مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک یا تر است؟

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1][/h]


رشد سریع موها بعد از تولد, داشتن موهای مجعد و طاس شدن سریع موها, عدم وجود ترشحات از بینی یا خشمی بینی, داشتن حواس 5 گانه بسیار تیز و قوی, حرکات سریع, خواب کم و همچنین مطالب علمی را به کندی یاد گرفتن از نشانه‌های خشکی مزاج مغز است.

[h=2]انواع مزاج مغز از نگاه طب سنتی[/h] مهدی یوسفی درباره انواع مزاج مغز اظهار داشت: مزاج شناسی از اصول اصلی طب سنتی است و با دانستن مزاج می‌توان بهتر زندگی کرد.

[h=3]نشانه‌های گرمی مزاج مغز[/h] به گفته وی سرخی رو و چشم, رشد سریع موهای سر در دوره نوزادی و سیاهی مو, طاسی سر در پیری, سردرد در اثر تابش مستقیم آفتاب به سر و مصرف غذاها و نوشیدنی‌های گرم, داشتن خواب سبک و کم, پُرحرفی و زیرکی؛ نشانه‌های گرمی مزاج مغز است.

[h=3]نشانه‌های سردی مزاج مغز[/h] این متخصص طب سنتی ادامه داد: صافی و سفیدی موهای سر, رشد کُند موها بعد از تولد, رنگ سفید چهره از نشانه‌های سردی مزاج مغز است. ابتلا زیاد به سرماخوردگی و بروز ترشحات پشت حلق یا نزله, آبریزش بینی زیاد, خواب زیاد و سنگین, کُندی در انجام امور روزانه نیز از نشانه‌های دیگر سردی مزاج مغز است.

[h=3]نشانه‌های خشکی مزاج مغز[/h] رشد سریع موها بعد از تولد, داشتن موهای مجعد و طاس شدن سریع موها, عدم وجود ترشحات از بینی یا خشمی بینی, داشتن حواس 5 گانه بسیار تیز و قوی, حرکات سریع, خواب کم و همچنین مطالب علمی را به کندی یاد گرفتن از نشانه‌های خشکی مزاج مغز است.

[h=3]نشانه‌های تری مزاج مغز[/h] این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: داشتن موهای بسیار صاف, طاس نشدن در بزرگسالی, ترشحات بسیار زیاد از بینی, خواب سنگین و زیاد, حواس 5 گانه کُندی, مطالب را کُند یاد گرفتن و زود فراموش کردن؛ از نشانه های بارز تری مزاج مغز است.



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
۱۰ عادت آزاردهنده که شما باید از انجام آن در جمع خودداری کنید...

۱۰ عادت آزاردهنده که شما باید از انجام آن در جمع خودداری کنید...

نگاهی دقیق به نکات زیر بیندازید و از این که می‌فهمید بسیاری از این عادات آزاردهنده را روزانه انجام می‌دهید شرمنده خواهید شد.
[h=1]۱۰. پیامک دادن هنگام راه رفتن، رانندگی کردن یا حرف زدن با دیگران[/h]نیازی به یادآوری نیست که هنگامی که می‌خواهید پیامکی ارسال کنید و فعالیت‌های دیگری در کنار آن انجام دهید چه اتفاقی می‌افتد. بر خلاف باور عموم، نوشتن پیامک در واقع نیاز به تمام توجه شما دارد. اس ام اس دادن در حیم حرف زدن با دیگران به صورت رو در رو بی‌ادبانه است. علاوه بر این، این عادت ناپسند نه تنها ممکن است موجب آسیب رساندن به مردم شود بلکه ممکن است موجب مرگ آنان شود. اغلب داستان افرادی را می‌شنویم که در حین رانندگی سعی در نوشتن پیامی داشته‌اند و با این کار خود جان خود و سرنشینان را به مخاطره انداخته‌اند. کمبود زمان اغلب مردم را مجبور به انجام این کار در کنار کارهای دیگر می‌کند. اگر می‌خواهید خالصانه کاری را انجام دهید، یکی از آن‌ها را در آن واحد انجام دهید.



[h=1]۹. بلند صحبت کردن در وسایل حمل و نقل عمومی[/h]اندکی دلسوزی برای هم‌سفرانتان داشته باشید، یا بیاموزید که آرام سخن بگویید یا اصلا صحبت نکنید. به افراد بی‌چاره‌ای فکر کنید که ملاقاتی نکبت‌بار با رئیسشان داشته‌اند، مردمان متاهلی که دعوایی با همسراشان داشته یا عاشقان جوانی که دچار شکست عشقی شده اند و با شما در مکانی بسته حبس شده‌اند. اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که نمی‌توانند بلند صحبت نکنند، بهتر است تماس‌های خود را به تعویق بیندازید یا از شخص تماس‌گیرنده بخواهید که بعدا تماس گرفته یا به آن‌ها اطمینان دهید که با آن‌ها تماس خواهید گرفت. مطمئن باشید که هیچ کس مایل به گوش دادن به مکالمه‌ی شما درباره‌ی هرچیز که می‌خواهد باشد نیست.



[h=1]۸. اشغال فضای بیش از نیاز[/h] یکی دیگر از عادات که ممکن است تقصیر شما باشد (البته سهوا) نشستن در فضای عمومی است، جوری که انگار شما صاحب آن مکانید. متاسفم اگر به خودخواهی شما بر می‌خورد، اما این جا از آن شما نیست، و برای همین است که نام آن «مکان عمومی است» نه «خصوصی». یکی از دلایلی که ممکن است شما را مجبور به نشستن در فضایی بیشتر از فضای مورد نیاز خود می‌کند این است که دوست ندارید مانند ساندویچ بین غریبه‌ها بنشینید. دو راه‌حل ساده برای این موضوع وجود دارد – یا با‌ آن کنار بیایید یا اصلا ننشینید!




[h=1]۷. سر و صدا درآوردن هنگام غذا خوردن[/h] برای مثال، ملچ و مولوچ هنگام جویدن یا باز کردن دهان هنگام آن. این عادات نه تنها آزاردهنده اند بلکه بسیار منزجرکننده است، آن‌قدر که افرادی که شاهد نمایش بزرگ جویدن غذا و بیرون زدن آن بوده‌اند حاضر به بیرون آمدن با شما نیستند مگر آن‌که مجبور شوند. نیازی به گفتن نیست که این عادت شدیدا به قرارهای عاشقانه‌ی شما صدمه می‌زند.






[h=1]۶. حواستان باشد چه می‌گویید[/h] منتقدین این را تنزل زبان جدید می‌خوانند. مکالمات ما اغلب مملو از عبارت‌هایی چون «مثل»، «می‌دونی»، «اما»، «در واقع» برای اشاره به موضوعاتی است. این عادتی تقریبا رایج است و اکثر مردم از این که چقدر این شیوه‌های مکالمه احمقانه و غیر قابل قبول اند آگاه اند. افراد نیاز دارند تا آگاهانه این عادت را عوض کنند. شخصا من عبارت «می‌دونی» را زیاد به کار می‌برم. کاری که من برای ترک این عادت می‌کنم، مطالعه‌ی زیاد و مشاهده‌ی سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌هاست تا دایره‌ی واژگانی خود را گسترده سازم. به من اطمینان کنید، این، قطعا کار می‌دهد.






[h=1]۵. مراقب گفتارتان باشید[/h] آیا از واژگان عامیانه زیاد استفاده می‌کنید؟ استفاده‌ی زیاد از واژگان کوچه بازاری ممکن است مردم را به این اندیشه بیندازد که شما در چه خانواده‌ای تربیت و بزرگ شده‌اید. این امر حتی ممکن است بر روی اشخاص علاقه‌مند به شما نیز موثر باشد و آن‌ها را از شما دور سازد. علاوه بر این، عادت شما در استفاده‌ی از اصطلاحات کوچه بازاری می‌تواند از زبانتان در یک جلسه‌ی رسمی در برود و شما را شرمنده سازد.




[h=1]۴. گرفتن ناخن یا سوهان کشیدن به آن در مکان‌های عمومی[/h] منزجرکننده است. با این حال عده‌ای این کار را انجام می‌دهند. هیچ بهانه‌ای برای این یکی وجود ندارد. ساده است، تو را به خدا این کار را در مکان‌های عمومی انجام ندهید.




[h=1]۳. شکستن مفصل انگشت‌ها[/h] با خجالت عرض می‌کنم، خودم هم شکستن مفصل‌ها را حتی در مکان‌های عمومی دوست دارم. و مردم معمولا به من خیره می‌شوند. این کار نه تنها شرم‌آور بلکه آزاردهنده نیز هست. از کجا می‌دانم؟ من صدای شکستن مفصل‌های دیگران را در مکان‌های عمومی شنیده‌ام. حتی برخی از آنان به خود می‌بالند که می‌توانند صداهایی با انگشتان‌شان دربیاورند.






[h=1]۲. باد کردن آدامس[/h] آدامس جویدن یا باد کردن آدامس می‌تواند واقعا ایده‌ی بدی باشد، خصوصا در جمع. برخی واقعا نمی‌توانند در برابر باد کردن آدامس‌شان خودشان را کنترل کنند. اما اگر واقعا به آدامس در زندگی‌تان احتیاج دارید، سعی کنید در خانه آن را بجوید یا حداقل در مکان‌های عمومی آدامس نترکانید!




[h=1]۱. جویدن ناخن‌ها[/h] این یک عادت غیرقابل تحمل کثیف است. دلیل اصلی آن خراب شدن شکل ناخن‌ها به واسطه‌ی درآمیختن آب دهان با آن است. علاوه بر این هنگامی که ناخن‌های‌تان را می‌جوید، معده‌ی شما در معرض باکتری‌های مضری که زیر ناخن‌های‌تان جمع شده‌اند قرار می‌گیرد.




نگارش: کافه گردش (احسان دوست محمدی)
 
بالا