مشاوره انتخاب رشته ( کنکور سراسری)

hana86

عضو جدید
مهندسی شیمی یامهندسی صنایع

مهندسی شیمی یامهندسی صنایع

سلام
رتبه کنکورخواهرمن550شده حالابین رشته صنایع و مهندسی شیمی دانشگاه تهران مونده میخواستم اگه میشه یه راهنماییش کنید درمورد مهندسی شیمی و اینده ش
 

alifaall

عضو جدید
توی بازار کار الان صنایع اوضاعش از معماری بهتره.بازار کار بیشتر شامل کارخانجات صنعتیه ولی یه جورایی توی این رشته ذکتر عمومی میشی.من خودم که سربازم ولی دوستای صنایع خودم که فارغ التحصیل شدن اکثرا سر کارن مگه اونایی که ادامه تحصیل دادن.زمینه فعالیت کنترل پروژه،برنامه ریزی تولیده بیشتر.درساشم اونقدا که فکر کنی آسون نیست،مبنا اکثر درسها ریاضیاته.البته بستگی به دانشگاه داره سادگی یا آسونیش.بازم اگه سوال دقیقتری دارید بگید تا در حد توانم جواب بدم.
 

alifaall

عضو جدید
سلام.با این رتبه فکر میکنم برید به سمت دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی.البته از تکمیل ظرفیتهای دانشگاه های غیرانتفاعی هم غافل نشید.
 

alifaall

عضو جدید
سلام.اول ببینید که خودش به چه رشته ای علاقه داره اگه علاقه خاصی نداره سختی و آسونی رو مقایسه کنید.چون صنایع از شیمی آسونتره.بازار کار این دوتا رشته تقریبا یکسانه و بد نیست.ولی اگه قصد ادامه تحصیل رو داره ارشد دادن توی صنایع سخته چون هم ظرفیتا پایینه هم فقط یه گرایش توی ارشد داره ولی شیمی خیلی بهتره از هر دو لحاظ.
 

من!

عضو جدید
آقا منم دقیقا مشکل این دوستمونو دارم!
تازه الان با رشته های بیشتر اشنا شدم!
مث صنایع!
من اول همه ی انتخابام که معماریه
اما احساس کردم صنایع هم با خصوصیاتم سازگاره؛به خاطر اقتصاد،مدیریت و.....
البته از احتمال ترسیدم!خیلی تاثیرگذاره؟؟؟؟
کلا توضیحات....!
 

(F(X

عضو جدید
سلام

معماری وصنایع باهمدیگه خیلی متفاوته...شما ببین کدومش رو دوست داری...باعلاقه بخون;)

درسهای معماری بیشترش مربوط به طراحی وماکت سازی وتلفیقی از هنر ومهندسی هست. ولی صنایع درسهای مدیریتی واقتصادی وبرنامه ریزی واماری رو داره که درواقع مهندسی مدیریت وبرنامه ریزیه...


برای هررشته ای باید اطلاعاتت بروز باشه مخصوصا صنایع(زگهواره تاگور دانش بجوی...)

شما هررشته ای که برین باید علاقه داشته باشین که فکر نکنین عمرتون رو تلف کردید بلکه اززندگیتون لذت بردین ...هم به خودتون کمک میکنید هم به جامعه...
 
آخرین ویرایش:

aida.ti

عضو جدید
سلام دوستان
یکی از اقوام برای انتخاب رشته بین این دوتا رشته مونده اگه میشه یه راهنمایی بکنید رشته مهندسی تکنولوژی عمران _آب وفاضلاب که زیاد برام شناخته شده نیست
!ومهندسی صنایع که صدالبته چون رشته خودمه تاکید من روی این رشته س ولی از هرلحاظ میخواد بررسی کنه ویکی رو انتخاب کنه اگه میتونید ممنون میشم راهنمایی کنید!!؟
 
آخرین ویرایش:

aida.ti

عضو جدید
راهنمایی انتخاب رشته(لطفا)!

راهنمایی انتخاب رشته(لطفا)!

سلام دوستان
یکی از آشناها میخواد انتخاب رشته کنه!!!
بین این دوتا رشته مونده مهندسی تکنولوژی عمران_آب وفاضلاب و مهندسی صنایع!!!
که صدالبته تاکید من بیش تر روی صنایع هستش اما میخواد ازهمه لحاظ بررسی کنه
وبعد انتخاب کنه!!! اگه کسی میتونه کمکی بکنه ممنون میشم نظراتونو روی این پست بزارید
تا از سردرگمی دربیاد این دوستمون!!!

