مراحل گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج

Excalibur

عضو جدید
کمک‌های مالی:

کمک مالی برای کمک به دانشجویان به دو گروه تقسیم می‌شود. گروه اول کمکهادر قبال فعالیت دانشجو به عنوان کار تحقیقی یا تدریس به او پرداخت می‌شود و گروه دوم بدون نیاز به انجام چنین فعالیت‌هایی و عموما به دانشجویان ممتاز پرداخت می‌شود.
زمان و نحوه اعلام دریافت کمک مالی نیز اهمیت بالایی دارد. برای مثال در صورتی که پذیرش همراه کمک مالی باشد و این موضوع در نامه قبولی پذیرش از طرف دانشگاه ذکر شود، ممکن است نیازی به اعلام صورت وضعیت بانکی به سفارتخانه نباشد و یا میزان آن خیلی کم شود.
میزان کمک مالی در کشورهای مختلف (با توجه به هزینه‌ها) و دانشگاه‌های مختلف متفاوت است اما اکثرا برای زندگی دانشجویی کافی هستند.
نکته‌ی مهم: بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به شما اجازه می‌دهند که به طور مستقیم از کارشناسی برای دکترا درخواست بفرستید. در صورتی که دانشگاه به شما چنین اجازه‌ای می‌دهد هرگز برای کارشناسی‌ارشد اقدام نکنید! احتمال گرفتن کمک مالی برای مقطع کارشناسی ارشد بسیار پایین است. ضمن این که برخلاف ذهنیتِ بسیاری از دانشجویان ایرانی گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مشکل‌تر از دکتراست. بنابراین در صورت امکان حتماً برای دکترا اقدام کنید. چنانچه بعد از شروع تحصیل‌ به این نتیجه رسیدید که علاقمند به ادامه‌ی تحصیل برای دکترا نیستید، تقریباً در تمام دانشگاه‌ها می‌توانید درخواست مدرک کارشناسی ارشد نمایید و فارغ‌التحصیل شوید. حتی بسیاری از دانشگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند که مدرک کارشناسی‌ارشد را در حین دکترا دریافت کنید و هم‌چنان به تحصیل خود ادامه دهید.


انواع کمک‌های مالی داخل دانشگاه و نحوه دریافت آن‌ها:

1- Research Assistantship یا همان RA:

Research Assistantship یا RA به دانشجویانی پرداخت می‌شود که بر روی پروژه‌ی یکی از استادها کار می‌کنند. استادها معمولا از صنعت یا دولت بودجه می‌گیرند که پروژه‌های تحقیقاتی‌شان را پیش ببرند. این استاد‌ها برای انجام پروژه‌ها دانشجوهای دکترا (و در برخی موارد فوق‌لیسانس) را استخدام می‌کنند تا برایشان کار کنند. به این نکته توجه داشته باشید که استادها معمولا RA را به دانشجویانی خودشان پرداخت می‌کنند. بدین معنی که RA معمولا از طرف استاد راهنمای خود شما ممکن است به شما تعلق می‌گیرد. به همین خاطر لازم است که با اساتیدی که زمینه‌ی کاریشان به زمینه کاری شما نزدیک است تماس بگیرید و ببینید آیا مایلند شما را به عنوان دانشجوی خودشان قبول کنند.
از نظر مالی RA و TA تقریبا شبیه به هم هستند و اگر RA داشته باشید در اغلب دانشگاه‌های آمریکا Tution و Fee را پرداخت نمی‌کنید و حقوق هم می‌گیرید. RA در کل از TA بهتر است چون شما به هر حال باید روی پروژه‌ی دکترا کار کنید و اگر RA بگیرید دیگر نیازی به تدریس ندارید و برای کار پروژه‌ی خودتان حقوق دریافت می‌کنید. TA و RA اغلب فقط به دانشجویان دکترا تعلق می‌گیرد.




