[مشاهیر نقاشی] - 23 - افشین پیر هاشمی

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
افشین پیرهاشمی متولد 1353، چندین سال است که به سبک وسیاق مشخصی نقاشی می‌کند.





آثار وی در کنار گروهی دیگر از هنرمندان ایرانی به حراجی‌ها راه یافته است و به فروش رسیده‌اند.
یکی از آثار پیر هاشمی در حراج کریستی در دوبی ‌به مبلغ 550 هزار دلار به فروش رسیده است.
این هنرمند دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است و تاکنون 15 نمایشگاه انفرادی و 50 نمایشگاه گروهی در ایران، آمریکا و اروپا برگزار کرده است.
او برنده جایزه دومین دوسالانه‌ بین‌المللی پکن و برنده جایزه پنجمین و ششمین دوسالانه‌ نقاشی تهران است.

نام چهار ایرانی در فهرست 500 هنرمند برتر جهان است که طبق این رتبه‌بندی فرهاد مشیری در جایگاه 74، شیرین نشاط در جایگاه 228، افشین پیرهاشمی در جایگاه 251 و رضا درخشانی در جایگاه 437 قرار دارند. در صدر این رتبه‌بندی که به هنرمندان معاصر اختصاص دارد؛ نام‌هایی چون ژان میشل باسکیه، فان ژای ژینگ، جف کونز، تاکاشی موراکامی، وای فای چن، ریچارد پرنس، دیمن هرست، سین دیشرمن، انسلم کیفر و ... دیده می‌شود.

مبنای آرت پرایس و فیاک برای این رتبه‌بندی، حجم فروش آثار هنرمندان حد فاصل ژوئیه 2010 تا ژوئن 2011 بوده است و درعین حال بیشترین رقم حاصل از چکش خوردن آثار این هنرمندان هم در این رتبه بندی دخیل بوده است.


و اکنون در حراج کریستیز دوبی بار دیگر این هنرمند درخشید ..
شب دوم پانزدهمین دوره حراج کریستیز دوبى با کسب رکوردهاى اول، دوم، چهارم و پنجم از سوی هنرمندان ایرانی همراه بود.
که نام و اثر این هنرمند در رتبه دوم پس از فرهاد مشیری قرار داشت .

اثر 842L1 ( از مجموعه خط ها) فرهاد مشیرى ١٧٣ هزار دلار، گرانترین اثر شب دوم شد و نقاشى درخشان افشین پیرهاشمى با عنوان Recrudescence که عصیان و کنشى مفهوم گرا را بازتاب مى دهد ١٦١ هزار دلار فروخته و رتبه دوم را از آن خود و ایران نمود. عمران نقدى مصرى با فروش ١٣٧ هزار دلارى سوم شد در حالیکه حسین زنده رودى و مروان سوریه اى با فروش ١٠٦ هزار دلارى به طور مشترک حائز جایگاه چهارم شدند و مجسمه هیچ روى صندلى استاد پرویز تناولى با ١٠٢ هزار دلار رتبه پنجم را نیز از آن کشورمان نمود.





چندی از آثار این هنرمند .





 

Similar threads

بالا