مروری بر وضعیت لایسنس های بازار ایران

Amirtoghrolian

عضو جدید
مروری بر وضعیت لایسنس های بازار ایران

کافی است تنها یکبار اینترنت را سرچ کنید ... انواع و اقسام سایت ها با رنگ و لعاب های گوناگون به چشم میخورد که لایسنس های محصولات و برند های مختلف را می فروشند. از انتی ویروس گرفته تا اپل و مایکروسافت ؛ اما مسئله اینجاست که کدام یک از آنها آنچه را ادعا می کنند واقعا" هستند و انجام می دهند ...
اگر با ما همراه باشید خواهید دید که میتوان با اندکی به کار بردن منطق و سنجش شرایط و استفاده از امکانات تا حد زیادی در این بازار انتخاب درستی کرد .

لایسنس های مایکروسافت :
هر روز صدا های زیادی به گوش میرسد از اینکه "مایکروسافت به ایران آمد!" ، در این میان کسی به دنبال خود مایکروسافت نمی گردد ... گویا همه به دنبال سر و صدا هستند . کسی نیس بگوید آخر برادر من در این تحریم ها مایکروسافت به ایران نمایندگی میدهد!؟ بر فرض اگر هم بدهد جشن برپا نمیکند! اگر هم برپا کند مسئولان را دعوت میکند نه وسط خیابان مردم را نان و نذری دهد! و بادکنک هوا کند
از اینها بگذریم کمی به قیمت ها برسیم، مایکروسافت لایسنس های متفاوتی را به فروش می رساند که هر کدام داستان خود را دارد و قوانین خاص خود را ... اینها همه به تفصیل در سایت رسمی مایکروسافت در قسمت licensing توضیح داده شده اند ...یکسری از لایسنس ها به تفکیک مورد استفاده home، pro، enterprise و از این قبیل هستند و بعضی ها یکبار نصب و سری دیگر قابلیت نصب به دفعات را دارند.
یکسری یکساله و سری دیگر مادام العمر هستند. برخی از راهکار ها برای دانشجویان و دانشگاه ها و بعضی برای توسعه دهندگان محصولات مایکروسافت مانند ویژوال استودیو دارای تخفیف های خاص هستند . نوعی چند کاربره و دیگری تک کاربره هستند ...

لینک بعضی از توضیحات لایسنس ها :

http://www.microsoftvolumelicensing.com
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=3497
http://blogs.technet.com/b/uktechne...e-between-oem-retail-and-volume-licenses.aspx
http://download.microsoft.com/downl...30B60F6/Windows-10-Volume-Licensing-Guide.pdf
http://aka.ms/ws2012r2licensing
http://download.microsoft.com/downl...CE272/WindowsServer2012R2_Licensing_Guide.pdf
https://www.microsoft.com/en-us/licensing/default.aspx
https://www.microsoft.com/en-us/Licensing/product-licensing/sql-server-2014.aspx
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=230678
http://download.microsoft.com/downl...2B1FA/SQL_Server_2014_Licensing_Datasheet.pdf

حال سوال اینجاست که لایسنس هایی که در بازار 40 یا 50 هزار تومان به فروش میرسند (!) از کجا آمده اند ؟!
کسی چه میداند، شاید فروشنده پسر خاله بیل گیتس است !
اما اگر نسبتی با آقای گیتس ندارند چه ؟!
ابتدا بهتر است برای چک کردن این موضوع از خود سایت مایکروسافت کمک بگیریم ... مایکروسافت برای استعلام وضعیت گذشته، حال و آینده ی یک لایسنس تدبیری اندیشیده؛ Microsoft Volume Management tools نام نرم افزاری است که با وارد کردن کد لایسنس محصول خریداری شده از مایکروسافت به راحتی میتوان از وضعیت یک لایسنس اطلاع پیدا کرد که توسط مایکروسافت عرضه شده و از سایت رسمی مایکروسافت قابل دانلود کردن است و حجم چندانی هم ندارد ولی اطلاعات کاملی میدهد . حتی میتوانید از طریق skype نیز مستقیما" با پشتبانی مایکروسافت تماس گرفته و استعلام وضعیت لایسنس خود را بکنید .... در ضمن مایکروسافت هر چند وقت یکبار لایسنس ها را چک می کند و اگر مشکلی داشته باشند مطابق با آن واکنش نشان می دهد . بد نیست ابتدا به قیمت هایی که در قسمت استور مایکروسافت وجود دارد مراجعه کرد و یک مقایسه کوچک انجام داد.
نرم افزار را میتوانید از اینجا دانلود کنید ...
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=11936


این قیمت ها نهایتا برای همکار های مایکروسافت آن هم برای بعضی محصولات ممکن است تا 50% زیر قیمت باشد که باز هم با محاسبه سود فروش برای فروشندگان 20% به آن اضافه می شود .
حال بازگردیم به ماجرا، بعضی از این نوع لایسنس های موجود در بازار به نوعی یا یکبار نصب هستند یا یکساله که همزمان به چندین نفر فروخته شده اند و سپس بعد از چک شدن از طرف مایکروسافت در عرض چند ماه از کار می اُفتند، معمولا این نوع لایسنس ها در کشور های دیگر نظیر امارات، هند، چین و ... خریداری میشوند و به این گونه در همه جا به فروش میرسند.
گونه ای دیگر به این صورت است که هکر ها چند تا از این لایسنس ها را با هک کردن سیستم های مشتریان این لایسنس ها را می دزدند و به عنوان نمونه کار در سایت خود قرار می دهند، اینجاست که برخی آنها را در ایران به عنوان لایسنس چینی میفروشند و در نهایت عاقبتی نظیر آنچه گفته شد برای لایسنس اتفاق می اُفتد .
گفتیم که در دسته ای از لایسنس ها مایکروسافت برای موارد آموزشی نظیر دانشجویان یا دانشگاه ها یا موارد خیریه به موسسات خیریه و یا برای اهداف توسعه دهندگی به شرکت های توسعه دهنده مرتبط با مایکروسافت پس از دریافت مدارک مربوطه با تخفیف هایی به فروش میرساند ... حال اتفاقی که ممکن است بیافتد این است که بعضی از مراکز آموزشی و ... در خارج از کشور نظیر چین و هند با ارائه مدارک که عمدتا" جعلی هستند و یا با تبانی آموزشگاه وخیریه تهیه شده اند چندین لایسنس را خریداری میکنند و باز هم به چندین نفر در کشورشان یا کشور های اطراف از جمله ایران میفروشند و بعد از بازرسی های مایکروسافت به صورت حضوری و اینترنتی لایسنس ها از کار می اُفتند .

جالب است که گروهی ادعا میکنند که پک ها را خریداری کرده اند و بسته بندی مایکروسافت است! در جواب می گوییم اگر منطقی قضیه را نگاه کنیم چنین چیزی در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی اُفتد زیرا به صرفه نیست و نه مایکروسافت و نه کس دیگری هیچ وقت زیر بار هزینه گمرک خارج کردن بسته بندی ها به کشور دیگر نمیرود. در حالی که میتوان تمام لایسنس ها را به صورت الکترونیکی با یک درگاه امن آنها را از طریق اینترنت به شرکت همکار انتقال داد (!) نهایتا" بسته بندی در مقصد صورت میپذیرد.
شرکت آی تی ریسرچز با برند تالی در لندن به عنوان همکار رسمی مایکروسافت تنها ارائه دهنده و تامین کننده ی عمده لایسنس محصولات مایکروسافت در ایران است و با سابقه ی چندین ساله ی خود در این زمینه مفتخر است تا با ارائه ی لایسنس های محصولات مایکروسافت در هر ابعادی و مناسب برای هر زمینه ای، راه را برای استفاده لایسنس های محصولات مایکروسافت به صورت قانونی و با نازلنترین قیمت فراهم کند.
پاورقی: شاید مسئله ی مقایسه تخفیف بر قیمت ارائه شده در سایت برای شما همچنان قابل هضم نباشد، و این مساله بستگی به قیمت خرید شرکت از مایکروسافت دارد و البته کشش بازار ایران برای خرید محصولات و همه این موارد تعیین کننده قیمت و سود شرکت است.

http://microsoftofficial.com/

https://microsoftpartner.uk/
 

Similar threads

بالا