2- Teaching Assistantship یا همان TA

TAها معمولا کلاس‌های حل تمرین یا آزمایشگاه‌ها را اداره می‌کنند. وقتی شما TA هستید در دانشگاه‌های آمریکا معمولا Tution و Fee را پرداخت نمی‌کنید و حقوقی می‌گیرید که برای زندگی دانشجویی تقریبا کافی است. برای گرفتن TA شما باید فرم‌های خاص آن را پر کنید و هر ترم درخواست نمایید. تخصیص TA معمولا بر اساس اولویت انجام می‌شود و دانشجویان باسابقه‌ی دکترا اولویت بالاتری دارند. همچنین اغلب دانشگاه‌ها لازم دارند که شما امتحان صحبت کردن انگلیسی مثلTSE یا بخش صحبت کردن TOFEL iBT را بگذرانید و نمره لازم را کسب نمایید



3- Scolarship and Fellowship

Fellowship و Scholarship به صورت جایزه است که به دانشجویان ممتاز تعلق می‌گیرد. این جایزه‌ها از طرف دانشگاه یا دانشکده پرداخت می‌شود و فرمول چندان مشخصی ندارد و هر دانشگاه یا حتی دانشکده‌ای شرایط خاص خودش را بر تخصیص آنها دارد و مبلغ‌شان هم چندان مشخص نیست. بر خلاف RA و TA دانشجویانی که این کمک هزینه‌ها را دریافت می‌کنند مسؤولیت خاصی در قبال دانشگاه یا استاد ندارند و لازم نیست به ازای دریافت آنها برای دانشگاه یا استاد کار کنند. در بعضی از دانشگاهها این اجازه به دانشجو داده میشود تا به موازات دریافت این جایزه TA یا RA را هم دریافت نماید.




منابع مالی خارج از دانشگاه

Internship:

دوره‌ی کارآموزی یا internship دوره‌ای است که دانشجویان می‌توانند در طی آن در شرکت‌های خصوصی یا سایر موسسات خارج از دانشگاه در زمینه‌ای مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود کار کنند. در طول تابستان ثبت‌نام و حضور در دانشگاه اجباری نیست و دانشجویان معمولا از این مدت برای کار در خارج از دانشگاه استفاده می‌کنند. حقوقی که شرکت‌ها به دانشجویان پرداخت می‌کنند معمولا بسیار بالاتر از حقوقی است که دانشجویان با داشتن TA یا RA در طول سال دریافت می‌نمایند.
اقدام برای دریافت internship نسبتاً ساده است و احتیاج به مدارک متعددی ندارد. چنانچه مایل به دریافت internship برای تابستان هستید باید از زمستان سال قبل اقدامات خود را آغاز کنید. بسیاری از شرکت‌ها از حدود ماه دسامبر تا مِی هر سال اطلاعاتی را در مورد موقعیت‌های internship در وب‌سایت خود منتشر می‌کنند و اقدام به جمع‌آوری رزومه می‌نمایند. کارشناسان شرکت با توجه به سوابق دانشجویان، تعدادی را برای مصاحبه انتخاب می‌کنند. مصاحبه ممکن است به صورت تلفنی یا در محل شرکت صورت پذیرد و ممکن است شامل چندین مرحله مختلف باشد. به این معنی که کسانی که مصاحبه‌ی مرحله‌ی اول را قبول شده‌اند به مرحله‌ی دوم راه پیدا می‌کنند و به همین ترتیب. شرکت‌ها ممکن است از دانشجویان بخواهند تا علاوه بر رزومه، توصیه‌نامه‌هایی از طرف اساتید دانشگاه نیز ارائه دهند. توصیه‌نامه معمولا در صورتی درخواست می‌شود که شما تمام مراحل مصاحبه را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید.
داشتن دانش کافی در زمینه‌ای که برای آن اقدام می‌کنید بسیار مهم است و از شما انتظار می‌رود که بتوانید عمده‌ی سوالات مصاحبه‌کننده‌ها را جواب دهید. همچنین زمان اقدام برای internship هم اهمیت زیادی دارد. برخی از شرکت‌ها ممکن است تا ماه فبریه تمام دانشجویانی که لازم دارند را انتخاب کرده باشند و بدیهی است که دانشجویی حتی با شرایط خوب هم در صورت اقدام بعد از این زمان، شانس چندانی برای دریافت internship نخواهد داشت.
اغلب دانشگاه‌ها مرکزی به نام career center دارند که دانشجویان را با نحوه‌ی اقدام برای یافتن شغل و internship آشنا می‌کنند. این مراکز همچنین می‌توانند به شما در زمینه‌ی نوشتن رزومه‌ای که برای شرکت‌ها می‌فرستید کمک کنند و همچنین ممکن است لیستی از شرکت‌هایی را که علاقمند به استخدام intern هستند در اختیار شما قرار دهند. علاوه بر آن در طول سال تحصیلی نمایشگاه‌های کوچکی با عنوان career fair ممکن است در دانشگاه برگزار شود. هدف اصلی این نمایشگاه‌ها استخدام دانشجویان برای شغل دائمی یا internship است. شرکت‌های علاقمند غرفه‌هایی دارند که رزومه‌ی دانشجویان را جمع‌آوری می‌کند و حتی ممکن است مصاحبه‌هایی نیز با دانشجویان انجام دهند. بازدید از این نمایشگاه‌ها به دانشجویانی که علاقمند به گرفتن internship هستند، توصیه می‌شود.
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان فقط به این نکته توجه داشته باشین که تحصیلات تکمیلی در اروپا نسبت به جاهای دیگه مثل کانادا و استرالیا خیلی بهتره هزینه تحصیل در کانادا حداقل با خرج خورد و خوراک و محل زندگی دست کم سالی 30 ملیون تومان در میاد، درصورتی که با ویزای دانشجویی اجازه کار در خارج دانشگاه رو ندارید و در داخل دانشگاه هم اگر کار کنید شاید حداقل بتونید خرج کتاب ها و رفت و آمد رو فراهم کنید. راستی شنیدم تحصیل دانشگاهی در آلمان مجانیه! کسی در این باره چیزی میدونه؟
 

