مرتب سازی به سادگی

microsoft

کاربر فعال
تصور کنید چندین درایو روی هاردتون وجود داره و در هر درایو چندین نوع فایل همینجوری ریخته. انواع فایلهای ویدیویی ، موزیک ، متنی و .... یه روز غیرت میکنید و میخواید همه فایلهای ویدیویی رو در یک درایو جمع کنید و همه فایلهای موزیک رو در یک درایو دیگه..... پس غیرتتون رو نگه دارید و دست به کار بشید.

در ابتدای کار باید مطمئن بشید که نمــــایش فایلــها و فلــــدرهــــــای مخفی فعــــــال هست و برای اطمینان از این مطلب ، MY COMPUTER رو بـــــاز کنید.از منــــو هــــــای بالا به منــــوی TOOLSبروید.آخرین گزینه یعنی گزینه FOLDER OPTIONS رو انتخاب کنید.از پنجره ای که نمایش داده میشود ، به سریرگ یا همان تب VIEWبروید.حالا در قسمت پایین ، ببینید گزینه ای که عبارت SHOW HIDDEN FILES AND FOLDERS علامت خورده باشد. این گزینه وظیفه نمایش فایلها و فلدر هایی که بصورت مخفی یا همان HIDDEN هستند را بر عهده دارد. تا اینجا نیمی از کار رو پیش بردیم.
حالا باید تصمیم بگیرید که در کدام درایو ، چه فایلهایی رو قرار بدید. پس اگر نمیدانید چکار کنید ، از من تقلید کنید.
من ابتدا یکی از درایوهام رو که بیشتر از همه فضای خالی داره رو انتخاب میکنم. یک فلدر بنام VIDEO رو در اون میسازم و سپس بر روی این فلدر کلیک راست زده و گزینه کپی COPY رو انتخاب میکنم. دوبــاره MY COMPYTER رو باز میکنم و در قسمت نوار آدرس پنجره MY COMPUTER عبارت %USERPROFILE% رو تایپ میکنم و ENTER رو از روی کیبرد میزنم تا به پنجره فلدر های اختصاصی اکانت جاری ویندوزم هدایت بشم.
در جاده خاکی برای حـــــــــرفــــــه ای ها عرض میکنم که من نگفتم بریـــــــد به درایو C و فلدر DOCUMENT AND SETTINGS و سپس برید به فلدر همنام اکانت جاری ،; به این دلیل که اولا ممکن است ویندوز و در نتیجه فلدر DOCUMENT AND SETTINGS در درایو C نصب نشده باشند و ثانیا به علت تغییر نام ظاهری نام اکانت ممکن است فلدری به نام اکانت جاری در انجا وجود نداشته باشد و کاربران تازه کار رو سر در گم کنه.
حالا در اینجا فلدری کم رنگ رو میبینم به نام SENDTO.وارد این فلدر میشم و در جایی خالی از سطح فلدر کلیک راست زده و گزینه PASTE SHORTCUT رو انتخاب میکنم. حالا کار تمام شد.
میرم فایلهای ویدیویی خودم رو پیدا میکنم و بر روی هرکدومشون یا جمعی کلیک راست میزنم و از گزینه SEND TO بر روی گزینه SHORTCUT TO VIDEO کلیک میکنم.اما توجه داشته باشید که با این کار فایلاتون به درون اون فلدر VIDEO کپی میشه نه منتقل میشه.پس یــــــادتون باشه که وقتی روی گزینه SHORTCUT TO VIDEO کلیک میکنید ، کلید SHIFT رو هم پایین نگه داشته باشید تا عمل انتقال صورت گیرد.
همین کار رو هم برای فلدر های دیگه میتونید انجام بدید.لذت ببرید.
 

Similar threads

بالا