرتون چشم پوشی کنین ، خیلی خیلی زیاده.ضمن اینکه اگه واقعا تو خودتون میبینین تلاش و همت اینکه سال بعد دوباره کنکور بدید ، خب ، شبانه قبول کنید خودتونو و سال بعد دوباره تلاش کنید ، یکی از رفقای من این کار رو توی رشته عمران کرد و الانم با رتبه 114 عمران نسبت به سال قبل که حدودا 7برابر بود رتبه ش ، خودشو کشوند توی یه دانشگاه خیلی خیلی بهتر...

یکی اینکه برای ادامه نمی دونم چقدر می تونم روی مدرک ارشدم حساب کنم
دومیش اینه که گرفتن خونه دردسرای خاص خودشو داره و تنهایی خونه گرفتن هم هزینش برای من بالاست . هنر حتی در صورت شبانه بودن احتمال گرفتن خوابگاه زیاد ِ
- من کل انجمن تکنولوژی رو خوندم اما باز هم میترسم با انتخاب بیونیک پشیمون بشم چون واقعا به انرژی علاقه دارم .. حتی پارسال همه هدفم از کنکور معماری پایدار علم و صنعت بود
مدرک ارشد دانشگاه پارس قطعا مدرک معتبری خواهد بود ، چه توی ایران (چون الان اساتید بزرگی از همه دانشگاهای دارای دکتری و مصاحبه کننده اونجا هستن) هم خارج از کشور ، چون خیلی داره کار می کنه و الان واقعا روپاترین دانشگاه از لحاظ عمل کردن هست...
در مورد انرژی ، یه حرفی دکتر سعیدی پور زدن ، من خیلی قبول دارم : "کسی که یه رشته ی آس و تکی مثل هنر ساخت رو در نظر گرفته و خونده ، فازش علاقه بوده ، پس باید بره دنبال علاقه ش" ؛ حالا که می گین انرژی رو دوس دارین ، پس انرژی رو مدنظر داشته باشین و از نظرتون برنگردید ، علاقه جدا حرف اول و آخر رو میزنه...

سلام بچه ها به همه اونایی که به نتیجه دلخواهشون رسیدن تبریک میگم.
تصمیم اینکه چه شهری میتونید برید با خوتونه. چون هر کسی یه سری اولویت هایی برای خودش داره. ولی اگه من بودم تبریز را حتما میزدم. تبریز دانشگاه خوبیه یعنی منظورم اینه که کمتر از شرایط فعلی تهران نیست. حتی یادمه بچه ها میگفتن تبریز قراره دستگاه cnc بخره در حالی که تو تهران حتی دستگاه لیزر ساده هم وجود نداره. بهتره یه پیگری کنید و به راحتی زندگی خودتون را یک سال عقب نندازید.

مرسی از توضیحات شما ؛ کاش شما بعنوان یه نفر که الان در حال تحصیل هستی ، یه مقدار بیشتر بهمون راهنمایی کنید.مرسی...
 

ghasedakkk

عضو جدید
کاربر ممتاز
[QUOTE
مرسی از توضیحات شما ؛ کاش شما بعنوان یه نفر که الان در حال تحصیل هستی ، یه مقدار بیشتر بهمون راهنمایی کنید.مرسی...[/QUOTE]

دلیل توضیح ندادن کلی مطالب اینه که دیدم شما خودتون تحقیقات نسبتا کاملی داشتید....
ولی با یه حرف شما موافق نیستم اینکه میگید هر دانشگاهی این رشته را داره لابد امکانات و شرایطش را داره که این رشته را بهش دادن.... چندان حرف درستی نیست. چون این رشته در ایران جدیده و متاسفانه دانشگاه ها هم اکثرا امکانات ارائه این رشته را ندارند. و این خود شمایید که باید در دانشگاه تلاش کنید و توقع چندانی نداشته باشید. همه چی دست خود شما و البته ورودی شما است که بتونید دانشگاهتون را به چه سمتی پیش ببرید.
منظورم دلسرد کردن شما نیست فقط دارم میگم وقتی دارید به یک سال دیگه گذاشتن عمر خودتون تو این رشته فکر میکنید این را هم در نظر بگیرید. وگر نه من خودم این رشته را واقعا دوست دارم و اگه بخوام بازم کنکور ارشد بدم تو همین سمت خواهم بود.
در مورد بایونیک و دیجیتال بودن باید در دانشگاه فرقی با هم ندارن. تفاوتشون تو 2 تا درس تئوری و یه طرح و پایان نامه هست. نه اینکه این دو رشته با هم تفاوت نداشته باشن اما با توجه به سیلابس های ارائه شده در ایران و وابستگی نسبی که دو رشته تو یه سری از حوضه ها با هم دارن همپوشانی زیادی دارن. به طور مثال در قسمت الگوریتم ها و الگوهایی که از طبیعت الهام گرفته میشه بایونیک برای ارائه اون باید تا حدی با ابزار الگوریتم و کامپیوتر آشنا باشه و دیجیتال هم برای ارائه اون باید با تئوری این الگ ها تو طبیعت آشنا باشه. البته این یه مثال خیلی جزئی در این زمینه بود.
در مورد بهشتی من واقعا نمیدونم قراره چی ارائه بده. بهترین راه اینه که برید و بپرسید دقیقا چه سیلابس هایی قراره ارائه بده.و ببینید آیا به اون گرایش علاقه دارید یا نه.
مطمئن باشید اساتید خیلی خوبی داره. فریدنی و علاقه مندان هر دو هیئت علمی بهشتی هستن.
پارس که اساتیدش هیچ فرقی با تهران ندارند و تبریز هم چند ساله داره این رشته را میگیره. من اگه خودم بودم تهران و بهشتی و پارس و تبریز جزو انتخاب هام بودن. حالا اینکه کدوم را اول بزنید و کدوم آخر بسته به اولویت های شما تو رشته اسم دانشگاه و شهر و شهریه داره.
ولی خیلی سخت نگیرید هیچ کس نمیدونه که سال دیگه چه اتفاقی ممکنه براش بیفته و کنکور سال دیگه چه جوری باشه. این یه ریسک بزرگه ببینید هدفتون ارزش این ریسک را داره یا نه.
همگی موفق باشید.
 
[QUOTE

دلیل توضیح ندادن کلی مطالب اینه که دیدم شما خودتون تحقیقات نسبتا کاملی داشتید....
ولی با یه حرف شما موافق نیستم اینکه میگید هر دانشگاهی این رشته را داره لابد امکانات و شرایطش را داره که این رشته را بهش دادن.... چندان حرف درستی نیست. چون این رشته در ایران جدیده و متاسفانه دانشگاه ها هم اکثرا امکانات ارائه این رشته را ندارند. و این خود شمایید که باید در دانشگاه تلاش کنید و توقع چندانی نداشته باشید. همه چی دست خود شما و البته ورودی شما است که بتونید دانشگاهتون را به چه سمتی پیش ببرید.
منظورم دلسرد کردن شما نیست فقط دارم میگم وقتی دارید به یک سال دیگه گذاشتن عمر خودتون تو این رشته فکر میکنید این را هم در نظر بگیرید. وگر نه من خودم این رشته را واقعا دوست دارم و اگه بخوام بازم کنکور ارشد بدم تو همین سمت خواهم بود.
در مورد بایونیک و دیجیتال بودن باید در دانشگاه فرقی با هم ندارن. تفاوتشون تو 2 تا درس تئوری و یه طرح و پایان نامه هست. نه اینکه این دو رشته با هم تفاوت نداشته باشن اما با توجه به سیلابس های ارائه شده در ایران و وابستگی نسبی که دو رشته تو یه سری از حوضه ها با هم دارن همپوشانی زیادی دارن. به طور مثال در قسمت الگوریتم ها و الگوهایی که از طبیعت الهام گرفته میشه بایونیک برای ارائه اون باید تا حدی با ابزار الگوریتم و کامپیوتر آشنا باشه و دیجیتال هم برای ارائه اون باید با تئوری این الگ ها تو طبیعت آشنا باشه. البته این یه مثال خیلی جزئی در این زمینه بود.
در مورد بهشتی من واقعا نمیدونم قراره چی ارائه بده. بهترین راه اینه که برید و بپرسید دقیقا چه سیلابس هایی قراره ارائه بده.و ببینید آیا به اون گرایش علاقه دارید یا نه.
مطمئن باشید اساتید خیلی خوبی داره. فریدنی و علاقه مندان هر دو هیئت علمی بهشتی هستن.
پارس که اساتیدش هیچ فرقی با تهران ندارند و تبریز هم چند ساله داره این رشته را میگیره. من اگه خودم بودم تهران و بهشتی و پارس و تبریز جزو انتخاب هام بودن. حالا اینکه کدوم را اول بزنید و کدوم آخر بسته به اولویت های شما تو رشته اسم دانشگاه و شهر و شهریه داره.
ولی خیلی سخت نگیرید هیچ کس نمیدونه که سال دیگه چه اتفاقی ممکنه براش بیفته و کنکور سال دیگه چه جوری باشه. این یه ریسک بزرگه ببینید هدفتون ارزش این ریسک را داره یا نه.
همگی موفق باشید.

