مزیت پیاده سازی BPM

gandomnami

عضو جدید
آیا فرآیندهای شما پاسخگوی نیازمندی ها و خواسته های بازار است؟
آیا با فرآیندهای زیادی سرو کار دارید و هیچ یک به درستی پیش نمی رود؟
آیا نیازمند کوتاه تر شدن زمان فرآیند تولید و ارایه هر چه سریع تر محصول به بازار هستید؟
آیا کارمندان و مشتریان شما اطلاعات کمی در مورد فرایندهایتان دارند؟
آیا مدیر در مورد فرایندها و چگونگی تصمیم گیری ها با کمبود اطلاعات مواجه می باشد؟
اگر پاسخ شما به سوالات فوق بله است، باید نسبت به BPM بررسی دقیق تری انجام دهید.در حال حاضر سازمانها در هر شکل و اندازه ای که باشند با رقابت های شدیدی مواجه هستند. برای اینکه سازمان توان رقابتی خود را حفظ کنند و سیر صعودی خود را در بازارهای جهانی حفظ و بهره وری خود را افزایش دهند باید از مدیریت فرآیند کسب و کار BPM استفاده کنند.
این نکته در مورد BPM بسیار حائز اهمیت می باشد که BPM ترکیبی از اقدامات برای به جلو بردن ارزش سازمانی از طریق بهبود فرآیندها است.
فواید بسیاری در مورد BPM گفته شده است که ما در این مقاله به بررسی بخشی از فواید آن می پردازیم.۱- مهارت
سازمان ها به صورت مداوم با نیاز به تغییر مواجه هستند. ممکن است این تغییرات به خاطر تغییر قانون ، تقاضای بازار یا ظهور شیوه های جدید کار باشد. یکی از ویژگی های کلیدی BPM این است که طراحی فرآیند می تواند انعطاف پذیر باشد. با استفاده از BPM شما می توانید با کم ترین هزینه تغییرات لازم را برای یک فرآیند ایجاد کنید.
۲- بهره وری و سودمندی
با BPM شما میتوانید مکانیزاسیون بسیاری از فرایندها را تسهیل کنید. با حذف گلوگاه ها، تشخیص فرآیندهای موازی و حذف مراحل زائد در BPM شما می توانید فرآیندها را بهبود دهید.
این بهبودها به کارکنان اجازه خواهد داد تا زمان بیشتری را صرف فعالیت های دیگر و این به معنی بهره وری و کاهش اضافات است.
۳- کارایی و کاهش خطرات
دیدی که فرآیندهای تجاری به ما می دهد این امکان را فراهم میکند تا برروی ناکارآمدی ها در فرآیندها توجه کنیم. از آنجاییکه BPM به سازمان ها این فرصت را می دهد که به صورت کار آمد تری کار کنند، سازمان ها می توانند منافع خود را بیشتر حفظ کنند. همچنین با استقرار BPM می توانیم فرآیند را اجرا، نظارت و خطر تقلب را کاهش دهیم.
۴-پذیرش و شفافیت
سازمان ها نیازمند همگام سازی خود با قوانین صنعتی هستند. BPM این اطمینان را به سازمان ها می دهد که می توانند با سرعت بسیار بالا با التزامات قانونی هماهنگ شوند و آن هارا پیاده سازی کنند.
۵- رضایت کارکنان
مدیریت فرایند کسب و کار خط قرمزهای زیادی را حذف می کند و به کارکنان اجازه می دهد تا به صورت صد در صدی بر روی کار خود تمرکز کنند. همچنین اتوماسیون و مکانیزه کردن، کارهای تکراری زیادی را حذف میکند و دسترسی به اطلاعات را آسان تر خواهد نمود. این به نوبه خود باعث افزایش بهره وری و نیروی کار شاد تر می شود.

برای مطالعه این مقاله به صورت کامل اینجا را کلیک نمایید.
bonita-bpm2.jpgفرا
 

Similar threads

بالا