مسابقات معماری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

potite

عضو جدید
طرح شماره 5 به نظر من بهترین طرح هست هم طراحی خوب ،هم به حجم توجه کرده و هم کاربری،نسبت به دیگر طرح ها راندو و شیت بندی بهتری داره و کاملا واضح هست و این خلاقیت طراح که نعلبکی رو به صورت عمودی طراحی کرده واقعا جای تبریک داره.به نظر من برا طراحی یه فنجون اونقدرا هم نیاز به فلسفه بافتن و گفتن جمله های قلمبه برای کانسبت نیست مهم اون چیزی هست که در نهایت اتفاق می افتد یعنی همون طرحی که شما خلق کردین همه اون رو می بینن نه جمله هایی که شما طرح رو با اون توصیف می کنید.
 

Sahar Gh

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم تبریک میگم به دوستان 7 و 6..:w23:
همه اگر رو طرحامون بیشتر کار می کردیم (چه در نحوه ی ارائه و چه در طراحی)مسلما کارهای بهتری میشدن/..
به نظر بنده طرح های دوستان خوب بود همشون لااقل کانسپتاشون خوب تعریف شده بود..طرح شماره 1 که پی گیری و تلاش کردند و طرح نهاییشون بهتر از طرح اولیه شد..همینطور طرح 5 رو هم شخصا دوس داشتم..(بیشتر ارائشون رو)..و طرح 7 که کامل ترین طرح بود از هر لحاظ ایده و ارائه..
طرح بقیه دوستان هم تنها بهش زیاد نپرداخته بودن..ایده خام بود..که اگر بتونن ایدشون رو گسترش بدن تا همه ببینیم .درسته وقت مسابقه تمام شده ولی تا مسابقه بعدی رو کارامون کار کنیم با نظراتی که دوستان معمار دادند و در نهایت انشالله به یک ایده آل برسیم.:smile:..
از داوران هم کمال تشکر رو دارم .
 

amanda.arch02

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام و عرض تبریک و خسته نباشید خدمت تمام بچه ها و خصوصا اساتید محترم که بسیار زحمت کشیدند
به نظرم هر کس که تلاش کنه و واسه تلاشش ارزش قایل باشه برندس پس باید به همه تبریک گفت که واسه خودشون و کارشون ارزش قایلند
و تو مسابقه شرکت کردند
امیدوارم همیشه در سایه حق موفق و موید باشید
تشکر مخصوص هم دارم از مهندس صدیق عزیز که واقعا زحمت کشیدند و مسابقه رو ترتیب دادن
 

amanda.arch02

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر شما یک سکه و من هم یک سکه داشته باشم و سکه هایمان را باهم عوض کنیم، باز هر کدام از ما یک سکه خواهیم داشت.

اما اگر شما یک ایده و من هم یک ایده داشته باشم و آنها را باهم مبادله کنیم هر کدام از ما دارای دو ایده خواهیم بود.

به امید موفقیت
 

roze+

عضو جدید
به همه دوستانی که به نحوی مسابقه رو جدی گرفتند و وقت گذاشتند و در مسابقه شرکت کردند خسته نباشید می گم و برای همه آرزوی موفقیت دارم و به نظرم بیشتر از سایر جنبه های مسابقه جنبه آموزشیش ارزش داره و آشنایی با خلاقیت دیگران.
با نظر دوستمون amanda.arch02 نیز موافقم.
و نیز با دیدگاه دوستمون Sahar Gh نیز موافقم که اگر رو طرحامون بیشتر کار می کردیم (چه در نحوه ی ارائه و چه در طراحی)مسلما کارهای بهتری میشدن.
و در آخر از همه عزیزانی که نسبت به طرح ها نظر دادند و داورانی که زحمت کشیدند و طرح ها رو بررسی کردند و در کل فکر کنم مسابقه یک اتفاق خوبی بود.
کارهای همه دوستان خوب بودن فقط خیلی ها به تکمیل ایده اولیه شون نرسیدن. و نیز همه در این مسابقه برنده ایم. به امید تداوم فعالیت های باشگاه
 

DDDIQ

مدیر ارشد
دومین مسابقه طراحی باشگاه مهندسان ایران

طراحی یک صندلی خلاقانه





اهداف مسابقه


  • ایجاد فضای دوستانه تعامل و رقابت و کشف استعدادها ی موجود در باشگاه
  • بهره مند شدن از تجارب و کرکسیون با اساتید , طراحان و معماران صاحب نظر
  • تقویت خلاقیت و هدفمند کردن ذهنیت طراحان

جوایزی که از سوی مدیریت محترم باشگاه از
فروشگاه باشگاه مهندسان ايران برای این مسابقه در نظر گرفته شده است


  • طرحهای اول و دوم: بن خرید رایگان به مبلغ 10 هزار تومان از فروشگاه و ارسال رایگان

  • نفر سوم: 70 درصد تخفیف برای خرید از فروشگاه تا سقف 10 هزار تومان خرید



علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می بایستی حداکثر تا پایان جمعه 13 آبان ماه 1390 نسبت به ارسال طرح های خود که شامل موارد ذیل میباشد به بنده اقدام نمایند:


  • هر طرح حداکثر در 3 صفحه به ابعاد A3
  • ارائه خلاصه ای از مبانی نظری و روند پیشرفت طرح
  • ذکر مشخصات و آخرین مدرک طراح ( برای دانشجویان, ترم دانشجو که در داوری مد نظر قرار گیرد)


معیارهایی که درقضاوت مد نظر قرار خواهد گرفت عبارتند از:

  • کیفیت طرح :
-خلاقیت و نوآوری و متفاوت بودن با طرح های موجود
- رعایت ارگونومی و اصول طراحی
-طراحی جزئیات
- انتخاب مصالح مناسب
- انتخاب رنگ یا بافت مناسب


  • پرزنته و کیفیت ارائه
-کیفیت شیت بندی
- کیفیت ترسیمات فنی
- کیفیت رندر های دستی یا رایانه ای



روند مسابقه طراحی
تمامی شرکت کنندگان میتوانند پیش از پایان تاریخ اعلام شده به منظور جنبه آموزشی و کرکسیون در مورد طرح و ایده خود , اتود ها و طرح های اولیه خود را در تاپیک قرار دهند تا از سوی اساتید و دیگر دوستان صاحب نظر مورد نقد قرار گیرد