Excalibur

عضو جدید
بله تحصیل در دانشگاه مجانیه اما این یعنی فقط دانشگاه مفتی!!!
البته پبرامون پست بالا باید بگم رشته هم مهمه...مثلا تو آلمان سیستم درسی مهندسی شیمی با ایران سازگار نیست و به شیمی بیشتر شباهت داره خلاف اون چیزی که در ایران هست(نزدیکی به مکانیک سیالات)...و آمریکا و کانادا در درجه های اول قرار میگیرند
اما در مورد استرالیا کمی مخارج بالاست
 

Excalibur

عضو جدید
دوستان فقط به این نکته توجه داشته باشین که تحصیلات تکمیلی در اروپا نسبت به جاهای دیگه مثل کانادا و استرالیا خیلی بهتره هزینه تحصیل در کانادا حداقل با خرج خورد و خوراک و محل زندگی دست کم سالی 30 ملیون تومان در میاد، درصورتی که با ویزای دانشجویی اجازه کار در خارج دانشگاه رو ندارید و در داخل دانشگاه هم اگر کار کنید شاید حداقل بتونید خرج کتاب ها و رفت و آمد رو فراهم کنید. راستی شنیدم تحصیل دانشگاهی در آلمان مجانیه! کسی در این باره چیزی میدونه؟

در مورد اینکه آیا اجازه کار خارج دانشگاه به شخص داده نمیشه نمیدونم...یعنی تا به حال اینجوری نشنیدم میدونم که در تابستونها استادا واسه بچه ها کارای پژوهشی یا اجرایی پیرامون رشته جور میکنن...البته اصولاً