بازم ممنون ؛ راستش یه سری سوال دارم ، ممنون می شم نظرتون رو بدونم ، بقیه دوستان هم اگه نظری رو هرکدوم دارن ، خوشحال می شم بدونم...

1.برای یه نفر که کارشناسی ش عمران هست و سازه رو خوب بلده ، به نظر شما کدوم یکی از این سه تا گرایش می تونه بهتر باشه؟(من چون انرژی هم شانس انتخاب دارم ، 4تکنو و 5انرژی شدم)
2.بازار کاری بایونیک در آینده توی ایران و توی خارج ایران چیه؟
3.من شنیدم که بایونیک توی اروپا و دیجیتال (کامپوتیشنال) توی امریکا برای ادامه جای کار دارن ، درسته؟ اصلا همچین چیزی توی بقیه دنیا دنبال می شه؟
4.برای ورود به هرکدوم این گرایشا ، کدوم نرم افزارها رو باید تسلط داشته باشیم و کدوما توی دوره ارشد به دانش مون اضافه میشن(آیا می شن اصلا؟؟؟)؟
5.برای ارائه مقالات ISI و کارای تحقیقاتی ، دست کدوم گرایش بازتره؟ انرژی ، دیجیتال یا بایونیک؟
6.هیئت علمی فعلی "دکتر گلابچی ، تقی زاده ، متینی ، ثقفی ، علاقمندان ، اندجی و حسینی و..." روی کدوم گرایش قوی تر هستن ، مثلا میدونم متینی بایونیکی تره و اندجی دیجیتالی تر ، اما کلیت قضیه چطور؟
7.الان ، از خروجی های امسال ، یعنی ورودی های دو سه سال قبل ، کدوما راضی ترن؟؟؟

مرسی...
 
آخرین ویرایش:

archistar

عضو جدید
سلام به همگی به نظرتون بار رتبه 206 تکنولوژی شانس قبولی شبانه هست؟ برام سخته دوباره یه سال دیگه وقت بذارم بخونم آزمون مدرسان شرکت می کردم درصدام بالای 70 بودن رتبه هامم زیر 4 میشد با بدشانسی سیستمو زدم 40 خیلی نا امید کننده بود واسم .به نظرتون انتخاب رشته بکنم یا نه؟:w05:
 
من صرفا برای اینکه یه نظر قوی شنیده باشیم ، نظر آقای دکتر گلابچی که امروز بهم فرمودن رو میگم :
"ببین ، تو اگه معماری خونده بودی ، من قطعی می گفتم بری دیجیتال بخونی ولی الان که عمرانی هستی ، به نظرم بهتره بری بایونیک ، چون که اولا دیجیتال رو میتونی درسای دیجیتال رو اختیاری بگذرونی و فقط طرح 3 و تزت متفاوته! از طرفی بایونیک الان علم نوین تریه و می تونی بیشتر توش ISI بدی و کار کنی و برای اپلای اقدام کنی ، درسته که بایونیک تو اروپا و دیجیتال تو امریکا بیشتر هست ، اما حد و مرز نداره و می تونی هرجا خواستی بری ، مهم اینه که چی بلد باشی و چیکار کرده باشی ، از طرفی هیئت علمی بایونیک هم توی ایران کمه و میتونی با خوندنش و تکمیلش حتی هییت علمی بشی..."

در مورد انتخاب رشته ، دوستانی که رتبه شون به نظر چندان خوب نیست ، شبانه و غیرانتفاعی رو انتخاب کنن ، نهایتا اگه خدانکرده نشد ، دوباره اقدام کنن ، ولی شانسشون رو از دست ندن...
چارت واحد ها رو دارم ، حجم ش زیاده ، آپلودش سخته برام ، ولی اینو می نویسم براتون :

دروس اجباری : حکمت هنر و فناوری ؛ سیستم ساختمانی پیشرفته ؛ طرح 1 ؛ طرح 2 ؛ طرح 3 (به تناسب گرایش متفاوت هستش) ؛ پایان نامه (اینم همین طور) (طرح 3 سه واحد ، تز 6 واحد بقیه دو واحد)
دروس اختیاری : مبانی بیونیک (اجباری بایونیک) ؛ فناوری های دیجیتال (الزامی دیجیتال) ؛ تکنولوژی ، طبیعت ، معماری (اجباری بایونیک) ؛ کامپیوتر پیشرفته (الزامی دیجیتال) ؛ زلزله ؛ علوم پیشرفته ؛ مصالح پیشرفته ؛ تاسیسات ؛ روش تولید صنعتی ؛ آسیب شناسی و مقاوم سازی ؛ طرح طراحی و تکنولوژی (دو مورد آخر پیش نیاز دارند،بقیه بدون پیش نیاز ، همه موارد دو واحدی)

موفق باشید
 

gima

عضو جدید
سلام دوستان ببخشید یه سوال بی ربط دارم
چه جوری میشه یه پیغام خصوصی رو حذف کرد؟
 

bahar_fa

عضو جدید
من صرفا برای اینکه یه نظر قوی شنیده باشیم ، نظر آقای دکتر گلابچی که امروز بهم فرمودن رو میگم :
"ببین ، تو اگه معماری خونده بودی ، من قطعی می گفتم بری دیجیتال بخونی ولی الان که عمرانی هستی ، به نظرم بهتره بری بایونیک ، چون که اولا دیجیتال رو میتونی درسای دیجیتال رو اختیاری بگذرونی و فقط طرح 3 و تزت متفاوته! از طرفی بایونیک الان علم نوین تریه و می تونی بیشتر توش ISI بدی و کار کنی و برای اپلای اقدام کنی ، درسته که بایونیک تو اروپا و دیجیتال تو امریکا بیشتر هست ، اما حد و مرز نداره و می تونی هرجا خواستی بری ، مهم اینه که چی بلد باشی و چیکار کرده باشی ، از طرفی هیئت علمی بایونیک هم توی ایران کمه و میتونی با خوندنش و تکمیلش حتی هییت علمی بشی..."

در مورد انتخاب رشته ، دوستانی که رتبه شون به نظر چندان خوب نیست ، شبانه و غیرانتفاعی رو انتخاب کنن ، نهایتا اگه خدانکرده نشد ، دوباره اقدام کنن ، ولی شانسشون رو از دست ندن...
چارت واحد ها رو دارم ، حجم ش زیاده ، آپلودش سخته برام ، ولی اینو می نویسم براتون :

دروس اجباری : حکمت هنر و فناوری ؛ سیستم ساختمانی پیشرفته ؛ طرح 1 ؛ طرح 2 ؛ طرح 3 (به تناسب گرایش متفاوت هستش) ؛ پایان نامه (اینم همین طور) (طرح 3 سه واحد ، تز 6 واحد بقیه دو واحد)
دروس اختیاری : مبانی بیونیک (اجباری بایونیک) ؛ فناوری های دیجیتال (الزامی دیجیتال) ؛ تکنولوژی ، طبیعت ، معماری (اجباری بایونیک) ؛ کامپیوتر پیشرفته (الزامی دیجیتال) ؛ زلزله ؛ علوم پیشرفته ؛ مصالح پیشرفته ؛ تاسیسات ؛ روش تولید صنعتی ؛ آسیب شناسی و مقاوم سازی ؛ طرح طراحی و تکنولوژی (دو مورد آخر پیش نیاز دارند،بقیه بدون پیش نیاز ، همه موارد دو واحدی)

موفق باشید

سلام
خیلی ممنون از اینکه اطلاعات مفیدتون رو در اختیار بقیه میزارین، چون شیراز هستم کسی رو نمیشناسم که تکنولوژی خونده باشه یا اطلاعات دقیقی درباره گرایش هاش داشته باشه.من خودم به دیجیتال علاقه بیشتری دارم ولی کنجکاو شدم بدونم چرا به نظرشون واسه اونایی که معماری خوندن دیجیتال بهتره؟ دلایلی که برای بهتر بودن بایونیک گفتن منطقیه ولی چرا نمیتونه برای منی که معماری خوندم هم درست باشه؟
 
سلام
خیلی ممنون از اینکه اطلاعات مفیدتون رو در اختیار بقیه میزارین، چون شیراز هستم کسی رو نمیشناسم که تکنولوژی خونده باشه یا اطلاعات دقیقی درباره گرایش هاش داشته باشه.من خودم به دیجیتال علاقه بیشتری دارم ولی کنجکاو شدم بدونم چرا به نظرشون واسه اونایی که معماری خوندن دیجیتال بهتره؟ دلایلی که برای بهتر بودن بایونیک گفتن منطقیه ولی چرا نمیتونه برای منی که معماری خوندم هم درست باشه؟
خواهش میکنم ؛
من جمله ایشون رو ضمنی نقل قول می کنم : "اگه معماری خونده بودی و معمار بودی ، دیجیتال بهت استفاده از ابزار دیجیتالی و بهتر شدن توی راینو و گرسهاپر و الگوریتمی کار کردن رو یاد میداد و تبدیل می شدی به یه معمار کامل تر ؛ اما الان که عمرانی ای و معماری بلد نیستی ، دیجیتال اینجوری نمیتونه بهت کمک کنه"
با یه همچین استدلالی منظورشون این بود که بچه های معماری که معمارای خوبی هستن دیجیتال براشون بهتره ، از طرفی م خب یه سری از معمارا علاقه شون بایونیکه ، نمی شه به طور صددرصدی و قطعی گفت که کدوم بهتره و کدوم نیس ، ولی نظر ایشون در مورد این کیس خاص ، اینجوری بود.

سلام دوستان ببخشید یه سوال بی ربط دارم
چه جوری میشه یه پیغام خصوصی رو حذف کرد؟

از توی تنظیمات پیام ها ، کنارش یه مربع سفیده ، اونو تیک می زنی ، بعدش "حذف پیام" رو میزنی...
 

anabena

عضو جدید
وقتی برای ارائه ایده هایی که درذهن داریم به ابزارهای دیجیتال نیاز پیدا میکنیم، به نظر من گرایش دیجیتال بهتر میتونه مارو به هدفمون برسونه . این سوال برای من هست که در گرایش بایونیک به این ابزارها نیازی نیست؟ بدون ابزارهای دیجیتال چطور میشه یک کانسپت پیچیده به یک طرح قابل ارئه تبدیل بشه؟
 
وقتی برای ارائه ایده هایی که درذهن داریم به ابزارهای دیجیتال نیاز پیدا میکنیم، به نظر من گرایش دیجیتال بهتر میتونه مارو به هدفمون برسونه . این سوال برای من هست که در گرایش بایونیک به این ابزارها نیازی نیست؟ بدون ابزارهای دیجیتال چطور میشه یک کانسپت پیچیده به یک طرح قابل ارئه تبدیل بشه؟
دروس کاربرد کامپیوتر در معماری و کاربرد پیشرفته کامپیوتر برای همینه ، که بایونیکی ها می تونن بصورت اختیاری بگذرونن و جلو برن...قطعا لازمه ، قطعا یه بایونیکی باید روی دیجیتال یه احاطه ی خوبی داشته باشه و بتونه برای پرزنت کردن و تحویل کارش اونا رو بلد باشه...
 

digitalarch

عضو جدید
کاربر ممتاز
شهریه دانشگاه پارس چه قدره حدودا و اینکه اگه کسی مثلا امسال دانشگاه پارس قبول شه و بره دانشگاه از شرکت تو کنکور سال بعد محروم میشه?
 

mrabie

عضو جدید
شهریه دانشگاه پارس چه قدره حدودا و اینکه اگه کسی مثلا امسال دانشگاه پارس قبول شه و بره دانشگاه از شرکت تو کنکور سال بعد محروم میشه?
فقط در صورتی که روزانه قبول بشی و نری از کنکور سال بعد محروم میشی
 

digitalarch

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتخاب رشته کنکور هنرهای ساخت

انتخاب رشته کنکور هنرهای ساخت

فقط در صورتی که روزانه قبول بشی و نری از کنکور سال بعد محروم میشی
ممنون شهریه دانشگاه پارس چه قدره حدودا?
اصلا فرقی از نظر شهریه با شبانه ها داره?
 

faramarzensafi1

عضو جدید
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا