مسترکم یا پاور میل؟

keyhan25

عضو جدید
مسترکم رو پیشنهاد میکنم

مسترکم رو پیشنهاد میکنم

دوستان استاد بنده در دوران تحصیل نفر دهم مسابقات جهانی مسترکم بود. طبق گفته های ایشون نرم افزار مسترکم از پاورمیل قدرتمندتره. چرا که برنامه نویسی تراش، فرز، وایرکات و ماشینکاری نقش در سطح رو شامل میشه. کتاب فارسی از نشر طراح هم براش منتشر شده که مخصوص ورژن 9 هستش.
پاورمیل تا اونجایی که میدونم مخصوص فرزکاری هستش:gol:
 

kkamali

عضو جدید
راهنمایی

راهنمایی

با سلام.من حدود 6سال دارم با MASTERCAM كار اجرائي ميكنم.واقعا نرم افزار خوبيه.در mastercam-X5 كه تلفيقي از POWER ,& MASTER واقعا جاي هيچ بحثي نيست.


با سلام و احترام خدمت دوست عزیز
من با یه سی ان سی با کنترلر senumerik810t , senumerik810m کار میکنم.که راستشو بخواین مدت 3ماه هستش که دنبال یه نرم افزار میگردم که خروجی این کنترلر رو بهم بده.
اخه چون خیلی خیلی قدیمی هستش اگثر جی کدهارو نمی خونه
ازتون ممنون میشم که یه برنامه بهم معرفی کنین واسه رفع این مشکل
من با مسترکم هم امتحان کردم میدونم که مسترکم این کنترلر رو ساپورت میکنه ولی من تا حالا نتونستم که از خروجیش واسه این کنترلر جی کد بگیرم.
یا اینکه post processorمناسب ندارم یا اینکه مستر کم هم جواب کار منونمیده
ممنون میشم اگه کمکم کنین
 

fariborz.yahyavi

عضو جدید
سلام، برای ماشینکاری Text در PowerMILL باید Text مورد نظر را از Power Shape وارد PowerMILL کنید و Textرا به عنوان Untitled.jpgembed pattern معرفی کنید و از دستور embedded patern finish استفاده کنید. 2.jpg
 

elnaz.ak

عضو جدید
سلام میشه در مورد کتاب مسترکم بیشتر توضیح بدید چون من به این کتاب نیاز فوری دارم و هرچقدر دنبال کتاب آموزشی مسترکم تومشهد گشتم چیزی پیدا نکردم.
 

elnaz.ak

عضو جدید
سلام میشه بگید این کتابو از کجا میتونم تهیه کنم؟کتاب مسترکم
 

elnaz.ak

عضو جدید
سلام دوست عزیز,میشه در مورد خرید کتاب آموزشی مسترکم بهم کمک کنی.خیلی خیلی بهش احتیاج دارم,خواهشا زودتر جوابمو بدین.خیلی ممنون
 

amin montazeri

عضو جدید
سلام
به نظر من mastercam كاربرديتر ه.
چون تحقيق كردم كارايي بيشتري داره.
 
آخرین ویرایش:

amir.kh1360

عضو جدید
برنامه نويس mastercam

برنامه نويس mastercam

با سلام
جهت راهنمايي
09137155413
 
آخرین ویرایش:

amir.kh1360

عضو جدید
با سلام
power mill:نرم افزاري اروپايي و ياد گيري و كاربا آن بسيار آسان مي باشد.فقط براي برنامه نويسي قطعات ومدلهاي 3بعدي استفاده ميشود. معايب آن اين است كه فقط براي فرز CNC كاربرد داره و دوستاني كه ميخواهند به كشور آمريكا و كانادا مهاجرت كنند كارايي ندارد. و .....
master cam: نرم افزاري آمريكايي و ياد گيري آن ساده و داراي آپشنهاي بيشتر براي موارد بيشتر نسبت به power ميباشد. شامل ماشينكاري فرز، تراش، وايركات، روتوري،و...CNC ميباشد.
در mastercam قابليت نقشه كشي نيز وجود دارد،يكي از برتريهاي ديگر اين نرم افزار قابليت قطعه زني فوق العاده اي دارد و در كل قدرت مانور در برنامه نويسي بيشتري دارد.
با توضيحات مختصري كه خدمت استادان و دوستان عزيز دادم قضاوت با خودتون،در ضمن من حدود 7سال با نرم افزار mastercam در شركتي بزرگ و معتبر كار ميكنم و در آموزشگاهها در شهرهاي مختلف تدريس ميكنم ,واقعا كار با آن عالي و لذت بخش ميباشد. آخرين ورژن آن mastercam 19 ميباشد.
 
آخرین ویرایش:

amin montazeri

عضو جدید
سلام،دوست گرامي.آموزش خصوصي مستركم بخوام ياد بگيرم چند ساعت زمان ميخواد و هزينش چقدر ميشه؟شما كدوم شهر هستيد؟
 

amin montazeri

عضو جدید
سلام دوست گرامي. آموزش مستركم خصوصي هم تدريس ميكنيد؟چند ساعت زمان آموزش؟هزينش چقدره؟ شما كدوم شهر هستيد؟
 

cnckaran1

عضو جدید
سلام من یک پروژه ی CAD/CAM دارم پروژه یک قطعه ی دلبخواه هست باید ماشینکاری بشه و جی کد هاش و مراحلش نوشته بشه!
به نظر شما کار و یادگیری مسترکم راحت تر هست یا پاور میل؟ و همینطور کدوم یکیشون برای ساخت و تولید کاربردی تره؟ :redface:

كار با مستركم بهتره براي ياد گيري يه سري به ادرس زير بزنيد
http://www.cnckaran.rozblog.com/post/13
بايد اول ثبت نام كني
 

solid4u

عضو جدید
سلام میشه در مورد کتاب مسترکم بیشتر توضیح بدید چون من به این کتاب نیاز فوری دارم و هرچقدر دنبال کتاب آموزشی مسترکم تومشهد گشتم چیزی پیدا نکردم.

بستگی داره که با کدوم ورژن میخواهید کار کنید ؟
اگر ورژن 9 مسترکم کم را می خواهید یاد بگیرید که قدیمی هست و البته هنوز برخی جاها و کارگاه ها که با آن کار کرده اند و به آن عادت نموده اند با آن کار می کنند ، یک کتاب آموزش گام به گام مسترکم از نشر طراح می باشد که از جوزف گلدنبرگ و جیم والنتینو می باشد و مترجم آن مهندس فرید اروانی ، در حدود 571 صفحه همراه با سی دی و نرم افزار و فایل های آموزشی که من دو سال پیش با تخفیف از کتاب جهان نما روبروی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به قیمت 6000 هزار تومان خریدم .
یک کتاب جدیدتر به نام ماشینکاری در نرم افزار مسترکم X2 توسط جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان می باشد، که مولفین آن مهندس مهدی رضائی و داود مجملی می باشد که من از نمایشگاه کتاب جهاد دانشگاهی تهران گرفتم واقع در خیابان انقلاب گرفتم که تلفن آن : 66487626 می باشد که به قیمت 73000 ریال خریدم . می توانید زنگ بزنید شاید هنوز داشته باشند و برایتان بفرستند.
یک سری فیلم های ویدئوی هم موجود می باشد که من از تورنت گرفتم ، به زبان اصلی که همه قسمت های نرم افزار را توضیح می دهد، شما بگوئید که چه قسمتی را می خواهید که من همان قسمت را برایتان روی آپارات یا یک سایت آپلود کنم . مثلا محیط های فرز ، تراش ، وایر ، روتر و یا کانتور یا پاکت تراشی
در خدمت هستم.
 
با سلام دوست عزیز به نظر من اگه Solidworks بلدی، SolidCAM رو یاد بگیر چون یکی از Plug-in هاش هستش. واقعا در زمینه CAM کامله.
 

مسعود ص

عضو جدید
سلام
البته جناب اقای payam -----نرم افزار nx کاملترین و قویترین نرم افزار cad/cam هست به نظر من..
من با power mill-surfcam-edgcam و catia کار کردم......
برای 3 محوره powemill ایدهال هست یعنی مثل اچار فرانسه عمل میکنه ولی همین powermill در multiaxes کمی سخت کار میکنه ولی خروجی میده!!!! ولی nx7 و nx8 تحت لیسانس زیمنس معرکه است....
 

fariborz.yahyavi

عضو جدید
با سلام خدمت شما دوست عزیز برای کسب اطلاعات کامل با شماره 09112235526 (مهندس یحیوی )تماس بگیرید.
 

fariborz.yahyavi

عضو جدید
با سلام.همه نرم افزارها خوب هستد .شما باید بتونید خوب یاد بگیرید و درست استفاده کنید.
09112235526 مهندس یحیوی
 

hosein.danesh

عضو جدید
سلام من با هر دوتا کار کردم مست برا اینکه قطعه رو مدل حجمی نکنی خیلی خوب و سریع هستش اما اگه سه بعدی باشه یک کم کند میشه کارت
اما پاور فقط ماشینکاری فرز و داره و مدلم باید از یک نرم افزار دیگه وارد کنی که تا اینجاش یک کمی کارش سختره اما ماشینکاریش هوشمندتره و کامل خودش سطوح و لبه های کار میشناسه
 

ruhina.r

عضو جدید
سلام صبح بخیر -دوستان من یک cncفرز دارم- کنترلر دی الکترون - داگ پست رو تو پاور میل پیدا نکردم- یکی از دوستان میگفت احتمالا تو مستر کم باشه - اگر کسی میتونه ببینه تو داگ پستهای مستر کم هست یا نه -تشکر
 

Kaabecan

عضو جدید
مرحبا حانم کیزم.شو سویلدیگین فایلی بانادا گوندره بیلیرمیسین؟چوک تشکر ادریم
 

Similar threads

بالا