مشاوره انتخاب رشته مهندسي پليمر

alishahvali

عضو جدید
با سلام خدمت همه ي دانشجويان و دانش آموزان ...غرض از مزاحمت من امسال كنكور دادم (پيش دانشگاهي بودم امسال)و اينكه خيلي عاشق مهندسي شيمي هستم الان خواستم اطلاعاتي در مورد مهندسي پليمر هم داشته باشم اگه كمكم كنيد خيلي ممنون ميشم ..به نظرتون از بين مهندسي شيمي پليمر مواد صنايع كدوم بازار كاربهتري داره ؟؟؟؟صرف نظر از سليقه كه خودم شيمي رو بيشتر دوست دارم.الان من نياز به راهنمايي دارم كه ببينم كدوم رشته انتخاب اولم باشه ..خواهشا كمكم كنيد نميخوام وسطاي دانشگاه به فكر تغيير رشته بيوفتم.
 

bimax

عضو جدید
خوب رشته مهندسی پلیمر بهتره من خودم رشتم صنایع پلیمره تو برخی دروس مشترکن اما در کل پلیمر شیرین تره و مکمل تر
 

Flamenc0

عضو جدید
سلام دوست عزیز
من در دوره کارشناسی رشته ام مهندسی شیمی بود و برای ارشد مهندسی شیمی-پلیمر رو انتخاب کردم. همون طور که می دونید در دوره کارشناسی ما یک مهندسی شیمی داریم و یک مهندسی پلیمر. در هر دوی این ها شما باید حدود 140 واحد درسی پاس کنید که از این تعداد حدود 40 واحد دروس مهندسی پلیمر به طور تخصصی راجع به پلیمر است و با مهندسی شیمی تفاوت دارد. در واقع یک مهندس پلیمر همان دروس رشته مهندسی شیمی را می خواند( تقریباً) به اضافه 40 واحد دروسی که صرفا مختص پلیمری هاست.توصیه من به شما اینه که اگر به رشته پلیمر علاقه دارید از همان ابتدا رشته پلیمر را انتخاب کنید. چون هم تا حدودی دروس رشته مهندسی شیمی را می خوانید که به آن علاقه دارید و هم دروس تخصصی پلیمر را که یک مهندس شیمی نمی خواند. من خودم از اینکه از همان دوره کارشناسی به جای رشته مهندسی شیمی ، پلیمر را انتخاب نکردم پشیمان هستم. چون هم اکنون در دوره ارشد مجبور هستم خودم آن 40 واحد اضافه را بخوانم که بسیار هم سنگین است و در آخر باز هم اطلاعات شما به پای یک مهندس پلیمر که 4 سال دوره کارشناسی این دروس را در دانشگاه خوانده باشد نمی رسد.
رشته پلیمر بسیار رشته قشنگ و جذابی است چراکه شما می توانید هر آنچه می خوانید را به طور محسوس در اطراف خود ببینید و لمس کنید و در طول دوره کارشناسی این فکر به سراغ شما نمی آید که این دروس تئوری محض که می خوانید به چه کار شما می آید!! در مورد پلیمر اگر شما علاقه مند باشید با یک سرمایه معمولی حتی می توانید کارگاه خود را احداث کنید و مشغول به کار شوید در عین حال که می توانید در شرکت های بزرگ و کوچک نیز مشغول به کار شوید اما در رشته مهندسی شیمی حداقل برای شروع باید در صنایع بزرگ و کوچک به دنبال کار بگردید که پیدا کردن کار در این صنایع بدون پارتی و تجربه کمی مشکل است. در کل این نظر و تجربه شخصی من است و اگر قرار باشد به دوره انتخاب رشته کارشناسی برگردم از بین مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر، بدون شک پلیمر را انتخاب خواهم کرد. هم به لحاظ دروس جذاب تر و کاربردی تر این رشته و هم به لحاظ بازار کار و صنایعی که این رشته در آن ها کاربرد دارد و روز به روز هم گسترده تر می شود.
 

Flamenc0

عضو جدید
با توجه به اینکه گفتید به شیمی علاقه دارم این نکته را هم اضافه کنم که بر خلاف تصوری که وجود دارد رشته مهندسی شیمی ، همان شیمی نیست!...در واقع اصلاً شیمی نیست !!!...از بین 140 واحد دروس کارشناسی مهندسی شیمی تنها حدود 15 واحد آن شیمی است و دروس این رشته بیشتر شبیه به رشته مکانیک- گرایش سیالات است و اتفاقاً بیشتر نیاز به ریاضی قوی دارد نه شیمی !! ... به نظر من کسی که به شیمی علاقه دارد رشته پلیمر برایش جذاب تر است چون اتفاقاً بر خلاف تصور ، دروس رشته پلیمر بسیار بیشتر از دروس رشته مهندسی شیمی به شیمی ربط دارد!!...و درواقع مهندس پلیمر موفق کسی است که شیمی را خوب بداند!
 

Similar threads

بالا