جمع آوری اطلاعات و ارائه آنها بصورت یک پست ( 5 روز )
طراحی مفهومی و ارائه اتود ها و اسکیس های دستی در یک پست ( 5 روز )
طراحی نهائی و ارسال طرحها ( 7- 10 روز / تحویل طرح ها از روز هشتم )

لازم به ذکر است پایبندی به روند طراحی اجباری نیست ولی به شرکت کنندگان توصیه می شود بر اساس این روند پیش بروند



در اینجا لازم است کمال سپاس و قدرانی را از هیئت داوری چند نفره , اساتید و دوستان صاحب نظر که قبول زحمت کردن و دراین مسابقه مشارکت خواهند کرد , داشته باشم
لطفا تمامی سوالات مربوط به کرکسیون و روند طراحی در همین تاپیک مطرح شود
و از تمامی دیگر دوستان مهندس و طراح دیگر که محبت خواهند کرد و در تاپیک نظرات خود را بیان خواهند نمود نیز سپاسگزارم



پیوست :

- لازم است شرکت کنندگان تحمل هر نوع نقد مودبانه را داشته باشند هرچند نقد غیر منطقی یا عامیانه و غیر معمارانه یا .. .

- روند این سری مسابقات ( با اهداف آموزشی و رقابتی که برای آن در نظر گرفته شده ) از موضوعات اسان تر به سخت می باشد.

- لطفا در این تاپیک تنها در مورد مسائل مربوط به روند طراحی که ذکر شد و در مورد طراحای ارائه شده گفتگو کنید!
لطفا برای سوال در مورد نحوه برگزاری مسابقه و یا مطرح کردن دیدگاه و نظرات پیشنهادی در مورد این کیفیت مسابقات به
تاپیک اطلاع رسانی مسابقات مراجعه فرمائید



با سپاس
انوشه باشید
:gol:


_____

آرشیو دوره های پیشین:
مسابقه طراحی شماره 1 – طراحی یک فنجان خلاقانه
 
آخرین ویرایش:

DDDIQ

مدیر ارشد
تاریخچه تولید انبوه و طراحی صندلی

تاریخچه تولید انبوه و طراحی صندلی

در طراحی دکوراسیون، مبلمان همواره یکی از مهم ترین بخش هاست و برخلاف تصور برخی شامل بسیاری از وسایل و نه فقط مبل راحتی اتاق نشیمن یا مبل رسمی اتاق پذیرایی است. یکی از مهم ترین المان های مبلمان در بیشتر فضاها صندلی است که در واقع توجه به طراحی آن، سرآغاز گرایش به طراحی مبلمان هم هست. «صندلی» یا شاید هم «سندلی» در تعریف، همان چهارپایه کوچک پشتی داری است که روی آن می نشینند. گرچه صندلی های امروز در زندگی ما گاهی چهارپایه، گاهی پشتی و گاهی هم هیچ کدام را ندارند، حتی گاهی بر روی آن نمی نشینند.
صندلی یک از قدیمی ترین محصولاتی است که به دست بشر ساخته شده و از صدها سال پیش تا امروز به هزاران فرم مختلف درآمده و مورد استفاده انسان قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی تعدادی از معروف ترین و متفاوت ترین صندلی های مدرن می پردازیم که بسیاری از آنها را بدون آنکه بشناسیم، در خانه یا محل کار استفاده می کنیم. صندلی به دلیل کاربرد بسیار و انعطاف پذیری عجیبی که در تغییر فرم، شکل، رنگ و جنس دارد یکی از نخستین اشیایی است که یک طراح را برای طراحی جلب می کند. از این رو تنوع در آن از بسیاری محصولات دیگر بیشتر است. بررسی محصولی چون صندلی در طول چند دهه، جدا از ایده های فراوانی که می دهد، می تواند چیزهای زیادی در مورد ارزش ها و علایق مردمی که در گذشته می زیسته اند، درباره روش های استفاده آنها از تکنولوژی زمانه و درباره اولویت ها و مسوولیت های طراحی آن زمان به ما بگوید.
اینکه صندلی چگونه و توسط چه قومی اختراع شده بحث ما نیست. برخی ایرانی ها را مبدع صندلی می دانند. وجود چندین صندلی با نقوش ایرانی در تخت جمشید و کاخ صدستون به اثبات رسیده است. همچنین آثاری نیز پیش از آن پیدا شده. اما با گذر از این بحث و چشم پوشی از روند تغییرات صندلی نزد اقوام و فرهنگ های مختلف تا قرن بیستم باید به این نکته اشاره کرد که صندلی هم مثل بسیاری محصولات دیگر در قرن نوزدهم مورد توجه اروپاییان قرار گرفت و یک سده پس از انقلاب صنعتی با پی بردن به ارزش طراحی در صنعت، تحول چشم گیری در طراحی و تولید آن و به طور کلی مبلمان ایجاد شد.
ساخت صندلی به روش تولید انبوه در اواخر قرن نوزدهم، یعنی موقعی که صندلی های دست ساز لویی شانزدهم فرانسه و صندلی های دوره ویکتورین انگلستان عمرشان به پایان رسیده بود، معمول شد. در این زمان به تدریج جنبش های هنری در طراحی شکل می گرفتند. یکی از این جریان ها Art Nouveau بود.
آرت نوو به معنی (هنر نو) حرکتی بین المللی بود که در هر کشوری از اروپا با ویژگی های خاص خودش شناخته می شد. آرت نوو بسیاری از اصول جنبش های پیشین در طراحی مانند استفاده از مواد طبیعی، روش های صنعتی و تهی کردن سطوح از تزئینات را به کار می برد. گرچه مبلمان آرت نوو کمی بیشتر از طرح های تزئین شده استفاده می کرد اما معتقد بود که نباید در این کار زیاده روی کرد؛ هرچند محصول می بایست بیانگر احساسات سازنده اش باشد.
در سال 1897 یک معمار و طراح اسکاتلندی به نام "چارلز رنه مکینتاش" یک صندلی ناهارخوری طراحی کرد که نشان دهنده استفاده ظریفی از مواد، فرم و سمبلیسم بود. صندلی از چوب ساخته شده بود اما استفاده از فضاهای منفی و عناصر باریک و مخروطی، برخلاف محصولات سنگین ماقبل، سبکی و حرکتی بصری ایجاد می کرد. مکینتاش برخلاف جریان های پیشین، مبلمان خود را رنگ آمیزی کرده است (سیاه یا سفید) و بدین گونه به ترکیب بصری عناصر ساختاری بیش از نمایش سطح اصیل مواد اهمیت می داد.

چارلز رنه مکینتاش 1897


از صندلی های مشهور دیگر در این دوره می توان به صندلی ناهارخوری "دارکین" که در امریکا و با طراحی "فرانک لویدرایت" معمار برجسته آمریکایی ساخته شد و همچنین صندلی "کافه فلادرموس" اثر "جوزف هافمن" در اتریش اشاره کرد. این صندلی برخی از ویژگی های صندلی مکینتاش را داشت اما نسبت به آن انتزاعی تر و مهندسی تر بود. گرچه صندلی از چوب ساخته شده بود اما به نظر می رسید که فرم های استانداردشده بیشتری برای تولید صنعتی داشت.

صندلی ناهارخوری - فرانک لوید رایت



جوزف هافمن - صندلی برای کافه فلادرموس


صندلی مشهور بعدی "صندلی قرمز و آبی" با طراحی "گریت ریتولد" بود. این صندلی در سال های 1917-1918 توسط او که یک کابینت ساز هلندی بود و بعدها به معماری و طراحی روی آورد، با توجه بیشتر بر روی ترکیب بندی بصری ساخته شد. او پس از طراحی این صندلی با کارهای نقاشی پیت موندریان آشنا شد و این صندلی را طوری رنگ کرد که مانند کارهای او به نظر برسد. هر دو این کارها از مستطیل هایی با رنگ های اولیه و کادرهای مشکی تشکیل شده اند. این طور به نظر می رسد که صندلی ریتولد البته غیر از پشتی مورب آن، سه بعدی شده تابلوی موندریان است. این صندلی به عنوان نماد جنبش داِستیل De stijl شناخته شد.


صندلی قرمز - آبی طراحی گریت ریتولد


صندلی "واسیلی" اثر "مارسل بروئر" که در سال 1925 و در آلمان طراحی شد نیز یکی دیگر از صندلی های معروف است.


صندلی واسیلی - مارسل بروئر 1925

"صندلی پایمو" با طراحی آلوار آلتو هم از مهم ترین این صندلی ها است. آلتو یک بیمارستان برای بیماران مبتلا به سل به سبک مدرن بین المللی طراحی کرده بود و می خواست که برای اتاق های بیماران و استراحتگاه ها مبلمان طراحی کند. او تحت تأثیر صندلی واسیلی قرار گرفت اما می خواست صندلی ای کاملاً مدرن بدون استفاده از لوله های فلزی طراحی کند. هوای فنلاند خنک بود و مردم مبلمانی را دوست داشتند که هنگام لمس آن احساس گرما کنند. همچنین فنلاند سرزمینی سرشار از جنگل های انبوه بود. بنابراین آلتو طرحی مبتنی بر اصول مدرنیسم و فرم کاملاً کاربردی ارائه کرد که از پروسه جدیدی در ورقه ورقه کردن چوب استفاده می کرد. صندلی آلتو دارای منحنی ارگانیک بود و ارزش زیادی از نظر ارگونومی داشت. آلتو در تحقیقات خود در مورد بیماران مسلول به این نتیجه رسید که بهترین زاویه پشتی برای نشستن زاویه 110 درجه است و این بهترین حالت برای تنفس فردی با ریه های گرفته است.


آلوار آلتو - صندلی 110 درجه برای بیمارستان


اما آخرین صندلی انتخابی ما صندلی "کیف لوبیاست". صندلی ای که تقریباً هیچ کدام از معیارهای "صندلی بودن" را ندارد. در سال 1961 فردی به نام "راشل کارسون" کتابی نوشت با عنوان «بهار خاموش» که برای اولین بار آمریکاییان را با این حقیقت آشنا کرد که کارخانجات در حال آلوده سازی محیط زیست هستند. پاگیری این مساله از سویی و پیشرفت فناوری پلاستیک در اوایل دهه 60 از سوی دیگر ایده های جدیدی را آشکار کرد. در این هنگام ایتالیا پرچمدار طراحی فرم های مبلمان جدیدی شد که فردگرا و معنی دار بودند. گروهی از طرفداران ایتالیایی صندلی کیف لوبیا را طراحی کردند که تصور قبلی از صندلی به عنوان یک ساختار سخت و محکم را کنار گذاشت.


صندلی Bean Bag
این صندلی در حقیقت کیفی از جنس وینیل بود که با گلوله های پلی اورتان پر شده بود. این صندلی هیچ فرمی نداشت بلکه فرم بدن شخصی را می گرفت که روی آن می نشست. بنابراین بسیار فردگرا بوده و فرم متغیر آن تقلیدی از روابط اجتماعی متغیر آن دوره بود. این مساله که صندلی باعث می شد فرم در ارتفاع کم و نزدیک به زمین بنشیند و تمام حالت های بدن را پوشش دهد به این معنی بود که با رفتار اجتماعی و سیاسی غیرجدی آن دوره نیز هماهنگ بود.
از آن زمان تاکنون طراحی صندلی های متفاوت همچنان ادامه دارد. از پرکاربردترین صندلی های چندین سال اخیر می توان به صندلی"آیرون" با طراحی "دون چادویک" و "بیل استامپ" در سال 94 و کارهای "کریم رشید" و "مارک نیوسن" اشاره کرد که هر کدام از این صندلی ها می توانند زینت بخش محل کار و محیط زندگی ما باشند.


برای مطالعه تاریخچه طراحی صندلی در قرن 18 به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید
برای مطالعه خلاصه تاریخ طراحی صندلی به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید

منبع: سایت aftab.ir به نقل از روزنامه شرق، مازیار رضایی




تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/search.asp?id=131&rnd=4732
 
آخرین ویرایش:

DDDIQ

مدیر ارشد
ارگونومی صندلی و مبلمان

ارگونومی صندلی و مبلمان

با توجه به اینکه صندلی و مبلمان یکی از اساسی ترین وسایل مورد استفاده روزمره اند، بررسی ویژگی های ارگونومیک یک صندلی مناسب ضروری است تا با کمک آن بتوان بهترین و کم عارضه ترین صندلی یا مبلمان را برای محیط کارو زندگی خود انتخاب نمود؛ چرا که عوارض بسیاری مانند دردهای ستون مهره ها، گردن، شانه ها، بازوها و حتی خواب رفتگی عضلات و... در صورت استفاده از صندلی نامناسب به وجود می آیند.بسته به اینکه در چه مکانی و برای انجام چه کاری از صندلی استفاده می شود خصوصیات مناسب برای آن نیز تغییر می کند. چنان که صندلی ای که برای یک کار دقیق (مثلاً در یک کارخانه برای انجام لحیم کاری قطعات الکتریکی) مناسب است، برای کاری (مانند صرف غذا در منزل) که نیاز به دقت بالایی ندارد مناسب نمی باشد.
اما به طور کل و بدون در نظر گرفتن کاربرد خاص یک صندلی (که حالت های زیادی می تواند داشته باشد)، صندلی مناسب دارای ویژگی هایی است که در زیر آنها را مرور می کنیم:

پشتی مناسب:

از آنجا که هنگام نشستن فشار جانبی زیادی برستون مهره ها وارد می شود، باید با استفاده از یک صندلی با پشتی مناسب این فشار را کاهش داد. پشتی صندلی هرگز نباید کاملاً صاف و به صورت 90 درجه به کفی آن متصل شده باشد، بلکه باید با کفی زاویه ای مناسب بسازد. در این مورد بهترین زاویه برای انجام کارهای روزمره 105-115 درجه است، یعنی زمانی که روی صندلی می نشینید با زاویه کمی به طرف عقب متمایل باشید.

نکته دیگر وجود قوس مناسب بر روی پشتی است.این قوس باید حدوداً 10 تا 15 سانتی متر از کفی صندلی فاصله داشته و انحنای ستون مهره ها را به طور کامل پوشش دهد. اگر پشتی صندلی فاقد این خصوصیت باشد باعث ایجاد دردهای عضلانی و یا فشار بیش از حد بر روی مهره های کمری می شود.

کفی مناسب
:
کفی صندلی باید از جنسی نرم بوده و دارای حداقل 2 سانتی متر اسفنج، فوم و یا مواد تزریقی باشد تا درهنگام نشستن حدود 5/1 سانتی متر فرورفته و وزن بدن به راحتی بر روی آن پخش شود. چرا که در غیر این صورت درد در ناحیه لگن و کمر، همچنین احساس خواب رفتگی اندام تحتانی به علت تنگ شدن عروق خونی، شما را آزار خواهد داد.

قسمت جلوی کفی نیز باید اندکی به طرف بالا متمایل باشد تا در هنگام نشستن بر روی آن، صندلی کاملاً شما را در بر بگیرد و شما احساس نکنید که به طرف جلو سُر می خورید. بهتر است لبه صندلی که زیر زانوان قرار می گیرد، فرم یا جنس نرمی داشته باشد تا پس از مدتی در آن ناحیه احساس ناراحتی نکنید. همچنین پهنای سطح نشستن گاه باید به اندازه ای باشد که بخشی از بدن از آن بیرون نزند.
طول قسمت کفی که اندام تحتانی بر روی آن قرار می گیرند نباید آنقدر زیاد باشد که شما مجبور باشید برای رسیدن به پشتی و تکیه دادن به آن بیش از حد عقب بروید چون در این حالت علاوه بر احساس بی تعادلی، ساق پای شما به جای زیر زانوانتان روی لبه کفی قرار گرفته، پا و کمر شما دچار درد می شود.

ارتفاع مناسب:

بهترین حالت برای یک صندلی آن است که اندازه و زاویه تمامی قسمت های آن مانند، پشتی، دسته، کفی،ارتفاع از زمین و... برای افراد مختلف و مطابق فعالیت آنها قابل تنظیم باشد؛ اما از این نوع صندلی ها بیشتر برای انجام کارهای اداری استفاده می شود تا در منازل.

ارتفاع مناسب برای یک صندلی غیر قابل تنظیم آن حدی است که به هنگام نشستن بر روی آن کف پاها به طور کامل بر روی زمین قرار بگیرد و به هیچ عنوان پاها از صندلی آویزان نمانند چون در این وضعیت، باز هم حالت بی تعادلی به شما دست داده و احساس خواب رفتگی و یا درد در ناحیه پا بروز می کند. دقت کنید که اگر ارتفاع یک صندلی از حالت عادی بیشتر بود (مانند صندلی های پیشخوان آشپزخانه) می بایستی جایی برای قرار دادن پا در ارتفاع مناسب برای آن درنظر گرفته شده باشد.
معمولاً صندلی ها و یا مبل های راحتی ارتفاع کمتری داشته و به حالت لمیده نزدیکتر اند.

دسته مناسب:

ارتفاع دسته صندلی یا مبل نباید به قدری بلند یا کوتاه باشد که برای تکیه دادن آرنج ویا ساعد خود به آن مجبور باشید دست خود را بیش از اندازه بالا یا پایین ببرید چون دراین صورت نواحی کتف، شانه ها و گردن شما دچار درد می شوند. معمولاً صندلی و یا مبل های راحتی به دلیل عدم استفاده دراز مدت از آن ها فاقد دسته و تکیه گاه آرنج می باشند.


جنس رویه مناسب:

جنس رویه صندلی باید به صورتی باشد که جاذب رطوبت بوده و باعث تعریق زیاد بدن در محل هایی که با صندلی در تماس است، نشود و در واقع صندلی بتواند تنفس کند. این جنس نباید به گونه ای باشد که در هنگام نشستن آسایش دمایی شما را بر هم زند. همچنین برای رعایت بهداشت، بهتر است صندلی هایی که در آشپزخانه و یا مکان های بهداشتی استفاده می شوند دارای قابلیت تعویض و یا شستشوی رویه باشند.


چند نکته کاربردی دیگر:
- اگر صندلی مورد استفاده شما دارای چرخ است، دقت کنید که چرخ های آن روان بوده و حتماً دارای ترمز باشد. حرکت های بی جا و یا عدم روان بودن چرخ ها می تواند فشارهای عصبی ناآگاهانه ای درشما به وجود آورد.

- صندلی اتاق کودک باید به گونه ای باشد که دارای لبه های تیز و خشن نبوده و تا جای ممکن سبک و مقاوم باشد تا در صورت واژگون شدن به کودک آسیبی نرساند؛ قابلیت شستشو نیز یکی دیگر از ویژگی های صندلی مناسب برای کودکان است.


تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/search.asp?id=514&rnd=4969
 
آخرین ویرایش:

DDDIQ

مدیر ارشد
طراحهای ارائه شده برای مسابقه / قسمت اول

طراحهای ارائه شده برای مسابقه / قسمت اول

طرح شماره 1
amitist

من این طرح رو با تاکید بر راحتی فرد موقع نشستن زدم.متریال پیشنهادی من برای بدنه اصلی چوب ممرز هستش که رطوبت رو تا حدی جذب می کنه و خودش به رنگ کرم روشن هستش و رگه های آبی و مشکی داره!متاسفانه من اونقدر ماهر نیستم که بتونم رندر متریال بگیرم از کارم.
فرم کلی هم از انحنای بدن انسان در هنگام نشستن گرفته شده...فرم من در ابتدا ایستایی مناسبی نداشت که طبق روندی که در سمت چپ شیتم مشخصه سعی کردم بهبودش بدم. پرسپکتیوی که در مرکز قرار گرفته طرح نهایی هستش و نماهای دیگش رو در سمت راست شیت می بینید
.با تشکر


______________________________



طرح شماره 2
iceman10

با سلام
ایده من دست انسان بود از اونجایی که هرچیزی و ما میخوایم نگه داریم با دست اینکارو میکنیم

.....گاهی میایم برای مثلا طراحی صندلی به عمد خود دستو طراحی میکنیم با متریال و اندازه های مناسب برای صندلی که چون کار ما یک کار معناگرا نیست نیازی نیست که مفهومی رو برسونه مثل المان به نظر من اینجور کارا بیشتر خلاقیت هستش


______________________



طرح شماره 3
kamyab_64

ایده شکل گیری،هندسه طرح و جنس ساختار نیمکتم رو به صورت کامل توی شیت توضیح دادم،ولی به صورت خلاصه بگم که ایده نیمکت من از یه نگاره اسلامی به نام خاتم سلیمانی شکل گرفته.از نظر ایستایی هم از سیستم کششی(سازه کابلی)بهره میبره و در کل جزو سبک"های-تک" طبقه بندی میشه.
در باکس بتنی مرکزی هم از آبنما استفاده کردم که میخواستم به وسیله تاکید بر آب حس احترام خودم رو بهش نشون بدم.
محمد حسین هستم
ترم 1 کارشناسی ارشد معماری





__________________________



طرح شماره 4
m1990

با عرض سلام و خسته نباشید ...
من صندلی رو طوری طراحی کردم که برای استراحت استفاده بشه به همین دلیل از حالت بدن انسان استفاده کردم... چون خودم به شخصه خیلی علاقه مندم صندلی ای که روش میشینم راحت باشه و خستگیم رو رفع کنه ! در آخر از همه عذر خواهی میکنم که نتونستم اونطوری که باید طرحمو ارائه بدم...
باتشکر از اساتید و مسئولین برگزاری مسابقه- ترم هفت کارشناسی



_____________________________


طرح شماره 5
mazyar_01010

سلام

کانسپت طرحم بر گرفته از اسبه که و چون در هنر مدرن تقلید کورکورانه از طبیعت ارزش زیادی ندارد سعی کردم طرحم رو به صورت انتزاعی نشان دهم. مواردی که سعی کردم در طراحی ام لحاظ کنم به شرح زیر می باشد:
1. دقت به فرم و تناسبات بدن انسان (اگر سر را ایکس در نظر بگیریم به ترتیب پا ها و از زیر شکم تا گردن 4ایکس و 3 ایکس خواهند بود)
2.رعایت زاویه ی تقریبی 115 درجه بین نشیمن و تکیه گاه
3.ایجاد یک شیب خفیف در نشیمن به سمت تکیه گاه برای احساس آرامش بیشتر و جلوگیری از لیز خوردن
4.به نظرم اسب موجود قوی ای است و برای انشان دادن این مسئله رنگ سیاه و قرمز را به کار بردم چون ترکیب این دو رنگ قدرت زیادی از لحاظ بصری ایجاد می کند (ایتن) وهمینطور قرمز را برای نشیمن و تکیه گاه انتخاب کردم چون قرمز رنگ با ثبات است (با مربع جور است که خود مربع نیز بسیار ثبات دارد(کاندیناسکی))

5.پایه ها ی جلویی صندلی را کمی زاویه دار کردم که ضمن جلوگیری از واژگونی طرح اسب را از حالت خشک و مصنوحی خارج می کند.
6. در کشیدن پرسپکتیو اولا سعی کردم صندلی ها را در وسط کادر بکشم ثانیا با شیب دار کردن سقف بر روی آن تاکید کردم
در پایان از کلیه افرادی که این مسابقه را راه اندازی کردند تشکر می کنم




___________________________________



طرح شماره 6
nastaran-20

با سلام
من برای طراحی این صندلی هیچ ایده ای تو ذهنم نبود و داشتم دنبال یه چیزی میگشتم که ازش ایده بگیرم بعد یاد یک حرفی افتادم که یکی از استادامون گفته بود که خیلی از معمارا اول خط خطی میکنن و بعد از داخل اون خط خطی ها یه چیزی به ذهنشون میرسه
منم شروع به خط خطی کردم و آخرش یه همچین چیزی از توشون در اومد البته خیلی ابتدایی تر بود چون نه دسته داشته نه جای تکیه گاه و یه کم هم ایستایی ضعیفی داشت و کم کم کارم اینی شد که الان هست
این صندلی برای اپن هایی طراحی شده که بجای میز نهارخوری تو آشپزخونه ازشون استفاده میشه جنس پایه ها از فلز و رویه صندلی میتونه از چرم باشه یا چوب . این صندلی یه تکیه گاه کوچیک و یه جای پا هم داره
من ترم 2معماری مقطع کاردانی هستم و تابحال نه طراحی کرده بودم و همونجور که معلومه هیچ شیت بندی هم انجام نداده بودم بخاطر همونه که ارائه کارم ضعیفه





______________________________

 

پیوست ها

  • mosabeghe sandali 1.zip
    2 مگایابت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

DDDIQ

مدیر ارشد
طراحهای ارائه شده برای مسابقه / قسمت دوم

طراحهای ارائه شده برای مسابقه / قسمت دوم

طرح شماره 7
Nediya

سلام،من تازه واردم،این صندلی منه،ایده ی اون از بدن انسانه،روی پایش هم می چرخه و دسته ی اون باز میشه و به میز تبدیل میشه



_______________________________________




طرح شماره 8
Sahar Gh


وقتی چیزی در دست گرفته می شود ، دست در نقش حامی و پشتیبان ظاهر می شود.ایده ی بنده از این حالت دست بود:


دو طرف صندلی قابلیت نشستن دارد.
انگشتان به عنوان پشتی برای دو طرف استفاده شده.(به یک انگشت ارتفاع داده شده است) و قسمت مچ به بعد دست هم به عنوان میز, قفسه کتاب و باکس گل استفاده شده.

توضیحات لازم در شیت ارائه شده.
با تشکر از همه.
Sahar Gh
Course:5
karshenasi
.




اتودهای طرح






________________________





طرح شماره 9
TARISHE




________________________




طرح شماره 10
Teapot
کانسپت من در طراحی صندلی ساعت( عقربه های ساعت) می باشد که سعی در رعایت ارگانومی و حفظ زاویه115 و همچنین با تعبیه شاسی بر روی دسته که با فشردن آن می توان زایه صندلی را تا 145 درجه نیز تغییر داد که برای استرحت های کوتاه مدت جوابگو می باشد. ومتریال های نیز مشخص است که از استیل و چوب و مواد اسفنجی با روکش چرم مصنوعی می باشد.

کارشناسی معماری



_____________________






طرح شماره 11
افتاب گردون

سلام خسته نباشیدعذرمیخوام نتونستمایمیل بفرستم اینجافرستادم
این طرحه یه صندلی کودک به شکل قورباغه هستش که اون قسمتی که کودک میشینه درواقع دهنه قورباغه هستش وپشتی ومحل نشستن نرمه مثله صندلی های دیگر, دسته قورباغه (2)هم متحرکه ومیشه اونو بسمت بالا اورد ومیز روبهش وصل کردوبرای غذاخوری یاگزاشتن کتابوچیزی استفاده کرد پایه قورباغه هم وسطش که یه دستگیره گزاشتم(1) برااینه که بشه بدنه قورباغه رو عقب جلو برد یجورایی متحرکه وحالت تاب خوردن داره البته ثابته ولی میشه حالا باکشیدن دستگیره به عقب جلو بره
بیشتر تو اتاق کودک مورد استفاده هستش درمورده رنگشم درنظر داشتم دهنه قورباغه قرمزوخودش سبز باشه ویه فضای شادوارامبخشو بوجود بیاره
من ترم یک معماری هستم وهنوز با اصولوقواعد اشنایی ندارم ونمیدونم چجوری جزییاتو نشون بدم سعی کردم یه کلیتی از طرحم بگم امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم
موفق باشید

 

پیوست ها

  • mosabeghe sandali 2.zip
    2.2 مگایابت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

archi_arch

مدیر بازنشسته
دوستان لطفا نظرتونو درباره اولین مسابقه ای که برگزار شد (انتقاد، پیشنهاد و ..) تو این تاپیک بگید :

http://www.www.www.iran-eng.ir/show...ی-(-یک-فنجان-خلاقانه-)چیه؟!-تاپیک-اطلاع-رسانی

لطفا حتما تو نظرسنجیش شرکت کنید تا بدونیم تجربه اول چطور بوده و احتمالا چه نقصها و کمبودهایی داشته تا مسابقات بعدی با کمک خود شما بهتر و با کیفیت بیشتر برگزار بشه.

ممنون از همه کسایی که این مسابقه رو جدی گرفتن و شرکت کردن و کمک کردن بیشتر یاد بگیریم. :gol:
 

mazyar_01010

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
Image002.jpg سلام دوستان، اين طرح اوليه ي منه!!! از اسب الهام گرفتم (البته اسب با تناسبات صندلي!!!:smile:) ازتون مي خوام هر پيشنهاد يا انتقادي به ذهنتون مي رسه بهم بگيد تا كارمو اصلاح كنم!!! مرسي!!! (مازيار همتي - كاردان معماري) بچه ها کل کار مشکیه ها (عکس گرفتم خراب شد!!!) یه وقت فک نکنین فقط پا هاش مشکی!!!
 
آخرین ویرایش:

amitist

عضو جدید
سلام. با اینکه هیچکس به من خبر نداد مسابقه ی جدید گذاشتین من خودم پیداش کردم!!!!:)
من این طرح رو با تاکید بر راحتی فرد موقع نشستن زدم.متریال پیشنهادی من برای بدنه اصلی حصیر یا چوب بامبو یا نی هستش که رطوبت رو تا حدی جذب می کنه. قسمت نشیمن گاه و میانه ی تکیه گاه همون طور که می بینید با یک سری باند کشی پر شده که نسبت به فرم بدن فرد تغیر می کنه تا راحتی بیشتری داشته باشه.
البته رندر و طراحی کاملا به صورت ابندایی هستش و می دونم که کیفیت نداره.
فرم کلی هم از انحنای بدن انسان در هنگام نشستن گرفته شده...
این طرح اولیه هستش و یکمی ممکنه تغییر کنه...


من ترم یک کاردانی به کارشناسی هستم...ممنون


p.jpgr.JPG
 

mazyar_01010

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام. با اینکه هیچکس به من خبر نداد مسابقه ی جدید گذاشتین من خودم پیداش کردم!!!!:)
من این طرح رو با تاکید بر راحتی فرد موقع نشستن زدم.متریال پیشنهادی من برای بدنه اصلی حصیر یا چوب بامبو یا نی هستش که رطوبت رو تا حدی جذب می کنه. قسمت نشیمن گاه و میانه ی تکیه گاه همون طور که می بینید با یک سری باند کشی پر شده که نسبت به فرم بدن فرد تغیر می کنه تا راحتی بیشتری داشته باشه.
البته رندر و طراحی کاملا به صورت ابندایی هستش و می دونم که کیفیت نداره.
فرم کلی هم از انحنای بدن انسان در هنگام نشستن گرفته شده...
این طرح اولیه هستش و یکمی ممکنه تغییر کنه...


من ترم یک کاردانی به کارشناسی هستم...ممنون


مشاهده پیوست 67905مشاهده پیوست 67906
آمیتیست عزیز شکل کلی طرحتو دوس دارم ولی مسائلی به ذهنم می رسه که دوس دارم عنوان کنم!!!
1. با در نظر گرفتم مرکز ثقل حدودی صندلی (وقتی انسان رویه اون می شینه!!!) 2 حالت پیش می یاد:
a) اگر جنس صندلی بامبو باشه، امکان خرد شدن کار وجود داره!!! و این در صورتی هستش که قبل از اون صندلی به کلی واژگون نشه (که مستلزم سنگین کردن بسیار زیاد کفه که بتونه نیروی گشتاور رو تحمل کنه) که باز این مساله حملو نقل اون رو دشوار می کنه!!!
b) اگر از متریال های انعطاف پذیر باشه، گشتاور از ته نشیمنگاه به مرکز جلوی پایه زیرین صندلی هست که چون شعاع گشتاور زیاد است و نقطه ی مرکز در دامنه ی دید انسان نیست، در هنگام نشستن حس واژگونی بسیار به سیستم تعادلی انسان وارد می شود!!!
نتیجه گیری (ازنظر من): بیشتر در مورد متریال فک کن یا کمی تغییرات در سیستم ثقلی به وجود بیار!!! اینو بخاطر این می گم که طرحت خوبه و اگر این مشکلات حل بشه راحتی فراوانی به انسان میده!!!
2. در مورد نوار های کشی تجدید نظر کن!!! چون صندلی همون طوری که باید با تغییرات فرمهای بدن هماهنگ باشه، به همون اندازه باید دارای ساختار با صلابت و محکم باشه که بشه بهش تکیه کرد!!! وقتی نشستن روی اون نوار های کشی رو تجسم می کنم (خصوصا اینکه از آنجا پشت کار به مقدار زیاد معلومه) (با توجه به طرحت (شاید درست نشونش ندادی)، حس اطمینانی بهش ندارم!!!
3. دو صفحه طرفین سر دید از بقل رو مختل می کنه!!! و با توجه به کشسانی کار بلند شدن و نگاه کردن به اطراف انسان رو به زحمت می ندازه!!!
4. رنگ کار هم خیلی مهمه!!! زرد وقتی با مشکی قاطی میشه حس نا امنی و ریا رو میده که نشستن روی صندلی رو کمی کراهت آور می کنه و مشکی های که در اطراف زرد آوردی مثل کارهای امپرسیونیستی تضاد سیمولتانه (هم زمانی) به وجود میاره که این روند رو تشدید می کنه. و این هم بخاطر اون زرد اولیه ای هست که انتخاب شده و خود این زرد تمایل داره با مشکی به صورت ناخودآگاه قاطی بشه!!! اگه زرد حقیقی به کار ببری این حالت پیش نمی یاد، هر چند زرد حس ناپایداری و حرکت به وجود می یاره (حتی آرم (پاکت) اس ام اس هم بالای گوشیهامون زرد که نماد در حرکت بودن و تازه رسیدن اون اس ام اس هستش) و کلا واسه صندلی (بخصوص نشیمنگاه و پشتی) توصیه نمی کنم!!! (البته این تعابیر کمی نسبین)
امیدوارم من رو بخاطر جسارتم ببخشی خوشحال می شم روی کار من هم به همین ترتیب قضاوت کنید!!! البته اگر دلایل علمی رو هم بگید بیشتر تر خوشحال می شم!!!
 
آخرین ویرایش:

amitist

عضو جدید
آمیتیست عزیز شکل کلی طرحتو دوس دارم ولی مسائلی به ذهنم می رسه که دوس دارم عنوان کنم!!!
1. با در نظر گرفتم مرکز ثقل حدودی صندلی (وقتی انسان رویه اون می شینه!!!) 2 حالت پیش می یاد:
a) اگر جنس صندلی بامبو باشه، امکان خرد شدن کار وجود داره!!! و این در صورتی هستش که قبل از اون صندلی به کلی واژگون نشه (که مستلزم سنگین کردن بسیار زیاد کفه که بتونه نیروی گشتاور رو تحمل کنه) که باز این مساله حملو نقل اون رو دشوار می کنه!!!
b) اگر از متریال های انعطاف پذیر باشه، گشتاور از ته نشیمنگاه به مرکز جلوی پایه زیرین صندلی هست که چون شعاع گشتاور زیاد است و نقطه ی مرکز در دامنه ی دید انسان نیست، در هنگام نشستن حس واژگونی بسیار به سیستم تعادلی انسان وارد می شود!!!
نتیجه گیری (ازنظر من): بیشتر در مورد متریال فک کن یا کمی تغییرات در سیستم ثقلی به وجود بیار!!! اینو بخاطر این می گم که طرحت خوبه و اگر این مشکلات حل بشه راحتی فراوانی به انسان میده!!!
2. در مورد نوار های کشی تجدید نظر کن!!! چون صندلی همون طوری که باید با تغییرات فرمهای بدن هماهنگ باشه، به همون اندازه باید دارای ساختار با صلابت و محکم باشه که بشه بهش تکیه کرد!!! وقتی نشستن روی اون نوار های کشی رو تجسم می کنم (خصوصا اینکه از آنجا پشت کار به مقدار زیاد معلومه) (با توجه به طرحت (شاید درست نشونش ندادی)، حس اطمینانی بهش ندارم!!!
3. دو صفحه طرفین سر دید از بقل رو مختل می کنه!!! و با توجه به کشسانی کار بلند شدن و نگاه کردن به اطراف انسان رو به زحمت می ندازه!!!
4. رنگ کار هم خیلی مهمه!!! زرد وقتی با مشکی قاطی میشه حس نا امنی و ریا رو میده که نشستن روی صندلی رو کمی کراهت آور می کنه و مشکی های که در اطراف زرد آوردی مثل کارهای امپرسیونیستی تضاد سیمولتانه (هم زمانی) به وجود میاره که این روند رو تشدید می کنه. و این هم بخاطر اون زرد اولیه ای هست که انتخاب شده و خود این زرد تمایل داره با مشکی به صورت ناخودآگاه قاطی بشه!!! اگه زرد حقیقی به کار ببری این حالت پیش نمی یاد، هر چند زرد حس ناپایداری و حرکت به وجود می یاره (حتی آرم (پاکت) اس ام اس هم بالای گوشیهامون زرد که نماد در حرکت بودن و تازه رسیدن اون اس ام اس هستش) و کلا واسه صندلی (بخصوص نشیمنگاه و پشتی) توصیه نمی کنم!!! (البته این تعابیر کمی نسبین)
امیدوارم من رو بخاطر جسارتم ببخشی خوشحال می شم روی کار من هم به همین ترتیب قضاوت کنید!!! البته اگر دلایل علمی رو هم بگید بیشتر تر خوشحال می شم!!!

مرسی از نقد خوبت حتما به نکته هایی که گفتی فکر می کنم اما در مورد رنگ این رنگ اوکر هستش نه زرد و کناره ها هم همون رنگه منتها تو رندر سایه خورده و تیره تر به نظر میاد اگه پرسپکتیو سیاه و سفیدشو که گذاشتم ببینی بهتر معلومه. ولی بازم رو رنگش فکر می کنم.مرسی
 

amitist

عضو جدید
مشاهده پیوست 67799 سلام دوستان، اين طرح اوليه ي منه!!! از اسب الهام گرفتم (البته اسب با تناسبات صندلي!!!:smile:) ازتون مي خوام هر پيشنهاد يا انتقادي به ذهنتون مي رسه بهم بگيد تا كارمو اصلاح كنم!!! مرسي!!! (مازيار همتي - كاردان معماري) بچه ها کل کار مشکیه ها (عکس گرفتم خراب شد!!!) یه وقت فک نکنین فقط پا هاش مشکی!!!

فرم کلی رو خیلی دوست داشتم...خیلی شکل اسبه :))
من نظر کلیم اینه که کف صندلی با توجه به ارتفاعش از زمین نمی تونه اندازه ی درستی داشته باشه تو این ترسیم! البته شاید بد ترسیمش کردی. کلا حس می کنم تناسباتش یکم از راحتیش کم کرده (البته اگر این یه صندلی هستش که راحتی تو طراحیش مد نظر بوده) ولی برای فرم های اداری به نظرم جالبه.
 

mazyar_01010

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرسی از نقد خوبت حتما به نکته هایی که گفتی فکر می کنم اما در مورد رنگ این رنگ اوکر هستش نه زرد و کناره ها هم همون رنگه منتها تو رندر سایه خورده و تیره تر به نظر میاد اگه پرسپکتیو سیاه و سفیدشو که گذاشتم ببینی بهتر معلومه. ولی بازم رو رنگش فکر می کنم.مرسی
خواهش می کنم!!! دمتون گرم اشکالات کار منم بگید!!! من می خوام هر چه سریع تر طرح اولیه رو تکمیل کنم تا به ترسیماتش برسم!!!
 

mazyar_01010

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فرم کلی رو خیلی دوست داشتم...خیلی شکل اسبه :))
من نظر کلیم اینه که کف صندلی با توجه به ارتفاعش از زمین نمی تونه اندازه ی درستی داشته باشه تو این ترسیم! البته شاید بد ترسیمش کردی. کلا حس می کنم تناسباتش یکم از راحتیش کم کرده (البته اگر این یه صندلی هستش که راحتی تو طراحیش مد نظر بوده) ولی برای فرم های اداری به نظرم جالبه.
سعی می کنم تو ترسیم دقیق، مشکل راحتیشو حل کنم!!! اینجا فقط خواستم کلیت کارمو برسونم!!! به نظرم طرح های انتزاعی (تقریبا با معنی) برای ادارات به در نمی خوره که هدف من هم این نبوده!!! بازم مرسی!!!
 

ArChitect _90

عضو جدید
کاربر ممتاز
سعی می کنم تو ترسیم دقیق، مشکل راحتیشو حل کنم!!! اینجا فقط خواستم کلیت کارمو برسونم!!! به نظرم طرح های انتزاعی (تقریبا با معنی) برای ادارات به در نمی خوره که هدف من هم این نبوده!!! بازم مرسی!!!
سلام مازیلر جان طرح اولیت خوبه ولی باید کمی روش کار کنی و بتونی صندلی راحتی طراحی کنی.بنظرم کمی تناسبات صندلی باعث میشه صندلی ناراحت به نظر بیاد
 

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
صندلی زد از زاها حدید؛ کالبد فضا

صندلی زد از زاها حدید؛ کالبد فضا

1114634396799396021250201159296024.jpg
میلان 2011 = زاها حدید پروژه صندلی زیگ – زاگ Zig-Zag را برای تولید کنندگان Sawaya & Moroni در میلان رونمایی کرد . صندلی Z از فولاد ضد زنگ و جلا داده شده در تعداد محدود ( 24 عدد ) ساخته شده . طراحی Z-Chair خلاصه ای از طراحی معاصر و پژوهش های پیشرفته توسط معماران زاها حدید در سه دهه اخیر می باشد . حرکت ساده سه بعدی zigzags در فضا به عنوان بخشی از ادامه گفتمان بین فرم و عملکرد ، ظرافت و ابزار ، مشتق گیری و تداوم هستند . هندسه انتزاعی ، طرح خطوط منحنی را شکل می دهد . دو گانگی بین ظرافت ترکیب و وضوح آن ، بیانیست از طریق یک بازی زیرکانه از تضاد گوشه های زاویه دار ، پهنا و منحنی های نرم و صاف . ابعاد صندلی : طول 920 میلیمتر ، ارتفاع 880 میلیمتر ، عمق 610 میلیمتر .
1114634396799554458750201115294454.jpg
 

sunshid

عضو جدید
مشاهده پیوست 67799 سلام دوستان، اين طرح اوليه ي منه!!! از اسب الهام گرفتم (البته اسب با تناسبات صندلي!!!:smile:) ازتون مي خوام هر پيشنهاد يا انتقادي به ذهنتون مي رسه بهم بگيد تا كارمو اصلاح كنم!!! مرسي!!! (مازيار همتي - كاردان معماري) بچه ها کل کار مشکیه ها (عکس گرفتم خراب شد!!!) یه وقت فک نکنین فقط پا هاش مشکی!!!
مازیار جان اینکه از فرم بدن اسب ایده گرفتی جالبه اما به این موضوع دقت کن که وقتی کسی میخواد یک صندلی رو برای نشستن انتخاب کنه اول به امنیتش فکر میکنه متاسفانه این طرح حس عدم تعادل را توی ذهن ایجاد میکنه و تکیه گاه صندلی صلب تر و سنگین تر از نشیمن صندلی هست.امکان اینکه صندلی از پشت برگرده زیاده.اگه یه کم روش وقت بیشتری بزاری به راحتی میتونی این مشکلو حل کنی.برات آرزوی موفقیت میکنم دوست عزیزم
 

sunshid

عضو جدید
اینم یکی با سایه برای اینکه بهتر متوجه بشین.;)

مشاهده پیوست 67908
دوست عزیز ایده خوبی دارید اما هنوز خامه و باید تکمیل بشه . طرح شماهم مثل طرح مازیار حس عدم تعادلو توی ذهن ایجاد میکنه و ممکنه وقتی کسی روی صندلی میشینه صندلی به پشت برگرده. فرم صندلیتو خیلی دوست دارم.مشکل عدم تعادلشو به راحتی میتونید حل کنید.موفق باشید
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا