[مسابقه] (ایجاد کلمه با حرف اخر کلمه قبلی)(معني اين اصطلاح عمراني رو بگو و يه اصطلاح جديد براي بعدي بنويس تا اون بگه...)

[مسابقه] (ایجاد کلمه با حرف اخر کلمه قبلی)(معني اين اصطلاح عمراني رو بگو و يه اصطلاح جديد براي بعدي

  • عالیه ...

    رای: 73 85.9%
  • خوب نیست.

    رای: 12 14.1%

  • مجموع رای دهندگان
    85

هیراد

کاربر فعال

پلاستوفوم در ایران بنام یونولیت و آکاسیف (هر سه نام ثبت شده تجاری هستند) شناخته می‌شود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی (Expanded Polystyrene) یا EPS است.در بسیاری از کشورهای آمریکا شمالی این محصول با نام استایرفوم(Styrofoam) شناخته می شود[SUP][۱][/SUP].نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و دما است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود. پلی استیرن در سال ۱۸۳۹ توسط ادوارد سیمون کشف گردید. و در سال ۱۹۵۹ بوسیله کمپانی کوپر پلی استایرن انبساطی تولید گردید[SUP][۲][/SUP] از این ماده برای عایق‌سازی، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی استفاده می‌شود.
بسته به کاربرد، چندین نام تجاری و علمی برای یونولیت استفاده می‌شود که از رایج‌ترین آنها می‌توان به «پلی‌فوم» و «استایروفوم» اشاره کرد.
کاربرد:

۱.ساخت سردخانه

۲. ساخت استودیوهای صدا برداری
۳.مناسب برای صداگیری در فضاهای دارای آلودگی‌های بالای صوتی
۴.مناسب برای عایق سازی دیوارها
۵. مناسب برای ساخت ماکت و کاردستی و تابلو اعلانات
۶.مناسب برای ساخت دکور و فضاسازی‌های موقت
۷.مناسب برای ساخت سازه‌های سبک
۸. مناسب برای ساخت احجام و مدل های بزرگ و بسیار بزرگ
۹. مناسب برای فضا سازی و تبلیغات شهری که در این کاربرد از پوشش های پلیمری برای حفاظت در برابر شرایط محیطی و UV استفاده می شود. .[SUP][۳][/SUP]
تبصره:بایستی توجه بسیار زیاد به این نکته داشت که یونولیت در هنگام آتش سوزی از خود گاز سیانید هیدروژن متصاعد میکند که در صورت تنفس توسط انسان با یک دم وباز دم انسان دچار فلج آنی میگردد و در صورتی که در ساختمان استفاده شود در صورت آتش سوزی تلفات زیادی در بر خواهد داشت پس سعی بر ان نمایید که در صورت استفاده در صنعت ساختمان حتماً از تولید کننده گواهینامه فنی ان را بخواهید. باید پانلهای تولید شده دارای نشان استاندارد باشد.(ماده34 قانون نظام مهندسی : همه دستگاه‌ها به اجرای مقررات ملی ساختمان و همچنین استفاده از مصالح استاندارد مکلف و موظف شده‌اند.)
ماده اولیه

ماده اولیه یونولیت استایرن است و در پتروشیمی بدست می‌آید. پلی استایرن یا حرف اختصاری EPS ماده اولیه می باشد
 

مجتبی1361

کاربر فعال مهندسی عمران ,
تحلیل سازه‌ها
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تحلیل سازه‌ها یا آنالیز سازه‌ها (Structural analysis) یا تئوری سازه‌ها (Theory of structures) یکی از زیر رشته‌ها و زمینه‌های عمده و مدرن در مهندسی عمران، و مهندسی هوافضا می‌باشد که با استفاده از قوانین ریاضی و فیزیک به تحلیل و پیش بینی رفتار سازه‌ها میپردازد.

روشی برای محاسبه میزان تغییر شکل، نیروهای داخلی و عکس العمل‌های تکیه‌گاهی یک سازه است. اطلاعات مورد نیاز برای این محاسبات مشخصات مقاطع سازه و بارهای وارد بر سازه هستند. پس از تحليل سازه ها و تعيين نيروهاي داخلي( برشي، محوري، لنگر خمشي و نيروي پيچشي )سازه را برحسب آنها طراحي مي كنند. منظور از طراحي تعيين مقاطع لازم براي اعضاي مختلف است.

سازه‌ها از دو دیدگاه از لحاظ بارگذاری قابل بحث هستند:

بارگذاری دینامیکی

بارگذاری استاتیکی

همچنین عوامل موثر در تحلیل سازه‌ها شرایط تکیه‌گاهی،اتصالات،و قیود آن‌ها می‌باشد
 

sagh@r

عضو جدید
میلگرد یا آرماتور فولادی است که در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. فولادی که به این منظور در سازه‌های بتن آرمه به کار می‌رود به شکل سیم یا میلگرد می‌باشد و فولاد میلگرد نامیده می‌شود. البته در موارد خاصی از فولاد ساختمانی نظیر نیمرخ‌های
شکل، ناودانی و یا قوطی نیز برای مسلح کردن بتن استفاده می‌شود.
4eb92598a3500a30b8102015573f6244.jpg
 

middbox

کاربر بیش فعال
دوستان عزیز با ادغام تاپیک اصلا معلوم نیست چی به چیه...

لطفا با آخر حرف یک کلمه مشخص یه کلمه دیگه بگید حتی اگه تکراری باشه چون تکرار هست که یادگیری رو به دنبال داره و وارد حافظه بلند مدت میکنه

قاب خمشی؟
 

ایمان امران

عضو جدید
سلام بچه ها می خواستم بدونم کتابی هست که این اصطلاحات را داشته باشه .. ؟ اگر هست اسم کتاب و نویسنده رو بگید با تشکر ..........؟ البته فارسی .
 

mehrce

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
همون لوله کشی


گمانه زنی...



گمانه زنی يعنی عمل ايجاد چاههايی در زمين که ممكن است بصورت عمودی ، شيب دار يا افقی باشند که از آنها استفاده های مختلفی می شود از جمله : نمونه برداری از مصالح زمين ، انجام آزمونهای برجا ، بررسی شرايط هيدروژئولوژی ، ايجاد شبكه زهكشی و شمع ريزی براي پی .

بهسازی؟
 

shaqaieq

عضو جدید
گمانه زنی يعنی عمل ايجاد چاههايی در زمين که ممكن است بصورت عمودی ، شيب دار يا افقی باشند که از آنها استفاده های مختلفی می شود از جمله : نمونه برداری از مصالح زمين ، انجام آزمونهای برجا ، بررسی شرايط هيدروژئولوژی ، ايجاد شبكه زهكشی و شمع ريزی براي پی .

بهسازی؟


بهسازی و احیا از روش های نوسازی و ترمیم بافت های فرسوده ی شهری .


کمپرس هوا ...
 

shahram_anvar

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهسازی و احیا از روش های نوسازی و ترمیم بافت های فرسوده ی شهری .


کمپرس هوا ...

کمپرسور هوا توی صنایع کاربرد زیادی داره حتی توو تجهیزات پزشکی و بیمارستانها هم کاربرد داره
وظیفه کمپرسور فشرده کردن و افزایش فشار سیالات قابل تراکم هست مثه گازها و بخارات
توی عمران کمپرسور باد کاربردهای مختلفی داره بعنوان مثال برای نقاشی اسکلت و ... ، یا تمیز کردن سطح کار از گرد و خاک قبل از انجام کارها (مثل بتن ریزی ، اجرای آسفالت و ...) و یا ...
تاچ آپ؟touch up
 

reza1107

کاربر فعال مهندسی عمران ,

این اصطلاح بیشتر در پایپینگ و رنگ و... دیدم استفاده میکنن عمرانی ها کمتر بکارمی برند وبه معنی لکه گیری ورفع نقص رنگ هستش.
حالا که سخت شد!!!


پست تنشنینگ
(post tensioning) :w16:
 
آخرین ویرایش:

mehrce

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
برای پیش تنیده کردن بتن روش های مختلفی وجود داره که یکیش همین post-tensioning هستش که میان کابهای مخصوص رو در غلاف و در بتن قرار میدن ، بعدش که بتن به مقاومت مشخصی رسید ، کابلها رو میکشن.
این کار باعث میشه که بتن تحت فشار باشه ، که وقتی در اثر بارگذاری قرار گرفت این فشار ، کشش رو جبران میکنه.

سرعت موج برشی خاک؟
 

KI^V^SH

عضو جدید
سرعت موج برشی خاک؟


سوالای سخت نداشتیما...

این امواج باعث می شود که سنگ خم شود و شکل خود را از دست بدهد . این امواج فقط ازجامدات می گذر ند. .
تقریباً اثر تخریبی تمام زلزله ها بر اثرامواج برشی است و به این معنی که وقتی لحظه شکستن سنگ فرا برسد سنگ شکاف بر میدارد ونقاط مجاور شکاف بطور جانبی نسبت بهم حرکت می نمایند . در این زمان است که دو نوع موج P وS ایجاد می شوند.
این امواج تنها در محیطهایی که میتوانند در برابر تغییر شکل جانبی مقاومت کنند - مانند محیطهای جامد - منتشر میگردند. این امواج در مایعات و گازها نمیتوانند منتقل شوند. در صورتی که یک طناب را به دیواری متصل کرده و سر دیگر آن را در دست گرفته و به صورت قائم حرکت دهیم، در طناب موجی ایجاد میشود شبیه امواج S میباشد. در این امواج ارتعاش ذرات محیط عمود بر جهت حرکت موج میباشد (همانطور که مثال طناب دیده میشود، موج در امتداد طول طناب حرکت میکند در حالی که ذرات طناب در جهت عمود بر طول طناب ارتعاش میکنند.

(سرعت امواج برشی پارامتری است که به کمک آن و البته ضخامت لایه ی خاکی میتوان نوع و جنس خاک را تایین نمود)) مبحث ششم..ص 57-59
 

shahram_anvar

عضو جدید
کاربر ممتاز

توی کانالهای بتنی انتقال آب تقریبا بعنوان زهکش استفاده میشه
بارباکان هارو توی کف یا ارتفاع مشخصی از دیواره نصب میکنن
بعنوان یک شیر یکطرفه، در هنگام بالاتر قرار گرفتن سطح آب در بستر کانال نسبت به داخل کانال، ارتفاع مازاد آب موجود در فیلتر شنی زیر
پوشش بتنی کانال را بوسیله بارباکان به داخل کانال تخلیه میشود و فشار ناشی از اختلاف رقوم سطح آب داخل و بستر کانال حذف خواهد شد.
بارباکان از پلی اتیلن یا PVC هست
 
بالا