در مورد اروپا...خب بطور قطع نمیشه گفت مثلاً انگلستان مخصوصا تحصیل تو شهرهای بزرگش خرج زیادی داره و به این راحتی هم پذیرش همراه با فاند(کمک هزینه مالی) نمیده...البته کار نشد نداره
در ضمن رشته به رشته هم فرق میکنه...بطور مثال یرای مهندسی شیمی شنیدم نروژ فعالیت خوبی داره و واسه دکترا هم فاند خیلی بیشتری نسبت به حتی امریکا میده
 

Excalibur

عضو جدید
به دوستانی که میخوان واسه پذیرش تو دانشگاههای خارج از کشور اقدام کنن پیشنهاد میکنم به این مطالبی که در زیر میگم خوب توجه کنن...این یه برنامه تقریبی واسه پروسه پذیرش هستش
پــــایـــــــیـــــــز 88: شروع تحقیقات و گرد آوری اطلاعات حول پذیرش و...
زمـــــســـــتان 88: برنامه ریزی و تهیه منابع آزمونها
بـــــــهـــــــــــار 89: تافل
بهار وتابستان 89: GRE یا آزمونهای دیگر برای رشته های دیگه (مثل آزمونGMAT برای MBA)
پـــایـــــــیـــــــز 89: جمع بندی انتخاب دانشگاهها همچنین آماده کردن و ارسال مدارک
زمــــســــــتان 89: ارسال مدارک...از اواخر زمستون هم نتایج به تدریج اعلام میشه
بـــــــهـــــــــــار 89: اعلام نتایج...حالا باید از بین دانشگاههایی که پذیرش شدی اونی که شرایطش رو میپسندی انتخاب کنی
انشاالله پاییز 89 هم شروع ترم در دانشگاه مورد نظر تون
 

gholamghar

عضو جدید
با تشکر از وقتی که میگذارید.یک سوال داشتم از خدمتتون،اگه یک نفر ترم آخر فوق لیسانسش باشه و سربازی هم نرفته باشه(معاف هم نباشه) و پذیرش هم گرفته باشه،چه جوری میتونه بدون رفتن به سربازی بره به یک کشور دیگه؟(من شنیدم باید یه وثیقه ای بذاره که اگه برنگرده وثیقه رو هاپولی میکنن!)
 

art90

عضو جدید
با تشکر از وقتی که میگذارید.یک سوال داشتم از خدمتتون،اگه یک نفر ترم آخر فوق لیسانسش باشه و سربازی هم نرفته باشه(معاف هم نباشه) و پذیرش هم گرفته باشه،چه جوری میتونه بدون رفتن به سربازی بره به یک کشور دیگه؟(من شنیدم باید یه وثیقه ای بذاره که اگه برنگرده وثیقه رو هاپولی میکنن!)
سلام
بله براي خارج شدن از كشور بايد وثیقه ي 15 ميليوني بذاري( البته پذيرش رو بايد حتما داشته باشي)
يا اينكه سند خونه رو به همين مقدار گرو بانك بذاري كه بانك ضمانت كنه كه معمولا همين راه استفاده مي كنن
 

Excalibur

عضو جدید
در مورد سربازی باید بگم بله باید وثیقه بگذارید تحت قالب ضمانت بانکی اما باید بگم که بانک به بانک شرایط و تسهیلات فرق میکنه...یعنی مبلغی که میگیرن و مقدار بلوکه و هزینه کارمزد هر سال و یا اینکه اصلا سند ملک میپذیرن یا نه و...
اما در حالت کلی بانک های خصوصی بهترن...اقتصاد نوین و پارسیان رو بررسی کنین و با بانکهای دولتی مقایسه کنین میفهمین
کلا پروسه پذیرش خیلی هم کم خرج نیست!
 

Excalibur

عضو جدید
سلام
بله براي خارج شدن از كشور بايد وثیقه ي 15 ميليوني بذاري( البته پذيرش رو بايد حتما داشته باشي)
يا اينكه سند خونه رو به همين مقدار گرو بانك بذاري كه بانك ضمانت كنه كه معمولا همين راه استفاده مي كنن

بله دقیقا البته یک سالی هست که خودشونو خفه کردن که وثیقه از 15 میلیون به 5 میلیون کاهش داده شده اما اینم مث بقیه حرفهایی که تو رسانه های کشور و از زبان بزرگان مملکتی میشنویم دروغه...همون 15 میلیونه البته این مقدار بعلت تفاوت در هزینه های بانکی در بانکهای مختلف متفاوت هستش
 

sh85

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ادامه تحصیل در آمریکا

ادامه تحصیل در آمریکا

با سلام
دوستان اطلاعات خیلی خوبی دادن البته متاسفانه به دلیل کمبود وقت نتوستم همه را بخونم واسه همین اون اطلاعات اندکی که دارم را می گم اگر تو گفته های سایرین بود که هیچ اگر نه شاید به درد بقیه بخوره
من صحیتم در مورد ادامه تحصیل در آمریکاست و جاهای دیگر را خیلی اطلاع ندارم
در آمریکا در صورتی که بخواین ادامه تحصیل بدین مدارکی که باید حتما داشته باشن
امتحان تافل در صورتی که سیتیزن اینحا نباشین و سال های تحصیلیتون را اینجا نگذروندین رو شاختون هست واسه هر مقطع دانشگاهی
امتحان GRE را هم برای این که بخواین واسه بعد لیسانس ادامه تحصیل بدین لازم دارین
بقیه مدارک را هم به صورت واقعا کامل اینجا زده ولی چیزایی که شاید تو بیشتر سایت ها نباشه
و به نظرم اگر کسی ندونه براش مشکل به وجود میاره را می گم
اولا شما با داشتن ویزای تحصیلی حق کار کردن در خارج از دانشگاه را ندارین پس از اول باید از منبع مالیتون که بتونه واسه اون سال های تحصیل و احیانا یکی دو سال هم بیشتر اگر درستون طول کشید مطمئن باشید و با این خیال که می رم کار می کنم خودم پول در میارم
نباشین چون اینحا هم به دلیل مشکلات اقتصادی کار واسه اون قانونی هاشم به سختی گیر می یاد چه برسه به غیر قانونی
دوما هزینه واسه افراد غیر رزیدنت دوبرابر هست یعنی این که وقتی یه شهروند کالیفورنیا بخواد بره دانشگاهی در کالیفرنیا مثلا اگر حدودا سالی 24 هزارتا هزینه دانشگاهش می شه واسه غیر 48 هزار تا خرج بر می داره :confused:
حالا اینا باشه تا بعد بقیه را بگم
ادامه دارد ...
 

Excalibur

عضو جدید
با سلام
دوستان اطلاعات خیلی خوبی دادن البته متاسفانه به دلیل کمبود وقت نتوستم همه را بخونم واسه همین اون اطلاعات اندکی که دارم را می گم اگر تو گفته های سایرین بود که هیچ اگر نه شاید به درد بقیه بخوره
من صحیتم در مورد ادامه تحصیل در آمریکاست و جاهای دیگر را خیلی اطلاع ندارم
در آمریکا در صورتی که بخواین ادامه تحصیل بدین مدارکی که باید حتما داشته باشن
امتحان تافل در صورتی که سیتیزن اینحا نباشین و سال های تحصیلیتون را اینجا نگذروندین رو شاختون هست واسه هر مقطع دانشگاهی
امتحان GRE را هم برای این که بخواین واسه بعد لیسانس ادامه تحصیل بدین لازم دارین
بقیه مدارک را هم به صورت واقعا کامل اینجا زده ولی چیزایی که شاید تو بیشتر سایت ها نباشه
و به نظرم اگر کسی ندونه براش مشکل به وجود میاره را می گم
اولا شما با داشتن ویزای تحصیلی حق کار کردن در خارج از دانشگاه را ندارین پس از اول باید از منبع مالیتون که بتونه واسه اون سال های تحصیل و احیانا یکی دو سال هم بیشتر اگر درستون طول کشید مطمئن باشید و با این خیال که می رم کار می کنم خودم پول در میارم
نباشین چون اینحا هم به دلیل مشکلات اقتصادی کار واسه اون قانونی هاشم به سختی گیر می یاد چه برسه به غیر قانونی
دوما هزینه واسه افراد غیر رزیدنت دوبرابر هست یعنی این که وقتی یه شهروند کالیفورنیا بخواد بره دانشگاهی در کالیفرنیا مثلا اگر حدودا سالی 24 هزارتا هزینه دانشگاهش می شه واسه غیر 48 هزار تا خرج بر می داره :confused:
حالا اینا باشه تا بعد بقیه را بگم
ادامه دارد ...

سلام...در مورد کارکردن خارج دانشگاه من تحقیقاتی کردم بله گویا درسته حرف دوست عزیزم اما واسه کانادا چنین محدودیتی به چشمم نخورده...
سایت معرفی شده سایت بسیار مفیدی بود ازت ممنونم...
 

sh85

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام...در مورد کارکردن خارج دانشگاه من تحقیقاتی کردم بله گویا درسته حرف دوست عزیزم اما واسه کانادا چنین محدودیتی به چشمم نخورده...
سایت معرفی شده سایت بسیار مفیدی بود ازت ممنونم...
تا اونجایی که من از دوستان شنیدم کانادا هم 1-2 سالی هست که این قانون را برای شهر های بزرگش گذاشته تا دانشجو ها هم بتونن خارج از کمپ دانشگاه کار کنند
موفق و پایدار باشید
 

ایران33

عضو جدید
من میخواهم برای رفتن به خارج اقدام کنم
ولی نمیدونم کدام کشور من را پذیرش میکنه حالا ایا باید امتحان ایلتس بدهم یا تافل؟؟
 

ایران33

عضو جدید
من کتاب قرمز interchnahe تمام کردم حالا ایا برای تافل یا ایلتس باید همین کتاب را
ادامه بدهم یا اینکه برام سراغ کتاب های دیگه
لطفا من را راهنمایی کنید
 

Excalibur

عضو جدید
من کتاب قرمز interchnahe تمام کردم حالا ایا برای تافل یا ایلتس باید همین کتاب را
ادامه بدهم یا اینکه برام سراغ کتاب های دیگه
لطفا من را راهنمایی کنید

90% دانشگاه ها هم ایلتس رو قبول دارن هم تافل رو 10% فقط تافل رو قبول دارن...
فک کنم تافل خیالتون راحتتره اما این باز بستگی به دانشگاه داره شما بر اساس رشته تون ببینین کجا باید برین بعد با توجه به شرایطتون از لحاظ معدل و نمرات امتحانات مختلف و... به انتخاب دانشگاه بپردازین...بیشتر اطلاعات بدین تا اگه بلد بودم راهنماییتون کنم

معدل
مقطع تحصیلی
رشته
و...
این اطلاعات رو بدین امیدوارم بتونم کمک کنم
 

ایران33

عضو جدید
من سال اول رشته میکانیک طراحی جامدات هستم هنوز هم به معدل نرسیدم
اگه دو ترم اول بخواهی 17 شد حالا هم زبان را شروع کردم حالا باتوجه به این
حرفا ایلتس بخوانم یا تافل ؟؟؟؟در ضمن کشورش برام مهم نیست فقط بورس
باشه یا حداقل یه کمک هزینه بدهند
یه چیز دیگه دارم رو یه مقاله هم کار میکنم احتمالا تا سا ل دیگه جوابش میاد
به نظر شما کجا بروم؟؟
و چه کتا ب های را بخوانم بهتره؟؟
 

ایران33

عضو جدید
من سال اول رشته میکانیک طراحی جامدات دانشگاه ازاد خمینی شهر اصفهان
در مقطع کارشناسی ام
 

Excalibur

عضو جدید
راستش من از برخورد دانشگاههای خارجی با دانشگاه آزاد بی خبرم اما زیاد دیدم از آزاد پذیرش
رفته باشن...
اما خمینی شهر دانشگاه سخت گیریه و باید معدلت رو حفظ کنی
شما برای پذیرش نیاز به سه چیز مهم داری:
معدل خیلی خوب
نمره زبان بالا
نمره آزمون GRE مطلوب
برای مطالعه در مورد آزمون GRE پیشنهاد میکنم به لینک تحصيلات تکميلی در دانشگاههای معتبر آمريکا که دوست عزیز mahtabi در بالا هم معرفی کردن مراجعه کنین
در اونجا میتونین اطلاعات بسیار خوبی در مورد GRE و TOFEL پیدا کنین

من در پست شماره 36 همین تاپیک یه جدول زمانی برای مراحل مختلف پذیرش با قرض اینکه یه نفر بخوادبرای پاییز90 پذیرش بگیره گذاشتم...
جا داره همینجا اون رو اصلاح کنم:
پــــایـــــــیـــــــز 88: شروع تحقیقات و گرد آوری اطلاعات حول پذیرش و...
زمـــــســـــتان 88: برنامه ریزی و تهیه منابع آزمونها
بـــــــهـــــــــــار 89: تافل
بهار وتابستان 89: GRE یا آزمونهای دیگر برای رشته های دیگه (مثل آزمونGMAT برای MBA)
پـــایـــــــیـــــــز 89: جمع بندی انتخاب دانشگاهها همچنین آماده کردن و ارسال مدارک
زمــــســــــتان 89: ارسال مدارک...از اواخر زمستون هم نتایج به تدریج اعلام میشه
بـــــــهـــــــــــار 90: اعلام نتایج...حالا باید از بین دانشگاههایی که پذیرش شدی اونی که شرایطش رو میپسندی انتخاب کنی
انشاالله پاییز 90 هم شروع ترم در دانشگاه مورد نظر تون
البته این اجباری نیست فقط یه پیشنهاده!یعنی اجباری نیست مثلا شما حتما بهار 89 تافل بدی میدونی تابستون بدی...

در مورد شخص شما پیشنهادم اینه که
1- معدلت رو همونطور که گفتم حفظ کن
2- از الان رو زبانت کار کن و بهار و تابستون سال 90 آزمون تافل و GRE بده
3-اگه بتونی با یه استادی یه مقاله ای کار کنی و paper داشته باشی هم که دیگه عالیه

خود پروسه گرفتن پذیرش هزینه هایی داره که باید برآورد کنی و در نظر بگیری مثلا
آزمون تافل 155$
جی آر ایی 171$
(ممکنه بیش از یه بار مجبور باشی امتحان بدی)
هزینه پست مدارک
خود هر دانشگاهی برای بررسی درخواست تو یه مقداری پول میگیره 40-120$
برای فرستادن نمره تافل و جی آر ای باید باز پول بدی بترتیب 17$ و 15$
ترجمه مدارک
بلیط
منابع آزمونها
تازه مدارک رو که نمیشه واسه فقط یه دانشگاه بفرستی حداقل باید واسه 7-8 تا بفرستی میشناسم کسایی که واسه 20 جا فرستادن
میدونین چرا آخه دیگه مث انتخاب رشته دانشگاه نیست که مثلا یکی بگه خوب حالا شریف نشد تهران نشد فلان جا... یا پذیرش میگیری یا نمیگیری!!!
من خودم قصد دارم واسه 10-12 دانشگاه اقدام کنم برآورد هزینه ام هم حدود 2 میلیون بوده

اگه سئوال دیگه ای داری در خدمتم
 

ایران33

عضو جدید
با تشکر فراوان از شما دوست عزیز
با وجود این که من هنوز دانشگاهم مشخص نیست و من شنیدم بیشتر برای کاندا و امریکا
باید تافل داشته باشی ومن بیشتر به اروپا تمایل دارم به نظر شما بهتر رو تافل و GRE کار کنم؟؟؟؟
2 ایا از حالا باید با استاد دانشگاه دیگه در ارتباط بود یا وقتی که همه کا را انجام دادیم؟؟؟
3 من دایی ام مقیم زاپن و زن دایی ام زاپنی است ایا این امتیاز برای دانشگاه های زاپن است؟؟و اگه اطلاعاتی در مورد دانشگاه زاپن دارید ممنون میشوم بذارید
با تشکر
 

kemeia

عضو جدید
سلام دوستان هر كه درمورد ادامه تحصيل در كشور قطر كمك خواست مي تونم كمكش كنم
 

Excalibur

عضو جدید
با تشکر فراوان از شما دوست عزیز
با وجود این که من هنوز دانشگاهم مشخص نیست و من شنیدم بیشتر برای کاندا و امریکا
باید تافل داشته باشی ومن بیشتر به اروپا تمایل دارم به نظر شما بهتر رو تافل و GRE کار کنم؟؟؟؟
2 ایا از حالا باید با استاد دانشگاه دیگه در ارتباط بود یا وقتی که همه کا را انجام دادیم؟؟؟
3 من دایی ام مقیم زاپن و زن دایی ام زاپنی است ایا این امتیاز برای دانشگاه های زاپن است؟؟و اگه اطلاعاتی در مورد دانشگاه زاپن دارید ممنون میشوم بذارید
با تشکر

از سئوال آخر شروع کنم...
متاسفانه در مورد دانشگاههای ژاپن اطلاعاتی ندارم...نمیدونم اما فک کنم بد نیست به هر حال یه کی هست اونجا پی گیر کارات باشه...
نه لازم نیست از الان با استادا در تماس باشی بذار وقتی که مدارکت اماده اس یه کمیش و...
البته بعضیها میگن حوبه ادم بیشتر باهاشون در تماس باشه اما من میگم بذارین وقتی که مطمئن شدین
در مورد کشور مورد نظر باید بگم سلیقه ای هستش اما بهتره شرایط و قدرت علمی دانشگاهها رو در نظر بگیرین...به هر حال هر جا بخواین برین تافل لازمه و جی آر ای ممکنه بعضی جاها نخوان ازتون اما امریکا معمولا میخواد

بد نیست در سایت http://www.applyabroad.org/forum عضو بشین و در مورد ژاپن تحصیل تحقیق کنین فقط یه کمی گیج کننده است اما میفهمین یه چیزایی
 

Excalibur

عضو جدید
فایل 1- راهنمای پذیرش دکترای مدیریت از دانشگاههای امریکا و کانادا
نویسنده: امیر حسین فهیمی
سال: 1384
تعداد صفحات: 59
زبان نوشتار: فارسی

مفید برای کلیه رشته ها (مخصوصا مدیریت)
 

پیوست ها

  • Application_Guide.pdf
    974.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

Excalibur

عضو جدید
فایل 2- راهنمای فرایند ادامه تحصیل در خارج از کشور
نویسندگان: جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف
سال: 1379
تعداد صفحات:33
زبان نوشتار: فارسی

برای کلیه رشته های مهندسی و...
 

پیوست ها

  • apply_farsi_version.pdf
    307.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Excalibur

عضو جدید
فایل 3- Applying Iranian Way
نویسنده: مهدی یحیی نژاد
سال: 2000
تعداد صفحات: 16
زیان نوشتار: انگیسی
 

پیوست ها

  • Apply_Graduate_for_Iranians.pdf
    125 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Excalibur

عضو جدید
فایل 4- راهنمای فرایند ادامه تحصیل در خارج از کشور(نسخه دوم...)
نویسنده:-------
سال: 1386
تعداد صفحات: 36
زبان نوشتار: فارسی

توضیح این نسخه دوم همون فایلیه که دانشجویان شریف در سال 79 جمع کردن
 

پیوست ها

  • Applying_Process[1].pdf
    344.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Excalibur

عضو جدید
فایل 5- Student Guide U.S. Universities
منبع:www.happyschoolsblog.com
سال: 2008
تعداد صفحات: 15
زبان نوشتار: انگلیسی
 

پیوست ها

  • student-guide-to-us.pdf
    537.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا