[مسابقات هنری]- تابلـــوی هنری شمــــاره ی 7 بچه های باشگــــاه مهندســـان ایران - آلات موسیقی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نام ساز :پيانو
معرفي نوازنده:جواد معروفي
توضيحات:
پیانو به شکل مدرن را
بارتولومئو کریستوفوری در سال ۱۷۰۹ میلادی در شهر پادووایایتالیا اختراع کرد.[SUP][۲][/SUP][SUP][۳][/SUP] قبل از اختراع پیانو از سازی قدیمی‌تر به نام «هارپسیکورد» (Harpsichord)استفاده می‌شد. تفاوت عمده و مهمی که پیانو با سازهای مشابه قبل از خودش داشت آن بود که در سازهای مشابه قبلی، شدت صدای حاصل از فشرده‌شدن یک کلاویه، مستقل از شدت ضربهٔ واردشده بر کلید، مقداری ثابت بود، اما در پیانو نوازنده قادر بود با ملایم ضربه‌زدن به کلیدها صدایی نرم‌تر ایجاد کند، یا با ضربات محکم‌تر صدایی درشت‌تر با پیانو تولید کند. همین ویژگی باعث شد که به سرعت پیانو مورد توجه آهنگسازان قرن هجدهم میلادی قرار بگیرد

پیانو به عنوان مادر سازها و کامل‌ترین ساز نیز شناخته می‌شود؛ علت نسبت دادن این لقب‌ها به این ساز آن است که پیانو قادر است محدودهٔ بسیار گسترده‌ای از اصوات را تولید کند در حالی که سایر سازهای اصیل موسیقی تنها بخشی از این محدودهٔ صدا را تولید می‌کنند. پیانو در شکل فعلی‌اش بیش از هفت
اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۰ تا ۵۰۰۰ هرتز می‌باشد، در حالی که در مقام مقایسه ساز ویولن تنها قادر به تولید کمتر از چهار اکتاو و بهترین خواننده‌ها تنها قادر به خواندن کمتر از سه اکتاو صدا هستند.

۷ کلید سفید در هر اوکتاو پیانو برای ۷ نت دو ر می فا سل لا سی وجود دارد. علاوه بر این کلیدهای سفید کلیدهای سیاه‌رنگی هم بین بعضی از کلیدهای سفید وجود دارد. بین کلیدهای سفیدرنگ می و فا و نیز بین کلیدهای سفیدرنگ سی و دو کلید سیاه‌رنگ وجود ندارد.

هر کلید سیاه‌رنگ در پیانو در حکم نت دیز برای نت مربوط به کلید سفیدرنگ سمت چپ آن (یعنی آن کلید سیاه در سمت راست آن کلید سفید قرار دارد) و در حکم نت بمول برای نت مربوط به کلید سفیدرنگ سمت راست آن (یعنی آن کلید سیاه در سمت چپ آن کلید سفید قرار دارد) است.

انواع پيانو:


  • پیانو دیواری (Vertical - Upright)
  • پیانو اسپینت
  • پیانو کنسول
  • پیانوی بزرگ
البته پیانوهای بسیار زیادی در گذشته رایج بوده‌اند. برای مثال پیانوهای گنجه‌ای، صرافی، میزی، میز منشی، دوطبقه و انواع دیگر. ولی امروزه دیگر آنها رواج ندارند و از پیانوهای پیشرفته تر استفاده می‌شود.




پیانو توسط ضربه نوک انگشتان نواخته می‌شود. برای این کار دست را بلند کرده و سپس فرود آورده و با نوک انگشت مورد نظر ضربه می‌زنیم. مکانیسم پیانو تولید صدا می‌کند. بدلیل شکل مکانیسم پیانو یک پیانسیت می‌تواند همزمان تا ده نت را به صدا درآورد.

محل قرارگیری انگشتان دو دست روی کلیدهای پیانو در نواختن آن اهمیت دارد. معمولاً در آهنگ‌ها نت اول شماره دارد که انگشت شروع کننده در نواختن آن آهنگ را مشخص می‌کند. در این صورت شماره یک برای انگشت‌های شست دو دست است و به ترتیب سایر انگشت‌ها شماره‌های ۲ تا ۵ را خواهد داشت. شست دست راست روی چهارمین نت دوی پیانو قرار می‌گیرد. البته این مورد در مورد همه آهنگ‌ها عمومیت ندارد و برخی آهنگ‌سازان نت شروع کننده در آهنگشان را شماره نمی‌زنند. در این صورت پیانیست باید خودش محل قرارگیری انگشتانش روی کلیدهای پیانو را با توجه به نوع نت‌های موجود در آهنگ تشخیص دهد.
گاهی پیانیست جای دو دست‌اش را روی کلیدهای پیانو با هم عوض می‌کند و گاهی بدون نواختن کلید پیانو با انگشتان شست دو دستش از سایر انگشتها استفاده می‌کند.

نحوه نت‌نویسی برای پیانو

نت نویسی پیانو در دو حامل انجام می‌شود. حامل بالا برای دست راست و حامل پایین برای دست چپ. معمولاً حامل بالایی را با کلید سل و حامل پایین را با کلید فای خط چهارم نشان می‌دهند. این دو حامل با نت دوی وسط از هم متمایز می‌گردند. یک نوازنده پیانو باید بتواند همزمان دو خط موسیقی را خوانده و با هر دو دست اجرا نماید.

AcousGrandPiano.JPGمشاهده پیوست 193120
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
باغلاما



باغلاما سازیست زهی که با مضراب پلاستیکی یا سرانگشتان دست (شلپه – شرپه) نواخته می‌شود و کاربرد اصلی آن در موسیقی ترکیه است. باغلاما در اصل ساز ملی قوم ترک و منطقه آناتولی است و در میان مردم ترک زبان و کردزبان ترکیه و شمال عراق رایج است. این ساز هفت سیم دارد که به سه گروه سه‌سیم، دوسیم و دوسیم تقسیم می‌شود....
 

VictoOry

عضو جدید
کاربر ممتاز
کوزه ، سازی است خود صدا و از جنس سفال که با ضربه مستقیم نواخته می شود. این ساز با شکل ها و شیوه های نواختن گوناگون در استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان دیده می شود.
امروزه کوزه های هرمزگان و سیستان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
در هرمزگان کوزه را با نام (( جله )) مشناسند و نحوه ی نواختن آن با کوزه سیستان متفاوت است. کوزه سیستانی دارای روش ساخت، پخت و همچنین خاک متفاوتی است و معمولاَ آن را در کنار سینی گذاشته و می نوازند. بر خلاف تصور، کوزه با وجود سادگی ساختمان دارای صدادهی و توانایی های بسیار بالایی در اجرای قطعات و ریتم های مختلف است، که متا سّفانه مورد توجه قرار نگرفته است و اکثر نوازندگان و آهنگسازان به صورت اِفکتیو از آن استفاده می کنند و یا آن را به عنوان سازی مستقل نمی شناسند.
مسأله دیگر در چند سال اخیر در بین نوازندگان و بخصوص کوبه ای نوازان دیده می شود، نواختن سازهای کوبه ای خصوصاَ کوزه با تفکری اشتباه است، به صورتی که آن را همانند دف و تنبک با همان لحن می نوازند که البته شیوه نادرستی است. چون هر سازی باید با توّجه به نوع صدادهی و لحن مخصوص خود نواخته شود و باید از ترکیبات ریتمیک متناسب با هویت ساز استفاده نمود.
ساز کوزه افزون بر این که خاستگاه ایرانی دارد ، دارای صدادهی بسیار نزدیکی با طبلاست و در سازبندی موسیقی ایرانی دارای رنگ جدید و خوبی نیز هست.
ترکیبات مختلف این ساز با گروه ستار ، سازهای سنتی ، گروه تنبور و حتی ارکسترهای تلفیقی راک و پاپ در ذهن بینندگان بسیار تأثیر گذار و جالب توجه بوده است.

 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
تیمبال (timbales)

تیمبال (timbales)


نام ساز:
تیمبال

معرفی یک نوازنده: تیتو (tito puente)

توضیحات :

ریشه این ساز به نسل تیمپانی های اروپا بستگی دارد ،اما در واقع تیمبال ها دو ساز کوبه ای فلزی از آن کوبا هستند.تیمبال ها صدایی شفاف و بریده تولید می کنند که می توان آنهارا در تکنوازی های تیتو پونت(tito puenete)بزرگترین مجری لاتین ،موسیقی دان و رهبر ارکستر جستجو کرد.در بیشتر موارد تیتو به همان اندازه ای که در نواختن کنگا در غرب محبوبیت داشت ،در نواختن تیمبالها نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرد .امروزه می توان تیمبال ها را در بیشتر سبک های موسیقی ، خواه جاز،فانک و یا پاپ یافت.












 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بالالایکا

بالالایکا

نام ساز : بالالایکا


بالالایکا گونه‌ای ساز زهی مضرابی روسی است.

بالالایکا سازی روسی است که از چوب ساخته می‌شود. بدنه این ساز معمولاً به شکل مثلث است و دسته بلندی دارد.

«بالالایکا» سه سیم و گاه شش سیم دارد که در سه جفت مرتب می‌شوند.



 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پيـــپا

پيـــپا

پیپا که معروف به گیتار چینی میباشد دارای سابقه ای به بیش از دو هزار سال می باشد. برخی اوقات آنرا لوت چینی نیز نام میبرند که بسیاری از سازهای آسیا بالاخص سازهای جنوب آسیا از این ساز بوجود آمده است و شاید بتوان آنرا مادر سازهای زهی جنوب آسیا دانست. از جمله biwa یک ساز چینی و ساز محلی کشور ویتنام đàn tỳ bà و همچنین پیپای کره ای، اما برخلاف پیپای چینی همتای کره ای این ساز مدتهاست که دیگر نواخته نمیشود و باید آنرا درون موزه ها دید؛ سعی و تلاش در جهت احیای دوباره آن بی ثمره مانده است.


اسم pípá از دو قسمت تشکیل میشود pí بمعنای فشار دادن انگشتان دست راست از طرف راست به چپ (بیش از یک انگشت میتواند در یک زمان چندین نت را بصدا در آورد) و قسمت دوم بعنی pá به معنای کشیدن انگشت شست دست راست از طرف چپ به راست.

در دوران گذشته سیمهای این ساز بوسیله مضراب به صدا در می آمد اما به مرور زمان، انگشتان دست راست جایگزین مضراب در نواختن شدند.

در زمان تحول در ساخت ساز در چین و تغییرات در ساختار سازها که در قرن بیستم به اوج خود رسید این ساز نیز مصون از تغییر نماند.

سیمهای ابریشمی جای خود را به سیمهای نایلونی با لفاف فلزی داد که از جنس ناخن نیز محکم تر بود برای همین از ناخنهایی مصنوعی در نواختن استفاده میشود.

تصاویر و عکسهایی از این ساز در نقاشی ها و نقوش باقی مانده از هزاران سال قبل نشان میدهد که دو نوع پیپا وجود داشته است که اولین مدل از این ساز دارای دست ای راست و صفحه صدایی مدور که دو طرف آن با چرم پوشیده شده است و نوع دوم بصورت بسیار ابتدایی تر بوده و دارای چهار سیم بوده است که به مرور زمان و با تغییرات در ساختار به سازی با عنوان ruan تبدیل شده است.

اما شاید جالب باشد که بدانید پیپای مدرن از یکی از سازهای ایرانی بوجود آمده است.

در حقیقت از ساز بربط که در زمان سلسله پادشاهی Jin (265-420 A.D.)وارد چین شده بود.

در دوره ای این ساز در محافل و جشن های حکومتی و محافل شادمانی پادشاهان بسیار مورد توجه قرار گرفت در زمانی که نوازندگان ایرانی در این کشور مراسم های مختلفی را برپا میساختند و به عنوان معلم موسیقی در این کشور فعالیت مینمودند.

در آن زمان پیپا دارای سردسته ای کج و شامل 4 الی 5 سیم ابریشمی و 5 تا شش فرت میشد و بصورت افقی و با مضراب نواخته میشد.

با گذشت زمان سر دسته کج جای خود را به سردسته صاف و مستقیم داد و تعداد فرتها به 14 الی 16 عدد افزایش پیدا کرد و حتی در قرن بیستم این تعداد به 17 - 24 - 25 و حتی 30 عدد هم رسید که میتوان فواصل پرده - نیم پرده و ربع پرده را نیز اجرا نماید.

این ساز در حال حاضر نیز مورد توجه قرار گفته است و حتی در ارکسترهای چین بکار برده میشود.

پی پا دارای صدایی نازک - زیبا و شفاف است که جلوه خاصی از موسیقی مشرق زمین را بیان میکند.

اما از میان نوازندگان مختلف معاصر از دو نفر باید نام برد که نقش بسیار مهمی در اشاعه این ساز توسط مهارت خود در نوازندگی را داشتند اسن دو نفر Li Tingsong و Sun Yude هستند.



 

IRANIAN VOCAL

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام. ممنون از دعوتتون

چون امکان آپلود تصویر رو ندارم،از اینکه نتونستم در مسابقه شرکت کنم عذرخواهی می کنم
ولی سازهای مورد علاقه ی من ویولن و تار هستن اما کامل ترین ساز جهان پیانو هست که
به اون هم علاقه دارم.
با تشکر مجدد از استارتر عزیز
;)
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
تابلوی هنری شماره 7 - آلات موسیقی - هنگ

تابلوی هنری شماره 7 - آلات موسیقی - هنگ

نام ساز : هنگ

معرفی یک نوازنده : دنته بوچی

توضیحات :
هنگ (Hang) یکی از آلات موسیقی ست که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط سابینا اسشار و فلیکس روهنر در سوئیس ساخته شد و همچنین برای اولین بار در سال بعد (۲۰۰۱ میلادی) در فرانکفورت آلمان معرفی شد.
این ساز، از دو نیم پوسته ی فلزی (بشقاب مانند) ساخته شده که بر روی هم قرار دارند و روی آن تعدادی فرو رفتگی با اندازه های مختلف وجود دارد که نت های موسیقی را با ضربه ی انگشتان دست به آنها میتوان ایجاد کرد. صدای منحصر به فرد و بسیار زیبای این ساز را شاید بتوان گفت که به هیچ وجه نشنیده اید و البته انواع آنها با توجه به سایز فرو رفتگی ها، تن صدا های مختلفی را ایجاد میکنند که واقعا لذت بخش هستند.

تصویر :





 

vahid haghverdi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تــــار

تــــار

تار از سازهای زهی و ایرانی است که با زخمه نواخته می‌شود. تار در ایران و برخی مناطق دیگر خاورمیانه مانند افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و دیگر نواحی نزدیک قفقاز برای نواختن موسیقی کلاسیک این کشورها و بخش‌ها رایج است.واژه تار خودش در فارسی به معنی رشته است. هرچند که ممکن است معنی یکسانی در زبان‌های تحت تاثیر فارسی و یا دیگر زبان های ایرانی تبار مثل کردی داشته باشد. این باعث شده است که کارشناسان ایرانی بر این باور باشند که تار ریشه مشترکی میان همه اقوام ایرانی تبار در جایی که از سوی ایرانیکا با قاطعیت به نام قاره فرهنگی ایرانیان نامیده شده دارد.
در گذشته تار ایرانی پنج سیم (یا پنج تار) داشت. غلامحسین درویش یا درویش خان سیم ششمی به آن افزود که همچنان به کار می‌رود.
بنابر روایتی تار از زمان فارابی(حدود سال ۲۶۰ هجری – سال ۳۳۹ هجری) موسیقیدان معروف ایرانی وجود داشته و بعد از وی توسط صفی الدین ارموی و دیگران به سمت کمال پیش رفته است.ساز تار ساخته و پرداخته ذوق ایرانی است (منحنی و قوس‌هایی که در ساخت تار دیده می‌شود در خوشنویسی و نقاشی و مینیاتور و معماری ایرانی جاری و ساری است) و طی سالهای متمادی کامل و کاملتر گشته است.آخرین اصلاحات توسط درویش خان استاد موسیقی ایرانی(۱۲۵۱تهران_۲ آذر ۱۳۰۵تهران) با افزودن سیم ششم جهت تکمیل و وسعت دامنه صوتی تار انجام پذیرفته است. تار دارای ۲۸ پرده است (یعنی کمتر از سه اکتاو). آخرین الگوی منحصربه‌فرد ساخت تار نیز متعلق به سازگر مشهور ایرانی استاد یحیی دوم(۱۲۵۴-۱۳۱۰ه. ش) می‌باشد چه به لحاظ شاخص فنی و چه از لحاظ ذوقی همچنان که گره چوب را به شکل متقارن روی کاسه تار (در اصطلاح چهار گل) طراحی مینموده است. جنس چوب کاسه تار از درخت توت، دسته آن گردو می‌باشد.
فاصله سیم‌های هم صوت سفید، نسبت به سیم‌های زرد غالباً "چهارم" و سیم‌های سفید نسبت به سیم بم معمولاً فاصله اکتاو یا هشتم را تشکیل می‌دهند (به این ترتیب اگر سیم‌های همصدای سفید را "دو" کوک کنیم، سیم‌های زرد باید غالباً "سل" و سیم بم "دو" یا "ر" کوک شوند). کوک تار در دستگاه‌ها و آوازهای مختلف تغییر می‌کند.
نوازندگان پیشین و کنونی : علی اکبر خان شهنازی(۱۲۷۶، تهران۱۳۶۳، تهران)، جلیل شهناز(۱۳۰۰ - اصفهان – ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - تهران)، فرهنگ شریف(زادهٔ ۱۳۱۰ خورشیدی در آمل)، محمدرضا لطفی(۱۷ دی ۱۳۲۵، گرگان )، حسین علیزاده(یکم شهریور ۱۳۳۰، تهران )و دیگر اساتید...




tar1.jpg


 

okanava

عضو جدید
کاربر ممتاز
می تونیم از عکس شخصیمون بزاریم ( رعایت حجاب الزامیه یا نه ؟ )
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نام ساز : شیپور فرانسوی


وسعت صدا: سه و نیم اکتاو


جنس:برنج


اندازه: متغیر بین (8/2) متر (9 فوت) تا (6/3) متر (12 فوت) طول لوله پیچیده نشده .


اصلیت: تکامل یافته نوعی شیپور شکاراست که در قرن 18 میلادی لوله های حلقوی به آن اضافه شد و در قرن 19 میلادی سوپاپ ها روی آن تعبیه گردید.


طبقه بندی: بادی



آیا می دانید؟
چون برای نوازندگان داشتن مهارت درنواختن نت های بسیار بالا و نت های بسیار پایین مشکل است، نوازندگان تنها در نواختن یکی از آن دو مهارت پیدا می کنند.


توضیحات :
از سازهای برنجی است که بصورت حلقوی ساخته شده و بخش شیپوری بزرگ آن بطرف پائین گرفته می شود. صدای غنی آن بیشتر در ارکستر و گروه ها شنیده می شود.
شیپور فرانسوی ابتدا در ارکستر بصورت جفت برای شبیه سازی صدای شیپور شکار بکار می رفت، ولی امروزه درانواع موسیقی ها بکار می رود.


تصویر :

 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نام ساز:چـگور

چُگور، چوگور یا قُپوز سازی است از خانوادهٔ سازهای زهی مقید از ردهٔ تنبور که به آن دوتار نیز می‌گویند. چگور مرکب از یک قطعه چوب مجوف بر شکل عودی کوچک است که دارای پنج وتر می‌باشد.[۱]
ساختمان این ساز از یک کاسه طنینی گلابی شکل و دسته‌ای مانند دسته تنبور تشکیل می‌شود. کاسه اش از سه‌تار بزرگ‌تر است. نوعی از چگور، دو تار فلزی دارد و به همین سبب به آن دوتار نیز می‌گویند.
نواختن این ساز هنوز هم میان ترکمانان و ایرانیان آذری رایج است. نیز (دوتار و تنبور). چگور رایج درجمهوری آذربایجان و نواحی ترک‌نشین ایران، معمولاً نُه‌سیمه است و نسبتاً از دوتار و تنبور بزرگ‌تر است.
چگور نزد عاشیق‌ها در آذربایجان قُپوز (و ساز) نامیده می‌شود و سازی شبیه باغلاما است.[۲]
تفاوت چگور معمول در منطقه همدان با قوپوز یا ساز عاشیق‌های مناطق دیگر آذربایجان و سازهای مشابه ترکیه‌ای (چؤگؤر، باغلاما، تامبورا و دیوان) در کوک سیمها و تعداد و فواصل پرده‌هاست؛ همچنین سازهای مذکور در شکل و اندازهٔ کاسه و صفحه تفاوتی اندک با هم دارند.
ویکیپدیا


049vlwo4iry1oudu0ip.jpg






بس کن خدا را ، ای چگوری! بس
ساز تو وحشتناک و غمگین است.
هر پنجه کانجا می خرامانی
بر پرده های آشنا با درد
گویی که چنگم در جگر می افکنی ، این ست،
که م تاب و آرام شنیدن نیست
این ست.
بس کن خدا را، بی خودم کردی
من در چگور تو صدای گریه ی خود را شنیدم باز.
من می شناسم ، این صدای گریه ی من بود.
اواز چگور-اخوان ثالث
 

okanava

عضو جدید
کاربر ممتاز
نام ساز : ویولن

معرفی یک نوازنده : خانم هیلاری هان

توضیحات :
تاریخچه ویُلن در اروپا به قرن ۹ میلادی باز می‌گردد.ویولنساز زهی و آرشه‌ای است. این ساز کوچک‌ترین عضو سازهای زهیآرشه‌ای است.برای نواختن معمولاً روی شانه چپ قرار می‌گیرد و با آرشه که در دست راست نوازنده‌است نواخته می‌شود.
کوک سیم‌های ویولن از زیر به بم به ترتیب: می (سیم اول)، لا (سیم دوم)، ر (سیم سوم)، سل (سیم چهارم).از اولین سازندگان ویولن می‌توان به گاسپارو برتولونی ایتالیایی نام برد، که در برخی موارد وی را مخترع این ساز می‌دانند. از شاگردان مشهور گاسپارو برتولونی آندره آماتی بود که او هم بهترین سازنده ویولن در سطح جهان یعنی آنتونیو استرادیواری ایتالیایی را پرورش داد. تا کنون کسی در جهان پیدا نشده که نه تنها بتواند هنر او را تکمیل نماید بلکه قادر نبوده ویولنی بسازد که از حیث زیبایی و صوت بتواند با ویولن‌های آنتونیو استرادیواریوس برابری نماید.(منبع ویکی پدیا)
(البته من در اینجا خانم هیلاری هان رو به عنوان یک نوازنده ی مشهوری در سبک کلاسیک معرفی کردم . )
یادگیری ویولون نیاز به حوصله پشتکار و علاقه بسیار داره و در ابتدا چندان هم ساده نیست .


تصویر : ( البته این عکس رو خودم گرفتم :)


sahar.jpg
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسابقه تابلو هنری شماره 7 آلات موسیقی

مسابقه تابلو هنری شماره 7 آلات موسیقی

با سلام خدمت همه دوستان و همراهان؛
همان طور که مستحضر هستید ، جمع بندی و ساخت و ارائه ی تابلو در هر مرحله ، به مسابقه گذاشته میشه ، و بهترین و زیباترین اثر ، به عنوان تابلوی اون مرحله معرفی میشه ، و طبیعتاً به هنرمندانی که تابلوی طراحی شده شون اول تا سوم بشه ، جوایزی تعلق خواهد گرفت.

***لازم به یادآوری است که تابلوهای برتر ،در نشریه الکترونیکی تالار هنر « فصلنامه هنری نقشینه »معرفی خواهند شد.​


آثار سایر شرکت کنندگان نیز ، در تاپیک ِ مجزای مسابقات هنری تابلو ضبط و آرشیو خواهند شد .


___________________________________________




  • موضوع مسابقه :آلات موسیقی



شرکت کنندگان محترم ، می بایست تمامی ِ تصاویر ارسالی در هر مرحله رو ، با ایده و ذوق هنری و اصول گرافیکی و ... ، تبدیل به یک تصویر و تابلو نموده ، و اون رو آماده ی ارائه کنند . ( برای دیدن ِ نمونه می توانید به دوره های پیشین رجوع بفرمائید):
تابلوی شماره 01
تابلوی شماره 02
تابلوی شماره 03
تابلوی شماره 04
تابلوی شماره 05
تابلوی شماره 06


توجه داشته باشید که تابلویی که شما ارائه خواهید کرد با آلات موسیقی، ترکیبی از عکس هایی هست که دوستان در همین تاپیک فرستادن.



  • نکات مهم در داوری و انتخاب ِ تابلوی شماره 7:



- توجه به موضوع تابلو
-توضیحات و بیان ِ ایده ها ( اختیاری اما تاثیر گذار)
-رنگ بندی
- ترکیب بندی و ساختار
-خوانایی و وضوح
-گرافیک
- خلاقیت
-و ...




  • زمان مسابقه :


از امروز چهارشنبه 3 اردیبهشت 93، تا ده روز دیگر یعنی شنبه 13 اردیبهشت 93 فرصت دارید ، تا تابلوی طراحی شده رو آماده کنید و بفرستید .



  • نحوه ارسال آثار :


تصویر ِ تابلو رو از یک آپلود سنتر معتبر به علاوه خود ِ باشگاه آپلود بفرمائید ، و برای ahoo_fr ،با عنوان ِ مناسب ، به صورت پیام خصوصی ارسال کنید .



  • جوایز مسابقه :



- نفر اول :150 امتیاز - معرفی در تاپیک ِ برندگان مسابقات تالار هنـــــر
-نفر دوم : 100 امتیاز
-نفر سوم: 50 امتیاز
-باقی آثار شرکت کنندگان هم به نشان ِ ارزش و احترام ، در تاپیک ِ مرجع مسابقات، معرفی و آرشیو می شوند .

.
.
.
.
.
.
تاپیک به صورت موقت قفل خواهد بود ، و بعد از معرفی ِ تابلوی این مرحله ، موضوع ِ بعدی شروع خواهد شد .



برای نقد، نظر و گفتگو در رابطه با تمام مسائل مرتبط با این تاپیک ، به تاپیک زیر مراجعه بفرمائید :
[نقد و گفتگو ] - تابلـــوی هنری شمــــاره ی 7 بچه های باشگــــاه مهندســـان ایران - آلات موسیقی



از حضور ِ گرم و همیشگی ِ همه ی شما عزیزان سپاسگزارم . موفق و پیروز باشید .
روز و روزگارتان خوش .:gol:
 
آخرین ویرایش:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
تمدید مهلت مسابقه

تمدید مهلت مسابقه

با سلام و احترام
به اطلاع دوستان ِ هنرمند میرسونم که به علت تقاضای مکرر دوستان ، مهلت مسابقه یک هفته تمدید شد /.
تاریخ تحویل نهائی: 1393/02/20
با تشکر :gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا