[مشاهیر موسیقی] -19- چستر بورتون اتکینز (چت اتکینز)

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
متولد 20 ژوئن 1924، لاترل، اهنگساز، گیتاریست. از جمله افتخاراتش می‌توان به دریافت ۱۴ جایزهٔ گرمی، ۹ جایزه از آکادمی موسیقی کانتری و راه یافتنش به تالار مشاهیر راک اند رول و موزه و تالار مفاخر موسیقی کانتری اشاره کرد.



شهرت ، كنيه و لقب:

شهرت:اقای گیتار

مشخصات فردی:


وب گاه: MisterGuitar.com

دوران زندگي:


چت اتکینز یک نوازنده، آهنگساز و تهیه کننده موسیقی بود.او جزو پیشگامان سبک کانتری عامه پسندی بود که در آن زمان ها در نشویل معروف بود. غالباً از سبکش با نام انحصاری می سی سی پی کانت...ری یاد می کنند.تکنیکش در نواختن گیتار، تلفیقی ماهرانه از دو تکنیک نوازندگان سبک راک و جاز می باشد. همچنین به عنوان تهیه کننده، مشاهیر موسیقی و خوانندگانی همچون Waylon Jennings, Dolly Parton, Eddy Arnold, Jim Reeves, Elvis Presley, Everly Brothers را هدایت و تربیت کرده است.

چت اتکینز غالباً همراه با گروه ها و خوانندگان سبک کانتری مانند Archie Campbell , Bill Carlisle به اجرای موسیقی و برگزاری تورهایی می پرداخت، همچنین وی بیش از یکصد آهنگ به تنهایی ساخته و اجرا کرده است. در زمان خود بیشترین تاثیر را بر روی موزیسین ها و تهیه کنندگان موسیقی در اجلاس ها داشت. او تکنیک پنجه نوازی سریع مرل تراویس را ظریف تر کرد و بهبود بخشید و با اضافه کردن ریزه کاری های جاز، کلاسیک و پاپ، سبکی بدیع در گیتار کانتری پایه گذاری کرد. بدون چت اتکینز موسیقی کانتری در دهه های 50 و 60 هیچگاه از حد و مرزهای موسیقی پاپ فراتر نمی رفت. در خلال دهه 50 تا 60 میلادی به تشکیل و سازماندهی موسیقی منطقه نشویل کمک شایانی نمود.

سبک نشویل سبکی از موسیقی کانتری می باشد و به همان اندازه که موسیقی پاپ به هونکی تونکس مدیون است، این سبک به چت اتکینز مدیون می باشد. اتکینز مدیر ضبط آثار افراد و گروه‌هایی همچون د براونز، پورتر واگنر، دالی پارتن، نورما جین، داتی وست، پری کومو، الویس پریسلی، اورلی برادرز، ادی آرنولد، دان گیبسون، جیم ریوز، جری رید، اسکیتر دیویس، ویلان جنینگز و بسیاری دیگر بوده‌ است.


افتخارات:

از جمله افتخاراتش می‌توان به دریافت ۱۴ جایزهٔ گرمی، ۹ جایزه از آکادمی موسیقی کانتری و راه یافتنش به تالار مشاهیر راک اند رول و موزه و تالار مفاخر موسیقی کانتری اشاره کرد.
تاريخ فوت، محل فوت، هنگام فوت، محل دفن:

در 30 زوئن سال ۲۰۰۱ در ۷۷ سالگی و بر اثر سرطان کولورکتال در خانه‌اش در نشویل درگذشت.

نقل قول و خاطرات:


استیون توماس ارلواین در آل ‌میوزیک از اتکینز به‌ عنوان شخصی یاد کرده ‌است که «بدون او، موسیقی کانتری به جدول‌های فروش موسیقی پاپ دههٔ ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ راه نمی‌یافت».
منابع:
ویکی پدیا
guitarstars.blogfa.com


تصاویری از چت اتکینز :







 

Similar threads

بالا