مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت

needstars

عضو جدید
مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت ، از خدمات مطب ما درمان ایمپلنت دندان به صورت کاملا تخصصی و با کمک آخرین و بهترین برندهای ایمپلنت است. در کنار درمان ایمپلنت کارهای لازم برای آماده سازی شرایط کاشت ایمپلنت نیز انجام می شود. زمانی که استخوان فک برای جراحی ایمپلنت آماده نباشد با جراحی های پیوند استخوان این کمبود برطرف می شود.




از دیگر خدمات ما جراحی سینوس لیفت بسته و جراحی سینوس لیفت باز است که هر دوی این جراحی ها در مطلب انجام می شوند. همچنین جراحی های زیبایی لثه، افزایش طول تاج و پیوند لثه از جمله خدمات کلینیک دندانپزشکی می باشد.


مراقبت هایی برای بعد از جراحی ایمپلنت دندان
* بعد از درمان ایمپلنت هر چه زودتر خودتان را به خانه برسانید و روی صورت در قسمت عمل شده یخ بگذارید. برای اینکار از کیسه های پلاستیکی و یخ های خرد شده کمک بگیرید. یخ را ۵ الی ۱۰ دقیقه روی همان قسمت بگذارید و بعد آن را بردارید و ۱۰ دقیقه استراحت بدهید و دوباره این کار را تا ۳ ساعت تکرار کنید تا تورم این ناحیه کمتر شود.


* برای آرام کردن درد از استامینوفن استفاده کنید. اما برای استفاده از مسکن های قوی تر نیاز به تجویز پزشک دارید. سایر مسکن های برای آرام کردن درد عبارتند از پروفن، مفنامیک اسید و غیره.


* ورم یکی از عارضه های جراحی ایمپلنت است و کمی از آن علامت واکنش بدن و آغاز ترمیم نسوج دندان در برابر جراحی می باشد. اگر ورم های زیادی در ناحیه عمل شده پدید بیاید باید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید تا بررسی شود.


* پس از جراحی، حرارت بدن تان کمی بیشتر می شود این بیشتر شدن حرارت کاملا طبیعی است، اما اگر حرارت بیش از حد باشد (۲ یا ۳ درجه) احتمال عفونی شدن ناحیه جراحی شده است که باید هر چه زودتر با ما تماس برقرار کنید تا تجویز های لازم انجام شود.


* بعد از عمل ایمپلنت دو تا سه شب زودتر به رختخواب بروید و زودتر از شب های معمولی بخوابید.


بعد از ایمپلنت چه بخوریم
* تا ۴۸ ساعت بعد از عمل ایمپلنت از کشیدن سیگار خودداری کنید. اگر در این مدت سیگار بکشید احتمال وارد شدن آسیب های جدی به ناحیه درمان شده وجود دارد.


* روزانه ۲ تا ۳ لیتر مایعات مصرف کنید. این مایعات می تواند شامل شیر، آب، آب پرتقال باشد. مصرف این مایعات کمک می کند تا زخم تان زودتر ترمیم شود.


* بهتر است بعد از درمان ایمپلنت دندان تا دو ساعت از خوردن مواد غذایی اجتناب کنید. در خوراکی هایی هم که تناول می کنید، سعی کنید از مواد پروتئین دار به همراه مایعات گفته شده استفاده کنید.


* حتما از خوراکی های نرم و سرد استفاده کنید و خوردن سوپ گوشت تا چند روز برای تامین پروتئین و سدیم بدن تان مناسب تر است.


* برای متوقف کردن خونریزی می توانید یک قطعه گاز را در قسمت عمل شده بگذارید و به مدت دو ساعت به آن ناحیه فشار وارد کنید.
گفتنی است که کمی خونابه (اندکی خون مخلوط با بزاق) تا چند ساعت پس از درمان طبیعی است. بیرون انداختن آب دهان به صورت پشت سرهم خودداری کنید.


ورم بعد از ایمپلنت
* بعد از درمان احتمال دارد بدن تان نسبت به داروهای داده شده حساسیت نشان بدهد این حساسیت ها بیشتر به صورت خارش، کهیر و تورم خودشان را نشان می دهند. باید از مصرف داروها اجتناب کنید و هر چه زودتر با ما تماس بگیرید و از پزشک خودتان هم مشاوره بگیرید.


* بعد از جراحی در ناحیه لثه و نواحی عمل شده خمیر صورتی رنگی برای محافظت از آن نواحی گذاشته می شود که بهتر است تا یک هفته بمانند. برخی مواقع این خمیر صورتی رنگ شل تر می شود و احتمال دارد که ایجاد درد کنند برای کم کردن درد می توانید این خمیرهای شل را از روی لثه هایتان بردارید.


* ممکن است وقتی از خواب بیدار می شوید حس کنید که ناحیه عمل شده ورم کرده است، این واکنشی کاملا طبیعی است و نباید نگران نباشید این حس بعد از یک یا دو ساعت به خودی خود کم می شود.


مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت
* اگر در روی صورت تان تغییر رنگی دیدید اصلا نگران نشوید، این رنگ ها یکی از عارضه های جراحی است و در برخی از بیمارها مشاهده می شود.


* به جز نواحی عمل شده بقیه دندان هایتان را می توانید مسواک کنید البته باید نحوه مسواک کردن درست آنها را یاد بگیرید.


* یک قاشق چایخوری نمک را در لیوانی محتوی آب گرم به صورت محلول درآورید و مثل دهانشویه با آن دهانتان را بشورید. این کار را بعد از افتادن خمیرهای پانسمان حتما انجام بدهید. استفاده از دهانشویه را هرگز متوقف نکنید و دست کم تا ۲ هفته، دو یا سه بار در طول روز از آن استفاده کنید.


تغذیه بعد از جراحی ایمپلنت
* برای اینکه جریان خون در دهانتان بیشتر نشود و ورم بیشتری ایجاد نشود، لب و گونه و زبان تان را کمتر حرکت بدهید و تا می توانی کمتر بخندید و حرف بزنید.


* بعد از عمل خودتان رانندگی نکنید. سعی کنید یک نفر به عنوان همراه به کلینیک بیاید تا شما را بعد از عمل مشایعت کند.


* بعد از اینکه بخیه ها کشیده شدند، تا یک شبانه روز نیازی به مسواک زدن ندارید فقط دهانشویه کنید.


* روز دوم و سوم بعد از کشیده شدن بخیه ها مسواک را با آب گرم نرم کنید و نواحی عمل شده را به آهستگی و نرمی تمیزکنید. بقیه دهان را با روش همیشگی تمیز نمایید. مسواک کردن لثه ها احتمال دارد ایجاد درد کند یا اندکی خونریزی کند که نباید نگران شوید و مسواک زدن را متوقف نکنید.


* روز چهارم و بقیه روزها رفته رفته دیگر مسواک را با آب گرم نرم نکنید و از مسواک نرم و معمولی برای مسواک کردن کمک بگیرید. هر چه جاهای عمل شده را بیشتر مسواک کنید زخم ها زودتر بهبود می یابند. مسواک زدن در حکم ماساژ برای لثه هاست، پس باید طرز درست مسواک زدن را یاد بگیرید.


مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت
* در زمان جراحی و بعد از آن لازم است از غذاهای نرم استفاده کنید تا فشار کمی به ناحیه عمل شده وارد شود. اگر این مورد رعایت نشود روند درمانی طولانی می شود و جوش خوردن ایمپلنت و استخوان دیر انجام می شود.


* بعد از پایان یافتن زمان درمان نیز باید خوردن غذاهای نرم را ادامه بدهید تا دندانپزشک زمان دقیق برگشتن به رژیم غذایی طبیعی را برای شما مشخص کند.


* استفاده از مواد قندی می تواند باعث ایجاد باکتری در دندان ها و منجر به پوسیدگی دندان های شما شود. استفاده کمتر از این مواد می تواند سلامت دهان و دندان شما را بهبود بخشد. حداقل کاری که می توانید برای کاهش مصرف مواد قندی انجام دهید کم کردن تعداد دفعات استفاده از آنهاست. بهتر است به یک وعده کاهش دهید و بعد از آن حتما دهان و دندان های خود را کاملا شستشو دهید.


کشیدن بخیه ایمپلنت
* جویدن غذا را از همان روز اول کشیدن بخیه ها آغاز کنید و در ابتدا سعی کنید خوراکی های نرم تر بخورید تا لثه هایتان زخمی نشود و محتاطانه عمل جویدن را انجام بدهید. هر چه مواد خوراکی با ناحیه عمل شده در تماس باشند زخم ها زودتر التیام می یابند.


* در هفته اول بعد از کشیدن بخیه ها از کشیدن نخ دندان اجتناب کنید. برای تمیزی بین دندان ها و بیرون آوردن مواد ماده در آنها از مسواک پروگزا براش _ مسواک ویژه بین دندانی_ کمک بگیرید.


* بعد از اینکه بخیه ها کشیده شدند، تا یک شبانه روز نیازی به مسواک زدن ندارید فقط دهانشویه کنید.


* خیلی از بخیه ها که ابریشمی و سیاه هستند بعد از هفت تا ده روز کاملا حذف می شوند و بهتر است توسط دندانپزشک جراح برداشته شوند. بخیه ها به هیچ وجه باعث عفونت نمی شوند و اگر مشکلی برای شما ایجاد نمی کند می توانند برای هر زمانی که بخواهید بمانند، حتی خودتان با قیچی کوچک می توانید بخیه را بکشید.


* بعد از گذشت دو هفته از کشیدن بخیه ها برای معاینه دوباره به پزشک مراجعه کنید.


درد ایمپلنت دندان
* در زمان جراحی ایمپلنت، لثه کاملا بی حس می شود و هیچ دردی در این ناحیه احساس نمی کنید. جراحی هر پایه ایمپلنت در یک جلسه ۱۵ دقیه ای و با بی حسی موضعی انجام می شود که بعد از تمام شدن بیمار کمی احساس درد می کند که با آرامبخش برطرف می شود.


* در جلسه دوم جراحی ایمپلنت، روی ایمپلنت ها باز می شود و یک قطعه فلزی بر روی آنها وصل می شود تا از لثه بگذرد و به استخوان برسد. در این مورد نیز لثه کاملا تحت بی حسی موضعی است و بعد از پایان کار، بیمار کمی درد خواهد داشت.


* در مرحله قالب گیری و تست روکش دندان، که آخرین مرحله درمانی است و عاج دندان روی پایه ایمپلنت نصب می شود، باز درد خیلی خیلی کم است و به زودی برطرف می گردد.


* در کل حراجی ایمپلنت بی درد ترین و آسان ترین درمان های دندان است که درد زیادی ندارد و همه دردهای اندک آن زودگذر هستند.


* در بعد از پایان یافتن مرحله های درمانی و گذاشتن دندان در محل خود، نیروی که در اثر خوردن بر دندان وارد می ‎شود، توسط استخوان فک خنثی می شود و هیچ دردی نخواهد داشت.


آیا ایمپلنت دندان برای بنده لازم است؟
ایمپلنت پیچی با آلیاژ تیتانیوم انجام می شود که این آلیاژ به صورت پایداری جایگزین ریشه در فک می گردند. وقتی که دندان شما می افتد، یا خراب و یا دچار پوسیدگی می شود ایمپلنت دندان آخرین انتخاب شماست.


هنگامی که یک دندان آسیاب خود را می کشید و عمل جویدن را با سایر دندان های خود انجام می دهید، مسائلی پیش می آید که شاید به آنها توجه نکنید. با کشیدن دندان استخوان زیرین آن دندان و ناحیه های اطراف آن تحت تاثیر قرار می گیرد و باعث فرورفتگی هایی در آن نواحی می شود و لثه شما نیز با مشکلاتی مواجه می گردد. ریشه دندان با بیرون تماس برقرار می کند و دندان ها به هر گونه عامل خارجی واکنش نشان می دهند. با کشیدن دندان، دندان فوقانی آن نیز تحلیل می رود و دندان فرو می نشیند. پس با هر دندانی که می کشید، پنچ تا شش دندان نیز با آن دچار مشکل می شوند. از سایر مشکلات کشیدن دندان می توان به سائیده شدن دندان ها، از بین رفتن تدریجی دندان ها، پوسیدگی دندان های سمت دیگر دهان اشاره کرد که همه این موارد شاید در ابتدا مشخص نباشند چون روندی کند دارند ولی رفته رفته خودشان را نشان می دهند. هنگامی که یکی از دندان های شما از بین می رود، ایمپلنت دندان لازم می شود، چون در غیر این صورت دندان های شما با مشکلات عدیده دیگری روبه رو خواهند شد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا