مرا در سنت لوییس ملاقات کن 1944/ سینما کلاسیک

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
موزیکالی با بازی جودی گارلند
مرا در سنت لوییس ملاقات کن Meet Me in St. Louiis
فیلم مرا در سنت لوییس ملاقات کن محصول 1944 در ردیف به یادماندنی ترین موزیکال های دوران کلاسیک به شمار می آید. این تکنی کالر که اولین موفقیت بزرگ کارگردانش وینسنت مینه لی بود و در آن علاوه بر جودی گارلند، تام دریک، مارگارت اوبراین، لوسیل برمر، مری استور، لیون ایمز و هری داونپورت به ایفای نقش پرداختند، محصول شرکت مترو و سرشار از حس نوستالژی برای مردم آمریکاست.
داستان فیلم در مورد خانواده ای است که در سالهای آغازین قرن بیستم در شهر سنت لوییس زندگی می کنند، شهری که در آستانه برگزاری فستیوالی باشکوه است. رویدادهای فیلم مربوط به چهار فصل از زندگی این خانواده می باشد. جودی گارلند در نقش استر اسمیت یکی از دختران خانواده، عشقی کودکانه و معصومانه به پسر همسایه (تام دریک)دارد و گره فیلم زمانی شکل می گیرد که پدر خانواده به دلایل کاری تصمیم می گیرد که به همراه خانواده به نیویورک مهاجرت کند....
عوامل زیادی در ماندگار شدن این موزیکال نقش آفرین بوده اند. فیلم از نظر بازیگری قوی است و از توانایی بازیگرانش حداکثر استفاده را کرده است. از استعداد جودی گارلند در آوازخوانی گرفته تا هنرنمایی بازیگر خردسال فیلم مارگارت اوبراین (که پس از جودی گارلند بالاترین دستمزد را دریافت کرد) و نیز رفتار طنزآلود هری داونپورت در نقش پدربزرگ خانواده.
ترانه های زیبای فیلم که به خوبی درون طرح اصلی داستان جا افتاده اند، نقش موثری در محبوبیت فیلم داشته اند. نغمه تراموا* ، مرا در سنت لوییس ملاقات کن** و کریسمس خوبی داشته باش** را می توان در ردیف به یادماندنی ترین ترانه های فیلم برشمرد.
یکی دیگر از عوامل موفقیت فیلم، شرایط زمانی ساخت آن می باشد. زمانی که هنوز آتش جنگ جهانی روشن بود، فیلمی سراسر شاد که بزرگترین مشکل شخصیت هایش مهاجرت به شهری دیگر یا نیافتن زوجی مناسب برای رقص بود، با استقبال مواجه شد. با توجه به عدم مهاجرت خانواده اسمیت به نیویورک و در نهایت ماندنشان در سنت لوییس، فیلم برای بیننده آمریکایی زمان جنگ جهانی بسیار امیدوار کننده بود و این پیام را به مخاطبانش می داد که هیچ چیز برای ملت آمریکا تغییر نخواهد کرد و همه چیز دوباره به خوبی گذشته خواهد بود.
این نکته که وقایع فیلم بر خلاف روال متداول در آن زمان، در یک زندگی عادی شهرستانی که در آن خانواده نقش محوری دارد می گذرد و مفهوم لذت بردن از زیبایی های ساده زندگی و جدا نشدن از ریشه ها که در دل فیلم نهفته است، نیز در محبوبیت فیلم موثر بوده است.

لینک دانلود ترانه زیبای مرا در سنت لوییس ملاقات کن با صدای جودی گارلند



http://s3.picofile.com/file/7363470749/Judy_Garland_Meet_Me_In_St_Louiis.mp3.html



*The Trolley Song
**Meet Me in St. Louiis
** Have Yourself a Merry Little Christmas
 
بالا