باسپاس
:smile:
 

mostafanazari

عضو جدید
شک نکن صنایع بهتره. مهندس شدن به رشته نیست به تجربه و علاقه در پی کسب تجربست
 

l-mohajeri

عضو جدید
در حال حاضر با وجود بیکاری موجود مکانیک یا صنایع هیچ توفیری باهمدیگه نداره
 

l-mohajeri

عضو جدید
بازار کار معماری بیشتره.اگه بتونید کار پیدا کنید خیلی درامد خوبی میتونیدکسب کنید
 
چقدر آرمانی فکر میکنی برای سر کار رفتن...:)
به نظرم تو که درسای مکانیکو خوب میفهمی و پاس میکنی. صنایع رو بیخیال شو...
:biggrin:
 

bardinova

مدیر بازنشسته
سلام دوستان میخواستم باهاتون مشورتی بکنم، ممنون میشم اگه تجارب و دانسته هاتون را در اختیارم بذارید
من ابتدا در دوره کارشناسی در رشته م صنایع در حال تحصیل بودم. رتبه کنکورم بد نشد و تقریبا با علاقه و میل خودم م صنایع را زدم .البته با یه سری تحقیقات این علاقه در من ایجاد شده بود.
در کارشناسی معدلم را بالا کشیدم و با رشته م مکانیک دورشته ای کردم و در حال
حاضر دو رشته را با هم میخونم و انشاا... دو سال دیگه بعد از 10 ترم درسم
تمومه.
چالشی که دارم اینه که بین این دو رشته کدوم را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم.

راستش درسهای م صنایع را بیشتر دوست دارم چون کاربردش رو به عینه می بینم و کمتر نیاز به خوندن بعضی چیزای تئوریه ریزه که شاید ندونی برای چی باید بخونی! . از نظر کاری هم توی مدیریت فکرم بد کار نمیکنه، تجربه مدیریت گروه پژوهشی داشتم.
البته درسهای مکانیک هم قشنگه و چون ریاضی ام خوبه ، با خوندن درسای مکانیک نمره های بالایی میتونم بگیرم و بخاطر عمیق تر بودن درسای مکانیک فهمشم قشنگ تره.
الان دیدی که دارم اینه که رشته صنایع قشنگ تر و کاربردی تره و به خاطر اینکه یکم سبک تره فرصت بیشتری برای کارای جانبی و پژوهشی میده ،اما در مقابل اونقدرا مهندسی نیست و به قول بعضی ها با چند ماه کلاس رفتن میشه مهندس صنایع شد! البته خودم اینو قبول ندارم چون دیدی که تا حالا م صنایع بهم داده به وضوح فکرمو رشد داده و تفاوت دیدم به بعضی مسایل مدیریتی را با بچه های خیلی قوی سایر رشته ها می بینم، اما شاید همین لیسانس صنایع کافیه و بهتره ارشد رو برم مکانیک تا بعدا تو صنعت حرفی برای گفتن داشته باشم.البته بعضی میگن اگه استاد دانشگاهم میخوای بشی مکانیک خیلی اشباعه و صنایع بهتره
الان به دلیل تعدد کارها و گزینه ها کمی سر در گم شدم . نمیخوام حالت اونکه به همه کار به هیچکار بشه. میخوام روی یه رشته هدف گذاری کنم و ایشالا با قدرت اون راهو ادامه بدم.

؟؟؟؟

اول از همه بخاطر همت و پشتکار و توانایی که دارین بهتون تبریک. و دوم اینکه در مورد شما، کسی که داره همزمان دو تا رشته رو پیش میبره، چندان انتخاب بین دو گزینه اهمیتی نداره. آقای بهزاد بهترین توصیه رو خدمتتون کردن. بهترین کار اینه که شما جذب بازار کار بشین و مطمئن باشین و شک نکنین که بر خلاف صحبت جناب بهزاد، کاملا بدون استفاده از آشنا و پارتی میتونین توی مصاحبه ها قوی ظاهر بشین. شما از یه مزیتی برخوردار هستین که کمتر کسی اون رو داره و اون هم آشنایی با هر دو رشته‌ی مهندسی هست. این رو از من داشته باشین که در درجه اول مهندس آشنا به سیویل و صنایع، در مرحله دوم مهندسی آشنا به مکانیک و صنایع، و در مرحله بعد مهندس آشنا به برق و الکترونیک و صنایع، اینا تقریباً احتیاجی به پارتی و آشنا ندارن.

تصمیم گیری درست زمانیه که شما توی محیط کار تصمیم بگیرین که توی دپارتمان فنی رشد کنین یا بخش مدیریتی. این بهترین حالت ماجراس. اما اگه مسئله اینه که میخواین بدون فاصله بعد از فارغ التحصیلی (به هر دلیلی، مثلا سربازی) وارد کارشناسی ارشد بشین، قضیه دیگه فرق میکنه و باید یطور دیگه ای به موضوع نگاه کرد.
 

Similar threads

بالا